turysci utkneli pod Morskim Okiem

Data: 2015-12-27 16:12:37
Autor: Titus Atomicus
turysci utkneli pod Morskim Okiem
Witm,
http://tatromaniak.pl/aktualnosci/c/ponad-100-osob-utknelo-niedaleko-mors
kiego-oka-zaskoczyl-ich-zmrok-i-brak-transportu
No, prawie tragedia... Pewni to ci co w tym roku do Hurgady nie polecieli (tam za kazdym razem dzwonia po konsula, jak sie samolot spozni)...
--
TA

Data: 2015-12-27 16:30:58
Autor: Henek DÄ…browski
W dniu 27.12.2015 o 16:12, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
http://tatromaniak.pl/aktualnosci/c/ponad-100-osob-utknelo-niedaleko-mors
kiego-oka-zaskoczyl-ich-zmrok-i-brak-transportu

Apokalipsa!
¶wiat siê koñczy ...
;-)

Pzdr Henek

Data: 2015-12-27 21:31:38
Autor: Piotr
W dniu 2015-12-27 o 16:12, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

Ciekawe jest stwierdzenie" W transport tej grupy zaanga¿owana zosta³a
stra¿ po¿arna z Bukowiny Tatrzañskiej." Skandale! Prceiz to droga
publiczna powiatowa, a nie szlak turystyczny.Ciekawe kto zap³aci³ za
transport. Centrum kryzysowe powinno przekierowaæ rozmowê na TAXI lub
jakiego¶ busa. Sam osobi¶cie robi³em trasê £ysa Polana-Zakopane na
piechtê, kiedy ostatni autobus odjecha³, a busy jeszcze nie istnia³y.

Data: 2015-12-27 22:10:43
Autor: Henek DÄ…browski
W dniu 27.12.2015 o 21:31, Piotr pisze:

[...]

Ile razy ja g³upi zapieprza³em z jednego koñca Krakowa na drugi bo ju¿ nic nie je¼dzi³o ? Wystarczy³o zadzwoniæ ... ( choæ wtedy komórek jeszcze nie by³o )
  A serio  - zaczyna to ju¿ przybieraæ karykaturalne rozmiary - najwy¿szy czas wprowadziæ odp³atno¶æ za akcjê ratunkowe. Spo³eczeñstwo siê amerykanizuje, wiêc pomoc te¿ pasowa³oby "zamerykanizowaæ"

pzdr Henek

Data: 2015-12-27 23:00:27
Autor: Krzysztof Halasa
turysci utkneli pod Morskim Okiem
Henek DÄ…browski <henek@diabli.nadali.pl> writes:

 A serio  - zaczyna to już przybierać karykaturalne rozmiary - najwyższy czas wprowadzić odpÅ‚atność za akcjÄ™ ratunkowe.

No tak, bezinteresowna pomoc drugiemu człowiekowi wyszła z mody, teraz
liczy siÄ™ tylko kasa.

Tak w ogóle, to to chyba nie była żadna akcja ratunkowa - nad Morskim
Okiem jest schronisko i zapewnia ratunek bez dodatkowych zabiegów.

Jeśli z Kuźnic zadzwonię że nie ma autobusu, to też mnie będą ratować?
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2015-12-28 10:23:54
Autor: Henek DÄ…browski
W dniu 27.12.2015 o 23:00, Krzysztof Halasa pisze:

No tak, bezinteresowna pomoc drugiemu człowiekowi wyszła z mody, teraz
liczy siÄ™ tylko kasa.
A może to nie chodzi o kasę, tylko o poczucie odpowiedzialności za własne czyny ?

Tak w ogóle, to to chyba nie była żadna akcja ratunkowa - nad Morskim
Okiem jest schronisko i zapewnia ratunek bez dodatkowych zabiegów.

Sam masz problem jak to zakwalifikować, a ilość tego typu zdarzeń będzie rosła

Jeśli z Kuźnic zadzwonię że nie ma autobusu, to też mnie będą ratować?
Przecież byli tacy co się domagali zwiezienia helikopterem z Orlej bo się zmęczyli ...

