ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

Data: 2010-03-09 15:17:10
Autor: krzysiek82
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
R.M. pisze:
pytam, dlaczego na kazdym kroku jestesmy okradani przez rzad (ktory ustanowil, takie przepisy jak przymusowe OC) oraz firmy ubezpieczeniowe?

Pewnie Cię to nie pocieszy, ale w innych krajach jest drożej.

--
krzysiek82

Data: 2010-03-09 07:59:47
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
On Mar 9, 2:17 pm, krzysiek82 <s...@user.pl> wrote:
R.M. pisze:

> [...]
> ustanowil, takie przepisy jak przymusowe OC) oraz firmy ubezpieczeniowe?

Pewnie Cię to nie pocieszy, ale w innych krajach jest drożej.

zalezy jak to policzymy? :)
czy skladka roczna 800 funtow za samochod wart 800 funtow to duzo? czy
tez skladka roczna 600 funtow za samochod za 3500 funta to duzo? czy
roczna skladka w wysokosci 1/2 mcznych zarobkow to duzo? a 1/4?

itd.

Data: 2010-03-09 16:10:04
Autor: kamil

R.M. pisze:

> [...]

tez skladka roczna 600 funtow za samochod za 3500 funta to duzo? czy
roczna skladka w wysokosci 1/2 mcznych zarobkow to duzo? a 1/4?

Wciaz jeszcze nizsza, niz Polska. Za fully comp + NCB protection place mniej, niz wyliczyl mi wlasnie polski kalkulator AC.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-09 15:42:19
Autor: kamil

"krzysiek82" <saab@user.pl> wrote in message news:hn5luq$8kh$1nemesis.news.neostrada.pl...
R.M. pisze:
pytam, dlaczego na kazdym kroku jestesmy okradani przez rzad (ktory ustanowil, takie przepisy jak przymusowe OC) oraz firmy ubezpieczeniowe?

Pewnie Cię to nie pocieszy, ale w innych krajach jest drożej.

Jestes pewny? Bo ja nie.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-09 16:49:58
Autor: krzysiek82
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
kamil pisze:
Jestes pewny? Bo ja nie.

tak gdzieś wyczytałem, podobno jesteśmy jednym krajem europejskim z tak niskimi stawkami za ubezpieczenia obowiązkowe. Przy okazji jesteśmy pewnie jedynym krajem w którym ludzi robi się w balona przy rozliczaniu szkód :)

--
krzysiek82

Data: 2010-03-09 15:56:46
Autor: kamil

"krzysiek82" <saab@user.pl> wrote in message news:hn5qs2$r3s$1atlantis.news.neostrada.pl...
kamil pisze:
[...]

Z pewnoscia jednym z niewielu krajow, gdzie stawki sa idiotycznie obliczane od pojemnosci i tatus z 2-litrowym dieslem placi tyle samo, co tatus w EVO albo 6-litrowej corvette. ;)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-09 16:26:51
Autor: Samotnik
Dnia 09.03.2010 kamil <kamil@spam.com> napisał/a:
[...]

Ale dlaczego EVO albo 6l Corvette ma być bardziej szkodowe? Szkody powodują
ludzie, a nie samochody. Statystyki są jasne - szkodowi są mężczyźni
poniżej 26. roku życia.
--
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2010-03-09 16:30:33
Autor: kamil

"Samotnik" <samotnik@WYTNIJ.samotnik.art.pl> wrote in message news:slrnhpctmb.qhb.samotniklocalhost.localdomain...
[...]

25 lat i 11 miesiecy to zle, a dzien po urodzinach juz nie sa szkodliwi?

Statystyki w krajach stosujacych system grup ubezpieczeniowych opartych na mocy/popularnosci wsrod zlodziei itd mowia cos zgola innego. Citroen Saxo 1.6VTS popularny wsrod nazelowanych mlodziencow z miesiecznym prawem jazdy czesciej wpada na cos od octavii diesel w rekach matki dwojki dzieci.

Zgadnij, ktory system jest sprawiedliwszy i ktory ogranicza ilosc osobnikow bez doswiadczenia i wyobrazni w zdezelowanych BMW z duzym silnikiem?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-09 16:46:52
Autor: Samotnik
[...]

Oczywiście ten, który penalizuje osobników bez doświadczenia i wyobraźni,
niezależnie od tego, czym jeżdżą. Posiadany samochód nie mówi o niczym.
Idiota robi wypadki niezależnie od tego, czym jeździ. Nawet najsłabszym i
najbardziej 'tatusiowatym' samochodem da się jechać niebezpiecznie.
--
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2010-03-09 16:48:04
Autor: kamil

"Samotnik" <samotnik@WYTNIJ.samotnik.art.pl> wrote in message news:slrnhpcurs.qhb.samotniklocalhost.localdomain...
[...]

