Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   tylna belka PSA

tylna belka PSA

Data: 2011-07-26 23:24:46
Autor: Hirosaki Nagashima
tylna belka PSA
Pewnie włożę kij w mrowisko, ale jak to jest na prawdę z warsztatami, które potrafią skutecznie naprawić to nieszczęsne tylne zawieszenie w Citroenach i Peugeotach? Na początek - http://www.peugeot-citroen.com/ (prawdziwe wiadro pomyj na bliżej nie określoną konkurencję) versus http://www.antalex.pl/ (umiarkowana krytyka, poza tym stałe ceny usług, więc wiadomo, kogo ma na myśli peugeot-citroen). Czy to tylko dwa warsztaty w Polsce, a tak na prawdę tylko jeden z nich? Który?

Data: 2011-07-26 22:39:05
Autor: Waldek Godel
tylna belka PSA
Dnia Tue, 26 Jul 2011 23:24:46 +0200, Hirosaki Nagashima napisał(a):

Pewnie włożę kij w mrowisko, ale jak to jest na prawdę z warsztatami, które potrafią skutecznie naprawić to nieszczęsne tylne zawieszenie w Citroenach i Peugeotach? Na początek - http://www.peugeot-citroen.com/ (prawdziwe wiadro pomyj na bliżej nie określoną konkurencję) versus http://www.antalex.pl/ (umiarkowana krytyka, poza tym stałe ceny usług, więc wiadomo, kogo ma na myśli peugeot-citroen). Czy to tylko dwa warsztaty w Polsce, a tak na prawdę tylko jeden z nich? Który?

Donat, czyli Rodomet w Radomiu.
I zapewne wielu innych, zabieg jest dosyć prosty do zrobienia. Trzeba
zrobić tulejowanie, czyli usunąć metal zryty przez czop wahacza po
zniszczeniu łożyska i uzupełnić brak tuleją metalową. Oczywiście trzeba
mieć narzędzia do tego i zrobić to precyzyjnie.
Jeżeli czopy są zniszczone, trzeba to naprawić również. Następnie zakłada
się zestaw naprawczy i tyle.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-07-26 23:47:36
Autor: Hirosaki Nagashima
tylna belka PSA
W dniu 2011-07-26 23:39, Waldek Godel pisze:
Dnia Tue, 26 Jul 2011 23:24:46 +0200, Hirosaki Nagashima napisał(a):

Pewnie włożę kij w mrowisko, ale jak to jest na prawdę z warsztatami,
które potrafią skutecznie naprawić to nieszczęsne tylne zawieszenie w
Citroenach i Peugeotach? Na początek - http://www.peugeot-citroen.com/
(prawdziwe wiadro pomyj na bliżej nie określoną konkurencję) versus
http://www.antalex.pl/ (umiarkowana krytyka, poza tym stałe ceny usług,
więc wiadomo, kogo ma na myśli peugeot-citroen). Czy to tylko dwa
warsztaty w Polsce, a tak na prawdę tylko jeden z nich? Który?

Donat, czyli Rodomet w Radomiu.
I zapewne wielu innych, zabieg jest dosyć prosty do zrobienia.

hmm, wg www.peugeot-citroen.com zabieg ten wymaga wyższych umiejętności i specjalistycznych maszyn, którym to stwierdzeniem wzbudził moją podejrzliwość :]

Data: 2011-07-26 23:56:30
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
tylna belka PSA
W dniu 2011-07-26 23:47, Hirosaki Nagashima pisze:
W dniu 2011-07-26 23:39, Waldek Godel pisze:
Dnia Tue, 26 Jul 2011 23:24:46 +0200, Hirosaki Nagashima napisał(a):

Pewnie włożę kij w mrowisko, ale jak to jest na prawdę z warsztatami,
które potrafią skutecznie naprawić to nieszczęsne tylne zawieszenie w
Citroenach i Peugeotach? Na początek - http://www.peugeot-citroen.com/
(prawdziwe wiadro pomyj na bliżej nie określoną konkurencję) versus
http://www.antalex.pl/ (umiarkowana krytyka, poza tym stałe ceny usług,
więc wiadomo, kogo ma na myśli peugeot-citroen). Czy to tylko dwa
warsztaty w Polsce, a tak na prawdę tylko jeden z nich? Który?

