twardsze niż Gorila Glass?

Data: 2014-07-22 03:10:45
Autor: Pszemol
twardsze niż Gorila Glass?
Czy nadal króluje w ekranach nowych smartfonów Gorila Glass czy wymyślono
już coś twardzego, czego sie już nie porysuje drobinkami piasku w kieszeni?

Jestem ostatnio nie na bieżąco, mój 3 i pół roczny iPhone4 z Gorila Glass
noszony wszędzie bez folii na ekranie ani bez obudowy ma kilka
ledwie-zauważalnych rys na ekranie...

Data: 2014-08-03 11:55:34
Autor: Pszemol
twardsze niż Gorila Glass?
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:lqkknl$q6h$1dont-email.me...
[...]

Okazuje się, że Gorila Glass niedługo przejdzie do historii...
Pojawiają się pogłoski o zastosowaniu w nowych smartfonach
ekranów zrobionych ze sztucznego szafiru:
http://www.digitaltrends.com/mobile/sapphire-vs-gorilla-glass/#!buBeMC

Według firmy Corning, dla której takie szafirowe szkiełka byłyby
konkurencją dla ich produktu Gorilla Glass oczywiście ich produkt
ma wiele zalet:

"When we look at it, we see a lot of disadvantages of sapphire versus
Gorilla Glass,” said Tripeny. “It’s about 10 times more expensive.
It’s about 1.6 times heavier. It’s environmentally unfriendly. It takes
about 100 times more energy to generate a Sapphire crystal than it
does glass. It transmits less light which … means either dimmer
devices or shorter battery life. It continues to break. I think while it’s
a scratch resistant product it still breaks…”

Ciekawe jak sobie z tą większą łamliwością szafiru niż gorilla glass
poradzą producenci smartfonów... Jeśli to oczywiście prawda :-)
Bo to że kosztuje więcej nie będzie żadnym problemem, jak sądzę...

"Sapphire is the second hardest material in the world after diamond"

Okazuje się, że to rysy zbierające się z biegiem czasu na powierzchni
ekranu osłabiają jego wytrzymałość i przy pewnej ilości rys nie zniesie
on następnego upadku na podłogę i roztrzaska się...
Gorilla Glass będąc miększym materiałem od szafiru będzie się bardziej
rysować, i mimo że według zapewnień Corninga, materiał jest bardziej
elastyczny i nieporysowany wytrzyma więcej upadków niż szafirowe
szkiełko to jednak łatwiej się od szafiru rysuje, więc może mniej
upadków wytrzymać niż używane w takich samych sytuacjach szkiełko
szafirowe bo to się mniej porysuje.

Sapphire is unscratchable, unbreakable, and the next big thing in touchscreens
http://www.digitaltrends.com/mobile/sapphire-is-unscratchable-unbreakable-and-the-next-hot-thing-in-touchscreens/#ixzz39Lh3dwSO

A Wy co myślicie? Nowe iPhony będą mieć szafirowe ekrany?
Czy tak jak w aktualnych, szafir będzie tylko w obiektywach kamer?

Data: 2014-08-03 21:24:09
Autor: Mirek Ptak
twardsze niż Gorila Glass?
Dnia 2014-08-03 18:55, *Pszemol* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
A Wy co myślicie? Nowe iPhony będą mieć szafirowe ekrany?

Nie - na pewno nie najbliższe generacje. Jest znacznie bardziej kruche niż Ci się wydaje.

Czy tak jak w aktualnych, szafir będzie tylko w obiektywach kamer?

Zapewne tak.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2014-08-03 14:36:53
Autor: Pszemol
twardsze niż Gorila Glass?
"Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> wrote in message news:53de8c63$0$2141$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Gdzie widzisz bariery?
Na co będą czekać? Aż Corning będzie sprzedawał?
Masz jakieś osobiste doświadczenia z jego kruchością?

Czy tak jak w aktualnych, szafir będzie tylko w obiektywach kamer?

Zapewne tak.

Może nas zaskoczy któryś z topowych producentów?
Samsung? Apple? HTC? LG? Sony? Może jakiś "topowy" Chinczyk? :-)

Data: 2014-08-04 13:39:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
twardsze ni Gorila Glass?

