tytul doktora u lekarza?

Data: 2010-08-29 23:17:50
Autor: Cyb
tytul doktora u lekarza?
On Sun, 29 Aug 2010 22:48:45 +0200, Micha <derds@adres.pl> wrote:

witam,
czy lekarz, ktry nie ukoczy studiw doktoranckich moe uywa pisemnie
tytuu doktora, czy moe powinien pisa lekarz medycyny itp? Z definicji
tytuu doktora jest to tytu naukowy po ukoczeniu studiw doktoranckich,
lub poprostu zrobieniu doktoratu.

a nie uzywa tego jako "doktor medycyny"?

bo co innego "doktor" jako stopien naukowy a co innego doktor medycyny
:)

w jezyku polskim jedno slowo ma kilka znaczen znaczen (tak jak np. doktor) w sumie "Zamek" to co oznacza?
1. budowle?
2. mechanizm w drzwiach?
3. urzdzenie bdce elementem broni palnej, suce do zaryglowania
komory nabojowej?

pozdarwiam,
Cyb

Data: 2010-08-30 00:29:51
Autor: Robert Tomasik
tytul doktora u lekarza?
Uytkownik "Cyb" <cybus_@niespamuj.poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisa w wiadomoci news:t8jl76tqstahtgpvkke564nnukga0cbbqg4ax.com...
[...]

Doktor medycyny, to stopie naukowy. Lekarz medycyny, to odpowiednik magistra. Ostatnio kto mnie przekona, e zreszt nie ma lekarza medycyny. Jest lekarz, albo doktor medycyny (bo s inni doktorzy). Z lekarzy wyrnia si weterynarza ktry powinien po stopniu to dodawa. Podobno wynika to z jakiej ustawy, ale nie podejmuj si teraz szuka.

Ad rem, to osoba nie majaca dokoratu uywajaca tytuu doktor medycyny popenia wykroczenie.

Data: 2010-08-30 01:05:46
Autor: animka
tytul doktora u lekarza?
W dniu 2010-08-30 00:29, Robert Tomasik pisze:

Doktor medycyny, to stopie naukowy.

Chyba doktor nauk medycznych? Np. Chirurg traumatolog-dr nauk medycznych.

Lekarz medycyny, to odpowiednik
magistra. Ostatnio kto mnie przekona, e zreszt nie ma lekarza medycyny.
Jest lekarz, albo doktor medycyny (bo s inni doktorzy).

Jest lekarz internista, jest specjalista od..., jest dr.nauk medycznych...

Ad rem, to osoba nie majaca dokoratu uywajaca tytuu doktor medycyny
popenia wykroczenie.

Masz racj.

--
animka

Data: 2010-08-30 07:22:18
Autor: Danusia
tytul doktora u lekarza?

Uytkownik "animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisa w wiadomoci news:i5ep4s$v86$1node1.news.atman.pl...
W dniu 2010-08-30 00:29, Robert Tomasik pisze:

Doktor medycyny, to stopie naukowy.

Chyba doktor nauk medycznych? Np. Chirurg traumatolog-dr nauk medycznych.

Doktor nauk medycznych to lekarz ktry ma co najmniej dwa doktoraty z rnych specjalizacji.

pozdr

Data: 2010-08-30 07:54:16
Autor: Tapatik
tytul doktora u lekarza?
Uytkownik Danusia napisa:
[...]

Dlaczego akurat dwa?
Doktorowi nauk humanistycznych wystarczy jeden.

--
Pozdrawiam,
   Tapatik

Data: 2010-08-30 16:27:13
Autor: Mase
tytul doktora u lekarza?
On 2010-08-30 07:22, Danusia wrote:
Doktor medycyny, to stopie naukowy.
Chyba doktor nauk medycznych? Np. Chirurg traumatolog-dr nauk medycznych.

doktor nauk medycznych brzmi "dumniej" - oba te terminy po doktoracie
mozna uzywac zamiennie.

Doktor nauk medycznych to lekarz ktry ma co najmniej dwa doktoraty z rnych specjalizacji.

Wystarczy jeden.

Pozdro

Mase

Data: 2010-08-30 17:19:58
Autor: Danusia
tytul doktora u lekarza?

Uytkownik "Mase" <mmasel@poczta.onet.pl> napisa w wiadomoci news:9f2c2b1fa22d6313fe4707ddff526152masel.cs.put.poznan.pl...
On 2010-08-30 07:22, Danusia wrote:
[...]

