tylne ¶wiatło widzialne w jasny dzień - ktos ma?

Data: 2009-05-11 13:56:06
Autor: kenubi
tylne ¶wiatło widzialne w jasny dzień - ktos ma?
Tak się zastaniawiam z czego zrobić bo mam silne wrażenie że mrugaj±ca czerwona lampka z tyłu nawet w jasny dzień co¶ daje - zwłaszcza że wł±czona przednia Cree najwyraĽniej (subiektywnie) powstrzymuje w mie¶cie kierowników z bocznych uliczek przed wciskaniem się przed moimi kołami.
Lampkę będę wł±czał do jazdy dziennej a do nocnej ~innej - słabszej(albo osłabionej).

Używam baterii od laptopa 12v/37Wh a rower i tak waży ~23kg - czyli to nie jest kryterium.

Na razie mam taki pomysł:
12 x czerwone Hiper LED (+stabilizator 3,3V+oporniki) zatopione w tubce jakiego¶ hermolu i przetarte od czoła papierem ¶ciernym dla zmatowienia (aby nie wypalić komu¶ wzroku).
Ale czy to nie za mało aby w słoneczny dzień co¶ było widać? może jakie¶ 3x Cree 0,5W szeregowo?

pozdrawiam

Data: 2009-05-11 14:07:40
Autor: fabian
kenubi wrote:
[...]

Ja bym szedł w Cree. Nie ograniczaj się do 0,5W, bo to mało. Sam mam 1x0.5W i nawet x3 to będzie za mało. Te Cree można spokojnie zasilić >2W i takie 3 sztuki s±dzę, że będ± robiły konkretne wrażenie ;)

Fabian.

Data: 2009-05-11 18:07:28
Autor: Michał Stalmach [MardoQ]
tylne światło widzialne w jasny dzień - ktos ma?
Anno Domini 2009-05-11 14:07, obywatel *fabian*, napisał poniższe:
Ja bym szedł w Cree. Nie ograniczaj się do 0,5W, bo to mało. Sam mam
1x0.5W i nawet x3 to będzie za mało. Te Cree można spokojnie zasilić >2W
i takie 3 sztuki sądzę, że będą robiły konkretne wrażenie ;)

Dokładnie, sam zbierać się będę do zrobienia kwadraciaka na 2xCree na
tył, tylko zastanawiam się jedynie czy kupować czerwone z DX
http://dealextreme.com/details.dx/sku.1776
czy normalne białe Q4 i dać jakąś szybkę kolorową

--
MichaĹ‚ Stalmach           __o    Optymizm i pesymizm różniÄ… siÄ™
stalmach.m ->           _`\<,_   jedynie w dacie koĹ„ca Ĺ›wiata.

Data: 2009-05-11 18:10:42
Autor: Pawel Paron
tylne światło widzialne w jasny dzień - ktos ma?
Dnia 11.05.2009 Michał Stalmach [MardoQ]
<stalmach.m_reklamy_do_mnie@gmail.com> napisał/a:

Dokładnie, sam zbierać się będę do zrobienia kwadraciaka na 2xCree na
tył, tylko zastanawiam się jedynie czy kupować czerwone z DX
http://dealextreme.com/details.dx/sku.1776
czy normalne białe Q4 i dać jak±¶ szybkę kolorow±

Jak ¶wiatło ma być czerwone, to dioda czerwona, która od razu wytwarza
czerwone ¶wiatło, a nie biała dioda z czerwon± szybk±, bo taka szybka
przepuszcza około 30% ¶wiatła, albo mniej.

Paweł

--
Cztery kontynenty - nasze wyprawy rowerowe http://acn.waw.pl/pawelp

Data: 2009-05-11 18:13:37
Autor: Michał Stalmach [MardoQ]
tylne światło widzialne w jasny dzi eń - ktos ma?
Anno Domini 2009-05-11 18:10, obywatel *Pawel Paron*, napisał poniższe:
Jak światło ma być czerwone, to dioda czerwona, która od razu wytwarza
czerwone światło, a nie biała dioda z czerwoną szybką, bo taka szybka
przepuszcza około 30% światła, albo mniej.

Pawle tutaj masz rację z tymi %, ale też biała dioda o tej samej mocy
daje więcej światła niż adekwatna czerwona (choć z drugiej strony biały
to dużo barw więc i mocniejsze światło) i do tego czerwona dedykowana
jest tańsza niż biała :P

Data: 2009-05-11 19:29:41
Autor: ąćęłńóśźż
tylne światło widzialne w ja sny dzień - ktos ma?
Zapraszam na lekcjÄ™ fizyki (bo pleciesz jak nie przymierzajÄ…c na preclu ;))
JaC

-- -- -

(choć z drugiej strony biały to dużo barw więc i mocniejsze światło)

Data: 2009-05-12 01:47:35
Autor: Piotr Potulski
tylne ¶wiatło widzialne w jasny dzień - ktos ma?
On 11 Maj, 18:13, "Michał Stalmach [MardoQ]"
<stalmach.m_reklamy_do_m...@gmail.com> wrote:
> [...]

