tu 154m transkrypcja

Data: 2010-06-01 16:20:16
Autor: SlawcioD
tu 154m transkrypcja
Data: 2010-06-01 16:25:10
Autor: skippy
tu 154m transkrypcja

Użytkownik "SlawcioD" <slawciod@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hu34v0$2uu$3news.onet.pl...
http://91.210.209.188/Transkrypcja_rozmow_zalogi_samolotu_Tu-154_M.pdf

pozdrawiam
SlawcioD

Nie powinno sie tego ujawniac tak samo, jak prywatnych szczegółów życia ludzi z teczek.
No ale skala skurwysyństwa, w tym tutaj jest taka, że uwielbiacie sie taplać w gównie.
A i tak zaraz będzie że to sfałszowane.
Bez sensu.

Data: 2010-06-01 16:31:52
Autor: marfi
tu 154m transkrypcja
Użytkownik "skippy" <atu@nie.ma> napisał w wiadomości news:hu3588$4u7$1news.onet.pl...

[...]

  Zwłaszcza, że to nie jest stenogram a scenariusz wg którego Rosjanie robili nagrania...

--
marfi

Data: 2010-06-01 17:16:29
Autor: Joachim
tu 154m transkrypcja
marfi pisze:
[...]

Tak, czy siak (nie wiadomo na ile można temu stenogramowi ufać), ale ja tu widzę:

10:40:39,9 - Kontroler ruchu - "2 na kursie i ścieżce"
10:40:42,0 (2 sek później) - TAWS - "TERAIN AHEAD, TERRAIN AHEAD"
(...)
10:40:44,1 (4 sek później) - TAWS - "PULL UP, PULL UP"
10:40:44,1 (6 sek później) - TAWS - "PULL UP, PULL UP"

Czyli kontroler naprowadzał samolot na drzewa?

J.

Data: 2010-06-01 17:33:43
Autor: Joachim
tu 154m transkrypcja
Joachim pisze:
marfi pisze:
[...]

10:40:49,6 - 2gi pilot - "W normie"

No ale co jest w normie? Brakuje czegoś w tym stenogramie??

J.

Data: 2010-06-01 18:03:41
Autor: SlawcioD
tu 154m transkrypcja
Joachim pisze:
Joachim pisze:
marfi pisze:
[...]

trudno powiedziec,,, ciezko sie go czyta - jest nie powatkowany...,
czekam na nagranie oraz dane z pozostalych rejestratorow.

pozdrawiam
SlawcioD

Data: 2010-06-01 17:55:55
Autor: SlawcioD
tu 154m transkrypcja
Joachim pisze:
marfi pisze:
[...]

nie do konca - taws "nie wie" ze w smolensku jest lotnisko, dla niego
poprostu to ziemia...

ale jest cos ciekawszego - kontroler caly czas mowi ze smolot jest "na
sciezce" a tu sie nagle okazuje ze jest "horyzont" (znaczy sie samolot
powinien byc juz na ziemi)

inna ciekawa rzecz: pada komenda II pilota odchodzimy i kompletny brak
reakcji kapitan...

jeszcze inna sprawa - komunikat z lotniska ze widocznosc v=400m i h=50m
(grubo ponizej bezpieczenstwa na zaawansowanym technologicznie lotnisku
wyposarzonym w ILS) dla smolenska v=1500m i chyba h=200m.

tuz przed ladowaniem piloci jaka-40 mowili ze v=200m,

pozdrawiam
SlawcioD

Data: 2010-06-01 18:14:54
Autor: Joachim
tu 154m transkrypcja
SlawcioD pisze:
Joachim pisze:
marfi pisze:
[...]

Faktycznie, jest tak jak mowisz

ale jest cos ciekawszego - kontroler caly czas mowi ze smolot jest "na
sciezce" a tu sie nagle okazuje ze jest "horyzont" (znaczy sie samolot
powinien byc juz na ziemi)

To jest właśnie najdziwniejsze i na to chciałem zwrócić uwagę

inna ciekawa rzecz: pada komenda II pilota odchodzimy i kompletny brak
reakcji kapitan...

To jeszcze sie da jakoś wytłumaczyć. Można założyć, że kapitan po prostu zaczął wykonywać manewr.

[...]

Nad tym się nie zastanawiałem.

Ale jednak najbardziej podejrzane jest zachowanie kontrolera lotniska, który naprowadzał samolot. Niby wszystko ok, a tu nagle w ostatnich sekundach okazuje się, że samolot wlatuje w drzewa.

J.

Data: 2010-06-01 17:17:42
Autor: SlawcioD
tu 154m transkrypcja
skippy pisze:

[...]

My Polacy mamy prawo wiedziec co sie stalo w czasie ostatniego lotu
prezydenckiego samolotu. skurwysynstwem by bylo zatajenie tych dokumentow...

pozdrawiam
SlawcioD

ps. 10:30:32,7: Narazie nie ma decyzji prezydenta co dalej robic... <-to
chyba wiele tlumaczy

Data: 2010-06-01 19:49:26
Autor: Rafi
tu 154m transkrypcja

Użytkownik "SlawcioD" <slawciod@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hu38an$gma$1news.onet.pl...

10:30:32,7: Narazie nie ma decyzji prezydenta co dalej robic... to chyba wiele tlumaczy

To WSZYSTKO tłumaczy... Nazywa się to presją, wywieraną pośrednio na pilota.
Od kiedy to k...wa prezio ma na pokładzie decydować co robić dalej...???
Wie jakie są warunki na lotniskach zapasowych? Zna ilość paliwa pozostałą w zbiornikach?

Reszta sprawia wrażenie, że wszystko z podejściem jest ok.
Nie było... Mgła była zbyt duża. wiedzieli o tym już od co najmniej 30 minut :(

Data: 2010-06-01 20:14:19
Autor: Joachim
tu 154m transkrypcja
Rafi pisze:
[...]

To tłumaczy, że decyzji nie ma. Więc nikt pilotom nic nie kazał.

A kto miałby zdecydować, na które lotnisko zapasowe mieliby lecieć? Piloci, którzy są tylko od kierowania samolotem?
Chyba logiczne, że organizatorzy, bo oni wiedzą jak zorganizowana jest uroczystość (choćby transport zastępczy).

Reszta sprawia wrażenie, że kontrola lotniska naprowadzała nieprawidłowo samolot na pas i pogoda była zła, a piloci podjęli próbę rozpoznania sytuacji, zakładając, że kontrola będzie ich prawidłowo prowadziła.

