tv na działce

Data: 2018-07-01 09:32:45
Autor: collie
tv na działce
W dniu 30.06.2018 23:17, Krycha pisze:

Co może mieć wpływ na takie problemy? Zasilacz? Wtyk antenowy?

Wzmacniacz do anteny siatkowej. Spróbuj taką antenę bez
wzmacniacza, a najlepiej wymień ją na porządną antenę
kierunkową bez wzmacniacza.

Pozostaje jeszcze w kręgu podejrzeń dekoder DVB-T -
zewnętrzny, albo ten zintegrowany z TV. Najlepiej
sprawdzić to drogą sąsiedzką: uśmiechnąć się do
sąsiada, by przyniósł swój telewizor/dekoder
i zobaczyć, czy problem ustąpił. Albo pójść ze
swoim telewizorem do sąsiada, w tym samym celu.

Nie da Ci ojciec, nie da Ci brat,
tego, co Ci da sąsiad.

Data: 2018-07-02 18:07:51
Autor: Krycha
tv na działce
W dniu 01.07.2018 o 09:32, collie pisze:
[...]

Antenę mam kierunkową.
tps://photos.google.com/share/AF1QipO_4_PqhaaDaybbWMgUFs9H5s58qV0n50HyedreogKTGtIdP7ArBBCOGkylN_gthQ?key=UFVOZDRSVkpZRTdHcElTMnkwUGxrcFl3Rmh4RjFR

nie ma juz łatwego dostepu do skracania linków :-(

[...]

Dekoder wiwa 50 zamieniałam z inną wiwę z domu i efekt ten sam.
Sąsiad ma antenę siatkową, skierowaną w innym kierunku niż moja,
gdy ja tak ustwię, to odbiór programów jeszcze gorszy.

(...)

problem nie do rozwiązania :-(

Krycha.

Data: 2018-07-02 18:50:17
Autor: collie
tv na działce
W dniu 02.07.2018 18:07, Krycha pisze:

Wzmacniacz do anteny siatkowej. Spróbuj taką antenę bez
wzmacniacza, a najlepiej wymień ją na porządną antenę
kierunkową bez wzmacniacza.

Antenę mam kierunkową.

To jest antena ze wzmacniaczem, na dodatek z małym zyskiem bez wzmacniacza.
Powtórzę zatem: wymień ją na porządną antenę kierunkową BEZ WZMACNIACZA.
Kabel zakończ F-ką, a jak dekoder ma tradycyjne gniazdko antenowe, to
kabel zakończ wtyczką zintegrowaną z F-ką.

nie ma juz łatwego dostepu do skracania linków :-(

Wrzucaj zdjęcia na fotosik.pl i po problemie.

problem nie do rozwiązania :-(

Z taką badziewną anteną jaką masz - tak.

Data: 2018-07-02 20:36:24
Autor: Jacek Maciejewski
tv na działce
Dnia Mon, 02 Jul 2018 18:50:17 +0200, collie napisał(a):

To jest antena ze wzmacniaczem, na dodatek z małym zyskiem bez wzmacniacza
Powtórzę zatem: wymień ją na porządną antenę kierunkową BEZ WZMACNIACZA.

Otóż to, Krycha :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-07-02 23:12:54
Autor: ń
tv na działce
OIDP Wiwa nie podaje siły i jakości sygnału.
Możesz pożyczyć jakiś tuner, który poda siłę i jakość? Te liczby są trochę umowne, ale dadzą do zrozumienia.

-- -- -
Dekoder wiwa 50 zamieniałam z inną wiwę z domu i efekt ten sam.

Data: 2018-07-04 12:30:27
Autor: ń
tv na działce
Poprawka:
WIWA podaje siłę i jakość odbieranego z anteny sygnału: naciśnij na pilocie dwa razy przycisk 'INFO' i podaj nam wyniki [%] na różnych kanałach (różnych MUX-ach).

Data: 2018-07-04 23:04:48
Autor: Krycha
tv na działce
W dniu 04.07.2018 o 12:30, ń pisze:
Poprawka:
WIWA podaje siłę i jakość odbieranego z anteny sygnału: naciśnij na pilocie dwa razy przycisk 'INFO' i podaj nam wyniki [%] na różnych kanałach (różnych MUX-ach).