Ja tam nie mam nic przeciwko pomaganiu za darmo tym którzy mieli pecha .... a jednocześnie nie mam nic przeciwko ubezpieczeniu ( sam jestem członkiem Alpinverein'u )

Pzdr Henek

Data: 2015-12-28 14:47:18
Autor: J.F.
turysci utkneli pod Morskim Okiem
Dnia Mon, 28 Dec 2015 10:23:54 +0100, Henek D±browski napisa³(a):
W dniu 27.12.2015 o 23:00, Krzysztof Halasa pisze:
Je¶li z Ku¼nic zadzwoniê ¿e nie ma autobusu, to te¿ mnie bêd± ratowaæ?
Przecie¿ byli tacy co siê domagali zwiezienia helikopterem z Orlej bo siê zmêczyli ...
Ja tam nie mam nic przeciwko pomaganiu za darmo tym którzy mieli pecha ... a jednocze¶nie nie mam nic przeciwko ubezpieczeniu ( sam jestem cz³onkiem Alpinverein'u )

Ale jak - ubezpieczyciel ma cie helikopterem zwozic bo zaplaciles te
drobna skladke ? Czy "polisa nie obejmuje zmeczenia, prosze sobie cos zlamac, wtedy
przylecimy" ?

No, sa jeszcze sprawdzone metody - ile lat bezszkodowego placenia
skladki pan posiada :-)

Bo tak prawde mowiac - zmeczenie na Orlej Perci moze byc smietelnym
zagrozeniem. Szczegolnie gdy ciemno, zimno i mokro. Ale i na to jest
sposob - wpuszczac tylko tych, co wykupili ubezpieczenie :-)

J.

Data: 2015-12-28 16:40:47
Autor: Henek DÄ…browski
W dniu 28.12.2015 o 14:47, J.F. pisze:

[...]

Eee to dzia³a zupe³nie inaczej ...
1. wzywasz pomoc
2. przylatuje i ciê zabiera.
3. potem wystawia rachunek
4. ubezpieczyciel p³aci
5. sprawdza czy mie¶ci³o siê to w warunkach ubezpieczenia
6. je¶li tak nic siê nie dzieje
7. je¶li nie wystêpuje o zwrot do ciebie
8, je¶li masz z czego to p³acisz
9. je¶li nie masz bierze siê za ciebie komornik

w przypadku braku ubezpieczenia - po punkcie 3 nastêpuje punkt 8 lub 9 ..

Pzdr Henek

Data: 2015-12-28 23:35:45
Autor: Krzysztof Halasa
turysci utkneli pod Morskim Okiem
Henek DÄ…browski <henek@diabli.nadali.pl> writes:

Eee to działa zupełnie inaczej ...
1. wzywasz pomoc
2. przylatuje i ciÄ™ zabiera.
3. potem wystawia rachunek
4. ubezpieczyciel płaci
5. sprawdza czy mieściło się to w warunkach ubezpieczenia
6. jeśli tak nic się nie dzieje
7. jeśli nie występuje o zwrot do ciebie
8, jeśli masz z czego to płacisz
9. jeśli nie masz bierze się za ciebie komornik

w przypadku braku ubezpieczenia - po punkcie 3 następuje punkt 8 lub 9 ..

Przyznaję że nie spotykam się z takimi sytuacjami codziennie, ale w tych
nielicznych przypadkach, z którymi się jednak spotkałem, nigdy nie było
to tak czarno-białe (ani w jedną, ani w drugą stronę).
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2015-12-28 23:47:54
Autor: Henek DÄ…browski
W dniu 28.12.2015 o 23:35, Krzysztof Halasa pisze:

Przyznaję że nie spotykam się z takimi sytuacjami codziennie, ale w tych
nielicznych przypadkach, z którymi się jednak spotkałem, nigdy nie było
to tak czarno-białe (ani w jedną, ani w drugą stronę).

Oczywiście troszkę temat strywializowałem ;-)
Dla mnie to też nie jest prosta sprawa i jestem z tych co jak mogą pomóc to pomogą ( nie oczekując na dowody wdzięczności ).
Ale niektóre sytuacje ( najczęściej znane mi z mediów ) przerastają moją zdolność pojmowania :-(
Wtedy Å‚apie mnie nerw ;-)
Mimo wszystko my chyba jesteśmy z innej gliny/czasów. Nie było komórek i człowiek był zdany wyłącznie na siebie...
Pamiętam jak kiedyś zimą w okolicy Chryszczatej po noclegu ( -27 stopni ) kumpel dostał poważnych problemów żołądkowych. I musiałem torować przez cały dzień w śniegu po ja.. ( słuchając po zmroku wyjących wilków )
Teraz teoretycznie jeden telefon i po problemie ... ( ale stare nawyki jednak pozostały )