"Pszemol" lqkknl$q6h$1@dont-email.me

Jestem ostatnio nie na bieco, mj 3 i p roczny iPhone4 z Gorila Glass

Pono iPhony maj nie GG, ale co innego -- wanie bardziej elastycznego ni GG.

  http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_devices_with_Gorilla_Glass

Data: 2014-08-04 07:32:27
Autor: Pszemol
twardsze ni Gorila Glass?
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote in message news:lrnreh$c5j$1node1.news.atman.pl...

[...]

Apple po prostu nie ogosi oficjalnie z czego jest zrobione to szkieko.

Data: 2014-08-04 15:19:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
twardsze ni Gorila Glass?

"Pszemol" lrnug8$i1n$1@dont-email.me

Apple po prostu nie ogosi oficjalnie z czego jest zrobione to szkieko.

Ale Pentagram ogosi, e Monster ma takie szko jak iPhone.
Monster apie rysy, ale jest elastyczny -- ugina si i przetrwa
najechanie koem roweru -- ponad 40 kG, bo rower way ponad
10 kG i ja wa ponad 70 kG, a chyba ciar trzeba rozoy
na dwa koa rwnomiernie.

Data: 2014-08-04 15:49:48
Autor: Chris
twardsze ni Gorila Glass?

"Pszemol" lrnug8$i1n$1@dont-email.me

Apple po prostu nie ogosi oficjalnie z czego jest zrobione to szkieko.

Ale Pentagram ogosi, e Monster ma takie szko jak iPhone.

A moesz poda rdo tej informacji bo jestem ciekawy :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawd VIN, wyposaenie, przebieg, histori pojazdu.

Data: 2014-08-04 12:18:27
Autor: Pszemol
twardsze ni Gorila Glass?
"Chris" <actchris@gazeta.pl> wrote in message news:lro31s$7u5$1node2.news.atman.pl...

"Pszemol" lrnug8$i1n$1@dont-email.me

Apple po prostu nie ogosi oficjalnie z czego jest zrobione to szkieko.

Ale Pentagram ogosi, e Monster ma takie szko jak iPhone.

A moesz poda rdo tej informacji bo jestem ciekawy :)

I jeszcze rdo tego skd Pentagram moe wiedzie co montuje Apple :-))

Data: 2014-08-04 17:33:35
Autor: masti
twardsze ni Gorila Glass?
Dnia pięknego Mon, 04 Aug 2014 12:18:27 -0500 osobnik zwany Pszemol
napisał:

"Chris" <actchris@gazeta.pl> wrote in message

"Pszemol" lrnug8$i1n$1@dont-email.me

Apple po prostu nie ogłosił oficjalnie z czego jest zrobione to
szkiełko.

Ale Pentagram ogłosił, że Monster ma takie szkło jak iPhone.

A możesz podać źródło tej informacji bo jestem ciekawy :)

I jeszcze źródło tego skąd Pentagram może wiedzieć co montuje Apple :-))

bo robią to na tej samej linii? :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-08-04 17:34:33
Autor: Pszemol
twardsze niż Gorila Glass?
napisał:

[...]

Jasne... ten sam pan Józio, ten z kulawą rączką je skleja.

Data: 2014-08-05 08:51:48
Autor: Chris
twardsze niż Gorila Glass?
napisał:

[...]

Nie, składa to Jet Lii :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-08-05 02:41:21
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
twardsze ni Gorila Glass?

"Pszemol" lrof8s$ff2$1@dont-email.me

Ale Pentagram ogosi, e Monster ma takie szko jak iPhone.

A moesz poda rdo tej informacji bo jestem ciekawy :)

I jeszcze rdo tego skd Pentagram moe wiedzie co montuje Apple :-))

Czytaem to przed zakupem Monstera -- rok temu. Uznaem te,
e jeli Pentagram chwali si tym szkem, to pewnie jest dobre,
bo wwczas uwaaem iPhona za co bardzo dobrego. Dopiero po
zakupie dowiedziaem si, czym naprawd jest iPhone.

-=-

Pamitam te, e ekran mia co wsplnego z ekranami LG.
Niestety ci, ktrzy kupili Monstera, narzekali na jako
ekranu -- przyznaj im racj.

