ty i ty, którzy macie na koncie dużo szmalu macie mi go dać !

Data: 2010-12-16 10:05:09
Autor: Marek
ty i ty, którzy macie na koncie dużo szmalu macie mi go dać !
On Dec 16, 6:44 pm, " apr..." <aprecja...@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:
http://tiny.pl/hwbpc

.."Polska przeka e 115 mld z na ratowanie kraj w strefy euro?
Tak kwot wyliczy bank Goldman Sachs opieraj c si na wysoko ci zebranych
przez nasz kraj rezerw walutowych - pisze "Rzeczpospolita"
O tym, e Polska jest gotowa do o y si europejskiego pakietu pomocowego
opiewaj cego na kwot 750 mld euro m wi minister finans w Jacek Rostowski.
Nie wspomnia on jednak jak wysoka by aby suma por cze .

Za ministra wysoko naszego wk adu wyliczy Goldman Sachs. Bank uwa a, e
Polska powinna do o y 28 mld euro (115 mld z ) - tyle musieliby my przekaza
Europejskiemu Bankowi Centralnemu, gdyby my przyjmowali teraz wsp ln walut .

"Rzeczpospolita" przytacza wypowied wysokiego rang brukselskiego urz dnika,
kt ry m wi, e skoro Polska nie jest w strefie euro, a pomoc by aby
dobrowolna, to nasz kraj m g by zaoferowa nie wi cej ni 4 mld euro.

Ekonomi ci maj nadziej , e pieni dze z programu nigdy nie zostan u yte -
sta oby si tak tylko w wczas, gdyby jaki kraj popad w takie tarapaty jak
ostatnio Grecja."...

--
Wys ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/

Przeciez lichwiarze musza miec pewnosc, ze jak wykupia obligacje
jakiegos zadluzonego panstwa, to , w razie czego, polscy obywatele
wyloza kase, jesli dluznik bedzie niewyplacalny.

Data: 2010-12-16 19:14:31
Autor: Marek Czaplicki
Marek pisze w czwartek, 16 grudnia 2010 19:05, na grupie pl.soc.polityka:
Przeciez lichwiarze musza miec pewnosc, ze jak wykupia obligacje
jakiegos zadluzonego panstwa, to , w razie czego, polscy obywatele
wyloza kase, jesli dluznik bedzie niewyplacalny.

nam też, ktoś, kiedyś prolongował zadłużenie.
--
3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2010-12-16 10:30:32
Autor: Marek
On Dec 16, 7:14 pm, Marek Czaplicki <em...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

--
3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

A czy rzad jakiegos trzeciego panstwa udzielal za nas gwarancji ?

Data: 2010-12-16 19:40:56
Autor: Marek Czaplicki
Marek pisze w czwartek, 16 grudnia 2010 19:30, na grupie pl.soc.polityka:

> [...]

3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

A czy rzad jakiegos trzeciego panstwa udzielal za nas gwarancji?

chodzi o to, że jesteśmy w Unii a to do czegoś nas zobowiązuje. ja wiem, duża część
głosujących w referendum akcesyjnym spodziewała się, że to my wiecznie będziemy
wyciągać pieniądze od bogatego wujka. będąc jednak w Unii wszyscy jedziemy na tym
samym wózku. :) prolongował nam zadłużenie Klub Paryski i Klub Londyński
artykuł z 2008 roku
,-- -- [  ]
| Polska na potęgę zadłużała się w epoce Gierka w latach 70., z jednej strony w
krajach zrzeszonych w tzw. Klubie Paryskim, z drugiej w bankach komercyjnych
zrzeszonych w tzw. Klubie Londyńskim. W 1990 r. nasze zadłużenie w Klubie Paryskim
przekraczało już 32 mld dol. Z tym obciążeniem polska gospodarka wchodziła w okres
transformacji.
zadłużenia ogółem. Polska miała wtedy problem z jego obsługą - mówi wiceminister
finansów Katarzyna Zajdel-Kurowska. - W latach 90. udało się umorzyć część długów,
resztę stopniowo spłacaliśmy.
długów zadłużenie Polski wobec Klubu Paryskiego wyniesie około 714 mln euro, a
liczba państw, którym jesteśmy winni pieniądze, zmaleje do sześciu. Najwięcej, bo
247 mln euro, będziemy winni Austrii. Większość zadłużenia względem Klubu Paryskiego
spłacimy już wiosną przyszłego roku. - My byśmy chcieli to spłacić jak najszybciej.
Systematycznie pytamy kraje, czy są tym zainteresowane - mówi Zajdel-Kurowska.
które jeszcze na początku lat 90. przekraczało 11 mld dol. W 1994 r. dużą jego część
zamieniono na wyemitowane przez Polskę tzw. obligacje Brady'ego warte prawie 8 mld
dol. Do tej pory spłaciliśmy już 7,5 mld dol. z tej sumy.
`-- --
http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,5259719.html
--
3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2010-12-16 11:17:07
Autor: Marek
On Dec 16, 7:40 pm, Marek Czaplicki <em...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

--
3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Z tego, co piszesz, wynika, ze uwazasz, ze Polski Narod byl tak
honorowy, ze splacil juz ( prawie) dlugi zaciagniete przez
niedorobionego ekonomiste Gierka, a teraz, nasz dobrobyt wzrosl tak
bardzo, ze stac nas na splacanie dlugow zaciagnietzez innych
durniow...???

