tytuł wykonawczy (mandat karny)

Data: 2009-12-04 23:41:58
Autor: KAi
tytuł wykonawczy (mandat karny)
Hej,

Co się dzieje w sytuacji, kiedy w zawiadomieniu o zajęciu prawa majątkowego stanowiącego wierzytelność z rachunku bankowego jest wskazany bank, w którym nie mam rachunku? We wskazanym banku, rachunek posiada np rodzina, ale ja jako osoba prowadząca działalność, wymieniona w zawiadomieniu z NIP'u, regonu, podawałem do US zupełnie inny nr rachunku...?
Co się stanie kiedy nalezności jakie bank ma zablokować zostaną zablokowane komuś, kto ma akurat rachunek w wymienionym w piśmie banku?
Ewidentnie ktoś kto przygotowywał zawiadomienie nie przyłozył się do pracy - ale czy to w ogole jest możliwe i jakie ja mogę wykonać ruchy w tej sprawie...

Bo sobie myślę, że zajać komuś jakoś kwotę na koncie bez powodu to już o kryminał się obija lekko...

Dzięki za wszelkie sugestie :)

Pozdr,
KAi

Data: 2009-12-04 18:02:35
Autor: witek
KAi wrote:
[...]

Nieistotne co podawałeś a co nie, tylko czy jesteś właścicielem (lub współ) jakiegokolwiek rachunku w tym banku.

Co się stanie kiedy nalezności jakie bank ma zablokować zostaną zablokowane komuś, kto ma akurat rachunek w wymienionym w piśmie banku?

zostaną zablokowane.

Ewidentnie ktoś kto przygotowywał zawiadomienie nie przyłozył się do pracy - ale czy to w ogole jest możliwe i jakie ja mogę wykonać ruchy w tej sprawie...

odkręcać.
jak to komornik to powództwo przeciwegzekucyjne.

Bo sobie myślę, że zajać komuś jakoś kwotę na koncie bez powodu to już o kryminał się obija lekko...

normalka
najpierw sie strzela a potem patrzy kogo sie ubiło.

Data: 2009-12-05 01:10:18
Autor: Andrzej Lawa
KAi pisze:

[...]

Generalnie komornik może wysyłać żądanie zajęcia do wszystkich banków
jak leci - licząc na to, że trafi taki, w którym faktycznie masz konto ;)

Oczywiście bank nie powinien zajmować środków na koncie, którego nie
jesteś właścicielem ani współwłaścicielem.

Co się stanie kiedy nalezności jakie bank ma zablokować zostaną zablokowane komuś, kto ma akurat rachunek w wymienionym w piśmie banku?

Dokładnie to samo, jakby zajął konto kogoś zupełnie obcego.

Ewidentnie ktoś kto przygotowywał zawiadomienie nie przyłozył się do pracy - ale czy to w ogole jest możliwe i jakie ja mogę wykonać ruchy w tej sprawie...

Ale w jakiej sprawie? Doszło do zajęcia, czy tylko dostałeś
zawiadomienie, że komornik zajął Twoje nieistniejące  w tym banku konto?

Bo sobie myślę, że zajać komuś jakoś kwotę na koncie bez powodu to już o kryminał się obija lekko...

Dzięki za wszelkie sugestie :)

Może rozwiń opis sytuacji: zajęto komuś konto, czy tylko komornik zajął
wszystkie zero Twoim kont w tym banku ;)

Data: 2009-12-05 01:53:24
Autor: KAi
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4b19a4ea$1news.home.net.pl...

Ale w jakiej sprawie? Doszło do zajęcia, czy tylko dostałeś
zawiadomienie, że komornik zajął Twoje nieistniejące  w tym banku konto?

No właśnie - póki co dostałem tylko zawiadomienie, a że jest piątek to nie wiem jak jest z tym zajęciem.

Może rozwiń opis sytuacji: zajęto komuś konto, czy tylko komornik zajął
wszystkie zero Twoim kont w tym banku ;)

A sytuacja wygląda tak jak opisałem - dostałem zawiadomienie - w nazwie Banku  BOŚ oddział w miescie, w którym firma moja ma siedzibę - ale ni huhu nie mam tam żadnego konta - mają moi rodzice i nie jestem właścicielem ani wspołwłaścicielem - ale co za matoł miałby zamiar blokować konto, którego nie jestem właścicielem ani współ :)?

