ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

Data: 2010-03-09 15:12:49
Autor: R.M.
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
Witam,
Dlaczego ubezpieczenie OC jest w takiej postaci jak obecnie? tzn ze placimy roczna skladke, i jak nie spowodujemy wypadku to pieniadze przepadaja ...

powinno byc tak, ze wplacam kaucje, jesli nie spowoduje wypadku to te pieniadze w raz z odsetkami sa zwracane w momencie gdy wyrejestrowuje samochod, natomiast prowizje firmy ubezpieczeniowe powinny sciagac wylacznie od osob, ktore powoduja wypadki

pytam, dlaczego na kazdym kroku jestesmy okradani przez rzad (ktory ustanowil, takie przepisy jak przymusowe OC) oraz firmy ubezpieczeniowe?

pozdrawiam,
R.M.

Data: 2010-03-09 14:45:47
Autor: to
R.M. wrote:

[...]

Zapytaj wychowawczyni w gimnazjum co to jest ubezpieczenie.

pytam, dlaczego na kazdym kroku jestesmy okradani przez rzad (ktory
ustanowil, takie przepisy jak przymusowe OC) oraz firmy ubezpieczeniowe?

Ciebie ktoś okradł z rozumu... myślisz, że to mógł być rząd?

--
cokolwiek

Data: 2010-03-09 15:15:58
Autor: Tomasz Kaczanowski
R.M. pisze:
Witam,
Dlaczego ubezpieczenie OC jest w takiej postaci jak obecnie? tzn ze placimy roczna skladke, i jak nie spowodujemy wypadku to pieniadze przepadaja ...

bo tak działa ubezpieczenie

powinno byc tak, ze wplacam kaucje,

To byłoby zabezpieczenie, a nie ubezpieczenie, jego wysokość musiałaby być wielokrotnie większa.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2010-03-09 15:19:01
Autor: R.M.
On 03/09/2010 03:15 PM, Tomasz Kaczanowski wrote:

To byłoby zabezpieczenie, a nie ubezpieczenie, jego wysokość musiałaby
być wielokrotnie większa.

zgadza sie, ale pieniadze wtedy by nie przepadaly, mysle ze kazdy powinien miec mozliwosc wyboru

Data: 2010-03-09 06:22:32
Autor: tadek
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
masz prawo wyboru - miec badz nie miec samochodu.

Data: 2010-03-09 13:55:46
Autor: witek
R.M. wrote:
[...]

masz do wyboru zaplacic ubezpieczenie w wysokosci tego tysiaca złotych lub wpłacić kaucję do zwrotu. Myślę, że kaucja tak od 500 tyś powinna się zaczynać.

Data: 2010-03-09 15:23:36
Autor: cztery
[...]

Ubezpieczenie OC odpowiada za szkody do wysokosci okolo 1mln euro.
Masz na takie zabezpieczenie ?

Data: 2010-03-09 15:31:02
Autor: R.M.
On 03/09/2010 03:23 PM, cztery wrote:
Ubezpieczenie OC odpowiada za szkody do wysokosci okolo 1mln euro.
Masz na takie zabezpieczenie ?

o tym nie wiedzialem, moze faktycznie zwykle ubezpieczenie jest dobre

Data: 2010-03-09 21:19:11
Autor: niusy.pl
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

UĹĽytkownik "R.M." <fowerem@gmail.com>

Ubezpieczenie OC odpowiada za szkody do wysokosci okolo 1mln euro.
Masz na takie zabezpieczenie ?

o tym nie wiedzialem, moze faktycznie zwykle ubezpieczenie jest dobre

Jest rewelacyjne ;-)

Data: 2010-03-09 17:03:49
Autor: szerszen
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

Użytkownik "cztery" <raz@dwa.trzy> napisał w wiadomo¶ci news:4b9659ea$1news.home.net.pl...

Ubezpieczenie OC odpowiada za szkody do wysokosci okolo 1mln euro.
Masz na takie zabezpieczenie ?

poprawka, szkoda w mieniu 0,5 szkoda na osobie 2,5 miliona euro

Data: 2010-03-09 23:55:05
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 9 Mar 2010, szerszen wrote:

[...]

....i wła¶nie takiej konstrukcji brakuje w OC na rower - nie ma
takiej oferty. Powiedzmy 50 kzł w mieniu i 250..500 kzł "osobowego".
  Prawdopodobieństwo wyrz±dzenia rowerem poważnej szkody na zdrowiu
lub życia, nawet po¶redniej (to sławne ...i kierowca wjeżdża
w tłum...) jest znikome, ale istnieje.
  A oferty nie ma (i już).

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-03-10 00:11:50
Autor: badzio
On 9 Mar, 23:55, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:
On Tue, 9 Mar 2010, szerszen wrote:
> U ytkownik "cztery" <r...@dwa.trzy> napisa w wiadomo ci

> poprawka, szkoda w mieniu 0,5 szkoda na osobie 2,5 miliona euro

...i w a nie takiej konstrukcji brakuje w OC na rower - nie ma
takiej oferty. Powiedzmy 50 kz w mieniu i 250..500 kz "osobowego".
  Prawdopodobie stwo wyrz dzenia rowerem powa nej szkody na zdrowiu
lub ycia, nawet po redniej (to s awne ...i kierowca wje d a
w t um...) jest znikome, ale istnieje.
  A oferty nie ma (i ju ).

Jest. Zwie sie 'OC w zyciu prywatnym' czy jakos tak. I nie ma chyba
rozroznienia pomiedzy szkoda osobowa a materialna

Data: 2010-03-10 08:54:12
Autor: szerszen
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomo¶ci news:Pine.WNT.4.64.1003092351470.3064quad...

 A oferty nie ma (i już).

a jak ze zwyklym oc w zyciu, takim co mozesz dziecko i psa ubezpieczyc?

Data: 2010-03-13 08:37:43
Autor: Shrek
szerszen pisze:

a jak ze zwyklym oc w zyciu, takim co mozesz dziecko i psa ubezpieczyc?

A nie ma tam wył±czeń co do wypadków komunikacyjnych?

Shrek.

Data: 2010-03-10 10:03:02
Autor: cztery
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
...i wła¶nie takiej konstrukcji brakuje w OC na rower - nie ma
takiej oferty. Powiedzmy 50 kzł w mieniu i 250..500 kzł "osobowego".

Alez jest.
Sam mam takie ubezpieczenie - kosztuje to rocznie chyba 6 czy 10zl. Z tego co pamietam jest to 20kzl na mieniu i 100kzl na osobie.
Wykupuje w PZU przy okazji ubezpieczenia mieszkania

Prawdopodobieństwo wyrz±dzenia rowerem poważnej szkody na zdrowiu
lub życia, nawet po¶redniej (to sławne ...i kierowca wjeżdża
w tłum...) jest znikome, ale istnieje.
A oferty nie ma (i już).

Co do szkod na mieniu to raczej powaznego ryzyka nie ma.
Ale powazne ryzyko jest np. gdy potracisz dziecko bawiace sie na drodze rowerowej, ktora dla wielu mam jest inaczej pomalowanych chodnikiem.

Data: 2010-03-10 16:38:20
Autor: Pszemol
"szerszen" <szerszen@tlen.pl> wrote in message news:hn5rh6$rqo$1newsread1.aster.pl...
[...]

E... chyba przepłacasz...
Nie ma jakiej¶ tańszej opcji z mniejszymi limitami?

Data: 2010-03-11 08:32:28
Autor: szerszen
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomo¶ci news:hn8htt.9p4.0poczta.onet.pl...

E... chyba przepłacasz...

??

Nie ma jakiej¶ tańszej opcji z mniejszymi limitami?

o ile wiem, to jest to ustalone odgornie, stad w zeszlym roku czy dwa lata temu podwyzki tych limitow, a co za tym podwyzki oc

Data: 2010-03-11 07:09:08
Autor: Pszemol
"szerszen" <szerszen@tlen.pl> wrote in message news:hna6h1$3rv$1news.task.gda.pl...

[...]

To w USA mamy lepiej...  :-) Rz±d ustala minimum limitów a możesz
się ubezpieczyć na więcej, je¶li masz więcej do stracenia :-)

Data: 2010-03-09 21:32:10
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
R.M. pisze:
[...]

Jesteś w stanie wnieść kaucję w wysokości 1,5 bańki Euro?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-03-09 22:13:02
Autor: niusy.pl
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

UĹĽytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp>

Czemu akurat takiej ?

Data: 2010-03-09 22:16:31
Autor: spp
W dniu 2010-03-09 22:13, niusy.pl pisze:

Jesteś w stanie wnieść kaucję w wysokości 1,5 bańki Euro?

Czemu akurat takiej ?

Bo mniej więcej górna granica odszkodowań jakie wypłacają firmy ubezpieczeniowe w razie wypadku.

--
spp

Data: 2010-03-09 23:37:06
Autor: niusy.pl
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

UĹĽytkownik "spp" <spp@op.pl>

Jesteś w stanie wnieść kaucję w wysokości 1,5 bańki Euro?

Czemu akurat takiej ?

Bo mniej więcej górna granica odszkodowań jakie wypłacają firmy ubezpieczeniowe w razie wypadku.

No ale zrozum, te firmy NIE wypłacają takich odszkodowań.

Data: 2010-03-10 18:39:42
Autor: spp
W dniu 2010-03-09 23:37, niusy.pl pisze:

[...]

Ale _mogą_ i w razie zdarzenia _muszą_ mieć pokrycie na taką kwotę.
Dlatego ewentualna kaucja musiałaby być równa tej kwocie.

--
spp

Data: 2010-03-10 19:27:18
Autor: niusy.pl
[...]

Więc Ci się pytam dlaczego TAKIEJ ?!

Dlatego ewentualna kaucja musiałaby być równa tej kwocie.

Ale dlaczego TEJ ?!

Data: 2010-03-10 20:16:53
Autor: spp
W dniu 2010-03-10 19:27, niusy.pl pisze:

Ale _mogą_ i w razie zdarzenia _muszą_ mieć pokrycie na taką kwotę.

Więc Ci się pytam dlaczego TAKIEJ ?!

Dlatego ewentualna kaucja musiałaby być równa tej kwocie.

Ale dlaczego TEJ ?!

Bo tyle muszą mieć pieniędzy aby w najgorszym razie pokryć skutki wypadku spowodowanego prze kierowcę.

--
spp

Data: 2010-03-10 20:23:54
Autor: niusy.pl
[...]

Przecież może jej braknąć. Równie dobrze mogłoby być 10 razy tyle albo 100 razy mniej.

Data: 2010-03-10 20:26:10
Autor: spp
W dniu 2010-03-10 20:23, niusy.pl pisze:

Bo tyle muszą mieć pieniędzy aby w najgorszym razie pokryć skutki
wypadku spowodowanego prze kierowcÄ™.

Przecież może jej braknąć. Równie dobrze mogłoby być 10 razy tyle albo
100 razy mniej.

Nie może - prawo przewiduje że ubezpieczalnia odpowiada do tej kwoty, co powyżej można ścigać cywilnie. Dlatego _każdy_ kierowca powinien wpłacić taką kaucję.

--
spp

Data: 2010-03-11 11:16:43
Autor: Herald
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
Dnia Wed, 10 Mar 2010 20:26:10 +0100, spp napisał(a):

Nie może - prawo przewiduje że ubezpieczalnia odpowiada do tej kwoty, co powyżej można ¶cigać cywilnie. Dlatego _każdy_ kierowca powinien wpłacić
                                                 ^^^^^^^^
O ku...a.
Już lobbujesz za tym by każdy posiadacz PJ opłacał składki OC? Od kiedy to
kierowca musi posiadać polisę OC?
Wła¶ciciel - i owszem, ale nie kierowca ;P

Data: 2010-03-11 11:18:51
Autor: spp
W dniu 2010-03-11 11:16, Herald pisze:

[...]

Cóż - uproszczenie. :)

--
spp

Data: 2010-03-11 12:08:38
Autor: niusy.pl
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

Użytkownik "Herald" <herald@onet.eu>

A niby czemu ma być inaczej ?

Data: 2010-03-11 12:06:54
Autor: niusy.pl
[...]

Jedno z drugim nie ma ĹĽadnego zwiÄ…zku.

Data: 2010-03-11 21:40:23
Autor: spp
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
W dniu 2010-03-11 12:06, niusy.pl pisze:

Nie moĹĽe - prawo przewiduje ĹĽe ubezpieczalnia odpowiada do tej kwoty,
co powyżej można ścigać cywilnie. Dlatego _każdy_ kierowca powinien
wpłacić taką kaucję.

Jedno z drugim nie ma ĹĽadnego zwiÄ…zku.

Jak najściślejszy.

--
sp

Data: 2010-03-13 21:23:15
Autor: niusy.pl
[...]

Czemu tak sÄ…dzisz ?

Data: 2010-03-10 22:33:34
Autor: J.F.
On Wed, 10 Mar 2010 18:39:42 +0100,  spp wrote:
W dniu 2010-03-09 23:37, niusy.pl pisze:
No ale zrozum, te firmy NIE wypłacaj± takich odszkodowań.

Ale _mog±_ i w razie zdarzenia _musz±_ mieć pokrycie na tak± kwotę.
Dlatego ewentualna kaucja musiałaby być równa tej kwocie.

Co wiecej - to jest gorna granica na jednej osobie.
Granicy ilosci osob nie ma ..

J.

Data: 2010-03-10 16:32:28
Autor: Pszemol
"R.M." <fowerem@gmail.com> wrote in message news:hn5ig3$rvj$2news.vectranet.pl...
[...]

Ale pieniÄ…dze nie przepadajÄ…... :-)

Skąd ten pomysł?

Pomyśl chwilę - ile wynosić musiałaby "składka" Twojego ubezpieczenia
jeśli ubezpieczyciel gwarantowałby wypłatę powiedzmy do miliona złotych
odszkodowania za Twoją kraksę jaką spowodowałeś komuś drugiemu... ?
I z czego ten milion wypłaciłby?

Data: 2010-03-11 12:12:47
Autor: niusy.pl
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

UĹĽytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com>

[...]

Przecież gwarantuje i wiadomo ile te składki wynoszą

Data: 2010-03-12 23:10:46
Autor: Pszemol
"niusy.pl" <ops@ops.op.invalid> wrote in message news:hnbkb6$pj0$6newsfeed.net.icm.edu.pl...
[...]

Widzę, że nie doczytałeś wątka od początku...
Teraz gwarantuje ale kasuje składę czy była kraksa czy nie.
OP chciał mieć pieniądze zwrócone gdy przez rok nie miał kraksy :-)

Data: 2010-03-09 15:17:10
Autor: krzysiek82
R.M. pisze:
pytam, dlaczego na kazdym kroku jestesmy okradani przez rzad (ktory ustanowil, takie przepisy jak przymusowe OC) oraz firmy ubezpieczeniowe?

Pewnie CiÄ™ to nie pocieszy, ale w innych krajach jest droĹĽej.

--
krzysiek82

Data: 2010-03-09 07:59:47
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
On Mar 9, 2:17 pm, krzysiek82 <s...@user.pl> wrote:
R.M. pisze:

> pytam, dlaczego na kazdym kroku jestesmy okradani przez rzad (ktory
> ustanowil, takie przepisy jak przymusowe OC) oraz firmy ubezpieczeniowe?

Pewnie Cię to nie pocieszy, ale w innych krajach jest drożej.

--
krzysiek82

zalezy jak to policzymy? :)
czy skladka roczna 800 funtow za samochod wart 800 funtow to duzo? czy
tez skladka roczna 600 funtow za samochod za 3500 funta to duzo? czy
roczna skladka w wysokosci 1/2 mcznych zarobkow to duzo? a 1/4?

itd.

Data: 2010-03-09 16:10:04
Autor: kamil

R.M. pisze:

> [...]

tez skladka roczna 600 funtow za samochod za 3500 funta to duzo? czy
roczna skladka w wysokosci 1/2 mcznych zarobkow to duzo? a 1/4?

Wciaz jeszcze nizsza, niz Polska. Za fully comp + NCB protection place mniej, niz wyliczyl mi wlasnie polski kalkulator AC.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-09 15:42:19
Autor: kamil

"krzysiek82" <saab@user.pl> wrote in message news:hn5luq$8kh$1nemesis.news.neostrada.pl...
R.M. pisze:
pytam, dlaczego na kazdym kroku jestesmy okradani przez rzad (ktory ustanowil, takie przepisy jak przymusowe OC) oraz firmy ubezpieczeniowe?

Pewnie CiÄ™ to nie pocieszy, ale w innych krajach jest droĹĽej.

Jestes pewny? Bo ja nie.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-09 16:49:58
Autor: krzysiek82
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
kamil pisze:
Jestes pewny? Bo ja nie.

tak gdzieś wyczytałem, podobno jesteśmy jednym krajem europejskim z tak niskimi stawkami za ubezpieczenia obowiązkowe. Przy okazji jesteśmy pewnie jedynym krajem w którym ludzi robi się w balona przy rozliczaniu szkód :)

--
krzysiek82

Data: 2010-03-09 15:56:46
Autor: kamil

"krzysiek82" <saab@user.pl> wrote in message news:hn5qs2$r3s$1atlantis.news.neostrada.pl...
kamil pisze:
[...]

