tvn 16/9

Data: 2010-03-14 19:26:33
Autor: Art
tvn 16/9
Witam
Czy tvn nadajac w DVB-T w Warszawie format 16/9 ma jakis interes w tym, zeby w TNK i w analogu nadawac letterbox lub ewentualnie 4/3? troche to bez sensu jak na te czasy a roznica w ogladaniu znaczna. To samo tyczy sie reszty kanalow jak Polsat , TV4 itd..  po co komu letterbox jak prawie 80% tv w polsce to "panoramy"

Data: 2010-03-14 20:37:05
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
tvn 16/9
On 2010-03-14 19:26, Art wrote:

 po co komu letterbox jak prawie 80% tv w polsce to "panoramy"

A skąd te dane?

Data: 2010-03-14 21:49:21
Autor: noy
tvn 16/9

On 2010-03-14 19:26, Art wrote:

 po co komu letterbox jak prawie 80% tv w polsce to "panoramy"

A skąd te dane?

zapewne jak większość sygnału

... z kosmosu (-;

Data: 2010-03-14 22:58:49
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
tvn 16/9
On 2010-03-14 21:49, noy wrote:

po co komu letterbox jak prawie 80% tv w polsce to "panoramy"

A skąd te dane?

zapewne jak większość sygnału

.. z kosmosu (-;

Pewnie tak. W Polsce mamy ~15 mln telewizorów. Roczna sprzedaż (do 2008) nie przekraczała 1,5 mln, z czego do 2007 większość to kineskopowe.

80%, fiu, fiu... Ile musiano ich sprzedać w ubiegłym roku :-)

Data: 2010-03-14 22:20:34
Autor: Waldek Godel
tvn 16/9
Dnia Sun, 14 Mar 2010 22:58:49 +0100, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisał(a):

Pewnie tak. W Polsce mamy ~15 mln telewizorów. Roczna sprzedaż (do 2008) nie przekraczała 1,5 mln, z czego do 2007 większość to kineskopowe.

jeżeli założyć, że powiedzmy... hmm.. 20% kineskopowych sprzedanych w
latach 2005-2007 to panoramy, plus 4.5 miliona sprzedane od 2007, powiedzmy
5 milionów, plus sprzedaż LCD/Plazm przed tym rokiem pozwoli założyć, że
ponad połowa już odbiera w tym formacie, prawda?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-03-14 23:47:18
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
tvn 16/9
napisał(a):

[...]

Zrób sobie bardzo optymistyczne założenie, że w latach 2005-2006 sprzedawano po pół miliona, 2007-2008 średnio po milion, a 2009 całe 1,5 mln (zakładając, że nie było spadku w sprzedaży, choć na świecie był rzędu 30%). Czyli mamy 4,5 mln, maksymalnie 5. Wniosek - 33 % nasycenia.

Data: 2010-03-14 23:54:46
Autor: Cavallino
tvn 16/9
Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał w wiadomości news:

Zrób sobie bardzo optymistyczne założenie, że w latach 2005-2006 sprzedawano po pół miliona,

A wcześniej 16:9 nie było?
Ciekawe że ja mam od 2004 16:9 LCD, a tv wymieniałem chyba jako ostatni ze znajomych.
Reszta już DUŻO wcześniej pokupowała panoramiczne kineskopowce.
Nie znam chyba nikogo kto po 2000 roku kupił duży 4:3.

Zresztą spokojnie można założyć, że z 15 mln, spora część to drugi lub trzeci tv, czyli z dużym prawdopodobieństwem w salonie mają tv panoramiczny.
Jak myślisz, co ludzie wolą, mieć czarne pasy na górze w kuchni, czy po bokach w salonie?

Data: 2010-03-15 00:15:49
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
tvn 16/9
napisał w wiadomości news:

[...]

Opublikowane dane twierdzą, że przed 2005 sprzedaż LCD była na poziomie poniżej 10%.

[...]

Ok. 70% gospodarstw domowych ma jeden telewizor. Czyli mniej więcej połowa z tych 15 milionów, i pewnie jest to sprzęt kupiony kilka lat temu (zubożenie społeczeństwa itepe itede). Czyli - patrząc w sufit - połowa gospodarstw ma jeszcze telewizor 4;3, co pokrywa się z 5 mln plaskaczy i szerokich kineskopów ;)

Jak myślisz, co ludzie wolą, mieć czarne pasy na górze w kuchni, czy po
bokach w salonie?

Nie wiem, u mnie kuchnia i salon stanowi jedną całość :-P

Data: 2010-03-15 00:22:17
Autor: Cavallino
tvn 16/9
napisał w wiadomości news:

[...]

I co w związku z tym?
Cały czas popełniasz błąd w założeniach, utożsamiając 16:9 z LCD.

[...]

Ano właśnie.
Czyli już nie 15 jest wartością wyjściową, a dużo mniej.

Czyli - patrząc w sufit - połowa gospodarstw ma jeszcze telewizor 4;3

Ale problem nie jest w tym, ilu ma tv 4:3, tylko ilu NIE MA tv 16:9.
Obstawiam że na dziś jest to mniejszość.
Zresztą nawet jakby było inaczej, to i tak OBECNIE letterbox muszą oglądać, a co za tym idzie nie zobaczą różnicy.

Więc prawdziwy problem to gospodarstwa domowe posiadające WYŁĄCZNIE tv 4:3 które nie poradzą sobie z wyświetleniem anamorficznego 16:9.
Strzelam - ich ilość jest w granicach błędu statystycznego, jako że wszystkie tv jakie widuję, a są z początku lat 90-tych radzą sobie z takim formatem prawidłowo.

Jak myślisz, co ludzie wolą, mieć czarne pasy na górze w kuchni, czy po
bokach w salonie?