Oczywiscie, ze swiadczy. Mowimy caly czas o statystykach, a statystycznie wieksza jest szansa na spotkanie idioty w ospojlerowanym pierdzidle z wielkim wydechem, niz rodzinnym kombi.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-09 17:15:13
Autor: Samotnik
[...]

Ale uzasadnij to jakoś. Bo ja widzę idiotów którzy mają różne samochody.
Kupują co popadnie, co jest akurat najtańsze. Skąd wiesz, że w Renault
Espace nie siedzi idiota, który się przesiadł z dresiarskiego pierdzidła
tylko dlatego, że urodziły mu się bliźniaki? Połączenie między posiadanym samochodem a stylem jazdy jest mocno
teoretyczne. Nie ma co zatem skupiać się na szukaniu na siłę 'złych
samochodów'. Jedyny sensowny sposób to szukanie złych kierowców. A to da
się określić. Profil plus szkodowość. Jeśli gówniarz i ma historię
szkodowości, to cena zaporowa. To i tak nie leczy z rejestrowania
samochodów na rodziców, wujków itd.
--
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2010-03-09 17:17:14
Autor: kamil
"Samotnik" <samotnik@WYTNIJ.samotnik.art.pl> wrote in message news:slrnhpd0h0.scd.samotniklocalhost.localdomain...

[...]

Uzasadnienie jest proste. Przecietny nabywca Renault espace robi to, zeby dzieci wygodnie do szkoly odwozic. Przecietny nabywca pelnoletniej calibcy z pierdzacym wydechem robi to, zeby palic gume pod remiza i po dwoch piwach odwozic kolezanki do domu imponujac im swoim cudem techniki.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-09 20:48:19
Autor: Przemysław Bernat
Dnia Tue, 9 Mar 2010 17:15:13 +0000 (UTC), Samotnik napisał(a):

[...]

Statystyka, kochany, statystyka to uzasadnia. Kiedyś widziałem zestawienie
wypadkowości w zależności od modelu samochodu. Same małe pierdzidełka: Fiat
Uno, Pug 205 i jeszcze kilka podobnych z połowy lat 80'tych. O ile dla
"zwykłych" wersji silnikowych wypadkowość była podobna, to dla wersji z
najmocniejszymi silnikami (Uno Turbo itp., Golf GTI, 205 S16 - czy jak się
on nazywał) skok wypadkowości był ogromny. W Twoim Espace może jechać
tatuś, może jechać debil. W małym potworku z potężnym silnikiem zawsze
będzie jechał oszołom. Nikt nie kupuje małego, głośnego, twardego potworka
by delikatnie jeździć. Statystyka pokaże którymi samochodami jeżdżą kilerzy, a którymi dziadkowie
do kościoła. Z jakiegoś powodu wszyscy w Polsce uwzięli się liczyć składki
od pojemności silnika, co nie przekłada się kompletnie na nic. --
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-03-10 10:05:17
Autor: Jakub Witkowski
Samotnik pisze:

Połączenie między posiadanym samochodem a stylem jazdy jest mocno
teoretyczne.

Dla statystyka ubezpieczalni jest to równie proste do ustalenia,
co związek z wiekiem - na postawie dancyh szkodowości.

Data: 2010-03-09 21:25:39
Autor: niusy.pl
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

Użytkownik "Samotnik" <samotnik@WYTNIJ.samotnik.art.pl>

[...]

Znaczy każdy ? Jak nie każdy to o co Ci właściwie chodzi ?

Data: 2010-03-09 20:37:18
Autor: Samotnik
Dnia 09.03.2010 niusy.pl <ops@ops.op.invalid> napisał/a:
[...]

Chodzi mi o to, że trzeba identyfikować 'wypadkowych' ludzi. Ich
wynajdywanie poprzez samochód, który posiadają, jest wybiórcze, często
nietrafione i bez sensu.

Dla mnie to jest proste - klient <26 lat i pierwszy rok ubezpieczenia -
składka dużo podwyższona. W drugim roku spada do poziomu podstawowego i
dopiero potem są zniżki. Jakakolwiek szkodowość i od razu leci z powrotem
200% stawki, czy ile tam TU uważa za stosowne. Samochód jest nieistotny. Znam 'chopaków' posiadających naprawdę niesamowicie tatusiowate samochody i robiących z nimi najbardziej mroczne eksperymenty drogowe, włącznie z powrotami w sześć osób po pijaku z imprezy i innymi zachowaniami z katalogu z trupią czaszką na okładce.
--
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2010-03-09 22:12:31
Autor: niusy.pl
[...]

A tak, ale ...

[...]

....czemu konkretny ubezpieczony ma ponosić odpowiedzialność zbiorową ?