Z pewnoscia jednym z niewielu krajow, gdzie stawki sa idiotycznie obliczane od pojemnosci i tatus z 2-litrowym dieslem placi tyle samo, co tatus w EVO albo 6-litrowej corvette. ;)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-09 16:26:51
Autor: Samotnik
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
Dnia 09.03.2010 kamil <kamil@spam.com> napisał/a:
tak gdzie¶ wyczytałem, podobno jeste¶my jednym krajem europejskim z tak niskimi stawkami za ubezpieczenia obowi±zkowe. Przy okazji jeste¶my pewnie jedynym krajem w którym ludzi robi się w balona przy rozliczaniu szkód :)

Z pewnoscia jednym z niewielu krajow, gdzie stawki sa idiotycznie obliczane od pojemnosci i tatus z 2-litrowym dieslem placi tyle samo, co tatus w EVO albo 6-litrowej corvette. ;)

Ale dlaczego EVO albo 6l Corvette ma być bardziej szkodowe? Szkody powoduj±
ludzie, a nie samochody. Statystyki s± jasne - szkodowi s± mężczyĽni
poniżej 26. roku życia.
--
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2010-03-09 16:30:33
Autor: kamil

"Samotnik" <samotnik@WYTNIJ.samotnik.art.pl> wrote in message news:slrnhpctmb.qhb.samotniklocalhost.localdomain...
[...]

25 lat i 11 miesiecy to zle, a dzien po urodzinach juz nie sa szkodliwi?

Statystyki w krajach stosujacych system grup ubezpieczeniowych opartych na mocy/popularnosci wsrod zlodziei itd mowia cos zgola innego. Citroen Saxo 1.6VTS popularny wsrod nazelowanych mlodziencow z miesiecznym prawem jazdy czesciej wpada na cos od octavii diesel w rekach matki dwojki dzieci.

Zgadnij, ktory system jest sprawiedliwszy i ktory ogranicza ilosc osobnikow bez doswiadczenia i wyobrazni w zdezelowanych BMW z duzym silnikiem?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-09 16:46:52
Autor: Samotnik
[...]

Oczywi¶cie ten, który penalizuje osobników bez do¶wiadczenia i wyobraĽni,
niezależnie od tego, czym jeżdż±. Posiadany samochód nie mówi o niczym.
Idiota robi wypadki niezależnie od tego, czym jeĽdzi. Nawet najsłabszym i
najbardziej 'tatusiowatym' samochodem da się jechać niebezpiecznie.
--
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2010-03-09 16:48:04
Autor: kamil

"Samotnik" <samotnik@WYTNIJ.samotnik.art.pl> wrote in message news:slrnhpcurs.qhb.samotniklocalhost.localdomain...
[...]

Oczywiscie, ze swiadczy. Mowimy caly czas o statystykach, a statystycznie wieksza jest szansa na spotkanie idioty w ospojlerowanym pierdzidle z wielkim wydechem, niz rodzinnym kombi.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-09 17:15:13
Autor: Samotnik
[...]

Ale uzasadnij to jako¶. Bo ja widzę idiotów którzy maj± różne samochody.
Kupuj± co popadnie, co jest akurat najtańsze. Sk±d wiesz, że w Renault
Espace nie siedzi idiota, który się przesiadł z dresiarskiego pierdzidła
tylko dlatego, że urodziły mu się bliĽniaki? Poł±czenie między posiadanym samochodem a stylem jazdy jest mocno
teoretyczne. Nie ma co zatem skupiać się na szukaniu na siłę 'złych
samochodów'. Jedyny sensowny sposób to szukanie złych kierowców. A to da
się okre¶lić. Profil plus szkodowo¶ć. Je¶li gówniarz i ma historię
szkodowo¶ci, to cena zaporowa. To i tak nie leczy z rejestrowania
samochodów na rodziców, wujków itd.
--
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2010-03-09 17:17:14
Autor: kamil
"Samotnik" <samotnik@WYTNIJ.samotnik.art.pl> wrote in message news:slrnhpd0h0.scd.samotniklocalhost.localdomain...

[...]

Uzasadnienie jest proste. Przecietny nabywca Renault espace robi to, zeby dzieci wygodnie do szkoly odwozic. Przecietny nabywca pelnoletniej calibcy z pierdzacym wydechem robi to, zeby palic gume pod remiza i po dwoch piwach odwozic kolezanki do domu imponujac im swoim cudem techniki.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-09 20:48:19
Autor: Przemysław Bernat
Dnia Tue, 9 Mar 2010 17:15:13 +0000 (UTC), Samotnik napisał(a):

[...]

Statystyka, kochany, statystyka to uzasadnia. Kiedy¶ widziałem zestawienie
wypadkowo¶ci w zależno¶ci od modelu samochodu. Same małe pierdzidełka: Fiat
Uno, Pug 205 i jeszcze kilka podobnych z połowy lat 80'tych. O ile dla
"zwykłych" wersji silnikowych wypadkowo¶ć była podobna, to dla wersji z
najmocniejszymi silnikami (Uno Turbo itp., Golf GTI, 205 S16 - czy jak się
on nazywał) skok wypadkowo¶ci był ogromny. W Twoim Espace może jechać
tatu¶, może jechać debil. W małym potworku z potężnym silnikiem zawsze
będzie jechał oszołom. Nikt nie kupuje małego, gło¶nego, twardego potworka
by delikatnie jeĽdzić. Statystyka pokaże którymi samochodami jeżdż± kilerzy, a którymi dziadkowie
do ko¶cioła. Z jakiego¶ powodu wszyscy w Polsce uwzięli się liczyć składki
od pojemno¶ci silnika, co nie przekłada się kompletnie na nic. --
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-03-10 10:05:17
Autor: Jakub Witkowski
Samotnik pisze:

Poł±czenie między posiadanym samochodem a stylem jazdy jest mocno
teoretyczne.

Dla statystyka ubezpieczalni jest to równie proste do ustalenia,
co zwi±zek z wiekiem - na postawie dancyh szkodowo¶ci.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci

Data: 2010-03-09 21:25:39
Autor: niusy.pl
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

Użytkownik "Samotnik" <samotnik@WYTNIJ.samotnik.art.pl>

[...]

Znaczy każdy ? Jak nie każdy to o co Ci wła¶ciwie chodzi ?

Data: 2010-03-09 20:37:18
Autor: Samotnik
Dnia 09.03.2010 niusy.pl <ops@ops.op.invalid> napisał/a:
[...]

Chodzi mi o to, że trzeba identyfikować 'wypadkowych' ludzi. Ich
wynajdywanie poprzez samochód, który posiadaj±, jest wybiórcze, często
nietrafione i bez sensu.

Dla mnie to jest proste - klient <26 lat i pierwszy rok ubezpieczenia -
składka dużo podwyższona. W drugim roku spada do poziomu podstawowego i
dopiero potem s± zniżki. Jakakolwiek szkodowo¶ć i od razu leci z powrotem
200% stawki, czy ile tam TU uważa za stosowne. Samochód jest nieistotny. Znam 'chopaków' posiadaj±cych naprawdę niesamowicie tatusiowate samochody i robi±cych z nimi najbardziej mroczne eksperymenty drogowe, wł±cznie z powrotami w sze¶ć osób po pijaku z imprezy i innymi zachowaniami z katalogu z trupi± czaszk± na okładce.
--
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2010-03-09 22:12:31
Autor: niusy.pl
[...]

A tak, ale ...

[...]

....czemu konkretny ubezpieczony ma ponosić odpowiedzialno¶ć zbiorow± ?

[...]

Jasne jasne, ale je¶li płac± ubezpieczenie to po to, by ograniczyć swoj± odpowiedzialno¶ć a nie brać cudz± (jak wyżej i wyżej). Na cholerę komu ubezpieczenie w którym uwzględniono wszelkie ryzyko ?!

Data: 2010-03-10 11:05:27
Autor: kamil
"Samotnik" <samotnik@WYTNIJ.samotnik.art.pl> wrote in message news:slrnhpdcbu.4tt.samotniklocalhost.localdomain...
[...]

Rownie wybiorcze jest wynajdywanie ich przez wiek. I nie odpowiedziales na moje pytanie - czy czlowiek w wieku 25 lat i 11 miesiecy powoduje statystycznie wiecej wypadkow od 26-latka w dzien po urodzinach?

[...]

A ja znam mlodych, ktorzy jezdza rozsadnie, ktorzy musza placic wiecej. Dlaczego Twoj podzial jest cacy, a podzial wedlug samochodow juz nie jest, chociaz te same wzory statystyczne pokaza, ze pewne samochody rozbijaja sie i gina czesciej, niz inne?

[...]

Pozazdroscic Tobie glupoty, ja nie mialbym skrupolow przed zgloszeniem takich "znajomych" gdzie trzeba. Bo dobrymi znajomymi nie zostaliby na pewno.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-10 14:32:46
Autor: Mario
kamil pisze:
[...]

ale tak to działa w innych dziedzinach i nic nie poradzisz, chociaż się zgadzam z Tob±. No bo tak samo jak z pełnoletno¶ci±, czym się różni 17latek który ma jutro urodziny 18te od 18latka który je miał tydzień temu?

pozdrawiam
mario

Data: 2010-03-10 14:49:11
Autor: kamil

"Mario" <camaro94@spam.onet.pl> wrote in message news:hn871j$gp1$1news.onet.pl...
kamil pisze:
[...]

Wiec skoro nikt nie kwestionuje takiego podzialu, dlaczego kwestionowany jest podzial "X kradna czesciej od Y, a autami szybkimi czesciej sie rozbijaja"?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-10 22:07:18
Autor: Mario

kamil pisze:
[...]

bo to nie jest reguła, że szybszy zawsze jeĽdzi szybciej.
Dzisiaj widziałem wlok±cego się ¶rodkowym pasem, w ¶rodku Warszawy, go¶cia w 911ce, jaki¶ nowy model, nie znam się. I co? Na pewno mógł szybciej ale delektował się jazd±, przy 40-60kmh. I znam takich wielu co tak jeżdż±.

pozdrawiam
mario

Data: 2010-03-11 09:37:39
Autor: kamil

"Mario" <camaro94@spam.onet.pl> wrote in message news:hn91ls$t64$1news.onet.pl...

[...]

Tak samo, jak nie jest regula, ze kazdy mlody zawsze jezdzi niebezpiecznie.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-09 23:23:31
Autor: J.F.
On Tue, 9 Mar 2010 15:56:46 -0000,  kamil wrote:
[...]

Wszystkimi trzema pojazdami latwo przekroczyc bezpieczna predkosc :-)

J.

Data: 2010-03-10 11:06:36
Autor: kamil

"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:ohidp5ddr0mht526bojau0clo29577ld0p4ax.com...
[...]

A ktore sa kupowane glownie w takim celu?

Otworz Youtube. Wpisz "Dzidek rozwala Espace", "Jazda Espace 250 na rosyjskiej autostradzie" albo "nocny drifting espace po warszawie". Pochwal sie iloscia wynikow. :)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-10 10:08:39
Autor: Mario

kamil pisze:
[...]

wlasnie, dlaczego ktoś kto ma Corvette ma płacić najwięcej zwłaszcza że jeździ autkiem okazyjnie, na zloty i tylko w lecie, :-(
tylko dlatego ĹĽe nie siedzi tam mikrosilnik z kosiarki.

pozdrawiam
mario

Data: 2010-03-10 09:56:18
Autor: Mark
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
Dnia Tue, 9 Mar 2010 15:42:19 -0000, kamil napisał(a):

Jestes pewny? Bo ja nie.

W Angli na pewno duzo drozej, uwzgledniajac nawet roznice zarobkow.
Samochody - zwlaszcza uzywane - tanie jak barsz, duuzo tansze niz w Polse
(bo problem kierownicy zredukowal do minimum ich masowy import do Polski),
za to ubezpieczenia naprawde drogie. Stawek Ci nie podam, bo juz
zapomnialem. tlumaczyl mi to kiedys brat ktory kilka lat juz tam mieszka.

--
Mark

Data: 2010-03-10 11:09:06
Autor: kamil

"Mark" <tajny@adres.w.pl> wrote in message news:1smo36rcv833n$.dlgsmok.wot...
[...]

Opisywalem juz to kilka postow nizej. Za swoj samochod place znacznie mniej, niz polskie PZU proponuje.

Duzo placa przede wszystkim mlodzi kierowcy w szybkich samochodach. Dzieki temu wielu z nich nie moze sobie pozwlolic na utrzymanie BMW kupionego za grosze. Zgadnij, ile ludzi ginie na brytyjskich drogach co roku? Polowa tego, co w Polsce. A obywateli o 20mln wiecej i jak sam zauwazyles - samochody sa tanie jak barszcz, wiec ludzie moga sobie na szybkie zabawki pozwolic.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-09 16:07:38
Autor: radekp@konto.pl
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
Tue, 09 Mar 2010 15:17:10 +0100, w <hn5luq$8kh$1@nemesis.news.neostrada.pl>,
krzysiek82 <saab@user.pl> napisał(-a):

Pewnie Cię to nie pocieszy, ale w innych krajach jest drożej.

Ale pewnie za to nie spotyka Ciebie takie "szczę¶cie" przy likwidacji szkód jak
u nas.

Data: 2010-03-09 16:43:36
Autor: krzysiek82
radekp@konto.pl pisze:
Ale pewnie za to nie spotyka Ciebie takie "szczę¶cie" przy likwidacji szkód jak
u nas.

dawno nie miałem okazji korzystać i niech tak pozostanie :)

--
krzysiek82

Data: 2010-03-09 17:31:50
Autor: Lewis
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
Użytkownik "krzysiek82" <saab@user.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hn5qg3$pv0$1atlantis.news.neostrada.pl...
radekp@konto.pl pisze:
Ale pewnie za to nie spotyka Ciebie takie "szczę¶cie" przy likwidacji
szkód jak u nas.
dawno nie miałem okazji korzystać i niech tak pozostanie :)

Oby¶ nie musiał sie przekonywać, 2tyg wstecz białoruski tir zepchn± mnie z drogi na drzewo, a wczoraj mpk którym jechałem zderzył sie z tirem na skrzyżowaniu... i chociazby weĽ piechot± zacznij chodzić... Fatum krwa!

Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

Data: 2010-03-09 16:36:59
Autor: kamil

radekp@konto.pl pisze:
[...]

2 tygodnie? Znam przypadek, gdzie komus na skrzyzowaniu zajechal droge skrecajacy akurat pracownik jednej z rzadowych organizacji, z ktorymi szary obywatel woli nie miec do czynienia. Wzietym bez zgody przelozonych samochodem odwozil zone, ktora na skutek tego spedzila kilka tygodni w szpitalu.

Sprawa sadowa ciagnela sie przez 1.5 roku, po czym w koncu orzeknieto bezspornie wine tego osobnika. Poszkodowany oczywiscie dostal z ubezpieczalni tyle (po kolejnych tygodniach walki z pomoca rzeczoznawcow), ze i tak nie wystarczy mu na taki samochod i w takim stanie, jaki rozbil.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-09 17:39:38
Autor: Lewis
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
Użytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomo¶ci news:hn5tfe$ni1$1inews.gazeta.pl...

[...]

Nie nie nie. Nie chodzi mi tu o wypłatę ubezpieczenia, tylko o 2wypadki w ci±gu 2 tygodni, jakbym piechot± zacz± chodzić to rowerzysta na chodniku by mnie rozjechał...

Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

Data: 2010-03-09 16:42:05
Autor: kamil

"Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> wrote in message news:hn5tkp$bjs$1news.onet.pl...
[...]

A to zle zrozumialem, myslalem ze od dwoch tygodni czekasz co sie stanie.

Na pocieszenie, pewnie statystycznie masz teraz kilka lat spokoju.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-09 18:02:44
Autor: Lewis
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
Użytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomo¶ci news:hn5tp2$old$1inews.gazeta.pl...
[...]

 Z wypłat± to poczekam ze 2 lata, rusek się zapiera że to nie jego wina...
A jak wyceni± to pewnie tak że nie będe wiedzial czy ¶miać się czy płakać.

Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

Data: 2010-03-10 10:06:12
Autor: cztery
[...]

Jak zwykle radio erewan i populizm.
Korzystalem z OC sprawcy 3 czy 4 razy. Raz gdy chodzilo o moje zdrowie - potracanie na przejezdzie rowerowym.
NIGDY nie wyszedlem na tym gorzej. W przypadku potracenia na rowerze moje odszkodowanie bylo okolo 2x wyzsze niz rzeczywiste koszty naprawy roweru i mojego zdrowia (dentysta, prywatny ortopeda, przeswietlenia).
W przypadku szkod komunikacyjnych zawsze wystarczalo na pokrycie napraw blacharskich i zostawalo na "otarcie lez".

Data: 2010-03-09 15:17:58
Autor: Lukasz
[...]

.... tylko pamiętaj że jak spowodujesz wypadek "to ta kaucja" dla Ciebie będzie skromn± zaliczk± dla ofiar, oraz strat materialnych bo reszte zapłacisz sam.

Data: 2010-03-09 15:20:33
Autor: KB
[...]