> przepuszcza około 30% ¶wiatła, albo mniej.

Pawle tutaj masz rację z tymi %, ale też biała dioda o tej samej mocy
daje więcej ¶wiatła niż adekwatna czerwona (choć z drugiej strony biały
to dużo barw więc i mocniejsze ¶wiatło) i do tego czerwona dedykowana
jest tańsza niż biała :P

--
Michał Stalmach           __o    Optymizm i pesymizm różni± się
stalmach.m ->           _`\<,_   jedynie w dacie końca ¶wiata.

Co z tego, że da ci więcej ¶wiatła, skoro zostanie ono odfiltrowane na
tym czerwonym filtrze, który chcesz wstawić.
Piotrpo

Data: 2009-05-11 20:42:36
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 11.05.2009 18:10 użytkownik Pawel Paron napisał :
[...]

Przy okazji jeszcze czerwona potrzebuje niższego napięcia.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-05-11 14:54:14
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 11.05.2009 13:56 użytkownik kenubi napisał :
[...]

Nie chcę Cię odwodzić od pomysłu, ale problem z chamskimi kierowcami nie wynika z tego, że nie widz±. Ale je¶li już chcesz co¶ zrobić, to walnij jakie¶ Cree. Sam bym chętnie co¶ takiego sobie zmajstrował na zimę, ale nie mam pomysłu na porz±dn± obudowę.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-05-11 16:31:16
Autor: kenubi
"Mikołaj \"Miki\" Menke" wrote:

Nie chcę Cię odwodzić od pomysłu, ale problem z chamskimi kierowcami nie
wynika z tego, że nie widz±. Ale je¶li już chcesz co¶ zrobić, to walnij
Dostrzegam to ale jednak wydaje mi sie ze jest jakis efekt psychologiczny do¶wiadczonego czym¶/w czym¶ rowerzysty ..chociaz gdy pisalem tego posta przez okno widzialem wlasnie faceta na ulicy z dzieckiem w foteliku i jakos niezbyt szeroko go mijali (ja bym chyba nie wytrzymal nerwowo). Czasem tez przydaje sie jak sie wjedzie w cien pod drzewami/mostem/idt. Slowem - jesli istnieje odrobina szansy ze to pomoze to chce tak zrobic bo w kask tez sie troche wierzy ;)
pozdrawiam

Data: 2009-05-11 16:47:14
Autor: Coaster
kenubi wrote:
[...] chce tak zrobic bo w kask tez sie troche wierzy ;)

Wiara gory przenosi jak mowia. I nadzieja - trzeba doskonalic nadzieje nie umiejetnosci (skill) ;-)

--
PoZdR
increasing the risk of pinch flats."

Data: 2009-05-11 17:50:28
Autor: Michał Pysz
[...]

To może zamiast w lampki lepiej zainwestować w psychologa??
Bo wiesz jak Cię tak irytuje fakt mijania przez kierowców to lampki Ci nic nie dadz±.

Ci co jad± na gazetę dalej będ± to robić bo 'oni tak maj±'.

Tak więc dwie rady:
a) wyluzuj
b) zakup lusterko, żeby widzieć auta za tob±

:-)

mp.

Data: 2009-05-11 22:06:52
Autor: smiechu
tylne ¶wiatło widzialne w jasny dzień - ktos m a?

Użytkownik "Michał Pysz" <pysz.michal@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gu9gt7$6cl$1srv.cyf-kr.edu.pl...
Tak więc dwie rady:
a) wyluzuj
b) zakup lusterko, żeby widzieć auta za tob±

Zainstaluj na wysięgniku z lewej strony - wtedy będ± mijali na gazetę ten wysięgnik co da ci kilka - kilkadziesi±t centymetrów luzu.
Pamiętaj, że diody musz± mieć radiator. GwóĽć się na radiator nie nadaje ;-).
pozdr
smiechu

Data: 2009-05-11 23:47:41
Autor: kenubi
Michał Pysz wrote:

[...]

Swietna porada. Ile place?

Data: 2009-05-14 18:31:14
Autor: Gotfryd Smolik news
Kierowcy, odległo¶ć a CREE, było: tylne ¶wiatło ... w dzień ...
On Mon, 11 May 2009, kenubi wrote:

"Mikołaj \"Miki\" Menke" wrote:

[...]

