tuning 2.8 biturbo ?

Data: 2011-04-30 17:30:36
Autor: BartekK
tuning 2.8 biturbo ?
Pacjent: Vectra C OPC 2008r. 2.8 v6 benzyna biturbo, silnik Z28NET
seryjnie fabrycznie w papierach 280KM/206kW

Konstrukcja jest o tyle upierdliwa, że nie jest to 2x turbo, po 1 na 3 cylindry, tylko dwie różne spręzarki, z zaworami otwierającymi przepływy między nimi zależnie od diabliwieczego itd.

czy ktoś może miał (przyjemność?) w PL gdzieś taki silnik tuningować poza czip-resistor-tuning za 7gr sprzedany za 2000zł ? :)

Wiele firm które wygooglowałem "coś oferuje", bo tdi kręcić każdy umie, ale realnie jak mowię że biturbo benzyna to jest "podjedz pan, zostaw auto na pare dni, pomyślimy, za 5-10kzł coś zrobimy, niczego nie gwarantujemy" a w praktyce skończy się zapewne na czymś typu http://allegro.pl/opel-vectra-2-8t-opc-stage1-bsr-300hp-480nm-i1588524323.html (gotowy tuning zrobiony gdzieśtam, w postaci modu wgrywanego z pudełeczka przez odb do auta).

Data: 2011-04-30 17:09:08
Autor: to
tuning 2.8 biturbo ?
begin BartekK
Pacjent: Vectra C OPC 2008r. 2.8 v6 benzyna biturbo, silnik Z28NET
seryjnie fabrycznie w papierach 280KM/206kW

Zastanowiłeś się dobrze nad (bez)sensem zwiększania mocy w tym aucie? Przecież to przy seryjnej w ogóle nie skręca... lepiej zrobić coś z zawieszeniem, chyba, że chodzi Ci o wyścigi od świateł do świateł...

[...]

Akurat programy BSR są bardzo dobre. Może nie wyciągnie się w ten sposób 100% z silnika, ale przynajmniej działają i nic się nie popsuje, czego często nie można powiedzieć o efektach niby-strojenia mniej popularnych silników.

Data: 2011-04-30 19:16:56
Autor: megrims
tuning 2.8 biturbo ?
W dniu 2011-04-30 17:30, BartekK pisze:

Sądzę, że VTech w Krakowie zrobi to porządnie.
W Poznaniu polecam GekoCars. RobiÄ… nietypowe rzeczy ;).

A mnie tak ogólnie zastanawia:
Vectra OPC
http://www.einszweidrei.de/opel/opelvectraopc2006-2.htm
6,7 s/100; 255PS; 233Nm; FWD

E60 535d
http://www.einszweidrei.de/bmw/535de602004-1.htm
6,5 s/100; 272PS; 560Nm momentu; RWD

Czyli 535d w serii objedzie takiego OPC.

A 535d po zdłubaniu do 306KM i 700Nm gotuje płyn w chłodnicy
przy 280km/h. I przy oponie 275 na tyle ESP ZAWSZE
mruga. W Vectrze FWD zrobienie 300 KM? Będzie kierownice
z rąk wyrywać. Jak chce sie miec fajną zabawke z dużą mocą,
to napęd na dwie osie.

Data: 2011-04-30 22:26:07
Autor: BartekK
tuning 2.8 biturbo ?
W dniu 2011-04-30 19:16, megrims pisze:
Sądzę, że VTech w Krakowie zrobi to porządnie.
W Poznaniu polecam GekoCars. RobiÄ… nietypowe rzeczy ;).
Dzięki, spróbuje obdzwonić po długim weekendzie

Dziwne te dane na tej stronie podane masz, choćby dlatego że nie zgadzają się z moją "kartą pojazdu" wydaną przy zakupie przez opel/gm (206kW vs 187,5kW, ale na tej stronie jest "2.7 V6 Turbo 2006" a ja mam "2.8 v6 biturbo 2008")
A mnie tak ogólnie zastanawia:
Vectra OPC
206kW @ 1605kg @ ~60tyś zł ;)
E60 535d
272PS = 200kW @ 1794kg @ >100tyś zł ?
czyli matematycznie OPC powinno objeżdzać BMW, a w tej samej cenie dwa OPC objadą dwa razy ;) A w praktyce może być zupełnie inaczej bo nie ma tu czego w ogóle porównywać.