Hmm TROLL ?
no a popatzr an to z tej strony - jednka to Ty spowodujesz wypadek i co wtedy ???
ubezpieczyciel ¶ciagnie od Ciebie cała kwotę jak± wypłaci poszkodowanemu, powiedzmy 50k - szkoda całkowita
i co teraz zrobisz ? nadal uważasz że Cie okradaj± obecnie ?

pozdr
Krzysztof

Data: 2010-03-09 15:21:45
Autor: Andrzej Lawa
R.M. pisze:
Witam,
Dlaczego ubezpieczenie OC jest w takiej postaci jak obecnie? tzn ze
placimy roczna skladke, i jak nie spowodujemy wypadku to pieniadze
przepadaja ...

Ty jesteś jakiś naćpany, czy niedorozwinięty umysłowo?

Ideą ubezpieczenia jest rozłożenie ryzyka na wiele osób.

Twój pomysł jest o tyle kretyński, że albo ubezpieczyciele by plajtowali
po pierwszej wypłacie ubezpieczenia, albo ta cała kaucja musiałaby być
równa przeciętnej sumie ubezpieczenia.

Masz tyle wolnej gotĂłwki?

Data: 2010-03-09 15:32:24
Autor: R.M.
On 03/09/2010 03:21 PM, Andrzej Lawa wrote:

[...]

spokojnie, po co odrazu obrazac ludzi? poprostu nie wiedzialem ile wynosi maks. odszkodowanie za wypadek

Data: 2010-03-09 15:36:01
Autor: Liwiusz
R.M. pisze:
[...]

   JeĹ›li juĹĽ uznamy, ĹĽe kaĹĽdy kierowca musi być ubezpieczony (choć trudno obronić takÄ… tezÄ™), to dobrze by byĹ‚o, gdyby byĹ‚a moĹĽliwość zawarcia ubezpieczenia z regresem - po wypĹ‚acie odszkodowania zakĹ‚ad ma roszczenie do sprawcy. MyĹ›lÄ™, ĹĽe znacznie obniĹĽyĹ‚oby to cenÄ™ ubezpieczenia, zwĹ‚aszcza ĹĽe wiÄ™kszość szkĂłd jest nieduĹĽa i moĹĽliwa do Ĺ›ciÄ…gniÄ™cia ze sprawcy w ciÄ…gu jego ĹĽycia.

   Ponadto spowodowaĹ‚oby to ostroĹĽniejsze jeĹĽdĹĽenie kierowcĂłw, co przeĹ‚oĹĽy siÄ™ na mniej wypadkĂłw Ĺ›miertelnych.

   Generalnie idea obowiÄ…zkowego OC jest warta oĹ›mieszania, ale jak siÄ™ to robi, to warto to robić z gĹ‚owÄ…, Panie R.M. ;)

--
Liwiusz

Data: 2010-03-09 06:47:37
Autor: maciej debski
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

> spokojnie, po co odrazu obrazac ludzi? poprostu nie wiedzialem ile
> wynosi maks. odszkodowanie za wypadek

   Je¶li już uznamy, że każdy kierowca musi być ubezpieczony (choć
trudno obronić tak± tezę), to dobrze by było, gdyby była możliwo¶ć
zawarcia ubezpieczenia z regresem - po wypłacie odszkodowania zakład ma
roszczenie do sprawcy. My¶lę, że znacznie obniżyłoby to cenę
ubezpieczenia, zwłaszcza że większo¶ć szkód jest nieduża i możliwa do
¶ci±gnięcia ze sprawcy w ci±gu jego życia.

   Ponadto spowodowałoby to ostrożniejsze jeżdżenie kierowców, co
przełoży się na mniej wypadków ¶miertelnych.

   Generalnie idea obowi±zkowego OC jest warta o¶mieszania, ale jak się
to robi, to warto to robić z głow±, Panie R.M. ;)

generalnie to cala idea ubezpieczenia jest taka zeby nie ponosic
finansowej odpowiedzialnosci za szkody spowodowane przez siebie innym
i (w przyp AC) rowniez przez innych tobie.
ubezpieczenie z regresem nie mialoby sensu bo co to za ubezpieczenie?
to bylyby uslugi posrednictwa prawnego/windykacji.

to oczym moze chciales napisac to udzial wlasny (AC i OC w innych
krajach rowniez) gdzie mozna zdefiniowac do jakiej kwoty straty
ponosisz sam - w UK ta kwota moze byc dosc wysoka i pozwala to na
znaczace obnizenie skladki.

mac

Data: 2010-03-09 15:49:14
Autor: Liwiusz
maciej debski pisze:
[...]

   Chodzi o to, że głównym argumentem za OC jest chęć niepozostawiania ofiar wypadku bez ochrony. Zatem nie chodzi o udział własny sprawcy, tylko o gwaranta, który wypłaci odszkodowanie, które póĽniej odzyska sobie - albo i nie - od sprawcy.

to oczym moze chciales napisac to udzial wlasny (AC i OC w innych
krajach rowniez) gdzie mozna zdefiniowac do jakiej kwoty straty

   Nie chciałem o tym napisać.

--
Liwiusz

Data: 2010-03-10 09:24:19
Autor: Massai
Liwiusz wrote:

maciej debski pisze:
> [...]

ofiar wypadku bez ochrony. Zatem nie chodzi o udział własny sprawcy,
tylko o gwaranta, który wypłaci odszkodowanie, które póĽniej odzyska

Doprecyzowuj±c - to co piszesz jest głównym argumentem za
OBOWIˇZKOWO¦CIˇ ubezpieczenia OC.

Nie wydaje mi się żeby było specjalnie szkodliwe gdyby na rynku
funkcjonowały dwa rodzaje "ubezpieczenia" OC: jedno "pełne" (droższe),
drugie z regresem ubezpieczyciela do wykupuj±cego (znacznie tańsze).

I istniałby przymus żeby które¶ z nich mieć.

W ten sposób potencjalne ofiary byłyby zabezpieczone (zawsze
odszkodowanie by było wypłacone przez ubezpieczyciela), a ci którzy
jeżdż± bardzo mało albo uważaj± że bezwypadkowo - mieliby możliwo¶ć
wykupienia bardzo taniego OC.
 --
Pozdro
Massai

Data: 2010-03-10 11:55:37
Autor: Andrzej Lawa
Massai pisze:

[...]

Załóż firmę ubezpieczeniow± i wprowadĽ te "bardzo tanie" OC. Zobaczymy,
ile poci±gniesz, zanim ciebie zlicytuj± do ostatniej koszuli ;->

Data: 2010-03-10 14:35:08
Autor: Massai
Andrzej Lawa wrote:

Massai pisze:

> [...]

Załóż firmę ubezpieczeniow± i wprowadĽ te "bardzo tanie" OC.
Zobaczymy, ile poci±gniesz, zanim ciebie zlicytuj± do ostatniej

Ale w czym problem? O te bardzo rzadkie przypadki bardzo wysokich
odszkodowań gdzie ¶ci±gnięcie będzie trudne? pójdzie z tego co płac±
inni kupuj±cy tanie OC.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-03-09 15:43:43
Autor: kamil

"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote in message news:hn5mcl$fqo$2news.onet.pl...

  Generalnie idea obowiÄ…zkowego OC jest warta oĹ›mieszania, ale jak siÄ™ to robi, to warto to robić z gĹ‚owÄ…, Panie R.M. ;)

Przede wszystkim glupota jest koniecznosc posiadania OC nawet, jesli pojazd stoi przez 2 lata w garazu bez silnika.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-09 17:12:43
Autor: szerszen
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

Użytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomo¶ci news:hn5qbj$brt$1inews.gazeta.pl...

Przede wszystkim glupota jest koniecznosc posiadania OC nawet, jesli pojazd stoi przez 2 lata w garazu bez silnika.

bo glupota sa ubezpieczenia pojazdow, to kierowca powinien byc ubezpieczony

Data: 2010-03-09 16:14:56
Autor: kamil

"szerszen" <szerszen@tlen.pl> wrote in message news:hn5s1s$s78$1newsread1.aster.pl...

[...]

I jak to rozwiazesz? Placisz 300zl i mozesz toczyc sie rodzinnym vanem 1.6tdi albo wsiasc do EVO?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-09 18:47:28
Autor: szerszen
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

Uzytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisal w wiadomosci news:hn5s64$im9$1inews.gazeta.pl...

I jak to rozwiazesz? Placisz 300zl i mozesz toczyc sie rodzinnym vanem 1.6tdi albo wsiasc do EVO?

a dlaczego nie?

takich samych szkod mozesz narobic jadac maluchm jak 6 litrowa corvetta

Data: 2010-03-10 10:41:00
Autor: kamil

"szerszen" <szerszen@tlen.pl> wrote in message news:hn61jm$oj$1newsread1.aster.pl...

[...]

A ilu jest dzidkow kupujacych 1.6TDI z mysla (popale gumy na parkingu), a ilu takich kupuje nastoletnie BMW?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-10 11:54:37
Autor: Mario
kamil pisze:

[...]

ok, nie żebym popierał mizerną próbę palenia gumy przez bmw ale czy przez taką czynność mogą wg Ciebie ucierpieć inni? Tzn. czy palenie gumy może narobić szkód? Pytam, bo Twój przedpiszca piszę o szkodach, o Corvecie a Ty o paleniu gum w bmw.

pozdrawiam
mario

Data: 2010-03-10 11:11:09
Autor: kamil
"Mario" <camaro94@spam.onet.pl> wrote in message news:hn7tp3$8sg$3news.onet.pl...

[...]

Udajesz, ze nie rozumiesz, czy naprawde nie pojmujesz roznicy miedzy samochodami, ktorych wiekszosc nabywcow mysli:

- "kupuie cos taniego zeby dzieci do szkoly wygodnie odwozic"
- "kupie cos szybkiego, zeby pozapierdalac 150 przez wioske"

?

To sa statystyki, te same wedlug ktorych mlodzi powoduja wiecej wypadkow i placa wyzsze skladki.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-10 14:42:39
Autor: Mario
kamil pisze:
[...]

To Ty nie potrafisz zrozumieć, że ktoś może kupić autko, które jest szybkie, ma duży silnik, nie koniecznie po to żeby zapierdalać przez te wioski. Zrozum w końcu, dla niektórych takie autka to hobby, spełnienie marzeń a nie tylko szpanowóz do wyrywania lasek spod wiejskiego klubu. Proponuję zdjąć klapki z oczu. Nie mówię o bmkach, kalibrach czy innyc tego typu śmieciach. Ktoś kto kupuje np. Transama z 6.6L pod maską z 7x roku nie będzie zapierdalał (jak to ładnie ująłeś) ile fabryka dała wszędzie i zawsze. No ale Ty tego nie pojmiesz...

pozdrawiam
mario

Data: 2010-03-10 14:51:59
Autor: kamil

"Mario" <camaro94@spam.onet.pl> wrote in message news:hn87k4$jnn$1news.onet.pl...

[...]

A ty w koncu zrozum, zakuta palo, ze to czy "ktos" sobie cos robi nie obchodzi analitykow firm ubezpieczeniowych, tak samo jak nie obchodzi ich ze jeden 18-latek jezdzi super bezpiecznie, a inny 50-latek mniej.

Mowimy tutaj caly czas o potencjalnym zagrozeniu, nie mam juz sil tlumaczyc jak idiocie dlaczego 2+2=4, wiec pozwole sobie zakonczyc ten watek.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-10 22:12:52
Autor: Mario
kamil pisze:

[...]

tak zakuto pało, proponuje to samo. Jesteś niesamowicie tępy czy tylko na takiego pozujesz, nie wiem po co?

nie pozdrawiam
mario

Data: 2010-03-11 09:39:55
Autor: kamil
"Mario" <camaro94@spam.onet.pl> wrote in message news:hn9209$u9c$2news.onet.pl...

[...]

Zabolalo cie, bo nazwalem dresiarstwo "driftujace" dookola ronda w pelnoletnich BMW po imieniu?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-11 11:00:49
Autor: Mario
kamil pisze:
[...]

Jesteś niekonsekwentny bo miałeś zakończyć wątek. Szczerze mówiąc nie przeczytałem nic w Twoich postach o driftujących wokół ronda. Poza tym ja pisałem o paleniu gumy i posiadaniu auta jako hobby a ty coś od drifcie i drechach.

mario

Data: 2010-03-10 18:45:34
Autor: niusy.pl
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

UĹĽytkownik "kamil" <kamil@spam.com>

To sa statystyki, te same wedlug ktorych mlodzi powoduja wiecej wypadkow i
placa wyzsze skladki.
--
Gdzie te statystyki ?

Data: 2010-03-11 09:46:49
Autor: kamil

"niusy.pl" <ops@ops.op.invalid> wrote in message news:hn8ls1$28i$1newsfeed.net.icm.edu.pl...

[...]

Tu masz wg wieku:

http://carinsurance.arrivealive.co.za/do-older-cars-lead-to-more-accident-claims.php

Tu masz wyjasnienie odnosnie marek:

http://articles.moneycentral.msn.com/Insurance/InsureYourCar/which-cars-cost-more-or-less-to-insure.aspx

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-11 11:08:06
Autor: kamil

"kamil" <kamil@spam.com> wrote in message news:hnae6b$d6a$1inews.gazeta.pl...

http://articles.moneycentral.msn.com/Insurance/InsureYourCar/which-cars-cost-more-or-less-to-insure.aspx

A tu nawet spis najbardziej najczesciej uczestniczacych w groznych wypadkach w US:

http://www.forbes.com/2007/07/26/cars-dangerous-twenty-forbeslife-cx_bh_0726cars.html

Zgadnij, czy te auta sa najtansze w ubezpieczeniu?

A teraz ja poprosze jakies konkretne podstawy, wedlug ktorych regres bylby sciagalny z przecietnego polskiego kowalskiego, ktory odkladal pol zycia na samochod, po czym wjechal w Porsche za pareset tysiecy i wpakowal rodzine w rehabilitacje za kolejne pol miliona.

Jesli nie masz - zamilknij.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-11 12:19:09
Autor: Liwiusz
kamil pisze:

[...]

   A jaki to ma zwiÄ…zek z dyskusjÄ…? Wiadomym jest, ĹĽe nie kaĹĽdy regres uda siÄ™ zrealizować, dlatego teĹĽ skĹ‚adka nie bÄ™dzie wynosiĹ‚a 5zĹ‚, tylko XzĹ‚, jednak X<obecnej ceny skĹ‚adki.

--
Liwiusz

Data: 2010-03-11 13:38:51
Autor: kamil

"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote in message news:hnajjj$bbo$1news.onet.pl...
kamil pisze:

[...]

Zwiazek ma elementarny - zadnego dobrowolnego regresu nie ma i nie bedzie, bo korzystali by z niego osobnicy, ktorzy nie maja 300zl rocznie na OC i szanse na odzyskanie od nich jakiejkolwiek kwoty sa bliskie zeru.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-10 11:58:42
Autor: Andrzej Lawa
Mario pisze:

ok, nie żebym popierał mizerną próbę palenia gumy przez bmw ale czy
przez taką czynność mogą wg Ciebie ucierpieć inni? Tzn. czy palenie gumy

Tak.

może narobić szkód? Pytam, bo Twój przedpiszca piszę o szkodach, o
Corvecie a Ty o paleniu gum w bmw.

Na poczÄ…tek: niszczenie nawierzchni.

Data: 2010-03-10 14:38:31
Autor: Mario
Andrzej Lawa pisze:
Mario pisze:

ok, nie żebym popierał mizerną próbę palenia gumy przez bmw ale czy
przez taką czynność mogą wg Ciebie ucierpieć inni? Tzn. czy palenie gumy

Tak.

ciekawe jak?
Stoi sobie koleĹ› i pali gumÄ™ na pustym placu. Chyba ĹĽe uznasz jako szkodliwe wdychanie dymu ;-)

może narobić szkód? Pytam, bo Twój przedpiszca piszę o szkodach, o
Corvecie a Ty o paleniu gum w bmw.

Na poczÄ…tek: niszczenie nawierzchni.

ROTFL. Jakie niszczenie? Zostaną na niej kulki gumy i to wszystko. Wiele razy byłem świadkiem czegoś takiego (pierwszy z brzegu przykład)
http://www.youtube.com/watch?v=LaLCCUGnqm4&feature=related
  na zamkniÄ™tych zlotach i ĹĽadna nawierzchnia nie ucierpiaĹ‚a. No bo chyba  nie masz na myĹ›li palenia gumy jako zapierdzielania po placu, bo to nie jest wtedy palenie gumy.

pozdrawiam
mario

Data: 2010-03-10 14:50:38
Autor: kamil
"Mario" <camaro94@spam.onet.pl> wrote in message news:hn87cd$igl$1news.onet.pl...

ciekawe jak?
Stoi sobie koleĹ› i pali gumÄ™ na pustym placu. Chyba ĹĽe uznasz jako szkodliwe wdychanie dymu ;-)

Szansa, ze ten sam koles po trzech piwach bedzie robil nawroty na recznym przy publicznosci spod dyskoteki, jest znacznie wieksza od szansy ze zrobi to matka usypiajaca w tym czasie dziecko, ktora kupila sobie Espace'a.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-10 22:11:33
Autor: Mario
kamil pisze:
[...]

gĂłwno prawda. Ja znam tych ludzi o ktĂłrych piszÄ™. A Ty ich znasz?
RobiÄ… to na ZAMKNIÄTYCH zorganizowanych zlotach, gdzie jest czuwanie Policji, Pogotowia itp. Na co dzieĹ„ jeĹĽdĹĽÄ… normalnie, serio (czÄ™sto drugimi autkami, bardziej cywilnymi).
A gdy wieczorem jest "integracja" spod znaku Jacka Danielsa ;-) , to NIKT nie myśli o ruszaniu autka z miejsca.

pozdrawiam
mario

Data: 2010-03-11 09:39:11
Autor: kamil

"Mario" <camaro94@spam.onet.pl> wrote in message news:hn91tq$u9c$1news.onet.pl...