Wątpliwości też nasuwa fakt, że samolot zniżał lot mimo, że piloci wydawali komendy wznoszenia się. Ci piloci wykonali na tym samolocie ogromną liczbę lotów, a mimo to samolot nie zachowywał się tak, jak oczekiwali.

Widać też po tym stenogramie, ze piloci byli całkowicie zaskoczeni sytuacją mimo, że do ostatnich sekund byli prowadzeni przez kontrolera.

Żeby jednak dostrzec te subtelności, to trzeba sięgać intelektem nieco dalej niż palikotowe "Kaczyński jest winien".

J.

PS. Podejrzewam, że jesteś jednym z tych, którzy pięć minut po katastrofie już wiedzieli, że Kaczyński wywarł presję na pilotów i to jest przyczyną katastrofy.

Data: 2010-06-01 20:43:29
Autor: Rafi
tu 154m transkrypcja

Użytkownik "Joachim" <joachim1110@op.pl> napisał w wiadomości news:hu3ils$ge6$1news.onet.pl...

A kto miałby zdecydować, na które lotnisko zapasowe mieliby lecieć? Piloci, którzy są tylko od kierowania samolotem?

Nie bądź śmieszny :)))

Chyba logiczne, że organizatorzy, bo oni wiedzą jak zorganizowana jest uroczystość (choćby transport zastępczy).

Flight plan ma wyszczególnione lotniska zapasowe.
To nie samowolka i tylko KAPITAN decyduje, na które się udać (w zalezności od wielu czynników m.in. zapasu paliwa, warunków meteo na zapasowych itd).

Reszta sprawia wrażenie, że kontrola lotniska naprowadzała nieprawidłowo samolot na pas i pogoda była zła, a piloci podjęli próbę rozpoznania sytuacji, zakładając, że kontrola będzie ich prawidłowo prowadziła.

W warunkach Smoleńska od kontroli osi pasa są radiolatarnie NDB, wysokość podaje nawigator.
Kontroler ATC jedynie może korygować współrzędne, lecz decyzja należała wyłącznie od załogi.

Wątpliwości też nasuwa fakt, że samolot zniżał lot mimo, że piloci wydawali komendy wznoszenia się. Ci piloci wykonali na tym samolocie ogromną liczbę lotów, a mimo to samolot nie zachowywał się tak, jak oczekiwali.

Komendę podał I oficer... dowódca do niej się nie zastosował (brak reakcji, nie podniósł maszyny, nie zareagował słownie).

Widać też po tym stenogramie, ze piloci byli całkowicie zaskoczeni sytuacją mimo, że do ostatnich sekund byli prowadzeni przez kontrolera.

Nie byli prowadzeni z ziemi. Nie dociera nadal?

PS. Podejrzewam, że jesteś jednym z tych, którzy pięć minut po katastrofie już wiedzieli, że Kaczyński wywarł presję na pilotów i to jest przyczyną katastrofy.

Prawie 18 lat spędzonych na wieży EPLK (approach)...
(Tak wiem, Tusk zapłacił mi, żebym prawił brednie.)

Data: 2010-06-01 12:01:05
Autor: Charlie delta
tu 154m transkrypcja
On 1 Cze, 20:43, "Rafi" <robby99@WYPIERNICZ_TOwp.pl> wrote:
Użytkownik "Joachim" <joachim1...@op.pl> napisał w wiadomościnews:hu3ils$ge6$1news.onet.pl...

> [...]

> jest przyczyną katastrofy.

Prawie 18 lat spędzonych na wieży EPLK (approach)...
(Tak wiem, Tusk zapłacił mi, żebym prawił brednie.)

widać że niedouczonego  po 18 latach pracy wyje....li

weź 18-letni niedouczony pracowniku suwak i policz z dokładnością do
ułamków sekund prędkość pionową opadania

szczena ci 18-letni niedouczony wieżowcu opadnie, tak
nieproporcjonalnie do manewru sa to wielkości - ponad 10 metrów
opadania na wyrównaniu, ja pierdolę, tam nic nie działało !!!!!

ster głebokości nie działał !!!!!

zatem nie kompromituj się tym 18 latami "raboty"

(a może 18 lat sprzatałeś wieżę, fiszki, w końcu to też
"rabota"  ......)

PS są nagrania rozmów z samolotem Cargo a brak korespondencji z
iljuszynem - 76 AWACS, jawne oszusztwo ten stenogramik

jeszcze niedawno podawano że + Panowie Piloci dramatycznie wzywali
imienia Jezusa, teraz ruska swołocz powstawiała ordynarne przekleństa

niech piekło bedzie okrutne dla putina i jego swoloczy która ten los
spowodowała niewinnie zamordowanym

Data: 2010-06-01 21:18:06
Autor: Rafi
tu 154m transkrypcja

Użytkownik "Charlie delta" <charlie.delta.trader@gmail.com> napisał w wiadomości news:1509a1b5-7af3-4df5-9ec9-cd4b9bf01795z17g2000vbd.googlegroups.com...

Ciebie głupku, to nawet gdybyś był w kokpicie to nic nie przekona... :))))
(wiem, pamiętam, ze Cię molestowano w dzieciństwie)
Nie obrazisz mnie, bo menda o zerowym poważaniu nie jest w stanie tego zrobić :)

Poczytaj forum lotnictwo.net
Tam dyskutują tylko ludzie mający WIEDZĘ lotniczą, a nie moherowe dziadki, które i tak wiedzą swoje.

EOT bo nie dyskutuje się z kimś, kto nie przyjmuje innych argumentów.

Data: 2010-06-01 12:36:19
Autor: Charlie delta
tu 154m transkrypcja
On 1 Cze, 21:18, "Rafi" <robby99@WYPIERNICZ_TOwp.pl> wrote:
Użytkownik "Charlie delta" <charlie.delta.tra...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:1509a1b5-7af3-4df5-9ec9-cd4b9bf01795z17g2000vbd.googlegroups.com...

[...]

