Data: 2011-07-26 23:24:46 | |
Autor: Hirosaki Nagashima | |
tylna belka PSA | |
Pewnie włożę kij w mrowisko, ale jak to jest na prawdę z warsztatami, które potrafią skutecznie naprawić to nieszczęsne tylne zawieszenie w Citroenach i Peugeotach? Na początek - http://www.peugeot-citroen.com/ (prawdziwe wiadro pomyj na bliżej nie określoną konkurencję) versus http://www.antalex.pl/ (umiarkowana krytyka, poza tym stałe ceny usług, więc wiadomo, kogo ma na myśli peugeot-citroen). Czy to tylko dwa warsztaty w Polsce, a tak na prawdę tylko jeden z nich? Który?
|
|
Data: 2011-07-26 22:39:05 | |
Autor: Waldek Godel | |
tylna belka PSA | |
Dnia Tue, 26 Jul 2011 23:24:46 +0200, Hirosaki Nagashima napisał(a):
Pewnie włożę kij w mrowisko, ale jak to jest na prawdę z warsztatami, które potrafią skutecznie naprawić to nieszczęsne tylne zawieszenie w Citroenach i Peugeotach? Na początek - http://www.peugeot-citroen.com/ (prawdziwe wiadro pomyj na bliżej nie określoną konkurencję) versus http://www.antalex.pl/ (umiarkowana krytyka, poza tym stałe ceny usług, więc wiadomo, kogo ma na myśli peugeot-citroen). Czy to tylko dwa warsztaty w Polsce, a tak na prawdę tylko jeden z nich? Który? Donat, czyli Rodomet w Radomiu. I zapewne wielu innych, zabieg jest dosyć prosty do zrobienia. Trzeba zrobić tulejowanie, czyli usunąć metal zryty przez czop wahacza po zniszczeniu łożyska i uzupełnić brak tuleją metalową. Oczywiście trzeba mieć narzędzia do tego i zrobić to precyzyjnie. Jeżeli czopy są zniszczone, trzeba to naprawić również. Następnie zakłada się zestaw naprawczy i tyle. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-07-26 23:47:36 | |
Autor: Hirosaki Nagashima | |
tylna belka PSA | |
W dniu 2011-07-26 23:39, Waldek Godel pisze:
Dnia Tue, 26 Jul 2011 23:24:46 +0200, Hirosaki Nagashima napisał(a): hmm, wg www.peugeot-citroen.com zabieg ten wymaga wyższych umiejętności i specjalistycznych maszyn, którym to stwierdzeniem wzbudził moją podejrzliwość :] |
|
Data: 2011-07-26 23:56:30 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
tylna belka PSA | |
W dniu 2011-07-26 23:47, Hirosaki Nagashima pisze:
W dniu 2011-07-26 23:39, Waldek Godel pisze: Wbrew temu co Waldek pisze - proste to jest obecnie dla kogoĹ, kto 100 belek juĹź zrobiĹ. Dla kowali, to dalej jest czarna magia. -- Marcin "Kenickie" Mydlak WrocĹaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokĂłj." |
|
Data: 2011-07-27 00:02:58 | |
Autor: and | |
tylna belka PSA | |
Hirosaki Nagashima pisze:
W dniu 2011-07-26 23:39, Waldek Godel pisze:Wszysko byłoby być może super ale krótkie spojrzenie na stronę www.peugeot-citroen.com powoduje, że mam odrzut z powodu informacji napisanej w języku nawet nie zbliżonym do polskiego pzdr And |
|
Data: 2011-07-27 00:09:37 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
tylna belka PSA | |
Użytkownik "and" <a_imielowski@op.pl> napisał w wiadomości news:j0ndjc$efs$1mx1.internetia.pl...
