Data: 2009-07-20 03:29:42 | |
Autor: WS | |
tym razem ja - jaki rower... | |
moj obecny rower ma juz ze 13lat, brak amortyzator (trzeba by bodajze
1"), ale i tak chce go zostawic na dojazdy do pracy potrzebuje cos (na 99.9% hardtaila) do jazdy po beskidzie slaskim/ zywieckim po dokladnym ;) przegladnieciu netu pozostaly mi 2 rowerki do wyboru z allegro: MBIKE RENEGADE 0.5 2200PLN Suntour XCM 2009 http://www.allegro.pl/item688410814_hit_rower_mbike_renegade_0_5_yellow_11_5_kg.html KROSS LEVEL A8 2500PLN Rock Shox Tora 318 Air RMT 100 mm http://www.allegro.pl/item684493118_nowy_rower_kross_level_a8_tylko_2449_zl.html 1. ktory lepszy ;) 2. jaki rozmiar ramy 178cm/75kg. - obecnie ma Gianta 19,5" (ale brak porownania z innymi rozmiarami) 3. z ktorym amortyzatorem bedzie mniej potencjalnych problemow (4. moze da sie kupic cos lepszego w podobnejcenie - najlepiej jeszcze osobiscie w Krakowie) WS |
|
Data: 2009-07-20 14:12:31 | |
Autor: dobrov | |
tym razem ja - jaki rower... | |
WS pisze:
moj obecny rower ma juz ze 13lat, brak amortyzator (trzeba by bodajze JeĹźeli tylko staÄ ciÄ na fulla to w teren bierz fulla! MÄczyĹem siÄ na HT po Beskidzie i nie tylko przez 11 lat Teraz mam lekkiego fulla - wiem o czym piszÄ! |
|
Data: 2009-07-20 07:47:41 | |
Autor: WS | |
tym razem ja - jaki rower... | |
On 20 Lip, 14:12, dobrov <dobr...@interia.pl> wrote:
Jeżeli tylko stać cię na fulla to w teren bierz fulla! ta... tak jak sie spodziewalem - po pytaniu z dwoch rowerow do wyboru pojawi sie ze 4 ;) o fullu tez myslalem, ale tu juz nie mam zadnej koncepcji... im wiecej czytam tym mniej wiem :) pi razy oko trzeba by dolozyc ze 2kPLN do tamtych... np. KTM Comp FR za 4000PLN http://www.allegro.pl/item683756936_raty_gratisy_ktm_comp_fr_19_full_do_enduro_f.html Mongoose Teocali Elite 08 http://www.allegro.pl/item687863389_mongoose_teocali_elite_08_sram_x9_fox_marzocchi.html tylko czy warto cos takiego kupowac, jesli jezdze tylko i wylacznie amatorsko (zazwyczaj ~pol dnia w weekend), nie zamierzam brac udzialu w zadnych maratonach/zawodach... obawiam sie tylko, ze przez ciezszy rower zmniejszy mi sie predkosc podjazdow, a dzieki pelnej amortyzacji znacznie wzrosnie predkosc zjazdow, co spowoduje potrzebe nowych zakupow typu kask full face :) WS |
|
Data: 2009-07-20 21:27:19 | |
Autor: dobrov | |
tym razem ja - jaki rower... | |
WS wrote:
On 20 Lip, 14:12, dobrov <dobr...@interia.pl> wrote: Mit - prędkość podjazdów ci się nie zmniejszy. Na moim fullu jestem szybszy niż byłem na HT (zupełnie poważnie - mam to zmierzone kilka razy). Spadek prędkości może co najwyżej dotyczyć zawodników. Na twardym w terenie musisz co chwilę dżwignąć zad z siodełka - na fullu robisz to bardzo rzadko. Przy naginaniu 5km/h pod górę w sumie wychodzi tak samo, bo silnych uderzeń nie ma i zadu często się nie podnosi ale przynajmniej komfort się poprawia. Po płaskim ale nierównym - poezja. Jedziesz na siodełku pogwizdując 30% szybciej niż męczyłbyś się przeklinając na sztywnym dostając wstrząsu mózgu i nie mogąc się zdecydować czy siedzieć czy na stojaka. Zjazd - wiadomo - jadąc z tą samą prędkością na fullu jesteś dużo bezpieczniejszy, nie dostajesz skurczów w łydach i nie nadłamuje ci się kręgosłup. Po kilku godzinach jeżdżenia naprawdę