łask nie był dla twojego mózgu łaskawy

za duzo czasu spedzałes z chłopcami z WSI (czytaj GRU)

spadochrony a raczej twarde ladowania też swoje zrobiły towariszcz z
wsi

brzydzę sie swołoczą z wsi, plułem na nich zawsze, ruscy qrwa zdrajcy
- nie zasługuja na kulę tylko na powróz

Data: 2010-06-02 06:37:22
Autor: SlawcioD
tu 154m transkrypcja
Charlie delta pisze:
[...]

bede pisal do ciebie w twoim tonie wypowiedzi:

pomysl tluku - samolot sie zbliza do ziemi, ziemia nie jest rowna tylko
wznosi sie, w tym wypadku radiowysokosciomierz podaje predkos
bezwzgledna do ziemi i z taka predkoscia tupolew do niej sie zblizal, a
teraz wez suwak i se go wsadz w dupe, moze ci pomoze myslec.

szczena ci 18-letni niedouczony wieżowcu opadnie, tak
nieproporcjonalnie do manewru sa to wielkości - ponad 10 metrów
opadania na wyrównaniu, ja pierdolę, tam nic nie działało !!!!!

ster głebokości nie działał !!!!!

ster glebokosci masz w lodzi podwodnej

[...]

a rozmowa z jakiem to co?
sprawdz moze czy ci ruskie mozgu nie podmienili i nie sfalszowali
metryki urodzen panienko

jeszcze niedawno podawano że + Panowie Piloci dramatycznie wzywali
imienia Jezusa, teraz ruska swołocz powstawiała ordynarne przekleństa

darli sie kurwa - zreszta kleli juz wczesniej. piloci modla sie albo
wzywaja imie boga tylko w dwoch przypadkach - jak leca z misja
samobojcza i jak widza ze samolot nie da rady na kilkanasci minut przed
rozbiciem sie, w innym wypadku w eter leca kurwy...

Data: 2010-06-01 21:21:41
Autor: Joachim
tu 154m transkrypcja

Prawie 18 lat spędzonych na wieży EPLK (approach)...
(Tak wiem, Tusk zapłacił mi, żebym prawił brednie.)

No skoro już mamy na forum eksperta, to bardzo się cieszę (mniejsza o to, czym się na wieży zajmujesz, pewnie wycieraniem sedesów, ale dobre i to), a może w ogóle masz 18 lat (i jesteś świeżo po maturze).

Jak wytłumaczysz, że kontrola na 25 sekund przed katastrofą mówi:
10:40:39,9 - Kontroler ruchu - "2 na kursie i ścieżce"

Czy samolot może być na dobrym kursie i ścieżce i wpakować się na drzewa?

Oczekuje merytorycznej odpowiedzi, panie profesjonalisto.

J.

Data: 2010-06-01 21:32:45
Autor: marfi
tu 154m transkrypcja
Użytkownik "Joachim" <joachim1110@op.pl> napisał w wiadomości news:hu3mk6$3ju$1news.onet.pl...

[...]

  Dociera do Ciebie, że to było ~2000m przed drzewem i na wysokości ponad 100m?

--
marfi

Data: 2010-06-01 21:38:16
Autor: Rafi
tu 154m transkrypcja

Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości news:4c056067$0$19177$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Ja już dałem spokój. Tych ludzi NIC nie przekona, a wyjaśnianie każdemu z osobna zagadnień lotniczych jest bez sensu.
Sugerowałem fora lotnicze, gdzie wypowiadają się byli i obecni piloci i kontrolerzy, ale po co?
Ci tutaj i tak wiedzą lepiej...

Data: 2010-06-01 12:43:09
Autor: Charlie delta
tu 154m transkrypcja
On 1 Cze, 21:38, "Rafi" <robby99@WYPIERNICZ_TOwp.pl> wrote:

> [...]

Sugerowałem fora lotnicze, gdzie wypowiadają się byli i obecni piloci i kontrolerzy, ale po co?

mam honor i czyste sumienie

pomimo że kupic mnie próbowała qrwa z WSI (czytaj GRU) na Glinniku ,
jebany pan kapitan Xxxxxxxxxxxxxxxxxx

mnie nie skurwili, inni donosiciele skurwili się

pozostałem Polakime a nie sowiecka mendą tak jak ty pacanie z wieży

buhahahahahaha

teraz zapierdalaj donieść kolesiom z WSI

i nie zagladaj w lustro, mendę zobaczysz

szukajcie mnie

buhahahahahaaaaaaaaa

Data: 2010-06-01 22:04:26
Autor: Rafi
tu 154m transkrypcja

Użytkownik "Charlie delta" <charlie.delta.trader@gmail.com> napisał w wiadomości news:38d89a33-29de-4b7f-9616-b8bcbf1b6a22f13g2000vbm.googlegroups.com...

mam honor i czyste sumienie

znasz te pojęcia z książek, czy opowieści dziadka?

pomimo że kupic mnie próbowała qrwa z WSI (czytaj GRU) na Glinniku ,
jebany pan kapitan Xxxxxxxxxxxxxxxxxx
pozostałem Polakime a nie sowiecka mendą tak jak ty pacanie z wieży

No popatrz... rosyjskiego uczyłem się ostatnio w podstawówce (w średniej i wyższej już tylko angielski niestety) a zostałem "sowiecką mendą" :)))
Zacząłem pracować w wojsku już w czasach, kiedy nikt nikogo nie zmuszał do czynów niecnych.
mnie nie skurwili, inni donosiciele skurwili się

Widocznie wytypowali cię, bo stwierdzili, że nadajesz się na donosiciela :)))
Mieli dobrych psychologów i dobrze wiedzieli, kto jest miękki.
Teraz udajesz bohatera a pewnie właziłeś im sam w tyłek (stąd te twoje wieczne seksualne wtrącenia).
Wielu takich "styropianowych" herosów teraz szczeka anonimowo, wielu...

teraz zapierdalaj donieść kolesiom z WSI i nie zagladaj w lustro, mendę zobaczysz szukajcie mnie
buhahahahahaaaaaaaaa

WSI już nie istnieje... rozłożył je twój kolega, dzięki któremu jesteśmy ślepi i głusi (np. Nanghar Khel).
Ale taki "yntelygent" tego przecież nie zrozumie... :)))

Data: 2010-06-01 13:11:51
Autor: Charlie delta
tu 154m transkrypcja
On 1 Cze, 22:04, "Rafi" <robby99@WYPIERNICZ_TOwp.pl> wrote:
Użytkownik "Charlie delta" <charlie.delta.tra...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:38d89a33-29de-4b7f-9616-b8bcbf1b6a22f13g2000vbm.googlegroups.com...

> [...]