Wszysko byłoby być może super ale krótkie spojrzenie na stronę www.peugeot-citroen.com powoduje, że mam odrzut z powodu informacji napisanej w języku nawet nie zbliżonym do polskiego Fakt, nagły atak megalomanii połączony ze słowotokiem prowadzi do m.inn. takich perełek: "Dzięki Wam zbieraliśmy ogromne doświadczenie i belki naprawiamy z pasją oraz z zamkniętymi oczami w czasie 90 minut, a ich usterki wyczuwamy na węch. Dzięki temu z naszych fachowych usług na przestrzeni 18 lat ciężkiej pracy korzystało już 18.500 zadowolonych Klientów. Nikt i nigdy nam nie dorówna." -- Yogi(n) http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg http://gazetawyborcza.republika.pl/PlakatMichnik_72.jpg http://legionisci.com/zdjecia/11lech2_kibice_d.jpg http://img809.imageshack.us/img809/3142/16282818109207190268210.jpg |
|
Data: 2011-07-27 00:27:43 | |
Autor: G Nowak | |
tylna belka PSA | |
www.peugeot-citroen.com powoduje, że mam odrzut z powodu informacji Swoja droga wladanie poprawna polszyzna nie gwarantuje udanej naprawy. -- Pozdr G |
|
Data: 2011-07-27 10:55:35 | |
Autor: Waldek Godel | |
tylna belka PSA | |
Dnia Wed, 27 Jul 2011 00:27:43 +0100, G Nowak napisał(a):
Swoja droga wladanie poprawna polszyzna nie gwarantuje udanej naprawy. Ale z drugiej strony nazywanie wszystkich belek PSA samoskrętnymi nie wzbudza zaufania, prawda? Samoskrętnych była mniej niż połowa, obecnie jeszcze mniej. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-07-27 07:28:24 | |
Autor: Agent | |
tylna belka PSA | |
Użytkownik "Hirosaki Nagashima" <koguciro_kuroda@banzai.pl> napisał w wiadomości news:j0ncmc$a3l$1mx1.internetia.pl... W dniu 2011-07-26 23:39, Waldek Godel pisze: W Antaleksie rzeczywiście mają specjalistyczne maszyny :). Są nimi pokaźnyh rozmiarów siłownik pneumatyczny którym wyciągają stare tuleje i zakładają nowe. Druga maszyna to palnik którym podgrzewają wszystko jak siłownik nie daje rady. Ogólnie to wygląda trochę jak robota kowala ale naprawa jest szybka i skuteczna. Podejrzewam że inni też nie używają bardziej wyrafinowanych narzędzi tylko klient nie widzi. Części widziałem że zakładają chyba oryginalne (było Made in France :). Ogólnie byłem i polecam. |
|
Data: 2011-07-26 23:55:32 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
tylna belka PSA | |
W dniu 2011-07-26 23:39, Waldek Godel pisze:
Dnia Tue, 26 Jul 2011 23:24:46 +0200, Hirosaki Nagashima napisaĹ(a): Tyle, Ĺźe nie zawsze da siÄ tulejowaÄ. Czasem gĹĂłwna rura jest za mocno przeĹźarta korozjÄ . Jej tulejowanie pod wymiar oryginalnych czopĂłw osĹabiĹoby jej konstrukcjÄ. Tak byĹo u mnie w 306. Dlatego poprzecznica (gĹĂłwna rura) zostaĹa wymieniona na nowÄ . Koszt byĹ spory. -- Marcin "Kenickie" Mydlak WrocĹaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokĂłj." |
|
Data: 2011-07-26 23:21:27 | |
Autor: Waldek Godel | |
tylna belka PSA | |
Dnia Tue, 26 Jul 2011 23:55:32 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):
Czasem czołg przejedzie, czasem samolot spadnie - shit happens. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-07-27 07:25:55 | |
Autor: cef | |
tylna belka PSA | |
Waldek Godel wrote:
Czasem czołg przejedzie, czasem samolot spadnie - shit happens. Rozumiem, że ten typ zawieszenia ma jakieś tam zalety. Ale może mi ktoś wytłumaczyć od strony czysto kontsrtukcyjnej: dlaczego można stosować rozwiązania chroniące łożyska np w piastach kół, a w tej belce nie można? |
|
Data: 2011-07-27 09:42:43 | |
Autor: Waldek Godel | |
tylna belka PSA | |
Dnia Wed, 27 Jul 2011 07:25:55 +0200, cef napisał(a):