Donat, czyli Rodomet w Radomiu.
I zapewne wielu innych, zabieg jest dosyć prosty do zrobienia.

hmm, wg www.peugeot-citroen.com zabieg ten wymaga wyższych umiejętności
i specjalistycznych maszyn, którym to stwierdzeniem wzbudził moją
podejrzliwość :]

Wbrew temu co Waldek pisze - proste to jest obecnie dla kogoś, kto 100 belek już zrobił. Dla kowali, to dalej jest czarna magia.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2011-07-27 00:02:58
Autor: and
tylna belka PSA
Hirosaki Nagashima pisze:
W dniu 2011-07-26 23:39, Waldek Godel pisze:
Dnia Tue, 26 Jul 2011 23:24:46 +0200, Hirosaki Nagashima napisał(a):

Pewnie włożę kij w mrowisko, ale jak to jest na prawdę z warsztatami,
które potrafią skutecznie naprawić to nieszczęsne tylne zawieszenie w
Citroenach i Peugeotach? Na początek - http://www.peugeot-citroen.com/
(prawdziwe wiadro pomyj na bliżej nie określoną konkurencję) versus
http://www.antalex.pl/ (umiarkowana krytyka, poza tym stałe ceny usług,
więc wiadomo, kogo ma na myśli peugeot-citroen). Czy to tylko dwa
warsztaty w Polsce, a tak na prawdę tylko jeden z nich? Który?

Donat, czyli Rodomet w Radomiu.
I zapewne wielu innych, zabieg jest dosyć prosty do zrobienia.

hmm, wg www.peugeot-citroen.com zabieg ten wymaga wyższych umiejętności i specjalistycznych maszyn, którym to stwierdzeniem wzbudził moją podejrzliwość :]
Wszysko byłoby być może super ale krótkie spojrzenie na stronę www.peugeot-citroen.com powoduje, że mam odrzut z powodu informacji napisanej w języku nawet nie zbliżonym do polskiego

pzdr

And

Data: 2011-07-27 00:09:37
Autor: Yogi\(n\)
tylna belka PSA
Użytkownik "and" <a_imielowski@op.pl> napisał w wiadomości news:j0ndjc$efs$1mx1.internetia.pl...
Wszysko byłoby być może super ale krótkie spojrzenie na stronę www.peugeot-citroen.com powoduje, że mam odrzut z powodu informacji napisanej w języku nawet nie zbliżonym do polskiego

Fakt, nagły atak megalomanii połączony ze słowotokiem prowadzi do m.inn. takich perełek:

"Dzięki Wam zbieraliśmy ogromne doświadczenie i belki naprawiamy z pasją oraz z zamkniętymi oczami  w czasie 90 minut, a ich usterki wyczuwamy na węch. Dzięki temu z naszych fachowych usług na przestrzeni 18 lat ciężkiej pracy korzystało już 18.500 zadowolonych Klientów.
Nikt i nigdy nam nie dorówna."

--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg
http://gazetawyborcza.republika.pl/PlakatMichnik_72.jpg
http://legionisci.com/zdjecia/11lech2_kibice_d.jpg
http://img809.imageshack.us/img809/3142/16282818109207190268210.jpg

Data: 2011-07-27 00:27:43
Autor: G Nowak
tylna belka PSA
www.peugeot-citroen.com powoduje, że mam odrzut z powodu informacji
napisanej w języku nawet nie zbliżonym do polskiego

Fakt, nagły atak megalomanii połączony ze słowotokiem prowadzi do m.inn.
takich perełek:

"Dzięki Wam zbieraliśmy ogromne doświadczenie i belki naprawiamy z pasją
oraz z zamkniętymi oczami w czasie 90 minut, a ich usterki wyczuwamy na
węch. Dzięki temu z naszych fachowych usług na przestrzeni 18 lat
ciężkiej pracy korzystało już 18.500 zadowolonych Klientów.
Nikt i nigdy nam nie dorówna."