[...]

Ja rowniez znam ludzi, ktorzy regularnie 2-3 razy w miesiacu wyszaleja sie na torze. Ale jesli probujesz mi wmowic, ze wlasciciele Espace'a rownie czesto szaleja na publicznych drogach, co Dzidki probujace gasic trawa swoje BMW, to nie mamy chyba o czym rozmawiac.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-11 11:02:09
Autor: Mario
kamil pisze:

[...]

naucz się czytać ze zrozumieniem.
Faktycznie nie mamy o czym rozmawiać, napisałeś to już wcześniej to po cholerę odpowiadasz.
EOT.

mario

Data: 2010-03-11 11:03:08
Autor: kamil
"Mario" <camaro94@spam.onet.pl> wrote in message news:hnaf2m$qho$1news.onet.pl...
kamil pisze:

[...]

Bo lubie posmiac sie z internetowych laikow kreujacych sie na ekspertow w dziedzinach, o ktorych sami udowadniaja ze pojecia nie maja bladego. :)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-10 18:43:19
Autor: niusy.pl
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

UĹĽytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com>

[...]

No i jeszcze: lasowanie twojego mózgu na myśl o tym

Data: 2010-03-10 13:08:03
Autor: szerszen
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

Uzytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisal w wiadomosci news:hn7svv$jr6$1inews.gazeta.pl...

A ilu jest dzidkow kupujacych 1.6TDI z mysla (popale gumy na parkingu), a ilu takich kupuje nastoletnie BMW?

ale co mnie to obchodzi, szkody powoduja ludzie nie pojazdy, dlaczego jak bede mial 5 pojazdow, to za kazdy z nich musze placic oc, jak poruszac sie bede tylko 1?

Data: 2010-03-10 13:41:12
Autor: Maddy
W dniu 10-03-2010 13:08, szerszen pisze:

[...]

I chcesz żeby Ci wszyscy uwierzyli na słowo, że innymi samochodami nie będziesz jeździł? Ja Ci nie wierzę. I podejrzewam, że tylko ktoś umysłowo ociężał (albo może ciężko zakochany) by Ci uwierzył.

Czy moĹĽe  proponujesz ĹĽeby OC byĹ‚a "na trasÄ™", wykupywane kaĹĽdorazowo przed wjazdem na drogÄ™ publicznÄ…?

A moĹĽe OC dla kierowcy a nie samochodu?

No to wtedy każdy, kto ma prawo jazdy, będzie musiał wykupić OC, bo tylko ktoś chorobliwie naiwny uwierzy, że ludzie którzy go nie wykupią nie wsiądą na kierownicę.

Czy może masz jakiś inny pomysł, nadający się do realizacja w społeczeństwie w którym kombinowanie jest narodową tradycją a każdy kto uczciwie płaci kiedy mógłby pokombinować, to łoś?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-03-10 13:48:50
Autor: szerszen

Użytkownik "Maddy" <maddy@esi.com.pl> napisał w wiadomości news:hn84mt$8$1nemesis.news.neostrada.pl...

I chcesz żeby Ci wszyscy uwierzyli na słowo, że innymi samochodami nie będziesz jeździł?

wiesz, tylko gremliny rozmnazaly sie po polaniu woda, ja tak nie mam, urodzilem sie w liczbie pojedynczej i w takiej umre, nie ma fizycznej mozliwosci, abym poruszal sie wiecej niz jednym pojazdem

Ja Ci nie wierzę. I podejrzewam, że tylko ktoś umysłowo ociężał (albo może ciężko zakochany) by Ci uwierzył.

moze w takim razie musisz udac sie do lekarza od glowy ;)

Czy moĹĽe  proponujesz ĹĽeby OC byĹ‚a "na trasÄ™", wykupywane kaĹĽdorazowo przed wjazdem na drogÄ™ publicznÄ…?

juz pisalem, na kierowce i to kierowce czynnego, a nie na posiadacza p.j.

A moĹĽe OC dla kierowcy a nie samochodu?

jakbys czytal wszystko to bys wiedzial

No to wtedy każdy, kto ma prawo jazdy, będzie musiał wykupić OC, bo tylko ktoś chorobliwie naiwny uwierzy, że ludzie którzy go nie wykupią nie wsiądą na kierownicę.

jak wyzej, pisalem juz o tym

Czy może masz jakiś inny pomysł, nadający się do realizacja w społeczeństwie w którym kombinowanie jest narodową tradycją a każdy kto uczciwie płaci kiedy mógłby pokombinować, to łoś?

a co komu teraz broni jezdzic samochodem bez p.j. ubezpieczenia, czy nawet nie dopuszczonym do ruchu?

Data: 2010-03-09 21:41:52
Autor: niusy.pl
[...]

A do czego uprawnia Cie twoje prawo jazdy ?

Data: 2010-03-10 10:17:40
Autor: Mario
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

I jak to rozwiazesz? Placisz 300zl i mozesz toczyc sie rodzinnym vanem 1.6tdi albo wsiasc do EVO?

tak, nawet niech będzie 600.

pozdrawiam
mario

Data: 2010-03-10 10:24:59
Autor: Jakub Witkowski
kamil pisze:

bo glupota sa ubezpieczenia pojazdow, to kierowca powinien byc ubezpieczony

I jak to rozwiazesz? Placisz 300zl i mozesz toczyc sie rodzinnym vanem 1.6tdi albo wsiasc do EVO?

Teraz TU pytają "kto jeździ samochodem". Jeśli bez ograniczeń, składka jest wyższa.

Analogicznie mógłbyś deklarować, bądź nie, jakimi samochodami będziesz jeździł.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepowaĹĽne,
gts /kropka/ pl    |  lub caĹ‚oĹ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2010-03-10 14:43:10
Autor: Piotr S.

U¿ytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:hn5qbj$brt$1inews.gazeta.pl...

[...]

Oczywiscie ze tak. Wiesz, ze jest sporo OC na samochody z 2, Tatus z 80% znizek + synek z ADHD ;-). Kierowca oczywiscie jest synek ale juz skladki sa liczone pod tatusia.
Co z kierowcami samochodow służbowych ? Nie sa ich wlascicielami i nie maja znizek/zwyzek. W tej sytuacji mozna je naliczac jedynie per samochod a przeciez teraz liczy sie je per kierowca.

Cross-posting jest be.

--
pzdr.
Piotr

Data: 2010-03-10 14:59:27
Autor: kamil
"Piotr S." <dzemaz@gazeta.pl> wrote in message news:hn87li$r36$1inews.gazeta.pl...

[...]

Dlatego opisywalem nizej dosc dobrze przemyslany system brytyjski, gdzie tatus moze sobie byc nawet i jedynym wlascicielem, ale jesli syna dopisze do polisy, skladka wzrosnie nawet i kilkukrotnie.

Zreszta polskie firmy tez juz czesto pytaja, czy samochodem bedzie jezdzic ktos ponizej 25-go roku zycia i odpowiednio podnosza skladke.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-09 15:44:16
Autor: Andrzej Lawa
Liwiusz pisze:

  JeĹ›li juĹĽ uznamy, ĹĽe kaĹĽdy kierowca musi być ubezpieczony (choć trudno
obronić taką tezę), to dobrze by było, gdyby była możliwość zawarcia
ubezpieczenia z regresem - po wypłacie odszkodowania zakład ma
roszczenie do sprawcy. Myślę, że znacznie obniżyłoby to cenę

W pewnych okolicznościach taka możliwość istnieje.

Pamiętaj też o zniżkach za bezszkodowość.

Data: 2010-03-09 15:47:26
Autor: Liwiusz
Liwiusz pisze:
Andrzej Lawa pisze:
Liwiusz pisze:

[...]

   PomijajÄ…c oczywiste - po pijaku itp. Normalnie umowy z regresem zawrzeć raczej nie moĹĽna, co?

--
Liwiusz

Data: 2010-03-09 11:07:38
Autor: BK
On 9 Mar, 15:47, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
Liwiusz pisze:

>   W jakich?

   Pomijaj±c oczywiste - po pijaku itp. Normalnie umowy z regresem
zawrzeć raczej nie można, co?

--
Liwiusz

ale jaki sens mialoby ubezpieczenie sie z regresem? po to sie czlowiek
ubezpiecza, zeby nie pokrywac szkody... place skladke i mam w nosie
szkode

w zyciu nie podpisalbym umowy ubezpieczenia, ktora zobowiazuje mnie do
placenia skladki, a "wrazieco" i tak musze pokryc cala szkode - bo to
zadne ubezpieczenie ;)

Data: 2010-03-09 20:31:38
Autor: Jotte
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
W wiadomo¶ci
news:a20be291-f41c-439a-b8d5-a8a5944086ba15g2000yqi.googlegroups.com BK
<bkapuscinski@gmail.com> pisze:

w zyciu nie podpisalbym umowy ubezpieczenia, ktora zobowiazuje mnie do
placenia skladki, a "wrazieco" i tak musze pokryc cala szkode - bo to
zadne ubezpieczenie ;)
Podpisałby¶, podpisał...
Wystarczy, że stworzono by takie prawo. ;)
Podpisujesz przecież umowę w my¶l której płacisz tak± sam± składkę za pojazd, którym codziennie jeĽdzisz stwarzaj±c ryzyko powstania poważnych szkód jak i za pojazd, który masz sobie w garażu, rozmontowany do remontu od 3 lat.
I nie masz możliwo¶ci zadeklarowania nieużytkowania pojazdu skutkuj±cego znacznym zmniejszeniem składki w zwi±zku z minimalnym ryzykiem spowodowania przy jego użyciu szkody.

--
Jotte

Data: 2010-03-10 01:01:20
Autor: BK
<bkapuscin...@gmail.com> pisze:

> w zyciu nie podpisalbym umowy ubezpieczenia, ktora zobowiazuje mnie do
> placenia skladki, a "wrazieco" i tak musze pokryc cala szkode - bo to
> zadne ubezpieczenie ;)

Podpisa by , podpisa ...
Wystarczy, e stworzono by takie prawo. ;)

A w zyciu. To bym bral auto w leasing i niech sie kto inny martwi.
Predzej bym zrezygnowal calkowicie z posiadania auta na wlasnosci niz
wpakowal sie w OC z regresem.

Nie mialem w zyciu zadnej stluczki/wypadku ze swojej winy ale ja tam
mam na utrzymaniu siebie i swoja rodzine, nie zaryzykuje placenia
komus renty do konca zycia czy odszkodowania/zadoscuczynienia jak
(odpukac) kiedys bede mial pecha i spowoduje wypadek. Przeciez mozna
sobie kompletnie zycie zmarnowac placac ze swojej kieszeni wszelkie
koszty po wypadku, ktory przeciez powoduje sie nieumyslnie.

Data: 2010-03-10 18:35:45
Autor: niusy.pl
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

Uzytkownik "BK" <bkapuscinski@gmail.com>

[...]

Ale Ty glupoty gadasz. Przeciez równie dobrze mozesz kogos nieumyslnie zabic na drodze i twoje ubezpieczenie nic mu juz nie da.

Data: 2010-03-10 10:15:57
Autor: Mario
[...]

i to jest wła¶nie chore

pozdrawiam
mario

Data: 2010-03-12 00:24:54
Autor: Jotte
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
W wiadomo¶ci news:hn7o01$hvq$2news.onet.pl Mario <camaro94@spam.onet.pl>
pisze:

I nie masz możliwo¶ci zadeklarowania nieużytkowania pojazdu skutkuj±cego znacznym zmniejszeniem składki w zwi±zku z minimalnym ryzykiem spowodowania przy jego użyciu szkody.
i to jest wła¶nie chore
Nie tylko to.

--
Jotte

Data: 2010-03-09 21:39:44
Autor: niusy.pl
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

Użytkownik "BK" <bkapuscinski@gmail.com>

> [...]

ale jaki sens mialoby ubezpieczenie sie z regresem? po to sie czlowiek
ubezpiecza, zeby nie pokrywac szkody... place skladke i mam w nosie
To nie jest dobrowolne ubezpieczenie by ubezpieczać "się". To raczej rodzaj podatku drogowego.

w zyciu nie podpisalbym umowy ubezpieczenia, ktora zobowiazuje mnie do
placenia skladki, a "wrazieco" i tak musze pokryc cala szkode - bo to
zadne ubezpieczenie ;)

--
Czym jest brak zniżki po spowodowaniu szkody ?

Data: 2010-03-10 00:58:55
Autor: BK
On 9 Mar, 21:39, "niusy.pl" <o...@ops.op.invalid> wrote:
U ytkownik "BK" <bkapuscin...@gmail.com>

> [...]

ale jaki sens mialoby ubezpieczenie sie z regresem? po to sie czlowiek
ubezpiecza, zeby nie pokrywac szkody... place skladke i mam w nosie
To nie jest dobrowolne ubezpieczenie by ubezpiecza "si ". To raczej rodzaj
podatku drogowego.

w zyciu nie podpisalbym umowy ubezpieczenia, ktora zobowiazuje mnie do
placenia skladki, a "wrazieco" i tak musze pokryc cala szkode - bo to
zadne ubezpieczenie ;)

--
Czym jest brak zni ki po spowodowaniu szkody ?

Nie brak znizki tylko ew. odebranie czesci znizki i nie wszyscy
ubezpieczyciele to stosuja. Teraz utrata znizki to zaden problem. Sa
tez promocje w stylu dopalc 25 zl i nie stracisz znizek.

Data: 2010-03-10 18:26:52
Autor: niusy.pl
[...]

Chcialbym zobaczyc takie oferty

Data: 2010-03-09 22:35:42
Autor: Johnson
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
Liwiusz pisze:

  JeĹ?li juĹĽ uznamy, ĹĽe kaĹĽdy kierowca musi byÄ? ubezpieczony (choÄ? trudno obroniÄ? takÄ? tezÄ?), to dobrze by byĹ?o, gdyby byĹ?a moĹĽliwoĹ?Ä? zawarcia ubezpieczenia z regresem - po wypĹ?acie odszkodowania zakĹ?ad ma roszczenie do sprawcy. MyĹ?lÄ?, ĹĽe znacznie obniĹĽyĹ?oby to cenÄ? ubezpieczenia, zwĹ?aszcza ĹĽe wiÄ?kszoĹ?Ä? szkĂłd jest nieduĹĽa i moĹĽliwa do Ĺ?ciÄ?gniÄ?cia ze sprawcy w ciÄ?gu jego ĹĽycia.

Normalnie to powinien być wybór - płacę nisk± składkę i zakład ma ubezpieczeń ma regres do jakiej¶ kwoty (a ja zabezpieczam się na wypadek wysokich szkód), albo płacę duż± składkę i mogę szaleć do woli na koszt ubezpieczyciela. Swoboda umów.

A poza tym regres już niekiedy jest i niektórzy niemiło się o tym przekonuj±.

--
@2009 Johnson
Gdy widzisz mędrca, my¶l o tym, by mu dorównać. Gdy widzisz tego, komu brak rozs±dku, zastanów się nad sob± samym.

Data: 2010-03-10 08:57:34
Autor: szerszen
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

Użytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hn6ev7$4hr$1inews.gazeta.pl...

[...]

swoba umow, swoboda umow, ale robisz calkowicie bledne zalozenie, ze ubezpieczany jest rozsadny i wyplacalny, a tymczasem ide o zaklad, ze wiekszosc tych co wybierze niska skladke bedzie niewyplacalnych, lub nawet jesli wprowadzimy jakies skuteczne mechaznizmy weryfikacji wyplacalnosci, moze stac sie niewyplacalnymi po duzej szkodzie

Data: 2010-03-10 09:12:21
Autor: Liwiusz
szerszen pisze:

[...]

    To już jest prywatna sprawa ubezpieczyciela. Jest oczywiste, że to ryzyko wkalkuluje w składkę.

--
Liwiusz

Data: 2010-03-10 10:28:00
Autor: szerszen
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hn7k9a$1gj$1news.onet.pl...

   To już jest prywatna sprawa ubezpieczyciela. Jest oczywiste, że to ryzyko wkalkuluje w składkę.

wiec defakto, z duzmy prawdopodobienstwem mozemy zalozyc, ze zyskamy pozorna swobode zawierania umow, kosztem dostania w dupe na cenach ubezpieczen

Data: 2010-03-10 16:56:09
Autor: Johnson
szerszen pisze:

wiec defakto, z duzmy prawdopodobienstwem mozemy zalozyc, ze zyskamy pozorna swobode zawierania umow, kosztem dostania w dupe na cenach ubezpieczen

My¶lę jednak że różnica między tymi dwoma rodzajami umów byłby widoczna.

Data: 2010-03-11 08:33:31
Autor: szerszen
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

Użytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hn8fej$qfl$1inews.gazeta.pl...

My¶lę jednak że różnica między tymi dwoma rodzajami umów byłby widoczna.

no bylaby, cenowo tez by musiala byc, a to zmniejszylo by przychod ubezpieczyciela, o czym pisze od poczatku

Data: 2010-03-11 15:53:18
Autor: Johnson
szerszen pisze:

My¶lę jednak że różnica między tymi dwoma rodzajami umów byłby widoczna.

no bylaby, cenowo tez by musiala byc, a to zmniejszylo by przychod ubezpieczyciela, o czym pisze od poczatku

Powiem tak: na aktuariusza się nie nadajesz.

