turystyczny dla babki

Data: 2011-09-10 01:31:36
Autor: janku
turystyczny dla babki
Skoro ma być głównie asfaltowo, to hał ebałt honda Deauville ?
Kulturalna V-ka,
Nie trzeba się kłopotać z łańcuchem, bo go nie ma
Szybę wysoką ma, kuferki wbudowane, zgrabne
ABS ma :)
Kokosów nie kosztuje...

--
pozdr
janku

Data: 2011-09-10 17:14:16
Autor: Paulina D
turystyczny dla babki
janku <janku.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
Skoro ma być głównie asfaltowo, to hał ebałt honda Deauville ?
Kulturalna V-ka,
Nie trzeba się kłopotać z łańcuchem, bo go nie ma
Szybę wysoką ma, kuferki wbudowane, zgrabne

Kurcze, to może być to! Dopisałam do listy. Dzięki ;-) --

Data: 2011-09-12 08:06:00
Autor: LukeB
turystyczny dla babki
Skoro ma być głównie asfaltowo, to hał ebałt honda Deauville ?
Kulturalna V-ka,
Nie trzeba się kłopotać z łańcuchem, bo go nie ma

Miałem to, nigdy w życiu. Przy niskich prędkościach strasznie
glebogenne moto, strasznie się wali przy manewrowaniu, a jak zacznie
upadać na którąś stronę (o co nie trudno) to już nie do uratowania.
Jazda po szutrze to była walka o przeżycie. Jak już się ją rozbuja to
jest ok, stabilna w winklach i jeszcze przy 160 km/h dała się
prowadzić.
Ale ogólnie - ciężka kolubryna, trudna w manewrowaniu, chociaż z racji
zintegrowanych kufrów i schowków w owiewkach bardzo praktyczna.
Niemniej jednak szczerze odradzam.

Za to polecam Ci Transalpa z obniżoną kanapą lub Freewinda (tego
pierwszego bardziej). Obydwa motki są łatwe do ogarnięcia (choć mogą
być nieco wysokie, ale najlepiej się przysiądź), pojadą po wszystkim,
konstrukcje nie do zaorania, mają dużą i fajną społeczność (np
forumowy assistance na trasie ;) i zapraszam na nasze forum:
http://forum.transalpclub.pl/ - jest u nas kilka dziewczyn z
przyjemnością dojeżdżających na codzień te sprzęty, możecie sobie
pogadać.

Powodzenia!
--
Baran
Triumph Tiger 955i, Honda Pantheon 150, Warszawa

Data: 2011-09-12 22:56:39
Autor: Paulina D
turystyczny dla babki
LukeB <luke650v@gmail.com> napisał(a):
> Skoro ma by=E6 g=B3=F3wnie asfaltowo, to ha=B3 eba=B3t honda Deauville ?
> Kulturalna V-ka,
> Nie trzeba si=EA k=B3opota=E6 z =B3a=F1cuchem, bo go nie ma

Mia=B3em to, nigdy w =BFyciu. Przy niskich pr=EAdko=B6ciach strasznie
glebogenne moto, strasznie si=EA wali przy manewrowaniu, a jak zacznie
upada=E6 na kt=F3r=B1=B6 stron=EA (o co nie trudno) to ju=BF nie do uratowa=
nia.

Trochę mnie ostudziłeś, bo to był mój faworyt - przynajmniej na papierze. Nic to, będe musiała przymierzyć się do rożnych modeli.

Że też żaden producent nie wymyślił wersji turystyka "Lady Edition" tzn. łatwe prowadzenie, niezbyt duża moc i niskie siodło. ;-)

Za to polecam Ci Transalpa z obni=BFon=B1 kanap=B1 lub Freewinda (tego
pierwszego bardziej). Obydwa motki s=B1 =B3atwe do ogarni=EAcia (cho=E6 mog=
=B1
by=E6 nieco wysokie, ale najlepiej si=EA przysi=B1d=BC), pojad=B1 po wszyst=
kim,
konstrukcje nie do zaorania, maj=B1 du=BF=B1 i fajn=B1 spo=B3eczno=B6=E6 (n=
forumowy assistance na trasie ;) i zapraszam na nasze forum:
http://forum.transalpclub.pl/ - jest u nas kilka dziewczyn z
przyjemno=B6ci=B1 doje=BFd=BFaj=B1cych na codzie=F1 te sprz=EAty, mo=BFecie=
 sobie
pogada=E6.