wielka różnica. Mam porównanie z dwóch startów w Krakowskim Maratonie. Na fullu jechałem _znacznie_ szybciej a na koniec czułem się świetnie. Dwa lata wcześniej na HT o mało się nie porzygałem z bólu pleców, łydek, i głowy próbując nieco za szybko pokonywać zjazdy, zwłaszcza te po kępkach trawy. Co do szybkiej jazdy po gładkim - współczesne fulle mają różne patenty do ograniczenia wahliwości po gładkim - różne propedale, platformy czy choćby zwykła blokada. Jeżeli nie masz zacięcia do zapieprzania jak dziki na złamanie karku, tylko raczej XC, to bierz lekkiego fulla ze skokiem po 100mm przód i tył. Będziesz szczęśliwy jak dziecko. Ja mam właśnie takiego fulla od zeszłego roku i nadal banan z mordy mi nie schodzi :) Za żadne skarby nigdy się już nie przesiądę na HT. W zeszłym roku szukając fulla ostrzyłem zęby na Mongoose Canaan - miał bardzo dobrą cenę w USA. Kombinowałem jak by go sprowadzić unikając cła i podatku ale się nie udało i odpuściłem. Teraz mam authora A-RAY+, którego kupiłem jako rower testowy - praktycznie nowy, nie zużyty a za 60% ceny. Możesz też próbować takiej sztuczki. P.S. W kasku fullface i zbroi nie jeżdżę - staram się kontrolować na zjazdach. |
|
Data: 2009-07-20 15:44:42 | |
Autor: pw | |
tym razem ja - jaki rower... | |
Jakby sobie dobrał geometrię i osprzęt w sztywniaku to też by się
cieszył. Trochę się emocjom dajesz ponieść. Ten ból pleców itp to właśnie geometria, a nie zawieszenie. I zad trzeba podnosić, nie ważne czy full czy ht. Polecam dobry widelec i hydrauliczne tarcze, reszta nie jest specjalnie droga. Pozdro, pw |
|
Data: 2009-07-21 10:05:50 | |
Autor: dobrov | |
tym razem ja - jaki rower... | |
pw pisze:
Jakby sobie dobrał geometrię i osprzęt w sztywniaku to też by się W nowym mam geometrię praktycznie identyczną. A różnica jest kolosalna. BTW: Skoro te "emocje" trzymają mnie już od prawie roku, to chyba nie jest to bezpodstawny chwilowy zachwyt nowym cackiem? :) I zad trzeba podnosić, nie ważne czy full czy ht. Nie pisałem, że na fullu nie trzeba, tylko że trzeba zdecydowanie rzadziej. Przy zjazdach po nierównym - jak najbardziej. Ale wtedy też organizm dużo mniej cierpi na skutek działania tylnego zawieszenia? Natomiast przypadkowe uderzenia (jakiś niezauważony w cieniu kamyk itp.) poprzez posadzony zad na kręgosłup i głowę są na fullu praktycznie bezbolesne a na HT potrafią skutecznie zniechęcić do jazdy. Polecam dobry widelec i hydrauliczne tarcze, reszta nie jest specjalnie droga. Oczywiście dobry widelec i hamulce to bardzo istotna sprawa. Ale wołałbym fulla z vbrakes niż HT z wypaśnymi tarczami :P |
|
Data: 2009-07-21 20:34:42 | |
Autor: pw | |
tym razem ja - jaki rower... | |
On 21 Lip, 10:05, dobrov <dobr...@interia.pl> wrote:
W nowym mam geometrię praktycznie identyczną. A różnica jest kolosalna. Serio? Taka sama w HT i fullu?? Myslalem, ze full to sie ugina chociazby pod Twoim ciezarem :) Oczywiście dobry widelec i hamulce to bardzo istotna sprawa. Serio? Pozdro, pw |
|
Data: 2009-07-21 23:04:02 | |
Autor: Korban | |
tym razem ja - jaki rower... | |
On 22 Lip, 05:34, pw <przeme...@gmail.com> wrote:
On 21 Lip, 10:05, dobrov <dobr...@interia.pl> wrote: Dołączę się :). A jak niby miałaby się zmieniać geometria w czterozawiasowym fullu?
