ty i ty, którzy macie na koncie dużo szmalu macie mi go dać !

Data: 2010-12-16 17:44:27
Autor: apr...
ty i ty, którzy macie na koncie dużo szmalu macie mi go dać !
http://tiny.pl/hwbpc

..."Polska przekaże 115 mld zł na ratowanie krajów strefy euro?
Taką kwotę wyliczył bank Goldman Sachs opierając się na wysokości zebranych przez nasz kraj rezerw walutowych - pisze "Rzeczpospolita"
O tym, że Polska jest gotowa dołożyć się europejskiego pakietu pomocowego opiewającego na kwotę 750 mld euro mówił minister finansów Jacek Rostowski. Nie wspomniał on jednak jak wysoka byłaby suma poręczeń.

Za ministra wysokość naszego wkładu wyliczył Goldman Sachs. Bank uważa, że Polska powinna dołożyć 28 mld euro (115 mld zł) - tyle musielibyśmy przekazać Europejskiemu Bankowi Centralnemu, gdybyśmy przyjmowali teraz wspólną walutę.

"Rzeczpospolita" przytacza wypowiedź wysokiego rangą brukselskiego urzędnika, który mówi, że skoro Polska nie jest w strefie euro, a pomoc byłaby dobrowolna, to nasz kraj mógłby zaoferować nie więcej niż 4 mld euro.

Ekonomiści mają nadzieję, że pieniądze z programu nigdy nie zostaną użyte - stałoby się tak tylko wówczas, gdyby jakiś kraj popadł w takie tarapaty jak ostatnio Grecja."...

Data: 2010-12-16 10:05:09
Autor: Marek
ty i ty, którzy macie na koncie dużo szmalu macie mi go dać !
On Dec 16, 6:44 pm, " apr..." <aprecja...@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:
http://tiny.pl/hwbpc

.."Polska przeka e 115 mld z na ratowanie kraj w strefy euro?
Tak kwot wyliczy bank Goldman Sachs opieraj c si na wysoko ci zebranych
przez nasz kraj rezerw walutowych - pisze "Rzeczpospolita"
O tym, e Polska jest gotowa do o y si europejskiego pakietu pomocowego
opiewaj cego na kwot 750 mld euro m wi minister finans w Jacek Rostowski.
Nie wspomnia on jednak jak wysoka by aby suma por cze .

Za ministra wysoko naszego wk adu wyliczy Goldman Sachs. Bank uwa a, e
Polska powinna do o y 28 mld euro (115 mld z ) - tyle musieliby my przekaza
Europejskiemu Bankowi Centralnemu, gdyby my przyjmowali teraz wsp ln walut .

"Rzeczpospolita" przytacza wypowied wysokiego rang brukselskiego urz dnika,
kt ry m wi, e skoro Polska nie jest w strefie euro, a pomoc by aby
dobrowolna, to nasz kraj m g by zaoferowa nie wi cej ni 4 mld euro.

Ekonomi ci maj nadziej , e pieni dze z programu nigdy nie zostan u yte -
sta oby si tak tylko w wczas, gdyby jaki kraj popad w takie tarapaty jak
ostatnio Grecja."...

--
Wys ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/

Przeciez lichwiarze musza miec pewnosc, ze jak wykupia obligacje
jakiegos zadluzonego panstwa, to , w razie czego, polscy obywatele
wyloza kase, jesli dluznik bedzie niewyplacalny.

Data: 2010-12-16 19:14:31
Autor: Marek Czaplicki
Marek pisze w czwartek, 16 grudnia 2010 19:05, na grupie pl.soc.polityka:
Przeciez lichwiarze musza miec pewnosc, ze jak wykupia obligacje
jakiegos zadluzonego panstwa, to , w razie czego, polscy obywatele
wyloza kase, jesli dluznik bedzie niewyplacalny.

nam też, ktoś, kiedyś prolongował zadłużenie.
--
3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2010-12-16 10:30:32
Autor: Marek
On Dec 16, 7:14 pm, Marek Czaplicki <em...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

--
3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

A czy rzad jakiegos trzeciego panstwa udzielal za nas gwarancji ?

Data: 2010-12-16 19:40:56
Autor: Marek Czaplicki
Marek pisze w czwartek, 16 grudnia 2010 19:30, na grupie pl.soc.polityka:

> [...]