Nie wiem, u mnie kuchnia i salon stanowi jedną całość :-P

U mnie też.
Ale tam gdzie jest inaczej ludziska wolą mieć porządny obraz na nowym LCD, niż na starym Elektronie w kuchni. ;-)

Data: 2010-03-15 00:39:18
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
tvn 16/9
On 2010-03-15 00:22, Cavallino wrote:

Ano właśnie.
[...]

Opuściłem słowo "wyłącznie".

[...]

Ale tu nie chodzi o to, co robi telewizor, tylko co robi operator dostaczający sygnał. Moją decyzję o definitywnym rozstaniu się z Aster sprowokowało wprowadzenie przez stacje TVN formatu 16:9, a mój operator nadawał to w sposób conajmniej zaskakujący.
I znowu liczby: 20% ogląda wyłacznie sygnał naziemny, a tam występuje szaleństwo Majki Skowron. Kablówki? Nie wiem, czasami widzę u znajomych, ale większość ma włączony system pogrubiania najchudszej nawet modelki :-)
TVsat jak dotąd nadawały w miarę poprawnie, oczywiście na wyjściu HDMI, ale... Właśnie w tej chwili TVN HD nadaje w formacie... anamorficznym wsadzonym na stałe w format 4:3. Koszmar...

Data: 2010-03-15 02:06:25
Autor: Padre
tvn 16/9

Reszta już DUŻO wcześniej pokupowała panoramiczne kineskopowce.

i do dziś oglądają z upodobaniem spłaszczony obraz :)

Data: 2010-03-15 09:33:45
Autor: Cavallino
tvn 16/9
Użytkownik "Padre" <Padre@no.net> napisał w wiadomości news:hnk16h$7a8$2news.onet.pl...

Reszta już DUŻO wcześniej pokupowała panoramiczne kineskopowce.

i do dziś oglądają z upodobaniem spłaszczony obraz :)

Zgadza się.
Najśmieszniejsze że jak zobaczą normalnie (tzn. z pasami po bokach) wyświetlany 4:3 u kogoś, to z miejsca każą przełączać na ich ulubione karykatury. ;-)

Data: 2010-03-15 19:40:05
Autor: Padre
tvn 16/9

Zgadza się.
Najśmieszniejsze że jak zobaczą normalnie (tzn. z pasami po bokach)
wyświetlany 4:3 u kogoś, to z miejsca każą przełączać na ich ulubione
karykatury. ;-)

Największy szok przeżyłem kiedyś w salonie CP, na telewizorze LCD HD Ready wyświetlany był z dekodera HD przez euro film 16/9 nadawany w 4/3 z pasami u góry i dołu, mało że nie był rozszerzony w pionie, był jeszcze bardziej zwężony tak że zajmował góra pół ekranu i miał czarne pasy po bokach, na moją delikatną sugestię że warto by go rozciągnąć do prawidłowych proporcji dowiedziałem się że tak jest dobrze bo to jest "full HD" i żebym zobaczył jaki za to jest ostry obraz :)

Data: 2010-03-15 16:54:35
Autor: Bartłomiej Zieliński
tvn 16/9
Użytkownik Cavallino napisał:
Nie znam chyba nikogo kto po 2000 roku kupił duży 4:3.

Duży to 29"?
To ja kupiłem i zrobiłem to celowo.

Data: 2010-03-15 20:26:18
Autor: Cavallino
tvn 16/9
Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisał w wiadomości news:hnll7r$l73$2polsl.pl...
Użytkownik Cavallino napisał:
Nie znam chyba nikogo kto po 2000 roku kupił duży 4:3.

Duży to 29"?

Tak, chodziło o taki nie do kuchni/sypialni/dla dziecka, bo takich to znam.

To ja kupiłem i zrobiłem to celowo.

No i nic to nie zmienia, bo osobiście nie mam przyjemności Cię znać.

Data: 2010-03-15 20:36:54
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
tvn 16/9
On 2010-03-15 20:26, Cavallino wrote:

To ja kupiłem i zrobiłem to celowo.

No i nic to nie zmienia, bo osobiście nie mam przyjemności Cię znać.

Nie gniewaj się, ale próba statystyczna opierająca się tylko i wyłacznie o Twoich znajomych jest mało przydatna. No chyba, że dla Ciebie :)

Data: 2010-03-15 20:41:38
Autor: Cavallino
tvn 16/9
On 2010-03-15 20:26, Cavallino wrote:

To ja kupiłem i zrobiłem to celowo.

No i nic to nie zmienia, bo osobiście nie mam przyjemności Cię znać.

Nie gniewaj się, ale próba statystyczna opierająca się tylko i wyłacznie o Twoich znajomych

Nic nie pisałem o żadnych próbach statystycznych, tylko o tym czy jakiś fakt widziałem czy nie.

jest mało przydatna.

Jest zdecydowanie bardziej przydatna, od kryterium "z sufitu" którym tak często się posługiwałeś w tym wątku.

Data: 2010-03-14 23:03:27
Autor: Cavallino
tvn 16/9
Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał w wiadomości news:hnjm6r$grt$1news.onet.pl...
On 2010-03-14 21:49, noy wrote:

[...]

A jedno z drugim to jaki ma związek?
Mowa była o panoramach, a nie o niekineskopowych.

Data: 2010-03-15 01:35:39
Autor: Mamut
tvn 16/9

>  po co komu letterbox jak prawie 80% tv w polsce to "panoramy"

nawet w miastach jest to w okolicach 50%, na wsiach poniezej 20%.
Okresowo praca moja polegala na odwiedzaniu ludzi w domach i nawet na
tej podstawie widać że wiekszosc jeszcze ma crt w starym formacie.

Data: 2010-03-15 09:38:58
Autor: Cavallino
tvn 16/9
Użytkownik "Mamut" <cactusek@gmail.com> napisał w wiadomości news:369ce1c6-d2db-4613-aad0-0c485a67c985q23g2000yqd.googlegroups.com...