Ale taki "yntelygent" tego przecież nie zrozumie... :)))

dzięki temu że zdrajców z WSW-WSI (czytaj GRU) rozpierdolono mamy
namiastke normalnej armii

dzieki temu mozesz cieszyc się tym co masz

jeżeli masz choc jedna belkę nie kalaj polskiego munduru załując tych
zdrajców Polski spod znaku GRU

kazdy przyzwoity zołnierz nawet PRL+owskiej armii ęludoweję ma prawo
za takie slowa napluc ci w ryj !

pamietaj

Data: 2010-06-01 22:25:52
Autor: Rafi
tu 154m transkrypcja

Użytkownik "Charlie delta" <charlie.delta.trader@gmail.com> napisał w wiadomości news:ce2703f2-2784-43ce-9953-6c949cb3b76dq13g2000vbm.googlegroups.com...

jeżeli masz choc jedna belkę nie kalaj polskiego munduru załując tych
zdrajców Polski spod znaku GRU

Nie mam belki, gwiazdki mogą być?  :)
W czasie II WŚ wielu niemieckich żołnierzy uratowało od śmierci wiele istnień, czy mimo to wg. twojego rozumku też są mordercami, jak oprawcy z SS czy KGB?
Ktoś, kto uogólnia... kto każdego, kto pracował w służbach nazywa ...(twoje epitety), wykazuje swoją ignorancję i głupotę.
Oczywiście jak wszędzie są bydlaki i świnie, ale takich znajdziesz zarówno w specsłużbach, jak i np. na plebani.
Nie oceniaj nikogo swoją miarą. Nie wszyscy są (byli) szujami, jak ty...

kazdy przyzwoity zołnierz nawet PRL+owskiej armii ęludoweję ma prawo
za takie slowa napluc ci w ryj ! pamietaj

A jednak byli tez przyzwoici... (ale chyba nie ty, co?).

Jak to dobrze, że teraz nie mamy w wojsku takich szumowin. Przysięgaliśmy służyć Polsce i oddać za Nią życie, mimo, że zamieszkują ją nie tylko normalni ludzie, ale też
takie kreatury... "wojownicy internetu"... ech...

Data: 2010-06-01 13:38:38
Autor: Charlie delta
tu 154m transkrypcja
On 1 Cze, 22:25, "Rafi" <robby99@WYPIERNICZ_TOwp.pl> wrote:
Użytkownik "Charlie delta" <charlie.delta.tra...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:ce2703f2-2784-43ce-9953-6c949cb3b76dq13g2000vbm.googlegroups.com...

> [...]

takie kreatury... "wojownicy internetu"... ech...

synku

armia polska ginie

zamordowano waszego zwierzchnika i waszych dowódców

GRU ogarnia mackami Polskę

a ty ślepy i głuchy bredzisz

pamiętaj

oby nie zdarzyło się że za rok bedziesz jeździł na ćwiczenia
braterstwa i przyjaźni na ural

historia lubi sie powtarzać a i opatrzność boska ostrzega polaków

tylko wtedy ja nie poddam się "deja vu"

....bedę mieszkał za wielka kałużą

a wy ....zobaczycie co znaczy ruski krok marszowy

i komisarz GRU za każdym progiem

Data: 2010-06-01 22:48:09
Autor: Rafi
tu 154m transkrypcja

Użytkownik "Charlie delta" <charlie.delta.trader@gmail.com> napisał w wiadomości news:8215ce30-f9bc-4658-831a-2c74496e4a19r9g2000vbk.googlegroups.com...

[...]

I właśnie dlatego takich "patriotów" nam tutaj nie trzeba.
Jak trwoga to do Boga albo... do ameryki :(

Żal mi cię i to bardzo...
W rubryce "narodowość" masz wpisane Polska a piszesz (i myślisz) jak ci, na których się wyżywasz słownie.
To jest ten twój "honor"...?

Data: 2010-06-01 13:52:04
Autor: Charlie delta
tu 154m transkrypcja
On 1 Cze, 22:48, "Rafi" <robby99@WYPIERNICZ_TOwp.pl> wrote:
Użytkownik "Charlie delta" <charlie.delta.tra...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:8215ce30-f9bc-4658-831a-2c74496e4a19r9g2000vbk.googlegroups.com...

> [...]

Żal mi cię i to bardzo...
W rubryce "narodowość" masz wpisane Polska a piszesz (i myślisz) jak ci, na których się wyżywasz słownie.

Komorowskij nie wygra

gdyby jednak spotkało nas to nieszczęście za rok na uralu lub
kozackich stepach przypomnij sobie moje słowa

zapłacz, choć na płacz bedzie juz za późno

Data: 2010-06-01 22:41:48
Autor: totus
tu 154m transkrypcja
Charlie delta wrote:

> [...]

buhahahahahaha

teraz zapierdalaj donieść kolesiom z WSI

i nie zagladaj w lustro, mendę zobaczysz

Ciarki po plecach chodzą na myśl, że przedstawiciele takich ludzi mieliby rządzić Polską.

Data: 2010-06-01 21:42:51
Autor: Jan Werbiński
tu 154m transkrypcja
[...]

Ja Ci wytłumaczę.
Jesteś przedstawicielem szarego, bezmózgiego, bezmyślnego tłumu. Jego bardziej debilną częścią, która maskuje swoją ignorancję i głupotę szukaniem teorii spiskowych tam, gdzie ich nie ma.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2010-06-01 22:04:25
Autor: Joachim
tu 154m transkrypcja
Jan Werbiński pisze:
[...]

No tak, ale dalej nie wiem, dlaczego 25 sekund przed katastrofą kontroler na lotnisku mówił, że wszystko jest ok (no, ale gdy już było za późno zmienił zdanie).

Jesteście wszyscy genialni, ale do tej pory odpowiedzi nie daliście.

Więc co ja mam sobie na ten temat myśleć?

J.

PS. Oczywiście jednak dajecie odpowiedź "Winny jest Kaczyński". Ale tą nudną odpowiedź na każde możliwe pytanie słyszę już od początku rządów Platformy.

Data: 2010-06-01 22:11:10
Autor: Rafi
tu 154m transkrypcja

Użytkownik "Joachim" <joachim1110@op.pl> napisał w wiadomości news:hu3p4a$c6j$1news.onet.pl...

No tak, ale dalej nie wiem, dlaczego 25 sekund przed katastrofą kontroler na lotnisku mówił, że wszystko jest ok (no, ale gdy już było za późno zmienił zdanie).