Na piecztkach jest lek. med. Jan Nowak i moe by np. specjalista chorb wewnetrznych,
lub dr. med. Jan Nowak i musi byc specjalista np. chorb wewntrznych
lub dr. nauk med. Jan Nowak i tu musi byc co najmniej 2 specjalizacje np. chorb wewntrznych i reumatolog

pozdr

Data: 2010-08-30 17:34:22
Autor: Mase
tytul doktora u lekarza?
On 2010-08-30 17:19, Danusia wrote:
[...]

Bo lekarze maja 2 niezalezne sciezki rozwoju:
- zawodowa - specjalizacje w jakims tam kierunku i jakimstam stopniu
- naukowa - doktor, a pozniej profesor...

Pozdro

Mase

Data: 2010-08-31 23:13:55
Autor: ER
tytul doktora u lekarza?
Mase napisa(a):
Bo lekarze maja 2 niezalezne sciezki rozwoju:
- zawodowa - specjalizacje w jakims tam kierunku i jakimstam stopniu
- naukowa - doktor, a pozniej profesor...

dr -> dr hab. -> prof

Data: 2010-08-31 00:32:37
Autor: animka
tytul doktora u lekarza?
W dniu 2010-08-30 17:19, Danusia pisze:
Na piecztkach jest lek. med. Jan Nowak i moe by np. specjalista chorb
wewnetrznych,

Jakby by specjalist to na piecztce by byo, e on specjalista chorb wewntrznych, a nie lekarz.

--
animka

Data: 2010-08-31 06:00:29
Autor: Massai
tytul doktora u lekarza?
animka wrote:

> [...]
> chorb wewnetrznych,

Jakby by specjalist to na piecztce by byo, e on specjalista

Ja mam i to i to ;-)
lekmeda si daje przed nazwiskiem, info o specjalizacji - po, a
waciwie pod.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-08-31 23:07:42
Autor: ER
tytul doktora u lekarza?
Danusia napisa(a):
Doktor nauk medycznych to lekarz ktry ma co najmniej dwa doktoraty z rnych specjalizacji.

Bzdura.

lek. med. i dr n. med. to tytu naukowe
Kady absolwent ktry ukoczyl Akademi Medyczn (kiedy) lub Uniwersytet Medyczyny (dzisiaj) otrzymuje tytu lekarza lub lekarza dentysty (pomijam tu 3 opcje lekarz weterynarii)

dr n. med. otrzymuje si po zakoczeniu przewodu doktorskiego na uczelni jw.

zwyczajowo Pani Doktor / Panie Doktorze zwracamy si do lekarzy - bez wzgldu na tytu naukowy i/lub specjaliacje

Data: 2010-09-01 13:39:49
Autor: Tapatik
tytul doktora u lekarza?
Uytkownik ER napisa:
Danusia napisa(a):
Doktor nauk medycznych to lekarz ktry ma co najmniej dwa doktoraty z
rnych specjalizacji.

Bzdura.

lek. med. i dr n. med. to tytu naukowe

Chyba tylko dr, bo lekarz to tytu zawodowy.

Kady absolwent ktry ukoczyl Akademi Medyczn (kiedy) lub
Uniwersytet Medyczyny (dzisiaj) otrzymuje tytu lekarza lub lekarza
dentysty (pomijam tu 3 opcje lekarz weterynarii)

To akademie medyczne polikwidowali?

http://www.am.wroc.pl/

Chyba jeszcze nie wszystkie :-)

--
Pozdrawiam,
   Tapatik

Data: 2010-08-30 00:54:11
Autor: Mase
tytul doktora u lekarza?
On 2010-08-29 23:17, Cyb wrote:
[...]

dochtr od medycyny, albo inaczej doktor nauk medycznych to IMHO jest to
samo - czyli lekarz po doktoracie
na wsiach funkcjonuje jeszcze samo "dochtr" jako ktos, kto umie leczyc
i ma bialy kitel (nie mylic z malarzem pokojowym, ktory z dwoch
atrybutow "dochtra" posiada tylko kitel)

bo co innego "doktor" jako stopien naukowy a co innego doktor medycyny
:)

mylisz "doktora" z "dochtrem" :-)

[...]
4. suwak, np. przy spodniach :-)
5. ... (kto da wiecej)

A Twoja definicja "doktora" bardziej podchodzi pod "Zamet" :-)) *)

Pozdro

Mase

*) BP MSPANC

Data: 2010-08-30 01:12:55
Autor: Rafał \"SP\" Gil
tytul doktora u lekarza?
W dniu 2010-08-30 00:54, Maseł pisze:

mylisz "doktora" z "dochtórem" :-)

A jak zwracać się do chirurga ci będzie cie kroił za chwile ?

