tzvela, ciebie pogielo czy co ?

Data: 2009-06-11 05:51:31
Autor: Mariusz Merta
tzvela, ciebie pogielo czy co ?
owszem, swiat byl zdominowany kultura grecka i rzymska
ale w powyzszym wywodzie jest sprytne niedomowienie
otoz to bylo w Judei a nie w Rzymie czy Aleksandrii poza tym Jezus byl
Zydem i jako taki podlegal prawu zydowskiemu
ktore dosc szczegolnie traktowalo pedalow...mozna powiedziec, ze z
kamienna niezmiennoscia i konsekwencja... jak dalece prawo zydowskie
bylo zakorzenione w Judei mowi przyklad z jawnogrzesznica chciano ja
potraktowac z w/w kamienna konsekwencja...zas Jezusa sprowokowac do
uczynienia wylomu w prawie... i co ? gucio, zrobil ich w konia...
poza tym Jezus wyraznie powiedzial, ze przeszedl wypelnic Prawo...
no i Dekalog w Starym Testamencie mowi wyraznie o kamiennym
traktowaniu pedalow
poza tym, litosci, gdyby byl pedalem albo robil cokolwiek na ich
rzecz, to przed sanchedrynem by to wywleczono... co jak co, ale zwykli
Zydzi znosili wiele od kaplanow ale pedalstwa to juz chyba nie za
bardzo...

tzweluch, nie kombinuj jak kon pod gorke tylko idz wymoczyc mozg w
spirytusie... pewne sprawy najwyrazniej cie przerastaja...

a propos, moze przedstawisz stanowsko rabinatu izraelskiego w sprawie
pedalstwa izraelskiego ?
z tego co mnie wiadomo to wielu z nich ubolewa ze nie mozna kamieniem
w pedalow

Mariusz Merta

Data: 2009-06-11 16:27:03
Autor: Panslavista
tzvela, ciebie pogielo czy co ?

Uzytkownik "Mariusz Merta" <gumisiu1@wp.pl> napisal w wiadomosci

a propos, moze przedstawisz stanowsko rabinatu izraelskiego w sprawie
pedalstwa izraelskiego ?

My, Polacy, tu w Polsce tez...

Data: 2009-06-12 01:04:14
Autor: Vic
Mariusz Merta wrote:
no i Dekalog w Starym Testamencie mowi wyraznie o kamiennym
traktowaniu pedalow

Zaciekawiles mnie. Moglbys zacytowac stosowny fragment dekalogu?

--
Vic

Data: 2009-06-11 22:42:17
Autor: Mariusz Merta
tzvela, ciebie pogielo czy co ?

Zaciekawiles mnie. Moglbys zacytowac stosowny fragment dekalogu?

6
Mariusz Merta

Data: 2009-06-11 23:02:43
Autor: Mariusz Merta
zeby byla jasnosc...

Zaciekawiles mnie. Moglbys zacytowac stosowny fragment dekalogu?
i jedna mala uwaga, nie jestesmy na ty prosze pana...
a teraz do meritum
Stary Testament
II Mojzeszowa 20 -17

to o czym w tej chwili rozmawiamy
II Mojzeszowa 14
powinien tam byc odnosnik  do III Mojzeszwej 11-19 tutaj raczej
zadnych watpliwosci niema... ciekwae czy Izrael pozbawilby Mojzesza
obywatelstwa za taka zadze krwi ;-)
teraz Nowy Testament
Mat 5,27;19,28
Mar 10,19
Rzym 13,9
Jak 2,11

Korzystam z Biblii wydanej przezBrytyjskie i Zagraniczne Towarzystwo
Biblijne, Wyd. IX z 1982 roku...

Data: 2009-06-13 00:15:12
Autor: Vic
zeby byla jasnosc...
Mariusz Merta wrote:
i jedna mala uwaga, nie jestesmy na ty prosze pana...

Chcialem trzymac dytans,ale nikt na psp nie "panowal" mi, wiec nie zwracam sie per "pan" do nikogo na psp :)

a teraz do meritum
Stary Testament
II Mojzeszowa 20 -17

Clou chrzescijanstwa jest kompletna opozycja do Starego Testamentu :)

[...]

Matthew 5:27
You have heard that it was said 'Do not commit adultery'
Mam tylko angielska wersje, bo na niej sie wychowalem. Adultery dotyczy cudzolostwa, nic o homoseksualizmie.
19:28 za cholere nie ma zwiazku z nasza dyskusja.

Mark 10:19
Znowu mowa o 'adultery' cudzolostwie, nic o pedalach

Romans 13:9
Ponownie mowa o cudzolostwie 'adultery', i ni ch*ja o homoseksualizmie

--
Vic

tzvela, ciebie pogielo czy co ?