> [...]

Okresowo praca moja polegala na odwiedzaniu ludzi w domach i nawet na
tej podstawie widać że wiekszosc jeszcze ma crt w starym formacie.

I w czym im letterobox pomaga Twoim zdaniem?

Data: 2010-03-15 10:50:54
Autor: z
tvn 16/9
Cavallino pisze:

I w czym im letterobox pomaga Twoim zdaniem?

Nie pomaga ale pewnie większość tych kineskopów nie będzie nic umiała przekazywanym sygnałem zrobić. Skutek - Zamiast grubasów chudzielce na ekranie.
Najlepszy byłby złoty środek 14/10. Jeszcze nie pora na 16/9. Niestety.

W mojej rodzinie np. na 10 telewizorów crt 4/3 może ze 3 sztuki rozpozna sygnał. Wiem nie jest to próba reprezentatywna ale 80% 16/9???

Data: 2010-03-15 07:19:45
Autor: glang
tvn 16/9
 po co komu letterbox jak prawie 80% tv w polsce to "panoramy"

A skąd te dane?

z wystawy sklepowej :)
pzdr
GL

Data: 2010-03-14 21:08:03
Autor: jerzu
tvn 16/9
On Sun, 14 Mar 2010 19:26:33 +0100, "Art" <nie@publiczny.hotmail.pl>
wrote:

[...]

Bo nadawcy mają w dupie postęp techniczny. To samo kablówki. Część
programów w 16:9 (TVN Turbo czy TVN24), część w letterbox (TVP1/2,
TVN), a część w jakimś dziwnym formacie (np. kuchnia.tv).
ZTCZ to MiniMini nadaje czasami filmy w formacie 16:9, które są
prawidłowo wyświetlane i na panoramie (wypełniony cały ekran) i na TV
4:3 (letterbox).

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-03-15 08:21:07
Autor: pawell32
tvn 16/9
jerzu pisze:

Bo nadawcy mają w dupie postęp techniczny.

przesadzasz. prawie wszystkie tvn-ny idą w 16:9, ale nie wszyskie materiały są zapisane w w tym formacie.
tvp1 i 2 też robi postępy - wyjątkiem jest info co ma format do dupy.
polsatów nie mam więc nie wiem, ale jak pamiętam kiedy dostępny był polsat2 to już był w 16:9.

pozdrawiam. pawell32
Fedora 11, Gnome, Compiz-Fusion

Data: 2010-03-15 22:20:24
Autor: jerzu
tvn 16/9
On Mon, 15 Mar 2010 08:21:07 +0100, pawell32 <pawell@net-sat.pl>
wrote:

przesadzasz. prawie wszystkie tvn-ny idą w 16:9, ale nie wszyskie materiały są zapisane w w tym formacie.

Mowa jest o analogu.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-03-21 13:04:12
Autor: jerzu
tvn 16/9
On Sun, 14 Mar 2010 21:08:03 +0100, jerzu
<to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> wrote:

ZTCZ to MiniMini nadaje czasami filmy w formacie 16:9, które są
prawidłowo wyświetlane i na panoramie (wypełniony cały ekran) i na TV
4:3 (letterbox).

Teraz właśnie leci na MiniMini film nadawany w 16/9. Na starym, 14
calowym Sharpie idzie jako letter-box, a na plazma 16/9 automatycznie
się przełącza w tryb 16/9. Czyli można nadawać tak aby wilk był syty i
owca cała :P

P.S. Kablówka UPC Warszawa.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-03-21 13:38:23
Autor: Arek
tvn 16/9
[...]

z sat nadawane jest MiniMini 16:9

Arek.

Data: 2010-03-21 15:32:08
Autor: jerzu
tvn 16/9
On Sun, 21 Mar 2010 13:38:23 +0100, "Arek" <arek@arbuzowa.2a.pl>
wrote:

z sat nadawane jest MiniMini 16:9

To ja wiem.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-03-14 21:47:14
Autor: ApanasBudriszko
tvn 16/9
W dniu 2010-03-14 19:26, Art pisze:

   po co komu letterbox jak prawie 80% tv w
polsce to "panoramy"

W sklepach czy w domach ?

Data: 2010-03-14 23:27:50
Autor: Arek
tvn 16/9
poprostu olewają oglądaczy
ja oglądam TV z satelity ,kanały filmowe jak TVN,TVN7 czy Polsat nie jest nadawany w 16:9 natomiast kanały takie jak TVN Turbo ,TVN Meteo ,TVN CNBC Biznest cały czas nadawane są w 16:9 nie wspomnę już o kanałach FTA TVN Warszawa czy śląski program TVS oczywiście stać na nadawanie w 16:9
w czsie reklam to już całkowita tragedia :( jak ktoś ma ustawiony TV na Auto to telewizor szaleje ,np na TVN-e reklamy nadają na przemian raz 16:9 raz 4:3 i tak przez 15 min nie wiem jak reklamy idą na Polsacie bo nieoglądam tego programu prawie wcale.

Arek.

Data: 2010-03-18 21:25:51
Autor: Sergiusz Rozanski
tvn 16/9
Dnia 14.03.2010 Arek <arek@arbuzowa.2a.pl> napisał/a:
[...]

Bo nie umiesz ustawić tv+sat, przecież w sat programujesz jakim masz tv:
4:3 czy 16:9, w tv ustawiasz dla satki nie auto, tylko 16:9 i tuner
przygotuje ci zawsze prawidłowy sygnał. Naziemnie też wszystko leci ok,
problem jest tylko z retransmicjami satki w kablówkach, bo nie da się na raz
zrobić 16:9 i 4:3

--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie? Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

Data: 2010-03-18 22:39:43
Autor: Arek
tvn 16/9
[...]

mam ustawione OK tylko napisałem jak przez nadawców jest wysyłane
wyjaśnij może dlaczego TVN czy Polsat nie jest nadawany w formacie 16:9 a np te o których pisałem wcześniej mogą nadawać

Arek.