Panie *uju, czy panie doktorze ?

Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2010-08-30 07:08:44
Autor: Massai
tytul doktora u lekarza?
"Rafał \"SP\" Gil" wrote:

W dniu 2010-08-30 00:54, Maseł pisze:

> mylisz "doktora" z "dochtórem" :-)

A jak zwracać się do chirurga ci będzie cie kroił za chwile ?

Panie *uju, czy panie doktorze ?

Po prostu "panie doktorze".

"Panie lekarzu" jest dziwną zbitką, nienaturalną.

To odpowiednik "pani profesor" w szkole (w której ze świecą szukać
zwyczajnych czy nadzwyczajnych profesorów), bo "pani nauczycielko"
też brzmi dziwacznie.

Niektórzy bardziej nadęci lekarze bez doktoratu używają tytułu "dr
Iksiński" argumentując to (imho kretyńsko) że to okreslenie zawodu
a nie tytuł naukowy.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-08-30 09:43:11
Autor: Alek
tytul doktora u lekarza?
Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał

A jak zwracać się do chirurga ci będzie cie kroił za chwile ?

Panie *uju, czy panie doktorze ?

Po prostu "panie doktorze".

A można "proszę pana"?
Nie obrazi się i nie zaszyje gazika?

Data: 2010-08-30 08:17:38
Autor: Massai
tytul doktora u lekarza?
Alek wrote:

Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał

A można "proszę pana"?
Nie obrazi się i nie zaszyje gazika?

Pewnie.
Pisałem jakby już ktoś koniecznie chciał tytułować.

Tak samo jak do pielęgniarki "proszę pani", bo "siostro" to już
archaizm.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-08-31 23:12:04
Autor: ER
tytul doktora u lekarza?
Massai napisał(a):
Niektórzy bardziej nadęci lekarze bez doktoratu używają tytułu "dr
Iksiński" argumentując to (imho kretyńsko) że to okreslenie zawodu
a nie tytuł naukowy.
Niekoniecznie.
Ci - jak ich nazywasz nadęci - najpewniej pracowali w którymś z anglojęzycznych krajów. A tam wyczajowo przedstawiasz się dr Jan Nowak.
Dlaczego? Nie pytaj - nie wiem.

Data: 2010-09-01 07:37:56
Autor: Massai
tytul doktora u lekarza?
ER wrote:

Massai napisał(a):
> [...]
Ci - jak ich nazywasz nadęci - najpewniej pracowali w którymś z
anglojęzycznych krajów. A tam wyczajowo przedstawiasz się dr Jan

Może po prostu z tytułu Ph.D.?
Ale oni to anglojęzyczne kraje zazwyczaj widzieli tylko w telewizji.
Swoją drogą taka tytułomania czasem brzmi śmiesznie.
Kto normalny przedstawia się "Dzień dobry, jestem doktor Iksiński"?

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-09-01 03:13:17
Autor: lolka
tytul doktora u lekarza?
On 1 Wrz, 09:37, "Massai" <tsen...@wp.pl> wrote:

Moe po prostu z tytuu Ph.D.?
Ale oni to anglojzyczne kraje zazwyczaj widzieli tylko w telewizji.
Swoj drog taka tytuomania czasem brzmi miesznie.
Kto normalny przedstawia si "Dzie dobry, jestem doktor Iksiski"?

Major Bie ;)

--
*lolka*
www.bijougarden.blox.pl

Data: 2010-08-30 16:25:57
Autor: Maseł
tytul doktora u lekarza?
On 2010-08-30 01:12, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:
W dniu 2010-08-30 00:54, Maseł pisze:
mylisz "doktora" z "dochtórem" :-)
A jak zwracać się do chirurga ci będzie cie kroił za chwile ?
Panie *uju, czy panie doktorze ?

Kiedys do rangi "przyslowia" uroslo stwierdzenie, ze nie nalezy sie
klocic z czlowiekiem, ktory ma ci za chwile przyniesc jedzenie
(kelnerem). Mysle, ze w tym przypadku jest podobnie :-)

Pozdro

Maseł

Data: 2010-08-30 21:11:26
Autor: Rafał \"SP\" Gil
tytul doktora u lekarza?
W dniu 2010-08-30 16:25, Maseł pisze:

Kiedys do rangi "przyslowia" uroslo stwierdzenie, ze nie nalezy sie
klocic z czlowiekiem, ktory ma ci za chwile przyniesc jedzenie
(kelnerem). Mysle, ze w tym przypadku jest podobnie :-)

Otóż to. I dlatego, mimo, że zaciskałem i zęby i zwieracze - do nauczycieli w średniej zwracałem się per "PANIE PROFESORZE" ... kapelusz mi nie pier*olnął o ziemie, szkołę skończyłem, i o dziwo mam imgho bardzo dobre kontakty z kadrą, która mnie kształciła, mimo, że za czasów jak mnie kształciła wkur*iony byłem, że "trza" tytułować ich "psorami" ...

