tv z UHD - właściwie po co?

Data: 2015-12-20 14:37:51
Autor: Marek
tv z UHD - właściwie po co?
Jak  jest sens aktualnie kupować tv z uhd/4k? SkÄ…d brać kontent? JakieĹ› stacje nadajÄ… choć reklamy w 4k?
Domyślam się, że na razie przydają.się tylko do oglądania zdjęć zrobionych w tych rozdzielczościach?

--
Marek

Data: 2015-12-20 16:25:46
Autor: Cavallino
tv z UHD - właściwie po co?
W dniu 20.12.2015 o 14:37, Marek pisze:
Jak  jest sens aktualnie kupować tv z uhd/4k?

Żaden, ewentualnie przyszłościowy, że jak dostaniesz film w UHD, to tv będzie go w stanie odtworzyć.
Niby jeszcze automatyczny upscaling lepiej odtwarza nawet materiał HD, ale to już można zobaczyć tylko na konturach obrazów, linie są bardziej proste.
Ale trzeba mocno chcieć zobaczyć różnice, z kilku metrów to już jeden pies.

Data: 2015-12-20 16:26:41
Autor: z
tv z UHD - właściwie po co?
W dniu 2015-12-20 o 14:37, Marek pisze:
Jak  jest sens aktualnie kupować tv z uhd/4k? Sk±d brać kontent? Jakie¶
stacje nadaj± choć reklamy w 4k?
Domy¶lam się, że na razie przydaj±.się tylko do ogl±dania zdjęć
zrobionych w tych rozdzielczo¶ciach?

Kolega też grafik ;-) kupił na zapas i jest zachwycony obrazem z obecnych Ľródeł. Magia :-)

Pięć lat temu temu też kupiłem FHD chociaż nie miałem sygnału.
Zrobiłbym historyczny bł±d pakuj±c się w HD Redy :-)

Data: 2015-12-20 16:38:58
Autor: Cavallino
tv z UHD - właściwie po co?
W dniu 20.12.2015 o 16:26, z pisze:
[...]

Ale pięć lat temu sygnał HD już był do¶ć powszechny w naszym kraju.
UHD obecnie nawet nie jest w planach.
Więc IMO wszystko zależy jaka dopłata do matrycy UHD, 10 czy 20% to jeszcze jest sens rozważyć, powyżej to bezsens.
Ale osobi¶cie wolałbym lepszy tv z matryc± HD, niż jaki¶ badziew UHD.

Data: 2015-12-20 20:31:28
Autor: ToMasz
tv z UHD - wła¶ciwie po co?
Ale osobi¶cie wolałbym lepszy tv z matryc± HD, niż jaki¶ badziew UHD.
tak samo lepiej kupić dobry aparat fotograficzny, niż taki który ma więcej punktów na matrycy. Ale ludzie jak barany gnaj± za punkcikami. Co z tego że obraz hd, full hd czy 7 milionów pikseli nie różni się niczym, na tv 42 cale z 3.5 merta?
ToMasz

Data: 2015-12-20 17:43:07
Autor: Marek
tv z UHD - właściwie po co?
On Sun, 20 Dec 2015 16:26:41 +0100, z <z@z.pl> wrote:
Kolega też grafik ;-) kupił na zapas i jest zachwycony obrazem z obecnych źródeł. Magia :-)

Na czym polega ta magia? Jeśli źródło jest low res to cudów się z tym nie zrobi, znikąd brakujące szczegóły się nie wezmą.

--
Marek

Data: 2015-12-22 21:11:43
Autor: Oje Ejo
tv z UHD - właściwie po co?
On 12/20/15 17:43, Marek wrote:
[...]

"linie bardziej proste" ;)

Data: 2015-12-22 21:09:37
Autor: Oje Ejo
tv z UHD - właściwie po co?
On 12/20/15 14:37, Marek wrote:
Jak  jest sens aktualnie kupować tv z uhd/4k? SkÄ…d brać kontent?

Ha! Jeszcze malo ktora stacja (polska chyba zadna!) nadaje ZWYKLE HD, znaczy 1080p 50fps
a co dopiero UHD!!!

Przeciez to SCIENCE FICTION ludzie wierzcie merketingowcom :P

Data: 2015-12-23 07:48:22
Autor: z
tv z UHD - właściwie po co?
W dniu 2015-12-22 o 21:09, Oje Ejo pisze:

Przeciez to SCIENCE FICTION ludzie wierzcie merketingowcom :P

No to gar¶ć marketingu:

http://www.dobreprogramy.pl/Telewizory-bez-marketingu.-Co-warte-sa-4K-oraz-zakrzywione-ekrany,News,69018.html

Mówimy o dużych ekranach tak powyżej 40" oczywi¶cie.
Mniejszych to już się nie kupuje.

Może kto¶ rzuci jaka jest obecnie dopłata do 4K? 500 zł?

A zakup jest na przynajmniej 5 lat.

Data: 2015-12-23 20:30:53
Autor: Cavallino
tv z UHD - właściwie po co?
W dniu 23.12.2015 o 07:48, z pisze:
[...]