Data: 2014-08-04 20:13:11
Autor: Pszemol
twardsze ni Gorila Glass?
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote in message news:lrp98d$e2g$1node2.news.atman.pl...
[...]

Zakupie iPhone?? :-) A to ciekawe...
Nie przypuszczaem e potrafisz wyda pienidze na co dobrego!

-=-

Pamitam te, e ekran mia co wsplnego z ekranami LG.
Niestety ci, ktrzy kupili Monstera, narzekali na jako
ekranu -- przyznaj im racj.

Odrniaj okrelenie "ekran" jako dotyczce czasem wywietlacza
a czasem urzdzenia przyklejonego do wywietlacza, ekran dotykowy.
Czsto dwa elementy robione s przez rne firmy...

W szczeglnoci jeli mowa o Gorilla Glass to mowa jest o tej
najbardziej zewntrznej warstwie szka, ktra pokrywa ekran
dotykowy (przetwarzajcy zblienia palca) i nie ma adnego
zwizku z samym wywietlaczem ktry dla iPhone robi LG,
Samsung i inne firmy wedug specyfikacji Apple a jest przyklejony
lub przykrcony pod ekranem dotykowym. Pod nim masz jeszcze
kilka warstw, w tym warstw podwietlenia, obecnie typu LED
(chyba e sam wywietlacz nie jest LCD tylko OLED).

Data: 2014-08-05 04:43:14
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
twardsze ni Gorila Glass?

"Pszemol" lrpb2s$aft$1@dont-email.me

[...]

        Dopiero po zakupie

[...]

Nie badaem tych elementw i nie wiem, co mia
na myli ten, kto pisa o tym, e ekran Monstera
zaczerpnity jest z LG.

Moim zdaniem moja wypowied jest jasna:

   ekran mia co wsplnego

skoro pisz zupenie luno -- nie wiem, o jakie podobiestwo chodzi.

[...]

Pisaem -- czytaem, e to nie jest GG i e
to jest takie szko, jakie jest w iPhonach.

Data: 2014-08-04 22:27:10
Autor: Pszemol
twardsze ni Gorila Glass?
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote in message news:lrpgc6$kd2$1node2.news.atman.pl...
Moim zdaniem moja wypowied jest jasna:

Zdaniem piszcego zawsze jego wasna wypowied
bdzie jasna - Ty znasz swoje myli, czytajcy ju nie.

Data: 2014-08-05 08:53:21
Autor: Chris
twardsze ni Gorila Glass?
W dniu 2014-08-05 03:13, Pszemol pisze:
[...]

Tylko szybk liza za ktr sta iPhone ...

-=-

[...]

Nie pisz takich rzeczy do niego o n i tak nie zrozumie tego ...

Data: 2014-08-04 17:33:56
Autor: masti
twardsze ni Gorila Glass?
Dnia pięknego Mon, 04 Aug 2014 07:32:27 -0500 osobnik zwany Pszemol
napisał:

[...]

Ponoć iPhony mają nie GG, ale coś innego -- właśnie bardziej
elastycznego niż GG.

 http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_devices_with_Gorilla_Glass

Apple po prostu nie ogłosił oficjalnie z czego jest zrobione to
szkiełko.

przecież nie może powiedzieć, zę ma to samo co trzeszczące androidy :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-08-04 17:37:56
Autor: Pszemol
twardsze niż Gorila Glass?
"masti" <gone@to.hell> wrote in message news:lrog64$lbm$2dont-email.me...
[...]

Trzeszczące?? O czym Ty tu piszesz?

Data: 2014-08-05 08:55:23
Autor: Chris
twardsze niż Gorila Glass?
W dniu 2014-08-05 00:37, Pszemol pisze:
[...]

Będę zgadywał że chodziło o to że robocik to samo zło do tego kiepsko wykonane a iPhone jest Amazing wykonany perfekcyjnie jak Szwajcarski zegarek.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-08-06 11:54:07
Autor: masti
twardsze ni Gorila Glass?
Dnia pięknego Mon, 04 Aug 2014 17:37:56 -0500 osobnik zwany Pszemol
napisał:

[...]

o tym co mówi Apple i jego fanboje o urządzeniach z Androidem :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-08-06 07:28:17
Autor: Pszemol
twardsze niż Gorila Glass?
napisał:

[...]