Takie informacje podałam na początku wątku.
Oto one:
"Ale okazuje się, że nie.
Kanał 23 i 46 odbieram ładnie: siła 100 %, jakość 100%.
A kanał 34 bardzo słabo, albo 'brak sygnału'.
Siła bywa nawet i 100% ale migająca, a jakość ciągle migające od zera czasami nawet do 100%.
Czasami zdarza się, że mogę oglądać dobry obraz, ale na ogól nie."

Krycha.

Data: 2018-07-05 09:10:04
Autor: ń
tv na działce
jakość 100%

Czyli OK.

Siła bywa nawet i 100% ale migająca, a jakość ciągle migające od zera czasami nawet do 100%.

Czyli siła duża bo wzmacnia wzmacniacz, ale wzmacnia śmieci (kiepski sygnał) lub wychodzą z niego śmieci (uszkodzenie wzmacniacza).
Generalnie to zacząłbym od sprawdzenia zasilacza tego wzmacniacza, no chyba że zasilasz z tunera (opca w menu dekodera), a Wiwy miewają kłopoty z zasilaniem nawet własnym.

Data: 2018-07-05 21:41:36
Autor: Krycha
tv na działce
W dniu 05.07.2018 o 09:10, ń pisze:
jakość 100%

Czyli OK.

[...]

Tylko dla mnie jest dziwne i niezrozumiałe, że źle jest tylko
na MUX-3 kanał 34.
A na innych nie.

Krycha.

Data: 2018-07-05 23:57:18
Autor: Adam
tv na działce
W dniu 2018-07-05 o 21:41, Krycha pisze:
[...]

Jest bardzo sprytny programik na Androida, wabi się DVB-T finder.

Wybrałem zupełnie przypadkową lokalizację, aby sprawdzić nadajnik, o którym pisałaś. Wygląda na to, że wszystkie MUX-y idą na 100kW, więc problem tkwi być może w dodupnej antenie albo reszcie instalacji, gdzie z jakichś powodów (interferencje?) jedna częstotliwość jest albo tłumiona, albo filtrowana.

Tu dałem screeny z programu:

https://zapodaj.net/b7a45203dbd61.png.html
https://zapodaj.net/47195a1da6f89.png.html
https://zapodaj.net/05a85eef50ea7.png.html
https://zapodaj.net/6773cb633a395.png.html

Programik jest na tyle fajny, że można wejść na dach i ustawić antenę bardzo dokładnie na zasadzie "pomiędzy kominem Zośki a stodołą sołtysa" - zobacz fotka z ostatniego linku.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-07-06 22:12:14
Autor: Krycha
tv na działce
W dniu 05.07.2018 o 23:57, Adam pisze:
[...]

Przydatna rzecz.
Od razu wzięłam komórkę, poszukałam w google ten program DVB-T finder.
Krok po kroku jak pisało zainstalowałam.
Otrzymałam, ze zainstalowano na tym urządzeniu.
I nic. Nie ma ikonki, którą dałoby sie uruchomić.
Wyłączyłam i włączyłam komórkę. Ale nadal nic.

Krycha.

Data: 2018-07-06 22:18:18
Autor: Jacek Maciejewski
tv na działce
Dnia Fri, 6 Jul 2018 22:12:14 +0200, Krycha napisał(a):

Ale nadal nic.

Daj se spokój, to przerost formy nad treścią. Użyj papierowej mapy i
kompasu. Przecież szerokość w poziomie charakterystyki anteny to jakieś
30 st. A poza tym, i tak w wielu przypadkach po wstępnym ustawieniu
trzeba dokonać jakiejś korekty, a przynajmniej tak bywało za analogowych
czasów :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-07-07 10:54:56
Autor: collie
tv na działce
W dniu 06.07.2018 22:12, Krycha pisze:

Nie ma ikonki, którą dałoby sie uruchomić.

Poszukaj wśród widgetów.

tv na działce