Pzdr Henek

Data: 2015-12-28 22:23:59
Autor: Pieszy
turysci utkneli pod Morskim Okiem

Użytkownik "Henek DÄ…browski"  coÅ› tam napisaÅ‚ ale nie o to chodzi :)

- Pozdrawiam Cię Henek, Ty Karakowski słoju :)

Pieszy

Data: 2015-12-28 22:46:44
Autor: Henek DÄ…browski
W dniu 28.12.2015 o 22:23, Pieszy pisze:

- Pozdrawiam Cię Henek, Ty Karakowski słoju :)

Ja Cię też ten tego ... ;-)

Pzdr Henek

PS. Ja tam sentyment do precla mam ogromny ...
szajsbuk jest do du.y :-)
HD

Data: 2015-12-28 23:34:15
Autor: Krzysztof Halasa
turysci utkneli pod Morskim Okiem
Henek DÄ…browski <henek@diabli.nadali.pl> writes:

A może to nie chodzi o kasę, tylko o poczucie odpowiedzialności za
własne czyny ?

Obawiam się, że często posiadanie ubezpieczenia zmniejsza poczucie
odpowiedzialności - w końcu zapłaciliśmy i "jesteśmy chronieni" (zwykle
rzekomo rzecz jasna).

Tak w ogóle, to to chyba nie była żadna akcja ratunkowa - nad Morskim
Okiem jest schronisko i zapewnia ratunek bez dodatkowych zabiegów.

Sam masz problem jak to zakwalifikować

Problem raczej Å‚atwy do rozwiÄ…zania.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2015-12-29 00:54:20
Autor: Titus Atomicus
In article <m3twn3y2kk.fsf@pm.waw.pl>, Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> wrote:

Je¶li z Ku¼nic zadzwoniê ¿e nie ma autobusu, to te¿ mnie bêd± ratowaæ?

O, wlasnie - nigdy nie lecialem smiglowcem.
--
TA

Data: 2015-12-28 11:47:29
Autor: J.F.
turysci utkneli pod Morskim Okiem
Dnia Sun, 27 Dec 2015 16:12:37 +0100,
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisa³(a):

[...]

No, w przypadku jak samolotu nie ma, to konsul jest chyba jak
najbardziej wlasciwy.

Ale zeby w srodku turystycznego rejonu komunikacja publiczna o 18-tej
nie funkcjonowala, to przeciez skandal.
Parking zrobic pod MO, to sie problemy skoncza :-)

J.

Data: 2015-12-29 00:59:05
Autor: Titus Atomicus
turysci utkneli pod Morskim Okiem
In article <1hrldubqkid2o$.1l4w09rukqu9b.dlg@40tude.net>,
 "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]

No, w przypadku jak samolotu nie ma, to konsul jest chyba jak
Raczysz zartowac?
A co ten konsul moze? Z tego co wiem konsulaty nie dysponuja sluzbowymi samolotami.
Znaczy ci spod Moka powinni do Dudy dzwonic?
Czy moze wystarczylby Minister Transportu?
--
TA

Data: 2015-12-29 11:25:35
Autor: J.F.
turysci utkneli pod Morskim Okiem
Dnia Tue, 29 Dec 2015 00:59:05 +0 Titus_Atomicus napisa³(a):
[...]

Ale rzad dysponuje i jak chce, to wysyla. A kto ma sie do rzadu
zwrocic ? Poza tym o ile pamietam to w razie upadlosci biura odpowiedni wojewoda
kieruje akcja ratownicza, wiec znow konsul jest wlasciwy.

Znaczy ci spod Moka powinni do Dudy dzwonic?
Czy moze wystarczylby Minister Transportu?

Wlasciwy od transportu jest MT. Nowy jest, to do niego.
Ale za rok to trzeba do kierownika :-)
I tu sie waham ... premier, czy sam Jaroslaw ? :-)

J.

Data: 2015-12-30 00:55:38
Autor: Titus Atomicus
turysci utkneli pod Morskim Okiem
In article <18308supd2w6q$.8j9ovw34vmio.dlg@40tude.net>,
> [...]

Ale rzad dysponuje i jak chce, to wysyla. A kto ma sie do rzadu
Ale co ma rzad do tego?

Poza tym o ile pamietam to w razie upadlosci biura odpowiedni wojewoda
kieruje akcja ratownicza, wiec znow konsul jest wlasciwy.