Który telefon trzeszczy?

Data: 2014-08-06 13:48:50
Autor: masti
twardsze ni Gorila Glass?

napisał:

[...]

:)

Trzeszczące?? O czym Ty tu piszesz?

o tym co mówi Apple i jego fanboje o urządzeniach z Androidem :)

Który telefon trzeszczy?

nie wiem. zapytaj propagandzistów Apple'a

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-08-06 13:03:08
Autor: Pszemol
twardsze niż Gorila Glass?

napisał:

[...]

Ale to Ty napisałeś tutaj o trzeszczących aparatach - nie wiesz to nie pisz.

Data: 2014-08-06 20:27:17
Autor: masti
twardsze ni Gorila Glass?

napisał:

[...]

napisałem o tym co piszą Twoi władcy. Czemu tak piszą pytaj autorów

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-08-06 19:50:22
Autor: Pszemol
twardsze niż Gorila Glass?
"masti" <gone@to.hell> wrote in message news:lru335$8oc$8dont-email.me...
[...]

Nie mam władców... majaczysz coś.

Podejrzewam że coś Ci się przywidziało z tym trzeszczeniem
tak jak Ci się przywidziało z "władcami".
Zacytuj to na co się powołujesz albo zamykam temat.

Data: 2014-08-07 03:18:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
twardsze ni Gorila Glass?

"Pszemol" lruieq$8v8$1@dont-email.me

Nie mam wadcw...

Wic moe masz panw i jeste ich niewolnikiem?

Podejrzewam

Jeste podejrzliwy.

e co Ci si przywidziao z tym trzeszczeniem
tak jak Ci si przywidziao z "wadcami".

Co wwczas, gdy inni maj te same przewidzenia?
Ja te uwaam, e jeste jako uzaleniony od wiata iPhona.

Data: 2014-08-06 21:09:23
Autor: Pszemol
twardsze ni Gorila Glass?
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote in message news:lrukkn$pes$1node2.news.atman.pl...
Co wwczas, gdy inni maj te same przewidzenia?

Znaczy e obaj powinnicie wybra si do psychiatry.
Przywidzenia to mog by objawy cikiej choroby :-)

Data: 2014-08-08 17:53:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
twardsze ni Gorila Glass?

"Pszemol" lrun3k$3va$1@dont-email.me

Co wwczas, gdy inni maj te same przewidzenia?

Znaczy e obaj powinnicie wybra si do psychiatry.
Przywidzenia to mog by objawy cikiej choroby :-)

Ja + inni =/= obaj.

Data: 2014-08-08 12:41:00
Autor: Pszemol
twardsze ni Gorila Glass?
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote in message news:ls2s8m$ujm$2node2.news.atman.pl...

"Pszemol" lrun3k$3va$1@dont-email.me

Co wwczas, gdy inni maj te same przewidzenia?

Znaczy e obaj powinnicie wybra si do psychiatry.
Przywidzenia to mog by objawy cikiej choroby :-)

Ja + inni =/= obaj.

On by jeden.
Ty napisae: "co jeli inni?" i podae siebie (jednego) za przykad.
Razem jest Was dwch. I *obaj* nadajecie si do zakadu :-P

Data: 2014-08-08 19:44:20
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
twardsze ni Gorila Glass?

"Pszemol" ls322u$moj$1@dont-email.me

Co wwczas, gdy inni maj te same przewidzenia?

Znaczy e obaj powinnicie wybra si do psychiatry.
Przywidzenia to mog by objawy cikiej choroby :-)

Ja + inni =/= obaj.

On by jeden.

Przeczytaj zatem raz jeszcze to zdanie -- jest niemal na samej grze.

Ty napisae: "co jeli inni?" i podae siebie (jednego) za przykad.

Chyli ja i inni.

Razem jest Was dwch. I *obaj* nadajecie si do zakadu :-P

Inni + ja to wicej ni dwch.

Data: 2014-08-08 12:54:53
Autor: Pszemol
twardsze ni Gorila Glass?
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote in message news:ls329n$4sr$2node2.news.atman.pl...

[...]

There is no cure for stupid :-(

Data: 2014-08-05 09:47:32
Autor: Konspirator
twardsze niż Gorila Glass?
W dniu 2014-07-22 05:10, Pszemol pisze:
[...]

