tuner sat, karta dvb-s2 pod usb - wybór?

Data: 2012-12-09 14:43:03
Autor: jędrek
tuner sat, karta dvb-s2 pod usb - wybór?
Poszukuję tunera dvb-s2 do oglądania i nagrywania kanałów FTA HD.
Poczytałem trochę na forum satkurier i póki co stawiam na:
Technisat SkyStar USB HD DVB-S2
http://www.technisat.com/pl_PL/SkyStar-USB-HD/352-2675-1648/

Za nim przemawia to, że bezproblemowo współpracuje z DVBViewer-em, a
posiadam tą aplikację do mojego gwizdka USB (MediaTech MT4168) do naziemnej
DVB-T i miło by go  było zaprząc także do satki, bo jestem zadowolony z tego
programu. Z naziemną wszystko pięknie śmiga (łącznie ze stacjami HD) nic nie
zacina, obraz żyletka, grafika przejmuje sprzętowe dekodowanie AVC h.264 po
odpowiednim skonfigurowaniu LAV filters do sprzętowego dekodowania video
(obciążenie proca płyty głównej nie przekracza wtedy dla kanałów HD kilku
%)
Chciałbym podobnie mieć przy tv sat i nie wtopić z tunerem sat.

Zakładam, że wskazany model do FTA różni się od droższego ze złączami CI
http://www.hollex.pl/karty-dvb-do-pc/2033-karta-usb-technisat-skystar-usb-2-hd-ci-pilot
tylko brakiem złącz, a w środku elektronika porównywalna?

Zakładam, że problem opisany tutaj:
http://forum.satkurier.pl/viewtopic.php?f=22&t=17629 z zacinaniem się stacji
z FEC 5/6 dotyczy tylko karty z modułami CI skystar z numerem 2?

Tutaj też rzuciłem okiem:
http://dvb24.pl/pl/tunery-satelitarne-zewnetrzne-usb_tunery-dvb-s2-hd-usb

i mam dylemat, bo kupić można szybko, a potem się wkurzać, że wielkie g...

Ten ma podobną cenę, ładne wykonanie mechaniczne:
http://dvb24.pl/pl/tuner-dvbsky-s960-dvb-s-s2-usb-hdtv-usals.html
 i bądź tu mądry...
Najlepiej byłoby na testy wziąć wszystkie dostępne modele i po tygodniu
stwierdzić co jest dobre :) a do na śmietnik się nadaje, bo prócz świecidełek nie zapewnia nic konkretnego w odbiorze.

Inni polecali tuner:
Proftuners Prof Revolution DVB-S2 7500 USB
http://www.kartydvb.pl/proftuners-prof-revolution-dvbs2-7500-usb-p-4.html
a u innych były ponoć problemy z nim i go nie polecali.
Nie potrzebuję dwóch złącz F jako przelotka, wystarczy mi jedna F-ka tak jak
w skystar.

Brak tego skystara? Czy pchać w co innego?

tuner sat, karta dvb-s2 pod usb - wybór?