3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

A czy rzad jakiegos trzeciego panstwa udzielal za nas gwarancji?

chodzi o to, że jesteśmy w Unii a to do czegoś nas zobowiązuje. ja wiem, duża część
głosujących w referendum akcesyjnym spodziewała się, że to my wiecznie będziemy
wyciągać pieniądze od bogatego wujka. będąc jednak w Unii wszyscy jedziemy na tym
samym wózku. :) prolongował nam zadłużenie Klub Paryski i Klub Londyński
artykuł z 2008 roku
,-- -- [  ]
| Polska na potęgę zadłużała się w epoce Gierka w latach 70., z jednej strony w
krajach zrzeszonych w tzw. Klubie Paryskim, z drugiej w bankach komercyjnych
zrzeszonych w tzw. Klubie Londyńskim. W 1990 r. nasze zadłużenie w Klubie Paryskim
przekraczało już 32 mld dol. Z tym obciążeniem polska gospodarka wchodziła w okres
transformacji.
zadłużenia ogółem. Polska miała wtedy problem z jego obsługą - mówi wiceminister
finansów Katarzyna Zajdel-Kurowska. - W latach 90. udało się umorzyć część długów,
resztę stopniowo spłacaliśmy.
długów zadłużenie Polski wobec Klubu Paryskiego wyniesie około 714 mln euro, a
liczba państw, którym jesteśmy winni pieniądze, zmaleje do sześciu. Najwięcej, bo
247 mln euro, będziemy winni Austrii. Większość zadłużenia względem Klubu Paryskiego
spłacimy już wiosną przyszłego roku. - My byśmy chcieli to spłacić jak najszybciej.
Systematycznie pytamy kraje, czy są tym zainteresowane - mówi Zajdel-Kurowska.
które jeszcze na początku lat 90. przekraczało 11 mld dol. W 1994 r. dużą jego część
zamieniono na wyemitowane przez Polskę tzw. obligacje Brady'ego warte prawie 8 mld
dol. Do tej pory spłaciliśmy już 7,5 mld dol. z tej sumy.
`-- --
http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,5259719.html
--
3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2010-12-16 11:17:07
Autor: Marek
On Dec 16, 7:40 pm, Marek Czaplicki <em...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

--
3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Z tego, co piszesz, wynika, ze uwazasz, ze Polski Narod byl tak
honorowy, ze splacil juz ( prawie) dlugi zaciagniete przez
niedorobionego ekonomiste Gierka, a teraz, nasz dobrobyt wzrosl tak
bardzo, ze stac nas na splacanie dlugow zaciagnietzez innych
durniow...???

Angela Merkel powiedziala, ze Niemcy nie beda wiecej pomagali rzadom
krajow nadmiernie sie zadluzajacych - trzeba wciagnac w to innych...
Tusk: hurraaaaa...jestesmy gotowi do wspolpracy !

Data: 2010-12-16 20:39:48
Autor: Marek Czaplicki
Marek pisze w czwartek, 16 grudnia 2010 20:17, na grupie pl.soc.polityka:

[...]

z tego co piszę wynika to, że po to zebyśmy te długi spłacali wierzyciele, których Ty
nazywasz lichwiarzami, musieli nam te długi po części prolongować, a po części
umożyć. od nas nikt tego na razie nie wymaga; umażania czyichkolwiek długów w
Europie, lub ich prolongaty. chodzi po prostu o stworzenie unijnego mechanizmu
gwarancyjnego.
acha, jest kraj który nam swoje wierzytelności umożył w całości, patrz jacy honorowi.
dorzucili jeszcze coś koło mld dolarów na początku transformacji.
--
3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2010-12-16 12:36:48
Autor: Marek
On Dec 16, 8:39 pm, Marek Czaplicki <em...@gazeta.pl> wrote:

> [...]
> niedorobionego ekonomiste Gierka, a teraz, nasz dobrobyt wzrosl tak
> bardzo, ze stac nas na splacanie dlugow zaciagnietzez innych

z tego co pisz wynika to, e po to zeby my te d ugi sp acali wierzyciele, kt rych Ty
nazywasz lichwiarzami, musieli nam te d ugi po cz ci prolongowa , a po cz ci
umo y . od nas nikt tego na razie nie wymaga; uma ania czyichkolwiek d ug w w
Europie, lub ich prolongaty. chodzi po prostu o stworzenie unijnego mechanizmu
gwarancyjnego.
acha, jest kraj kt ry nam swoje wierzytelno ci umo y w ca o ci, patrz jacy honorowi.
dorzucili jeszcze co ko o mld dolar w na pocz tku transformacji.
--
3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Niech zgadne: Niemcy !!!...ktorzy wymusili wprowadzenia swoich norm
dla przemyslu, ktorym polski przemysl nie mogl sprostac...
Wynikiem tego, cala Polska musiala kupowac niemieckie produkty...

Data: 2010-12-16 21:49:15
Autor: Marek Czaplicki
W dniu 2010-12-16 21:36, Marek pisze:
[...]

błąd. Amerykanie. a co do Niemców to chyba nigdy nie byłeś w porządnie zarządzanym polskim przedsiębiorstwie. ja pracuję i pracowałem w takich. dla polskiego pracownika spełnienie norm niemieckich to betka. wystarczy tylko jeśli ma odpowiednie narzędzia, maszyny i odpowiedniej jakości materiały.
--
2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61...

