tytul doktora u lekarza?

Data: 2010-08-30 08:00:24
Autor: Tapatik
tytul doktora u lekarza?
Użytkownik Michał napisał:
witam,
czy lekarz, który nie ukończył studiów doktoranckich może używać pisemnie
tytułu doktora, czy może powinien pisać lekarz medycyny itp? Z definicji
tytułu doktora jest to tytuł naukowy po ukończeniu studiów doktoranckich,
lub poprostu zrobieniu doktoratu.

W Polsce zwyczajowo do lekarzy mówimy "panie doktorze" nawet jeśli nie ma on doktoratu. Natomiast na pieczątkach powinien mieć tytuł otrzymany na uczelni.

Tytuł doktora otrzymuje się po napisaniu i obronie pracy doktorskiej. Samo ukończenie studiów doktoranckich takiego tytułu nie daje.

Nie wiem jak jest w przypadku medycyny, czy nie trzeba jakiegoś dodatkowego wymogu spełnić, bo doktora nauk medycznych żadnego nie znam i dopytać się nie mogę.

--
Pozdrawiam,
   Tapatik

Data: 2010-08-30 09:20:06
Autor: terrorysta
tytul doktora u lekarza?
Nie wiem jak jest w przypadku medycyny, czy nie trzeba jakiegoś dodatkowego wymogu spełnić, bo doktora nauk medycznych żadnego nie znam i dopytać się nie mogę.
Jedyny dodatkowy wymóg to posiadanie tytułu zawodowego lekarza, teoretycznie aby być doktorem innych nauk nie potrzeba nawet matury.
t.

-- Pozdrawiam,
wzajemnie
  Tapatik

Data: 2010-08-30 08:15:00
Autor: Massai
tytul doktora u lekarza?
terrorysta wrote:

> [...]
Jedyny dodatkowy wymóg to posiadanie tytułu zawodowego lekarza,
teoretycznie aby być doktorem innych nauk nie potrzeba nawet matury.

Tak i nie, bo ... a to długi temat.
W skrócie - idzie zostać dr n. med. będąc np. biologiem.

Ale ścinają się o to...

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-08-30 08:58:01
Autor: Olgierd
tytul doktora u lekarza?
Dnia Mon, 30 Aug 2010 08:15:00 +0000, Massai napisał(a):

[...]

Ba, do pewnego momentu drem nauk prawnych mógł zostać administratywista. Pamiętam nawet przypadek faceta, który na tej podstawie próbował wpisać się na listę radców prawnych.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
pstryczki ==> http://www.flickr.com/photos/olgierd/

Data: 2010-08-30 11:32:50
Autor: Tapatik
tytul doktora u lekarza?
Użytkownik terrorysta napisał:

Jedyny dodatkowy wymóg to posiadanie tytułu zawodowego lekarza,
teoretycznie aby być doktorem innych nauk nie potrzeba nawet matury.

??????
Chyba honoris causa, czy jak to się pisze.
Jakoś nie wyobrażam sobie, aby do obrony doktoratu została dopuszczona osoba bez studiów magisterskich.

--
Pozdrawiam,
   Tapatik

Data: 2010-08-30 12:19:07
Autor: terrorysta
tytul doktora u lekarza?
[...]

Z tego co pamiętam profesor Banach, "ojciec" polskiej matematyki był w takiej sytuacji.
Teoretycznie piszesz co wartościowego, idziesz z tą książką do swego zawodowego znajomego, profesora i wszystko.
t.

tytul doktora u lekarza?