A o co właściwie chodzi? Moja miesięczna Xperia Z jest oczywiście jak nówka, ale dwuletnia Xperia U na wyświetlaczu nie ma ani jednej ryski. (Nie, nigdy nie pomyślałem nawet, by nakleić jakąś folię ochronną.) I nawet nie wiem z czego jest wykonany. Generalnie starałem się dbać, ale wiadomo, że kilka razy lądowała na podłodze, a i z kluczami i monetami się jej zdarzyło spotykać.
Za to na wyświetlaczu od aparatu mam ładną ryskę, którą zrobiły upadające na niego nożyczki (był odchylony do poziomu).

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-08-05 07:30:28
Autor: Pszemol
twardsze niż Gorila Glass?
"Konspirator" <xxxxxx.xx.xxxx@gmail.com> wrote in message news:53e08c17$0$2153$65785112news.neostrada.pl...
[...]

To nie klucze i monety są winne - te metale są miększe od szkła.
Jednak w kluczach i monetach, w ich ząbkach, czasem zapląta
się ziarenko piasku i tym ziarenkiem piasku, kwarcem, pojedziesz
po szkle jak diamentem i go zarysujesz...
Te rodzaje szkieł są bardzo odporne na zginanie i uderzenia
O ILE NIE SA PORYSOWANE. Rysowanie ich powoduje mikro
pęknięcia i osłabienie struktury - przy następnym upadku szkło pęka.

Data: 2014-08-05 10:13:40
Autor: Chris
twardsze niż Gorila Glass?
W dniu 2014-08-05 09:47, Konspirator pisze:
[...]

Nie wiem czy to ten sam materiał ale brat właśnie załatwił sobie szkło w tablet Z a rok czasu też brak rysek, teraz tablet do plecaka i wyprawa nad morze i do wymiany digitizer :(

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-08-05 11:07:50
Autor: J.F.
twardsze niż Gorila Glass?
Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lrq3nk$52v$2@node2.news.atman.pl...
[...]

Piasek jest twardy :-)

J.

Data: 2014-08-05 07:25:48
Autor: Pszemol
twardsze niż Gorila Glass?
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:53e09ee7$0$2356$65785112news.neostrada.pl...
Nie wiem czy to ten sam materiał ale brat właśnie załatwił sobie szkło w tablet Z a rok czasu też brak rysek, teraz tablet do plecaka i wyprawa nad morze i do wymiany digitizer :(

Piasek jest twardy :-)

Nie sądzę że chodziło o piasek - raczej o to, że w plecaku łatwo
mieć coś, co da punktowy nacisk w środku ekranu zbyt mocny
gradient aby szkło wytrzymało. Folia nie pomogłaby chyba...
Mój iPad ma fajną pokrywkę na ekran z magnetycznym jednym
bokiem którym się "przysysa" do krawędzi iPada...
Jest to bardzo fajne rozwiązanie bo nie wpływa na odczyt ekranu
tak jak folia wpływa a jednocześnie w plecaku iPad jest chroniony
grubą, twardą ale w miarę elastyczną ochronką.

Data: 2014-08-05 11:15:46
Autor: Chris
twardsze niż Gorila Glass?
W dniu 2014-08-05 11:07, J.F. pisze:
[...]

Mówił że w plecaku zanim dojechał nad morze, wiem jedno ma nauczkę bo mu mówiłem żeby założył folię ochronną kiedy ja zakładałem.
Ja w ten sam dzień co kupiłem tablet pojechałem żeby mi założyli folię na ekran i nie żałuję. To samo zrobiłem z telefonem tylko tu dałem szkło a nie folię.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-08-05 11:34:07
Autor: Konspirator
twardsze niż Gorila Glass?
W dniu 2014-08-05 11:15, Chris pisze:
[...]

Bez obrazy, ale myślę, że brat ma jakiś stopień niepełnosprawności. Ty, jeśli zakładasz jakieś ochraniacze, może też? Jak ktoś pracuje w jakiejś budowlance (czy po prostu w trudnych warunkach) i chce mieć zaawannsowany, ładny telefon/tablet, to jasne, że powinien użyć folii, ale tak normalnie?
Wyczyściłem właśnie dokładnie papierowym ręcznikiem wyświetlacz starszej Xperii, patrzę pod światło i naprawdę – ani jednej ryski. W pudełku, razem z akcesoriami, była chyba folia do naklejenia, ale po co?