Data: 2010-12-16 11:31:35
Autor: Marek
> [...]

--
3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Jak nuwazasz - czy ludnosc jakiegos panstwa ma mozliwosc odciecia sie
od zadan wierzycieli, ktorzy owineli sobie wokol palca , osobnika,
stojacego akurat na czele rzadu ( partii...) tego panstwa i naklonili
go do zaciagniecia zobowiazan, przekraczajacych czasowo jego
kadencje , a czesto jego zycie...???

Data: 2010-12-16 10:32:26
Autor: Marek
> [...]

--
3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Moze wlasnie o to chodzi: lichwiarze nie chca wiecej prolongowac
niewyplacalnym, tylko chca, zeby inni za nich placili...

Data: 2010-12-16 19:03:43
Autor: obserwator
ty i ty, którzy macie na koncie dużo szmalu macie mi go dać !

Moze wlasnie o to chodzi: lichwiarze nie chca wiecej prolongowac
niewyplacalnym, tylko chca, zeby inni za nich placili...

trzeba nie brac kredytow od lichwiarzy, to i lichwiarzy nie bedzie:)

Chyba proste, no nie?

Data: 2010-12-16 11:20:07
Autor: Marek
[...]

Polacy , pracujacy w wieku 55-65, beda oplacali emerytury greckich 55-
letnich emerytow, oraz francuskich 60-letnich ...

Data: 2010-12-16 21:29:33
Autor: apr...
ty i ty, którzy macie na koncie dużo szmalu macie mi go dać !
 apr... <aprecjator@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
http://tiny.pl/hwbpc

i na noc jeszcze jeden kwiatek:
http://www.pogonowski.com/?p=2346

..."Potajemnie prywatny bank Federal Reserve, działając jako bank centralny USA &#8211; zareagował natychmiast po pojawieniu się &#8222;kryzysu zaufania&#8221; między instytucjami finansowymi na świecie. Reakcja ta polegała na udostępnieniu wielkim instytucjom finansowym pożyczek, tzw. &#8222;emergency loans&#8221;, których w pierwsze 24 godziny kryzysu udzielono na astronomiczną sumę ponad dziewięciu trylionów dolarów (ponad dziewięciu tysięcy miliardów dolarów). Koszt oprocentowania tych pożyczek był bliski zera.

Fakty te są opisane na łamach pisma internetowego CNNmoney, który to dziennik internetowy należy do kanału bieżących wiadomości przy programie telewizyjnym CNN w artykułach z pierwszego i drugiego grudnia 2010. Trzeba zauważyć, że w przeciągu 24 godzin gotówka wartości ponad dziewięciu tysięcy miliardów dolarów była wypłacona na pożyczki &#8222;ratunkowe&#8221; otrzymującym bankom, które natychmiast przekazem elektronicznym tę bezprocentowo otrzymaną gotówkę inwestowały w bony skarbowe USA, które to bony płacą ponad trzy procent rocznie z pieniędzy skarbowych, których głównym źródłem są pieniądze corocznie ściągane przez rząd w Waszyngtonie od ludności amerykańskiej w formie podatków od dochodów.

Kolosalne pożyczki udzielone przez bank Federal Reserve zostały właśnie ogłoszone publicznie z powodu wprowadzenia nowego prawa, które nakazuje publikowanie szczegółowe informacji o wszystkich pożyczkach, włącznie z tymi, które udzielono w ramach &#8222;emergency loans&#8221; w wysokości ponad dziewięciu trylionów dolarów na rzecz instytucji finansowych jak podkreślam w przeciągu pierwszych 24 godzin zagrożenia gospodarki światowej kryzysem."...

Data: 2010-12-17 15:23:52
Autor: apr...
ty i ty, którzy macie na koncie dużo szmalu macie mi go dać !
 apr... <aprecjator@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
http://tiny.pl/hwbpc

dalszy ciąg żydoskiego dojenia gojów
http://tiny.pl/hwzq4
..."Dominique Strauss-Kahn zdaje się popierać ideę wspólnych obligacji strefy euro, mówiąc, że byłoby to użyteczne narzędzie. Dodał jednak, że polityczna wola, by przekazać władzę do centrum Europy jest główną przeszkodą w ich utworzeniu."...
otwartym tekstem pier...ą o nwo.

Data: 2010-12-17 15:35:48
Autor: obserwator
 apr... <aprecjator@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
dalszy ciąg żydoskiego dojenia gojów

robia to do spolki z niemcami i kremlem? A to dranie.

--

ty i ty, którzy macie na koncie dużo szmalu macie mi go dać !