tzw. odpowiedź NA PIŚMIE

Data: 2010-08-09 11:10:30
Autor: inner continental
tzw. odpowiedź NA PIŚMIE
Kiedy, w jakich okolicznościach, jakiś większy podmiot typu osoba
prawna jest zobowiązany udzielić tzw. odpowiedzi na piśmie?
Czy zawsze może powiedzieć "nie bo nie, a jak nie to wezmę ochronę"?

Data: 2010-08-09 13:19:08
Autor: witek
tzw. odpowiedź NA PIŚMIE
inner continental wrote:
Kiedy, w jakich okolicznościach, jakiś większy podmiot typu osoba
prawna jest zobowiązany udzielić tzw. odpowiedzi na piśmie?
Czy zawsze może powiedzieć "nie bo nie, a jak nie to wezmę ochronę"?

po za administracją, która rządzi sie KPA to pozostali w zasadzie nigdy.

No chyba, że mają w tym własny interes.

Data: 2010-08-09 11:26:28
Autor: inner continental
tzw. odpowiedź NA PIŚMIE
On Aug 9, 8:19 pm, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
> [...]
> Czy zawsze może powiedzieć "nie bo nie, a jak nie to wezmę ochronę"?

po za administracją, która rządzi sie KPA to pozostali w zasadzie nigdy.

Co w powyższym oznacza "w zasadzie"? Czy mogę prosić o większą
precyzję?

No chyba, że mają w tym własny interes.

Jeśli mają w tym własny interes to bym nie pytał czy są ZOBOWIĄZANI
udzielić odpowiedzi na piśmie.

Chodzi mi o to czy MUSZĄ!

Data: 2010-08-09 21:36:33
Autor: Andrzej Lawa
tzw. odpowiedź NA PIŚMIE
inner continental pisze:
[...]

Mogą się do tego zobowiązać umową cywilną.

[ciach]

Chodzi mi o to czy MUSZĄ!

Jeśli się do tego wiążąco nie zobowiązali, to nie.

Data: 2010-08-09 11:39:30
Autor: inner continental
tzw. odpowiedź NA PIŚMIE
> [...]
> Czy zawsze może powiedzieć "nie bo nie, a jak nie to wezmę ochronę"?

po za administracją, która rządzi sie KPA to pozostali w zasadzie nigdy.

Ale w takim razie to SKĄD "wiem", z jaką odpowiedzią owego podmiotu
mam do czynienia? Skoro nie mam nic na piśmie to przyjmuję, że "nie
dosłyszałem" i nie przyjmuję do wiadomości, że odpowiedź jest nie po
mojej myśli.

Innymi słowy, skoro nie dali odpowiedzi na piśmie to tak jakby w ogóle
nie udzielili żadnej odpowiedzi. Czy mogą uchylić się od odpowiedzi?

Data: 2010-08-09 13:40:57
Autor: witek
tzw. odpowiedź NA PIŚMIE
inner continental wrote:
[...]

wez napisz o co chodzi, zamiast owijac w bawelne.

Data: 2010-08-09 21:38:50
Autor: Andrzej Lawa
tzw. odpowiedź NA PIŚMIE
inner continental pisze:

[...]

A oni mają nagranie.

Innymi słowy, skoro nie dali odpowiedzi na piśmie to tak jakby w ogóle
nie udzielili żadnej odpowiedzi. Czy mogą uchylić się od odpowiedzi?

A bez metafor?

Data: 2010-08-10 00:10:22
Autor: m4rkiz
tzw. odpowiedź NA PIŚMIE
"inner continental" <innercontinental@gmail.com> wrote in message news:0d1b9483-3da7-4a36-b9f1-31abbadf6e16u26g2000yqu.googlegroups.com...
Innymi słowy, skoro nie dali odpowiedzi na piśmie to tak jakby w ogóle
nie udzielili żadnej odpowiedzi. Czy mogą uchylić się od odpowiedzi?

oczywiscie, moga cie zupelnie olac, chociaz czasem niesie to za soba
okreslone konsekwencje jak np. kiedy nie ustosunkuja sie w ciagu 14 dni
co do reklamacji zgodnosci z umowa towaru, ale nawet wtedy obowiazku
jakiejkolwiek odpowiedzi nie ma, moga odebrac i dostarczyc zgodny bez
jednego slowa ;)

Data: 2010-08-10 11:20:51
Autor: Piotr [trzykoty]
tzw. odpowiedź NA PIŚMIE
[...]

A jak wcale, nawet ustnie nie dadzą odpowiedzi...?  Lepiej się zastanowić czy w ogóle mają obowiązek odpowiadania.

Data: 2010-08-10 03:38:58
Autor: gr
tzw. odpowiedź NA PIŚMIE
On 9 Sie, 20:10, inner continental <innercontinen...@gmail.com> wrote:
Kiedy, w jakich okolicznościach, jakiś większy podmiot typu osoba
prawna jest zobowiązany udzielić tzw. odpowiedzi na piśmie?
Czy zawsze może powiedzieć "nie bo nie, a jak nie to wezmę ochronę"?

Napisz o co cichodzi.

Data: 2010-08-10 10:58:56
Autor: Piotr [trzykoty]
tzw. odpowiedź NA PIŚMIE
Użytkownik "inner continental" <innercontinental@gmail.com> napisał
2b6f369c25b2@x21g2000yqa.googlegroups.com...
Kiedy, w jakich okolicznościach, jakiś większy podmiot typu osoba
prawna jest zobowiązany udzielić tzw. odpowiedzi na piśmie?

Kiedy zobowiązuje ich do tego prawo. Przede wszystkim w instytucja publicznych lub prowadzących w tym zakresie postępowania administracyjne - KPA.
W firmach komercyjnych, czasem pewne szczególne przepisy wywodzą jakieś stany prawne w zależności od odpowiedzi na piśmie lub jej braku, mam tu na myśli reklamacje itp.
W innych przypadkach nie muszą.

tzw. odpowiedź NA PIŚMIE