tusk zaciśnie nam pasa

Data: 2012-09-29 01:55:29
Autor: Przemysław W
tusk zaciśnie nam pasa

"Szanowni Państwo! Panie Marszałku! Wysoka Izbo! Kiedy w kampanii wyborczej przekonywałem Polaków, że uda nam się dogonić najbardziej rozwinięte kraje Europy, mówiłem z pełnym przekonaniem. To nie był chwyt propagandowy. Wiem, że my Polacy możemy tego dokonać i wiem, że nie wszyscy odnajdują w sobie wiarę w to, że Polacy mogą tego dokonać. Mam nadzieję, że te słowa, które wypowiem i mam nadzieję, że praktyka naszego rządzenia przekona tych wątpiących w to, że Polacy są zdolni do takiego skoku, że uwierzą w siły własnego narodu. Ja wierzę."

- donald tusk

Budżet zaciśnie nam pasa

Plan wydatków na 2013 r. przyjęty. Oszczędności dotkną kilkunastu milionów osób, zapłacimy wyższe podatki

W przyszłym roku w miejscu stać będą pensje urzędników i nauczycieli, świadczenia niemal 10 mln emerytów i rencistów mogą wzrosnąć o mniej niż 4 proc., więcej oddamy fiskusowi, nie będzie przybywać etatów, płace z trudem gonić będą ceny. Takie wnioski płyną z lektury przyszłorocznego budżetu przyjętego wczoraj przez rząd. W 2013 r. czeka nas zaciskanie pasa. Rosnące zobowiązania państwa będą kosztować obywatela 400 zł więcej, nie może też on liczyć na hojniejsze wsparcie z publicznej kasy.

Dla większości urzędników zamrożenie płac oznacza brak podwyżek piąty rok z rzędu. Kończy się też dobra passa nauczycieli. Ich pensje pozostaną na tegorocznym poziomie. Choć rząd szacuje, że emerytury i renty pójdą w górę o ok. 4,4 proc., skończy się zapewne na mniejszej podwyżce. Zależy ona od tegorocznej inflacji (a ta hamuje) i realnego wzrostu płac (w tym roku może wynieść 0 proc.). – 4,4-proc. wskaźnik wydaje się zawyżony – uważa Wiktor Wojciechowski, główny ekonomista Invest-Banku. Rząd zakłada też optymistycznie, że uda się utrzymać w ryzach bezrobocie. Ma pozostać na poziomie z końca tego roku, tj. ok. 13 proc. W budżecie założono też 1,9-proc. realny wzrost płac. Ekonomiści także tu mają wątpliwości. – Bezrobocie może sięgnąć w tym roku 14 proc., a w przyszłym 15 proc. – szacuje Stanisław Gomułka, główny ekonomista BCC. – W 2013 r. ludzie będą walczyć o utrzymanie pracy, a nie o podwyżki. Trudno liczyć na ich realny wzrost, a już na pewno nie na tak wysokim poziomie – dodaje Stanisław Kluza, były szef KNF.

7 tysięcy złotych przeciętnie odda fiskusowi Polak w 2013 roku

Pewne jest, że więcej wpłacimy do kasy państwa. Przeciętnie Polak odda państwu prawie 7 tys. zł, wobec 6,6 tys. zł w 2012 r. i 6,4 tys. zł w 2011 r.

W osiągnięciu tych celów kasie państwa przyjdą z pomocą kolejne restrykcje nakładane na podatników. Na 2013 r. mają zostać zamrożone progi podatkowe i tzw. kwota wolna, a to oznacza wyższe obciążenie PIT. Zniknie możliwość korzystania w pełni z 50-procentowych kosztów uzyskania przychodu dla twórców oraz bardzo popularna ulga internetowa. Wzrośnie akcyza na wyroby tytoniowe – paczka papierosów zdrożeje średnio o 60 – 80 groszy. Rząd przewiduje, że ściągnie z obywateli aż 20,2 mld zł (ok. 520 zł na osobę) w postaci różnych kar, grzywien i mandatów, w tym z fotoradarów. Plan na 2012 r. to ok. 16,2 mld zł.

Minister finansów Jacek Rostowski podkreśla, że to budżet na trudne czasy. Nawet dla najmłodszych nie udało się wygospodarować obiecywanych przez premiera 500 mln zł. Skończyło się na 320 mln zł, co w niewielkim stopniu obniży opłaty nakładane na rodziców.

Data: 2012-09-29 12:23:25
Autor: Przemys³aw M.
tusk zaciśnie nam pasa
Dnia Sat, 29 Sep 2012 01:55:29 -0500, Przemysùaw W napisaù(a):

"Szanowni Pañstwo! Panie Marszaùku! Wysoka Izbo! Kiedy w kampanii wyborczej przekonywaùem Polaków, ýe uda nam siæ dogoniã najbardziej rozwiniæte kraje Europy, mówiùem z peùnym przekonaniem. To nie byù chwyt propagandowy. Wiem, ýe my Polacy moýemy tego dokonaã i wiem, ýe nie wszyscy odnajdujà w sobie wiaræ w to, ýe Polacy mogà tego dokonaã. Mam nadziejæ, ýe te sùowa, które wypowiem i mam nadziejæ, ýe praktyka naszego rzàdzenia przekona tych wàtpiàcych w to, ýe Polacy sà zdolni do takiego skoku, ýe uwierzà w siùy wùasnego narodu. Ja wierzæ."

Oni nie uwierzyli:
http://jedyniesluszne.blox.pl/2007/09/Czlonkowie-PZPR-w-szeregach-PiS.html

--

¥Musimy pamiætaã, ýe aby zwyciæýyã, trzeba pamiætaã o maksymie
 Józefa Piùsudskiego  zwyciæýyã i spoczàã na laurach to klæska, byã