Data: 2011-08-16 14:01:30 | |
Autor: pwz | |
turbina czyli motyl | |
Witam!
Tak siÄ zastanawiam - jako Ĺźe z tego typu skrzyĹźowaniem/rondem nie miaĹem jeszcze do czynienia w praktyce - jak na rondzie "turbinowym" _zawrĂłciÄ_? Pytam w kontekĹcie tego ronda: http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/2,623334_Rondo-motyl-przy-Arkadii.html (jest teĹź jego schemat) - zakĹadajÄ c, Ĺźe np. wjeĹźdĹźam na rondo z Al. Jana PawĹa II i chcÄ w tÄ samÄ ulicÄ z powrotem zjechaÄ z ronda, na ktĂłrym pasie mam siÄ ustawiÄ, aby ten manewr wykonaÄ moĹźliwie bezpiecznie i prawidĹowo? Pozdr pwz |
|
Data: 2011-08-16 14:05:24 | |
Autor: Tomek | |
turbina czyli motyl | |
Użytkownik "pwz" <pwz@onet.eu> napisał w wiadomości news:j2dm70$rao$1news.onet.pl... Witam! "niedasię"... Tomek |
|
Data: 2011-08-16 14:17:24 | |
Autor: pwz | |
turbina czyli motyl | |
W dniu 2011-08-16 14:05, Tomek pisze:
"niedasiĂŞ"... ?? Czy dobrze czytam: naprawdÄ to oznacza, Ĺźe z ronda turbinowego nie moĹźna zawrĂłciÄ, wrĂłciÄ w ulicÄ, z ktĂłrej siÄ na nie wjechaĹo? pwz |
|
Data: 2011-08-16 12:52:53 | |
Autor: Samotnik | |
turbina czyli motyl | |
Dnia 16.08.2011 pwz <pwz@onet.eu> napisał/a:
W dniu 2011-08-16 14:05, Tomek pisze: Zależy, gdzie. Jeśli są krawężniki, ciągłe linie itd, to się nie da, ale na turbinowym rondzie 'Hulanka' w Bielsku-Białej można bez problemu, jak się uprzesz, to nawet możesz jeździć dookoła, tylko trzeba co okrążenie zmieniać pas na lewy. -- Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/ |
|
Data: 2011-08-16 14:23:10 | |
Autor: Jarek Andrzejewski | |
turbina czyli motyl | |
On Tue, 16 Aug 2011 14:17:24 +0200, pwz <pwz@onet.eu> wrote:
W dniu 2011-08-16 14:05, Tomek pisze: a co w tym dziwnego? Podobnie trudno zawrócić np. na al. Jana Pawła II w drodze na to rondo albo na autostradzie. Coś za coś: albo dowolność manewrowania albo płynność ruchu. |
|
Data: 2011-08-17 10:48:21 | |
Autor: janko walski | |
turbina czyli motyl | |
Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <ptja.pl@gmail.com> napisał w wiadomości news:u6ok47lp8ss0r3kculicq83qbfim8r8ppn4ax.com...
?? Czy dobrze czytam: naprawdę to oznacza, że z ronda turbinowego nie Płynność na takich rondach to jest przysłowiowe "sranie w banie". Jest fajnie i pięknie jak przez takie ronda przemieszczają się te same osoby i dokładnie znają zasady "gdzie, którym pasem", ale wystarczy tylko co kilkanaście minut małorozgarnięty czy też obcy kierowca, który po prostu szuka drogi i korki murowane. Dodatkowo w razie pomyłki generują o wiele większe zamieszanie, bo osoby, które zjadą nie tam, gdzie trzeba będą zawracać na drodze, w którą pomyłkowo skręcili i znów powracać na rondo, generując niepotrzebny ruch. |
|
Data: 2011-08-16 14:27:08 | |
Autor: Grejon | |
turbina czyli motyl | |
W dniu 2011-08-16 14:17, pwz pisze:
W dniu 2011-08-16 14:05, Tomek pisze: Da siÄ. Jak wjedziesz JP od centrum lewym pasem, to na wysokoĹci SĹomiĹskiego wjeĹźdĹźasz na bardziej lewy. -- Grzegorz JoĹca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi |
|
Data: 2011-08-16 14:22:20 | |
Autor: MHM | |
turbina czyli motyl | |
Użytkownik "pwz" <pwz@onet.eu> napisał w wiadomości news:j2dm70$rao$1news.onet.pl... "niedasię"... Ano nie da sie w JPII zawrocic. Tak samo jak sie nie da "skrecic" z Powazkowskiej w JPII. Jest blad (oby tylko na rysunku) w malowaniu wjazdu z Powazkowskiej z lewego skrajengo pasa. Linia ciagla "uniemozliwia" wjechanie na skrajny wew pas ronda. I dzieki temu nie da sie zawrocic w z JPII w JPII. -- MHM http:\\www.skc.org.pl - Sudecki Klub Citroena |
|
Data: 2011-08-16 16:52:24 | |
Autor: Axel | |
turbina czyli motyl | |
"MHM" <mhm@prograk.pl> wrote in message news:llu543taz7q5.1xuqvfp2zcgj8$.dlg40tude.net...