W 2009r. w Radomiu koordynator z Białorusi też zaczął krzyczeć "wyłot" w chwili, kiedy było już za późo.
Pogoda była piękna, Su-27 widoczny jak na dłoni... niestety po ostatnim manewrze (półbeczka), kiedy wyprowadził
dziobem w kierunku ziemi, wszyscy na wieży wiedzieliśmy, że jest niedobrze.
Koordynator odezwal się dobrą chwile później (efekt zaskoczenia?). Niestety los pilotów był już przesądzony.
Tutaj kontroler nie miał żadnych szans. Arek popełnił błąd i nic tego nie jest w stanie zmienić :(

Data: 2010-06-01 22:29:08
Autor: Joachim
tu 154m transkrypcja
Rafi pisze:
[...]

Tą wersję słyszeliśmy godzinę po katastrofie (winni są piloci i prawdopodobnie były naciski ze strony Kaczyńskiego).

Więc po co ten cały teatrzyk z rosyjską komisją, która oczyściła w 100% z winy Rosjan? Czy ktoś po tej komisji spodziewał się innego wyjaśnienia katastrofy?

Na stenogramie widać jak na dłoni, że kontroler przez cały czas próby podejścia potwierdzał prawidłową pozycję samolotu (ostatnie potwierdzenie na 25 sekund przed katastrofą). Dopiero 10 sekund przed katastrofą, kontroler wydał komunikat nakazujący zmianę kierunku lotu na horyzontalny?

Piloci sugerując się komunikatami kontrolera uderzyli w ziemię. Widać to czarno na białym.

W Radomiu było show, a nie standardowe podejście do lądowania. Przykład więc zupełnie z innej bajki i sytuacja, która zupełnie nie ma przełożenia.

J.

Data: 2010-06-01 22:43:08
Autor: Rafi
tu 154m transkrypcja

Użytkownik "Joachim" <joachim1110@op.pl> napisał w wiadomości news:hu3qil$c6j$2news.onet.pl...

[...]

Bez nałożenia stenogramu na parametry lotu (kąty natarcia, wychylenie sterów, położenie manetek silników itd.)
takie rozważania są tylko gdybaniem...
Wiemy tylko, że 2km od progu był na ścieżce. Dlaczego zszedł niżej nie wiemy, bo nie mamy danych.

http://i078.radikal.ru/1006/30/9b042c09647a.jpg

To co zrobili poniżej wyskokości decyzyjnej jest dla mnie wysoce niezrozumiałe...

Data: 2010-06-01 13:49:26
Autor: Charlie delta
tu 154m transkrypcja
On 1 Cze, 22:43, "Rafi" <robby99@WYPIERNICZ_TOwp.pl> wrote:
Użytkownik "Joachim" <joachim1...@op.pl> napisał w wiadomościnews:hu3qil$c6j$2news.onet.pl...

> [...]

http://i078.radikal.ru/1006/30/9b042c09647a.jpg

To co zrobili poniżej wyskokości decyzyjnej jest dla mnie wysoce niezrozumiałe...

nie dziwie się że nie rozumiesz pomimo 18 buhahahaha lat pracy

ten profil nazywa się całkowitą utratą sterowności w wyniku zbrodni
doskonałej

Data: 2010-06-01 23:00:24
Autor: Rafi
tu 154m transkrypcja

Użytkownik "Charlie delta" <charlie.delta.trader@gmail.com> napisał w wiadomości news:38b54edd-3038-4562-b058-b17f9401c211s41g2000vba.googlegroups.com...

[...]

Buhaha, wiem to było:

-działo (hehe) magnetyczne
-ruski AWACS
-IL-62 zawirował powietrze przed naszym dzielnym prezydenckim samolotem
-UFO (NOL)
-radiolatarnie poprzesuwali
-żarówki popalili
-rozpylili mgłę
-wąwóz wykopali
-... dopisz co tam jeszcze moherki wydumali :)))))

Ps.:
Napisz lepiej coś ciekawego o giełdzie, bo wbrew pozorom z twoich wypowiedzi  (na właściwy temat) coś sensownego potrafię wybrać.
Na temat katastrofy nie mam już siły ;)

Data: 2010-06-01 23:04:14
Autor: Joachim
tu 154m transkrypcja
Rafi pisze:
[...]

2km od progu był na ścieżce, która wprowadziła go na drzewa. Że była prawidłowa, to jest tylko info od kontroli lotów.

Przypadek wypadku Casy pokazuje, jak nieprawidłowe informacje od kontroli są przyczyną katastrofy. Różnica jest taka, że Casą leciała kiepsko przeszkolona załoga, a Tupolewem osoby doświadczone, od których trudno oczekiwań podstawowych błędów.

Komisja rosyjska orzekła, że tylko piloci są winni, a wszystko inne było ok. Sorry, ale mnie to nie przekonuje.

J.

Data: 2010-06-01 23:15:34
Autor: Rafi
tu 154m transkrypcja

Użytkownik "Joachim" <joachim1110@op.pl> napisał w wiadomości news:hu3skg$mmq$1news.onet.pl...

[...]

Na każdy wypadek składa się splot wielu drobnych wydarzeń, które występując pojedynczo nie stwarzają
zagrożenia. Dopiero skorelowanie się ich w czasie powoduje tragedię.
Tak być mogło w tym przypadku, ale nie mamy prawa wydawać wyroków bez pełnej wiedzy na temat.

Data: 2010-06-01 23:30:54
Autor: Joachim
tu 154m transkrypcja
Rafi pisze:
[...]

Ja wyroków nie wydaję.

Wręcz przeciwnie. Bronię pilotów, na których wyrok został wydany już godzinę po katastrofie. Już wtedy widziałem w TV jakiegoś rosyjskiego oficjela, który stwierdził, że to był błąd pilotów i tupolew był sprawny. A później ten wyrok został tylko potwierdzony przez rosyjską komisję, która wybieliła Rosjan z jakiejkolwiek odpowiedzialności.

Nie wykluczam błędów ze strony pilotów, ale na podstawie tych stenogramów błędów nie widzę, a widzę natomiast błędy kontroli lotów. Wg. informacji, którymi dysponowali piloci, zachowywali się ok do momentu, gdy okazało się na kilkanaście sekund przed katastrofą, że są w złym położeniu (mimo, że myśleli, że są w dobrym) i próbują ratować maszynę, która wbrew ich oczekiwaniom nie wznosi się, a opada (złe oczekiwania niedoświadczonej załogi? awaria w samolocie? nie wiadomo).

J.

Data: 2010-06-01 23:57:41
Autor: skippy
tu 154m transkrypcja

Użytkownik "Joachim" <joachim1110@op.pl> napisał w wiadomości news:hu3u6f$mmq$3news.onet.pl...
Rafi pisze:
[...]

no to wyobraź sobie sytuację
stan aktualny jest że lecą do smoleńska, ale rozpatrują mozliwość odejścia gdzie indziej
słyszą "na razie nie ma decyzji co robic dalej"
czy w tej sytuacji brak decyzji co robic dalej nie jest decyzja utrzymania stanu aktualnego?