Także dla mnie nie powinno być żadnego zajęcia - tylko BANK BOŚ powienien odesłać info do US, żeby sobie poszukali lepiej mojego rachunku jak już chcą w takie gierki grać zamiast zachować się jak normalni ludzie i przysłać upomnienie (wiem, wiem, że nie musi być upomnienia, bo sobie ministerstwo takie przepisy wprowadziło odnośnie mandatów) ale gdyby było - byłaby kasa na ich koncie i po temacie..zresztą nie o to tu chodzi...

Aha i pismo jakie dostałem jest z US. Komornika jako takiego nie widzę nigdzie w zawiadomieniu - tylko info że bank ma przesłać na dane konto kwotę mandatu + odsetki na wskazane w pismie konto

No ciekawe..

Data: 2009-12-05 12:44:11
Autor: Andrzej Lawa
tytu
KAi pisze:

[...]

Wiesz, zawsze możesz otworzyć tam konto - i wtedy od razu zostanie zajęte ;)

[...]

Ale oni nie bawią się w szukanie, tylko wysyłają zajęcia "jak leci".

Aha i pismo jakie dostałem jest z US. Komornika jako takiego nie widzę nigdzie w zawiadomieniu - tylko info że bank ma przesłać na dane konto kwotę mandatu + odsetki na wskazane w pismie konto

Oj, komornik - poborca skarbowy... W sumie nieistotne w tym przypadku.

Data: 2009-12-05 13:09:31
Autor: KAi
tytu

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4b1a478b$1news.home.net.pl...

Ale oni nie bawią się w szukanie, tylko wysyłają zajęcia "jak leci".

No tak ale czy ja z kolei nie mogę " jak leci" przypierd***ć im przy wszystkich pracownikach za to, że zajeli konto kogoś tam - jak dla mnie to bym zrobił zadymę za to, że potrzebna była kasa pilnie a nie mógł ktoś jej wypłacic bo jakiś zbaraniały łeb dokonał skuchy...

NIe jestem właścicielem konta - jest jakiś paragraf, gdzie jest napisane "że zajmujemy konto jak leci patrząc tylko na adres, który jest zamieszany w sprawie?" Qrwa jakaś paranoja...

żenada... heh

Data: 2009-12-05 11:03:23
Autor: witek
tytu
KAi wrote:

[...]

a co cie obchodzi ktoś inny.

NIe jestem właścicielem konta -

no to co sie martwisz.

ustaw sobie kodowanie, bo mi sie nie chce towich krzaczków poprawiac.

Data: 2009-12-05 13:12:08
Autor: Johnson
tytu
KAi pisze:

żenada... heh

Żenada to nie płacenie mandatu.

--
@2009 Johnson

Data: 2009-12-07 03:06:18
Autor: KAi
tytu

Użytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl> napisał w wiadomości news:hfdimi$jfd$2inews.gazeta.pl...
KAi pisze:

żenada... heh

Żenada to nie płacenie mandatu.

@2009 Johnson - Poważnie??? nagadałeś się? merytorycznie fest!!!!
Gratuluję...

Data: 2009-12-07 06:47:09
Autor: Liwiusz
tytu
Johnson pisze:
KAi pisze:

żenada... heh

Żenada to nie płacenie mandatu.

A dlaczego? Pobożne życzenia? ;)

--
Liwiusz

Data: 2009-12-07 07:50:10
Autor: Johnson
tytu
Liwiusz pisze:

Żenada to nie płacenie mandatu.

A dlaczego?

Bo takie mam wewnętrzne przekonanie.
W tym momencie mówimy przecież o ocenach (moralnych?) takiego a nie innego zachowania.
najbardziej pasuje mi tutaj do autora wątku to:

"WIDZISZ DRZAZGĘ W OKU BLIŹNIEGO SWEGO, A NIE WIDZISZ KŁODY W OKU SWOIM"

--
@2009 Johnson

Data: 2009-12-05 13:16:50
Autor: spp
tytu
KAi pisze:

[...]

Możesz napisać jaśniej - zajęli jakieś konto?

--
spp

Data: 2009-12-05 13:42:43
Autor: Andrzej Lawa
tytu
KAi pisze:

NIe jestem właścicielem konta - jest jakiś paragraf, gdzie jest napisane "że zajmujemy konto jak leci patrząc tylko na adres, który jest zamieszany w sprawie?" Qrwa jakaś paranoja...

Aaargh... Czytaj uważniej!

Wysyłają zajęcia do banków "jak leci" - i jak w jakimś banku trafi się
konto tej właśnie osoby, która wisi kasę - bank zajmuje środki na tym
koncie.