Data: 2010-03-19 07:54:52
Autor: pawell32
tvn 16/9
Arek pisze:

mam ustawione OK tylko napisałem jak przez nadawców jest wysyłane
wyjaśnij może dlaczego TVN

nie mieszaj, bo tvn jest w 16:9 tylko nie wszystko, zależy jaki materiał, ale np fakty idą 16:9 na tvn hd, a na zwykłym w 4:3.

czy Polsat nie jest nadawany w formacie 16:9 a np
te o których pisałem wcześniej mogą nadawać

bo to głównie materiały nowe ze studia

Data: 2010-03-24 01:14:57
Autor: Tomy M.
tvn 16/9
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4ba31fc2$1news.home.net.pl...

[...]

  TVN z reguły NIE JEST NADAWANY W FORMACIE 16:9.
Jest nadawany w dziwnym 16:9 wsadzonym w 4:3 z pasami
u góry, na dole, z lewej i z prawej.
 Gdy moja żona coś oglada na tej stacji zazwyczaj kwituję
to: zmień ten YOU TUBE na jakiś normalny kanał.
Ręczę Ci że tuner Philips HD oraz TV 16:9 po HDMI mam
ustawione prawidłowo, prawidłowo to znaczy ŻADNEGO
SKALOWANIA w przypadku NADAWANYCH PASÓW. Pasy które
są obecne w strumieniu MPEG muszę widzieć, bo tylko
takie usawienie jest sensowne, chyba że ktoś jest ślepy
jak kret i nie przeszkadza mu upskalowanie z 430 lini
do 768 (matryce SD) mi jednak przeszkadza, mam dobry
wzrok i nie chcę go stracić przez szajsowaty kanał.
  Dodam że w YOU TUBE sporo materiału jest już w rozdzielczości
480p czy nawet 720p. Przy czym te 480 to już jest
jakość tak ok. 3 razy lepsza od TVN.

 Dla Twojej wiedzy nie wszyscy mają ochotę rozciągać te
kilka pixeli, jakości VHS ,na całym ekranie i chociaż proporcje
może by się zgadzały to FORMAT NIE.
Mylisz pojęcie FORMATU i PROPORCJI ... one nie są tożsame.
 Może zacznij od przeczytania instrukcji obsługi sprzętu który
posiadasz bo mogę się założyć że leża na strychu w kartonach
i nigdy nie były nawet otwierane.

--

Tomy M. www.ansibl.com

Data: 2010-03-24 10:38:52
Autor: Waldek Godel
tvn 16/9
Dnia Wed, 24 Mar 2010 01:14:57 +0100, Tomy M. napisał(a):

[...]

Miej pretensje do swojego operatora, że wypuszcza taki badziew. W ence
idzie normalnie 16:9

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-03-24 13:07:34
Autor: pawell32
tvn 16/9
Waldek Godel pisze:

Miej pretensje do swojego operatora, że wypuszcza taki badziew. W ence
idzie normalnie 16:9

i co warto dodać jest szybka zmiana formatu po jednym przyciskiem.
(indywidualne dla każdego kanału)

Data: 2010-03-24 15:09:19
Autor: Tomy M.
tvn 16/9
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4baa008a$1news.home.net.pl...
Waldek Godel pisze:

i co warto dodać jest szybka zmiana formatu po jednym przyciskiem.
(indywidualne dla każdego kanału)

Piszę o kanałach z SAT.

--

Tomy M. www.ansibl.com

Data: 2010-03-24 14:13:56
Autor: Waldek Godel
tvn 16/9
Dnia Wed, 24 Mar 2010 15:09:19 +0100, Tomy M. napisał(a):

Piszę o kanałach z SAT.

ja też. I wciąż pozostaje ci winić swojego dostawcę.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-03-24 16:13:13
Autor: Arek
tvn 16/9
Piszę o kanałach z SAT.

ja też. I wciąż pozostaje ci winić swojego dostawcę.

o czym Ty piszesz ? przecież TVN jest jeden dla wszystkich platform
jedynie TVN HD może mieć z satelity inne parametry

Arek.

Data: 2010-03-24 16:37:18
Autor: Waldek Godel
tvn 16/9
Dnia Wed, 24 Mar 2010 16:13:13 +0100, Arek napisał(a):

o czym Ty piszesz ? przecież TVN jest jeden dla wszystkich platform
jedynie TVN HD może mieć z satelity inne parametry

Więc pozostaje winić dostawcę za oprogramowanie tunera które robi z tego
kaszanę - n-boxy radzą sobie z tym świetnie

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-03-25 00:00:22
Autor: Tomy M.
tvn 16/9
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:1x5rvliyeuxfa$.dlglepper.institute.com...
[...]

  Z czym sobie radzą?  O czym Ty pierdolisz?
TVN nadaje z HOTBIRDA dla wszystkich operatorów TAKI
SAM SYGNAŁ przekazu SD/PAL. Nadaje idiotycznie wsazdając
często i gęsto obraz 16:9 w 4:3. To nie jest normalny
przekaz bo ma 430 linii. Ja z tym obrazem mogę sobie robić
co zechce ... ale on się nadaje do wytarcia dupy bo nawet
YOUTUBE ma lepszą jakość.

 Może już więcej nie ogladaj tego WSI24 bo Ci rozum odbiera.

--

Tomy M. www.ansibl.com

Data: 2010-03-24 16:32:32
Autor: MF[PL]
tvn 16/9
W dniu 2010-03-24 11:38, Waldek Godel pisze:
[...]