Ale o jakiej akcji ratowniczej tu mowimy?
Samolot sie spoznia kilka godzin, albo lot odwolany, to trzeba od razu rzad w to angazowac?
Dla mnie to ten sam rodzaj klientow co ci spod Moka.
--
TA

Data: 2015-12-31 00:03:04
Autor: Pieszy
turysci utkneli pod Morskim Okiem

U¿ytkownik <Titus_Atomicus napisa³

Dla mnie to ten sam rodzaj klientow co ci spod Moka

Ale przynajmniej plecaków nie podrzucaj± :>>
Tutus ma mnie i tak w KF czy innej dupie, st±d jego ¶wiat jest dla niego bardziej przychylny.  ;)

niemniej pozdrawiam jakby sie KF rozfungowa³

Pieszy

Data: 2015-12-31 02:24:48
Autor: Titus Atomicus
In article <n61nmb$8an$1@dont-email.me>, "Pieszy" <dziobak@hot.pl> wrote:

> [...]

Tutus ma mnie i tak w KF czy innej dupie, st±d jego ¶wiat jest dla niego bardziej przychylny.  ;)

niemniej pozdrawiam jakby sie KF rozfungowa³

Zdaje sie, ze zmieniles adres. Ale juz uaktualniam ustawienia.

pa!
--
TA

Data: 2016-01-06 01:56:28
Autor: Pieszy
turysci utkneli pod Morskim Okiem

U¿ytkownik <Titus napisa³

Zdaje sie, ze zmieniles adres. Ale juz uaktualniam ustawienia.

pa!
-- TA

Nie zmieni³em adresu, twój KF ssie, Tytusie

Pieszy

Data: 2015-12-28 15:21:34
Autor: Olin
napisał(a):

http://tatromaniak.pl/aktualnosci/c/ponad-100-osob-utknelo-niedaleko-mors
kiego-oka-zaskoczyl-ich-zmrok-i-brak-transportu

Całkowicie zgadzam się z jednym z gazownianych forumowiczów, który napisał,
że ci nieszczęśnicy powinni byli zadzwonić do DudaPomocy.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Nikołaj Gogol

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2015-12-28 22:22:01
Autor: Pieszy
turysci utkneli pod Morskim Okiem

Użytkownik "Olin"  napisaÅ‚

Całkowicie zgadzam się z jednym z gazownianych forumowiczów, który napisał,
że ci nieszczęśnicy powinni byli zadzwonić do DudaPomocy.

PomijajÄ…c juz powoÅ‚ywanie siÄ™ na gw -  już jedziesz po polityce i kto, komu co - to sie zastanów jak i kiedy to siÄ™ staÅ‚o że stolica jedynych polskich gór typu alpejskiego nie ma dworca PKS, komunikacji PKS za to ma gang busiarzy cierpiÄ…cych na kurzÄ… Å›lepotÄ™ i brak rozkÅ‚adu jazdy i niezniszczalne fasiÄ…gi.  ;)

pozdrawiam

Pieszy

p.s. Z dworca PKS w Zakopcu to najbardziej mi szkoda gigantycznego fikusa.

Data: 2015-12-28 22:35:18
Autor: Henek DÄ…browski
W dniu 28.12.2015 o 22:22, Pieszy pisze:

PomijajÄ…c juz powoÅ‚ywanie siÄ™ na gw -  już jedziesz po polityce i kto,
komu co - to sie zastanów jak i kiedy to się stało że stolica jedynych
polskich gór typu alpejskiego nie ma dworca PKS, komunikacji PKS za to
ma gang busiarzy cierpiących na kurzą ślepotę i brak rozkładu jazdy i
niezniszczalne fasiÄ…gi.  ;)

Hey!
Nie trzeba polityki ;-)
wystarczy posłuchać opinii góralek i górali na temat wprowadzenia parku kulturowego na Krupówkach ( zakaz dzikich reklam ) ....
Folklor to folklor - musi być zachowany ;-D

Niewątpliwie zdumiewa fakt że ciemność wygrała z żądzą dutków !?
naprawdÄ™ bardzo to dziwne...

Pzdr Henek

Data: 2015-12-29 11:34:19
Autor: J.F.
turysci utkneli pod Morskim Okiem
Dnia Mon, 28 Dec 2015 22:35:18 +0100, Henek D±browski napisa³(a):
Niew±tpliwie zdumiewa fakt ¿e ciemno¶æ wygra³a z ¿±dz± dutków !?
¿e te¿ nie wymy¶lili jakiej¶ taryfy nocnej  ( np. 3x )
naprawdê bardzo to dziwne...