Data: 2010-03-11 19:15:48
Autor: szerszen
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

Użytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hnb04m$j79$1inews.gazeta.pl...

Powiem tak: na aktuariusza się nie nadajesz.

a rozwiniesz to jakos?

szczegolnie z twierdzeniem ze zmniejszenie skladki nie mniejszy przychodu?

Data: 2010-03-10 10:29:40
Autor: Jakub Witkowski
szerszen pisze:

[...]

I co z tego? Odszkodowanie wypłaca TU.

A o weryfikację kandydatów do takiej formy ubezpieczenia tudzież
póĽniejsze ¶ci±ganie z nich regresem, to ty się już za TU nie martw.

Data: 2010-03-10 11:02:31
Autor: szerszen
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomo¶ci news:hn7oq5$2n5o$2news2.ipartners.pl...

A o weryfikację kandydatów do takiej formy ubezpieczenia tudzież
póĽniejsze ¶ci±ganie z nich regresem, to ty się już za TU nie martw.

pewnie, tylko potem wszyscy beda plakac ze stawki za oc poszybowaly np 2 razy w gore, no ale czego sie nie robi dla "wolnosci" ;)

Data: 2010-03-10 11:31:15
Autor: Liwiusz
szerszen pisze:

[...]

   Jak mog± poszybować stawki OC od tego, że ubezpieczyciel zyska prawo regresu do sprawcy???

--
Liwiusz

Data: 2010-03-10 13:11:42
Autor: szerszen
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hn7sdo$49q$1news.onet.pl...

  Jak mog± poszybować stawki OC od tego, że ubezpieczyciel zyska prawo regresu do sprawcy???

od tego ze firmy te nie sa od rozdawania kasy, tylko od jej zarabiania, jesli wprowadzimy takie pomysly w zycie, to ryzyko poniesienia strat sie zwiekszy, co z tego ze bedzie regres, a z ilu ludzi da sie sciagnac np 100000 euro?

takze jak sie zwiekszy ryzyko, to bedzie je trzeba zrekompensowac, czyli podniesc oplaty, musialbys sie wykazywac skrajna naiwnoscia, myslac, ze taki zabieg, nie spowoduje podniesienia skladek

Data: 2010-03-10 13:21:37
Autor: Liwiusz
szerszen pisze:

[...]

   Pomy¶lmy logicznie - teraz zakład nie ma regresu i ubezpieczenie kosztuje X. Czy z faktu, że regres będzie możliwy, stawki wzrosn±? Więcej my¶leć, mniej pisać, polecam ;)

--
Liwiusz

Data: 2010-03-10 13:34:11
Autor: szerszen
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hn82sn$v08$1news.onet.pl...

  Pomy¶lmy logicznie - teraz zakład nie ma regresu i ubezpieczenie kosztuje X. Czy z faktu, że regres będzie możliwy, stawki wzrosn±?

no, zapominasz tylko o jednym fakcie, z tym regresem postulujesz spore obnizenie stawek, za takie ubezpieczenie

pozatym regres w wielu wypadkach bedzie problematyczny, czasem pewnie niemozliwy, w innych klopotliwy i dlugotrwaly, a wiec straty

Więcej my¶leć, mniej pisać, polecam ;)

dokladnie, pomysl o wszystkich konsekwencjach, nie tylko o tym, ze bedzie moliwy regres, ktory jak zreszta chyba sam wspominasz i dzisiaj jest mozliwy

Data: 2010-03-10 13:40:39
Autor: Liwiusz
szerszen pisze:

[...]

  Z drugiej strony większo¶ć szkód jest w na tyle niskiej wysoko¶ci, że istnieje możliwo¶ć ich odzyskania. De facto strata ubezpieczyciela będzie tylko przy dużych szkodach, gdzie będzie się opłacało sprawcy nic nie mieć do końca życia. Zreszt± już sam fakt wprowadzenia udziału własnego (gwarantowanego przez ubezpieczyciela) na pewne szkody o niewielkiej kwocie (np. do 10 000zł) powinno znacznie zmniejszyć ryzyko ubezpieczycieli.

Więcej my¶leć, mniej pisać, polecam ;)

dokladnie, pomysl o wszystkich konsekwencjach, nie tylko o tym, ze bedzie moliwy regres, ktory jak zreszta chyba sam wspominasz i dzisiaj jest mozliwy

   Niby jest, ale tak jakby go nie było. Nie o tym mówimy.
--
Liwiusz

Data: 2010-03-10 13:52:23
Autor: szerszen
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hn840c$3jf$1news.onet.pl...

[...]

wiesz, dla jednego duzo to 100000 euro, dla innego to 2000 złotych, punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia, w dzisiejszych czasach gdzie naprawa przedniego zderzaka  "kompakta" w aso moze kosztowac blisko 10kpln takie drobne stluczki wcale nie sa takie tanie, a zatem i straty i ich regres nie beda ani tanie ani proste

Data: 2010-03-10 14:03:18
Autor: Liwiusz
szerszen pisze:

[...]

    Co w niczym nie uzasadnia braku takiej możliwo¶ci zawarcia umowy.

--
Liwiusz

Data: 2010-03-10 14:11:51
Autor: szerszen
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hn85as$9i1$1news.onet.pl...

   Co w niczym nie uzasadnia braku takiej możliwo¶ci zawarcia umowy.

owszem, ale jak wspominalem, z duzym prawdopodobienstwem bedzie implikowac wyzsze skladki

Data: 2010-03-10 14:39:19
Autor: Liwiusz
szerszen pisze:

[...]

   No jasne, bo teraz - gdy nie ma regresu, składki wynosz± X. A jak byłby regres, to składki musiałyby być wyższe.

   MY¦LEĆ! ;)

--
Liwiusz

Data: 2010-03-10 15:27:19
Autor: szerszen
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hn87ec$i3d$2news.onet.pl...

  MY¦LEĆ! ;)

to juz bylo ;)

Data: 2010-03-10 16:58:17
Autor: Johnson
Liwiusz pisze:

  No jasne, bo teraz - gdy nie ma regresu, składki wynosz± X. A jak byłby regres, to składki musiałyby być wyższe.

  MY¦LEĆ! ;)

"Nikt nie przekona nas że czarne jest czarne, a białe białe"

Data: 2010-03-10 13:56:19
Autor: kamil

"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote in message news:hn840c$3jf$1news.onet.pl...

[...]

Myslisz, ze ubezpieczyciela najbardziej bola jakies pogiete samochody za kilkadziesiat tysiecy? Obawiam sie, ze patrzysz na czubek wlasnego nosa i zapominasz o kosztach leczenia, rehabilitacji, odszkodowan i rentach liczonych w milionach.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-10 14:58:16
Autor: Liwiusz
kamil pisze:

[...]

   I uważasz, że takie szkody stanowi± większo¶ć przypadków?

--
Liwiusz

Data: 2010-03-10 14:53:45
Autor: kamil
"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote in message news:hn88ht$nft$2news.onet.pl...

  I uważasz, że takie szkody stanowi± większo¶ć przypadków?

Nie wiem A na jakiej podstawie Ty uwazasz, ze system wyopracowywany na calym swiecie przez ostatnie pol wieku myli sie, a Ty masz racje bez przedstawienia chocby jednego wzoru na podstawie ktorego to obliczyles?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-10 16:06:34
Autor: Liwiusz
kamil pisze:
[...]

   Po pierwsze: nie na całym ¶wiecie, a po drugie: nie twierdzę, że się myli. Pokazuję tylko alternatywę.

--
Liwiusz

Data: 2010-03-10 15:11:12
Autor: kamil

"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote in message news:hn8chv$9vk$2news.onet.pl...
kamil pisze:
[...]

Kiepska, jak juz kilka osob Tobie udowodnilo.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-10 15:14:15
Autor: kamil
"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote in message news:hn8csl$bas$1news.onet.pl...
kamil pisze:

Kiepska, jak juz kilka osob Tobie udowodnilo.

  Gdzie?

Naprade mam ciekawsze zajecia, niz pokazywac dziecku paluchem gdzie kupe zrobilo.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-10 22:13:53
Autor: Mario

kamil pisze:
[...]

nie dopytuj się tak, bo zaraz kamil nazwie Cię zakut± pał± ;-), to taka metoda gdy kończ± się argumenty.

pozdrawiam
mario

Data: 2010-03-10 13:23:08
Autor: kamil
"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote in message news:hn7sdo$49q$1news.onet.pl...
szerszen pisze:

[...]

Tak, ze polowa sprawcow bedzie bezrobotna, dom na matke a samochod zony, po czym ci uczciwi badz placacy skladke bez regresu beda sie do nich dokladac.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-10 14:38:26
Autor: Liwiusz
kamil pisze:

[...]

   Nie mam już siły tłumaczyć ;)

--
Liwiusz

Data: 2010-03-10 13:55:16
Autor: kamil

"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote in message news:hn87co$i3d$1news.onet.pl...
kamil pisze:

[...]

Miej wiec sile rozejrzec sie pomyslec, dlaczego jako jedyny upierasz sie przy tej teorii. ;)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-10 14:57:46
Autor: Liwiusz

kamil pisze:

[...]

   Może jako jedyny potrafię my¶leć? Czy możesz jako¶ uzasadnić tezę, że teraz, bez regresu mogę ubezpieczyć pojazd za 500zł, a gdyby ubezpieczyciel miał do mnie regres, to brałby większ± składkę?

--
Liwiusz

Data: 2010-03-10 15:31:42
Autor: szerszen
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hn88gv$nft$1news.onet.pl...

  Może jako jedyny potrafię my¶leć? Czy możesz jako¶ uzasadnić tezę, że teraz, bez regresu mogę ubezpieczyć pojazd za 500zł, a gdyby ubezpieczyciel miał do mnie regres, to brałby większ± składkę?

bo teraz za te 500 ubezpieczy sie np 10000 osob
jak wprowadza twoje postulaty to za te 500 ubezpieczy sie np 5000 pozostale ubezpieczy sie za 50, to tyle bedzie z regresem, wiec juz strata, bo ilosc wypadkow taka sama, regres bedzie, a i owszem, pytanie tylko z ilu osob, i w jakim czasie uda sie tego regresu dokonac, dodatkowe koszty prawnicze, odzyskiwanie lub nie itd, jakos jestem dziwnie spokojny, ze albo te z regresem nie beda tak atrakcyjne cenowo, albo skladki bez regresu pojda w gore

Data: 2010-03-10 15:42:14
Autor: Liwiusz
szerszen pisze:

[...]

   Wymy¶laj±c sobie stawki z sufitu też mogę udowodnić wszystko.

--
Liwiusz

Data: 2010-03-10 14:55:01
Autor: kamil
"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote in message news:hn8b4b$3m1$1news.onet.pl...
szerszen pisze:

[...]

Jak dotad wlasnie to robisz - wymyslasz z sufitu nizsze stawki z regresem. Podeprzyj to jakimis konkretnymi danymi, albo przestan trollowac.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-10 16:05:47
Autor: Liwiusz
szerszen pisze:

[...]

   Nie wymy¶lam stawek, tylko opisuję zasadę. Je¶li zaczniesz piec chleb z dwa razy tańszej m±ki, to łatwo można wywnioskować, że cena chleba spadnie, a nie wzro¶nie. Analogicznie - je¶li damy ubezpieczycielom prawo regresu, to składki spadn±, a nie wzrosn±.

   Nie mówię o ile spadn±, a zwłaszcza nie mówię, że "to nieprawda, że chleb stanieje, bo jakby kosztował 10gr, to by piekarze zbankrutowali" (czyli "to nieprawda, że składki spadn±, bo jak będ± wynosiły 50zł zamiast 500zł, to nie będzie to opłacalne dla ubezpieczyciela").

--
Liwiusz

Data: 2010-03-10 15:13:29
Autor: kamil

Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote in message news:hn8cgi$9vk$1news.onet.pl...

[...]

Jesli bedziesz te make sprowadzac z kraju ogarnietego wojna domowa, w ktorym co drugi transport ginie w drodze, nie sadze zebys dlugo mogl taka cene chleba utrzymac.

Ty oczywiscie mozesz nie zgadzac sie z podstawowymi zasadami, na ktorych swiatowa ekonomia funkcjonuje od kilku wiekow. Masz do tego prawo, w koncu to wolny kraj. :-)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-10 16:16:00
Autor: Liwiusz
kamil pisze:

[...]

   Ci±gle nie mogę ogarn±ć tej ekonomii, zgodnie z któr± odebranie prawa regresu, obniża składki, a danie takiego prawa - podwyższa.

--
Liwiusz

Data: 2010-03-10 15:19:02
Autor: kamil
"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote in message news:hn8d3m$bas$3news.onet.pl...

  Ci±gle nie mogę ogarn±ć tej ekonomii, zgodnie z któr± odebranie prawa regresu, obniża składki, a danie takiego prawa - podwyższa.

Bo nie pojmujesz, ze jesli co drugi wagon maki na twoj chleb zjedza partyzanci, skads bedziesz musial wziasc pieniadze na pokrycie kosztow, albo piekarnie zamkniesz.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-10 16:21:25
Autor: Liwiusz
kamil pisze:
[...]

   A co maj± wspólnego partyzanci z ubezpieczeniami i regresem?

--
Liwiusz

Data: 2010-03-10 15:46:56
Autor: kamil

"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote in message news:hn8ddq$bas$5news.onet.pl...
kamil pisze:
[...]

To, ze z co drugiego sprawcy wypadku niczego sie nie sciagnie, bo samochod zony a on przeciez bezrobotny. Albo sciagnie po 10 latach. Albo okaze sie, ze Zdzichu dorabiajacy na budowie 500zl miesiecznie wjechal w Veyrona i cala jego rodzina przez piec nastepnych pokolen tego nie splaci.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-10 16:52:17
Autor: Liwiusz
kamil pisze:

[...]

   Zatem uważasz, że przy odzyskaniu odszkodowania od co drugiego sprawcy (regres) składka będzie wyższa niż przy zupełnym braku możliwo¶ci odzyskania czegokolwiek (brak regresu)?

--
Liwiusz

Data: 2010-03-10 15:54:40
Autor: kamil

"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote in message news:hn8f7o$mpf$1news.onet.pl...
kamil pisze:

  Zatem uważasz, że przy odzyskaniu odszkodowania od co drugiego sprawcy (regres) składka będzie wyższa niż przy zupełnym braku możliwo¶ci odzyskania czegokolwiek (brak regresu)?

Srednia podstawowa wysokosc skladki bedzie wyzsza, ta z regresem odjeta od niej niczego nie da.

Poza tym w obecnym systemie analitycy sa w stanie przewidziec ewentualne zyski i straty. X klientow placi co roku Y, srednio powoduja Z wypadkow na srednia kwote Q.

A tak cale ryzyko za "cholera wie ile, kiedy i od kogo sciagniemy" przerzuca na podstawowa wysokosc skladki.

Nie bez powodu do tej pory nigdzie taki system nie powstal i zapewniam Cie, ze nie jest to spisek Zydow, Masonow i amerykanskich megakorporacji wymierzony w biednego, okradanego polaka.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-10 16:58:49
Autor: Liwiusz
kamil pisze:

Nie bez powodu do tej pory nigdzie taki system nie powstal i zapewniam Cie, ze nie jest to spisek Zydow, Masonow i amerykanskich megakorporacji wymierzony w biednego, okradanego polaka.

   Ależ oczywi¶cie, że powstał. Radzę zapoznać się z tematem. Nawet w Polsce firmy budowlane wykupuj± gwarancje (jako¶ci, dobrego wykonania), gdzie zakład ubezpieczeń gwarantuje np. wykonanie przetargu, albo zapłacenie wadium, a w razie wypłaty odszkodowania ma regres do "sprawcy".

   Zatem system istnieje i działa bardzo dobrze.

   I teraz wykaż, że składa w takiej gwarancji nie zmieni się, przy uniemożliwieniu regresu.

--
Liwiusz

Data: 2010-03-10 18:14:40
Autor: niusy.pl
[...]

Co Ty bredzisz ? Swobodne ubezpieczenia mieszkań dokładnie tak działaj±.

Data: 2010-03-11 09:43:38
Autor: kamil

"niusy.pl" <ops@ops.op.invalid> wrote in message news:hn8k51$up6$8newsfeed.net.icm.edu.pl...

[...]

A teraz porownaj sobie ubezpieczenie mieszkania do samochodu i szanse, ze przez Twoje mieszkanie czyjas rodzina bedzie do konca zycia na wozku.

Zastanow sie tez przez chwile, kto wykupi takie OC z regresem.

- osoba, ktora ma kilkaset tysiecy zlotych na ew. zastaw badz zwrocenie w razie wypadku?
- kowalski, ktoremu co miesiac brakuje 300zl do pierwszego?

Ten pierwszy raczej nie bedzie ryzykowac dla zaoszczedzenia kilkuset zlotych OC. Z Kowalskiego nigdy niczego sie nie uda odzyskac.

Wyjasnij mi prosze, jaki interes beda w tym mialy firmy ubezpieczeniowe i jaki interes beda w tym miec poszkodowani.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-11 12:16:07
Autor: niusy.pl
[...]