16:9 to jest tvn hd. Zwykły tvn leci w ordynarnym letterbox-ie.
Przed chwilą sprawdzałem.

Data: 2010-03-24 17:28:03
Autor: MF[PL]
tvn 16/9
W dniu 2010-03-24 17:13, Cavallino pisze:
Miej pretensje do swojego operatora, że wypuszcza taki badziew. W ence
idzie normalnie 16:9

16:9 to jest tvn hd. Zwykły tvn leci w ordynarnym letterbox-ie.

Zależy gdzie.

Mowa jest o n-ce. Sygnał w hotbirda.

Data: 2010-03-24 17:36:11
Autor: Cavallino
tvn 16/9
Użytkownik "MF[PL]" <star_bright@wp.pl> napisał w wiadomości news:hodend$f9t$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

No to dalej miej pretensje do swojego operatora.
Na dvb-t jest w 16:9.

Data: 2010-03-24 17:48:30
Autor: Arek
tvn 16/9
No to dalej miej pretensje do swojego operatora.
Na dvb-t jest w 16:9.

człowieku czy Ty wiesz o czym piszesz ? myślisz że wszyscy oglądają z jednego tunera który daje operator
mylisz się tunerów jest setki rodzajów operator nic tu nie ma do gadania ,sygnał z sat leci badziewiaty i to wszystko ,na kanałach TVN-u takich jak TVN24,TVNSNBC,TVN Turbo ,TVN Warszawa przekaz jest w 16:9

Arek.

Data: 2010-03-24 17:53:44
Autor: Cavallino
tvn 16/9
Użytkownik "Arek" <arek@arbuzowa.2a.pl> napisał w wiadomości news:hodfou$1vs5$1news2.ipartners.pl...
No to dalej miej pretensje do swojego operatora.
Na dvb-t jest w 16:9.

człowieku czy Ty wiesz o czym piszesz ? myślisz że wszyscy oglądają z jednego tunera który daje operator

Na n?
Myślę że maksymalnie z kilku.

mylisz się tunerów jest setki rodzajów

Jasne.
Ale najpierw się doucz o uprawnieniach stosowanych przez n.
A potem pisz, bo bzdury wychodzą Ci nieprzeciętne.

Data: 2010-03-24 18:02:49
Autor: Arek
tvn 16/9
Ale najpierw się doucz o uprawnieniach stosowanych przez n.
A potem pisz, bo bzdury wychodzą Ci nieprzeciętne

mamy mądralę :)
to wytłumacz dlaczego żaden tuner nie ma problemu z kanałami TVN które wymieniłem powyżej a z TVN-em są
cały czas piszę o przekazie satelitarnym zostawmy kablowe i DVB-T w spokoju

Arek.

Data: 2010-03-24 18:02:50
Autor: [MF] PL
tvn 16/9
2010-03-24 17:36, Cavallino napisal (a):
[...]

Ale ja nie mam do nikogo pretensji.
Ktoś napisał, że w n leci 16:9, więc sprostowałem.

Data: 2010-03-24 21:51:00
Autor: Cavallino
tvn 16/9
Użytkownik "[MF] PL" <star_bright@wp.pl> napisał w wiadomości news:

Ktoś napisał, że w n leci 16:9, więc sprostowałem.

Sprawdź w jakim formacie leci KSD lub Usta, Usta.
Jeśli w letterbox, to nieźle dają ciała, aż będę musiał sprawdzić jak to u mnie z Cyfry wygląda, bo to chyba ten sam przekaz jest.

Data: 2010-03-24 22:59:25
Autor: Arek
tvn 16/9
Sprawdź w jakim formacie leci KSD lub Usta, Usta.
to dopiero w sobotę i niedzielę leci

Jeśli w letterbox, to nieźle dają ciała, aż będę musiał sprawdzić jak to u mnie z Cyfry wygląda, bo to chyba ten sam przekaz jest.
ja oglądam TVN z C+,Polsatu i TNK ale to nie ma nic do rzeczy z jakiej platformy bo wszystko leci z tego samego transpordera (identyczne parametry)
sprawa jest prosta ITI nadaje tak aby ludzie jezeli chcą oglądać jak się należy przechodzili do N-ki ( TVN HD )
innego wytlumaczenia nie widzę

Arek.

Data: 2010-03-25 07:38:17
Autor: pawell32
tvn 16/9
Arek pisze:
[...]

1. tvn hd jest nie tylko w n.
2. jak materiał idzie z pasami dookoła to można przecież powiększyć.

Data: 2010-03-25 08:21:49
Autor: Arek
tvn 16/9
1. tvn hd jest nie tylko w n.
2. jak materiał idzie z pasami dookoła to można przecież powiększyć.

z satelity TVN HD ma chyba tylko N-ka
nie słyszałem aby C+ czy Polsat miał w ofercie ten program
że ustawić pasy można to nie podlega dyskusji chodzi o sam fakt że nie ma przekazu w c16:9

Arek.

Data: 2010-03-25 08:38:35
Autor: pawell32
tvn 16/9
Arek pisze:
1. tvn hd jest nie tylko w n.
2. jak materiał idzie z pasami dookoła to można przecież powiększyć.

z satelity TVN HD ma chyba tylko N-ka

jest w kablówkach, ale nie mam 100% pewności, że biorą to z satelity,
bynajmniej tak kiedyś było.

nie słyszałem aby C+ czy Polsat miał w ofercie ten program
że ustawić pasy można to nie podlega dyskusji chodzi o sam fakt że nie ma przekazu w c16:9

może tak, w sypialni mam crt 4:3 i tnk więc nie zauważyłem niedogodności. wersja hd nie leci od początku, więc również korzystałem z kanału sd i też jakoś mi to nie przeszkadzało, dawałem powiększenie w dekoderze.
do sedna, to co zaobserwuje to napisze co idzie 4:3 na zwykłym.