Data: 2010-06-02 00:13:24
Autor: Joachim
tu 154m transkrypcja

[...]

Taa, cóż za domyślność. Trzeba mieć niezłą wyobraźnię, żeby dojść do takiej reguły: "brak decyzji" == "wymuszenie lądowania".
Właściwie, to masz tezę "Kaczyński jest winny" i próbujesz ją udowodnić wszelkimi sposobami. Gratuluję!

Pieprzyku do całej sprawy dodaje fakt, że ten cały stenogram może być nawet pomylony.

(...)

"Podpisałem inny dokument"
GŁOSY W KABINIE ROZPOZNAŁ PILOT TU-154

- Podpisywałem dokument zawierający stenogram z rozmów. Nie wiem dlaczego opublikowany został inny - w rozmowie z tvn24.pl mówi ppłk Bartosz Stroiński. Pod ujawnionym zapisem rozmów z kabiny Tu-154 jest określony jako osoba, która rozpoznała głosy obecnych w kabinie. Mimo to, pod opublikowanym dokumentem, przy jego nazwisku nie ma podpisu.

http://www.tvn24.pl/-1,1658816,0,1,brak-polskiego-podpisu-pod-stenogramem-podpisalem-inny-dokument,wiadomosc.html

(....)

J.

Data: 2010-06-02 07:47:02
Autor: skippy
tu 154m transkrypcja

Użytkownik "Joachim"

Pieprzyku do całej sprawy dodaje fakt, że ten cały stenogram może być nawet pomylony.

Po co w takim razie analizujesz, co tam ruscy dla ściemy powypisywali.
Przeciez wiadomo, że jest zmanipulowany.
Wielki odmieniony rzekł:
"Nie dajcie się zmylic. Wiadomo skąd to przyszło i kto to przysałał"
To co tu analizować?

Data: 2010-06-02 12:26:10
Autor: Joachim
tu 154m transkrypcja
skippy pisze:

Użytkownik "Joachim"

[...]

Piloci się chyba jednak dali zmylić. Płk. Tomasz Pietrzak się ze mną zgadza.

(...)
Padało hasło "na kursie i na ścieżce"
Kontroler wprowadził załogę w błąd?

Uspokajające stwierdzenia kontrolera z rosyjskiej wieży mogły wprowadzić w błąd polskich pilotów - mówi były dowódca 36. lotniczego specpułku płk. Tomasz Pietrzak. Hasło "na kursie i na ścieżce" załoga tupolewa w ostatniej minucie lotu słyszała trzy razy - na 4, 3 i 2 kilometry przed progiem pasa.

http://www.dziennik.pl/katastrofa-smolensk/article619800/Kontroler_wprowadzil_zaloge_w_blad_.html
(...)

J.

PS. Nie martw się o Kaczora, martw się lepiej o Komorowskiego, żeby go nie pokazywali często w TV. Za każdym razem, gdy go pokażą, to jest kompromitacja i sztab PR musi się tłumaczyć z kolejnej gafy.
http://www.dziennik.pl/polityka/wybory-prezydenckie-2010/article618016/Wpadka_za_wpadka_marszalka_I_co_z_tego_.html

Data: 2010-06-02 04:01:27
Autor: macieks
tu 154m transkrypcja
On 2 Cze, 12:26, Joachim <joachim1...@op.pl> wrote:

[...]

To jest niezłe:
Pytają mnie, dlaczego kobiety całuję w rękę. Odpowiadam, że od czegoś
trzeba zacząć.

Przynajmniej swój chłop, a nie nadętość.

Data: 2010-06-02 13:52:41
Autor: skippy
tu 154m transkrypcja

Użytkownik "Joachim"

[...]

a czego dowodzi, że 2km przed progiem byli na ścieżce?

Data: 2010-06-02 00:01:32
Autor: Jan Werbiński
tu 154m transkrypcja
[...]

Jakie masz wykształcenie i uprawnienia w temacie kontroli lotów?

Data: 2010-06-02 06:53:14
Autor: SlawcioD
tu 154m transkrypcja
Joachim pisze:
Rafi pisze:
[...]

jeszcze jedno pytanie - dlaczego nawigator podawal wysokosc tylko z
radiowysokosciomierza a pomija wogole odczyty z wysokosciomierza
barycznego? przeciez gdyby spojrzal na wysokosciomierz baryczny mial by
czarno na bialym ze jest zle... i to na 2km przed drzewami

pozdrawiam
SlawcioD

Data: 2010-06-02 09:43:12
Autor: alibaba8
tu 154m transkrypcja
Rafi pisze:
> [...]

Wręcz przeciwnie. Bronię pilotów, na których wyrok został wydany już godzinę po katastrofie. Już wtedy widziałem w TV jakiegoś rosyjskiego oficjela, który stwierdził, że to był błąd pilotów i tupolew był sprawny. A później ten wyrok został tylko potwierdzony przez rosyjską komisję, która wybieliła Rosjan z jakiejkolwiek odpowiedzialności.

Ta, a największą zbrodnią było, że Ruscy nie wybudowali w tym miejscu nowoczesnego lotniska. Ludzie zacznijcie myśleć!!! To jest jakieś z dezolowane, wysłużone lotnisko wojskowe, na którym w tym dniu nawet maszyny rosyjskie nie siadały. Nasi piloci do końca czekali aby prezydent odwołał "samobójczy" rozkaz. Załoga była kompletnie nie doświadczona, bo PiS, aby dokopać ruskim zrezygnował z symulatorów. Kapitan zastąpił kapitana, który odmówił Prezydentowi lądowania w niebezpiecznych warunkach. Więcej Wam potrzeba? I do szaleńca, który tu brednie wypisuje a nawet Polskich nicków nie używa. Tak Ty i Twoi idole w końcu doprowadzą do najazdu ruskich, bo kto zdzierży ciągłe podgryzanie przez kundli. 10 kwietnia to zemsta opatrzności za skrzywianie historii, za zakłamywanie wagi, za zapominanie, kto sprowokował II wojnę światową itd. itp.

Data: 2010-06-02 09:51:53
Autor: \\n
tu 154m transkrypcja
W dniu 02-06-2010 09:43, alibaba8@vp.pl pisze:
10 kwietnia to zemsta opatrzności za skrzywianie historii, za zakłamywanie wagi,
za zapominanie, kto sprowokował II wojnę światową itd. itp.