Czyli 535d w serii objedzie takiego OPC.
Pomimo cyferek i matematyki twierdzącej pozornie inaczej, to zgadzam się, a zwłaszcza przy mniejszych prędkościach, z okazji dobrej skrzyni i RWD. Przy dużych (>200km/h) bardziej aerodynamika, opory toczenia i moc ma znaczenie niż miejsce napędu, a to ciężko z cyfr i internetu wróżyć. Ale nie po to chcę robić tuning, by prześcigać o 1s twoje 535d (o którym sam długo marzyłem, ale cena i odrestaurowane przystanki mnie zniechęciły), tylko po to by mi się lepiej jeździło. Choćby dlatego, że praktycznie zawsze po tuningu turbo oprócz zwiększenia osiągów - przy zachowaniu takiego samego w miarę spokojnego jeżdżenia spada spalanie.

A 535d po zdłubaniu do 306KM i 700Nm gotuje płyn w chłodnicy
przy 280km/h.
OPC przy 250km/h przez pół godziny bez przerwy - nic nie gotuje, jedzie i nie protestuje. Tylko że tankować chce po 35 minutach ;)

W Vectrze FWD zrobienie 300 KM? Będzie kierownice
z rąk wyrywać. Jak chce sie miec fajną zabawke z dużą mocą,
to napęd na dwie osie.
Bardzo chętnie, ale a) Insignia 4x4 jest za droga i ma zbyt marne te 4x4 b) do vectry tego napędu nie wsadzę c) subaru/evo jest za drogie i zbyt niewygodne w codziennym użytkowaniu.

Obecnie jest 280KM i kierownicy nie wyrywa. Jakby było 300 czy 350 to by nie było % dużo więcej, 50KM więcej kierownicy nie urwie.
Jest szpera, są opony 245 lub 255 19" i problemy z przyczepnością są tylko przy małych prędkościach. Wbrew pozorom (i w porównaniu z vectrą C 1.9cdti) to skręca. Nie wiem co innego zrobili w zawieszeniu, ale to OPC skręca jak tramwaj w porównaniu do pontonowej nie-sterownej vectry "klasik" typu 1.9cdti@150KM

Data: 2011-04-30 20:37:15
Autor: to
tuning 2.8 biturbo ?
begin BartekK
Sądzę, że VTech w Krakowie zrobi to porządnie. W Poznaniu polecam
GekoCars. RobiÄ… nietypowe rzeczy ;).
Dzięki, spróbuje obdzwonić po długim weekendzie

Zalecałbym daleko posuniętą ostrożność w przypadku tego auta... Osobiście wolałbym program BSR. ;)

Bardzo chętnie, ale a) Insignia 4x4 jest za droga i ma zbyt marne te 4x4
b) do vectry tego napędu nie wsadzę c) subaru/evo jest za drogie i zbyt
niewygodne w codziennym użytkowaniu.

Oczywiście odpowiedź to audi z quattro... A jakie konkretnie, to już kwestia gustu i zasobności portfela. ;)

Data: 2011-05-01 00:32:57
Autor: scob
tuning 2.8 biturbo ?
W dniu 2011-04-30 22:37, to pisze:
begin BartekK

[...]

Seryjne s6 czy A8 - można kupić za ludzkie pieniądze 5-10 letnie :P - i tak będzie zapierdalało lepiej od opla..

Ale kolega ma pOpla, i chce zaszpanować, że ma na tyle sympatyczną ratę lizingu, że mu jeszcze na tjunink zostało (co tłumaczy, czemu wiąże się z onym oplem na wieeele lat :) )
Doradźcie człowiekowi... A kiedyś gość wsiądzie do czteronapędówki, zobaczy, co znaczy skręcać z wciśniętym gazem i napisze "łojezu, czemu mi tego wcześniej nie pokazano?"

Data: 2011-05-01 01:12:40
Autor: BartekK
tuning 2.8 biturbo ?
W dniu 2011-05-01 00:32, scob pisze:
Seryjne s6 czy A8 - można kupić za ludzkie pieniądze 5-10 letnie :P - i
tak będzie zapierdalało lepiej od opla..
Zakup RS6 rozważałem, ale to zbyt dziwna konstrukcja i dziwne ceny każdego detalu, i dziwne koszty eksploatacyjne, jak na nasze warunki. Seryjne A8 jest wielką ciężką limuzyną, może chcesz je porównywać do Imprezy czy innego auta sportowego?