Rozumiem, że ten typ zawieszenia ma jakieś tam zalety. Można i zastosowano, dokładnie takie same - uszczelniacze. Wszystkie awarie belki biorą się z uszkodzenia uszczelniaczy, dokąd woda z brudem nie zniszczy łożysk, te są wieczne, zresztą tak jak łożyska kół (tam jeszcze można je uszkodzić bardzo silnym uderzeniem, to rzadkie, ale się zdarza). Stąd się biorą pomysły z montażem kalamitek itp, smar ma utrudnić dostawanie się wody i brudu, co jednak niespecjalnie działa. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-07-27 12:13:30 | |
Autor: cef | |
tylna belka PSA | |
Waldek Godel wrote:
Rozumiem, że ten typ zawieszenia ma jakieś tam zalety. Dlaczego zatem uszkadzają się uszczelnienia właśnie w zawieszeniu (ciągle w temacie aut francuskich mówi się o naprawach/regeneracji belki) a jakoś padające łożyska kół nie są tak często przywoływane. Może jednak sposób obciążania tego węzła powoduje uszkodzenia uszczelnień? Gdyby tym łożyskom w zawieszeniu "dołożyć" jeszcze obciążenie obrotami, to trzeba by chyba regenerować belki razem z wymianą oleju. |
|
Data: 2011-07-27 11:15:36 | |
Autor: Waldek Godel | |
tylna belka PSA | |
Dnia Wed, 27 Jul 2011 12:13:30 +0200, cef napisał(a):
Dlaczego zatem uszkadzają się uszczelnienia właśnie w zawieszeniu Nie mam zielonego pojęcia, tak samo jak w przypadku innych urban legend. W poprzednich autach wymieniałem jeden zestaw uszczelniaczy wahacza na 2-3 łożyska w kołach. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-07-27 07:23:41 | |
Autor: Hirosaki Nagashima | |
tylna belka PSA | |
W dniu 2011-07-26 23:55, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
Ciekawe ile? A co, jeśli trzeba wymienić tylko starzejące się uszczelki, trzeba jechać kilkaset kilometrów? Nie zrobi tego nikt inny? |
|
Data: 2011-07-27 08:40:22 | |
Autor: MHM | |
tylna belka PSA | |
Ciekawe ile? A co, jeśli trzeba wymienić tylko starzejące się uszczelki, trzeba jechać kilkaset kilometrów? Nie zrobi tego nikt inny? Wiesz, jakbys podal rejon Polski, ewentualnie miasto jakie Cie insteresuje to byloby latwiej cos doradzic. Np. we Wroclawiu tez znam jednego speca od Citroenow robiacego belki. -- MHM http:\\www.skc.org.pl - Sudecki Klub Citroena |
|
Data: 2011-07-27 11:34:31 | |
Autor: Hirosaki Nagashima | |
tylna belka PSA | |
W dniu 2011-07-27 08:40, MHM pisze:
okolice Starogardu Gd, ew Trójmiasto |
|
Data: 2011-07-27 11:44:28 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
tylna belka PSA | |
W dniu 2011-07-27 07:23, Hirosaki Nagashima pisze:
W dniu 2011-07-26 23:55, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: 1500zĹ na gotowo - nowa poprzecznica, nowe czopy z ĹoĹźyskami i uszczelnieniami, nowe poduszki belki, robocizna. -- Marcin "Kenickie" Mydlak WrocĹaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokĂłj." |
|
Data: 2011-07-27 12:31:52 | |
Autor: Andrzej Zbierzchowski | |
tylna belka PSA | |
W dniu 2011-07-26 23:24, Hirosaki Nagashima pisze:
Pewnie włożę kij w mrowisko, ale jak to jest na prawdę z warsztatami, Ja robiłem 405 w MPT na Szczęśliwickiej w Warszawie. Skutecznie. -- "Jeśli pozwolisz, by robactwo się rozmnożyło rodzą się prawa robactwa. I rodzą się piewcy, którzy będą je wysławiać" A. de Saint-Exupery |
|
Data: 2011-07-27 13:13:14 | |
Autor: Marcin Jan | |
tylna belka PSA | |
W dniu 11-07-26 23:24, Hirosaki Nagashima pisze:
/.../Czy to tylko dwa warsztaty w Polsce, a tak na prawdę tylko jeden z nich? Który? nie, ja robiłem w Bytomiu na boczna od ul. Zabrzańskiej przy Statoilu. Skutecznie. Zresztą oni tam mają warsztat regenerujący również inne część zawieszenia, który z tego co widziałem idzie pełną parą. pozdrawiam marcin jan |