[mBank - pół żartem] tytuł i częstotliwość przelewów

Data: 2009-02-24 09:35:41
Autor: Kucing
[mBank - pół żartem] tytuł i częstotliwość przelewów
Temat proszę potraktować z przymrużeniem oka.

Syn znajomego powiedział mi ostatnio o "zabawie" jaką uskutecznia młodzież (pełnoletnia) za pośrednictwem mBanku. Przelewają sobie małe kwoty na konta (powiedzmy, że 1 zł) a w tytule przelewu piszą coś w rodzaju "Wpadnij jutro do mnie na piwo o 17oo". Odbiorca przelewu odsyła tę kwotę pisząc "O 17oo nie mogę, ale mogę być o 16oo. OK?". Itp. Jak wiadomo przelewy są bezpłatne, potwierdzenia przychodzą SMSami (bezpłatne, w przeciwieństwie do haseł jednorazowych, za które się płaci przy zamawianiu nowych list), więc zabawa jest za free.

W związku z tym zainteresowała mnie polityka mBanku. Takie przelewy to przecież dla nich realna strata (obciążenie systemu, zużycie sprzętu, konieczność archiwizowania zaksięgowanych operacji itp.). Czy są w mBanku jakieś ograniczenia odnośnie wysokości przelewu, liczby przelewów wykonanych w ciągu doby oraz tego, co można wpisać w tytule przelewu? (Czy np. przeszedł by przelew, który miałby w tytule "ch* ci w du*"?) Jak napisałem na początku temat nie jest bardzo ważny, raczej humorystyczny, ale pytam z czystej ciekawości. Jak uważacie?

--
- Kucing -

Data: 2009-02-24 08:43:16
Autor: hathor3
Kucing wrote:

Temat proszę potraktować z przymrużeniem oka.

z drugiej zaś strony jest pan Kaziu, który trzyma w mBanku 500 k i w
miesiącu nie robi ani jednej operacji. i tak wszystko się bilansuje.

ja zużyłem wczoraj ok. 20 sms (na całkiem poważne cele), czy mbank
pójdzie z tego tytułu z torbami?
Masowe smsy nie są aż tak drogie.

--
ha

Data: 2009-02-24 09:53:12
Autor: Brzezi
wto, 24 lut 2009 o 09:35 GMT, Kucing napisał(a):

[...]

A czy reszte chistorii przekrecilem tak jak tutaj powyzej? bo:

hasla jednorazowe(smsowe) sa DARMOWE
potwierdzenia o przyjsciu przelewu SA PLATNE

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail: brzezi@gmail.com ][                                              ]
[       Ekg: #3781111         ][      Dull women have immaculate homes.       ]

Data: 2009-02-24 10:01:08
Autor: WAM
[mBank - pół żartem ] tytuł i częstotli wość przelewów
On Tue, 24 Feb 2009 09:35:41 +0100, Kucing
<kucing@h.u.s.h.m.a.i.l.com> wrote:

Jak wiadomo przelewy są bezpłatne, potwierdzenia przychodzą SMSami (bezpłatne, w przeciwieństwie do haseł jednorazowych, za które się płaci przy zamawianiu nowych list), więc zabawa jest za free.
Potwierdzenia sa platne, hasla jednorazowe sa bezplatne.

Jezeli dwoch delikwentow ma dostep do sieci to po co maja sie
wymieniac informacjami za posrednictwem banku? Prosciej i szybciej
przez gg/maila/skype/itp. Latwiej tez zapamietac identyfikator
ktorejkolwiek uslugi sieciowej niz 26 cyfr NRB.

WAM
--
wielkanoc nad morzem www.nadmorze.pl/wielkanoc
wczasy nad morzem www.nadmorze.pl

Data: 2009-02-24 10:04:26
Autor: MarekZ
Użytkownik "WAM" <nospam@nowam.nopl.pl> napisał w wiadomości news:omd7q4d66m6l024c5rf24ot6nsdedd0hji4ax.com...

[...]

Ja myślę, że takie dzieci może czują się znacznie bardziej poważnie, z tego powodu że mają konto bankowe i mogą komuś zrobić przelew, niż jakby miały po prostu rozmawiać przez gg.

Jeśli taka moda rzeczywiście powstała, to raczej umrze ona bardzo szybko, bo tak jak piszesz jest to niewygodne.

marekz

Data: 2009-02-24 01:22:52
Autor: krzysztofsf@wp.pl
On 24 Lut, 10:04, "MarekZ" <marekz_us...@irc.pl> wrote:
Użytkownik "WAM" <nos...@nowam.nopl.pl> napisał w wiadomościnews:omd7q4d66m6l024c5rf24ot6nsdedd0hji4ax.com...

> [...]

prostu rozmawiać przez gg.

Jeśli taka moda rzeczywiście powstała, to raczej umrze ona bardzo szybko, bo

Moze w firmach lub uczelniach, gdzie zablokowano GG?
Przelewy na konta mbankowe dochodzace praktycznie natychmiast bez
czekania na sesje?

Data: 2009-02-24 18:13:54
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail krzysztofsf@wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Moze w firmach lub uczelniach, gdzie zablokowano GG?
Przelewy na konta mbankowe dochodzace praktycznie natychmiast bez
czekania na sesje?

oczywiscie

które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka.    Frank Herbert

Data: 2009-02-24 11:23:29
Autor: jan kowalski
Kucing <kucing@h.u.s.h.m.a.i.l.com> napisał(a):
[...]

coz, jak przestanie sie bilansowac to znowu wprowadza oplaty za przelewy,
w koncu naredzia sa po to, zeby ich sensownie uzywac. jak klienci nie szanuja
tego co maja gratis, to zaczna szanowac to, za co beda musieli placic :)

pamietacie jakie byly placze, gdy mbank wprowadzal oplate za przelew? wiecej tej mody to znowu grupa sie uaktywni i znowu kupa ludzi bedzie
deklarowac odejscie z mbanku.