Ale kolega ma pOpla, i chce zaszpanować, że ma na tyle sympatyczną ratę
lizingu, że mu jeszcze na tjunink zostało (co tłumaczy, czemu wiąże się
z onym oplem na wieeele lat :) )
Nie mam leasingu, mylisz się. Auta kupuję za gotówkę, ale co to zmienia?

Doradźcie człowiekowi... A kiedyś gość wsiądzie do czteronapędówki,
zobaczy, co znaczy skręcać z wciśniętym gazem i napisze "łojezu, czemu
mi tego wcześniej nie pokazano?"
Nie wiem na jakiej podstawie tak oceniasz, RWD, 4x4, AWD już posiadałem, włącznie z starą imprezą STi, więc wiem jak to jeździ. Wiem też Teraz posiadam (między innymi) Vectrę OPC i myślę co by tu jej zrobić. Zadałem chyba proste pytanie, myślałem raczej o odpowiedziach typu "byłem tu a tu, i takie są efekty, jestem zadowolony" lub "nie rób tego tam, bo mi zle zrobili"

Data: 2011-05-01 08:47:30
Autor: Olo
tuning 2.8 biturbo ?
W dniu 2011-05-01 01:12, BartekK pisze:
Zakup RS6 rozwa¿a³em, ale to zbyt dziwna konstrukcja i dziwne ceny
ka¿dego detalu, i dziwne koszty eksploatacyjne, jak na nasze warunki.

a mo¿na wiedzieæ o co dok³adnie ci chodzi?

Data: 2011-05-01 09:15:28
Autor: BartekK
tuning 2.8 biturbo ?
W dniu 2011-05-01 08:47, Olo pisze:
W dniu 2011-05-01 01:12, BartekK pisze:
Zakup RS6 rozważałem, ale to zbyt dziwna konstrukcja i dziwne ceny
każdego detalu, i dziwne koszty eksploatacyjne, jak na nasze warunki.

a można wiedzieć o co dokładnie ci chodzi?
Mimo że RS6 to jest podobodne pudełko do A6/S6, to prawie nic nie podchodzi z "zwykłych" 6, a elementy zużywające się (zwłaszcza w takim aucie) mają ceny z kosmosu i brak jest tańszych odpowiedników, np amortyzatory, klocki hamulcowe (+tarcze, bo wymienia się komplet), wydech, aluminiowe elementy zawieszenia itd. A wstyd i głupota by w takim aucie robić drutologię i partyzantkę typu "sprężyne z żuka przytniemy"

Data: 2011-05-01 09:58:02
Autor: Olo
tuning 2.8 biturbo ?
W dniu 2011-05-01 09:15, BartekK pisze:

Mimo ¿e RS6 to jest podobodne pude³ko do A6/S6, to prawie nic nie
podchodzi z "zwyk³ych" 6, a elementy zu¿ywaj±ce siê (zw³aszcza w takim
aucie) maj± ceny z kosmosu i brak jest tañszych odpowiedników, np
amortyzatory, klocki hamulcowe (+tarcze, bo wymienia siê komplet),
wydech, aluminiowe elementy zawieszenia itd. A wstyd i g³upota by w
takim aucie robiæ drutologiê i partyzantkê typu "sprê¿yne z ¿uka
przytniemy"

tak my¶la³em ... wnioskujê, ¿e zwyczajnie nie staæ Ciê na utrzymanie takiego auta i tyle. Oczywistym faktem jest, ¿e zawieszenie i hamulce w aucie z silnikiem grubo >400KM bêd± siê diametralnie ró¿niæ od tego co siedzi w wozide³ku o mocy ¶rednio 120KM i nie ma w tym nic nadzwyczajnego. Wstawianie tanich zamienników do takiego auta to zbrodnia, a druciarstwo jest po prostu niedopuszczalne.
Generalnie masz ciekawe my¶lenie, nie kupuje siê auta jak nie staæ Ciê na jego utrzymanie. Tjuninguj sobie swojego Opla i na tym pozostañ.