Jechałeś kiedyś dobrym fullem, nie takim z supermarketu wywołującym chorobę morską podczas pedałowania i rozpadającym się po przejechaniu paru km? Też kilka lat jeździłem na HT i uważałem, że jest super. Do momentu jak zobaczyłem kumpla który pomykał ścieżką w dół wygodnie siedząc na swoim fullu, podczas gdy ja musiałem stać. Po tej przygodzie złożyłem budżetowego fulla i wtedy odkryłem jak przyjemna może być jazda po górach. :) Mirek |
|
Data: 2009-07-22 06:17:04 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
tym razem ja - jaki rower... | |
On 2009-07-22, Korban wrote:
On 22 Lip, 05:34, pw <przeme...@gmail.com> wrote: Tylne koło nigdy nie porusza się w linii dokładnie pionowej. Dodatkowo ugięcie tyłu powoduje zmiany kątów (i co za tym idzie, efektywnych długości) w stosunku do HT, gdzie ugina się tylko przód. Full bardziej zachowuje swoją geometrię spoczynkową w stosunku do HT. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-07-21 23:24:52 | |
Autor: Korban | |
tym razem ja - jaki rower... | |
On 22 Lip, 08:17, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote: On 2009-07-22, Korban wrote:Myślałem raczej o geometrii przedniego trójkąta ramy. Tu odległości między siodełkiem a supportem nie zmieniają się. I na tym polega cała idea, żeby móc cały czas pedałować wygodnie siedząc, niezależnie od tego po jak nierównym podłożu się jedzie. W HT jest to raczej niewykonalne. Choć są sytemy w fullach, gdzie support przemieszcza się razem z wahaczem i wtedy nie jest już tak fajnie. Ale piszę o rzeczach oczywistych :). Mirek |
|
Data: 2009-07-22 09:06:34 | |
Autor: pw | |
tym razem ja - jaki rower... | |
On 22 Lip, 08:04, Korban <mirek...@gmail.com> wrote:
> > Oczywiście dobry widelec i hamulce to bardzo istotna sprawa. No pewnie, patrz tutaj: http://bikeboard.pl/index.php?d=galeria&gal=1&r=2009&g=6&art=777&m=6 Zajął trzecie miejsce. Pozdro, pw |
|
Data: 2009-07-22 23:49:54 | |
Autor: Korban | |
tym razem ja - jaki rower... | |
On 22 Lip, 18:06, pw <przeme...@gmail.com> wrote:
On 22 Lip, 08:04, Korban <mirek...@gmail.com> wrote: Fajny, w takim razie czego chcesz od fulla? Same zalety, tylko waga nieco większa, ale ja nie odczułem różnicy na podjazdach. Mirek |
|
Data: 2009-07-26 22:40:26 | |
Autor: pw | |
tym razem ja - jaki rower... | |
On 23 Lip, 08:49, Korban <mirek...@gmail.com> wrote:
On 22 Lip, 18:06, pw <przeme...@gmail.com> wrote: Nic, ja swojego czcze, wielbie i chwale. Ale gosc chcial sztywniaka, a tego tez mozna czcic, kochac i chwalic za wage, prostote konstrukcji, mniej problemow i podobna ilosc frajdy. Pozdro, pw |
|
Data: 2009-07-22 09:29:15 | |
Autor: dobrov | |
tym razem ja - jaki rower... | |
pw pisze:
On 21 Lip, 10:05, dobrov <dobr...@interia.pl> wrote: Serio? Taka sama w HT i fullu?? Myslalem, ze full to sie ugina No ugina się. Ale statycznie, kiedy na nim siedzę, to pozycję mam taką samą. Oczywiście dobry widelec i hamulce to bardzo istotna sprawa. Jasne. Dobre, wyregulowane v-brakes z dobrymi klockami dają radę. |
|
Data: 2009-07-22 09:03:46 | |
Autor: pw | |
tym razem ja - jaki rower... | |
On 22 Lip, 09:29, dobrov <dobr...@interia.pl> wrote:
pw pisze: Zmienia sie chociazby twoje polozenie wzgledem kierownicy, ugiecie dampera zaostrza kat rury podsiodlowej. >> Oczywiście dobry widelec i hamulce to bardzo istotna sprawa. Brian Lopes mowi, ze v-breaki sucks. Pozdro, pw |
|
Data: 2009-07-22 12:51:53 | |
Autor: zcxz | |
tym razem ja - jaki rower... | |
WS wrote:
1. ktory lepszy ;)ja bym lyknal krossa 2. jaki rozmiar ramy 178cm/75kg. - obecnie ma Gianta 19,5" (ale brak19 3. z ktorym amortyzatorem bedzie mniej potencjalnych problemowteoretycznie z bardziej skomplikowanym czyli tora, ale mimo wszystko wzialbym tore (4. moze da sie kupic cos lepszego w podobnejcenie - najlepiejkross a6 z tora za 1999 http://www.t-bike.pl/p/pl/191/level+a6+czerwony.html -- zcxz |
|
Data: 2009-07-22 09:09:27 | |
Autor: pw | |
tym razem ja - jaki rower... | |
On 22 Lip, 12:51, zcxz <val...@poczta.onet.pl> wrote:
WS wrote: Suntour nie jest taki zly, a sadzac po "renomie" marki uwazam, ze bedzie tanszy w serwisowaniu. Serwis RS to (strzelam) cos kolo 200 zlotych przynajmniej. Pozdro, pw |
|
Data: 2009-07-23 00:27:14 | |
Autor: player | |
tym razem ja - jaki rower... | |
On 22 Lip, 18:09, pw <przeme...@gmail.com> wrote:
Suntour nie jest taki zly, a sadzac po "renomie" marki uwazam, ze Serwis RS to sobie mozna zrobić samemu ;) -- pozdr. jay |
|