Z Powazkowskiej skreca sie bez problemu w JPII, tyle, ze wylacznie w prawo. Ale co to ma do ronda Babka, ktore od skrzyzowania JPII z Powazkowska jest jakies 150m? Jest blad (oby tylko na rysunku) w malowaniu wjazdu z Ta ulica to sie Okopowa nazywa, a strzalka opisuje kierunek "do Powazkowskiej". Linia ciagla "uniemozliwia" Blad jest, pewnie tylko na rysunku. Brakuje przerywanej po lewej stronie lewego pasa z Okopowej i kawalek linii za wysepka powinien byc przerywany. Inny blad jest na zjezdzie w Slominskiego - linia ciagla zamiast przerywanej, przez co ze srodkowego pasa nie da sie pojechac dalej w kierunku JPII. I wlasnie przez ten blad nie da sie na tamtym rysunku zawrocic z JPII, ale tylko od polnocy. Od poludnia - bez problemu. A tu prawidlowy (mam nadzieje) schemat pasow na rondzie: http://bi.gazeta.pl/im/8/10118/m10118758.jpg -- Axel |
|
Data: 2011-08-16 14:28:40 | |
Autor: Yakhub | |
turbina czyli motyl | |
W licie datowanym 16 sierpnia 2011 (14:05:24) napisano: Tak się zastanawiam - jako że z tego typu skrzyżowaniem/rondem nie miałem jeszcze do czynienia w praktyce - jak na rondzie "turbinowym" _zawrócić_? Pytam w kontekście tego ronda: "niedasię"... http://dl.dropbox.com/u/1506823/394325.jpg W czym problem? -- Pozdrowienia, Yakhub |
|
Data: 2011-08-16 14:46:30 | |
Autor: MHM | |
turbina czyli motyl | |
http://dl.dropbox.com/u/1506823/394325.jpg A z drugiej strony ? :) -- MHM http:\\www.skc.org.pl - Sudecki Klub Citroena |
|
Data: 2011-08-16 15:08:59 | |
Autor: Rychu | |
turbina czyli motyl | |
W dniu 2011-08-16 14:46, MHM pisze:
http://dl.dropbox.com/u/1506823/394325.jpgA z drugiej strony ? :) Weź sobie niebieskiego markera, otwórz ten obrazek i zacznij malować. Dokładnie tak samo. :) -- Pozdrawiam Rychu W-wa | Panda VAN'05 oznakowana KR637** :) |
|
Data: 2011-08-16 15:14:51 | |
Autor: mister | |
turbina czyli motyl | |
W dniu 2011-08-16 14:46, MHM pisze:
http://dl.dropbox.com/u/1506823/394325.jpgA z drugiej strony ? :) z wszystkich sie da, tylko na schemacie w kilku miejscach sa linie ciagle a powinny byc przerywane. |
|
Data: 2011-08-16 15:16:29 | |
Autor: MHM | |
turbina czyli motyl | |
W dniu 2011-08-16 14:46, MHM pisze: No wlasnie o te ciagle mi sie rozchodzi :P -- MHM http:\\www.skc.org.pl - Sudecki Klub Citroena |
|
Data: 2011-08-16 14:43:50 | |
Autor: 'Tom N' | |
turbina czyli motyl | |
Tomek w <news:4e4a5d5d$0$2489$65785112news.neostrada.pl>:
Użytkownik "pwz" <pwz@onet.eu> napisał w wiadomości news:j2dm70$rao$1news.onet.pl... "niedasię"... Oczywiście, że się da http://imageshack.us/photo/my-images/11/arkadiazawracania.jpg/ -- Tomasz Nycz |
|
Data: 2011-08-16 14:47:15 | |
Autor: MHM | |
turbina czyli motyl | |
Oczywiście, że się da A od strony pl. Grunwaldzkiego ? -- MHM http:\\www.skc.org.pl - Sudecki Klub Citroena |
|
Data: 2011-08-16 14:52:28 | |
Autor: neoniusz | |
turbina czyli motyl | |
W dniu 16.08.2011 14:47, MHM pisze:
Oczywiście, że się da A co to za problem? Tak samo, tylko w druga strone. |
|
Data: 2011-08-16 15:00:14 | |
Autor: MHM | |
turbina czyli motyl | |
W dniu 16.08.2011 14:47, MHM pisze: Tzn. "pod prąd" ? :) -- MHM http:\\www.skc.org.pl - Sudecki Klub Citroena |
|
Data: 2011-08-16 14:47:39 | |
Autor: Tomek | |
turbina czyli motyl | |
Użytkownik "'Tom N'" <news110816@144350intf.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości news:110816.144350.pms.2400int.dyndns.org.invalid... Tomek w <news:4e4a5d5d$0$2489$65785112news.neostrada.pl>: Na zdjęciu zamieszczonym na tvnwarszawa pasy wyglądają nieco inaczej :-) Tomek |
|