Swoja droga wladanie poprawna polszyzna nie gwarantuje udanej naprawy.

--
Pozdr
G

Data: 2011-07-27 10:55:35
Autor: Waldek Godel
tylna belka PSA
Dnia Wed, 27 Jul 2011 00:27:43 +0100, G Nowak napisał(a):

Swoja droga wladanie poprawna polszyzna nie gwarantuje udanej naprawy.

Ale z drugiej strony nazywanie wszystkich belek PSA samoskrętnymi nie
wzbudza zaufania, prawda?
Samoskrętnych była mniej niż połowa, obecnie jeszcze mniej.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-07-27 07:28:24
Autor: Agent
tylna belka PSA

Użytkownik "Hirosaki Nagashima" <koguciro_kuroda@banzai.pl> napisał w wiadomości news:j0ncmc$a3l$1mx1.internetia.pl...
W dniu 2011-07-26 23:39, Waldek Godel pisze:
Dnia Tue, 26 Jul 2011 23:24:46 +0200, Hirosaki Nagashima napisał(a):

Pewnie włożę kij w mrowisko, ale jak to jest na prawdę z warsztatami,
które potrafią skutecznie naprawić to nieszczęsne tylne zawieszenie w
Citroenach i Peugeotach? Na początek - http://www.peugeot-citroen.com/
(prawdziwe wiadro pomyj na bliżej nie określoną konkurencję) versus
http://www.antalex.pl/ (umiarkowana krytyka, poza tym stałe ceny usług,
więc wiadomo, kogo ma na myśli peugeot-citroen). Czy to tylko dwa
warsztaty w Polsce, a tak na prawdę tylko jeden z nich? Który?

Donat, czyli Rodomet w Radomiu.
I zapewne wielu innych, zabieg jest dosyć prosty do zrobienia.

hmm, wg www.peugeot-citroen.com zabieg ten wymaga wyższych umiejętności i specjalistycznych maszyn, którym to stwierdzeniem wzbudził moją podejrzliwość :]

W Antaleksie rzeczywiście mają specjalistyczne maszyny :). Są nimi pokaźnyh rozmiarów siłownik pneumatyczny którym wyciągają stare tuleje i zakładają nowe. Druga maszyna to palnik którym podgrzewają wszystko jak siłownik nie daje rady. Ogólnie to wygląda trochę jak robota kowala ale naprawa jest szybka i skuteczna. Podejrzewam że inni też nie używają bardziej wyrafinowanych narzędzi tylko klient nie widzi. Części widziałem że zakładają chyba oryginalne (było Made in France :). Ogólnie byłem i polecam.

Data: 2011-07-26 23:55:32
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
tylna belka PSA
W dniu 2011-07-26 23:39, Waldek Godel pisze:
Dnia Tue, 26 Jul 2011 23:24:46 +0200, Hirosaki Nagashima napisał(a):

Pewnie włożę kij w mrowisko, ale jak to jest na prawdę z warsztatami,
które potrafią skutecznie naprawić to nieszczęsne tylne zawieszenie w
Citroenach i Peugeotach? Na początek - http://www.peugeot-citroen.com/
(prawdziwe wiadro pomyj na bliżej nie określoną konkurencję) versus
http://www.antalex.pl/ (umiarkowana krytyka, poza tym stałe ceny usług,
więc wiadomo, kogo ma na myśli peugeot-citroen). Czy to tylko dwa
warsztaty w Polsce, a tak na prawdę tylko jeden z nich? Który?

Donat, czyli Rodomet w Radomiu.
I zapewne wielu innych, zabieg jest dosyć prosty do zrobienia. Trzeba
zrobić tulejowanie, czyli usunąć metal zryty przez czop wahacza po
zniszczeniu łożyska i uzupełnić brak tuleją metalową. Oczywiście trzeba
mieć narzędzia do tego i zrobić to precyzyjnie.
Jeżeli czopy są zniszczone, trzeba to naprawić również. Następnie zakłada
się zestaw naprawczy i tyle.