[...]

Jasne jasne, ale jeśli płacą ubezpieczenie to po to, by ograniczyć swoją odpowiedzialność a nie brać cudzą (jak wyżej i wyżej). Na cholerę komu ubezpieczenie w którym uwzględniono wszelkie ryzyko ?!

Data: 2010-03-10 11:05:27
Autor: kamil
"Samotnik" <samotnik@WYTNIJ.samotnik.art.pl> wrote in message news:slrnhpdcbu.4tt.samotniklocalhost.localdomain...
[...]

Rownie wybiorcze jest wynajdywanie ich przez wiek. I nie odpowiedziales na moje pytanie - czy czlowiek w wieku 25 lat i 11 miesiecy powoduje statystycznie wiecej wypadkow od 26-latka w dzien po urodzinach?

[...]

A ja znam mlodych, ktorzy jezdza rozsadnie, ktorzy musza placic wiecej. Dlaczego Twoj podzial jest cacy, a podzial wedlug samochodow juz nie jest, chociaz te same wzory statystyczne pokaza, ze pewne samochody rozbijaja sie i gina czesciej, niz inne?

[...]

Pozazdroscic Tobie glupoty, ja nie mialbym skrupolow przed zgloszeniem takich "znajomych" gdzie trzeba. Bo dobrymi znajomymi nie zostaliby na pewno.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-10 14:32:46
Autor: Mario
kamil pisze:
[...]

ale tak to działa w innych dziedzinach i nic nie poradzisz, chociaż się zgadzam z Tobą. No bo tak samo jak z pełnoletnością, czym się różni 17latek który ma jutro urodziny 18te od 18latka który je miał tydzień temu?

pozdrawiam
mario

Data: 2010-03-10 14:49:11
Autor: kamil

"Mario" <camaro94@spam.onet.pl> wrote in message news:hn871j$gp1$1news.onet.pl...
kamil pisze:
[...]

Wiec skoro nikt nie kwestionuje takiego podzialu, dlaczego kwestionowany jest podzial "X kradna czesciej od Y, a autami szybkimi czesciej sie rozbijaja"?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-10 22:07:18
Autor: Mario

kamil pisze:
[...]

bo to nie jest reguła, że szybszy zawsze jeździ szybciej.
Dzisiaj widziałem wlokącego się środkowym pasem, w środku Warszawy, gościa w 911ce, jakiś nowy model, nie znam się. I co? Na pewno mógł szybciej ale delektował się jazdą, przy 40-60kmh. I znam takich wielu co tak jeżdżą.

pozdrawiam
mario

Data: 2010-03-11 09:37:39
Autor: kamil

"Mario" <camaro94@spam.onet.pl> wrote in message news:hn91ls$t64$1news.onet.pl...

[...]

Tak samo, jak nie jest regula, ze kazdy mlody zawsze jezdzi niebezpiecznie.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-09 23:23:31
Autor: J.F.
On Tue, 9 Mar 2010 15:56:46 -0000,  kamil wrote:
[...]

Wszystkimi trzema pojazdami latwo przekroczyc bezpieczna predkosc :-)

J.

Data: 2010-03-10 11:06:36
Autor: kamil

"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:ohidp5ddr0mht526bojau0clo29577ld0p4ax.com...
[...]

A ktore sa kupowane glownie w takim celu?

Otworz Youtube. Wpisz "Dzidek rozwala Espace", "Jazda Espace 250 na rosyjskiej autostradzie" albo "nocny drifting espace po warszawie". Pochwal sie iloscia wynikow. :)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-10 10:08:39
Autor: Mario

kamil pisze:
[...]

wlasnie, dlaczego ktoś kto ma Corvette ma płacić najwięcej zwłaszcza że jeździ autkiem okazyjnie, na zloty i tylko w lecie, :-(
tylko dlatego Ĺźe nie siedzi tam mikrosilnik z kosiarki.

pozdrawiam
mario

Data: 2010-03-10 09:56:18
Autor: Mark
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
Dnia Tue, 9 Mar 2010 15:42:19 -0000, kamil napisał(a):

Jestes pewny? Bo ja nie.

W Angli na pewno duzo drozej, uwzgledniajac nawet roznice zarobkow.
Samochody - zwlaszcza uzywane - tanie jak barsz, duuzo tansze niz w Polse
(bo problem kierownicy zredukowal do minimum ich masowy import do Polski),
za to ubezpieczenia naprawde drogie. Stawek Ci nie podam, bo juz
zapomnialem. tlumaczyl mi to kiedys brat ktory kilka lat juz tam mieszka.

--
Mark

Data: 2010-03-10 11:09:06
Autor: kamil

"Mark" <tajny@adres.w.pl> wrote in message news:1smo36rcv833n$.dlgsmok.wot...
[...]