Moze sie nie oplacac - bedziesz tak stal i czekal na turyste, ktory
nie przyjdzie ? Poza tym taryfa nocna o 18-tej ? Zarty jakies.

Ale zeby nie bylo jakiejs tablicy z telefonami do busiarzy/taksiarzy

J.

Data: 2015-12-29 09:17:02
Autor: Olin
Dnia Mon, 28 Dec 2015 22:22:01 +0100, Pieszy napisał(a):

[...]

Najlepiej zapytać lokalnych wybrańców. Senatorem z okręgu nowosądeckiego
jest Stanisław Kogut. Na pewno będzie miał wiele do powiedzenia, podobnie
jak jego kolega Tadeusz Skorupa.

Teraz wiele się zmienia, a noce są długie, więc każdego ranka należy
oczekiwać dobrej zmiany.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

wykorzystania do prac domowych"
św. Tomasz z Akwinu

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2015-12-29 11:06:01
Autor: J.F.
turysci utkneli pod Morskim Okiem
Dnia Tue, 29 Dec 2015 09:17:02 +0100, Olin napisa³(a):
Dnia Mon, 28 Dec 2015 22:22:01 +0100, Pieszy napisa³(a):
jak i kiedy to siê sta³o ¿e stolica jedynych polskich gór typu alpejskiego nie ma dworca PKS, komunikacji PKS za to ma gang busiarzy cierpi±cych na kurz± ¶lepotê i brak rozk³adu jazdy i niezniszczalne fasi±gi.  ;)

Najlepiej zapytaæ lokalnych wybrañców. Senatorem z okrêgu nowos±deckiego
jest Stanis³aw Kogut. Na pewno bêdzie mia³ wiele do powiedzenia, podobnie
jak jego kolega Tadeusz Skorupa.

Jan Hamerski, a nie jakis Skorupa.

Czy maja tak wiele do powiedzenia ... hm, oni sa od mowienia TAK :-)

No i oni sa od dbania o interesy lokalnej spolecznosci, wiec nie
bardzo wiem co mieliby zrobic - konkurencje PKS, czy obowiazkowe
dyzury busiarzy ? :-)

J.

Data: 2015-12-29 14:53:04
Autor: Olin
Dnia Tue, 29 Dec 2015 11:06:01 +0100, J.F. napisał(a):

Jan Hamerski, a nie jakis Skorupa.

Skorupa został wygaszony, ale kiedyś robił biznesy z wiatrakami, więc i
dworzec z prawdziwego zdarzenia też by postawił. Jak nie on to Kogut, który
wprowadził Kolejarza Stróże do I ligi futbolowej.

Co ciekawe, ratownicy TOPR interweniowali ostatnio nie tylko w Tatrach:
http://aszdziennik.pl/116071,pilne-andrzej-duda-wezwal-topr-prezydent-utknal-w-gabinecie-prezesa-pis-i-nie-ma-jak-wrocic

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

"Jednym z symptomów nadchodzącego załamania nerwowego jest przekonanie,
 Å¼e nasza praca jest szalenie ważna"
Bertrand Russell

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2015-12-29 16:11:54
Autor: Henek DÄ…browski
W dniu 29.12.2015 o 14:53, Olin pisze:

Co ciekawe, ratownicy TOPR interweniowali ostatnio nie tylko w Tatrach:
http://aszdziennik.pl/116071,pilne-andrzej-duda-wezwal-topr-prezydent-utknal-w-gabinecie-prezesa-pis-i-nie-ma-jak-wrocic

Ty Olin uważaj... żeby nad ranem nie zapukała ci w drzwi dobra zmiana :-P

pzdr Henek ( najgorszego sortu )

Data: 2015-12-30 21:42:58
Autor: Zbynek Ltd.
[...]

Ju¿ nawet i film nakrêcono ;-)
http://kwejk.pl/obrazek/2535991/do-tragedii-doszlo-przez-bledne-decyzje.html

    Zbyszek
PGP key: 0xE09DDDC1

Data: 2015-12-31 12:36:31
Autor: stefan
W dniu 2015-12-30 o 21:42, Zbynek Ltd. pisze:
[...]

Jak mówi³ mistrz Alfred H. dobry horror powinien zaczynaæ sie od trzêsienia ziemi a potem napiêcie powinno stale rosn±æ.
O, taki trawers serpentyn to mog³o byæ to!
:) :)
pozdr
Stefan

turysci utkneli pod Morskim Okiem