  No to gdzie te do¶wiadczenia? ;)

  Z moich do¶wiadczeń: miałem w tym roku okazję kilka razy jechać z kołem
rowerowym (28") na bagażniku. I <grek mode> nie wiedzieć czemu <\greek
mode> odległo¶ć wyprzedzania przez pozostałe pojazdy była wyraĽnie
większa niż normalnie. Nie "trochę". Bardzo wyraĽnie.
  Nie, żebym zaraz sugerował, że takie koło (położone poziomow) jest
węższe od kierownicy, a przynajmniej od kierownicy z lusterkami
- gdzieżbym ¶miał ;)

  Ale w tym kontek¶cie POZIOMY :) nabiera całkiem nowego znaczenia.

  Efekt psychologiczny? - tak, bagażu. Poziomego. Najlepiej twardego
i z kantami :>, niestety.

Czasem tez
przydaje sie jak sie wjedzie w cien pod drzewami/mostem/idt.

  Czasem się zgodzę :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-05-15 22:24:33
Autor: Krzysztof Rudnik
Kierowcy, odległość a CREE, było: tylne światło ... w dzień ...
Gotfryd Smolik news wrote:

  Z moich doĹ›wiadczeĹ„: miaĹ‚em w tym roku okazjÄ™ kilka razy jechać z koĹ‚em
rowerowym (28") na bagażniku. I <grek mode> nie wiedzieć czemu <\greek

[...]

  Efekt psychologiczny? - tak, bagaĹĽu. Poziomego. Najlepiej twardego
i z kantami :>, niestety.

Masz kanciaste koło? Takie do jazdy po schodach (znaczy się ścieżkach rowerowych)?

Krzysiek Rudnik

Data: 2009-05-15 23:26:00
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 15 May 2009, Krzysztof Rudnik wrote:

  Efekt psychologiczny? - tak, bagażu. Poziomego. Najlepiej twardego
i z kantami :>, niestety.

Masz kanciaste koło? Takie do jazdy po schodach (znaczy się ¶cieżkach rowerowych)?

  Nie marudĽ :)
  Czy kant *w przekroju* to nie kant?
  Chcesz dostać kantem obręczy (bez opony)? ;)
  Co¶ co ma kant nie musi mieć *rogów*...

  Klasyka - kant spodni to wcale nie to miejsce w którym sam
materiał jest przycięty do 90 stopni, lecz miejsce które
jest *proste* (tylko ma brzeg).

pzdr, Gotfryd
(tak, sprawdziłem w sjp :P)

Data: 2009-05-11 21:56:06
Autor: Ryszard Mikke
kenubi <devnull@none.pl> napisał(a):
[...]

Eee tam. Ja mam 0.5W Nichia w lampce Smarta i to wystarcza na pochmurny dzień.
Na słoneczny, jak chcę być widoczny (a na ogół chcę), owijam oczojebn±
pomarańczow± kamizelkę wokół plecaka (na ogół mam), w czym pomaga
mi wystaj±ca z tegoż plecaka długa pompka. I żadna dioda nie będzie
tak dobrze widoczna w słoneczny dzień, jak ta kamizela.

rmikke

Data: 2009-05-12 17:07:27
Autor: Niewe
kenubi pisze:
Tak się zastaniawiam z czego zrobić bo mam silne wrażenie że mrugaj±ca czerwona lampka z tyłu nawet w jasny dzień co¶ daje

Tyż mam takie wrażenie, a używam standardowego SMarta Superflash, zreszt± kupionego od Mocniaka.
Pozdrawiam

Data: 2009-05-12 18:31:46
Autor: kenubi
Niewe wrote:

kenubi pisze:
[...]

Dzieki.Ta?
http://tinyurl.com/ogzknb

Z opisu nie jest do konca jasne :) czy to sa 3 LED o lacznej mocy 0,5W czy 3x0.5W. Jakos nie daje wiary ze to 3x0.5W. A ile uciagnie na tych 2xAAA?

Data: 2009-05-12 20:02:18
Autor: Niewe
tylne ¶wiatło widzialne w jasny d zień - ktos ma?
kenubi pisze:
Dzieki.Ta?
http://tinyurl.com/ogzknb

Ta.

Z opisu nie jest do konca jasne :) czy to sa 3 LED o lacznej mocy 0,5W czy 3x0.5W. Jakos nie daje wiary ze to 3x0.5W. A ile uciagnie na tych 2xAAA?

Ta lampa mruga w ten sposób, ze dwie dolne diody naparzaj± cały czas, a ta górna rozbłyska co jakie¶ pół sekundy. Efekt jest rewelacyjny. A jakiego¶ przyspieszonego zużycia baterii w porównaniu z innymi, słabszymi lampkami nie zauważyłem. Dla mnie bomba.

Data: 2009-05-12 20:36:19
Autor: Ryszard Mikke
Niewe <niewe@beztegoitamtegoo2.pl> napisał(a):
kenubi pisze:
> Dzieki.Ta?
> http://tinyurl.com/ogzknb

Ta.