Opisywalem juz to kilka postow nizej. Za swoj samochod place znacznie mniej, niz polskie PZU proponuje.

Duzo placa przede wszystkim mlodzi kierowcy w szybkich samochodach. Dzieki temu wielu z nich nie moze sobie pozwlolic na utrzymanie BMW kupionego za grosze. Zgadnij, ile ludzi ginie na brytyjskich drogach co roku? Polowa tego, co w Polsce. A obywateli o 20mln wiecej i jak sam zauwazyles - samochody sa tanie jak barszcz, wiec ludzie moga sobie na szybkie zabawki pozwolic.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-09 16:07:38
Autor: radekp@konto.pl
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
Tue, 09 Mar 2010 15:17:10 +0100, w <hn5luq$8kh$1@nemesis.news.neostrada.pl>,
krzysiek82 <saab@user.pl> napisał(-a):

Pewnie Cię to nie pocieszy, ale w innych krajach jest drożej.

Ale pewnie za to nie spotyka Ciebie takie "szczęście" przy likwidacji szkód jak
u nas.

Data: 2010-03-09 16:43:36
Autor: krzysiek82
radekp@konto.pl pisze:
Ale pewnie za to nie spotyka Ciebie takie "szczęście" przy likwidacji szkód jak
u nas.

dawno nie miałem okazji korzystać i niech tak pozostanie :)

--
krzysiek82

Data: 2010-03-09 17:31:50
Autor: Lewis
Użytkownik "krzysiek82" <saab@user.pl> napisał w wiadomości news:hn5qg3$pv0$1atlantis.news.neostrada.pl...
radekp@konto.pl pisze:
Ale pewnie za to nie spotyka Ciebie takie "szczęście" przy likwidacji
szkód jak u nas.
dawno nie miałem okazji korzystać i niech tak pozostanie :)

Obyś nie musiał sie przekonywać, 2tyg wstecz białoruski tir zepchną mnie z drogi na drzewo, a wczoraj mpk którym jechałem zderzył sie z tirem na skrzyżowaniu... i chociazby weź piechotą zacznij chodzić... Fatum krwa!

Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

Data: 2010-03-09 16:36:59
Autor: kamil

radekp@konto.pl pisze:
[...]

2 tygodnie? Znam przypadek, gdzie komus na skrzyzowaniu zajechal droge skrecajacy akurat pracownik jednej z rzadowych organizacji, z ktorymi szary obywatel woli nie miec do czynienia. Wzietym bez zgody przelozonych samochodem odwozil zone, ktora na skutek tego spedzila kilka tygodni w szpitalu.

Sprawa sadowa ciagnela sie przez 1.5 roku, po czym w koncu orzeknieto bezspornie wine tego osobnika. Poszkodowany oczywiscie dostal z ubezpieczalni tyle (po kolejnych tygodniach walki z pomoca rzeczoznawcow), ze i tak nie wystarczy mu na taki samochod i w takim stanie, jaki rozbil.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-09 17:39:38
Autor: Lewis
Użytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomości news:hn5tfe$ni1$1inews.gazeta.pl...

[...]

Nie nie nie. Nie chodzi mi tu o wypłatę ubezpieczenia, tylko o 2wypadki w ciągu 2 tygodni, jakbym piechotą zaczą chodzić to rowerzysta na chodniku by mnie rozjechał...

Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

Data: 2010-03-09 16:42:05
Autor: kamil

"Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> wrote in message news:hn5tkp$bjs$1news.onet.pl...
[...]

A to zle zrozumialem, myslalem ze od dwoch tygodni czekasz co sie stanie.

Na pocieszenie, pewnie statystycznie masz teraz kilka lat spokoju.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-09 18:02:44
Autor: Lewis
Użytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomości news:hn5tp2$old$1inews.gazeta.pl...
[...]

 Z wypłatą to poczekam ze 2 lata, rusek się zapiera że to nie jego wina...
A jak wycenią to pewnie tak że nie będe wiedzial czy śmiać się czy płakać.

Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

Data: 2010-03-10 10:06:12
Autor: cztery
[...]

Jak zwykle radio erewan i populizm.
Korzystalem z OC sprawcy 3 czy 4 razy. Raz gdy chodzilo o moje zdrowie - potracanie na przejezdzie rowerowym.
NIGDY nie wyszedlem na tym gorzej. W przypadku potracenia na rowerze moje odszkodowanie bylo okolo 2x wyzsze niz rzeczywiste koszty naprawy roweru i mojego zdrowia (dentysta, prywatny ortopeda, przeswietlenia).
W przypadku szkod komunikacyjnych zawsze wystarczalo na pokrycie napraw blacharskich i zostawalo na "otarcie lez".

ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?