Data: 2011-05-01 10:11:35
Autor: to
tuning 2.8 biturbo ?
begin Olo
tak myślałem ... wnioskuję, że zwyczajnie nie stać Cię na utrzymanie
takiego auta i tyle. Oczywistym faktem jest, że zawieszenie i hamulce w
aucie z silnikiem grubo >400KM będą się diametralnie różnić od tego co
siedzi w wozidełku o mocy średnio 120KM i nie ma w tym nic
nadzwyczajnego.

Ale różnica w cenie jest "nadzwyczajna" i uzasadniona głównie tym, że klienci są skorzy tyle zapłacić, bo co mają zrobić...

Data: 2011-05-01 10:25:30
Autor: BartekK
tuning 2.8 biturbo ?
W dniu 2011-05-01 09:58, Olo pisze:
[...]

amortyzatory, klocki hamulcowe (+tarcze, bo wymienia siÄ™ komplet),
[...]

No ja wcale nie twierdzę że musi być wszytko takie same. Ale nie rozumiem też dlaczego komplet hamulców i tarcz na kilka tyś. km do RS6 ma kosztować tyle co nowy Fiat Panda, skoro można też "bardziej wyczynowe" rzeczy robić w przyzwoitych cenach (taniej wychodzą elementy do choćby BMW, które też ma niemałe moce). Co innego wartość użytkowa a co innego polityka cenowa koncernu.

Data: 2011-05-01 12:49:09
Autor: Olo
tuning 2.8 biturbo ?
On 2011-05-01 10:25, BartekK wrote:

No ja wcale nie twierdzê ¿e musi byæ wszytko takie same. Ale nie
rozumiem te¿ dlaczego komplet hamulców i tarcz na kilka ty¶. km do RS6
ma kosztowaæ tyle co nowy Fiat Panda, skoro mo¿na te¿ "bardziej
wyczynowe" rzeczy robiæ w przyzwoitych cenach (taniej wychodz± elementy
do choæby BMW, które te¿ ma niema³e moce). Co innego warto¶æ u¿ytkowa a
co innego polityka cenowa koncernu.

mi siê wydaje, ¿e chodzi g³ównie o bezpieczeñstwo , ale jak zwykle mogê siê myliæ. Polityka cenowa swoj± drog± - albo siê z ni± zgadzasz i je¼dzisz autem, którego nie czêsto u¶wiadczysz na drodze , albo Pand± :)

Data: 2011-05-01 12:58:50
Autor: Kuba \(aka cita\)
tuning 2.8 biturbo ?

U¿ytkownik "Olo" <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ipj3qc$qp2$1news.onet.pl...
[...]

kurwa jak czasem przykro patrzeæ na  pms...

ps. jakby chcial jeszcze troche wiêcej koni to poleci³by¶ bugati wejrona, a potem skwitowa³, ze go na to nie staæ?

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-05-01 13:00:54
Autor: Olo
tuning 2.8 biturbo ?
On 2011-05-01 12:58, Kuba (aka cita) wrote:

kurwa jak czasem przykro patrzeæ na pms...

ps. jakby chcial jeszcze troche wiêcej koni to poleci³by¶ bugati
wejrona, a potem skwitowa³, ze go na to nie staæ?

mi przykro patrzeæ na takie komentarze...
mo¿e zwyczajnie naucz siê kulturalnie odzywaæ i na temat, a nie zachowywaæ jak zwyk³y cham z ulicy

Data: 2011-05-01 14:30:56
Autor: Przembo
tuning 2.8 biturbo ?
*Olo* w wiadomo¶ci news:ipjeh6$1cl$1news.onet.pl napisa³(a):
On 2011-05-01 12:58, Kuba (aka cita) wrote:
[...]

To sam daj przyk³ad, we wcze¶niejszym komentarzu przejawi³e¶ zachowanie gorsze jak zwyk³y cham z ulicy i do tego tematu nawet nie dotkn±³e¶.

A teraz mo¿esz podbudowaæ swoje maleñkie ego i mnie te¿ nawrzucaæ bo celujê w S6, a nie w RS6...

Pozdr

Data: 2011-05-01 18:37:12
Autor: Kuba \(aka cita\)
tuning 2.8 biturbo ?

