ubezpieczenie OC - automatyczna kontynuacja

Data: 2010-10-22 13:57:08
Autor: BartekK
ubezpieczenie OC - automatyczna kontynuacja
Dostałem sprzeczne informacje, więc zapytuje:
Kupiłem 2010-10-10 samochód, na jednoosobową działalność gospodarczą, od firmy, na fakturę VAT.
Samochód posiada ubezpieczenie OC ważne do 2011-01-10, ze składką wyższą niż by była moja (mam większe zniżki)
Teoretycznie mam 30dni od zakupu na wypowiedzenie tamtego OC i zawarcie swojego.
Co się dzieje jeśli nie wypowiadam? Czy wystarczy że nie wypowiem w ciągu 30 dni i jest ono "moje" i do jego końca czyli 2011-01-10 mam spokój, a tuż przed 2011-01-10 idę ubezpieczyć "po swojemu" i będzie ok? Chciałbym wtedy wziąć AC jeszcze...

Problemem może tutaj być to, że jeden i drugi podmiot ubezpieczający jest firmą a nie konsumentem, nie wiem czy to czegoś nie zmienia...

Data: 2010-10-22 12:15:25
Autor: Andrzej 'The Undefined' Dopierała
Dnia 22.10.2010 BartekK <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał/a:
[...]
bingo.

Chciałbym wtedy wziąć AC jeszcze...
a teraz nie chcesz? AC (o ile nie umowiles sie inaczej z sprzedajacym) nie
przechodzi na nabywce - wiec musisz je zawrzec od nowa jezeli chcesz je miec.

Problemem może tutaj być to, że jeden i drugi podmiot ubezpieczający jest firmą a nie konsumentem, nie wiem czy to czegoś nie zmienia...
podmiot ubezpieczajacy (ubezpieczyciel?) jest zawsze firma.. wiec nie rozumiem :)

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała
HomePage: http://andrzej.dopierala.name/

Data: 2010-10-22 14:47:28
Autor: szerszen

Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i9ruhf$at4$1@mx1.internetia.pl...

Co się dzieje jeśli nie wypowiadam? Czy wystarczy że nie wypowiem w ciągu 30 dni i jest ono "moje" i do jego końca czyli 2011-01-10 mam spokój, a tuż przed 2011-01-10 idę ubezpieczyć "po swojemu" i będzie ok?

dokladnie tak wlasnie jest, teraz oc przechodzi wraz z pojazdem, musisz jednak pamietac, ze jesli bedziesz chcial zmienic ubezpieczyciela, to musisz wypowiedziec to oc, przed koncem jego zakonczenia

Data: 2010-10-22 15:22:40
Autor: J.F.
ubezpieczenie OC - automatyczna kontynuacja
Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał
Kupiłem 2010-10-10 samochód, na jednoosobową działalność gospodarczą, Samochód posiada ubezpieczenie OC ważne do 2011-01-10, Co się dzieje jeśli nie wypowiadam? Czy wystarczy że nie wypowiem w ciągu 30 dni i jest ono "moje" i do jego końca czyli 2011-01-10 mam

"twoje" to ono w zasadzie jest juz teraz, zalezy jeszcze od ktorej strony patrzec :-)

spokój, a tuż przed 2011-01-10 idę ubezpieczyć "po swojemu" i będzie ok?

Ale wtedy tez wypowiedziec wczesniej !

Chciałbym wtedy wziąć AC jeszcze...

A nie lepiej juz teraz ?

Problemem może tutaj być to, że jeden i drugi podmiot ubezpieczający jest firmą a nie konsumentem, nie wiem czy to czegoś nie zmienia...

Niby nic.

J.

Data: 2010-10-22 15:28:17
Autor: BartekK
W dniu 2010-10-22 15:22, J.F. pisze:
spokój, a tuż przed 2011-01-10 idę ubezpieczyć "po swojemu" i będzie ok?
Ale wtedy tez wypowiedziec wczesniej !
Wiadomo, parę dni wcześniej trzeba, przynajmniej 3 a bezpiecznie z >7

Chciałbym wtedy wziąć AC jeszcze...
A nie lepiej juz teraz ?
Nie wiem, z tego co patrzałem to w pakiecie Oc+Ac wychodziło taniej.

Data: 2010-10-22 16:20:01
Autor: J.F.
[...]

No to wlasnie - wypowiedziec OC i kupic pakiet.

A nie ryzykowac przez 3 miesiace dla 100-200zl ..

J.

Data: 2010-10-22 16:36:12
Autor: BartekK
W dniu 2010-10-22 16:20, J.F. pisze:
[...]

To akurat jest decyzja nie na podstawie oszczędzania tych 100-200zł, tylko tego, że to auto na firmę, firma rozlicza się kwartalnie, i w tym kwartale kosztów nie potrzeba wcale, a w pierwszym kwartale 2011 będą potrzebne.

Data: 2010-10-22 18:06:28
Autor: Andrzej 'The Undefined' Dopierała
[...]

wez tylko pod uwage ze w momencie kradziezy jak nie ma AC - pozostalej wartosci
auta nie mozesz zamortyzowac. Oczywiscie kwestia wartosci autka. Dla kilkuset
zlotych to moze warto zaryzykowac.

Data: 2010-10-22 21:07:48
Autor: J.F.
On Fri, 22 Oct 2010 16:36:12 +0200,  BartekK wrote:
W dniu 2010-10-22 16:20, J.F. pisze:
No to wlasnie - wypowiedziec OC i kupic pakiet.
A nie ryzykowac przez 3 miesiace dla 100-200zl ..
To akurat jest decyzja nie na podstawie oszczêdzania tych 100-200z³, tylko tego, ¿e to auto na firmê, firma rozlicza siê kwartalnie, i w tym kwartale kosztów nie potrzeba wcale, a w pierwszym kwartale 2011 bêd± potrzebne.

No to jeszcze gorzej, bo ryzykujesz jak rozumiem dla paru zlotych
odsetek, bo podatki w koncu trzeba bedzie zaplacic takie same. Sprawdz sobie mbank - u nich mozna placic co miesiac, albo sprawdz czy
nie ma gdzies skladek kwartalnych :-)

J.

ubezpieczenie OC - automatyczna kontynuacja