Dzięki :-), do Transalpa na pewno się przymierzę. Rozumiem, że freewind to Suzuki xf650?

Data: 2011-09-13 08:07:36
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
turystyczny dla babki

Przysiadz sie, bo to co kolega napisal wyzej to bzdura. I jeszcze poleca transalpa jako niewalacego sie :))))

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2011-09-13 09:37:37
Autor: ania
turystyczny dla babki

Użytkownik "Kamil Nowak 'Amil'"

Przysiadz sie, bo to co kolega napisal wyzej to bzdura. I jeszcze poleca transalpa jako niewalacego sie :))))

i dla niskiej :-)

--
ania

Data: 2011-09-13 21:46:08
Autor:
turystyczny dla babki
Kamil Nowak 'Amil' <tu_nick@riders.pl> napisał(a):
Przysiadz sie, bo to co kolega napisal wyzej to bzdura. I jeszcze poleca transalpa jako niewalacego sie :))))

Na pewno chciał dobrze :-)

Tak czy siak przysiądę sie na pewno. Ale dzięki.

Pozdrawiam
P.

Data: 2011-09-13 12:06:59
Autor: falco
turystyczny dla babki
W dniu 2011-09-13 00:56, Paulina D pisze:

Trochę mnie ostudziłeś, bo to był mój faworyt - przynajmniej na papierze. Nic
to, będe musiała przymierzyć się do rożnych modeli.

Siema,
Baran trochę się zagalopował, bo Trampek (sam takim jeżdżę) na pewno nie jest dobrym wyborem dla niższych osób, zwłaszcza kobiet... To, że sam znam dziewczyny, które jeżdżą na Trampkach wcale nie jest potwierdzeniem, że to idealny wybór... Trampek jest super uniwersalnym motocyklem, ale skoro Ty potrzebujesz coś przede wszystkim do podróży bez wjeżdżania na miękkie drogi, to zapomnij o Trampku (dość wysoki) a na pewno Afryce (pomijając koszmarne ceny).

Mam kumpla, który 2 czy 3 sezon lata na Devilce (miał podobne wymagania co Ty - miasto i wyjazdy bez wjazdu w teren) i jest cholernie zadowolony!! Do tego bezobsługowy wał, praktycznie ta sama niezawodna jednostka i spalanie na poziomie 3,5-4 litrów...

Co prawda mi osobiście Devilka się niezbyt podoba, ale to kwestia gustu.

Dzięki :-), do Transalpa na pewno się przymierzę. Rozumiem, że freewind to
Suzuki xf650?

Freewinda "wmówiłem" koleżance, która przez dłuuugi czas upierała się tylko i wyłącznie na Trampka i... od kiedy kupiła T.A. Sukę ;) (Trampkiem też próbowała jeździć) nie chce nic innego... ;)
Na pewno musisz się przymierzyć do każdego, bo różnie je bardzo dużo, ale oba są dobrą opcją na trasę czy miasto...

Polecam lekturę:
http://chudzikj.republika.pl/XF650.htm

--
Pozdr! falco
fKG -> serVWis części reklama <- www.mfalco.empestudio.com

Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
SenNa... 356 '58 175
T.Apacz 0.6 '97

Data: 2011-09-13 12:13:43
Autor: falco
turystyczny dla babki
Troszkę o Devilce:

http://www.motocykl-online.pl/testy/honda-nt-650-700-deauville-8211-dzielo-marketingu

Do ortodoksów - sorki, za niewycięty podpis, poszło z automatu...

--
Pozdr! falco

SenNa... 356 '58 175
T.Apacz 0.6 '97

Data: 2011-09-13 21:55:52
Autor: Paulina D
turystyczny dla babki
falco <mfalco@wp.pl> napisał(a):

Freewinda "wmówiłem" koleżance, która przez dłuuugi czas upierała się tylko i wyłącznie na Trampka i... od kiedy kupiła T.A. Sukę ;) (Trampkiem też próbowała jeździć) nie chce nic innego... ;)

Rozumiem ją bo sama przymierzałam się do freewinda koleżanki. :-) Nawet szukałam ale jakoś mi się ni udało znaleźć.