Angela Merkel powiedziala, ze Niemcy nie beda wiecej pomagali rzadom
krajow nadmiernie sie zadluzajacych - trzeba wciagnac w to innych...
Tusk: hurraaaaa...jestesmy gotowi do wspolpracy !

Data: 2010-12-16 20:39:48
Autor: Marek Czaplicki
Marek pisze w czwartek, 16 grudnia 2010 20:17, na grupie pl.soc.polityka:

[...]

z tego co piszę wynika to, że po to zebyśmy te długi spłacali wierzyciele, których Ty
nazywasz lichwiarzami, musieli nam te długi po części prolongować, a po części
umożyć. od nas nikt tego na razie nie wymaga; umażania czyichkolwiek długów w
Europie, lub ich prolongaty. chodzi po prostu o stworzenie unijnego mechanizmu
gwarancyjnego.
acha, jest kraj który nam swoje wierzytelności umożył w całości, patrz jacy honorowi.
dorzucili jeszcze coś koło mld dolarów na początku transformacji.
--
3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2010-12-16 12:36:48
Autor: Marek
On Dec 16, 8:39 pm, Marek Czaplicki <em...@gazeta.pl> wrote:

> [...]
> niedorobionego ekonomiste Gierka, a teraz, nasz dobrobyt wzrosl tak
> bardzo, ze stac nas na splacanie dlugow zaciagnietzez innych

z tego co pisz wynika to, e po to zeby my te d ugi sp acali wierzyciele, kt rych Ty
nazywasz lichwiarzami, musieli nam te d ugi po cz ci prolongowa , a po cz ci
umo y . od nas nikt tego na razie nie wymaga; uma ania czyichkolwiek d ug w w
Europie, lub ich prolongaty. chodzi po prostu o stworzenie unijnego mechanizmu
gwarancyjnego.
acha, jest kraj kt ry nam swoje wierzytelno ci umo y w ca o ci, patrz jacy honorowi.
dorzucili jeszcze co ko o mld dolar w na pocz tku transformacji.
--
3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Niech zgadne: Niemcy !!!...ktorzy wymusili wprowadzenia swoich norm
dla przemyslu, ktorym polski przemysl nie mogl sprostac...
Wynikiem tego, cala Polska musiala kupowac niemieckie produkty...

Data: 2010-12-16 21:49:15
Autor: Marek Czaplicki
W dniu 2010-12-16 21:36, Marek pisze:
[...]

błąd. Amerykanie. a co do Niemców to chyba nigdy nie byłeś w porządnie zarządzanym polskim przedsiębiorstwie. ja pracuję i pracowałem w takich. dla polskiego pracownika spełnienie norm niemieckich to betka. wystarczy tylko jeśli ma odpowiednie narzędzia, maszyny i odpowiedniej jakości materiały.
--
2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61...

Data: 2010-12-16 11:31:35
Autor: Marek
> [...]

--
3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Jak nuwazasz - czy ludnosc jakiegos panstwa ma mozliwosc odciecia sie
od zadan wierzycieli, ktorzy owineli sobie wokol palca , osobnika,
stojacego akurat na czele rzadu ( partii...) tego panstwa i naklonili
go do zaciagniecia zobowiazan, przekraczajacych czasowo jego
kadencje , a czesto jego zycie...???

Data: 2010-12-16 10:32:26
Autor: Marek
> [...]

--
3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Moze wlasnie o to chodzi: lichwiarze nie chca wiecej prolongowac
niewyplacalnym, tylko chca, zeby inni za nich placili...

Data: 2010-12-16 19:03:43
Autor: obserwator
ty i ty, którzy macie na koncie dużo szmalu macie mi go dać !

Moze wlasnie o to chodzi: lichwiarze nie chca wiecej prolongowac
niewyplacalnym, tylko chca, zeby inni za nich placili...

trzeba nie brac kredytow od lichwiarzy, to i lichwiarzy nie bedzie:)

Chyba proste, no nie?

--

ty i ty, którzy macie na koncie dużo szmalu macie mi go dać !