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-08-05 12:45:05
Autor: Chris
twardsze niż Gorila Glass?
W dniu 2014-08-05 11:34, Konspirator pisze:
[...]

Nie dopytałem ale wystarczyło że w czasie jazdy autem kilkaset km coś ocierało o ekran i zeszła powłoka zabezpieczająca i zostały plamy wielkości 50groszy na ekranie, widziałem i sam się zdziwiłem że tak można zajechać ekran w jeden dzień.

[...]

Skoro nie widać różnicy z i bez to czemu mam nie dać zabezpieczenia ?? dodam że dodatkowa funkcja to antyreflex który na tablecie Z jest dość spory (wiadomo ekran szyba), antyfinger gdzie nie mam po dotknięciu od razu odcisków co mnie wnerwia :)

Wyczyściłem właśnie dokładnie papierowym ręcznikiem wyświetlacz starszej
Xperii, patrzę pod światło i naprawdę – ani jednej ryski. W pudełku,
razem z akcesoriami, była chyba folia do naklejenia, ale po co?

Na tel mam szybę a nie folię i skoro wizualnie nie ma różnicy to czemu nie dać jako zabezpieczenie ??

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-08-05 13:01:52
Autor: Konspirator
twardsze niż Gorila Glass?
W dniu 2014-08-05 12:45, Chris pisze:
Na tel mam szybę a nie folię i skoro wizualnie nie ma różnicy to czemu
nie dać jako zabezpieczenie ??

Widać różnicę. Zresztą sama świadomość, że coś, czego nie powinno być, jest na ekranie, już by mnie irytowała (lekka nerwica natręctw chyba, albo zwykły [lub przesadny – do wyboru] zmysł estetyczny).

Ta szybka tania chyba nie jest? Mnie w Orange proponowali usługę ubezpieczenia ekranu od uszkodzeń (nawet z własnej winy) za 3 zł/mies. Niby niedużo, 36 zł rocznie, ale odmówiłem, bo jeśli U przetrwała te 2 lata, to tym bardziej Zetka, która jest wodoodporna i upadać z jakiejś tam wysokości też jej wolno, powinna przeżyć do wymiany na nowy telefon.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-08-05 13:12:15
Autor: Chris
twardsze niż Gorila Glass?
W dniu 2014-08-05 13:01, Konspirator pisze:
[...]

Musiał byś zobaczyć bo zdjęcia czy filmiki w sumie nie oddają tego jak to wygląda na tel.

[...]

Szyba coś koło 50 zł nie pamiętam, odebrałem osobiście więc koszty transportu odpadają.
Ja nie mam abo i tel kupuję normalnie w dystrybucji bo nie lubię mieć smyczy :) co się za tym wiąże to brak dodatkowych opcji ubezpieczeniowych jak w sieci.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-08-05 13:37:33
Autor: Konspirator
twardsze niż Gorila Glass?
W dniu 2014-08-05 13:12, Chris pisze:
Ja nie mam abo i tel kupuję normalnie w dystrybucji bo nie lubię mieć
smyczy

Internet też kupujesz na kartki? Ja chwilowo przepłacam za ten abonament, bo stare znajomości się pourywały, a nowe dopiero od września/października i w nowym telefonie mam tylko jeden kontakt – do pani z sekretariatu (MILF, ale nie pogada). No, do siostry muszę zapisać, kilka znam na pamięć. Mniejsza o to. Abonament ma taki plus, że zadzwonisz zawsze. No a w mojej taryfie mam za darmo do wszystkich sieci + 400 min w roamingu, więc tym razem będę miał stałą kwotę do zapłaty – równe 71 zł. Ach, no i wszedłem na stacjonarnym internecie w opcję "Hot Spot" – ja ze swojego routera udostępniam 1 Mbps obcym, którzy znajdą się w pobliżu (marne szanse, jedynie sąsiedzi, z których każdy ma swój własny Internet), ale jak się znajdę w pobliżu jakiegoś, który też w tym jest, to mam stały, stabilny Internet bez limitów "za darmo". Prędkość biedna, ale...

