tv do kinka domowego (jakosc obrazu + trwalosc produktu).

Data: 2010-11-28 19:42:23
Autor: pawell32
tv do kinka domowego (jakosc obrazu + trwalosc produktu).
W dniu 28.11.2010 18:33, Paweł pisze:
witam,

ostatnimi czasu zainstalowalem sobie w pomieszczeniu naglosnienie 5.1
diory zasilane sygnalem z komputera i teraz potrzebuje dobrac do tego
jakis przyzwoity wyswietlacz.

odwiedzilem wiec dzis przy okazji dwa tzw. sklepy rtv by organoleptycznie
ocenic jakosc obrazu oferowana przez producentow. przebijajac sie lokciami
przez stada ludzi wyrywajace sobie okulary 3d widzialem mase zlomu,
ktory nawet nie potrafi dobrze wyswietlic wolnoplywajacych zoltych rybek
w niebieskim oceanie. lekko przybity trafilem jednak w kacik, gdzie nie bylo
nikogo i swiecily sie tam dosc ladne obrazy:

1). lg 50PK950 (cena ~4.8kpln)
2). sharp LC-46LE824E, LC-52LE820E (~8kpln, ~6.7kpln)
3). panasonic (plazmy z rodziny viera ~40" z systemem
     infinite black pro z cenami w przedziale 4..5kpln)

sharp z zoltym pikselem swiecil pieknie, ale ta cena... :/

weź pod uwagę fakt, że tv w sklepach są "zasilone" ze wszpólnego
żródÅ‚a po kablu antenowym  - z marnÄ… jakoÅ›ciÄ… (czasem nawet gorzej),
lub wręcz odwrotnie - demo producenta (np. ble ray).
dlatego mało ma to wspólnego z rzeczywistością.

wiec przedzial zawezyl mi sie do lg i panasonica, ale tak stojac i ogladajac
te modele, katem ucha nasluchalem sie jak sprzedawcy wciskaja klientom
dodatkowe ubezpieczenie zwane przedluzeniem gwarancji do 5 lat.

rozwodzili sie jak to psuja sie procesory obrazu, glosniki, ze plasma
sie wypala, ze lcd costam i jeszcze sto innych powodow dla ktorych warto
doplacic jeszcze 5..10% ceny by miec 5 lat gwarancji.

tu siÄ™  z nimi zgadzam. warto

chcialbym sie wiec Was zapytac:

- jak to jest z ta trwaloscia tv?
   czy one sie naprawde tak psuja? ja w ciagu ostatnich 10 lat nie spotkalem
   sie z padem tafli lcd (sam w domu od kilku lat mam monitor 20.2" benq
   16:10 na ktorym jak na razie ogladam filmy i pracuje) wiec mysle,
   ze te padajce procesory orazu to bujda na resorach, ale moze nie mam
   racji.

monitor to nie to samo co tv i też się psują choć chyba rzadziej.
w tv najczęściej padają zasilacze i invertery (zasilanie świetlówek w lcd)

- co myslicie o rzeczonej plazmie lg i panasonic-ach?

lg unikałbym, szczególnie plazm, a w nich jednak leaderem
został panasonic.
jak oglądasz dużo filmów wybierz plazme panasonic.
jak dobrze poszukasz kupisz w dobrej cenie starszy model
bez zbędnych nowości i wodotrysków

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2010-11-29 10:33:16
Autor: Mirek Ptak
tv do kinka domowego (jakosc obrazu + trwalosc produktu).
Dnia 2010-11-28 19:42,  *pawell32* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:
jak ogl±dasz du¿o filmów wybierz plazme panasonic.
jak dobrze poszukasz kupisz w dobrej cenie starszy model
bez zbêdnych nowo¶ci i wodotrysków

Nic tylko siê podpisaæ :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2010-11-29 19:20:45
Autor: Paweł
tv do kinka domowego (jakosc obrazu + trwalosc produktu).
Mirek Ptak wrote:

Dnia 2010-11-28 19:42,  *pawell32* napisaÅ‚, a mnie coÅ› podkusiÅ‚o, żeby
odpisać:
jak oglądasz dużo filmów wybierz plazme panasonic.
jak dobrze poszukasz kupisz w dobrej cenie starszy model
bez zbędnych nowości i wodotrysków

Nic tylko się podpisać :)

czy takie starsze modele wroca na polki po swiatecznym wciskaniu
nowego bajeru, czy raczej szukac tego tylko w sieci?

Data: 2010-11-30 08:18:12
Autor: boxfish
W dniu 2010-11-29 19:20, Pawe³ pisze:
Mirek Ptak wrote:

[...]

a kto¶ je chowa ?

tv do kinka domowego (jakosc obrazu + trwalosc produktu).