:-O?
A kto sprowokował?

--
http://www.surfersvillage.com/gal/

Data: 2010-06-01 23:25:29
Autor: skippy
tu 154m transkrypcja

Użytkownik "Joachim"

...Casą leciała kiepsko przeszkolona załoga...

Zacytuj i podaj fachowe źródło w tym zakresie.

Data: 2010-06-01 23:34:19
Autor: Joachim
tu 154m transkrypcja
skippy pisze:

Użytkownik "Joachim"

...Casą leciała kiepsko przeszkolona załoga...

Zacytuj i podaj fachowe źródło w tym zakresie.

Może źródło nie jest, jakieś bardzo fachowe, ale można się jakoś na nim oprzeć.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotnicza_w_Miros%C5%82awcu

(....)
Orzeczenie o przyczynie katastrofy

(...)
Ponadto komisja ustaliła czynniki mające wpływ na przyczynę katastrofy. Były to czynniki następujące[34]:

     * niewłaściwy dobór załogi,
     * niewłaściwa współpraca załogi w kabinie

(...)

Komisja ustaliła także okoliczności sprzyjające zaistnieniu katastrofy[35]:

     * brak wyszkolenia drugiego pilota na samolocie CASA C-295M w warunkach, w jakich odbywało się wykonywanie zadania,
     * brak doświadczenia dowódcy załogi w wykonywaniu lotów na tej wersji samolotu,

(...)

J.

Data: 2010-06-02 18:40:21
Autor: skippy
tu 154m transkrypcja

Użytkownik "Joachim"

...Różnica jest taka, że Casą leciała kiepsko przeszkolona załoga, a Tupolewem osoby doświadczone, od których trudno oczekiwań podstawowych błędów.

Masz szeroka wiedzę, to potwierdź czy to prawda:

"Nawigator [...TU rozbitego pod Smoleńskiem...] miał nalatane na tym typie samolotu zaledwie 30 godzin."

Data: 2010-06-02 06:48:25
Autor: SlawcioD
tu 154m transkrypcja
Rafi pisze:
[...]

nie mamy pewnosci czy byl wtedy na sciezce... moze juz wtedy zostal
popelniony blad przez kontrolera.

http://i078.radikal.ru/1006/30/9b042c09647a.jpg

To co zrobili poniżej wyskokości decyzyjnej jest dla mnie wysoce niezrozumiałe...

nie tylko dla Ciebie...

pozdrawiam
SlawcioD

Data: 2010-06-01 22:49:41
Autor: Jan Werbiński
tu 154m transkrypcja
[...]

Żeby robić idiotom wodę z mózgu. Żeby jeszcze mniej rozumieli.

[...]

Kontroler niczego nie może nakazać.
Dużo wcześniej sugerował, aby nie lądowali.

Piloci sugerując się komunikatami kontrolera uderzyli w ziemię. Widać to czarno na białym.

Nie mieli prawa wogóle tam lądować.

Data: 2010-06-01 23:19:24
Autor: Joachim
tu 154m transkrypcja
Nie będę komentował tego co piszesz, bo to zbyt prymitywne. Pokuszę więc tylko na dwa komentarze.

Kontroler niczego nie może nakazać.
Dużo wcześniej sugerował, aby nie lądowali.

Kontroler lotniska może wszystko nakazać (i nakazuje). Pilot musi go słuchać i wykonywać jego komendy (np. wektorowanie) lub zgłosić, że wykonanie komendy jest niemożliwe! Nawet silnika na lotnisku pilotowi nie wolno uruchomić.

Piloci sugerując się komunikatami kontrolera uderzyli w ziemię. Widać to czarno na białym.

Nie mieli prawa wogóle tam lądować.

Ale mieli prawo sprawdzić, czy są wystarczające warunki do lądowania (czyli, czy mają prawo lądować) i to właśnie robili.

W ogóle, jak czytam posty takich jak ty, to jestem dumny, że nie należę do tego samego środowiska co ty - popierającego jedyne słusznie idee (jedna właściwa partia, jedno właściwe wyjaśnienie każdego problemu akurat zgodne z linią jedynie właściwej partii itp.)

J.

Data: 2010-06-01 23:59:50
Autor: Jan Werbiński
tu 154m transkrypcja
Użytkownik "Joachim" <joachim1110@op.pl> napisał w wiadomości news:hu3tgt$mmq$2news.onet.pl...
[...]

Pilot niczego nie musi. Ma obowiązek zgłaszać i odpowiada za łamanie procedur. Wyobraź sobie, że lotnisko jest zamknięte. Jak sobie to wyobrażasz? Łańcuch i kłódka? Nie ma czegoś takiego.

[...]

Tylko do wysokości decyzyjnej, którą znacznie przekroczyli. I tyle.

[...]

Gówno wiesz. Jesteś ciemną masą i nie masz pojęcia kogo popieram.

Data: 2010-06-01 15:14:16
Autor: macieks
tu 154m transkrypcja
Odnośnie spadania, ktoś to ładnie ujął (nie ja to pisałem)

Głosząc teorię o spadaniu robicie z siebie idiotów.
Czy wy nie umiecie czytać ??
10:40:49,2 - drugi pilot mówi: W normie.
Czy pilot samolotu który spada mówi, że coś jest w normie?
10:40:50,5 - drugi pilot mówi: Odchodzimy.
Czy pilot samolotu który spada mówi mówiąc językiem laika :
odlatujemy??
Nie !!! Gdyby samolot spadał na pewno któryś z pilotów coś by o tym
powiedział. A już na pewno gdyby odpadł im pół minuty wcześniej
silnik!!!
Jedyne do czego piloci mają uwagi to pogoda!!!
Gdyby spadali dowódca poinformowałby o tym fakcie przede wszystkim
wieżę !!!

Zajebiście został potraktowany kolega Rafi, który posiada wiedzę w tej
materii. Jak wypowiedź nie pasuje do teorii, to zbluzgać i zwyzywać od
WSI.
MASAKRA

Niektórzy chcieliby chyba w stenogramie:
Głos osoby nierozpoznanej - Wania, odkręcaj wolant

Data: 2010-06-01 22:46:57
Autor: Jan Werbiński
tu 154m transkrypcja
[...]

Może dlatego, że 25 sekund przed było OK, a sekundę później już niekoniecznie?

Jesteście wszyscy genialni, ale do tej pory odpowiedzi nie daliście.