U¿ytkownik "Olo" <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ipjeh6$1cl$1news.onet.pl...
On 2011-05-01 12:58, Kuba (aka cita) wrote:

[...]

to sie zastanów, który komentarz jest bardziej chamski... mój, bo pda³o s³owo kurwa, ktore jest tu tzw przecinkiem, czy Twoj, kiedy starasz sie deprecjonowaæ mo¿liwo¶ci kogo¶, kogo nawet nie znasz.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-05-01 20:43:59
Autor: Olo
tuning 2.8 biturbo ?

On 2011-05-01 12:58, Kuba (aka cita) wrote:

[...]

Przecie¿ ja nikogo nie deprecjonuje kurwa jak jeste¶ taki inteligent to powiniene¶ to zrozumieæ kurwa niech sobie kupi rs6 i tyle kurwa podyskutowaæ sobie mogê kurwa ty za to pokaza³e¶ kurwa ¿e na takich grupach nie warto siê udzielaæ. S³owo "kurwa" jest tu tzw. "przecinkiem" i z racji braku chêci dyskusji z tob± ustêpujê kurwa fajnie nie?

Data: 2011-05-01 21:29:38
Autor: Kuba \(aka cita\)
tuning 2.8 biturbo ?

U¿ytkownik "Olo" <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ipk9lh$59p$1news.onet.pl...

[...]

pierdolisz :P

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-05-01 21:30:38
Autor: Cavallino
tuning 2.8 biturbo ?
On 2011-05-01 12:58, Kuba (aka cita) wrote:

[...]

Czego Ty wymagasz od buraka paraj±cego siê handlem starzyzn±?

Data: 2011-05-01 21:58:28
Autor: Kuba \(aka cita\)
tuning 2.8 biturbo ?

U¿ytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4dbdb4dd$0$2438$65785112news.neostrada.pl...
Czego Ty wymagasz od buraka paraj±cego siê handlem starzyzn±?

powtarzasz sie, co ¶wiadczy tylko o problemach z ilorazem IQ, a konkretnie w umiejêtno¶ci wymy¶lenia czego¶ nowego, ciekawszego, co bêdzie mialo wiêksz± szanse pój¶æ w piêty.
ps. poza tym ju¿ Ci mówilem - za ma³o o mnie wiesz, a przynajmniej Twoja wiedza jest mocno przeterminowana.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-05-01 22:58:54
Autor: Olo
tuning 2.8 biturbo ?

[...]

odezwa³ siê ten z nat³okiem IQ. Jak rozumiem twoje "pierdolisz" na koniec dyskusji to co¶ nowego, ciekawszego, co mia³o mi pój¶æ w piêty??? hahaha...

Data: 2011-05-01 23:11:24
Autor: Cavallino
tuning 2.8 biturbo ?
U¿ytkownik "Olo" <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ipkhie$3ah$1news.onet.pl...

[...]

On gada sam ze sob±, tak zwykle zreszt±.
Dobra rada - wrzuæ te¿ typa do kf, d³u¿sza dyskusja z tym pustakiem i tak jest pozbawiona sensu.

Data: 2011-05-02 19:38:59
Autor: Kuba \(aka cita\)
tuning 2.8 biturbo ?

U¿ytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4dbdcc7b$0$2441$65785112news.neostrada.pl...
On gada sam ze sob±, tak zwykle zreszt±.
Dobra rada - wrzuæ te¿ typa do kf, d³u¿sza dyskusja z tym pustakiem i tak jest pozbawiona sensu.

o jak¿e by³oby mi mi³o, gdyby¶ sam zastosowa³ sie do tej rady.
Nie zmieniam maila, nie zmieniam nicka - nie wyjde z KFa, wiec bêdziesz mia³ spokój.

Póki co widze tylko, ze czytasz wszystkie moje posty i co jakis czas nazywasz mnie handlarzyn± staroci, mimo, ze nie masz bladego o mnie pojêcia
Interesuj±ce jest tym bardziej, ze sam dajesz komu¶ "dobr± rade" - LOL

Ciekawy przypadek z Ciebie...

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-05-02 20:26:11
Autor: to
tuning 2.8 biturbo ?
begin Kuba \(aka cita\)
o jakże byłoby mi miło, gdybyś sam zastosował sie do tej rady. Nie
zmieniam maila, nie zmieniam nicka - nie wyjde z KFa, wiec będziesz miał
spokój.