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-08-05 13:43:10
Autor: Chris
twardsze niż Gorila Glass?
W dniu 2014-08-05 13:37, Konspirator pisze:
[...]

A ja płacę 50 zł co dwa miesiące i mam dozmowy do TM za free (90% znajomych ma w TM) + 3GB inerneto co miesiąc do tego nie mam żadnej smyczy i nie kupuję telefonu na raty jak ty :) nie podoba mi się tel to idę i kupuję nowy nie musząc czekać 2 lat na koniec umowy. Wolność panie :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-08-05 12:51:02
Autor: Chris
twardsze niż Gorila Glass?
[...]

Na tel mam coś takiego, a czy komuś pasuje czy nie to już sam decyduje.

https://www.youtube.com/watch?v=Q6TPy4aLc4Q

Filmik pierwszy lepszy z neta.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-08-05 13:30:39
Autor: John Kołalsky
twardsze niż Gorila Glass?

Użytkownik "Konspirator" <xxxxxx.xx.xxxx@gmail.com>

[...]

Ja mam smartfona sprzed 10 lat (kiedy o żadnym GG mowy nie było) bez rysek i folii. Rysik jest odbity od grania w kulki :-)

Data: 2014-08-05 07:28:17
Autor: Pszemol
twardsze niż Gorila Glass?
"John Kołalsky" <john@kowal.invalid> wrote in message news:lrqgb4$46p$1mx1.internetia.pl...
[...]

Co to za smartfon sprzed 10 laty?

Data: 2014-08-05 14:09:39
Autor: Chris
twardsze niż Gorila Glass?
W dniu 2014-08-05 13:30, John Kołalsky pisze:

[...]

Smartfon czy PDA ?? :) bo jedyny z rysikiem to chyba był SE P900/910 o ile pamiętam (wiem bo miałem)

A co do foli/szyby na ekranie to też myślałem że nie trzeba przez DŁUGI czas póki nie załatwiłem nad morzem swojego HTC Desire HD :) od tego czasu wolę coś mieć na ekranie tylko nie kupuję najtańszego gówna za 5zł a inwestuję w firmowe folie/szkło które kosztuje już sporo więcej a i jakość jest zdecydowanie inna.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-08-05 13:34:44
Autor: Trybun
twardsze niż Gorila Glass?
[...]

Pytanie zasadnicze - czy Gorilla Glass ma twardsza powłokę od normalnej szybki, czy to tylko tani chwyt marketingowy? Widuje "normalne" telefony bez jednej ryski, widuje także te z GG porysowane niemiłosiernie. A więc co niby ma być wyznacznikiem słowa producenta który zapewnia że GG jest bardziej wytrzymała, daje chociaż jakąś gwarancję na taka szybkę?

Data: 2014-08-06 13:18:58
Autor: A.L.
twardsze ni? Gorila Glass?
On Tue, 22 Jul 2014 03:10:45 +0000 (UTC), Pszemol <Pszemol@PolBox.com>
wrote:

Czy nadal krluje w ekranach nowych smartfonw Gorila Glass czy wymylono
ju co twardzego, czego sie ju nie porysuje drobinkami piasku w kieszeni?

Jestem ostatnio nie na bieco, mj 3 i p roczny iPhone4 z Gorila Glass
noszony wszdzie bez folii na ekranie ani bez obudowy ma kilka
ledwie-zauwaalnych rys na ekranie...

Qu... Ale ludzie maja problemy...

A.L.

Data: 2014-08-06 19:51:15
Autor: Pszemol
twardsze ni? Gorila Glass?
wrote:

[...]

Zastanawiae si ju co tu sam robisz na tej grupie dyskusyjnej?

Data: 2014-08-06 22:26:34
Autor: marfi
twardsze ni? Gorila Glass?

Uytkownik "A.L." <alewando@aol.com> napisa w wiadomoci news:2cs4u95c37k892kpl83pb04eq5c5m5sg7v4ax.com...
wrote:

[...]

  Guchoniemi "czytaj z ust" podczas rozmowy to im rysy zapewne przeszkadzaj...

--
marfi

twardsze niż Gorila Glass?