Nawet mniej, za t± sam± cenę (2800 za 48 czy 49 cali) mogłem kupić telewizor z UHD, ale bez ambilight, oraz HD z ambilight.

Data: 2015-12-23 21:16:04
Autor: z
tv z UHD - właściwie po co?
W dniu 2015-12-23 o 20:30, Cavallino pisze:

telewizor z UHD, ale bez ambilight, oraz HD z ambilight.

ambilight?
Czego to ludzie nie wymy¶l±? :-)

Masz? Kupiłe¶? Warto?

Data: 2015-12-23 23:39:17
Autor: Adam
tv z UHD - właściwie po co?
W dniu 2015-12-23 o 21:16, z pisze:
W dniu 2015-12-23 o 20:30, Cavallino pisze:

telewizor z UHD, ale bez ambilight, oraz HD z ambilight.

ambilight?
Czego to ludzie nie wymy¶l±? :-)
(...)

Przecież lampki już za Rubinami, a może nawet Ametystami się wieszało. Pamiętam, że w sklepach ZURT były lampki specjalnie przystosowane do 714.

Tyle, że ambilight bodajże dostosowuje jeszcze barwę do wy¶wietlanego obrazu.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-12-24 10:10:35
Autor: Cavallino
tv z UHD - właściwie po co?
W dniu 23.12.2015 o 21:16, z pisze:
W dniu 2015-12-23 o 20:30, Cavallino pisze:

telewizor z UHD, ale bez ambilight, oraz HD z ambilight.

ambilight?
Czego to ludzie nie wymy¶l±? :-)

Masz? Kupiłe¶? Warto?

Jak kto lubi.
Mnie się podoba, ale czy bym za to chciał extra płacić - to nie wiem.
Ale że potrzebowałem i tak wyższego modelu, w którym ambilight jest zawsze, to wolałem kupić Philipsa niż Sony, wła¶nie dla tej funkcji.
No i też dlatego, że Philips już teraz ma oprogramowanie (nagrywanie, pip), które Sony może będzie miało za kilka miesięcy , a może nie i nie wiadomo jakie.
W ogóle to jaki¶ żart, żeby firma sprzedawała telewizor z na tyle niedopracowanym softem, że nie można wykorzystać hardware istniej±cego w danym telewizorze - bo bez tych funkcji drugi wbudowany tuner jest nieprzydatny kompletnie do niczego, a za niego bulisz z 1000 zł.

Data: 2015-12-25 00:43:04
Autor: z
tv z UHD - właściwie po co?
W dniu 2015-12-24 o 10:10, Cavallino pisze:
[...]

Jest aż tak Ľle?
A ja żyję w prze¶wiadczeniu że nagrywanie, przewijanie, zatrzymywanie, PIP to w XXI wieku standard,

Data: 2015-12-25 18:29:13
Autor: Cavallino
tv z UHD - właściwie po co?
W dniu 25.12.2015 o 00:43, z pisze:

[...]

W Sony tak.
Miało być w paĽdzierniku, potem w grudniu, teraz jest mowa o lutym/marcu.
A i tak zapewne nie będzie opcji PIP-a z dwóch tunerów, pomimo dwóch tunerów w tv.

A ja żyję w prze¶wiadczeniu że nagrywanie, przewijanie, zatrzymywanie,
PIP to w XXI wieku standard,

Też tak my¶lałem, dopóki nie przyjrzałem się konkretnym sprzętom.
Tak pewnie było kiedy¶, ale gdy wprowadzili androida, to od nowa Amerykę odkrywaj±.

Data: 2015-12-26 01:12:04
Autor: Kris
tv z UHD - wła¶ciwie po co?
W dniu czwartek, 24 grudnia 2015 10:10:32 UTC+1 użytkownik Cavallino napisał:

> [...]

W ogóle to jaki¶ żart, żeby firma sprzedawała telewizor z na tyle niedopracowanym softem, że nie można wykorzystać hardware istniej±cego w danym telewizorze - bo bez tych funkcji drugi wbudowany tuner jest nieprzydatny kompletnie do niczego, a za niego bulisz z 1000 zł.
Tak z ciekawo¶ci- po co w TV dwa tunery?

Data: 2015-12-26 10:50:48
Autor: z
tv z UHD - właściwie po co?
W dniu 2015-12-26 o 10:12, Kris pisze:
Tak z ciekawo¶ci- po co w TV dwa tunery?

Żeby móc nagrywać jedno a drugie ogl±dać.
Żeby w pipie mieć inny kanał.
Teoretycznie z jednym tunerem da się to wszystko robić w granicach jednego MUXa ale jak widać dla producentów taki bajer to super hiper technologia. Mój tuner na usb do kompa ma dwie głowice i kosztował 100

Taki malutki :-)
http://tiny.pl/ggzb7

Data: 2015-12-26 10:57:15
Autor: Cavallino
tv z UHD - właściwie po co?
W dniu 26.12.2015 o 10:12, Kris pisze:
[...]

Żeby nagrywać jeden program, a ogl±dać drugi, oraz żeby w dwóch okienkach ogl±dać dwa różne programy (PIP).

tv z UHD - właściwie po co?