Tyle, że nie zawsze da się tulejować. Czasem główna rura jest za mocno przeżarta korozją. Jej tulejowanie pod wymiar oryginalnych czopów osłabiłoby jej konstrukcję.
Tak było u mnie w 306. Dlatego poprzecznica (główna rura) została wymieniona na nową. Koszt był spory.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2011-07-26 23:21:27
Autor: Waldek Godel
tylna belka PSA
Dnia Tue, 26 Jul 2011 23:55:32 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):


Tyle, że nie zawsze da się tulejować. Czasem główna rura jest za mocno przeżarta korozją. Jej tulejowanie pod wymiar oryginalnych czopów osłabiłoby jej konstrukcję.
Tak było u mnie w 306. Dlatego poprzecznica (główna rura) została wymieniona na nową. Koszt był spory.

Czasem czołg przejedzie, czasem samolot spadnie - shit happens.


--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-07-27 07:25:55
Autor: cef
tylna belka PSA
Waldek Godel wrote:

Czasem czołg przejedzie, czasem samolot spadnie - shit happens.

Rozumiem, że ten typ zawieszenia ma jakieś tam zalety.
Ale może mi ktoś wytłumaczyć od strony czysto kontsrtukcyjnej:
 dlaczego można stosować rozwiązania
chroniące łożyska np w piastach kół, a w tej belce nie można?

Data: 2011-07-27 09:42:43
Autor: Waldek Godel
tylna belka PSA
Dnia Wed, 27 Jul 2011 07:25:55 +0200, cef napisał(a):

Rozumiem, że ten typ zawieszenia ma jakieś tam zalety.
Ale może mi ktoś wytłumaczyć od strony czysto kontsrtukcyjnej:
 dlaczego można stosować rozwiązania
chroniące łożyska np w piastach kół, a w tej belce nie można?

Można i zastosowano, dokładnie takie same - uszczelniacze.
Wszystkie awarie belki biorą się z uszkodzenia uszczelniaczy, dokąd woda z
brudem nie zniszczy łożysk, te są wieczne, zresztą tak jak łożyska kół (tam
jeszcze można je uszkodzić bardzo silnym uderzeniem, to rzadkie, ale się
zdarza).
Stąd się biorą pomysły z montażem kalamitek itp, smar ma utrudnić
dostawanie się wody i brudu, co jednak niespecjalnie działa.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-07-27 12:13:30
Autor: cef
tylna belka PSA
Waldek Godel wrote:

Rozumiem, że ten typ zawieszenia ma jakieś tam zalety.
Ale może mi ktoś wytłumaczyć od strony czysto kontsrtukcyjnej:
 dlaczego można stosować rozwiązania
chroniące łożyska np w piastach kół, a w tej belce nie można?

Można i zastosowano, dokładnie takie same - uszczelniacze.
Wszystkie awarie belki biorą się z uszkodzenia uszczelniaczy, dokąd
woda z brudem nie zniszczy łożysk, te są wieczne, zresztą tak jak
łożyska kół

Dlaczego zatem uszkadzają się uszczelnienia właśnie w zawieszeniu
(ciągle w temacie aut francuskich mówi się  o naprawach/regeneracji belki)
a jakoś padające łożyska kół nie są tak często przywoływane.
Może jednak sposób obciążania tego węzła powoduje uszkodzenia uszczelnień?
Gdyby tym łożyskom w zawieszeniu "dołożyć" jeszcze obciążenie obrotami, to
trzeba by chyba regenerować belki razem z wymianą oleju.

Data: 2011-07-27 11:15:36
Autor: Waldek Godel
tylna belka PSA
Dnia Wed, 27 Jul 2011 12:13:30 +0200, cef napisał(a):

Dlaczego zatem uszkadzają się uszczelnienia właśnie w zawieszeniu
(ciągle w temacie aut francuskich mówi się  o naprawach/regeneracji belki)
a jakoś padające łożyska kół nie są tak często przywoływane.