Data: 2010-03-25 09:23:41
Autor: Cavallino
tvn 16/9
[...]

O tym właśnie pisałem powyżej.

sprawa jest prosta ITI nadaje tak aby ludzie jezeli chcą oglądać jak się należy przechodzili do N-ki ( TVN HD )
innego wytlumaczenia nie widzę

No dobra, ale jak wytłumaczysz fakt, iż w dvb-t leci prawidłowo?
Stąd nawet nie zdawałem sobie sprawy, że z satki leci inaczej - nie używam jej bez potrzeby, niekodowana dvb-t jest łatwiejsza w odbiorze.

Data: 2010-03-25 10:15:19
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
tvn 16/9
On 2010-03-25 09:23, Cavallino wrote:
[...]

A może by ktoś sprawdził, jak to jest nadawane w analogu?

Data: 2010-03-25 10:22:56
Autor: Cavallino
tvn 16/9
Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał w wiadomości news:hof9ja$4r0$1news.onet.pl...
On 2010-03-25 09:23, Cavallino wrote:
[...]

W analogu nie ma anamorficznego 16:9, więc w letterbox zapewne.

Data: 2010-03-28 09:52:44
Autor: Sergiusz Rozanski
tvn 16/9
On 2010-03-25 09:23, Cavallino wrote:
[...]

Jak najbardziej jest, przy czym w pl chyba nikt tak nie nadaje, chociaż
się dziwię bo ciężko znaleść tv który by tego nie obsługiwał, nawet starocie 4:3
mają tryb dodawania pasów i robienia z tego letter-boxa po stronie odbiornika.

Data: 2010-03-28 12:33:13
Autor: Cavallino
tvn 16/9
Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <write-only-with-spf@sergiusz.com> napisał w wiadomości news:

W analogu nie ma anamorficznego 16:9, więc w letterbox zapewne.

Jak najbardziej jest, przy czym w pl chyba nikt tak nie nadaje,

No o tym mówiłem.
Nijak nie twierdzę że to niemożliwe, tylko o tym co jest nadawane.
U nas rzecz jasna.

Data: 2010-03-28 15:25:51
Autor: jerzu
tvn 16/9
On Sun, 28 Mar 2010 09:52:44 +0000 (UTC), Sergiusz Rozanski
<write-only-with-spf@sergiusz.com> wrote:

[...]

Mylisz się.
1. Nadaje - np. TVN24 w kablówce UPC.
2. Mój staroć 4:3 14 cali Sharp wyświetla to rozciągnięte w pionie.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-03-28 13:44:46
Autor: Sergiusz Rozanski
tvn 16/9
Dnia 28.03.2010 jerzu <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisał/a:
[...]

kluczowe to jest _w kablówce_

2. Mój staroć 4:3 14 cali Sharp wyświetla to rozciągnięte w pionie.

Pisałem o starociach, nie zabytkach :) Rubiny też tego nie potrafią :)

Data: 2010-03-28 16:04:26
Autor: jerzu
tvn 16/9
On Sun, 28 Mar 2010 13:44:46 +0000 (UTC), Sergiusz Rozanski
<write-only-with-spf@sergiusz.com> wrote:

Pisałem o starociach, nie zabytkach :)

To jak piszemy o starociach, to Philips 29PT9521 4:3 też _sam_ nie
potrafił się przełączyć. Trzeba to było robić z ręki.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-03-28 15:31:27
Autor: Cavallino
tvn 16/9
Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:qnluq513bbhh5r3m58vo815dksm6rjko0m4ax.com...
[...]

Ale to już sobie kablówka psuje, jej problem.

2. Mój staroć 4:3 14 cali Sharp wyświetla to rozciągnięte w pionie.

A ma tryb zoom?
Pewnie nie.
Zresztą przy takim ekranie strata niewielka - kto wie czy to nie lepsze, niż gdyby zrobił z tego letterbox, przynajmniej literki na pasku są większe. ;-)

Data: 2010-03-28 16:05:07
Autor: jerzu
tvn 16/9
On Sun, 28 Mar 2010 15:31:27 +0200, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Ale to już sobie kablówka psuje, jej problem.

Nic nie psuje. TV 16:9 ładnie się sam przełącza - czyli jest OK.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-03-28 16:12:55
Autor: Cavallino
tvn 16/9
Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ffouq59jl9lut9vngco60p5sv1h4tnof7c4ax.com...
On Sun, 28 Mar 2010 15:31:27 +0200, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Ale to już sobie kablówka psuje, jej problem.

Nic nie psuje. TV 16:9 ładnie się sam przełącza - czyli jest OK.

Nie kumam.
Czy Tobie chodzi o to, że TVN24 jest 16:9 w kablówce?
A jaki miałby być, jak właśnie taki przychodzi z powietrza.

A jeśli to dla Ciebie dowód na nadawanie 16:9 w analogu, to ROTFL !!!!

Data: 2010-03-28 16:17:40
Autor: jerzu
tvn 16/9
On Sun, 28 Mar 2010 16:12:55 +0200, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Czy Tobie chodzi o to, że TVN24 jest 16:9 w kablówce?
A jaki miałby być, jak właśnie taki przychodzi z powietrza.

No, przychodzi. Polsat News też. A w kablu już nie jest 16:9. Podobnie
było przez długi czas z TVN Turbo - z kosmosu szedł 16:9, w kablu był
LB.

A jeśli to dla Ciebie dowód na nadawanie 16:9 w analogu, to ROTFL !!!!

Sygnał mam z kabla analogowy. I nigdzie nie twierdziłem, że chcę coś
udowadniać.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-03-28 16:20:00
Autor: Cavallino
tvn 16/9
Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:n2puq5tfq8cltsduc4hh0oh9kfibanuaip4ax.com...
[...]