Ta lampa mruga w ten sposób, ze dwie dolne diody naparzaj± cały czas, a ta górna rozbłyska co jakie¶ pół sekundy. Efekt jest rewelacyjny. A jakiego¶ przyspieszonego zużycia baterii w porównaniu z innymi, słabszymi lampkami nie zauważyłem. Dla mnie bomba.

I ta górna ma pół wata, a te dolne to jakie¶ zwykłe "super bright"

Górna błyska takim "podwójnym błyskiem", znaczy, niby tak:

  **  **  **  **  **  **  **  **  **

co moim zdaniem znacznie lepiej przyci±ga oko.

Dla mnie też bomba, kupiłem sobie, rodzinie i znajomym
w czasie Wielkiej Preclowej Akcji Kupowania Superflashy :)

rmikke

Data: 2009-05-13 21:06:48
Autor: Niewe
Ryszard Mikke pisze:
co moim zdaniem znacznie lepiej przyci±ga oko.

Dla mnie też bomba, kupiłem sobie, rodzinie i znajomym
w czasie Wielkiej Preclowej Akcji Kupowania Superflashy :)

Tylko kumple na kole marudz± czasem :-P

Data: 2009-05-13 21:05:48
Autor: Ryszard Mikke
Ryszard Mikke pisze:
> co moim zdaniem znacznie lepiej przyci±ga oko.
> w czasie Wielkiej Preclowej Akcji Kupowania Superflashy :)

Tylko kumple na kole marudz± czasem :-P

Nie można ich narażać na stres. Przepu¶cić i niech jad± przodem...
:->
rmikke

Data: 2009-05-14 10:04:41
Autor: Bartosz Zaborowski
tylne ¶wiatło widzialne w jasny dzień - ktos ma?
On Mon, 11 May 2009 13:56:06 +0200, kenubi wrote:

Tak się zastaniawiam z czego zrobić bo mam silne wrażenie że mrugająca
czerwona lampka z tyłu nawet w jasny dzień coś daje - zwłaszcza że
włączona przednia Cree najwyraźniej (subiektywnie) powstrzymuje w
mieście kierowników z bocznych uliczek przed wciskaniem się przed moimi
kołami. Lampkę będę włączał do jazdy dziennej a do nocnej ~innej -
słabszej(albo osłabionej).

UĹĽywam baterii od laptopa 12v/37Wh a rower i tak waĹĽy ~23kg - czyli to
nie jest kryterium.

Na razie mam taki pomysł:
12 x czerwone Hiper LED (+stabilizator 3,3V+oporniki) zatopione w tubce
jakiegoś hermolu i przetarte od czoła papierem ściernym dla zmatowienia
(aby nie wypalić komuś wzroku).
Ale czy to nie za mało aby w słoneczny dzień coś było widać? może jakieś
3x Cree 0,5W szeregowo?

ja jezdze od kilku miesiecy z kompletem 3x cree czerwona po ok 1W na
diode. W nocy ten zestaw wymiata (kierowcow na rozsadna odleglosc), w
dzien tak sobie - jak jest pochmurno, to jeszcze, ale jak jest slonecznie
juz nie zauwazylem roznicy [w odleglosci mijania].

Data: 2009-05-14 17:24:58
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
tylne ¶wiatło widzialne w jasny dzień - ktos ma?
w odpowiedzi Bartosz Zaborowski na post
news:gugqbp$jn8$1inews.gazeta.pl z Cz 14 maj 2009 12:04:41 pisze co
nastepuje:

fotke masz?
jaki driverek?

--
 o__,  -  Grzegorz Baltazar Kajdrowicz - www.rower.orbit.pl
 ,>_/-_-  "Możesz utracić wszystko, ale nikt nie zabierze ci tego,

Data: 2009-05-14 17:57:43
Autor: Bartosz Zaborowski
On Thu, 14 May 2009 17:24:58 +0000, Grzegorz Baltazar Kajdrowicz wrote:

[...]

driverek byl kiedys domowej roboty na tl494 ale sie sfajczyl. Teraz jest chamski tranzystor a mruganie standardowo z ne555.
fotki tu:
http://bzaborow.org/galer/pg/show/1176
(ale na innym pradzie - teraz jest ok 400mA, wiec blizej tych 600 niz 150)

Data: 2009-05-14 20:18:55
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
tylne ¶wiatło widzialne w jasny dzień - ktos ma?
w odpowiedzi Bartosz Zaborowski na post
news:guhm2n$lu1$1inews.gazeta.pl z Cz 14 maj 2009 19:57:43 pisze co
nastepuje:
http://bzaborow.org/galer/pg/show/1176
(ale na innym pradzie - teraz jest ok 400mA, wiec blizej tych 600
niz 150)

jestem na etapie podobnego pomyslu, tylko diody troche silniejsze.
przednia juz mam zrobiona