Po skończeniu szkoły jestem z większością na "Ty" lub "Panie Marku" ... Korona spoczywa gdzie spoczywała, ognia nie ma.

Aż dziw (teraz) mnie bierze, że wśród ludzi pojawia się bunt na pewne *zwyczajowe* zachowania.

Kurde, no ... PANIE DOKTORZE, PANIE WŁADZO ...  To może zabrzmi dziwnie, ale tytułując się "zwyczajowo" zazwyczaj mamy lepszy kontakt z "tytułowanym" niźli przy próbach brutalnego gwałtu n a tym *nienależnym tytule* ...

Gwoli "rozluźnienia" - nauczyłem kobietę jednego manewru w kontaktach z policją drogową (wcześniej miała reakcję w stylu: ok, 500 PLN i  6 pkt, biorę, pisz kur*a krawężniku ten mandat, bo nie mam czasu), że należy spojrzeć na pagon, dodać do niego odpowiednio jedną kreskę/gwiazdką/cokolwiek, tytułować policjanta o stopień wyżej, a zawsze idzie się dogadać. Dziewczę stwierdziło, że to co jej sprzedałem jest bardziej wartościowe od CB RADIA :) bo mimo, że "łapią" , to odpuszczają częściej ;)

A jeśli autor 1 posta (wątku) czuje potrzebę dowartościowania się - może zwracać się do mnie "panie Hu*u") ... jemu ulży, mi nie zaszkodzi, a kawałek świata będzie i uleczony i uporządkowany.
Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2010-08-30 19:13:06
Autor: Jacek_P
tytul doktora u lekarza?
"Rafał \"SP\" Gil" napisal:
Otóż to. I dlatego, mimo, że zaciskałem i zęby i zwieracze - do
                               ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
nauczycieli w średniej zwracałem się per "PANIE PROFESORZE" ... (...) Aż dziw (teraz) mnie bierze, że wśród ludzi pojawia się bunt na
     ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
pewne *zwyczajowe* zachowania.

Zestarzałeś się :) Za parę lat zaczniesz już non stop wstawiać
teksty typu 'w moich czasach', 'dzisiejsza młodzież' itp.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-08-30 22:04:47
Autor: Maseł
tytul doktora u lekarza?
On 2010-08-30 21:11, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:
[...]
[...]
swiete slowa - nie ma co walczyc z tradycja

Do tego dochodza wszyscy mecenasi, rejenci i moi ulubiency - architekci,
ktorzy przed nazwiskiem zamiast "mgr inż." pisza sobie "arch."

BTW - lepsza zadgowzdka robie wtedy, kiedy lekarz, doktor medycyny
zostaje profesorem - jak go wowczas tytuowac?

Pozdro

Maseł

Data: 2010-08-30 23:04:42
Autor: Rafał \"SP\" Gil
tytul doktora u lekarza?
W dniu 2010-08-30 22:04, Maseł pisze:

BTW - lepsza zadgowzdka robie wtedy, kiedy lekarz, doktor medycyny
zostaje profesorem - jak go wowczas tytuowac?

Panie doktorze ... chyba, że szerszy uśmiech pojawia się po Panie profesorze ... Rzecz oczywista IMHO ...

Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2010-08-31 08:46:28
Autor: niusy.pl
tytul doktora u lekarza?

Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl>

[...]

W twoim zachowaniu nie było niczego zwyczajowego. Po prostu nie miałeś wyboru lub tak Ci się wydawało.

[...]

Czym to się różni od dania łapówki ?

Data: 2010-08-31 10:59:16
Autor: SQLwiel
tytul doktora u lekarza?
niusy.pl pisze:

[...]

Nie jest karalne.
:)

Stosuję wersję nieco zmodyfikowaną. Nie chce mi się uczyć nazw stopni
policyjnych, więc gadam w stylu "O ja głupi i nieuważny. Jak to dobrze,
że Pan mnie napomniał. Proszę o łagodny wymiar kary i mam nadzieję, że
na napomnieniu poprzestaniemy."

--

Dziękuję.
    Pozdrawiam.