Póki co widze tylko, ze czytasz wszystkie moje posty i co jakis czas
nazywasz mnie handlarzynÄ… staroci, mimo, ze nie masz bladego o mnie
pojęcia Interesujące jest tym bardziej, ze sam dajesz komuś "dobrą rade"
- LOL

Ciekawy przypadek z Ciebie...

IntrygujÄ…ca analiza. --

Data: 2011-05-02 22:34:55
Autor: Cavallino
tuning 2.8 biturbo ?
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4dbf1363$0$2449$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A do kogo on tak?
Bo jak do mnie, to jak zwykle trafił kulą w płot, jakieś nędzne ochłapy jego żałosnej twórczości czytam tylko wtedy, gdy ktoś je (niepotrzebnie zresztą) zacytuje.
Co zresztą łatwo można stwierdzić widząc brak bezpośrednich odpowiedzi, no ale w tym celu trzeba mieć choćby namiastkę mózgu, który to warunek laweciarza zdecydowanie przerasta.

Data: 2011-05-02 22:06:46
Autor: to
tuning 2.8 biturbo ?
begin Cavallino
IntrygujÄ…ca analiza.

A do kogo on tak?

No raczej nie do mnie, bo mnie chyba kiedyś splonkował. ;-)

Data: 2011-05-02 23:22:48
Autor: Kuba \(aka cita\)
tuning 2.8 biturbo ?

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:4dbf156c$0$2488$65785112news.neostrada.pl...
[...]

a ten w kółko Macieju :)

Mam ubaw :D

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-05-02 19:34:46
Autor: Kuba \(aka cita\)
tuning 2.8 biturbo ?

[...]

nie, nie rozumiesz.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-05-01 17:27:10
Autor: ArekM
tuning 2.8 biturbo ?

[...]

+1

:D

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

Data: 2011-05-01 10:09:58
Autor: to
tuning 2.8 biturbo ?
begin BartekK
Seryjne s6 czy A8 - można kupić za ludzkie pieniądze 5-10 letnie :P - i
tak będzie zapierdalało lepiej od opla..
Zakup RS6 rozważałem, ale (...)

Ale mowa o S6, a nie o RS6...

Data: 2011-05-01 14:53:20
Autor: scob
tuning 2.8 biturbo ?
W dniu 2011-05-01 01:12, BartekK pisze:
Seryjne A8 jest wielką ciężką limuzyną, może chcesz je porównywać do
Imprezy czy innego auta sportowego?
Jest lżejsze od A6 i S6... Owszem, jest krową, ale lekką :)

Ale weź się zdecyduj - chcesz mieć gokarta - kup gokarta. Chcesz mieć duży i szybki - kup duży i szybki.

Nie rozumiem ludzi, którzy na siłę starają się zrobić ze swoich samochodów coś, czym nie są.
A opel - to przednionapędowe, na siłę stworzone GT czy cośtam.. z gówna bicza nie ukręcisz.

Kup clio sport-a do scigania spod świateł, a jak chcesz mieć szybki i skręcający - S4 albo EvoIX

Nie mam leasingu, mylisz się. Auta kupuję za gotówkę, ale co to zmienia?

Nic to nie zmienia. Jak będzie mnie stać na jazdę* 300-konnym - to kupię s6. 400-konnym - rs6 albo Evo.
Ale póki mnie nie stać, nie pytam głupio "jak za darmo dostać frajdę, na którą mnie nie stać" i zadowalam się frajdą z seryjnego quattro. O! ;)

chyba proste pytanie, myślałem raczej o odpowiedziach typu "byłem tu a
tu, i takie są efekty, jestem zadowolony" lub "nie rób tego tam, bo mi
zle zrobili"
a to jest usenet, i musisz się liczyć z tym, że przyjdzie jeden z drugim, i Ci napisze: "z gówna bicza nie ukręcisz" ;-)

* - Cena zakupu to pikuÅ› - vide moj wczesniejszy post ..
Nie bierz tego zbyt osobiście ;-)

Data: 2011-05-01 13:58:04
Autor: to
tuning 2.8 biturbo ?
begin scob
Nie rozumiem ludzi, którzy na siłę starają się zrobić ze swoich
samochodów coś, czym nie są.
A opel - to przednionapędowe, na siłę stworzone GT czy cośtam.. z gówna
bicza nie ukręcisz.