Data: 2009-02-24 12:35:01
Autor: Radek Wroclawski
jan kowalski pisze:
[...]
a kiedyś były przelewy wewnętrzne płatne?

Data: 2009-02-24 13:42:14
Autor: zlotowinfo
Użytkownik "jan kowalski" <0ldman@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:go0lbh$cba$1inews.gazeta.pl...
[...]

przeszedłem w tym czasie do volkwagena

wiecej tej mody to znowu grupa sie uaktywni i znowu kupa ludzi bedzie
deklarowac odejscie z mbanku.

ja tam z mbanku nie odejdę, konto będzie poprostu nie aktywne

już w tej chwili poszedłem do volkswagen, teraz przy ponownym zakladaniu
volkswagena pytali: "czemu...", powiedziałem: procent w mbanku

akurat obniżki procentu mbank spotkały się z darmowością konta direct
wprowadzą opłaty znów polecą na drzewo

Data: 2009-02-24 12:52:20
Autor: aneczka
sesje elixir - częstotliwość przelewów
Kucing <kucing@h.u.s.h.m.a.i.l.com> napisał(a):
Syn znajomego powiedział mi ostatnio o "zabawie" jaką uskutecznia młodzież

Chłopak wpuścił cie w maliny. Przelewy (niezaleznie od sumy) idą sesjami
elixir, nadają się więc do gadania w tempie dwa zdania na dzień

Data: 2009-02-24 04:57:38
Autor: BK
On Feb 24, 1:52 pm, " aneczka" <aneczka.jedna.SKA...@gazeta.pl> wrote:
Kucing <kuc...@h.u.s.h.m.a.i.l.com> napisał(a):

> Syn znajomego powiedział mi ostatnio o "zabawie" jaką uskutecznia młodzież

Chłopak wpuścił cie w maliny. Przelewy (niezaleznie od sumy) idą sesjami
elixir, nadają się więc do gadania w tempie dwa zdania na dzień

Juz widze wewnetrzne przelewy idace elixirem :D

Data: 2009-02-24 04:58:50
Autor: BK
> [...]

Chłopak wpuścił cie w maliny. Przelewy (niezaleznie od sumy) idą sesjami
elixir, nadają się więc do gadania w tempie dwa zdania na dzień

I jeszcze jedno: akurat to czy przelew idzie elixirem zalezy od kwoty.
Elixir obsluguje przelewy do 1 000 000 zl. Powyzej tej kwoty ida przez
SORBNETEM.

Data: 2009-02-24 13:02:26
Autor: Olgierd
Dnia Tue, 24 Feb 2009 12:52:20 +0000,  aneczka napisał(a):

Chłopak wpuścił cie w maliny. Przelewy (niezaleznie od sumy) idą sesjami
elixir, nadają się więc do gadania w tempie dwa zdania na dzień

Akurat przelewy mBank->mBank nie czekają na eliksira ;-)

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-02-24 14:06:06
Autor: Kamil Jońca
" aneczka" <aneczka.jedna.SKASUJ@gazeta.pl> writes:

[...]

Ale ja zrozumiałem, że chodzi o wewnętrzne.

--
KJ
można nie mieć nawet żadnego sensownego argumentu, a dzięki odpowiedniej

Data: 2009-02-24 20:22:14
Autor: Edward Malinowy
sesje elixir - częstotliwość przelewów
" aneczka" news:go0qi4$dsm$1inews.gazeta.pl

Chłopak wpuścił cie w maliny. Przelewy (niezaleznie od sumy) idą sesjami
elixir, nadają się więc do gadania w tempie dwa zdania na dzień

Czy szanowna koleżanka wykonywała kiedyś przelewy pomiędzy rachunkami w
mBanku? Z treści posta wysuwam wniosek, że nie i stąd takie głupoty w tym co
wyżej zacytowane.

Data: 2009-02-28 18:15:04
Autor: Chris
Dnia Tue, 24 Feb 2009 20:22:14 +0100, Edward Malinowy napisał(a):

[...]

A ja przypuszczam, że Ty nigdy takiego SMS z mBanku nie dostałeś.
Bo:
1. Za te otrzymywane z mbanku SMS-y się płaci (ja płace po 20 gr)
2. W takim SMS-ie są: data, godzina, numery rachunków, kwota, a na tytuł
przelewu zostaje nie więcej niż kilka znaków.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-02-24 18:13:51
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail kucing@h.u.s.h.m.a.i.l.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

(bezpłatne, w przeciwieństwie do haseł jednorazowych, za które się płaci przy zamawianiu nowych list)

od kiedy płaci sie za listy?

Imieniny należy obchodzić - jeżeli nie własne - to szerokim łukiem.

Data: 2009-02-24 21:18:11
Autor: Marcin Mokrzycki
On Tue, 24 Feb 2009 09:35:41 +0100, Kucing wrote:

Temat proszę potraktować z przymrużeniem oka.

Dawno temu na forum mBanku zaproponowałem, żeby oprócz opcji powtórzenia
przelewu była opcja odpowiedzi na przelew przychodzący, właśnie w celu
stworzenia takiego bezpiecznego komunikatora. :-)

--
Marcin Mokrzycki
gg:659336  o2:mmokrzycki

Data: 2009-02-24 21:48:37
Autor: rafal
[mBank - pół żartem] tytuł i częstotliwość przelewów
Chciałbym mieć dużo znajomych i żeby codziennie z 50 osób zapraszało mnie na piwo w ten sposób ;)

[mBank - pół żartem] tytuł i częstotliwość przelewów