Zajęcie "działa" nawet jak w chwili zajęcia nie miałeś konta, a
założyłeś np. dzień później. Bank póki co tylko poinformował, że jak
teraz założysz u nich konto i trafią tam jakieś środki, to je capnie.

Jeśli zaś faktycznie czyjeś konto zostało zajęte, to będzie to pomyłka
banku i pretensje należy mieć do nich.

Data: 2009-12-05 13:14:55
Autor: Johnson
tytuł wykonawczy (mandat karny)
KAi pisze:

No ciekawe..

Egzekucję mandatów prowadzi US a nie Komornik Sądowy. To ustawa o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.

--
@2009 Johnson

Data: 2009-12-07 03:39:30
Autor: KAi
tytuł wykonawczy (mandat karny)
Panowie... tak już do wszystkich

Nie wiem czy zajeli konto moich rodziców (a jest takie podejrzenie) bo jest weekand i nie mam możliwości sprawdzić czy je zajęli czy nie...
ale fakt jest taki, że w piśmie zajebistym jest wskazaany bank, z którym ja nie mam nic wspolnego (nie mam ani roru, ani rachunku bieżącego), a z racji, że prowadzę działalność gospodarczą liczy się tylko i wyłącznie konto firmowe (czytaj rachunek bieżący podany w US za pośrednictwem NIP), z którego mogą sobie sciągać należności -  z innego nie maja prawa i mozliwosci.

Idąc dalej...

W pismie jest napisane, że bank ma przekazac z niby mojego konta (nie ma podanego żadnego numeru, tylko oddział, z którym nie mam nic wspolnego kompletnie) kwotę 212 PLN na wskazane konto US. Bank nie MOŻE wysyłać kasy z konta, którego nie jestem właścicielem... Qrwa dla mie jest to proste jak drut.
I jeżeli zablokowali konto rodziców (bo adres  się zgada i nazwisko taty, bo blokuja "jak leci" w co nie chce mi się jednak wierzyć) to bedą mieli lekko przejebane.

MOGĄ TYLKO ZABLOKOWAĆ MONETE Z MOJEGO KONTA, KTÓREGO JESTEM WŁASCICIELEM - KONTA FIRMOWEGO. Jezeli bym nie prowadził działalnosci, a pracowałbym u ciecia, wjechaliby do ciecia i kazali wypłacic 212 pln pensji mniej...

Reasumując:

Bank BOŚ nie ma klienta o moim nazwisku i danych NIP, Regon, Pesel i całe pismo mozna wsadzic sobie w dupe. Bank BOŚ powininen wysłac info do US, ze nie ma takiego klienta i nie moze wysyłac/zablokowac zadnych pieniedzy, bo nie ma takiej mozliwosci. - US ma za zadanie znalezc konto, ktorego jestem wlscicielem (konto firmowe podane w NIP - qrwa jakie to jest przecież proste - maja to podane przeze mnie w deklaracji NIP!!!!!!! - i tam zabezpieczyc należności)

A ja mam to wszystko w dupie i płacę 212 PLN na wskazane w pismie konto US - mam dowod wplaty wraz z numerem  tytułu wykonawczego i tak koncze temat...zeby badziewiarzom z US ułatwic prace...

generalnie LOL.....

dzieki wszystkim za wszystkie sugestie...

Pozdr

Data: 2009-12-06 21:40:07
Autor: witek
tytuł wykonawczy (mandat karny)
KAi wrote:
Panowie... tak juÂż do wszystkich

Nie wiem czy zajeli konto moich rodzicĂłw (a jest takie podejrzenie) bo jest weekand i nie mam moÂżliwoÂści sprawdziĂŚ czy je zajĂŞli czy nie...

no to po co siejesz panike.
wróć jak już bedziesz wiedział.
dobranoc.

Data: 2009-12-07 06:14:52
Autor: spp
KAi pisze:

MOGĄ TYLKO ZABLOKOWAĆ MONETE Z MOJEGO KONTA, KTÓREGO JESTEM WŁASCICIELEM - KONTA FIRMOWEGO.

Możesz napisać dlaczego jesteś wyjątkiem?

--
spp

Data: 2009-12-07 09:47:00
Autor: KAi

Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości news:hfi30d$6c0$1news.onet.pl...
KAi pisze:

MOGĄ TYLKO ZABLOKOWAĆ MONETE Z MOJEGO KONTA, KTÓREGO JESTEM WŁASCICIELEM - KONTA FIRMOWEGO.