Widać wszystko idzie popsuć jak się mocno chce.

A jeśli to dla Ciebie dowód na nadawanie 16:9 w analogu, to ROTFL !!!!

Sygnał mam z kabla analogowy.

Ale między wpuszczeniem w kabel, a nadawaniem sensu stricte różnica jest jak między ziemią a niebem.

Data: 2010-03-28 16:23:02
Autor: jerzu
tvn 16/9
On Sun, 28 Mar 2010 16:20:00 +0200, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Ale między wpuszczeniem w kabel, a nadawaniem sensu stricte różnica jest jak między ziemią a niebem.

To jest zwykła retransmisja. Dekodowanie sygnału cyfrowego i
wprowadzenie go do kabla jako analog. Różnic technicznych zbytnio nie
ma.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-03-28 16:25:18
Autor: Wiewior
tvn 16/9
Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:bgpuq512eo9p71vfb5u5f90gmr5jrkdaf94ax.com...
[...]

Ależ jak najbardziej są. Mogą nie nadawać informacji, że jest to 16:9, bo odbiornik w stacji czołowej "zapomina" to wstawić.

--
     Wiewior
jvrjvbe@tnmrgn.cy

Data: 2010-03-28 16:26:40
Autor: jerzu
tvn 16/9
On Sun, 28 Mar 2010 16:25:18 +0200, "Wiewior" <jvrjvbe@fbhaq.j.yc>
wrote:

Ależ jak najbardziej są. Mogą nie nadawać informacji, że jest to 16:9, bo odbiornik w stacji czołowej "zapomina" to wstawić.

A to już raczej niedbalstwo pracowników kablówki :)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-03-25 20:13:43
Autor: jerzu
tvn 16/9
On Thu, 25 Mar 2010 10:15:19 +0100, "Maciej Bebenek (news.onet.pl)"
<maciej_pmt@tpsa.waw.pl> wrote:

A może by ktoś sprawdził, jak to jest nadawane w analogu?

LetterBox.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-03-26 00:15:09
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
tvn 16/9
<maciej_pmt@tpsa.waw.pl>  wrote:

A może by ktoś sprawdził, jak to jest nadawane w analogu?

LetterBox.

też sprawdziłem :-) Letterbox w proporcjach 16:9, w obrazie 4:3. Po powiększeniu obrazu idealnie wpasuje się w ekran plaskacza.
Czyli TVN nadawany sateitarnie jest dokładnie tym samym, co nadawany analogowo, czyli w zgodzie z koncesją sprzed kilkunastu lat.
Sceptykom proponuję sprawdzenie, czego powinna dotyczyć koncesja i na czym polegają odstepstwa od niej.

Data: 2010-03-26 09:53:27
Autor: Cavallino
tvn 16/9
<maciej_pmt@tpsa.waw.pl>  wrote:

[...]

Tyle że straci na jakości, skoro wytniesz połowę sygnału.

Data: 2010-03-26 10:03:50
Autor: Tomy M.
tvn 16/9
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:hohsm2$9ie$1news.onet.pl...

też sprawdziłem :-) Letterbox w proporcjach 16:9, w obrazie 4:3. Po powiększeniu obrazu idealnie wpasuje się w ekran plaskacza.

Tyle że straci na jakości, skoro wytniesz połowę sygnału.

Dokładnie!
Powiększać to sobie można na małych płaskaczach.
Ale już na 42 calowym z 2-3 metrów obraz jest tragiczny (artefakty).
Tak jak pisałem, obraz ma wtedy rozdzielczość ok. 430 lini
a to jest NIE DO PRZYJECIA!

--

Tomy M. www.ansibl.com

Data: 2010-03-26 19:05:47
Autor: irek
tvn 16/9
<maciej_pmt@tpsa.waw.pl> wrote:

[...]

Chyba popełniłeś drobny błąd w rozumowaniu? Wytniesz połowę sygnału nie przenoszącą tak naprawdę wartościowej informacji (czarne pasy). Cała informacja zostanie tylko rozciągnięta proporcjonalnie wzdłuż i na szerokość. Równie dobrze można powiedzieć, że traci się na jakości wyświetlając jakikolwiek sygnał sd  na odbiornikach HD. Czy zdjęcie w gazecie oglądane przez lupę traci na jakości?
Irek

Data: 2010-03-26 19:18:52
Autor: Wiewior
tvn 16/9
Użytkownik "irek" <irek@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hoit1n$4ih$1news.onet.pl...
[...]

To chyba Ty nie masz pojęcia o czym piszesz.
Sygnał w PAL-u ma jedynie 576 linii. Jak zużyjesz część na czarne pasy, to zostaje CI tylko 430 linii na obraz. Więc jakość siłą rzeczy jest niższa.
Który AVIk powiększony na duży ekran będzie miał wizualnie wyższą jakość? 720x576 czy 540x430 pikseli?

<maciej_pmt@tpsa.waw.pl> wrote:

[...]

Nie.

Wytniesz połowę sygnału nie przenoszącą tak naprawdę wartościowej informacji (czarne pasy). Cała informacja zostanie tylko rozciągnięta proporcjonalnie wzdłuż i na szerokość.

Owszem.
Korzystając z połowy danych.
W stosunku to normalnego 16:9 rzecz jasna.

Równie dobrze można powiedzieć, że traci się na jakości wyświetlając jakikolwiek sygnał sd  na odbiornikach HD.

Jeśli masz do dyspozycji drugi sygnał już HD to oczywiście że tak.

Czy zdjęcie w gazecie oglądane przez lupę traci na jakości?

W stosunku do tego samego zdjęcia wydrukowanego w formacie do którego lupy nie trzeba używać?
Jasna rzecz.