Pozdrowienia
P.

Data: 2011-09-25 12:52:01
Autor: Roman Niewiarowski
turystyczny dla babki
W dniu 2011-09-13 00:56, Paulina D pisze:

Trochę mnie ostudziłeś, bo to był mój faworyt - przynajmniej na papierze. Nic
to, będe musiała przymierzyć się do rożnych modeli.

Znajdz emila do Ani Easy, ona tym jezdzi. Faktem jest ze latwe w manewrowaniu na parkingu to nie jest.

Że też żaden producent nie wymyślił wersji turystyka "Lady Edition" tzn.
łatwe prowadzenie, niezbyt duża moc i niskie siodło. ;-)

Jest od cholery takich sprzetow, tylko nie nazywaja sie 'turystyk'. Np spotkalem kilka dni temu dwoch gosci na vespach. Jechali (jesli dobrze ich zrozumialem) z Wloch poprzez Wegry, Serbie, Czarnogore, Albanie do domu. Dowolny sprzet moze byc uzytkowany turystycznie (byleby byl wygodny dla jezdzca).

pozdr
newrom
--
RD07 - dożywocie.

Data: 2011-09-25 15:40:09
Autor: Magic
turystyczny dla babki
W dniu 2011-09-13 00:56, Paulina D pisze:

Że też żaden producent nie wymyślił wersji turystyka "Lady Edition" tzn.
łatwe prowadzenie, niezbyt duża moc i niskie siodło. ;-)

Pierwsze co mi przychodzi na myśl - Virago 535. I DragStar 650. Założysz sakwy i masz turystyka. Z plastików to GS500F, bo nieduży, wąski i obudowany.
Poza tym większość motocykli można obniżyć, i to na kilka sposobów - kanapa, dogbones w tylnym zawieszeniu, wpuszczanie lag w półki w przednim. Poza tym ważna jest też szerokość motocykla w talii, bo węższy może być nieco wyższy. Czyli trzeba próbować i sprawdzić organoleptycznie, które rozwiązanie będzie dla Ciebie najlepsze.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800[']/k11rs.

Data: 2011-09-26 08:27:55
Autor: Paulina D
turystyczny dla babki
Magic <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> napisał(a):
Pierwsze co mi przychodzi na myśl - Virago 535. I DragStar 650. Założysz sakwy i masz turystyka. Z plastików to GS500F, bo nieduży, wąski i obudowany.

Przymierzałam się do większości z zaproponowanych przez Kolegów motocykli ale na 99% będzie to Virago 535. Jechałam tym w weekend i jest ok. Podoba mi się ale chyba będę musiała zmienić styl ;-) Szukam teraz egzemlarza w rozsądnej cenie.

Pozdrowienia
P.

Data: 2011-09-13 16:42:14
Autor: Hinek
turystyczny dla babki

Użytkownik "LukeB" <luke650v@gmail.com> napisał

[...]

Nie miales tego motocykla, albo z jakiegos sobie tylko znanego
powodu wypisujesz bzdury.
Wszystko jest dokladnie odwrotnie.
No istne jaja...Po co wypisujesz tu takie bzdety?

Nic sie nie wali - moze jezdziles bez powietrza z przodu?
Jakis nonsens..

Nisko polozony srodek ciezkosci ulatwia utrzymanie przechylonego
motocykla. Podeprzec sie latwo - bo siodlo jest nisko.

Po szutrze jedzie jak kazdy szosowy motocykl na szosowych
oponach. Jedyny minus - klekocace plastiki.

Jak sie rozbuja TRACI stabilnosc. Juz powyzej 120-130 km/h
zaczyna wezykowac. Przy 160...strach sie bac.

Do tego motocykl jest poreczny, kufry standardowe nie przeszkadzaja
w miescie, nie bez powodu byl tez popularny wsrod kurierow.

A pisze to na podstawie 30 tys km przejechanych Deauville.
Bardzo mile wspominam te moto.