Data: 2011-08-16 14:43:42 | |
Autor: bv3 | |
turbina czyli motyl | |
pwz wrote:
Witam! BTW tutaj poprawny (chyba ;-)) rysunek: http://bi.gazeta.pl/im/8/10118/m10118758.jpg (na tym z "ŻW" oznakowanie pionowe jest sprzeczne z poziomym; np. jadąc JPII od centrum w stronę Żoliborza nie mógłbyś pojechać środkowym pasem) Swoją drogą nadal nic nie stoi (fizycznie) na przeszkodzie, żeby niektórzy artyści skręcający ze Słomińskiego w JPII ustawiali się na środkowym pasie zamiast na lewym. -- bv3 |
|
Data: 2011-08-16 14:48:34 | |
Autor: MHM | |
turbina czyli motyl | |
BTW tutaj poprawny (chyba ;-)) rysunek: Wg tego sie da. Trzebaby skonfrontowac na żywca :) -- MHM http:\\www.skc.org.pl - Sudecki Klub Citroena |
|
Data: 2011-08-16 16:37:52 | |
Autor: Robert_J | |
turbina czyli motyl | |
...jak na rondzie "turbinowym" _zawrĂłciÄ_? Pytam w kontekĹcie tego ronda: No weĹź nie rĂłb sobie ĹźartĂłw :-). NaprawdÄ nie widzisz Ĺźe z kaĹźdej ulicy moĹźna spokojnie zawrĂłciÄ? Na dodatek nawet pasa nie trzeba zmieniaÄ :-). |
|
Data: 2011-08-17 21:12:20 | |
Autor: Irokez | |
turbina czyli motyl | |
UĹźytkownik "Robert_J" <dzidekszcz@onet.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:j2dvct$r9v$1news.onet.pl...
...jak na rondzie "turbinowym" _zawrĂłciÄ_? Pytam w kontekĹcie tego ronda:No weĹź nie rĂłb sobie ĹźartĂłw :-). NaprawdÄ nie widzisz Ĺźe z kaĹźdej ulicy moĹźna spokojnie zawrĂłciÄ? Na dodatek nawet pasa nie trzeba zmieniaÄ :-). O ile siÄ na odpowiednim ustawiÄ Z prawego bez zmiany siÄ nie da -- Irokez |
|
Data: 2011-08-16 22:59:35 | |
Autor: Cavallino | |
turbina czyli motyl | |
UĹźytkownik "pwz" <pwz@onet.eu> napisaĹ w wiadomoĹci news:j2dm70$rao$1news.onet.pl...
Witam! A ktĂłry pas przed rondem jest oznakowany Twoim zdaniem tak, Ĺźe dopuszcza zawracanie? |
|
Data: 2011-08-16 23:49:24 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
turbina czyli motyl | |
Dnia Tue, 16 Aug 2011 22:59:35 +0200, Cavallino napisał(a):
A który pas przed rondem jest oznakowany Twoim zdaniem tak, że dopuszcza zawracanie? Wszystkie lewe. I jeśli dobrze widze na rysunku, to się ryzujący kropnął, bo nie zaznaczył lini ciągła+przerywana w kilku miejscach. Np na przedłużeniu lewego pasa z Okopowej. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2011-08-17 01:21:43 | |
Autor: bv3 | |
turbina czyli motyl | |
Przy okazji - jednak w ostatniej chwili zmienili malowanie i nie ma już
linii "wyprowadzających" ruch z ronda (http://bi.gazeta.pl/im/3/10123/z10123683X.jpg - na górze wylot JPII w kierunku Żoliborza, przy wylocie JPII w stronę centrum jest identycznie) ergo zjeżdżając ze środkowego pasa wypadałoby puścić jadących prawym (zewnętrznym) pasem. Jednocześnie wyjazd ze Słomińskiego jest jedynym, gdzie ze środkowego pasa można jechac tylko prosto w Okopową. W drugą stronę (z Okopowej) ze środkowego pasa pojedziemy i prosto (w Słomińskiego), i w lewo (w JPII kierunek Żoliborz). Sytuacja hipotetyczna - ze Słomińskiego wyjeżdżają dwa samochody z zamiarem skrętu w JPII w kierunku centrum. Jeden (prawidłowo) na lewym pasie (A), drugi (nieprawidłowo) na środkowym (B). Zajmują analogiczne pasy na rondzie. B zgodnie ze strzałkami przed wjazdem powinien skręcić w Okopową, ale jedzie do JPII. A zjeżdżając ze środkowego już wtedy pasa w JPII musi wtedy ustąpić pierwszeństwa B, którego w ogóle w tym miejscu nie powinno być. W przypadku dzwona winny jest A, mimo że B pojechał o jeden zjazd za daleko. To ma być ta bezkolizyjność? Zaczynam tęsknić za poprzednim malowaniem. -- I'm not into working out. My philosophy: no pain, no pain |