tv z UHD - właściwie po co?

Data: 2015-12-22 21:09:37
Autor: Oje Ejo
tv z UHD - właściwie po co?
On 12/20/15 14:37, Marek wrote:
Jak  jest sens aktualnie kupować tv z uhd/4k? Skąd brać kontent?

Ha! Jeszcze malo ktora stacja (polska chyba zadna!) nadaje ZWYKLE HD, znaczy 1080p 50fps
a co dopiero UHD!!!

Przeciez to SCIENCE FICTION ludzie wierzcie merketingowcom :P

Data: 2015-12-23 07:48:22
Autor: z
tv z UHD - właściwie po co?
W dniu 2015-12-22 o 21:09, Oje Ejo pisze:

Przeciez to SCIENCE FICTION ludzie wierzcie merketingowcom :P

No to garść marketingu:

http://www.dobreprogramy.pl/Telewizory-bez-marketingu.-Co-warte-sa-4K-oraz-zakrzywione-ekrany,News,69018.html

Mówimy o dużych ekranach tak powyżej 40" oczywiście.
Mniejszych to już się nie kupuje.

Może ktoś rzuci jaka jest obecnie dopłata do 4K? 500 zł?

A zakup jest na przynajmniej 5 lat.

Data: 2015-12-23 20:30:53
Autor: Cavallino
tv z UHD - właściwie po co?
W dniu 23.12.2015 o 07:48, z pisze:
[...]

Nawet mniej, za tą samą cenę (2800 za 48 czy 49 cali) mogłem kupić telewizor z UHD, ale bez ambilight, oraz HD z ambilight.

Data: 2015-12-23 21:16:04
Autor: z
tv z UHD - właściwie po co?
W dniu 2015-12-23 o 20:30, Cavallino pisze:

telewizor z UHD, ale bez ambilight, oraz HD z ambilight.

ambilight?
Czego to ludzie nie wymyślą? :-)

Masz? Kupiłeś? Warto?

Data: 2015-12-23 23:39:17
Autor: Adam
tv z UHD - właściwie po co?
W dniu 2015-12-23 o 21:16, z pisze:
W dniu 2015-12-23 o 20:30, Cavallino pisze:

telewizor z UHD, ale bez ambilight, oraz HD z ambilight.

ambilight?
Czego to ludzie nie wymyślą? :-)
(...)

Przecież lampki już za Rubinami, a może nawet Ametystami się wieszało. Pamiętam, że w sklepach ZURT były lampki specjalnie przystosowane do 714.

Tyle, że ambilight bodajże dostosowuje jeszcze barwę do wyświetlanego obrazu.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-12-24 10:10:35
Autor: Cavallino
tv z UHD - właściwie po co?
W dniu 23.12.2015 o 21:16, z pisze:
W dniu 2015-12-23 o 20:30, Cavallino pisze:

telewizor z UHD, ale bez ambilight, oraz HD z ambilight.

ambilight?
Czego to ludzie nie wymyślą? :-)

Masz? Kupiłeś? Warto?

Jak kto lubi.
Mnie się podoba, ale czy bym za to chciał extra płacić - to nie wiem.
Ale że potrzebowałem i tak wyższego modelu, w którym ambilight jest zawsze, to wolałem kupić Philipsa niż Sony, właśnie dla tej funkcji.
No i też dlatego, że Philips już teraz ma oprogramowanie (nagrywanie, pip), które Sony może będzie miało za kilka miesięcy , a może nie i nie wiadomo jakie.
W ogóle to jakiś żart, żeby firma sprzedawała telewizor z na tyle niedopracowanym softem, że nie można wykorzystać hardware istniejącego w danym telewizorze - bo bez tych funkcji drugi wbudowany tuner jest nieprzydatny kompletnie do niczego, a za niego bulisz z 1000 zł.

Data: 2015-12-25 00:43:04
Autor: z
tv z UHD - właściwie po co?
W dniu 2015-12-24 o 10:10, Cavallino pisze:
[...]

Jest aż tak źle?
A ja żyję w przeświadczeniu że nagrywanie, przewijanie, zatrzymywanie, PIP to w XXI wieku standard,

Data: 2015-12-25 18:29:13
Autor: Cavallino
tv z UHD - właściwie po co?
W dniu 25.12.2015 o 00:43, z pisze:

[...]

W Sony tak.
Miało być w październiku, potem w grudniu, teraz jest mowa o lutym/marcu.
A i tak zapewne nie będzie opcji PIP-a z dwóch tunerów, pomimo dwóch tunerów w tv.

A ja żyję w przeświadczeniu że nagrywanie, przewijanie, zatrzymywanie,
PIP to w XXI wieku standard,

Też tak myślałem, dopóki nie przyjrzałem się konkretnym sprzętom.
Tak pewnie było kiedyś, ale gdy wprowadzili androida, to od nowa Amerykę odkrywają.

Data: 2015-12-26 01:12:04
Autor: Kris
tv z UHD - właściwie po co?
W dniu czwartek, 24 grudnia 2015 10:10:32 UTC+1 użytkownik Cavallino napisał:

> [...]

W ogóle to jakiś żart, żeby firma sprzedawała telewizor z na tyle niedopracowanym softem, że nie można wykorzystać hardware istniejącego w danym telewizorze - bo bez tych funkcji drugi wbudowany tuner jest nieprzydatny kompletnie do niczego, a za niego bulisz z 1000 zł.
Tak z ciekawości- po co w TV dwa tunery?

Data: 2015-12-26 10:50:48
Autor: z
tv z UHD - właściwie po co?
W dniu 2015-12-26 o 10:12, Kris pisze:
Tak z ciekawości- po co w TV dwa tunery?

Żeby móc nagrywać jedno a drugie oglądać.
Żeby w pipie mieć inny kanał.
Teoretycznie z jednym tunerem da się to wszystko robić w granicach jednego MUXa ale jak widać dla producentów taki bajer to super hiper technologia. Mój tuner na usb do kompa ma dwie głowice i kosztował 100

Taki malutki :-)
http://tiny.pl/ggzb7

Data: 2015-12-26 10:57:15
Autor: Cavallino
tv z UHD - właściwie po co?
W dniu 26.12.2015 o 10:12, Kris pisze:
[...]

Żeby nagrywać jeden program, a oglądać drugi, oraz żeby w dwóch okienkach oglądać dwa różne programy (PIP).

tv z UHD - właściwie po co?