No wła¶nie nie widzę różnicy. Jak kto¶ jeĽdzi naprawdę ostrożnie to nie jest w stanie nikomu krzywdy zrobić.

Data: 2010-03-12 10:52:21
Autor: kamil
"niusy.pl" <ops@ops.op.invalid> wrote in message news:hnbkbg$pj0$8newsfeed.net.icm.edu.pl...

No wła¶nie nie widzę różnicy. Jak kto¶ jeĽdzi naprawdę ostrożnie to nie jest w stanie nikomu krzywdy zrobić.

A ty wciaz w swojej Utopii..

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-10 18:12:35
Autor: niusy.pl
[...]

¦wiatowa ekonomia (ta co od kilku wieków) nie opiera się na obowi±zkowych ubezpieczeniach

Data: 2010-03-10 16:09:06
Autor: szerszen
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hn8b4b$3m1$1news.onet.pl...

  Wymy¶laj±c sobie stawki z sufitu też mogę udowodnić wszystko.

ale jakie stawki z sufitu, przeciez jezeli ma byc regres, to skladka ma byc niska, jesli roznica bedzie tylko kilka kilkanascie proccent, to co to za interes dla ubezpieczanego?

Data: 2010-03-10 16:15:10
Autor: Liwiusz
szerszen pisze:

[...]

   Czy będzie to interes, czy nie, to już jest sprawa ubezpieczonego. Może to będzie kilkana¶cie %, może kilkadziesi±t. Dla kogo¶, czyj samochód stoi cały rok w garażu może to być opłacalne. Nie widzę powodu, aby pozwolić decydować o tym zainteresowanym stronom.

--
Liwiusz

Data: 2010-03-10 18:17:38
Autor: niusy.pl
[...]

Ja jednak my¶lę, że kluczowe jest ubezpieczanie się a nie przedmiotu jaki posiada się

Data: 2010-03-11 08:36:52
Autor: szerszen
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hn8d23$bas$2news.onet.pl...

Dla kogo¶, czyj samochód stoi cały rok w garażu może to być opłacalne. Nie widzę powodu, aby pozwolić decydować o tym zainteresowanym stronom.

jak nie zainteresowanym stronom to komu?
oplacalnosc w takim wypadku musi byc proporcjonalna do ryzyka, wiec jak napisalem "ubezpieczenie" z regresme powinno stanowic kilka, kilkanascie procent ubezpieczenia normalnego, aby wogole ktokolwiek zdrowy na umysle zaczal sie zastanawiac nad jego wykupieniem, inaczej bedzie to sztuka dla sztuki

Data: 2010-03-11 08:46:43
Autor: J.F.
On Thu, 11 Mar 2010 08:36:52 +0100,  szerszen wrote:
[...]

Zalezy od tej sztuki. Na zachodzie bywaja ubezpieczenia AC z udzialem
wlasnym. Wyplacaja ci np 80% szkody, a skladka jest 70% pelnej.

W przypadku OC troche trudniej, ale np regres do 2000zl, czy jak to
sie dawniej nazywalo - franczyza integralna, moglby znaczaco obnizyc
koszty ubezpieczenia .. a niektorym podniesc :-)

J.

Data: 2010-03-11 11:12:55
Autor: kamil

"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:5o7hp5ll5d3i26tov9dkhohal9u5m8vo2s4ax.com...
[...]

O wiele rozsadniejszy jest wklad wlasny, ja taka opcje mam. Ustalam dowolny wklad wlasny w razie szkody (w ramach widelek w danej ubezpieczalni). W przypadku drobnych stluczek tym bardziej ma to sens, ze nie bede tracil znizek dla peknietego zderzaka. W przypadku kasacji samochodu, czesc doloze z wlasnej kieszeni, za to skladka roczna jest o kilka % nizsza.

To ma sens, ale chyba sam nie wierzysz, ze ludzie majacy pieniadze beda ryzykowac utrate kilkuset tysiecy zlotych dla paru stowek rocznie oszczednosci na polisie. Tym bardziej watpie, ze ubezpieczalnia pozwoli ludziom bez pieniedzy oszczedzic kilkaset zl wiedzac, ze i tak beda niewyplacalni.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-11 21:25:18
Autor: J.F.
On Thu, 11 Mar 2010 11:12:55 -0000,  kamil wrote:
[...]

[...]
[...]

Dlatego tak jak napisalem - w przypadku OC wyobrazam to sobie tak ze
jest gorna kwota udzialu wlasnego a nie procent. I to niewielka kwota - takie powiedzmy 3000zl nie wydaje sie
niesciagalne, a zaoszczedzi ubezpieczycielowi sporej ilosci wyplat.
I nikt nie ryzykuje kilkuset tysiecy przy wiekszym wypadku, tylko wlasnie "drobne".

Przez wiele lat tak zreszta u nas bylo, aczkolwiek polowa najnizszego
wynagrodzenia czy jakos tak, to moze by na nowe lusterko starczylo :-)

J.

Data: 2010-03-12 10:53:05
Autor: kamil
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:12kip59fr6k313j9733k9jios93b5mnilo4ax.com...

[...]

I taka opcje mam w swoim ubezpieczeniu, ale niektorzy proponowali tutaj jakies kosmicznie wysokie regresy.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-10 15:40:00
Autor: Maddy
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
W dniu 10-03-2010 14:57, Liwiusz pisze:

Może jako jedyny potrafię myśleć?

Jedno zdanie, a ile mówi o człowieku.
I do tego same paskudne rzecz.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-03-12 00:38:24
Autor: Jotte
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
W wiadomości news:hn8blm$52i$1nemesis.news.neostrada.pl Maddy
<maddy@esi.com.pl> pisze:

W dniu 10-03-2010 14:57, Liwiusz pisze:
Może jako jedyny potrafię myśleć?
Jedno zdanie, a ile mówi o człowieku.
Jedno?
Ileż razy już się osobnik przedstawił...

--
Jotte

Data: 2010-03-12 09:07:17
Autor: Maddy
<maddy@esi.com.pl> pisze:

W dniu 10-03-2010 14:57, Liwiusz pisze:
Może jako jedyny potrafię myśleć?
Jedno zdanie, a ile mówi o człowieku.
Jedno?
Ileż razy już się osobnik przedstawił...

Wcześniej to uważał, że jest wcieleniem Jahwe.

Nie było sugestii, że jest jedyną istota rozumną na ziemi. :-)
To nowość, ale jakoś nie zaskakuje.

W sumie czekam na następne objawienia... bo jest coraz zabawniej.

Czy dowiemy się niedługo, że kod genetyczny Liwiusza nie zawiera "śmieciowych" genów, bo Liwiusz nie zniżyłby się do powstania na drodze ewolucji, jak całą reszta pospólstwa na tej grupie?

Nie mogę się doczekać...

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-03-12 13:30:00
Autor: Jotte
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
W wiadomości news:hncssj$nir$1atlantis.news.neostrada.pl Maddy
<maddy@esi.com.pl> pisze:

Może jako jedyny potrafię myśleć?
Jedno zdanie, a ile mówi o człowieku.
Jedno?
Ileż razy już się osobnik przedstawił...
Wcześniej to uważał, że jest wcieleniem Jahwe.
A to sukinsyn!
Nawet pode mnie się podszywał??

Nie było sugestii, że jest jedyną istota rozumną na ziemi. :-)
Na razie...

[...]
Bez wÄ…tpienia.

Nie mogę się doczekać...
Ĺšwiat jest barwny, i dobrze. :))

--
Jotte

Data: 2010-03-10 17:00:11
Autor: Johnson
kamil pisze:

Miej wiec sile rozejrzec sie pomyslec, dlaczego jako jedyny upierasz sie przy tej teorii. ;)

A ja to co?
To oczywista oczywisto¶ć że przy regresie składki byłby niższe.

Data: 2010-03-11 08:37:30
Autor: szerszen
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

Użytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hn8fm4$qfl$3inews.gazeta.pl...

To oczywista oczywisto¶ć że przy regresie składki byłby niższe.

ale tego akurat nikt nie neguje

Data: 2010-03-10 17:54:28
Autor: niusy.pl
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl>

[...]

A tak staj± się nieodpowiedzialni za swoje czyny bo inni kierowcy płac± za ich szkody

Data: 2010-03-11 08:38:11
Autor: szerszen
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

Użytkownik "niusy.pl" <ops@ops.op.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:hn8k4i$up6$6newsfeed.net.icm.edu.pl...

A tak staj± się nieodpowiedzialni za swoje czyny bo inni kierowcy płac± za ich szkody

bzdury opowiadasz, ale to kwestia akurat na pl.soc.psychologia

Data: 2010-03-11 12:14:16
Autor: niusy.pl
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl>

A tak staj± się nieodpowiedzialni za swoje czyny bo inni kierowcy płac± za ich szkody

bzdury opowiadasz,

Czemu tak s±dzisz ?

Data: 2010-03-12 08:16:39
Autor: szerszen
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

Użytkownik "niusy.pl" <ops@ops.op.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:hnbkbb$pj0$7newsfeed.net.icm.edu.pl...

Czemu tak s±dzisz ?

bo pomiedzy jednym, a drugim nie ma tak duzej korelacji jak to sugerujesz

Data: 2010-03-09 15:42:30
Autor: Andrzej Lawa
R.M. pisze:

spokojnie, po co odrazu obrazac ludzi?

Bo głupota i ignorancja z lenistwa mnie drażni.

poprostu nie wiedzialem ile
wynosi maks. odszkodowanie za wypadek

Czyli nawet nie przeczytałeś umowy ubezpieczeniowej.

Data: 2010-03-09 15:44:07
Autor: Liwiusz
Andrzej Lawa pisze:

Czyli nawet nie przeczytałeś umowy ubezpieczeniowej.

   Och, straszne. Tylko jaki sens jest czytać coĹ›, co mieć trzeba, a liczy siÄ™ tylko cena?

--
Liwiusz

Data: 2010-03-09 15:54:11
Autor: Andrzej Lawa
Liwiusz pisze:
Andrzej Lawa pisze:

Czyli nawet nie przeczytałeś umowy ubezpieczeniowej.

  Och, straszne. Tylko jaki sens jest czytać coĹ›, co mieć trzeba, a
liczy siÄ™ tylko cena?

Żeby wiedzieć, za co się płaci. Pamiętaj, że jeśli byś przekroczył sumę
ubezpieczenia - to resztÄ™ bulisz sam.

Data: 2010-03-09 16:13:02
Autor: f

Użytkownik "R.M." <fowerem@gmail.com> napisał w wiadomości news:hn5j96$rvj$4news.vectranet.pl...
spokojnie, po co odrazu obrazac ludzi? poprostu nie wiedzialem ile wynosi maks. odszkodowanie za wypadek

Poczytaj na OC do ilu milionĂłw EUR twoja ubezpieczalnia odpowiada
Wjedź w przystanek pełen ludzi i opłać im renty.
Alternatywnie daj się przejechać, by nie zginąć, ale znacznie okaleczyć.
MoĹĽe zrozumiesz sens ubezpieczenia

Data: 2010-03-09 16:26:06
Autor: grzech
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
spokojnie, po co odrazu obrazac ludzi? poprostu nie wiedzialem ile wynosi maks. odszkodowanie za wypadek

to Ci powiem - 50kpln za wymuszenie pierwszeństwa na motocykliście.
Ten z urazami głowy i ręki, szpital + rechabilitacja. A mogło być jeszcze więcej.
Moto do kasacji.
tu masz relatywnie tani motocykl i tylko jedna ofiara - daje obraz?

grzech
nyska

Data: 2010-03-09 21:46:40
Autor: niusy.pl
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

UĹĽytkownik "grzech" <zulus250wytnijzero@wp.pl>

[...]

A teraz pomyśl, że nie wsiadając do samochodu/na rower/motor/traktor możesz spowodować znacznie większą szkodę np nie wyłączając kuchenki. Ubezpieczyłeś "się" od tego ?

Data: 2010-03-09 16:47:50
Autor: J.F.
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
Użytkownik "R.M." <fowerem@gmail.com> napisał
spokojnie, po co odrazu obrazac ludzi? poprostu nie wiedzialem ile wynosi maks. odszkodowanie za wypadek

Uwazaj - to nie jest maks.
To jest gorna granica odpowiedzialnosci ubezpieczyciela.

Jesli ci sie zdarzy spowodowac wieksze szkody, to moze istniec koniecznosc doplacenia z wlasnej kieszeni.
Ewentualnie trafisz w cos za co ustawowo ubezpieczyciel nie odpowiada.

A to nie jest takie nierealne, trafisz w jakiegos prezesa, sie okaze ze on zarabial pare mln rocznie.
Albo wymusisz na cysternie, i caly budynek splonie.

J.

Data: 2010-03-09 15:51:21
Autor: Maddy
W dniu 09-03-2010 15:12, R.M. pisze:
[...]

No patrz, a ja się ubezpieczyła na życie i jak przeżyłam rok to mi też składki nie chcieli zwrócić.
Ba, nie okradli mi mieszkania, nie zalałam sąsiada, nie musiałam się leczyć za granicą, nie naraziłam klienta na szkodę i jeszcze parę innych rzeczy. I co? Ani grosza nie zwrócili!!!

CHAMSTWO!!! ZĹODZIEJSTWO!!! I W OGĂ“LE!!!

MSPANC

<i teraz się przekonamy, kto w dzieciństwie za mało czytał>

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-03-09 16:17:49
Autor: R.M.
On 03/09/2010 03:51 PM, Maddy wrote:
[...]

rzeczy. I co? Ani grosza nie zwrĂłcili!!!

CHAMSTWO!!! ZĹODZIEJSTWO!!! I W OGĂ“LE!!!

MSPANC

<i teraz się przekonamy, kto w dzieciństwie za mało czytał>

i po co ta ironia? czytalas caly watek? napisalem wyraznie, ze nie wiedzialem ile wynosi maks. suma ubezpieczenia i rezygnuje z tego pomyslu

Data: 2010-03-09 16:21:52
Autor: to
R.M. wrote:

i po co ta ironia? czytalas caly watek? napisalem wyraznie, ze nie
wiedzialem ile wynosi maks. suma ubezpieczenia i rezygnuje z tego
pomyslu

A co, myślałeś, że wynosi 1000 zł? Litości...

--
cokolwiek

Data: 2010-03-09 21:50:17
Autor: niusy.pl
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

UĹĽytkownik "to" <to@abc.xyz>

A ile średnio płaci ubezpieczyciel ???

Data: 2010-03-09 21:05:57
Autor: to
niusy.pl wrote:

[...]

Zrozumiałeś pytanie i jego kontekst? Skup się i spróbuj.

--
cokolwiek

Data: 2010-03-09 18:59:14
Autor: Maddy
W dniu 09-03-2010 16:17, R.M. pisze:

i po co ta ironia? czytalas caly watek? napisalem wyraznie, ze nie
wiedzialem ile wynosi maks. suma ubezpieczenia i rezygnuje z tego pomyslu

Drzesz się, że kradną nie znając faktów. Nie wiesz o czym mówisz ale wydajesz opinie i potępiasz.

I oczekujesz, że Cię ktos pogłaszcze po główce jak powiesz "sorry, nie chciało mi sie poświęcić 5 minu na sprawdzenie na ile mnie ubezpieczają za te kilkaset zł, wolałem sobie pokrzyczeć głupoty na grupie".

Żenada.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-03-09 16:41:37
Autor: J.F.
[...]

Taka juz natura ubezpieczen. To nie bank

powinno byc tak, ze wplacam kaucje, jesli nie spowoduje wypadku to te pieniadze w raz z odsetkami sa zwracane

Oczywiscie mozna. Tzn mozna by tak dopuscic.

Pytanie czy masz pol miliona euro, bo taka jest obecnie gorna granica odpowiedzialnosci ubezpieczyciela, zaraz .. a moze juz wiecej ?

No i co z reszta .. wsiasc do samochodu nie moga, poki tyle nie uskladaja ?
Czy moze dla nich jakies dogodne ubezpieczenia ? :-)

Zawsze tez mozna w ogole zrezygnowac z obowiazkowego OC.
Kto nie ma, ten ryzykuje calym majatkiem .. a reszta sie dobrowolnie ubezpiecza, bo moze ich trafic niewyplacalny :-)

w momencie gdy wyrejestrowuje samochod, natomiast prowizje firmy ubezpieczeniowe powinny sciagac wylacznie od osob, ktore powoduja wypadki

Firmy ubezpieczeniowe nieglupie, zaraz by ci zaproponowaly ubezpieczenie od tego :-)
Rozsadni ludzie by kupili :-)

pytam, dlaczego na kazdym kroku jestesmy okradani przez rzad (ktory ustanowil, takie przepisy jak przymusowe OC) oraz firmy ubezpieczeniowe?

No coz, nie czuje sie specjalnie okradany. Place 300zl rocznie, byle stluczka bedzie kosztowac dziesiecioletnia skladke.
A jest jakas gwarancja ze nie spowoduje byle stluczki, albo drozszego wypadku.

Dobrze jest jak jest z tymi ubezpieczeniami. Moze tylko trzeba pozwolic wypowiedziec polise w dowolnym momencie.

J.

