ubezpieczenie OC

Data: 2012-11-06 11:39:22
Autor: jendrek303
ubezpieczenie OC
Wypowiedziałem ubezpieczycielowi umowe OC , którą powinienem wypowiedzieć 1  dzien przed koncem okresu ubezpieczenia. Umowa byla do 28 VIII, ja wyslalem poczta wypowiedzenie (polecony) 24 VIII. Oni twierdzą ze dostali 29 VIII i ze mam placic, a ja ze mnie to raczej srednio interesuje bo wyslalem 4 dni wczesniej. Co na to prawo?

Data: 2012-11-06 13:56:35
Autor: witek
ubezpieczenie OC
jendrek303@gmail.com wrote:
[...]

i po rybkach. jestes w plecy. liczy (ła) sie data otrzymania pisma przez ubezpieczyciela.

znany numer. kontaktuj sie z poczta, niech ustala kiedy polecony został dostarczony. Ale sie wysyla listy w weekend i liczy na to ze dotra w poniedzialek to wlasnie taki jest efekt.

Data: 2012-11-07 00:32:57
Autor: Garg07.
ubezpieczenie OC
Poszukaj na googlach o podwójnym obowiazkowym OC i o wypowiedzeniu tego które już próbowałeś wypowiedzieć. Przepisy zmieniły się na korzyść ubezpieczonych.

Data: 2012-11-06 18:18:22
Autor: witek
ubezpieczenie OC
Garg07. wrote:
Poszukaj na googlach o podwójnym obowiazkowym OC i o wypowiedzeniu tego
które już próbowałeś wypowiedzieć. Przepisy zmieniły się na korzyść
ubezpieczonych.

ale dopiero w lutym i jego nie dotycza.

Data: 2012-11-07 07:58:32
Autor: Jacek Midura
ubezpieczenie OC
Dnia 2012-11-06, o godz. 11:39:22
jendrek303@gmail.com napisał(a):

[...]

Ustawa o Obowiązkowych Ubezpieczeniach Posiadaczy Pojazdów
Mechanicznych, art. 2 pkt. 1:
Wypowiedzenie umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC to nie jest konkurs
"Claudii", gdzie liczy się data stempla pocztowego.

--
Jacek Midura

Data: 2012-11-07 09:30:21
Autor: prg
ubezpieczenie OC
A probowales sledzenia przesylki, teraz chyba polecone tez mozna podgladac przez www i tam bedzie widac, kiedy dotarlo.

Data: 2012-11-07 10:55:55
Autor: Big Jack
ubezpieczenie OC
W wiadomości
*Użytkownik* napisał(-a):

[...]

W trybie reklamacji możesz ustalić kiedy odebrali przesyłkę. Musisz tylko mieć potwierdzenie nadania do złożenia reklamacji. Jeśli odebrali 27 VIII, to niech spadają. Natomiast jeśli odebrali nawet 28 VIII to raczej nic nie zwojujesz, bo Ciebie obowiązywały jeszcze przepisy sprzed aktualizacji i już tylko dobrą wolą będzie jeśli zgodzą się na jakieś ustępstwo.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2012-11-19 14:39:39
Autor: Filip
ubezpieczenie OC
W dniu 2012-11-06 20:39, jendrek303@gmail.com pisze:
[...]

Nie ma czegoś takiego jak wypowiedzenie umowy z tytułu OC na 1 dzień przed końcem okresu ubezpieczenia. Nie ma czegoś takiego.

Data: 2012-11-19 11:03:44
Autor: witek
ubezpieczenie OC
Filip wrote:
Nie ma czegoś takiego jak wypowiedzenie umowy z tytułu OC na 1 dzień
przed końcem okresu ubezpieczenia. Nie ma czegoś takiego.

A co jest?
A w zasadzie co było?

Data: 2012-11-19 18:49:57
Autor: Filip
ubezpieczenie OC
W dniu 2012-11-19 18:03, witek pisze:
Filip wrote:
Nie ma czegoś takiego jak wypowiedzenie umowy z tytułu OC na 1 dzień
przed końcem okresu ubezpieczenia. Nie ma czegoś takiego.

A co jest?
A w zasadzie co było?

Witek, nie od dziś siedzisz na grupie i nie od dziś zajmujesz się aspektami prawnymi. Znasz wiele zapisów prawnych i zapewne na powyższe pytanie mógłbyś sam napisać niezły tekst. Zatem pomijam Twoje pytanie uznając za zbędne.

Pozdrawiam
Filip

Data: 2012-11-19 12:11:22
Autor: witek
ubezpieczenie OC
Filip wrote:
[...]

Serio pytam bo absolutnie nie wiem co chciałes napisać, przez stwierdzenie ze nie ma wypowiedzenia umowy na 1 dzień przed końcem okresu.

Data: 2012-11-20 11:56:04
Autor: Gotfryd Smolik news
ubezpieczenie OC

Filip wrote:
Nie ma czegoś takiego jak wypowiedzenie umowy z tytułu OC na 1 dzień
przed końcem okresu ubezpieczenia. Nie ma czegoś takiego.

A co jest?

  Zdaje się, ze niemożliwość wypowiedzenia zawartej umowy OC.
  :)
(może być rozwiązana w przypadkach przewidzianych ustawą,
jak ktoś samochód sprzeda na przykład, ale to inna sprawa).

[...]

  Chciał napisać, ze wypowiada kontynuację umowy, tj. prawo do zawarcia
*kolejnej* umowy na kolejny rok.
  Na jakieś 99,974% ;), ale dobrze jakby (Filip) potwierdził
czy dobrze myślę.
  Aktualna umowa nie jest bowiem wypowiadana, nie da się ukryć.
  Obowiązuje do końca okresu, niezależnie od tego kiedy zostanie
przedstawione wypowiedzenie kontynuacji.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-11-20 18:20:02
Autor: Filip
ubezpieczenie OC

pzdr, Gotfryd

Nie spodziewałbym się, że mógłbyś nie odgadnąć moich intencji w poprzednich postach w tym wątku. :)

Brawo! :)

Data: 2012-11-19 15:00:29
Autor: Liwiusz
ubezpieczenie OC
W dniu 2012-11-19 14:39, Filip pisze:
[...]

Albowiem ponieważ?

--
Liwiusz

Data: 2012-11-20 11:43:56
Autor: Bydlę
ubezpieczenie OC
On 2012-11-19 14:00:29 +0000, Liwiusz <lmalin@poczta.onet.pl> said:

[...]

Powszechny błąd:

"umowe OC , którą powinienem wypowiedzieć 1  dzien przed koncem okresu ubezpieczenia"

Jest to oczywista bzdura, gdyż nie ma takiego obowiązku.
;>

--
Bydlę

Data: 2012-11-20 11:58:09
Autor: Gotfryd Smolik news
ubezpieczenie OC
On Mon, 19 Nov 2012, Liwiusz wrote:

W dniu 2012-11-19 14:39, Filip pisze:
Nie ma czegoś takiego jak wypowiedzenie umowy z tytułu OC na 1 dzień
przed końcem okresu ubezpieczenia. Nie ma czegoś takiego.

Albowiem ponieważ?

  Albowiem ponieważ ta umowa i tak trwa do końca okresu :)
(więcej napisałem w poście do Witka).

  Nie da się ukryć że Filip czepia się formalności, ale również nie da
się ukryć że co racja to racja.
  To tak jak z potoczną rekacją na pytanie "czy ma pan zegarek" ;)
(coraz rzadszą, bo zegarki w nadmiarze są w innym sprzęcie)

pzdr, Gotfryd

ubezpieczenie OC