Oto odpowiedź, skup się: z powodu minimów lotniska i samolotu w tej pogodzie nie miało prawa ich tam być. Jeżeli nawet ruskie napieprzali do nich z katiuszy, albo pierdolnęli bombą atomową, to również z powodu minimów lotniska i samolotu nie mieli prawa tam lądować w tej pogodzie.

Więc co ja mam sobie na ten temat myśleć?

Kogo to obchodzi? Proponuję, abyś robił z siebie idiotę szerząc teorie spiskowe.

PS. Oczywiście jednak dajecie odpowiedź "Winny jest Kaczyński". Ale tą nudną odpowiedź na każde możliwe pytanie słyszę już od początku rządów Platformy.

Współwinny owszem. Jednak bezpośrednia odpowiedzialność spoczywa na pilotach, a w szczególności kapitanie.

Data: 2010-06-02 15:47:56
Autor: radekp@konto.pl
tu 154m transkrypcja
Wed, 2 Jun 2010 04:57:47 +0200, w <hu4idh$j1$2@news.onet.pl>, "maniana"
<guerra@civil.es> napisał(-a):

baranie, przecież oni nie lądowali, odejście na wysokości decyzyjnej było

No pewnie idioto, podwozie wysunęli i zjechali na 20m, żeby szybciej odlecieć.
1

Data: 2010-06-04 08:21:38
Autor: Agaton
tu 154m transkrypcja
W dniu 04-06-2010 03:29, maniana pisze:

*
gląbie, nikt podwozia nie wysuwał, to robi automat, doucz się bo nawet taki
idiota jak ty powinien to wiedzieć...

Nie kompromituj się. Przeczytaj dokładnie transkrypcję. Kapitan polecił. Polecił również ustawienie klap na 36 tj. wartości jak przy lądowaniu. Wcześniejsze wartości były 15, później 28. Nie chciał lądować ale po "odzywce" drugiego pilota czekał jeszcze 7 sekund aby przejść na sterowanie i iść w górę.
Chciał lądować tylko nie był w tym punkcie przestrzeni co myślał, że jest. Duża tym "zasługa" kontrolera lotów.

Data: 2010-06-04 15:07:55
Autor: radekp@konto.pl
tu 154m transkrypcja
Fri, 4 Jun 2010 03:29:37 +0200, w <hu9mg0$mpe$2@news.onet.pl>, "maniana"
<guerra@civil.es> napisał(-a):

gląbie, nikt podwozia nie wysuwał, to robi automat, doucz się bo nawet taki
idiota jak ty powinien to wiedzieć...

ROTFL. Wracaj tropić spiski, tam przynajmniej jesteś śmieszny, bo jeżeli chodzi
o pilotowanie, to twój plemnik jest inteligentniejszy od ciebie.

Data: 2010-06-05 16:27:14
Autor: radekp@konto.pl
tu 154m transkrypcja

<guerra@civil.es> napisał(-a):

> [...]

ROTFL. Wracaj tropić spiski, tam przynajmniej jesteś śmieszny, bo jeżeli chodzi
o pilotowanie, to twój plemnik jest inteligentniejszy od ciebie.

W Tu-154M regulacja wysunięcia podwozia zależy od prędkości i jest automatyczna. ...plemniku

Przecież cały czas twierdzę, że zeszli na 20m, żeby szybciej odlecieć.
Tylko nie mów, że mieli zamiar lądować schodząc na 20m bo ciebie wyśmieję ;p.

Data: 2010-06-02 09:40:56
Autor: Delfino Delphis
tu 154m transkrypcja
maniana wrote:

i nie wiesz WSIowy głupku, że lądowania nie było? odejście na wysokości
decyzyjnej (70m) było wpisane w automat,

Nie ma czegoś takiego jak wpisanie w automat. Automat trzeba uruchomić ręcznie.

Data: 2010-06-02 09:51:22
Autor: skippy
tu 154m transkrypcja

Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał w wiadomości news:hu51u6$u2l$2news.onet.pl...
maniana wrote:

[...]

poza tym to nie jest pełny autopilot kłamczuchy

Data: 2010-06-02 13:54:26
Autor: skippy
tu 154m transkrypcja

Rafi pisze:
[...]

Pokrętne tłumaczenie.
Nie ma decyzji o odejściu gdzie indziej, to nie odchodzą.
To może spekulacje.
Ale na pewno mniejsze, niz to całe kurestwo wypisywane także tutaj.
No i pooarte zleżałym pismem Gosiewskiego.

Data: 2010-06-02 20:33:54
Autor: marfi
tu 154m transkrypcja
Użytkownik "skippy" <atu@nie.ma> napisał w wiadomości news:hu3588$4u7$1news.onet.pl...

A i tak zaraz będzie że to sfałszowane.

 Nie,  "Coś było popsute" (http://www.dziennik.pl/katastrofa-smolensk/article619755/Zaloga_byla_bezradna_Cos_bylo_popsute.html)
 IMO jest "popsute" w dalszym ciągu, nawet bardziej niż przed...

--
marfi

Data: 2010-06-01 20:24:12
Autor: krzys
tu 154m transkrypcja
Slawcio kochany !

powiedz mi co ma kurwa transkrypcja rozmow tu 144 wspolnego z warszawska gielda papierow ???

Data: 2010-06-01 22:22:06
Autor: Delfino Delphis
tu 154m transkrypcja
SlawcioD wrote:

http://91.210.209.188/Transkrypcja_rozmow_zalogi_samolotu_Tu-154_M.pdf

Niemożliwe. Coś o WGPW mówili? Kapitan wtopił i postanowił się zabić?

Data: 2010-06-02 07:03:35
Autor: SlawcioD
tu 154m transkrypcja
Delfino Delphis pisze:
SlawcioD wrote:

http://91.210.209.188/Transkrypcja_rozmow_zalogi_samolotu_Tu-154_M.pdf

Niemożliwe. Coś o WGPW mówili? Kapitan wtopił i postanowił się zabić?

a wiesz ze ta teoria moze miec najwiecej sensu ;)

pozdrawiam
SlawcioD

ps. lecial skrzypek - teraz z perspektywy czasu wiemy ze srednio jego
smierc (jak kolwiek to brzmi) miala wplyw na wgpw, natomiast propozycja
jego nastepcy miala conajmniej wplyw na notowanie walut, krotkoterminowy
ale miala.

a teraz pomysl co by sie dzialo z wgpw i okolicznymi gieldami gdyby
ruskie faktycznie przeprowadzily zamach?

tu 154m transkrypcja