Czepiasz się... mocne FWD jest bardzo dobre np. na autostradę. A jeśli jest zrobione ze zwykłego auta średniej klasy to jest też stosunkowo tanie w eksploatacji.

Kup clio sport-a do scigania spod świateł

LOL.

[...]

Ze słabego quattro też słaba frajda, bo z tego, że skręca jak nie przyspiesza? A np. na autostradzie quattro jest mało potrzebne...

Data: 2011-05-01 09:52:27
Autor: megrims
tuning 2.8 biturbo ?
W dniu 2011-05-01 00:32, scob pisze:
(ciach)
Seryjne s6 czy A8 -

z A8 4.2 Diesel to nawet c63 jest co robić.

Data: 2011-05-01 10:02:13
Autor: megrims
tuning 2.8 biturbo ?
W dniu 2011-04-30 22:26, BartekK pisze:
(ciach)
Na wstępie zaznaczę, że nie mam nic do opla.
Mam do marki duży sentyment i gdyby nadal
robili Omege z RWD to nadal bym jeździł Omegą.
Nawet X30XE 211 KM jest za słaby do tego
auta. Za to omega była bardzo komfortowym autem.

Miałem w życiu 4 omegi, 3 astry, 2 vectry i jedną
Merive. Wole Opla od innych marek w tym segmencie.
W 535d przy 250 nic się nie gotuje również, chociaż
po czipie to ASB się prędzej czy później skończy.
A tankować co 15 minut nie potrzeba. :D

Vectre C 1.9cdti zdłubałem do 190 KM.
Co do zawieszenia w tej Vectrze to fakt, że wyrywa
kierownice z rąk przy przyśpieszaniu. Raz rozpędziłem
to do licznikowego 245 i nigdy więcej tego nie zrobię.
Jeśli OPC ma zupełnie inny zawias, to może i jest sens
coś z tym robić.

Data: 2011-05-01 10:18:30
Autor: to
tuning 2.8 biturbo ?
begin megrims

http://www.youtube.com/watch?v=qQQuw9MsSEI ;-)

Data: 2011-05-01 10:21:16
Autor: BartekK
tuning 2.8 biturbo ?
W dniu 2011-05-01 10:02, megrims pisze:
Mam do marki duży sentyment i gdyby nadal
robili Omege z RWD to nadal bym jeździł Omegą.
Nawet X30XE 211 KM jest za słaby do tego
auta. Za to omega była bardzo komfortowym autem.
Oj tak, duże wygodne, obecnie bardzo tanie... Szkoda że już minęło, a większość egzemplarzy podlega samoczynnej biodegradacji.

[...]
Najwidoczniej ma inny, bo latanie ~250km/h (tyle ile ogranicznik pozwala, więcej nie jedzie, jak dochodzi do 250 to spalanie spada) po dość krętej autobanie, nawet mokrej, to żaden wyczyn i nic się ciekawego nie dzieje, auto prowadzi się stabilnie i normalnie, jak corsa przy 100 ;), nawet hałas wewnątrz podobny.
Oczywiście nie ma co tego porównywać tego auta i zawieszenia do latania 200 po szutrowych drogach jakąś rajdówką, to zupełnie inny segment.
Oczywiście również nie ma co próbować tego testować na większości polskich dróg, jak wiadomo - nawet ferrari z Zientarskim się do dziurawego asfaltu nie przykleja, na naszych drogach żadne zawieszenie nie pozwala na takie jazdy.

Data: 2011-05-02 10:28:17
Autor: Maciej Browarczyk
tuning 2.8 biturbo ?
W dniu 2011-04-30 22:26, BartekK pisze:

Dzięki, spróbuje obdzwonić po długim weekendzie

Wybierz VTech tylko w sytuacji kiedy chcesz mieć piękny wykres narysowany w Paintcie - jak chcesz mieć rzeczywistą moc to polecam wybrać innego tunera.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2011-05-05 15:11:35
Autor: komar
tuning 2.8 biturbo ?
[...]

no pacz pan... "MOMĘT" prawie dwa i pół raza większy, a przyśpiesza raptem 0,2s lepiej do 100km/h. Dobry przykład dla zwolenników teorii, że moment obrotowy na wale coś mówi o osiągach ;)

Data: 2011-05-05 19:35:39
Autor: BartekK
tuning 2.8 biturbo ?
W dniu 2011-05-05 15:11, komar pisze:
Vectra OPC
6,7 s/100; 255PS; 233Nm; FWD

E60 535d
[...]