Data: 2010-03-09 21:52:55
Autor: niusy.pl
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

UĹĽytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>

No coz, nie czuje sie specjalnie okradany. Place 300zl rocznie, byle stluczka bedzie kosztowac dziesiecioletnia skladke.

Ile wtedy zaczniesz płacić, bez zniżki za bezszkodową ?

Data: 2010-03-10 10:42:24
Autor: Jakub Witkowski
niusy.pl pisze:

[...]

Niby dlaczego bez zniĹĽki?
Za jedną stłuczkę tracisz zwykle 10-20% zniżki na rok-dwa.

Data: 2010-03-10 16:07:51
Autor: J.F.
[...]

Trudno powiedziec. 400zl niewykluczone. A pozniej znow 300..

J.

Data: 2010-03-09 17:21:27
Autor: Bydlę
On 2010-03-09 15:12:49 +0100, "R.M." <fowerem@gmail.com> said:

Witam,
Dlaczego ubezpieczenie OC jest w takiej postaci jak obecnie?

Bo to jest przymusowe zabezpieczenie interesów ubezpieczalni, budżetu, poszkodowanych.
W mniej więcej tej kolejno¶ci.
¦mieszne jest to, że zakłada się rzekom± odpowiedzialno¶ć cywiln± pojazdu mechanicznego, bo ubezpiecza się pojazdy, nie kierowców.

--
Bydlę

Data: 2010-03-09 16:31:56
Autor: kamil

On 2010-03-09 15:12:49 +0100, "R.M." <fowerem@gmail.com> said:

Witam,
[...]

Znasz kraj, gdzie ubezpiecza sie kierowcow?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-09 16:47:15
Autor: Samotnik
[...]

Wielka Brytania?
--
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2010-03-09 16:49:57
Autor: kamil

"Samotnik" <samotnik@WYTNIJ.samotnik.art.pl> wrote in message news:slrnhpcusj.qhb.samotniklocalhost.localdomain...
[...]

Czytaj wyzej.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-09 17:41:15
Autor: J.F.
[...]

Anglia ?

Co do zasady, to u nas chyba jednak wiecej sensu ma ubezpieczenie pojazdu, aczkolwiek mozna by dopuscic warianty ..

J.

Data: 2010-03-09 16:45:03
Autor: kamil

"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:hn5tn2$bsb$1news.onet.pl...
[...]

Ubezpiecza sie samochod z przypisanymi konkretnymi kierowcami. Sam kierowca nie moze sobie wsiasc do dowolnego nieubezpieczonego samochodu i jechac. Polisy AC czesto pozwalaja prowadzic inne samochody, masz wtedy OC ale pod warunkiem, ze samochod jest ubezpieczony razem z jego wlascicielem.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-09 16:55:16
Autor: kamil

"kamil" <kamil@spam.com> wrote in message news:hn5tui$p7s$1inews.gazeta.pl...

[...]

Gwoli wyjasnienia:

Samochody sa przypisane do jednej z 20 grup ubezpieczeniowych. Grupa bierze sie z mocy, popularnosci u roznej masci scigantow spod swiatel, chodliwosci u zlodziei itd. W 1 beda miejskie toczydelka 1.0, w 20 bedzie STI i Corvette.

Ubezpiecza sie konkretny samochod, tylko jeden na polise. Masz dwa auta - kupujesz dwie polisy. Podajesz osoby, ktore beda samochod prowadzic. Wiek, okres posiadania PJ, ilosc wykroczen w ciagu ostatnich 5 lat, ewentualne znizki (w latach). Na tej podstawie wylicza sie skladke. Masz 18-letniego syna, ktory dopiero zdal PJ - skladka rosnie. Masz dwojke dzieci i autem jezdzi tez zona do pracy - skladka maleje.

Dlatego za subaru place 800f rocznie, zamiast 200 za jakas Micre. Bo tak - wieksza szansa ze w subaru zetne drzewo przy zakrecie, niz w 60-konnej micrze toczac sie w korkach do pracy. System w zasadzie idealny, uwzglednia wszystko co ma wplyw na potencjalne zagrozenie na drodze. Dlatego smarkacze jezdza w ospojlerowanych corsach, bo samochod za 8000 i ubezpieczenie za 1000 ojciec im kupi. Samochodu za 100 i ubezpieczenia za 8000 raczej nie.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-09 17:11:56
Autor: kamil
"kamil" <kamil@spam.com> wrote in message news:hn5uho$rj1$1inews.gazeta.pl...

[...]

Przykladowe wyliczenia dla zainteresowanych tematem, porownanie w tej samej firmie ubezp. dla zmyslonych kierowcow:

Ubezpiczenie OC i od kradziezy. BMW 323i z 1999 roku z dodanym spoilerem i zmienionym wydechem (modyfikacje tez podnosza skladke), deklarowana wartosc ÂŁ3000, do 16.000km rocznie.

Kierowcy:

19-letni student, prawo jazdy niecaly rok - ÂŁ5.949 rocznie
30-letni nauczyciel, prawo jazdy 10 lat - ÂŁ1.246 rocznie

ten sam 30-letni nauczyciel z 5 latami znizek - ÂŁ661 rocznie.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-09 21:57:06
Autor: niusy.pl
[...]

No to rzeczywiście idealny ROTFL

Data: 2010-03-10 10:42:20
Autor: kamil

"niusy.pl" <ops@ops.op.invalid> wrote in message news:hn6cn7$rl1$1newsfeed.net.icm.edu.pl...

[...]

Co w tym ROTFLowego? Ktos oblepiajacy sobie samochod spojlerami z tesco i wydechem z rynny nie robi tego, zeby jezdzic spokojnie.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-10 11:49:39
Autor: Mario
kamil pisze:

[...]

Wiem, że piszesz o właścicielu bmki i tam faktycznie modyfikacja wydechu=rynna ale nie wszyscy (właściciele innych aut) tak robią i powiem więcej można po tym jeździć normalnie, nie wiem czy to mieści się w Twojej głowie.

pozdrawiam
mario

Data: 2010-03-10 11:21:07
Autor: kamil
"Mario" <camaro94@spam.onet.pl> wrote in message news:hn7tfo$8sg$1news.onet.pl...

[...]

Glowa nie ma nic do rzeczy, tu chodzi o statystyki. Zaloze 20-calowe gangsta felgi - wieksza szansa, ze ktos je ukradnie - skladka rosnie. Zrobie chipa +30KM - chce jezdzic szybciej - skladka rosnie.

Simple as that.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-10 18:55:47
Autor: niusy.pl
[...]

Jak pojedzie bez tych ukradzionych felg ???

Zrobie chipa +30KM - chce jezdzic szybciej - skladka rosnie.

pierdoły do kwadratu

Data: 2010-03-11 13:40:23
Autor: kamil

"niusy.pl" <ops@ops.op.invalid> wrote in message news:hn8mf8$3d2$1newsfeed.net.icm.edu.pl...

[...]

Nie pojedzie, dlatego AC bedzie musialo wyplacic.

Zrobie chipa +30KM - chce jezdzic szybciej - skladka rosnie.

pierdoły do kwadratu

Jasne stary, chipa wkladaja matki, zeby moc bezpieczniej dotoczyc sie pod przedszkole.

Bywasz czasem na planecie Ziemia, czy zyjesz w wyimaginowanym swiecie wlasnych projekcji?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-13 21:42:54
Autor: niusy.pl
[...]

Jakie AC ?

[...]

Już widzę jak ubezpieczyciel sprawdza czy mam chipa. Jak napisałem: Pierdoły do kwadratu.

Bywasz czasem na planecie Ziemia, czy zyjesz w wyimaginowanym swiecie
wlasnych projekcji?
--
Spojrzyj na temat. Gadasz na jakiĹ› inny temat.

Data: 2010-03-10 18:53:10
Autor: niusy.pl
[...]

Co w tym ROTFLowego?
--
Wszystko

Data: 2010-03-11 13:40:56
Autor: kamil
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
"niusy.pl" <ops@ops.op.invalid> wrote in message news:hn8ma8$2rp$1newsfeed.net.icm.edu.pl...
Co w tym ROTFLowego?
--
Wszystko

Ktos oblepiajacy sobie samochod spojlerami z tesco i
wydechem z rynny nie robi tego, zeby jezdzic spokojnie.
--
Pierdoły

Jestes trollem, albo idiota. Tak czy inaczej dyskusja sensu nie ma.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-10 09:31:40
Autor: Massai
kamil wrote:

> [...]

30-letni nauczyciel, prawo jazdy 10 lat - ÂŁ1.246 rocznie

ten sam 30-letni nauczyciel z 5 latami znizek - ÂŁ661 rocznie.

Masakra, 6 tysięcy funtów ;-)

A ile zapłaci ubezpieczenia taki 19-letni student jeśli samochodem
będzie ta przysłowiowa corsa?

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-03-10 10:44:41
Autor: kamil

"Massai" <tsender@wp.pl> wrote in message news:hn7otr$mdu$1news.onet.pl...

Masakra, 6 tysięcy funtów ;-)

A ile zapłaci ubezpieczenia taki 19-letni student jeśli samochodem
będzie ta przysłowiowa corsa?

Pewnie z tysiaka, moge wyliczyc kiedy bede miec chwile. Jesli do tego bedzie dopisany do polisy rodzicow, to po prostu ich skladka troche wzrosnie.

Przykladowo za moje auto w 19-tej grupie, stateczny ojciec z 5 latami znizek na wyspach place 810 rocznie (pelne AC + NW + zachowanie znizek przy stluczce). Pare lat temu przytargalem sobie z japonii Prelude 2.2 (za JDMy dodatkowo zwyzka, bo wiadomo ze tego emeryci nie kupuja), za samo OC placilem jakies 1400/rok.

Ale to ma uzasadnienie, bo szansa ze dzieciakowi odbije w toczydle znacznie mniejsza, niz gdyby mu dac w lapy 300-konne auto. :)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-10 11:52:05
Autor: Mario
kamil pisze:

[...]

o tak, tak. Sam pamiętam jak miałem lat "naście" i to chyba dobrze że jeździłem wtedy polonezem mojego ojca :-) ale chcę walczyć ze stereotypem że tuningowane auto, mocne auto = zapier.. z max prędkością, łamanie przepisów i wypadki itp. a co skutkuje najwyższą składką.

pozdrawiam
mario

Data: 2010-03-10 11:24:44
Autor: kamil
"Mario" <camaro94@spam.onet.pl> wrote in message news:hn7tka$8sg$2news.onet.pl...

[...]

Stereotypy stereotypami, ale to sa wlasnie liczby i tabelki analitykow firm ubezpieczeniowych. Co wiecej - niektore nawet wcale nie beda z Toba rozmawialy. Subaru jeszcze bez problemow ubezpieczalem (chociaz kilka firm odmowilo obliczenia skladki na ten samochod), ale jesli kupisz sobie jakiegos mocno podlubanego Skyline'a w Japonii, to bedziesz musial poszukac ubezpieczalni zajmujacej sie performance cars. Po prostu ludzie kupujacy takie zabawki nie robia tego, zeby toczyc sie 30mph do pracy w centrum i liczby to potwierdzaja niestety. Jasne, ze sporo z nich cwiczy regularnie na torze przez sa lepszymi kierowcami, jasne ze wielu jezdzi grzecznie na codzien, ale _potencjalne_ ryzyko rosnie.

W ten sam sposob mlodzi placa wiecej, czy scigaja sie spod swiatel, czy pozyczaja czasem volvo od mamy i jada na zajecia z Tai Chi. Statystycznie sa niebezpieczniejsi i koniec, z tym jakos nikt na grupie nie polemizuje. ;)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-09 21:12:13
Autor: Bydlę
On 2010-03-09 17:55:16 +0100, "kamil" <kamil@spam.com> said:

samochod za 8000 i ubezpieczenie za
1000 ojciec im kupi. Samochodu za 100 i ubezpieczenia za 8000 raczej  nie.

Wiem co chciałe¶ napisać, ale arytmetycznie to zdanie nie robi.
;-)

--
Bydlę

Data: 2010-03-09 21:09:50
Autor: Bydlę

On 2010-03-09 15:12:49 +0100, "R.M." <fowerem@gmail.com> said:

Witam,
[...]

Nie znam wszystkich krajów na tej planecie.
Systemy prawne innych krajów znam baaaaaaaaaardzo pobieżnie.

Ale jaki to ma zwi±zek z tym, że to ¶mieszne, iż od odpowiedzialno¶ci CYWILNEJ ubezpiecza się URZˇDZENIE?

--
Bydlę

Data: 2010-03-10 10:46:25
Autor: kamil
On 2010-03-09 17:31:56 +0100, "kamil" <kamil@spam.com> said:

Ale jaki to ma zwi±zek z tym, że to ¶mieszne, iż od odpowiedzialno¶ci CYWILNEJ ubezpiecza się URZˇDZENIE?

Bo w pewnych urzadzeniach cywile sa mniej odpowiedzialni. Dlatego ubezpieczenie podrozne na wies do cioci bedzie tansze, od ubezpieczenia od pozarcia przez lwa na safari. Dlatego pracodawca za ubezpieczenie pracownikow biurowych placi mniej od zatrudniajacego instruktorow jazdy ekstremalnej na motocyklu.

Statystyki kolego, statystyki.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-09 20:23:18
Autor: Jotte
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
W wiadomo¶ci news:hn5si7$k65$1inews.gazeta.pl Bydlę <bydl?@bydl?.pl>
pisze:

¦mieszne jest to, że zakłada się rzekom± odpowiedzialno¶ć cywiln± pojazdu mechanicznego, bo ubezpiecza się pojazdy, nie kierowców.
To akurat jest logiczne.
Konkretnym pojazdem może szkodę wyrz±dzić nie tylko jego wła¶ciciel czy współwła¶ciciel, lecz zwyczajny pożyczaj±cy.
Ubezpieczenie kierowcy - to znaczy kogo? Każdej osoby posiadaj±cej prawo jazdy, niezależnie od tego czy w ogóle prowadzi? To dopiero byłby bezsens.

--
Jotte

Data: 2010-03-09 20:44:27
Autor: szerszen
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

Użytkownik "Jotte" <tjp3@wirtualna.spam.wypad.polska> napisał w wiadomo¶ci news:hn6785$dob$2news.dialog.net.pl...

Ubezpieczenie kierowcy - to znaczy kogo?

osoby posiadajacej stosowne uprawnienia i prowadzacej pojazd po ulicy

Każdej osoby posiadaj±cej prawo jazdy, niezależnie od tego czy w ogóle prowadzi?

jak nie prowadzi, wtedy sie nie ubezpiecza, ale rowniez nie ma prawa siasc za kolko

To dopiero byłby bezsens.

bezsens to jest teraz, kiedy musisz ubezpieczyc samochod nie poruszajacy sie po ulicach, bo tak

a posiadajac np 3 samochody musisz miec 3 ubezpieczenia, mimo iz i tak tylko jednym samochodem na raz mozesz jezdzic

Data: 2010-03-11 13:42:48
Autor: kamil
"szerszen" <szerszen@tlen.pl> wrote in message news:hn68et$60q$1newsread1.aster.pl...

Każdej osoby posiadaj±cej prawo jazdy, niezależnie od tego czy w ogóle prowadzi?
jak nie prowadzi, wtedy sie nie ubezpiecza, ale rowniez nie ma prawa siasc za kolko

I jak bedziesz tego pilnowal? W praktyce oznaczaloby to obowiazek oplacania OC przez kazdego, kto ma PJ.

bezsens to jest teraz, kiedy musisz ubezpieczyc samochod nie poruszajacy sie po ulicach, bo tak

To akurat polski bezsens, ale nigdzie nie ubezpiecza sie samych kierowcow.

a posiadajac np 3 samochody musisz miec 3 ubezpieczenia, mimo iz i tak tylko jednym samochodem na raz mozesz jezdzic

Za to drugim moze jechac zona, a trzeci pozyczysz sasiadowi.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-12 00:27:40
Autor: Jotte
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
W wiadomo¶ci news:hn68et$60q$1newsread1.aster.pl szerszen
<szerszen@tlen.pl> pisze:

Każdej osoby posiadaj±cej prawo jazdy, niezależnie od tego czy w ogóle prowadzi?
jak nie prowadzi, wtedy sie nie ubezpiecza, ale rowniez nie ma prawa
siasc  za kolko
Kompletnie nonsensowny pomysł. Sam wymy¶liłe¶?

To dopiero byłby bezsens.
bezsens to jest teraz, kiedy musisz ubezpieczyc samochod nie poruszajacy
sie  po ulicach, bo tak
Mieszasz aspekty, to co innego.

a posiadajac np 3 samochody musisz miec 3 ubezpieczenia, mimo iz i tak
tylko  jednym samochodem na raz mozesz jezdzic
Tu już prędzej.
Chociaż każdy oddzielnie może się np. zapalić i poczynić szkody innym.

--
Jotte

Data: 2010-03-12 08:19:25
Autor: szerszen
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

Użytkownik "Jotte" <tjp3@wirtualna.spam.wypad.polska> napisał w wiadomo¶ci news:hnbuff$ep0$2news.dialog.net.pl...

Kompletnie nonsensowny pomysł.

a cos tresciwego dodasz?

