ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

Data: 2010-03-09 15:15:58
Autor: Tomasz Kaczanowski
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
R.M. pisze:
Witam,
Dlaczego ubezpieczenie OC jest w takiej postaci jak obecnie? tzn ze placimy roczna skladke, i jak nie spowodujemy wypadku to pieniadze przepadaja ...

bo tak działa ubezpieczenie

powinno byc tak, ze wplacam kaucje,

To byłoby zabezpieczenie, a nie ubezpieczenie, jego wysokość musiałaby być wielokrotnie większa.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2010-03-09 15:19:01
Autor: R.M.
On 03/09/2010 03:15 PM, Tomasz Kaczanowski wrote:

To byłoby zabezpieczenie, a nie ubezpieczenie, jego wysokość musiałaby
być wielokrotnie większa.

zgadza sie, ale pieniadze wtedy by nie przepadaly, mysle ze kazdy powinien miec mozliwosc wyboru

Data: 2010-03-09 06:22:32
Autor: tadek
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
masz prawo wyboru - miec badz nie miec samochodu.

Data: 2010-03-09 13:55:46
Autor: witek
R.M. wrote:
[...]

masz do wyboru zaplacic ubezpieczenie w wysokosci tego tysiaca złotych lub wpłacić kaucję do zwrotu. Myślę, że kaucja tak od 500 tyś powinna się zaczynać.

Data: 2010-03-09 15:23:36
Autor: cztery
[...]

Ubezpieczenie OC odpowiada za szkody do wysokosci okolo 1mln euro.
Masz na takie zabezpieczenie ?

Data: 2010-03-09 15:31:02
Autor: R.M.
On 03/09/2010 03:23 PM, cztery wrote:
Ubezpieczenie OC odpowiada za szkody do wysokosci okolo 1mln euro.
Masz na takie zabezpieczenie ?

o tym nie wiedzialem, moze faktycznie zwykle ubezpieczenie jest dobre

Data: 2010-03-09 21:19:11
Autor: niusy.pl
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

UĹĽytkownik "R.M." <fowerem@gmail.com>

Ubezpieczenie OC odpowiada za szkody do wysokosci okolo 1mln euro.
Masz na takie zabezpieczenie ?

o tym nie wiedzialem, moze faktycznie zwykle ubezpieczenie jest dobre

Jest rewelacyjne ;-)

Data: 2010-03-09 17:03:49
Autor: szerszen
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

Użytkownik "cztery" <raz@dwa.trzy> napisał w wiadomo¶ci news:4b9659ea$1news.home.net.pl...

Ubezpieczenie OC odpowiada za szkody do wysokosci okolo 1mln euro.
Masz na takie zabezpieczenie ?

poprawka, szkoda w mieniu 0,5 szkoda na osobie 2,5 miliona euro

Data: 2010-03-09 23:55:05
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 9 Mar 2010, szerszen wrote:

[...]

....i wła¶nie takiej konstrukcji brakuje w OC na rower - nie ma
takiej oferty. Powiedzmy 50 kzł w mieniu i 250..500 kzł "osobowego".
  Prawdopodobieństwo wyrz±dzenia rowerem poważnej szkody na zdrowiu
lub życia, nawet po¶redniej (to sławne ...i kierowca wjeżdża
w tłum...) jest znikome, ale istnieje.
  A oferty nie ma (i już).

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-03-10 00:11:50
Autor: badzio
On 9 Mar, 23:55, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:
On Tue, 9 Mar 2010, szerszen wrote:
> U ytkownik "cztery" <r...@dwa.trzy> napisa w wiadomo ci

> poprawka, szkoda w mieniu 0,5 szkoda na osobie 2,5 miliona euro

...i w a nie takiej konstrukcji brakuje w OC na rower - nie ma
takiej oferty. Powiedzmy 50 kz w mieniu i 250..500 kz "osobowego".
  Prawdopodobie stwo wyrz dzenia rowerem powa nej szkody na zdrowiu
lub ycia, nawet po redniej (to s awne ...i kierowca wje d a
w t um...) jest znikome, ale istnieje.
  A oferty nie ma (i ju ).

Jest. Zwie sie 'OC w zyciu prywatnym' czy jakos tak. I nie ma chyba
rozroznienia pomiedzy szkoda osobowa a materialna

Data: 2010-03-10 08:54:12
Autor: szerszen
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomo¶ci news:Pine.WNT.4.64.1003092351470.3064quad...

 A oferty nie ma (i już).

a jak ze zwyklym oc w zyciu, takim co mozesz dziecko i psa ubezpieczyc?