--
Hinek

Data: 2011-09-13 16:07:23
Autor: LukeB
turystyczny dla babki
On 13 Wrz, 16:42, "Hinek" <hi...@oxygen.pl> wrote:
[...]

Miałem NT650V '2001, nakręciłem 20 tys km, sprzedałem koledze po
jednym sezonie (tak, kręcę takie przebiegi), który również chce go
sprzedać po jednym sezonie z identycznego powodu. Żeby nie było,
motocykl był prosty, miał wszystko sprawne i był serwisowany w pewnym
preclowym ASO.
I potwierdzam wszystko, co pisałem. Jeżeli komuś Transalp się wali....
to chyba na nim nie jeździł. Nie wiem, skąd to się bierze, ale
słyszałem już takie opinie od ludzi zanim kupiłem swojego. Dziwnym
trafem nie zaobserwowałem takich zjawisk, za to wszyscy krytykujący
'mieli kumpla co ma', a tymczasem Trampek na tegorocznej Gymkhanie
zajął drugie miejsce. Ba, w sytuacjach, gdzie Deauvilka była nie do
odratowania, Trampka zawsze szło wyprowadzić lub podeprzeć się nogą i
wyprostować. NT650V zachowywał się jak ołowiana piramida postawiona na
czubku. XF (Freewind) może być lepszy dla laski, jest lżejszy.
Ewentualnie F650GS. Ale nigdy, przenigdy ta kolubryna.

PS Większość kurierów, których znam (a nie czytałem o nich w necie)
jeździ na Afrykach. Znam też jednego na Trampku.

Data: 2011-09-13 00:57:32
Autor: Tomek Wozniakowski
turystyczny dla babki
   Czesc :)

W dniu 2011-09-10 19:14, Paulina D pisze:
janku<janku.SKASUJ@gazeta.pl>  napisał(a):

Skoro ma być głównie asfaltowo, to hał ebałt honda Deauville ?
Kulturalna V-ka,

Widze, ze ktos juz mnie uprzedzil ;) To nie jest glupia koncepcja :)

--
   Pozdrawiam :)
     Tomek

Data: 2011-09-14 13:55:25
Autor: Kefir
turystyczny dla babki
On Sep 13, 12:57 am, Tomek Wozniakowski <zuzka6...@o2.pl> wrote:
   Czesc :)

Widze, ze ktos juz mnie uprzedzil ;) To nie jest glupia koncepcja :)

Hehe, przyciagnela mnie nazwa watka: pomyslalem, ze ktos szuka kozy
dla nestorki rodu ;)
Kolezanko, najlepiej poprobowac i wybrac samodzielnie. Ignoruj
"doratcuf", ktorzy zarliwie polecaja to, na czym akurat wlasnie
jezdza. Zwlaszcza jesli to ich pierwsze-drugie moto. Nie bierz duzego
singla, umeczysz sie ze wzgledu na maly zakres uzytecznych obrotow.
Hondowska V-ka pod OK, pod warunkiem, ze (bez podtekstow) dobrze
znosisz wibracje na kierownicy. Jesli bedziesz sie sugerowac
porownywaniem katalogowych wysokosci kanapy bierz pod uwage ich
szerokosc - na nizszej lecz szerszej mozesz miec rownie daleko do
ziemi. Za to wygodniej przy dluzszych przelotach. Obnizane motocykle
moga miec skopana geometrie.
Najlepiej, zas jak mawial kolega  Watson: kup taki, ktory Ci sie
podoba. Do turystyki nada sie prawie kazde moto na ktore da sie
zaladowac bagaz i nie trzeba tankowac co 100 km.

--
Pozdrawiam, Artur vel Kefir & ST 955 / XT660X / Tiger 955

Data: 2011-09-19 12:26:06
Autor: Paulina D
turystyczny dla babki
Kefir <artur.gwizdowski@gmail.com> napisał(a):
Hehe, przyciagnela mnie nazwa watka: pomyslalem, ze ktos szuka kozy
dla nestorki rodu ;)

:-)

Moje dzieci są w takim wieku, że w każdej chwili mogę zostać babcią. ;-)

--

turystyczny dla babki