Możesz napisać dlaczego jesteś wyjątkiem?

-- spp

Nie wiem dlaczego jestem wyjątkiem, ale dla mnie to jest logiczne - tak jakby zablokowali kasę na Twoim koncie za mój mandat... bo ktoś dał skuchę... wyobrazasz sobie, że bank zobaczył - o jest blokada i nakaz wpłaty za mandat jakiegoś kolesia - *uj, ze go nie mamy jako klienta, ale co tam kasę i tak przelejemy z konta jakiegoś jelenia, który przez pomyłkę padł ofiarą niekompetencji US... ?

Co TY na to? :) dajesz kasę? zgadzasz się?

W sumie nie wiem jak to się skonczy, ale osobisice wpłacam kasę za mandat na wskazane w "wykonawczym" (bo i tak trzeba go zapłacic i nie ma od tego odwrotu - to tez jest logiczne - ale zapytałem dlaczego i co się dzieje w takiej sytuacji, kiedy zablokują środki na koncie  zupełnie innej osoby przez pomyłkę)

Pozdrowienia

Data: 2009-12-07 10:06:29
Autor: spp
KAi pisze:

[...]

Problem polega na tym, że jeszcze nie wiesz czy komukolwiek zablokowali kasę (jeżeli tak - są procedury aby to wyprostować) lecz w tym, iż ograniczasz prawo do egzekucji tylko z konta firmowego, które wcześniej wskazałeś. A przepisy dopuszczają takie postępowanie wobec _każdego_ konta którego jesteś właścicielem czy współwłaścicielem. I sposób w jaki się to dokonuje już nie jest ważny.

--
spp

Data: 2009-12-07 19:28:45
Autor: KAi

Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości news:4b1cc595$1news.home.net.pl...
KAi pisze:

[...]

Tak jeszcze informacyjnie odnośnie kont prywatnych...

" W przypadku zajęcia konta prywatnego, nie firmowego, istnieje kwota, równa trzykrotności średniej krajowej, która określa wysokość salda, poniżej którego bank nie ma prawa przekazać ani złotówki organowi egzekucyjnemu."

http://blog.bzwbk.pl/2009/06/blokada-na-rachunku-czyli-szlaban/

są tam opisne tematy z debetami itp.. ale ogolnie chodzi o to, że nie może

Także jak widać nie jest to takie proste jak tu wszyscy twierdzą. A inny temat jest taki, że bank nie ma mozliwości zrobić przelewu z konta INNEJ osoby.... no panowie... przeciez to jest chyba logiczne - a jezeli nie jest to poproszę o taki przepis, który to wyjaśnia bardzo jasno :)

POzdr

Data: 2009-12-07 19:51:20
Autor: spp
KAi pisze:

Także jak widać nie jest to takie proste jak tu wszyscy twierdzą.

Nie jest tak źle. Zobacz, że można mieć korzyści z nieterminowego płacenia mandatów - tylko niecałe trzy stówy a jaką wiedzę zdobyłeś. I to za darmo. :)

> [...]
temat jest taki, że bank nie ma mozliwości zrobić przelewu z konta INNEJ osoby.... no panowie... przeciez to jest chyba logiczne - a jezeli nie jest to poproszę o taki przepis, który to wyjaśnia bardzo jasno :)

Przecież nikt tutaj nie napisał, że istnieje taka możliwość. O co więc chodzi?

--
spp

Data: 2009-12-07 23:41:54
Autor: Gotfryd Smolik news
[OT], było: tytuł wykonawczy (mandat karny)
On Mon, 7 Dec 2009, KAi wrote:

Tak jeszcze informacyjnie odnośnie kont prywatnych...

" W przypadku zajęcia konta prywatnego, nie firmowego,
[...]
http://blog.bzwbk.pl/2009/06/blokada-na-rachunku-czyli-szlaban/

  Zawsze mnie intryguje podział na ryby i śledzie ;)
  Tudzież na kury i ptaki. Oraz jabłka i owoce.
  Ciekawe, czy autor artykułu umie wyjaśnić po co podkreśla
że konto jest *prywatne* - niby co, "firmowe" jest państwowe,
komunalne czy spółdzielcze?
  Jakby tak pisał o koncie *osobistym*, to bym rozumiał, ale
chyba za dużo wymagam :]

pzdr, Gotfryd

tytuł wykonawczy (mandat karny)