Data: 2018-04-25 12:36:16 | |
Autor: Rowerex | |
tubeless - opony - czy kaĹźda siÄ nada? | |
W dniu środa, 25 kwietnia 2018 08:41:27 UTC+2 użytkownik AL napisał:
po ostatnim przebiciu dętki (mimo wkładki zefall) i braku już nowych dętek na wymiany, tzn na każdej mam już przynajmniej 1 łatkę :) - postanowiłem, że będzie to dobry przyczynek do przejścia na 'wyższy poziom' - system bezdętkowy. Z mleczkiem? Mleczko zaschnie po kilku miesiącach - tego nie unikniesz.. To tak jakbyś co pół roku regularnie przebijał dętkę.. Obręcze mogę dostosować taśmą uszczelniającą - ale zastanawiam się co z oponami. Odradzam taśmę na zwykłe obręcze - będziesz miał cholerne problemy z napompowaniem nawet z kompresora i nie można stosować zbyt niskich ciśnień bo opona zlezie z obręczy - tu lepiej stosować system z rozciętą dętką zamiast taśmy, tzw "ghetto-tubeles" Mam roczne Contnentale Mountain King II 2.4 i brak na oponach jakichkolwiek oznaczeń typu UST, tubeless ready, etc... Rok na nich jeździłeś? Taki filmik znalazłem dot. opon w/w: Cóż... , jeśli nowe są dziurawe jak sito, to z rocznymi nie ma co kombinować Jak rozpoznać jednoznacznie, że dana opona się nada czy nie. Kupić detkę 20 cali jeśli masz koła 26 i sprawdzić jak długo utrzyma szczelność bez mleczka - dobra opona wytrzyma przynajmniej kilka lub kilkanaście minut. Taka jak na filmiku, to nawet minuty by nie trzymała ciśnienia. Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2018-04-25 23:03:00 | |
Autor: AL | |
tubeless - opony - czy każda się nada? | |
On 2018-04-25 21:36, Rowerex wrote:
W dniu środa, 25 kwietnia 2018 08:41:27 UTC+2 użytkownik AL napisał:wystarczy dolewać - starego mleczka nie trzeba usuwać (a przynajmniej nie ma takiego zalecenia - latex można zeskrobać palcami w razie czego) opony wchodzą ciężko (a nawet b.ciężko) na felgę - nie sądzę, że zlezie - siły musiałyby być baaardzo spore.Obręcze mogę dostosować taśmą uszczelniającą - ale zastanawiam się co z Co do uszczelnienia - to różne są legendy - ale dopóki sam nie sprawdzę, nie poznam tej swojej ;) Teraz jeżdże na ok 1.5 bar (a zdażało się, że i niżej - ale problemem snaki gdy dobiję kołem - ew. obawiam się takowych przy jeździe w górach. mam w sumie 3 rowery (no dobra, na dwóch głównie jeżdżę - ale nie codziennie) :)Mam roczne Contnentale Mountain King II 2.4 i brak na oponach Opony są bez skazy i praktycznie brak zużycia bieżnika. Taki filmik znalazłem dot. opon w/w: nie pomogłeś :) ale dzięki za radę - daje do myslenia. Mam dwa rowery do przejścia na mleczko - z tym, że drugi jest przystosowany do tubeless (opony jak i obręcze). Może wpierw zacznę od enduro syna a przy okazji sprawdzę jedno koło swojego roweru - dla testu.... |
|
Data: 2018-04-25 22:47:26 | |
Autor: Rowerex | |
tubeless - opony - czy kaĹźda siÄ nada? | |
W dniu środa, 25 kwietnia 2018 23:03:03 UTC+2 użytkownik AL napisał:
> Z mleczkiem? Mleczko zaschnie po kilku miesiącach - tego nie unikniesz. To tak Taaa, zeskrobać palcami, akurat, na porowatej wewnętrznej stronie opony można się nieźle zdziwić... Zalecenia nie ma, ale firmy oferujące mleczka raczej nieprzypadkowo oferują równocześnie rozpuszczalniki do jego usuwania. Są jeszcze zaklejające się zawory, po pewnym czasie nie da się pompować. Dlatego najlepiej mieć zawory samochodowe z wykręcanym rdzeniem i trochę rdzeni na zapas. opony wchodzą ciężko (a nawet b.ciężko) na felgę - nie sądzę, że zlezie - siły musiałyby być baaardzo spore. Teraz jeżdże na ok 1.5 bar (a zdażało się, że i niżej - ale problemem snaki gdy dobiję kołem - ew. obawiam się takowych przy jeździe w górach. No to teoretycznie powinno wytrzymać. Ja używam opon Panaracer CG 2,25, wchodzą na obręcz bez większych problemów a uszczelnienie taśmą było bardzo ryzykowne - przy ciśnieniach rzędu 1,5 bara opierałem koło skośnie oponą o podłogę i bardzo mocno naciskałem, tak jakby to był ostry zakręt pokonywany w mocnym pochyleniu i niestety między obręczą i oponą pojawiała się szczelina, strzelało więc mleczkiem po podłodze. Przy systemie z dętką 20cali, dętka niemal skleja się z oponą i można jechać nawet na 1,1 bara... Opony są bez skazy i praktycznie brak zużycia bieżnika. Nie chodzi o bieżnik, tylko o boki. Przy niskich ciśnieniach boki mocno pracują, jeśli opony mają bardzo cienkie boczne ścianki, to guma na nich może powoli pękać i mogą robić się szczeliny, a szczeliny fabryczne się powiększą. nie pomogłeś :) A tak się starałem ;-) ale dzięki za radę - daje do myslenia. Mam dwa rowery do przejścia na mleczko - z tym, że drugi jest przystosowany do tubeless (opony jak i obręcze). Powodzenia w przeróbce :) Ja lubię system bezdętkowy z mleczkiem na zwykłej oponie i obręczy, ale tylko okresowo, gdy przestawiam się na czysty teren i jazdę wyłącznie po lesie, niemniej uważam ów system za zbyt upierdliwy w praktyce i totalnie nienadający się do jazdy całorocznej, stąd mam dwa komplety kół i w jednym tylko dętki. Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2018-06-25 10:28:47 | |
Autor: Ĺ | |
tubeless - opony - czy każda się nada? | |
W prestach też wkłady zaworków są wykręcane.
Inna sprawa, że presty drożej wyjdą z braku masowego rynku auto. -- -- - Dlatego najlepiej mieć zawory samochodowe z wykręcanym rdzeniem i trochę rdzeni na zapas. |
|