Data: 2010-03-13 08:37:43
Autor: Shrek
szerszen pisze:

a jak ze zwyklym oc w zyciu, takim co mozesz dziecko i psa ubezpieczyc?

A nie ma tam wył±czeń co do wypadków komunikacyjnych?

Shrek.

Data: 2010-03-10 10:03:02
Autor: cztery
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
...i wła¶nie takiej konstrukcji brakuje w OC na rower - nie ma
takiej oferty. Powiedzmy 50 kzł w mieniu i 250..500 kzł "osobowego".

Alez jest.
Sam mam takie ubezpieczenie - kosztuje to rocznie chyba 6 czy 10zl. Z tego co pamietam jest to 20kzl na mieniu i 100kzl na osobie.
Wykupuje w PZU przy okazji ubezpieczenia mieszkania

Prawdopodobieństwo wyrz±dzenia rowerem poważnej szkody na zdrowiu
lub życia, nawet po¶redniej (to sławne ...i kierowca wjeżdża
w tłum...) jest znikome, ale istnieje.
A oferty nie ma (i już).

Co do szkod na mieniu to raczej powaznego ryzyka nie ma.
Ale powazne ryzyko jest np. gdy potracisz dziecko bawiace sie na drodze rowerowej, ktora dla wielu mam jest inaczej pomalowanych chodnikiem.

Data: 2010-03-10 16:38:20
Autor: Pszemol
"szerszen" <szerszen@tlen.pl> wrote in message news:hn5rh6$rqo$1newsread1.aster.pl...
[...]

E... chyba przepłacasz...
Nie ma jakiej¶ tańszej opcji z mniejszymi limitami?

Data: 2010-03-11 08:32:28
Autor: szerszen
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomo¶ci news:hn8htt.9p4.0poczta.onet.pl...

E... chyba przepłacasz...

??

Nie ma jakiej¶ tańszej opcji z mniejszymi limitami?

o ile wiem, to jest to ustalone odgornie, stad w zeszlym roku czy dwa lata temu podwyzki tych limitow, a co za tym podwyzki oc

Data: 2010-03-11 07:09:08
Autor: Pszemol
"szerszen" <szerszen@tlen.pl> wrote in message news:hna6h1$3rv$1news.task.gda.pl...

[...]

To w USA mamy lepiej...  :-) Rz±d ustala minimum limitów a możesz
się ubezpieczyć na więcej, je¶li masz więcej do stracenia :-)

Data: 2010-03-09 21:32:10
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
R.M. pisze:
[...]

Jesteś w stanie wnieść kaucję w wysokości 1,5 bańki Euro?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-03-09 22:13:02
Autor: niusy.pl
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

UĹĽytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp>

Czemu akurat takiej ?

Data: 2010-03-09 22:16:31
Autor: spp
W dniu 2010-03-09 22:13, niusy.pl pisze:

Jesteś w stanie wnieść kaucję w wysokości 1,5 bańki Euro?

Czemu akurat takiej ?

Bo mniej więcej górna granica odszkodowań jakie wypłacają firmy ubezpieczeniowe w razie wypadku.

--
spp

Data: 2010-03-09 23:37:06
Autor: niusy.pl
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

UĹĽytkownik "spp" <spp@op.pl>

Jesteś w stanie wnieść kaucję w wysokości 1,5 bańki Euro?

Czemu akurat takiej ?

Bo mniej więcej górna granica odszkodowań jakie wypłacają firmy ubezpieczeniowe w razie wypadku.

No ale zrozum, te firmy NIE wypłacają takich odszkodowań.

Data: 2010-03-10 18:39:42
Autor: spp
W dniu 2010-03-09 23:37, niusy.pl pisze:

[...]

Ale _mogą_ i w razie zdarzenia _muszą_ mieć pokrycie na taką kwotę.
Dlatego ewentualna kaucja musiałaby być równa tej kwocie.

--
spp

Data: 2010-03-10 19:27:18
Autor: niusy.pl
[...]

Więc Ci się pytam dlaczego TAKIEJ ?!

Dlatego ewentualna kaucja musiałaby być równa tej kwocie.

Ale dlaczego TEJ ?!

Data: 2010-03-10 20:16:53
Autor: spp
W dniu 2010-03-10 19:27, niusy.pl pisze:

Ale _mogą_ i w razie zdarzenia _muszą_ mieć pokrycie na taką kwotę.

Więc Ci się pytam dlaczego TAKIEJ ?!

Dlatego ewentualna kaucja musiałaby być równa tej kwocie.

Ale dlaczego TEJ ?!

