twardy dysk niby dobry a nie

Data: 2016-12-16 12:53:26
Autor: rs
twardy dysk niby dobry a nie
HDD WD 500GB, nie znam jego historii. Po podłączeniu do kompa zgłasza się w BIOS poprawnie, ale w kontrolerze urządzeń pokazuje, że dysk nie jest zinicjalizowany, ma pojemności ponad 120 PB, a każda operacja kończy się błędem. Próbowałem chyba 10ciu rożnych programów pod Windows (łącznie z programem WD) i Spinrite (chyba DOSowego), który mnie do tej pory nie zawiódł. Spinrite, coś tam naprawił. Nie wykazał żadnych większych błędów, wykazał właściwą pojemność, jednak Windows nadal pokazuje dysk jako niezdatny do użytku. Nawet makówkowy program do naprawy dysków nie dal sobie rady.
Czy ktoś może poradzić jakąś metodę, żeby ten dysk zreanimować? Już nie mam zdrowia testować kolejnych programów.
Może jakaś sprawdzona linuchowa metoda, ale nie miałem okazji się temu jeszcze bliżej przyjrzeć. Może ktoś by podał link z prostym opisem.
Z góry dzięki. <rs>

Data: 2016-12-16 18:57:38
Autor: Piotr Rezmer
twardy dysk niby dobry a nie
W dniu 2016-12-16 o 18:53, rs pisze:

Czy ktoś może poradzić jakąś metodę, żeby ten dysk zreanimować? Już nie
mam zdrowia testować kolejnych programów.

To jest dysk IDE czy SATA? Kiedyś miałem podobne cuda na kiepskiej taśmie IDE.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2016-12-16 13:32:55
Autor: rs
twardy dysk niby dobry a nie
On 12/16/2016 12:57 PM, Piotr Rezmer wrote:
[...]

Dzięki za odpowiedź. To jest SATA podłączany tak bezpośrednio do płyty jak i przez adaptory SATA-USB. <rs>

Data: 2016-12-17 16:39:54
Autor: ąćęłńóśźż
twardy dysk niby dobry a nie
Podłączyć do jakiegoś NAS-a (sata / usb lub wręcz wewnętrznie) i kazać zinicjalizować ;-)

-- -- -
Czy ktoś może poradzić jakąś metodę, żeby ten dysk zreanimować?

Data: 2016-12-17 11:56:40
Autor: rs
twardy dysk niby dobry a nie
On 12/17/2016 10:39 AM,  ąćęłńóśźż wrote:
Podłączyć do jakiegoś NAS-a (sata / usb lub wręcz wewnętrznie) i kazać zinicjalizować ;-)

-- -- -
Czy ktoś może poradzić jakąś metodę, żeby ten dysk zreanimować?

dzięki, ale właśnie dlatego, ze w NASie nie został rozpoznany zacząłem z nim zabawę. <rs>

Data: 2016-12-17 19:16:28
Autor: ąćęłńóśźż
twardy dysk niby dobry a nie
I nie pojawiała się opcja "not initialized / format"?

-- -- -
w NASie nie został rozpoznany

Data: 2016-12-16 20:01:17
Autor: Sebastian Biały
twardy dysk niby dobry a nie
On 2016-12-16 18:53, rs wrote:
Może jakaś sprawdzona linuchowa metoda

SystemRescueCD,
smartctl -a /dev/sda | less

I patrzysz co mu dolega. Sporo bedzie też widać po:

dmesg | grep sda

WE razie rozponania na innym kanale to będzie sda albo sdb albo sdc itd.

Dla niepełnosprytnych CrystalDiskInfo.

Data: 2016-12-17 18:44:27
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
twardy dysk niby dobry a nie
Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 16 Dec 2016 12:53:26 -0500  doszła do mnie wiadomość
<58542a1a$0$15606$c3e8da3$9deca2c3@news.astraweb.com>  od rs <no.address@no.spam.info>  :
[...]

Nadpisałeś mu MBR(albo nawet nieco więcej) zerami? To mogło załatwić
sprawę. Na przyszłość zapodawaj odczyt SMART, tam można sporo
wyczytać.
--
,,To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym,
 że zaczynamy się w niej urządzać!"

twardy dysk niby dobry a nie