Data: 2010-03-26 19:43:09
Autor: irek
tvn 16/9
W dniu 2010-03-26 19:31, Cavallino pisze:
Owszem.
Korzystając z połowy danych.
W stosunku to normalnego 16:9 rzecz jasna.
Jasne, Ty miałeś na myśli stronę nadawcy, ja myślałem już o tym co otrzymali odbiorcy. Z poprzedniego postu to nie wynikało bo odnosiłeś się do rozciągnięcia obrazu z letterboxa do 16:9.
Irek

PS. Czy jest jakaś instytucja która mogłaby zmusić nadawców do nadawania w 16:9. Gdy miałem tv 4:3 i nadawano 16:9 to jakoś dało się to oglądać.

Data: 2010-03-26 20:57:55
Autor: Cavallino
tvn 16/9
Użytkownik "irek" <irek@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hoiv8r$adp$1news.onet.pl...
W dniu 2010-03-26 19:31, Cavallino pisze:
Owszem.
Korzystając z połowy danych.
W stosunku to normalnego 16:9 rzecz jasna.
Jasne, Ty miałeś na myśli stronę nadawcy,

Odbiorcy.
To on dostanie po dupsku odbierając dwa razy mniejszy obraz, który następnie będzie skalował.
Nadawcy jest wszystko jedno co wyśle w eter.
No trochę oszczędzi na wysyłaniu czarnych pasów, ale nie sądzę żeby o to chodziło.

ja myślałem już o tym co otrzymali odbiorcy. Z poprzedniego postu to nie wynikało bo odnosiłeś się do rozciągnięcia obrazu z letterboxa do 16:9.

Ależ skąd, odnosiłem się do stwierdzenia, że wszystko jest w porządku gdy leci letterbox, zamiast 16:9.
Nie jest.

PS. Czy jest jakaś instytucja która mogłaby zmusić nadawców do nadawania w 16:9. Gdy miałem tv 4:3 i nadawano 16:9 to jakoś dało się to oglądać.

W 99% przypadków dla posiadaczy tv 4:3 nie będzie ŻADNEJ różnicy między letterboxem a anamorfem 16:9.

Data: 2010-03-28 09:59:33
Autor: Sergiusz Rozanski
tvn 16/9
Dnia 26.03.2010 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał/a:
No trochę oszczędzi na wysyłaniu czarnych pasów, ale nie sądzę żeby o to chodziło.

To chyba myślą podobnie jak Ty, że czarne pasy zmieszczą w kilku bajtach, ale
na tą czarną krawędź to idą realne kilobajty/s. Obawiam się że mniej pasma
pójdzie na pełne 4:3 czy 16:9 w anamorfie (czyli pełna klatka bez pasów)
niż na nadawanie tych ostrych krawędzi. Może jak ktoś to wyliczy i dojdzie do
podobnych wniosków, to będzie mniej kombinowania.

Data: 2010-03-28 20:15:35
Autor: Tomy M.
tvn 16/9
[...]

 Te kombinacje służą czemu innemu. TVN chce srzedawać
swoje dekodery z kanałem TVN HD. Łudzą się że gdy
ktoś zobaczy np. u sąsiada TVN HD to zachęci go to do
kupna tunera TVN. Dlaetgo celowo zaniżana jest jakość
kanału TVN w SD.
 Podobnie postępują inni operatorzy, obniżają bitrate
kanałow SD aby różnica z HD byłą większa, przy miernocie
jakości polskich kanałów HD to jedyna możliwość "zachęty" do
kupna kanałów HD.

 W dobie producentów któzy podrabiają własne pordukty
(patrz producenci AGD) takie techniki mnie nie dziwią.
dziwią mnie LUDZIE ... że tego nie widzą.

 Kanał TVN w jakości SD/PAL nadawany z satelity HOTBIRD
nie jest w formacie 16:9 !
To przekaz video formatu 16:9 wmontowany w format 4:3 ... jakby tego
nie nazywał NIE MOŻNA TEGO NAZWAĆ 16:9 !
Nie zdziwi mnie jeżeli te czarne pasy nakleili na obiektywy swoich
kamer ... to w ich stylu, w stylu analfabetów technologicznych.

--

Tomy M. www.ansibl.com

Data: 2010-03-24 18:21:46
Autor: Jan Rudziński
tvn 16/9
Cześć wszystkim

Tomy M. pisze:

 TVN z reguły NIE JEST NADAWANY W FORMACIE 16:9.
Jest nadawany w dziwnym 16:9 wsadzonym w 4:3 z pasami
u góry, na dole, z lewej i z prawej.

No weź nie przesadzaj. Pasy są u góry i dołu, z boków nie...
Oczywiście jak oglądasz na telewizorze 16/9 bez modyfikacji, to pasy po bokach dokłada telewizor.

Format ten jest faktycznie dziwny, ale niestety powszechnie stosowany, chociażby w TVP1 i TVP2.

TVN czasem, bardzo rzadko, nadaje anamorficzne 16/9, natomiast programy tematyczne tvn (turbo, 24, pogoda, warszawa) są praktycznie zawsze w 16/9).

--
Pozdrowienia
  Janek          http://www.mimuw.edu.pl/~janek

Data: 2010-03-28 10:03:35
Autor: Sergiusz Rozanski
tvn 16/9
Dnia 24.03.2010 Jan Rudziński <janekr@gazeta.pl> napisał/a:

TVN czasem, bardzo rzadko, nadaje anamorficzne 16/9,

Bo ten sam strumień leci na sat i na ziemie w analogu - a tu trzymają
proporcji 4:3 więc albo panscan, albo leterbox jak materiał panoramiczny

natomiast programy tematyczne tvn (turbo, 24, pogoda, warszawa) są praktycznie zawsze w 16/9).

bo leci tylko cyfrowo - ziemia i kosmos.