Bo tyle muszą mieć pieniędzy aby w najgorszym razie pokryć skutki wypadku spowodowanego prze kierowcę.

--
spp

Data: 2010-03-10 20:23:54
Autor: niusy.pl
[...]

Przecież może jej braknąć. Równie dobrze mogłoby być 10 razy tyle albo 100 razy mniej.

Data: 2010-03-10 20:26:10
Autor: spp
W dniu 2010-03-10 20:23, niusy.pl pisze:

Bo tyle muszą mieć pieniędzy aby w najgorszym razie pokryć skutki
wypadku spowodowanego prze kierowcÄ™.

Przecież może jej braknąć. Równie dobrze mogłoby być 10 razy tyle albo
100 razy mniej.

Nie może - prawo przewiduje że ubezpieczalnia odpowiada do tej kwoty, co powyżej można ścigać cywilnie. Dlatego _każdy_ kierowca powinien wpłacić taką kaucję.

--
spp

Data: 2010-03-11 11:16:43
Autor: Herald
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
Dnia Wed, 10 Mar 2010 20:26:10 +0100, spp napisał(a):

Nie może - prawo przewiduje że ubezpieczalnia odpowiada do tej kwoty, co powyżej można ¶cigać cywilnie. Dlatego _każdy_ kierowca powinien wpłacić
                                                 ^^^^^^^^
O ku...a.
Już lobbujesz za tym by każdy posiadacz PJ opłacał składki OC? Od kiedy to
kierowca musi posiadać polisę OC?
Wła¶ciciel - i owszem, ale nie kierowca ;P

Data: 2010-03-11 11:18:51
Autor: spp
W dniu 2010-03-11 11:16, Herald pisze:

[...]

Cóż - uproszczenie. :)

--
spp

Data: 2010-03-11 12:08:38
Autor: niusy.pl
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

Użytkownik "Herald" <herald@onet.eu>

A niby czemu ma być inaczej ?

Data: 2010-03-11 12:06:54
Autor: niusy.pl
[...]

Jedno z drugim nie ma ĹĽadnego zwiÄ…zku.

Data: 2010-03-11 21:40:23
Autor: spp
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
W dniu 2010-03-11 12:06, niusy.pl pisze:

Nie moĹĽe - prawo przewiduje ĹĽe ubezpieczalnia odpowiada do tej kwoty,
co powyżej można ścigać cywilnie. Dlatego _każdy_ kierowca powinien
wpłacić taką kaucję.

Jedno z drugim nie ma ĹĽadnego zwiÄ…zku.

Jak najściślejszy.

--
sp

Data: 2010-03-13 21:23:15
Autor: niusy.pl
[...]

Czemu tak sÄ…dzisz ?

Data: 2010-03-10 22:33:34
Autor: J.F.
On Wed, 10 Mar 2010 18:39:42 +0100,  spp wrote:
W dniu 2010-03-09 23:37, niusy.pl pisze:
No ale zrozum, te firmy NIE wypłacaj± takich odszkodowań.

Ale _mog±_ i w razie zdarzenia _musz±_ mieć pokrycie na tak± kwotę.
Dlatego ewentualna kaucja musiałaby być równa tej kwocie.

Co wiecej - to jest gorna granica na jednej osobie.
Granicy ilosci osob nie ma ..

J.

Data: 2010-03-10 16:32:28
Autor: Pszemol
"R.M." <fowerem@gmail.com> wrote in message news:hn5ig3$rvj$2news.vectranet.pl...
[...]

Ale pieniÄ…dze nie przepadajÄ…... :-)

Skąd ten pomysł?

Pomyśl chwilę - ile wynosić musiałaby "składka" Twojego ubezpieczenia
jeśli ubezpieczyciel gwarantowałby wypłatę powiedzmy do miliona złotych
odszkodowania za Twoją kraksę jaką spowodowałeś komuś drugiemu... ?
I z czego ten milion wypłaciłby?

Data: 2010-03-11 12:12:47
Autor: niusy.pl
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

UĹĽytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com>

[...]

Przecież gwarantuje i wiadomo ile te składki wynoszą

Data: 2010-03-12 23:10:46
Autor: Pszemol
"niusy.pl" <ops@ops.op.invalid> wrote in message news:hnbkb6$pj0$6newsfeed.net.icm.edu.pl...
[...]

Widzę, że nie doczytałeś wątka od początku...
Teraz gwarantuje ale kasuje składę czy była kraksa czy nie.
OP chciał mieć pieniądze zwrócone gdy przez rok nie miał kraksy :-)

ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?