Mieszasz aspekty, to co innego.

to twoje zdanie

Chociaż każdy oddzielnie może się np. zapalić i poczynić szkody innym.

od tego jest akurat ubezpieczenie w zyciu codziennym, tak jak ubezpieczajac dom, mozesz wykupic ubezpieczenie oc na dziecko, psa, moze byc opcja na samochod nie bedacy w ruchu, proste i nieskomplikowane

Data: 2010-03-12 13:36:02
Autor: Jotte
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
W wiadomo¶ci news:hncq4m$m6a$1news.task.gda.pl szerszen
<szerszen@tlen.pl> pisze:

Kompletnie nonsensowny pomysł.
a cos tresciwego dodasz?
Chętnie.
A może to być troszkę trudne?

Mieszasz aspekty, to co innego.
to twoje zdanie
Dlatego je lubię i wolę od cudzych.

[...]
Co ty gadasz?
Nie ma takiej opcji, choć kiedy¶ była. Mogłe¶ wyrejestrować pojazd (deponuj±c DR) i go nie używaj±c w ruchu drogowym. A teraz albo sprzedajesz, albo złomujesz, albo płacisz normalnie OC jakby¶ jeĽdził.

--
Jotte

Data: 2010-03-12 14:00:48
Autor: szerszen
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

Użytkownik "Jotte" <tjp3@wirtualna.spam.wypad.polska> napisał w wiadomo¶ci news:hndch8$5l6$2news.dialog.net.pl...

Chętnie.

czekam zatem

A może to być troszkę trudne?

nie przejmuj sie, dasz rade

Co ty gadasz?

podaje proste rozwiazanie, prostej kwestii

Nie ma takiej opcji, choć kiedy¶ była. Mogłe¶ wyrejestrować pojazd (deponuj±c DR) i go nie używaj±c w ruchu drogowym. A teraz albo sprzedajesz, albo złomujesz, albo płacisz normalnie OC jakby¶ jeĽdził.

a czy my mowimy o tym co jest teraz, czy moze o tym co by moglo byc?

Data: 2010-03-09 21:14:31
Autor: Bydlę

pisze:

¦mieszne jest to, że zakłada się rzekom± odpowiedzialno¶ć cywiln± pojazdu mechanicznego, bo ubezpiecza się pojazdy, nie kierowców.
To akurat jest logiczne.

Nie, nie jest.

Konkretnym pojazdem może szkodę wyrz±dzić nie tylko jego wła¶ciciel

I już powiniene¶ zajarzyć: auto nie wyrz±dza krzywdy tylko człowiek.

--
Bydlę

Data: 2010-03-09 21:19:33
Autor: Jotte
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
W wiadomo¶ci news:hn6a73$g0s$2inews.gazeta.pl Bydlę <bydl?@bydl?.pl>
pisze:

¦mieszne jest to, że zakłada się rzekom± odpowiedzialno¶ć cywiln± pojazdu mechanicznego, bo ubezpiecza się pojazdy, nie kierowców.
To akurat jest logiczne.
Nie, nie jest.
Nie czuję się winny twej niemożno¶ci zrozumienia.

Konkretnym pojazdem może szkodę wyrz±dzić nie tylko jego wła¶ciciel
I już powiniene¶ zajarzyć: auto nie wyrz±dza krzywdy tylko człowiek.
Z pewno¶ci± masz wobec tej teorii jaki¶ odkrywczy pomysł.
Czy można liczyć, że się podzielisz sw± ide±?

--
Jotte

Data: 2010-03-09 22:06:20
Autor: Bydlę

pisze:

[...]

Twej niemożo¶ci.
Zafiksowałe¶ się na przeczeniu, miast na próbie zwykłego przeczytania bez doszukiwania się siódmego dna.
I dlatego nie łapiesz.

Konkretnym pojazdem może szkodę wyrz±dzić nie tylko jego wła¶ciciel
I już powiniene¶ zajarzyć: auto nie wyrz±dza krzywdy tylko człowiek.
Z pewno¶ci± masz wobec tej teorii jaki¶ odkrywczy pomysł.

Tak. I pisałem o tym, ale specjalnie dla ciebie powtórzę:

to ¶mieszne, iż od odpowiedzialno¶ci cywilnej ubezpiecza się urz±dzenie.

--
Bydlę

Data: 2010-03-09 22:22:47
Autor: Jotte
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
W wiadomo¶ci news:hn6d8c$t30$1inews.gazeta.pl Bydlę <bydl?@bydl?.pl>
pisze:

[...]
Wła¶nie piszę, że twej.
I nawet cie nie żałuję.

Zafiksowałe¶ się na przeczeniu, miast na próbie zwykłego przeczytania bez doszukiwania się siódmego dna.
I dlatego nie łapiesz.
Nie łapię, bo nie ma nic do łapania. Jasny, prosty, klarowny nonsens wynikaj±cy - jak mniemam - z kompletnego niezrozumienia zasady działania tego rodzaju form ubezpieczenia.

[...]
Dzięki, ale ciężko gadać z nietrybi±cym...
Nie wiem, co cię ¶mieszy - ubezpiecza się w zakresie OC instytucje (np. szpital), ubezpiecza się mieszkanie (jak s±siada np. zalejesz) itp.
A może tu działa znane przysłowie o poznawaniu po ¶miechu?
Specjalnie dla ciebie zapytam raz jeszcze - czy masz jaki¶ odkrywczy pomysł na rewolucyjne zmiany w systemie ubezpieczeń OC, czy tylko tak sobie piszesz, bo możesz?

--
Jotte

Data: 2010-03-09 23:28:30
Autor: Bydlę

pisze:
Zafiksowałe¶ się na przeczeniu, miast na próbie zwykłego przeczytania bez doszukiwania się siódmego dna.
I dlatego nie łapiesz.
Nie łapię

Wiem.

Nie wiem, co cię ¶mieszy

To, że od odpowiedzialno¶ci CYWILNEJ ubezpiecza się PRZEDMIOT.

 - ubezpiecza się w zakresie OC instytucje (np. szpital), ubezpiecza się mieszkanie (jak s±siada np. zalejesz) itp.

Wci±ż nie rozumiesz.
Mieszkania nie ubezpieczasz od odpowiedzialno¶ci CYWILNEJ.

A może tu działa znane przysłowie o poznawaniu po ¶miechu?

Tak, przysłowie brzmi: osoby z dysfunkcyjn± inteligencj± maj± również szwankuj±ce poczucie humoru.

Ale nie przejmuj się, bo to nie jest obowi±zkowe.

--
Bydlę

Data: 2010-03-10 00:22:00
Autor: Jotte
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
W wiadomo¶ci news:hn6i2e$iqo$1inews.gazeta.pl Bydlę <bydl?@bydl?.pl>
pisze:

Wiem.
Eee tam, co ty tam możesz wiedzieć...
Tyle wiesz, co z miski zjesz, jak mawiała moja babcia.

Nie wiem, co cię ¶mieszy
To, że od odpowiedzialno¶ci CYWILNEJ ubezpiecza się PRZEDMIOT.
A więc jak podejrzewałem, bohater przysłów bed±cymi m±dro¶ci± ludu - o poznawaniu pewnych osób po ¶miechu, o ¶mianiu się do sera...

- ubezpiecza się w zakresie OC instytucje (np. szpital), ubezpiecza się mieszkanie (jak s±siada np. zalejesz) itp.
Wci±ż nie rozumiesz.
Mieszkania nie ubezpieczasz od odpowiedzialno¶ci CYWILNEJ.
Pisałem - z nietrybi±cym ciężko gadać.
Chodzi o mechanizm działania ubezpieczenia, którego zrozumieniu nie podołałe¶.
Ubezpieczenie jest przypisane do przedmiotu/obiektu.
I bardzo dobrze.

Ale nie przejmuj się, bo to nie jest obowi±zkowe.
A czym ja się miałbym przejmować? Tym, że kto¶ m±dry inaczej?
Niechaj się tacy rechocz±, komu to przeszkadza?

--
Jotte

Data: 2010-03-10 22:17:58
Autor: Bydlę

pisze:

Wiem.
Eee tam, co ty tam możesz wiedzieć...

To, o czym pisałem, że wiem.

Tyle wiesz, co z miski zjesz, jak mawiała moja babcia.

Babcie (niektóre) maj± dziwne powiedzenia.

Nie wiem, co cię ¶mieszy
To, że od odpowiedzialno¶ci CYWILNEJ ubezpiecza się PRZEDMIOT.

A więc jak podejrzewałem

A co podejrzewać, skoro ci±gle ci piszę to jawnym tekstem?
Tu nie ma podtekstu - wszystko czarno na białym.

Może prpblem w tym, że podejrzewasz, zamiast przeczytać?

[...]

Ale mimo wszystko próbuję.

Chodzi o mechanizm działania ubezpieczenia

Ubezpieczania przedmiotu od czynów.
To jest ¶mieszne.

Ubezpieczenie jest przypisane do przedmiotu/obiektu.
I bardzo dobrze.

Nie. Bo to jest bez sensu.
Przedmioty nie mog± popełnić żadnego czynu - popełnia je człowiek.
Więc wi±zanie z przedmiotem jest...

Ale nie przejmuj się, bo to nie jest obowi±zkowe.
A czym ja się miałbym przejmować?

Ci±gle się przejmujesz tym, że to ¶mieszne.
Inaczej nie usiłowałby¶ twierdzić, że nie jest.

--
Bydlę

Data: 2010-03-12 00:29:48
Autor: Jotte
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
W wiadomo¶ci news:hn92a6$bk0$1inews.gazeta.pl Bydlę <bydl?@bydl?.pl>
pisze:

Ale nie przejmuj się, bo to nie jest obowi±zkowe.
A czym ja się miałbym przejmować?
Ci±gle się przejmujesz tym, że to ¶mieszne.
Dobrze, już dobrze, uspokój się.
Masz prawo ¶miać się z czego chcesz, ja się wycofuję.

--
Jotte

Data: 2010-03-10 03:06:04
Autor: J.F.
On Tue, 9 Mar 2010 23:28:30 +0100,  Bydlę wrote:
Nie wiem, co cię ¶mieszy
To, że od odpowiedzialno¶ci CYWILNEJ ubezpiecza się PRZEDMIOT.

No coz, temu przedmiotowi potrafi np linka hamulca peknac, i czyja
wina ? :-)

 - ubezpiecza się w zakresie OC instytucje (np. szpital), ubezpiecza się mieszkanie (jak s±siada np. zalejesz) itp.

Wci±ż nie rozumiesz.
Mieszkania nie ubezpieczasz od odpowiedzialno¶ci CYWILNEJ.

A mieszkaniu moze rura peknac :-0

J.

Data: 2010-03-10 07:59:49
Autor: Mariusz Chwalba

pisze:
[...]

Tylko, że ubezpiecza się jednak wła¶ciciela. Od roszczeń co do szkód szkód
wywołanych danym przedmiotem.

 - ubezpiecza się w zakresie OC instytucje (np. szpital), ubezpiecza  się mieszkanie (jak s±siada np. zalejesz) itp.

Wci±ż nie rozumiesz.
Mieszkania nie ubezpieczasz od odpowiedzialno¶ci CYWILNEJ.

Jak najbardziej ubezpieczasz. Tylko nie przymusowo.

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2010-03-10 17:52:43
Autor: niusy.pl
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

Użytkownik "Mariusz Chwalba" <mariusz@chwalba.net>

Nie wiem, co cię ¶mieszy

To, że od odpowiedzialno¶ci CYWILNEJ ubezpiecza się PRZEDMIOT.

Tylko, że ubezpiecza się jednak wła¶ciciela. Od roszczeń co do szkód szkód
wywołanych danym przedmiotem.

Przedmiot ... nie czyni szkody tylko jego użytkownik

Data: 2010-03-10 09:00:39
Autor: g
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

Użytkownik "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hn6i2e$iqo$1inews.gazeta.pl...
Mieszkania nie ubezpieczasz od odpowiedzialno¶ci CYWILNEJ.

Masz ubezpieczenie OC mieszkania, domu ?
Ja mam typowe maj±tkowe, a w nim OC na 30 tys., jakby przechodniowi się krzywda stała.

Data: 2010-03-11 14:58:21
Autor: Bydlę
On 2010-03-10 09:00:39 +0100, "g" <g@hi.ijk> said:

Użytkownik "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hn6i2e$iqo$1inews.gazeta.pl...
Mieszkania nie ubezpieczasz od odpowiedzialno¶ci CYWILNEJ.

Masz ubezpieczenie OC mieszkania, domu ?

Nie. Nie mam ubezpieczenia mieszkania od odpowiedzialno¶ci cywilnej mieszkania.
:-)

--
Bydlę

Data: 2010-03-10 10:56:09
Autor: Jakub Witkowski
Bydlę pisze:

Nie wiem, co cię ¶mieszy

To, że od odpowiedzialno¶ci CYWILNEJ ubezpiecza się PRZEDMIOT.

Mieszkania nie ubezpieczasz od odpowiedzialno¶ci CYWILNEJ.

Ależ dokładnie tak samo.

TU przejmuje czę¶ć odpowiedzialno¶ci za szkody, które mog± powstać
"za pomoc±" samochodu czy mieszkania, niezależnie od tego przez kogo
s± one spowodowane. Cóż w tym smiesznego?

Data: 2010-03-10 12:06:52
Autor: LEPEK
Bydlę pisze:

To, że od odpowiedzialno¶ci CYWILNEJ ubezpiecza się PRZEDMIOT.

Masz samochód? Masz OC? To przeczytaj, co jest napisane na polisie, bo u mnie jest "ubezpieczenie od odpowiedzialno¶ci cywilnej posiadacza pojazdu". Ja jestem posiadaczem i ubezpieczonym, a ewentualne szkody - przedmiotem ubezpieczenia. Tyle, że jak posiadam więcej samochodów, to muszę się ubezpieczyć na każdy.

Mieszkania nie ubezpieczasz od odpowiedzialno¶ci CYWILNEJ.

Ubezpieczysz na takiej samej zasadzie, jak OC komunikacyjne: jak wyrz±dzisz swoim mieszkaniem jak±¶ szkodę (zalejesz s±siada, skrzynka na kwiaty spadnie na jego psa, itp.), to TU zapłaci za powstałe szkody. I takie ubezpieczenie może być przypisane do konkretnego lokalu

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2010-03-09 21:54:16
Autor: niusy.pl
[...]

O to to. To NIE jest zwykłe ubezpieczenie SIĘ choć oczywi¶cie w jakim¶ zakresie tak działa.

Data: 2010-03-10 09:49:22
Autor: Mario
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
  bo ubezpiecza się pojazdy, nie kierowców.

bo żyjemy w chorym kraju gdzie większo¶ć rodzin ma jeden samochód i kilku driverów/userów a nie na odwrót gdzie kto¶ ma kilka samochodów.
Ja bym wolał to drugie.

pozdrawiam
mario

Data: 2010-03-10 09:53:02
Autor: spp
W dniu 2010-03-10 09:49, Mario pisze:
bo ubezpiecza się pojazdy, nie kierowców.

bo żyjemy w chorym kraju gdzie większo¶ć rodzin ma jeden samochód i
kilku driverów/userów a nie na odwrót gdzie kto¶ ma kilka samochodów.
Ja bym wolał to drugie.

To prawda, ale wtedy też ubezpieczasz wszystkie samochody. :)

--
spp

Data: 2010-03-10 10:13:22
Autor: Mario
spp pisze:
[...]

Czekaj, czekaj, no wła¶nie nie. Ubezpieczam się JA i korzystam z tego samego ubezpieczenia jad±c którym¶ ze swoich samochodów. Przecież dwoma naraz nie mogę jechać ;-). Mi by pasowało takie rozwi±zanie bo jedno autko miałbym na co dzień jako dupowóz a drugie jako hobby na słoneczny dzień, jaki¶ zabytek na przykład. :-D.
Nie jestem pewien bo tylko słyszałem że w Szwajcarii tablice rejestracyjne s± przypisane do ludka a nie do samochodu.
Tylko że byłby lament jakby tak zrobili u nas, bo patrz mój pierwszy post - xx userów na 1 auto.

pozdrawiam
mario

Data: 2010-03-09 20:17:53
Autor: Jotte
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
W wiadomości news:hn5i4f$rvj$1news.vectranet.pl R.M. <fowerem@gmail.com>
pisze:

Dlaczego ubezpieczenie OC jest w takiej postaci jak obecnie? tzn ze placimy roczna skladke, i jak nie spowodujemy wypadku to pieniadze przepadaja ...
Nie przepadają. Częściowo są wypłacane w postaci odszkodowań, w pozostałej części stanowią pokrycie kosztów działalności ubezpieczyciela oraz jego zysk.

[...]
Nie. Powinno być mniej więcej tak, jak jest (pomijam kwoty).

pytam, dlaczego na kazdym kroku jestesmy okradani przez rzad (ktory ustanowil, takie przepisy jak przymusowe OC) oraz firmy ubezpieczeniowe?
OC powinno być obowiązkowe aby chronić interes ofiar twoich błędów nawet jeśli nie masz nic co można by ci zabrać na odszkodowanie dla nich.

--
Jotte

Data: 2010-03-10 09:47:29
Autor: Mario
R.M. pisze:
Witam,
Dlaczego ubezpieczenie OC jest w takiej postaci jak obecnie? tzn ze placimy roczna skladke, i jak nie spowodujemy wypadku to pieniadze przepadaja ...

jak nie spowodujesz wypadku to dostajesz zniĹĽkÄ™, wiem, wiem to marne pocieszenie ;-)

pozdrawiam
mario

ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?