Pisałem już że w tych danych jest błąd, bo nie jest 233Nm, bo pod 350Nm coś, moc też się nie zgadza. Poza tym sama liczba nic nie mówi, jak nie wiadomo przy jakich obrotach jest ten moment maksymalny.
Najłatwiej jest porównywać liczby ale nic z tego nie wynika w praktyce

Data: 2011-04-30 23:23:04
Autor: Lewis
tuning 2.8 biturbo ?
W dniu 2011-04-30 17:30, BartekK pisze:
Pacjent: Vectra C OPC 2008r. 2.8 v6 benzyna biturbo, silnik Z28NET
seryjnie fabrycznie w papierach 280KM/206kW

Pogadaj z tym człowiekiem:

http://www.coobcio.pl/?page_id=26
łeb ma nie od parady powinien coś doradzić.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-05-01 05:17:35
Autor: Staszek Sosenko
tuning 2.8 biturbo ?

Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:iphujs$6dp$1news.onet.pl...
[...]

Potwierdzam. Wprawdzie jego specjalizacja to Nissan, ale jestem przekonany, że pomoże również w przypadku Opla. Swoją drogą wycisnąć z nissanowskiego 1.6 ca. 170KM (bez turbo) to IMO nie lada wyczyn :)

--
### Staszek Sosenko - Cesarsko-Królewskie Miasto Kraków ##############
### SR20DE by Nissan -> http://picasaweb.google.com/Ssnk87/Nissan# ###

Data: 2011-05-01 15:17:40
Autor: Lewis
tuning 2.8 biturbo ?
W dniu 2011-05-01 05:17, Staszek Sosenko pisze:

Potwierdzam. Wprawdzie jego specjalizacja to Nissan, ale jestem
przekonany, że pomoże również w przypadku Opla. Swoją drogą wycisnąć z
nissanowskiego 1.6 ca. 170KM (bez turbo) to IMO nie lada wyczyn :)

600 KM z 2.0T w saabie to też niezły wynik :D

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-05-01 13:33:19
Autor: to
tuning 2.8 biturbo ?
begin Lewis
600 KM z 2.0T w saabie to też niezły wynik :D

W którym?

Bo jeśli w tym co myślę to obecnie jest tam raczej 435 i to póki co bardzo awaryjne...

Data: 2011-05-01 23:36:34
Autor: Lewis
tuning 2.8 biturbo ?
W dniu 2011-05-01 15:33, to pisze:
begin Lewis

600 KM z 2.0T w saabie to też niezły wynik :D

W którym?

Bo jeśli w tym co myślę to obecnie jest tam raczej 435 i to póki co
bardzo awaryjne...

Hmm faktycznie Kuba jeszcze swojego potwora nie wykręcił do planowanych założeń. Co nie zmienia faktu że ponad 400KM z 2 litrów to jest wyczyn, a o jakich problemach mówisz, bo kilka tyg wstecz byłem u niego i latał jak wściekły.
BTW 600+KM saabów już kilka zrobiono więc to nie jest żadna liczba z kosmosu.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-05-01 22:41:07
Autor: to
tuning 2.8 biturbo ?
begin Lewis
[...]

Coś tam się ostatnio poważnie wysrało, ale już chyba naprawił. Żeby nie było, bardzo mi się podobają jego projekty.

BTW 600+KM saabów już kilka zrobiono więc to nie jest żadna liczba z
kosmosu.

Może i zrobiono, ale nie za tą cenę. Tak tanio chyba nikt tego nie zrobił. ;)

Data: 2011-05-06 09:00:28
Autor: Vlad The Ripper
tuning 2.8 biturbo ?
A¿ dzwine, ¿e w ca³ym w±tku nikt o tym nie napisa³, ale udaj siê na forum.tdi-tuning.pl i przeszukaj, ewentualnie zapytaj fachowców i dowiesz siê, kto, gdzie i w jaki sposób ten silinik tuninguje.

Data: 2011-05-06 12:13:44
Autor: omega_fan
tuning 2.8 biturbo ?
On 04/30/2011 05:30 PM, BartekK wrote:
[...]