tubeless - opony - czy każda się nada?

Data: 2018-04-25 12:36:16
Autor: Rowerex
tubeless - opony - czy każda się nada?
W dniu środa, 25 kwietnia 2018 08:41:27 UTC+2 użytkownik AL napisał:
po ostatnim przebiciu dętki (mimo wkładki zefall) i braku już nowych dętek na wymiany, tzn na każdej mam już przynajmniej 1 łatkę :) - postanowiłem, że będzie to dobry przyczynek do przejścia na 'wyższy poziom' - system bezdętkowy.

Z mleczkiem? Mleczko zaschnie po kilku miesiącach - tego nie unikniesz.. To tak jakbyś co pół roku regularnie przebijał dętkę..
Obręcze mogę dostosować taśmą uszczelniającą - ale zastanawiam się co z oponami.

Odradzam taśmę na zwykłe obręcze - będziesz miał cholerne problemy z napompowaniem nawet z kompresora i nie można stosować zbyt niskich ciśnień bo opona zlezie z obręczy - tu lepiej stosować system z rozciętą dętką zamiast taśmy, tzw "ghetto-tubeles"

Mam roczne Contnentale Mountain King II 2.4  i brak na oponach jakichkolwiek oznaczeń typu UST, tubeless ready, etc...

Rok na nich jeździłeś?

Taki filmik znalazłem dot. opon w/w:
https://www.youtube.com/watch?v=3goV3K_hYIg

Cóż... , jeśli nowe są dziurawe jak sito, to z rocznymi nie ma co kombinować

Jak rozpoznać jednoznacznie, że dana opona się nada czy nie.
(zanim kupię zestaw przygotowawczy do przeróbek na system tubeless).

Kupić detkę 20 cali jeśli masz koła 26 i sprawdzić jak długo utrzyma szczelność bez mleczka - dobra opona wytrzyma przynajmniej kilka lub kilkanaście minut. Taka jak na filmiku, to nawet minuty by nie trzymała ciśnienia.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2018-04-25 23:03:00
Autor: AL
On 2018-04-25 21:36, Rowerex wrote:
[...]

wystarczy dolewać - starego mleczka nie trzeba usuwać (a przynajmniej nie ma takiego zalecenia - latex można zeskrobać palcami w razie czego)

[...]

opony wchodzą ciężko (a nawet b.ciężko) na felgę - nie sądzę, że zlezie - siły musiałyby być baaardzo spore.
Co do uszczelnienia - to różne są legendy - ale dopóki sam nie sprawdzę, nie poznam tej swojej ;)

Teraz jeżdże na ok 1.5 bar (a zdażało się, że i niżej - ale problemem snaki gdy dobiję kołem - ew. obawiam się takowych przy jeździe w górach.

Mam roczne Contnentale Mountain King II 2.4  i brak na oponach
jakichkolwiek oznaczeń typu UST, tubeless ready, etc...

Rok na nich jeździłeś?

mam w sumie 3 rowery (no dobra, na dwóch głównie jeżdżę - ale nie codziennie) :)
Opony są bez skazy i praktycznie brak zużycia bieżnika.

[...]

nie pomogłeś :)
ale dzięki za radę - daje do myslenia.

Mam dwa rowery do przejścia na mleczko - z tym, że drugi jest przystosowany do tubeless (opony jak i obręcze).
Może wpierw zacznę od enduro syna a przy okazji sprawdzę jedno koło swojego roweru - dla testu....

Data: 2018-04-25 22:47:26
Autor: Rowerex
W dniu środa, 25 kwietnia 2018 23:03:03 UTC+2 użytkownik AL napisał:

> [...]
>   wystarczy dolewać - starego mleczka nie trzeba usuwać (a przynajmniej nie ma takiego zalecenia - latex można zeskrobać palcami w razie czego)

Taaa, zeskrobać palcami, akurat, na porowatej wewnętrznej stronie opony można się nieźle zdziwić... Zalecenia nie ma, ale firmy oferujące mleczka raczej nieprzypadkowo oferują równocześnie rozpuszczalniki do jego usuwania. Są jeszcze zaklejające się zawory, po pewnym czasie nie da się pompować. Dlatego najlepiej mieć zawory samochodowe z wykręcanym rdzeniem i trochę rdzeni na zapas.

[...]

No to teoretycznie powinno wytrzymać. Ja używam opon Panaracer CG 2,25, wchodzą na obręcz bez większych problemów a uszczelnienie taśmą było bardzo ryzykowne - przy ciśnieniach rzędu 1,5 bara opierałem koło skośnie oponą o podłogę i bardzo mocno naciskałem, tak jakby to był ostry zakręt pokonywany w mocnym pochyleniu i niestety między obręczą i oponą pojawiała się szczelina, strzelało więc mleczkiem po podłodze. Przy systemie z dętką 20cali, dętka niemal skleja się z oponą i można jechać nawet na 1,1 bara...

Opony są bez skazy i praktycznie brak zużycia bieżnika.

Nie chodzi o bieżnik, tylko o boki. Przy niskich ciśnieniach boki mocno pracują, jeśli opony mają bardzo cienkie boczne ścianki, to guma na nich może powoli pękać i mogą robić się szczeliny, a szczeliny fabryczne się powiększą.

nie pomogłeś :)

A tak się starałem ;-)

[...]

Powodzenia w przeróbce :) Ja lubię system bezdętkowy z mleczkiem na zwykłej oponie i obręczy, ale tylko okresowo, gdy przestawiam się na czysty teren i jazdę wyłącznie po lesie, niemniej uważam ów system za zbyt upierdliwy w praktyce i totalnie nienadający się do jazdy całorocznej, stąd mam dwa komplety kół i w jednym tylko dętki.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2018-06-25 10:28:47
Autor: ń
tubeless - opony - czy każda się nada?
W prestach też wkłady zaworków są wykręcane.
Inna sprawa, że presty drożej wyjdą z braku masowego rynku auto.

-- -- -