Nie mam zielonego pojęcia, tak samo jak w przypadku innych urban legend.
W poprzednich autach wymieniałem jeden zestaw uszczelniaczy wahacza na 2-3
łożyska w kołach.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-07-27 07:23:41
Autor: Hirosaki Nagashima
tylna belka PSA
W dniu 2011-07-26 23:55, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:


Tyle, że nie zawsze da się tulejować. Czasem główna rura jest za mocno
przeżarta korozją. Jej tulejowanie pod wymiar oryginalnych czopów
osłabiłoby jej konstrukcję.
Tak było u mnie w 306. Dlatego poprzecznica (główna rura) została
wymieniona na nową. Koszt był spory.


Ciekawe ile? A co, jeśli trzeba wymienić tylko starzejące się uszczelki, trzeba jechać kilkaset kilometrów? Nie zrobi tego nikt inny?

Data: 2011-07-27 08:40:22
Autor: MHM
tylna belka PSA

Ciekawe ile? A co, jeśli trzeba wymienić tylko starzejące się uszczelki, trzeba jechać kilkaset kilometrów? Nie zrobi tego nikt inny?

Wiesz, jakbys podal rejon Polski, ewentualnie miasto jakie Cie insteresuje
to byloby latwiej cos doradzic. Np. we Wroclawiu tez znam jednego speca od
Citroenow robiacego belki.

--
MHM
http:\\www.skc.org.pl - Sudecki Klub Citroena

Data: 2011-07-27 11:34:31
Autor: Hirosaki Nagashima
tylna belka PSA
W dniu 2011-07-27 08:40, MHM pisze:

Ciekawe ile? A co, jeśli trzeba wymienić tylko starzejące się uszczelki,
trzeba jechać kilkaset kilometrów? Nie zrobi tego nikt inny?

Wiesz, jakbys podal rejon Polski, ewentualnie miasto jakie Cie insteresuje
to byloby latwiej cos doradzic. Np. we Wroclawiu tez znam jednego speca od
Citroenow robiacego belki.

okolice Starogardu Gd, ew Trójmiasto

Data: 2011-07-27 11:44:28
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
tylna belka PSA
W dniu 2011-07-27 07:23, Hirosaki Nagashima pisze:
W dniu 2011-07-26 23:55, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:


Tyle, że nie zawsze da się tulejować. Czasem główna rura jest za mocno
przeżarta korozją. Jej tulejowanie pod wymiar oryginalnych czopów
osłabiłoby jej konstrukcję.
Tak było u mnie w 306. Dlatego poprzecznica (główna rura) została
wymieniona na nową. Koszt był spory.


Ciekawe ile? A co, jeśli trzeba wymienić tylko starzejące się uszczelki,
trzeba jechać kilkaset kilometrów? Nie zrobi tego nikt inny?

1500zł na gotowo - nowa poprzecznica, nowe czopy z łożyskami i uszczelnieniami, nowe poduszki belki, robocizna.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2011-07-27 12:31:52
Autor: Andrzej Zbierzchowski
tylna belka PSA
W dniu 2011-07-26 23:24, Hirosaki Nagashima pisze:
Pewnie włożę kij w mrowisko, ale jak to jest na prawdę z warsztatami,
które potrafią skutecznie naprawić to nieszczęsne tylne zawieszenie w
Citroenach i Peugeotach?

Ja robiłem 405 w MPT na Szczęśliwickiej w Warszawie. Skutecznie.
--
"Jeśli pozwolisz, by robactwo się rozmnożyło rodzą się prawa robactwa.
I rodzą się piewcy, którzy będą je wysławiać"

A. de Saint-Exupery

Data: 2011-07-27 13:13:14
Autor: Marcin Jan
tylna belka PSA
W dniu 11-07-26 23:24, Hirosaki Nagashima pisze:
/.../Czy to tylko dwa
warsztaty w Polsce, a tak na prawdę tylko jeden z nich? Który?

nie, ja robiłem w Bytomiu na boczna od ul. Zabrzańskiej przy Statoilu. Skutecznie. Zresztą oni tam mają warsztat regenerujący również inne część zawieszenia, który z tego co widziałem idzie pełną parą.
pozdrawiam
marcin jan

tylna belka PSA

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona