ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

Data: 2010-03-09 15:21:45
Autor: Andrzej Lawa
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
R.M. pisze:
Witam,
Dlaczego ubezpieczenie OC jest w takiej postaci jak obecnie? tzn ze
placimy roczna skladke, i jak nie spowodujemy wypadku to pieniadze
przepadaja ...

Ty jesteś jakiś naćpany, czy niedorozwinięty umysłowo?

Ideą ubezpieczenia jest rozłożenie ryzyka na wiele osób.

Twój pomysł jest o tyle kretyński, że albo ubezpieczyciele by plajtowali
po pierwszej wypłacie ubezpieczenia, albo ta cała kaucja musiałaby być
równa przeciętnej sumie ubezpieczenia.

Masz tyle wolnej gotówki?

Data: 2010-03-09 15:32:24
Autor: R.M.
On 03/09/2010 03:21 PM, Andrzej Lawa wrote:

[...]

spokojnie, po co odrazu obrazac ludzi? poprostu nie wiedzialem ile wynosi maks. odszkodowanie za wypadek

Data: 2010-03-09 15:36:01
Autor: Liwiusz
R.M. pisze:
[...]

   JeÅ›li już uznamy, że każdy kierowca musi być ubezpieczony (choć trudno obronić takÄ… tezÄ™), to dobrze by byÅ‚o, gdyby byÅ‚a możliwość zawarcia ubezpieczenia z regresem - po wypÅ‚acie odszkodowania zakÅ‚ad ma roszczenie do sprawcy. MyÅ›lÄ™, że znacznie obniżyÅ‚oby to cenÄ™ ubezpieczenia, zwÅ‚aszcza że wiÄ™kszość szkód jest nieduża i możliwa do Å›ciÄ…gniÄ™cia ze sprawcy w ciÄ…gu jego życia.

   Ponadto spowodowaÅ‚oby to ostrożniejsze jeżdżenie kierowców, co przeÅ‚oży siÄ™ na mniej wypadków Å›miertelnych.

   Generalnie idea obowiÄ…zkowego OC jest warta oÅ›mieszania, ale jak siÄ™ to robi, to warto to robić z gÅ‚owÄ…, Panie R.M. ;)

--
Liwiusz

Data: 2010-03-09 06:47:37
Autor: maciej debski
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

> spokojnie, po co odrazu obrazac ludzi? poprostu nie wiedzialem ile
> wynosi maks. odszkodowanie za wypadek

   Je¶li ju¿ uznamy, ¿e ka¿dy kierowca musi byæ ubezpieczony (choæ
trudno obroniæ tak± tezê), to dobrze by by³o, gdyby by³a mo¿liwo¶æ
zawarcia ubezpieczenia z regresem - po wyp³acie odszkodowania zak³ad ma
roszczenie do sprawcy. My¶lê, ¿e znacznie obni¿y³oby to cenê
ubezpieczenia, zw³aszcza ¿e wiêkszo¶æ szkód jest niedu¿a i mo¿liwa do
¶ci±gniêcia ze sprawcy w ci±gu jego ¿ycia.

   Ponadto spowodowa³oby to ostro¿niejsze je¿d¿enie kierowców, co
prze³o¿y siê na mniej wypadków ¶miertelnych.

   Generalnie idea obowi±zkowego OC jest warta o¶mieszania, ale jak siê
to robi, to warto to robiæ z g³ow±, Panie R.M. ;)

generalnie to cala idea ubezpieczenia jest taka zeby nie ponosic
finansowej odpowiedzialnosci za szkody spowodowane przez siebie innym
i (w przyp AC) rowniez przez innych tobie.
ubezpieczenie z regresem nie mialoby sensu bo co to za ubezpieczenie?
to bylyby uslugi posrednictwa prawnego/windykacji.

to oczym moze chciales napisac to udzial wlasny (AC i OC w innych
krajach rowniez) gdzie mozna zdefiniowac do jakiej kwoty straty
ponosisz sam - w UK ta kwota moze byc dosc wysoka i pozwala to na
znaczace obnizenie skladki.

mac

Data: 2010-03-09 15:49:14
Autor: Liwiusz
maciej debski pisze:
[...]

   Chodzi o to, ¿e g³ównym argumentem za OC jest chêæ niepozostawiania ofiar wypadku bez ochrony. Zatem nie chodzi o udzia³ w³asny sprawcy, tylko o gwaranta, który wyp³aci odszkodowanie, które pó¼niej odzyska sobie - albo i nie - od sprawcy.

to oczym moze chciales napisac to udzial wlasny (AC i OC w innych
krajach rowniez) gdzie mozna zdefiniowac do jakiej kwoty straty

   Nie chcia³em o tym napisaæ.

--
Liwiusz

Data: 2010-03-10 09:24:19
Autor: Massai
Liwiusz wrote:

maciej debski pisze:
> [...]

ofiar wypadku bez ochrony. Zatem nie chodzi o udzia³ w³asny sprawcy,
tylko o gwaranta, który wyp³aci odszkodowanie, które pó¼niej odzyska

Doprecyzowuj±c - to co piszesz jest g³ównym argumentem za
OBOWI¡ZKOWO¦CI¡ ubezpieczenia OC.

Nie wydaje mi siê ¿eby by³o specjalnie szkodliwe gdyby na rynku
funkcjonowa³y dwa rodzaje "ubezpieczenia" OC: jedno "pe³ne" (dro¿sze),
drugie z regresem ubezpieczyciela do wykupuj±cego (znacznie tañsze).

I istnia³by przymus ¿eby które¶ z nich mieæ.

W ten sposób potencjalne ofiary by³yby zabezpieczone (zawsze
odszkodowanie by by³o wyp³acone przez ubezpieczyciela), a ci którzy
je¿d¿± bardzo ma³o albo uwa¿aj± ¿e bezwypadkowo - mieliby mo¿liwo¶æ
wykupienia bardzo taniego OC.
 --
Pozdro
Massai

Data: 2010-03-10 11:55:37
Autor: Andrzej Lawa
Massai pisze:

[...]

Za³ó¿ firmê ubezpieczeniow± i wprowad¼ te "bardzo tanie" OC. Zobaczymy,
ile poci±gniesz, zanim ciebie zlicytuj± do ostatniej koszuli ;->

Data: 2010-03-10 14:35:08
Autor: Massai
Andrzej Lawa wrote:

Massai pisze:

> [...]

Za³ó¿ firmê ubezpieczeniow± i wprowad¼ te "bardzo tanie" OC.
Zobaczymy, ile poci±gniesz, zanim ciebie zlicytuj± do ostatniej

Ale w czym problem? O te bardzo rzadkie przypadki bardzo wysokich
odszkodowañ gdzie ¶ci±gniêcie bêdzie trudne? pójdzie z tego co p³ac±
inni kupuj±cy tanie OC.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-03-09 15:43:43
Autor: kamil

"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote in message news:hn5mcl$fqo$2news.onet.pl...

  Generalnie idea obowiÄ…zkowego OC jest warta oÅ›mieszania, ale jak siÄ™ to robi, to warto to robić z gÅ‚owÄ…, Panie R.M. ;)

Przede wszystkim glupota jest koniecznosc posiadania OC nawet, jesli pojazd stoi przez 2 lata w garazu bez silnika.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-09 17:12:43
Autor: szerszen
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

U¿ytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:hn5qbj$brt$1inews.gazeta.pl...

Przede wszystkim glupota jest koniecznosc posiadania OC nawet, jesli pojazd stoi przez 2 lata w garazu bez silnika.

bo glupota sa ubezpieczenia pojazdow, to kierowca powinien byc ubezpieczony

Data: 2010-03-09 16:14:56
Autor: kamil

"szerszen" <szerszen@tlen.pl> wrote in message news:hn5s1s$s78$1newsread1.aster.pl...

[...]

I jak to rozwiazesz? Placisz 300zl i mozesz toczyc sie rodzinnym vanem 1.6tdi albo wsiasc do EVO?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-09 18:47:28
Autor: szerszen
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

Uzytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisal w wiadomosci news:hn5s64$im9$1inews.gazeta.pl...

I jak to rozwiazesz? Placisz 300zl i mozesz toczyc sie rodzinnym vanem 1.6tdi albo wsiasc do EVO?

a dlaczego nie?

takich samych szkod mozesz narobic jadac maluchm jak 6 litrowa corvetta

Data: 2010-03-10 10:41:00
Autor: kamil

"szerszen" <szerszen@tlen.pl> wrote in message news:hn61jm$oj$1newsread1.aster.pl...

[...]

A ilu jest dzidkow kupujacych 1.6TDI z mysla (popale gumy na parkingu), a ilu takich kupuje nastoletnie BMW?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-10 11:54:37
Autor: Mario
kamil pisze:

[...]

ok, nie żebym popierał mizerną próbę palenia gumy przez bmw ale czy przez taką czynność mogą wg Ciebie ucierpieć inni? Tzn. czy palenie gumy może narobić szkód? Pytam, bo Twój przedpiszca piszę o szkodach, o Corvecie a Ty o paleniu gum w bmw.

pozdrawiam
mario

Data: 2010-03-10 11:11:09
Autor: kamil
"Mario" <camaro94@spam.onet.pl> wrote in message news:hn7tp3$8sg$3news.onet.pl...

[...]

Udajesz, ze nie rozumiesz, czy naprawde nie pojmujesz roznicy miedzy samochodami, ktorych wiekszosc nabywcow mysli:

- "kupuie cos taniego zeby dzieci do szkoly wygodnie odwozic"
- "kupie cos szybkiego, zeby pozapierdalac 150 przez wioske"

?

To sa statystyki, te same wedlug ktorych mlodzi powoduja wiecej wypadkow i placa wyzsze skladki.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-10 14:42:39
Autor: Mario
kamil pisze:
[...]

To Ty nie potrafisz zrozumieć, że ktoś może kupić autko, które jest szybkie, ma duży silnik, nie koniecznie po to żeby zapierdalać przez te wioski. Zrozum w końcu, dla niektórych takie autka to hobby, spełnienie marzeń a nie tylko szpanowóz do wyrywania lasek spod wiejskiego klubu. Proponuję zdjąć klapki z oczu. Nie mówię o bmkach, kalibrach czy innyc tego typu śmieciach. Ktoś kto kupuje np. Transama z 6.6L pod maską z 7x roku nie będzie zapierdalał (jak to ładnie ująłeś) ile fabryka dała wszędzie i zawsze. No ale Ty tego nie pojmiesz...

pozdrawiam
mario

Data: 2010-03-10 14:51:59
Autor: kamil

"Mario" <camaro94@spam.onet.pl> wrote in message news:hn87k4$jnn$1news.onet.pl...

[...]

A ty w koncu zrozum, zakuta palo, ze to czy "ktos" sobie cos robi nie obchodzi analitykow firm ubezpieczeniowych, tak samo jak nie obchodzi ich ze jeden 18-latek jezdzi super bezpiecznie, a inny 50-latek mniej.

Mowimy tutaj caly czas o potencjalnym zagrozeniu, nie mam juz sil tlumaczyc jak idiocie dlaczego 2+2=4, wiec pozwole sobie zakonczyc ten watek.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-10 22:12:52
Autor: Mario
kamil pisze:

[...]

tak zakuto pało, proponuje to samo. Jesteś niesamowicie tępy czy tylko na takiego pozujesz, nie wiem po co?

nie pozdrawiam
mario

Data: 2010-03-11 09:39:55
Autor: kamil
"Mario" <camaro94@spam.onet.pl> wrote in message news:hn9209$u9c$2news.onet.pl...

[...]

Zabolalo cie, bo nazwalem dresiarstwo "driftujace" dookola ronda w pelnoletnich BMW po imieniu?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-11 11:00:49
Autor: Mario
kamil pisze:
[...]

Jesteś niekonsekwentny bo miałeś zakończyć wątek. Szczerze mówiąc nie przeczytałem nic w Twoich postach o driftujących wokół ronda. Poza tym ja pisałem o paleniu gumy i posiadaniu auta jako hobby a ty coś od drifcie i drechach.

mario

Data: 2010-03-10 18:45:34
Autor: niusy.pl
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

Użytkownik "kamil" <kamil@spam.com>

To sa statystyki, te same wedlug ktorych mlodzi powoduja wiecej wypadkow i
placa wyzsze skladki.
--
Gdzie te statystyki ?

Data: 2010-03-11 09:46:49
Autor: kamil

"niusy.pl" <ops@ops.op.invalid> wrote in message news:hn8ls1$28i$1newsfeed.net.icm.edu.pl...

[...]

Tu masz wg wieku:

http://carinsurance.arrivealive.co.za/do-older-cars-lead-to-more-accident-claims.php

Tu masz wyjasnienie odnosnie marek:

http://articles.moneycentral.msn.com/Insurance/InsureYourCar/which-cars-cost-more-or-less-to-insure.aspx

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-11 11:08:06
Autor: kamil

"kamil" <kamil@spam.com> wrote in message news:hnae6b$d6a$1inews.gazeta.pl...

http://articles.moneycentral.msn.com/Insurance/InsureYourCar/which-cars-cost-more-or-less-to-insure.aspx

A tu nawet spis najbardziej najczesciej uczestniczacych w groznych wypadkach w US:

http://www.forbes.com/2007/07/26/cars-dangerous-twenty-forbeslife-cx_bh_0726cars.html

Zgadnij, czy te auta sa najtansze w ubezpieczeniu?

A teraz ja poprosze jakies konkretne podstawy, wedlug ktorych regres bylby sciagalny z przecietnego polskiego kowalskiego, ktory odkladal pol zycia na samochod, po czym wjechal w Porsche za pareset tysiecy i wpakowal rodzine w rehabilitacje za kolejne pol miliona.

Jesli nie masz - zamilknij.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-11 12:19:09
Autor: Liwiusz
kamil pisze:

[...]

   A jaki to ma zwiÄ…zek z dyskusjÄ…? Wiadomym jest, że nie każdy regres uda siÄ™ zrealizować, dlatego też skÅ‚adka nie bÄ™dzie wynosiÅ‚a 5zÅ‚, tylko XzÅ‚, jednak X<obecnej ceny skÅ‚adki.

--
Liwiusz

Data: 2010-03-11 13:38:51
Autor: kamil

"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote in message news:hnajjj$bbo$1news.onet.pl...
kamil pisze:

[...]

Zwiazek ma elementarny - zadnego dobrowolnego regresu nie ma i nie bedzie, bo korzystali by z niego osobnicy, ktorzy nie maja 300zl rocznie na OC i szanse na odzyskanie od nich jakiejkolwiek kwoty sa bliskie zeru.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-10 11:58:42
Autor: Andrzej Lawa
Mario pisze:

ok, nie żebym popierał mizerną próbę palenia gumy przez bmw ale czy
przez taką czynność mogą wg Ciebie ucierpieć inni? Tzn. czy palenie gumy

Tak.

może narobić szkód? Pytam, bo Twój przedpiszca piszę o szkodach, o
Corvecie a Ty o paleniu gum w bmw.

Na poczÄ…tek: niszczenie nawierzchni.

Data: 2010-03-10 14:38:31
Autor: Mario
Andrzej Lawa pisze:
Mario pisze:

ok, nie żebym popierał mizerną próbę palenia gumy przez bmw ale czy
przez taką czynność mogą wg Ciebie ucierpieć inni? Tzn. czy palenie gumy

Tak.

ciekawe jak?
Stoi sobie koleś i pali gumę na pustym placu. Chyba że uznasz jako szkodliwe wdychanie dymu ;-)

może narobić szkód? Pytam, bo Twój przedpiszca piszę o szkodach, o
Corvecie a Ty o paleniu gum w bmw.

Na poczÄ…tek: niszczenie nawierzchni.

ROTFL. Jakie niszczenie? Zostaną na niej kulki gumy i to wszystko. Wiele razy byłem świadkiem czegoś takiego (pierwszy z brzegu przykład)
http://www.youtube.com/watch?v=LaLCCUGnqm4&feature=related
  na zamkniÄ™tych zlotach i żadna nawierzchnia nie ucierpiaÅ‚a. No bo chyba  nie masz na myÅ›li palenia gumy jako zapierdzielania po placu, bo to nie jest wtedy palenie gumy.

pozdrawiam
mario

Data: 2010-03-10 14:50:38
Autor: kamil
"Mario" <camaro94@spam.onet.pl> wrote in message news:hn87cd$igl$1news.onet.pl...

ciekawe jak?
Stoi sobie koleś i pali gumę na pustym placu. Chyba że uznasz jako szkodliwe wdychanie dymu ;-)

Szansa, ze ten sam koles po trzech piwach bedzie robil nawroty na recznym przy publicznosci spod dyskoteki, jest znacznie wieksza od szansy ze zrobi to matka usypiajaca w tym czasie dziecko, ktora kupila sobie Espace'a.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-10 22:11:33
Autor: Mario
kamil pisze:
[...]

gówno prawda. Ja znam tych ludzi o których piszę. A Ty ich znasz?
Robią to na ZAMKNIĘTYCH zorganizowanych zlotach, gdzie jest czuwanie Policji, Pogotowia itp. Na co dzień jeżdżą normalnie, serio (często drugimi autkami, bardziej cywilnymi).
A gdy wieczorem jest "integracja" spod znaku Jacka Danielsa ;-) , to NIKT nie myśli o ruszaniu autka z miejsca.

pozdrawiam
mario

Data: 2010-03-11 09:39:11
Autor: kamil

"Mario" <camaro94@spam.onet.pl> wrote in message news:hn91tq$u9c$1news.onet.pl...

[...]

Ja rowniez znam ludzi, ktorzy regularnie 2-3 razy w miesiacu wyszaleja sie na torze. Ale jesli probujesz mi wmowic, ze wlasciciele Espace'a rownie czesto szaleja na publicznych drogach, co Dzidki probujace gasic trawa swoje BMW, to nie mamy chyba o czym rozmawiac.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-11 11:02:09
Autor: Mario
kamil pisze:

[...]

naucz się czytać ze zrozumieniem.
Faktycznie nie mamy o czym rozmawiać, napisałeś to już wcześniej to po cholerę odpowiadasz.
EOT.

mario

Data: 2010-03-11 11:03:08
Autor: kamil
"Mario" <camaro94@spam.onet.pl> wrote in message news:hnaf2m$qho$1news.onet.pl...
kamil pisze:

[...]

Bo lubie posmiac sie z internetowych laikow kreujacych sie na ekspertow w dziedzinach, o ktorych sami udowadniaja ze pojecia nie maja bladego. :)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-10 18:43:19
Autor: niusy.pl
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com>

[...]

No i jeszcze: lasowanie twojego mózgu na myśl o tym

Data: 2010-03-10 13:08:03
Autor: szerszen
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

Uzytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisal w wiadomosci news:hn7svv$jr6$1inews.gazeta.pl...

A ilu jest dzidkow kupujacych 1.6TDI z mysla (popale gumy na parkingu), a ilu takich kupuje nastoletnie BMW?

ale co mnie to obchodzi, szkody powoduja ludzie nie pojazdy, dlaczego jak bede mial 5 pojazdow, to za kazdy z nich musze placic oc, jak poruszac sie bede tylko 1?

Data: 2010-03-10 13:41:12
Autor: Maddy
W dniu 10-03-2010 13:08, szerszen pisze:

[...]

I chcesz żeby Ci wszyscy uwierzyli na słowo, że innymi samochodami nie będziesz jeździł? Ja Ci nie wierzę. I podejrzewam, że tylko ktoś umysłowo ociężał (albo może ciężko zakochany) by Ci uwierzył.

Czy może  proponujesz żeby OC byÅ‚a "na trasÄ™", wykupywane każdorazowo przed wjazdem na drogÄ™ publicznÄ…?

A może OC dla kierowcy a nie samochodu?

No to wtedy każdy, kto ma prawo jazdy, będzie musiał wykupić OC, bo tylko ktoś chorobliwie naiwny uwierzy, że ludzie którzy go nie wykupią nie wsiądą na kierownicę.

Czy może masz jakiś inny pomysł, nadający się do realizacja w społeczeństwie w którym kombinowanie jest narodową tradycją a każdy kto uczciwie płaci kiedy mógłby pokombinować, to łoś?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-03-10 13:48:50
Autor: szerszen

Użytkownik "Maddy" <maddy@esi.com.pl> napisał w wiadomości news:hn84mt$8$1nemesis.news.neostrada.pl...

I chcesz żeby Ci wszyscy uwierzyli na słowo, że innymi samochodami nie będziesz jeździł?

wiesz, tylko gremliny rozmnazaly sie po polaniu woda, ja tak nie mam, urodzilem sie w liczbie pojedynczej i w takiej umre, nie ma fizycznej mozliwosci, abym poruszal sie wiecej niz jednym pojazdem

Ja Ci nie wierzę. I podejrzewam, że tylko ktoś umysłowo ociężał (albo może ciężko zakochany) by Ci uwierzył.

moze w takim razie musisz udac sie do lekarza od glowy ;)

Czy może  proponujesz żeby OC byÅ‚a "na trasÄ™", wykupywane każdorazowo przed wjazdem na drogÄ™ publicznÄ…?

juz pisalem, na kierowce i to kierowce czynnego, a nie na posiadacza p.j.

A może OC dla kierowcy a nie samochodu?

jakbys czytal wszystko to bys wiedzial

No to wtedy każdy, kto ma prawo jazdy, będzie musiał wykupić OC, bo tylko ktoś chorobliwie naiwny uwierzy, że ludzie którzy go nie wykupią nie wsiądą na kierownicę.

jak wyzej, pisalem juz o tym

Czy może masz jakiś inny pomysł, nadający się do realizacja w społeczeństwie w którym kombinowanie jest narodową tradycją a każdy kto uczciwie płaci kiedy mógłby pokombinować, to łoś?

a co komu teraz broni jezdzic samochodem bez p.j. ubezpieczenia, czy nawet nie dopuszczonym do ruchu?

Data: 2010-03-09 21:41:52
Autor: niusy.pl
[...]

A do czego uprawnia Cie twoje prawo jazdy ?

Data: 2010-03-10 10:17:40
Autor: Mario
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

I jak to rozwiazesz? Placisz 300zl i mozesz toczyc sie rodzinnym vanem 1.6tdi albo wsiasc do EVO?

tak, nawet niech będzie 600.

pozdrawiam
mario

Data: 2010-03-10 10:24:59
Autor: Jakub Witkowski
kamil pisze:

bo glupota sa ubezpieczenia pojazdow, to kierowca powinien byc ubezpieczony

I jak to rozwiazesz? Placisz 300zl i mozesz toczyc sie rodzinnym vanem 1.6tdi albo wsiasc do EVO?

Teraz TU pytają "kto jeździ samochodem". Jeśli bez ograniczeń, składka jest wyższa.

Analogicznie mógłbyś deklarować, bądź nie, jakimi samochodami będziesz jeździł.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
gts /kropka/ pl    |  lub caÅ‚oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2010-03-10 14:43:10
Autor: Piotr S.
kamil pisze:

[...]

Oczywiscie ze tak. Wiesz, ze jest sporo OC na samochody z 2, Tatus z 80% znizek + synek z ADHD ;-). Kierowca oczywiscie jest synek ale juz skladki sa liczone pod tatusia.
Co z kierowcami samochodow służbowych ? Nie sa ich wlascicielami i nie maja znizek/zwyzek. W tej sytuacji mozna je naliczac jedynie per samochod a przeciez teraz liczy sie je per kierowca.

Cross-posting jest be.

--
pzdr.
Piotr

Data: 2010-03-10 14:59:27
Autor: kamil
"Piotr S." <dzemaz@gazeta.pl> wrote in message news:hn87li$r36$1inews.gazeta.pl...

[...]

Dlatego opisywalem nizej dosc dobrze przemyslany system brytyjski, gdzie tatus moze sobie byc nawet i jedynym wlascicielem, ale jesli syna dopisze do polisy, skladka wzrosnie nawet i kilkukrotnie.

Zreszta polskie firmy tez juz czesto pytaja, czy samochodem bedzie jezdzic ktos ponizej 25-go roku zycia i odpowiednio podnosza skladke.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-09 15:44:16
Autor: Andrzej Lawa
Liwiusz pisze:

  JeÅ›li już uznamy, że każdy kierowca musi być ubezpieczony (choć trudno
obronić taką tezę), to dobrze by było, gdyby była możliwość zawarcia
ubezpieczenia z regresem - po wypłacie odszkodowania zakład ma
roszczenie do sprawcy. Myślę, że znacznie obniżyłoby to cenę

W pewnych okolicznościach taka możliwość istnieje.

Pamiętaj też o zniżkach za bezszkodowość.

Data: 2010-03-09 15:47:26
Autor: Liwiusz
Liwiusz pisze:
Andrzej Lawa pisze:
Liwiusz pisze:

[...]

   PomijajÄ…c oczywiste - po pijaku itp. Normalnie umowy z regresem zawrzeć raczej nie można, co?

--
Liwiusz

Data: 2010-03-09 11:07:38
Autor: BK
On 9 Mar, 15:47, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
Liwiusz pisze:

>   W jakich?

   Pomijaj±c oczywiste - po pijaku itp. Normalnie umowy z regresem
zawrzeæ raczej nie mo¿na, co?

--
Liwiusz

ale jaki sens mialoby ubezpieczenie sie z regresem? po to sie czlowiek
ubezpiecza, zeby nie pokrywac szkody... place skladke i mam w nosie
szkode

w zyciu nie podpisalbym umowy ubezpieczenia, ktora zobowiazuje mnie do
placenia skladki, a "wrazieco" i tak musze pokryc cala szkode - bo to
zadne ubezpieczenie ;)

Data: 2010-03-09 20:31:38
Autor: Jotte
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
W wiadomo¶ci
news:a20be291-f41c-439a-b8d5-a8a5944086ba15g2000yqi.googlegroups.com BK
<bkapuscinski@gmail.com> pisze:

w zyciu nie podpisalbym umowy ubezpieczenia, ktora zobowiazuje mnie do
placenia skladki, a "wrazieco" i tak musze pokryc cala szkode - bo to
zadne ubezpieczenie ;)
Podpisa³by¶, podpisa³...
Wystarczy, ¿e stworzono by takie prawo. ;)
Podpisujesz przecie¿ umowê w my¶l której p³acisz tak± sam± sk³adkê za pojazd, którym codziennie je¼dzisz stwarzaj±c ryzyko powstania powa¿nych szkód jak i za pojazd, który masz sobie w gara¿u, rozmontowany do remontu od 3 lat.
I nie masz mo¿liwo¶ci zadeklarowania nieu¿ytkowania pojazdu skutkuj±cego znacznym zmniejszeniem sk³adki w zwi±zku z minimalnym ryzykiem spowodowania przy jego u¿yciu szkody.

--
Jotte

Data: 2010-03-10 01:01:20
Autor: BK
<bkapuscin...@gmail.com> pisze:

> w zyciu nie podpisalbym umowy ubezpieczenia, ktora zobowiazuje mnie do
> placenia skladki, a "wrazieco" i tak musze pokryc cala szkode - bo to
> zadne ubezpieczenie ;)

Podpisa by , podpisa ...
Wystarczy, e stworzono by takie prawo. ;)

A w zyciu. To bym bral auto w leasing i niech sie kto inny martwi.
Predzej bym zrezygnowal calkowicie z posiadania auta na wlasnosci niz
wpakowal sie w OC z regresem.

Nie mialem w zyciu zadnej stluczki/wypadku ze swojej winy ale ja tam
mam na utrzymaniu siebie i swoja rodzine, nie zaryzykuje placenia
komus renty do konca zycia czy odszkodowania/zadoscuczynienia jak
(odpukac) kiedys bede mial pecha i spowoduje wypadek. Przeciez mozna
sobie kompletnie zycie zmarnowac placac ze swojej kieszeni wszelkie
koszty po wypadku, ktory przeciez powoduje sie nieumyslnie.

Data: 2010-03-10 18:35:45
Autor: niusy.pl
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

Uzytkownik "BK" <bkapuscinski@gmail.com>

[...]

Ale Ty glupoty gadasz. Przeciez równie dobrze mozesz kogos nieumyslnie zabic na drodze i twoje ubezpieczenie nic mu juz nie da.

Data: 2010-03-10 10:15:57
Autor: Mario
[...]

i to jest w³a¶nie chore

pozdrawiam
mario

Data: 2010-03-12 00:24:54
Autor: Jotte
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
W wiadomo¶ci news:hn7o01$hvq$2news.onet.pl Mario <camaro94@spam.onet.pl>
pisze:

I nie masz mo¿liwo¶ci zadeklarowania nieu¿ytkowania pojazdu skutkuj±cego znacznym zmniejszeniem sk³adki w zwi±zku z minimalnym ryzykiem spowodowania przy jego u¿yciu szkody.
i to jest w³a¶nie chore
Nie tylko to.

--
Jotte

Data: 2010-03-09 21:39:44
Autor: niusy.pl
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

U¿ytkownik "BK" <bkapuscinski@gmail.com>

> [...]

ale jaki sens mialoby ubezpieczenie sie z regresem? po to sie czlowiek
ubezpiecza, zeby nie pokrywac szkody... place skladke i mam w nosie
To nie jest dobrowolne ubezpieczenie by ubezpieczaæ "siê". To raczej rodzaj podatku drogowego.

w zyciu nie podpisalbym umowy ubezpieczenia, ktora zobowiazuje mnie do
placenia skladki, a "wrazieco" i tak musze pokryc cala szkode - bo to
zadne ubezpieczenie ;)

--
Czym jest brak zni¿ki po spowodowaniu szkody ?

Data: 2010-03-10 00:58:55
Autor: BK
On 9 Mar, 21:39, "niusy.pl" <o...@ops.op.invalid> wrote:
U ytkownik "BK" <bkapuscin...@gmail.com>

> [...]

ale jaki sens mialoby ubezpieczenie sie z regresem? po to sie czlowiek
ubezpiecza, zeby nie pokrywac szkody... place skladke i mam w nosie
To nie jest dobrowolne ubezpieczenie by ubezpiecza "si ". To raczej rodzaj
podatku drogowego.

[...]

Nie brak znizki tylko ew. odebranie czesci znizki i nie wszyscy
ubezpieczyciele to stosuja. Teraz utrata znizki to zaden problem. Sa
tez promocje w stylu dopalc 25 zl i nie stracisz znizek.

Data: 2010-03-10 18:26:52
Autor: niusy.pl
[...]

Chcialbym zobaczyc takie oferty

Data: 2010-03-09 22:35:42
Autor: Johnson
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
Liwiusz pisze:

  JeÅ?li już uznamy, że każdy kierowca musi byÄ? ubezpieczony (choÄ? trudno obroniÄ? takÄ? tezÄ?), to dobrze by byÅ?o, gdyby byÅ?a możliwoÅ?Ä? zawarcia ubezpieczenia z regresem - po wypÅ?acie odszkodowania zakÅ?ad ma roszczenie do sprawcy. MyÅ?lÄ?, że znacznie obniżyÅ?oby to cenÄ? ubezpieczenia, zwÅ?aszcza że wiÄ?kszoÅ?Ä? szkód jest nieduża i możliwa do Å?ciÄ?gniÄ?cia ze sprawcy w ciÄ?gu jego życia.

Normalnie to powinien byæ wybór - p³acê nisk± sk³adkê i zak³ad ma ubezpieczeñ ma regres do jakiej¶ kwoty (a ja zabezpieczam siê na wypadek wysokich szkód), albo p³acê du¿± sk³adkê i mogê szaleæ do woli na koszt ubezpieczyciela. Swoboda umów.

A poza tym regres ju¿ niekiedy jest i niektórzy niemi³o siê o tym przekonuj±.

--
@2009 Johnson
Gdy widzisz mêdrca, my¶l o tym, by mu dorównaæ. Gdy widzisz tego, komu brak rozs±dku, zastanów siê nad sob± samym.

Data: 2010-03-10 08:57:34
Autor: szerszen
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

U¿ytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hn6ev7$4hr$1inews.gazeta.pl...

[...]

swoba umow, swoboda umow, ale robisz calkowicie bledne zalozenie, ze ubezpieczany jest rozsadny i wyplacalny, a tymczasem ide o zaklad, ze wiekszosc tych co wybierze niska skladke bedzie niewyplacalnych, lub nawet jesli wprowadzimy jakies skuteczne mechaznizmy weryfikacji wyplacalnosci, moze stac sie niewyplacalnymi po duzej szkodzie

Data: 2010-03-10 09:12:21
Autor: Liwiusz
szerszen pisze:

[...]

    To ju¿ jest prywatna sprawa ubezpieczyciela. Jest oczywiste, ¿e to ryzyko wkalkuluje w sk³adkê.

--
Liwiusz

Data: 2010-03-10 10:28:00
Autor: szerszen
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

U¿ytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hn7k9a$1gj$1news.onet.pl...

   To ju¿ jest prywatna sprawa ubezpieczyciela. Jest oczywiste, ¿e to ryzyko wkalkuluje w sk³adkê.

wiec defakto, z duzmy prawdopodobienstwem mozemy zalozyc, ze zyskamy pozorna swobode zawierania umow, kosztem dostania w dupe na cenach ubezpieczen

Data: 2010-03-10 16:56:09
Autor: Johnson
szerszen pisze:

wiec defakto, z duzmy prawdopodobienstwem mozemy zalozyc, ze zyskamy pozorna swobode zawierania umow, kosztem dostania w dupe na cenach ubezpieczen

My¶lê jednak ¿e ró¿nica miêdzy tymi dwoma rodzajami umów by³by widoczna.

Data: 2010-03-11 08:33:31
Autor: szerszen
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

U¿ytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hn8fej$qfl$1inews.gazeta.pl...

My¶lê jednak ¿e ró¿nica miêdzy tymi dwoma rodzajami umów by³by widoczna.

no bylaby, cenowo tez by musiala byc, a to zmniejszylo by przychod ubezpieczyciela, o czym pisze od poczatku

Data: 2010-03-11 15:53:18
Autor: Johnson
szerszen pisze:

My¶lê jednak ¿e ró¿nica miêdzy tymi dwoma rodzajami umów by³by widoczna.

no bylaby, cenowo tez by musiala byc, a to zmniejszylo by przychod ubezpieczyciela, o czym pisze od poczatku

Powiem tak: na aktuariusza siê nie nadajesz.

Data: 2010-03-11 19:15:48
Autor: szerszen
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

U¿ytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hnb04m$j79$1inews.gazeta.pl...

Powiem tak: na aktuariusza siê nie nadajesz.

a rozwiniesz to jakos?

szczegolnie z twierdzeniem ze zmniejszenie skladki nie mniejszy przychodu?

Data: 2010-03-10 10:29:40
Autor: Jakub Witkowski
szerszen pisze:

[...]

I co z tego? Odszkodowanie wyp³aca TU.

A o weryfikacjê kandydatów do takiej formy ubezpieczenia tudzie¿
pó¼niejsze ¶ci±ganie z nich regresem, to ty siê ju¿ za TU nie martw.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci

Data: 2010-03-10 11:02:31
Autor: szerszen
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

U¿ytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisa³ w wiadomo¶ci news:hn7oq5$2n5o$2news2.ipartners.pl...

A o weryfikacjê kandydatów do takiej formy ubezpieczenia tudzie¿
pó¼niejsze ¶ci±ganie z nich regresem, to ty siê ju¿ za TU nie martw.

pewnie, tylko potem wszyscy beda plakac ze stawki za oc poszybowaly np 2 razy w gore, no ale czego sie nie robi dla "wolnosci" ;)

Data: 2010-03-10 11:31:15
Autor: Liwiusz
szerszen pisze:

[...]

   Jak mog± poszybowaæ stawki OC od tego, ¿e ubezpieczyciel zyska prawo regresu do sprawcy???

--
Liwiusz

Data: 2010-03-10 13:11:42
Autor: szerszen
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

U¿ytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hn7sdo$49q$1news.onet.pl...

  Jak mog± poszybowaæ stawki OC od tego, ¿e ubezpieczyciel zyska prawo regresu do sprawcy???

od tego ze firmy te nie sa od rozdawania kasy, tylko od jej zarabiania, jesli wprowadzimy takie pomysly w zycie, to ryzyko poniesienia strat sie zwiekszy, co z tego ze bedzie regres, a z ilu ludzi da sie sciagnac np 100000 euro?

takze jak sie zwiekszy ryzyko, to bedzie je trzeba zrekompensowac, czyli podniesc oplaty, musialbys sie wykazywac skrajna naiwnoscia, myslac, ze taki zabieg, nie spowoduje podniesienia skladek

Data: 2010-03-10 13:21:37
Autor: Liwiusz
szerszen pisze:

[...]

   Pomy¶lmy logicznie - teraz zak³ad nie ma regresu i ubezpieczenie kosztuje X. Czy z faktu, ¿e regres bêdzie mo¿liwy, stawki wzrosn±? Wiêcej my¶leæ, mniej pisaæ, polecam ;)

--
Liwiusz

Data: 2010-03-10 13:34:11
Autor: szerszen
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

U¿ytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hn82sn$v08$1news.onet.pl...

  Pomy¶lmy logicznie - teraz zak³ad nie ma regresu i ubezpieczenie kosztuje X. Czy z faktu, ¿e regres bêdzie mo¿liwy, stawki wzrosn±?

no, zapominasz tylko o jednym fakcie, z tym regresem postulujesz spore obnizenie stawek, za takie ubezpieczenie

pozatym regres w wielu wypadkach bedzie problematyczny, czasem pewnie niemozliwy, w innych klopotliwy i dlugotrwaly, a wiec straty

Wiêcej my¶leæ, mniej pisaæ, polecam ;)

dokladnie, pomysl o wszystkich konsekwencjach, nie tylko o tym, ze bedzie moliwy regres, ktory jak zreszta chyba sam wspominasz i dzisiaj jest mozliwy

Data: 2010-03-10 13:40:39
Autor: Liwiusz
szerszen pisze:

[...]

  Z drugiej strony wiêkszo¶æ szkód jest w na tyle niskiej wysoko¶ci, ¿e istnieje mo¿liwo¶æ ich odzyskania. De facto strata ubezpieczyciela bêdzie tylko przy du¿ych szkodach, gdzie bêdzie siê op³aca³o sprawcy nic nie mieæ do koñca ¿ycia. Zreszt± ju¿ sam fakt wprowadzenia udzia³u w³asnego (gwarantowanego przez ubezpieczyciela) na pewne szkody o niewielkiej kwocie (np. do 10 000z³) powinno znacznie zmniejszyæ ryzyko ubezpieczycieli.

Wiêcej my¶leæ, mniej pisaæ, polecam ;)

dokladnie, pomysl o wszystkich konsekwencjach, nie tylko o tym, ze bedzie moliwy regres, ktory jak zreszta chyba sam wspominasz i dzisiaj jest mozliwy

   Niby jest, ale tak jakby go nie by³o. Nie o tym mówimy.
--
Liwiusz

Data: 2010-03-10 13:52:23
Autor: szerszen
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

U¿ytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hn840c$3jf$1news.onet.pl...

[...]

wiesz, dla jednego duzo to 100000 euro, dla innego to 2000 z³otych, punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia, w dzisiejszych czasach gdzie naprawa przedniego zderzaka  "kompakta" w aso moze kosztowac blisko 10kpln takie drobne stluczki wcale nie sa takie tanie, a zatem i straty i ich regres nie beda ani tanie ani proste

Data: 2010-03-10 14:03:18
Autor: Liwiusz
szerszen pisze:

[...]

    Co w niczym nie uzasadnia braku takiej mo¿liwo¶ci zawarcia umowy.

--
Liwiusz

Data: 2010-03-10 14:11:51
Autor: szerszen
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

U¿ytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hn85as$9i1$1news.onet.pl...

   Co w niczym nie uzasadnia braku takiej mo¿liwo¶ci zawarcia umowy.

owszem, ale jak wspominalem, z duzym prawdopodobienstwem bedzie implikowac wyzsze skladki

Data: 2010-03-10 14:39:19
Autor: Liwiusz
szerszen pisze:

[...]

   No jasne, bo teraz - gdy nie ma regresu, sk³adki wynosz± X. A jak by³by regres, to sk³adki musia³yby byæ wy¿sze.

   MY¦LEÆ! ;)

--
Liwiusz

Data: 2010-03-10 15:27:19
Autor: szerszen
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

U¿ytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hn87ec$i3d$2news.onet.pl...

  MY¦LEÆ! ;)

to juz bylo ;)

Data: 2010-03-10 16:58:17
Autor: Johnson
Liwiusz pisze:

  No jasne, bo teraz - gdy nie ma regresu, sk³adki wynosz± X. A jak by³by regres, to sk³adki musia³yby byæ wy¿sze.

  MY¦LEÆ! ;)

"Nikt nie przekona nas ¿e czarne jest czarne, a bia³e bia³e"

Data: 2010-03-10 13:56:19
Autor: kamil

"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote in message news:hn840c$3jf$1news.onet.pl...

[...]

Myslisz, ze ubezpieczyciela najbardziej bola jakies pogiete samochody za kilkadziesiat tysiecy? Obawiam sie, ze patrzysz na czubek wlasnego nosa i zapominasz o kosztach leczenia, rehabilitacji, odszkodowan i rentach liczonych w milionach.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-10 14:58:16
Autor: Liwiusz
kamil pisze:

[...]

   I uwa¿asz, ¿e takie szkody stanowi± wiêkszo¶æ przypadków?

--
Liwiusz

Data: 2010-03-10 14:53:45
Autor: kamil
"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote in message news:hn88ht$nft$2news.onet.pl...

  I uwa¿asz, ¿e takie szkody stanowi± wiêkszo¶æ przypadków?

Nie wiem A na jakiej podstawie Ty uwazasz, ze system wyopracowywany na calym swiecie przez ostatnie pol wieku myli sie, a Ty masz racje bez przedstawienia chocby jednego wzoru na podstawie ktorego to obliczyles?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-10 16:06:34
Autor: Liwiusz
kamil pisze:
[...]

   Po pierwsze: nie na ca³ym ¶wiecie, a po drugie: nie twierdzê, ¿e siê myli. Pokazujê tylko alternatywê.

--
Liwiusz

Data: 2010-03-10 15:11:12
Autor: kamil

"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote in message news:hn8chv$9vk$2news.onet.pl...
kamil pisze:
[...]

Kiepska, jak juz kilka osob Tobie udowodnilo.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-10 15:14:15
Autor: kamil
"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote in message news:hn8csl$bas$1news.onet.pl...
kamil pisze:

Kiepska, jak juz kilka osob Tobie udowodnilo.

  Gdzie?

Naprade mam ciekawsze zajecia, niz pokazywac dziecku paluchem gdzie kupe zrobilo.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-10 22:13:53
Autor: Mario

kamil pisze:
[...]

nie dopytuj siê tak, bo zaraz kamil nazwie Ciê zakut± pa³± ;-), to taka metoda gdy koñcz± siê argumenty.

pozdrawiam
mario

Data: 2010-03-10 13:23:08
Autor: kamil
"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote in message news:hn7sdo$49q$1news.onet.pl...
szerszen pisze:

[...]

Tak, ze polowa sprawcow bedzie bezrobotna, dom na matke a samochod zony, po czym ci uczciwi badz placacy skladke bez regresu beda sie do nich dokladac.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-10 14:38:26
Autor: Liwiusz
kamil pisze:

[...]

   Nie mam ju¿ si³y t³umaczyæ ;)

--
Liwiusz

Data: 2010-03-10 13:55:16
Autor: kamil

"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote in message news:hn87co$i3d$1news.onet.pl...
kamil pisze:

[...]

Miej wiec sile rozejrzec sie pomyslec, dlaczego jako jedyny upierasz sie przy tej teorii. ;)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-10 14:57:46
Autor: Liwiusz

kamil pisze:

[...]

   Mo¿e jako jedyny potrafiê my¶leæ? Czy mo¿esz jako¶ uzasadniæ tezê, ¿e teraz, bez regresu mogê ubezpieczyæ pojazd za 500z³, a gdyby ubezpieczyciel mia³ do mnie regres, to bra³by wiêksz± sk³adkê?

--
Liwiusz

Data: 2010-03-10 15:31:42
Autor: szerszen
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

U¿ytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hn88gv$nft$1news.onet.pl...

  Mo¿e jako jedyny potrafiê my¶leæ? Czy mo¿esz jako¶ uzasadniæ tezê, ¿e teraz, bez regresu mogê ubezpieczyæ pojazd za 500z³, a gdyby ubezpieczyciel mia³ do mnie regres, to bra³by wiêksz± sk³adkê?

bo teraz za te 500 ubezpieczy sie np 10000 osob
jak wprowadza twoje postulaty to za te 500 ubezpieczy sie np 5000 pozostale ubezpieczy sie za 50, to tyle bedzie z regresem, wiec juz strata, bo ilosc wypadkow taka sama, regres bedzie, a i owszem, pytanie tylko z ilu osob, i w jakim czasie uda sie tego regresu dokonac, dodatkowe koszty prawnicze, odzyskiwanie lub nie itd, jakos jestem dziwnie spokojny, ze albo te z regresem nie beda tak atrakcyjne cenowo, albo skladki bez regresu pojda w gore

Data: 2010-03-10 15:42:14
Autor: Liwiusz
szerszen pisze:

[...]

   Wymy¶laj±c sobie stawki z sufitu te¿ mogê udowodniæ wszystko.

--
Liwiusz

Data: 2010-03-10 14:55:01
Autor: kamil
"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote in message news:hn8b4b$3m1$1news.onet.pl...
szerszen pisze:

[...]

Jak dotad wlasnie to robisz - wymyslasz z sufitu nizsze stawki z regresem. Podeprzyj to jakimis konkretnymi danymi, albo przestan trollowac.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-10 16:05:47
Autor: Liwiusz
szerszen pisze:

[...]

   Nie wymy¶lam stawek, tylko opisujê zasadê. Je¶li zaczniesz piec chleb z dwa razy tañszej m±ki, to ³atwo mo¿na wywnioskowaæ, ¿e cena chleba spadnie, a nie wzro¶nie. Analogicznie - je¶li damy ubezpieczycielom prawo regresu, to sk³adki spadn±, a nie wzrosn±.

   Nie mówiê o ile spadn±, a zw³aszcza nie mówiê, ¿e "to nieprawda, ¿e chleb stanieje, bo jakby kosztowa³ 10gr, to by piekarze zbankrutowali" (czyli "to nieprawda, ¿e sk³adki spadn±, bo jak bêd± wynosi³y 50z³ zamiast 500z³, to nie bêdzie to op³acalne dla ubezpieczyciela").

--
Liwiusz

Data: 2010-03-10 15:13:29
Autor: kamil

Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote in message news:hn8cgi$9vk$1news.onet.pl...

[...]

Jesli bedziesz te make sprowadzac z kraju ogarnietego wojna domowa, w ktorym co drugi transport ginie w drodze, nie sadze zebys dlugo mogl taka cene chleba utrzymac.

Ty oczywiscie mozesz nie zgadzac sie z podstawowymi zasadami, na ktorych swiatowa ekonomia funkcjonuje od kilku wiekow. Masz do tego prawo, w koncu to wolny kraj. :-)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-10 16:16:00
Autor: Liwiusz
kamil pisze:

[...]

   Ci±gle nie mogê ogarn±æ tej ekonomii, zgodnie z któr± odebranie prawa regresu, obni¿a sk³adki, a danie takiego prawa - podwy¿sza.

--
Liwiusz

Data: 2010-03-10 15:19:02
Autor: kamil
"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote in message news:hn8d3m$bas$3news.onet.pl...

  Ci±gle nie mogê ogarn±æ tej ekonomii, zgodnie z któr± odebranie prawa regresu, obni¿a sk³adki, a danie takiego prawa - podwy¿sza.

Bo nie pojmujesz, ze jesli co drugi wagon maki na twoj chleb zjedza partyzanci, skads bedziesz musial wziasc pieniadze na pokrycie kosztow, albo piekarnie zamkniesz.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-10 16:21:25
Autor: Liwiusz
kamil pisze:
[...]

   A co maj± wspólnego partyzanci z ubezpieczeniami i regresem?

--
Liwiusz

Data: 2010-03-10 15:46:56
Autor: kamil

"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote in message news:hn8ddq$bas$5news.onet.pl...
kamil pisze:
[...]

To, ze z co drugiego sprawcy wypadku niczego sie nie sciagnie, bo samochod zony a on przeciez bezrobotny. Albo sciagnie po 10 latach. Albo okaze sie, ze Zdzichu dorabiajacy na budowie 500zl miesiecznie wjechal w Veyrona i cala jego rodzina przez piec nastepnych pokolen tego nie splaci.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-10 16:52:17
Autor: Liwiusz
kamil pisze:

[...]

   Zatem uwa¿asz, ¿e przy odzyskaniu odszkodowania od co drugiego sprawcy (regres) sk³adka bêdzie wy¿sza ni¿ przy zupe³nym braku mo¿liwo¶ci odzyskania czegokolwiek (brak regresu)?

--
Liwiusz

Data: 2010-03-10 15:54:40
Autor: kamil

"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote in message news:hn8f7o$mpf$1news.onet.pl...
kamil pisze:

  Zatem uwa¿asz, ¿e przy odzyskaniu odszkodowania od co drugiego sprawcy (regres) sk³adka bêdzie wy¿sza ni¿ przy zupe³nym braku mo¿liwo¶ci odzyskania czegokolwiek (brak regresu)?

Srednia podstawowa wysokosc skladki bedzie wyzsza, ta z regresem odjeta od niej niczego nie da.

Poza tym w obecnym systemie analitycy sa w stanie przewidziec ewentualne zyski i straty. X klientow placi co roku Y, srednio powoduja Z wypadkow na srednia kwote Q.

A tak cale ryzyko za "cholera wie ile, kiedy i od kogo sciagniemy" przerzuca na podstawowa wysokosc skladki.

Nie bez powodu do tej pory nigdzie taki system nie powstal i zapewniam Cie, ze nie jest to spisek Zydow, Masonow i amerykanskich megakorporacji wymierzony w biednego, okradanego polaka.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-10 16:58:49
Autor: Liwiusz
kamil pisze:

Nie bez powodu do tej pory nigdzie taki system nie powstal i zapewniam Cie, ze nie jest to spisek Zydow, Masonow i amerykanskich megakorporacji wymierzony w biednego, okradanego polaka.

   Ale¿ oczywi¶cie, ¿e powsta³. Radzê zapoznaæ siê z tematem. Nawet w Polsce firmy budowlane wykupuj± gwarancje (jako¶ci, dobrego wykonania), gdzie zak³ad ubezpieczeñ gwarantuje np. wykonanie przetargu, albo zap³acenie wadium, a w razie wyp³aty odszkodowania ma regres do "sprawcy".

   Zatem system istnieje i dzia³a bardzo dobrze.

   I teraz wyka¿, ¿e sk³ada w takiej gwarancji nie zmieni siê, przy uniemo¿liwieniu regresu.

--
Liwiusz

Data: 2010-03-10 18:14:40
Autor: niusy.pl
[...]

Co Ty bredzisz ? Swobodne ubezpieczenia mieszkañ dok³adnie tak dzia³aj±.

Data: 2010-03-11 09:43:38
Autor: kamil

"niusy.pl" <ops@ops.op.invalid> wrote in message news:hn8k51$up6$8newsfeed.net.icm.edu.pl...

[...]

A teraz porownaj sobie ubezpieczenie mieszkania do samochodu i szanse, ze przez Twoje mieszkanie czyjas rodzina bedzie do konca zycia na wozku.

Zastanow sie tez przez chwile, kto wykupi takie OC z regresem.

- osoba, ktora ma kilkaset tysiecy zlotych na ew. zastaw badz zwrocenie w razie wypadku?
- kowalski, ktoremu co miesiac brakuje 300zl do pierwszego?

Ten pierwszy raczej nie bedzie ryzykowac dla zaoszczedzenia kilkuset zlotych OC. Z Kowalskiego nigdy niczego sie nie uda odzyskac.

Wyjasnij mi prosze, jaki interes beda w tym mialy firmy ubezpieczeniowe i jaki interes beda w tym miec poszkodowani.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-11 12:16:07
Autor: niusy.pl
[...]

No w³a¶nie nie widzê ró¿nicy. Jak kto¶ je¼dzi naprawdê ostro¿nie to nie jest w stanie nikomu krzywdy zrobiæ.

Data: 2010-03-12 10:52:21
Autor: kamil
"niusy.pl" <ops@ops.op.invalid> wrote in message news:hnbkbg$pj0$8newsfeed.net.icm.edu.pl...

No w³a¶nie nie widzê ró¿nicy. Jak kto¶ je¼dzi naprawdê ostro¿nie to nie jest w stanie nikomu krzywdy zrobiæ.

A ty wciaz w swojej Utopii..

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-10 18:12:35
Autor: niusy.pl
[...]

¦wiatowa ekonomia (ta co od kilku wieków) nie opiera siê na obowi±zkowych ubezpieczeniach

Data: 2010-03-10 16:09:06
Autor: szerszen
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

U¿ytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hn8b4b$3m1$1news.onet.pl...

  Wymy¶laj±c sobie stawki z sufitu te¿ mogê udowodniæ wszystko.

ale jakie stawki z sufitu, przeciez jezeli ma byc regres, to skladka ma byc niska, jesli roznica bedzie tylko kilka kilkanascie proccent, to co to za interes dla ubezpieczanego?

Data: 2010-03-10 16:15:10
Autor: Liwiusz
szerszen pisze:

[...]

   Czy bêdzie to interes, czy nie, to ju¿ jest sprawa ubezpieczonego. Mo¿e to bêdzie kilkana¶cie %, mo¿e kilkadziesi±t. Dla kogo¶, czyj samochód stoi ca³y rok w gara¿u mo¿e to byæ op³acalne. Nie widzê powodu, aby pozwoliæ decydowaæ o tym zainteresowanym stronom.

--
Liwiusz

Data: 2010-03-10 18:17:38
Autor: niusy.pl
[...]

Ja jednak my¶lê, ¿e kluczowe jest ubezpieczanie siê a nie przedmiotu jaki posiada siê

Data: 2010-03-11 08:36:52
Autor: szerszen
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

U¿ytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hn8d23$bas$2news.onet.pl...

Dla kogo¶, czyj samochód stoi ca³y rok w gara¿u mo¿e to byæ op³acalne. Nie widzê powodu, aby pozwoliæ decydowaæ o tym zainteresowanym stronom.

jak nie zainteresowanym stronom to komu?
oplacalnosc w takim wypadku musi byc proporcjonalna do ryzyka, wiec jak napisalem "ubezpieczenie" z regresme powinno stanowic kilka, kilkanascie procent ubezpieczenia normalnego, aby wogole ktokolwiek zdrowy na umysle zaczal sie zastanawiac nad jego wykupieniem, inaczej bedzie to sztuka dla sztuki

Data: 2010-03-11 08:46:43
Autor: J.F.
On Thu, 11 Mar 2010 08:36:52 +0100,  szerszen wrote:
[...]

Zalezy od tej sztuki. Na zachodzie bywaja ubezpieczenia AC z udzialem
wlasnym. Wyplacaja ci np 80% szkody, a skladka jest 70% pelnej.

W przypadku OC troche trudniej, ale np regres do 2000zl, czy jak to
sie dawniej nazywalo - franczyza integralna, moglby znaczaco obnizyc
koszty ubezpieczenia .. a niektorym podniesc :-)

J.

Data: 2010-03-11 11:12:55
Autor: kamil

"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:5o7hp5ll5d3i26tov9dkhohal9u5m8vo2s4ax.com...
[...]

O wiele rozsadniejszy jest wklad wlasny, ja taka opcje mam. Ustalam dowolny wklad wlasny w razie szkody (w ramach widelek w danej ubezpieczalni). W przypadku drobnych stluczek tym bardziej ma to sens, ze nie bede tracil znizek dla peknietego zderzaka. W przypadku kasacji samochodu, czesc doloze z wlasnej kieszeni, za to skladka roczna jest o kilka % nizsza.

To ma sens, ale chyba sam nie wierzysz, ze ludzie majacy pieniadze beda ryzykowac utrate kilkuset tysiecy zlotych dla paru stowek rocznie oszczednosci na polisie. Tym bardziej watpie, ze ubezpieczalnia pozwoli ludziom bez pieniedzy oszczedzic kilkaset zl wiedzac, ze i tak beda niewyplacalni.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-11 21:25:18
Autor: J.F.
On Thu, 11 Mar 2010 11:12:55 -0000,  kamil wrote:
[...]

[...]
[...]

Dlatego tak jak napisalem - w przypadku OC wyobrazam to sobie tak ze
jest gorna kwota udzialu wlasnego a nie procent. I to niewielka kwota - takie powiedzmy 3000zl nie wydaje sie
niesciagalne, a zaoszczedzi ubezpieczycielowi sporej ilosci wyplat.
I nikt nie ryzykuje kilkuset tysiecy przy wiekszym wypadku, tylko wlasnie "drobne".

Przez wiele lat tak zreszta u nas bylo, aczkolwiek polowa najnizszego
wynagrodzenia czy jakos tak, to moze by na nowe lusterko starczylo :-)

J.

Data: 2010-03-12 10:53:05
Autor: kamil
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:12kip59fr6k313j9733k9jios93b5mnilo4ax.com...

[...]

I taka opcje mam w swoim ubezpieczeniu, ale niektorzy proponowali tutaj jakies kosmicznie wysokie regresy.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-10 15:40:00
Autor: Maddy
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
W dniu 10-03-2010 14:57, Liwiusz pisze:

Może jako jedyny potrafię myśleć?

Jedno zdanie, a ile mówi o człowieku.
I do tego same paskudne rzecz.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-03-12 00:38:24
Autor: Jotte
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
W wiadomości news:hn8blm$52i$1nemesis.news.neostrada.pl Maddy
<maddy@esi.com.pl> pisze:

W dniu 10-03-2010 14:57, Liwiusz pisze:
Może jako jedyny potrafię myśleć?
Jedno zdanie, a ile mówi o człowieku.
Jedno?
Ileż razy już się osobnik przedstawił...

--
Jotte

Data: 2010-03-12 09:07:17
Autor: Maddy
<maddy@esi.com.pl> pisze:

W dniu 10-03-2010 14:57, Liwiusz pisze:
Może jako jedyny potrafię myśleć?
Jedno zdanie, a ile mówi o człowieku.
Jedno?
Ileż razy już się osobnik przedstawił...

Wcześniej to uważał, że jest wcieleniem Jahwe.

Nie było sugestii, że jest jedyną istota rozumną na ziemi. :-)
To nowość, ale jakoś nie zaskakuje.

W sumie czekam na następne objawienia... bo jest coraz zabawniej.

Czy dowiemy się niedługo, że kod genetyczny Liwiusza nie zawiera "śmieciowych" genów, bo Liwiusz nie zniżyłby się do powstania na drodze ewolucji, jak całą reszta pospólstwa na tej grupie?

Nie mogę się doczekać...

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-03-12 13:30:00
Autor: Jotte
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
W wiadomości news:hncssj$nir$1atlantis.news.neostrada.pl Maddy
<maddy@esi.com.pl> pisze:

Może jako jedyny potrafię myśleć?
Jedno zdanie, a ile mówi o człowieku.
Jedno?
Ileż razy już się osobnik przedstawił...
Wcześniej to uważał, że jest wcieleniem Jahwe.
A to sukinsyn!
Nawet pode mnie się podszywał??

Nie było sugestii, że jest jedyną istota rozumną na ziemi. :-)
Na razie...

[...]
Bez wÄ…tpienia.

Nie mogę się doczekać...
Åšwiat jest barwny, i dobrze. :))

--
Jotte

Data: 2010-03-10 17:00:11
Autor: Johnson
kamil pisze:

Miej wiec sile rozejrzec sie pomyslec, dlaczego jako jedyny upierasz sie przy tej teorii. ;)

A ja to co?
To oczywista oczywisto¶æ ¿e przy regresie sk³adki by³by ni¿sze.

Data: 2010-03-11 08:37:30
Autor: szerszen
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

U¿ytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hn8fm4$qfl$3inews.gazeta.pl...

To oczywista oczywisto¶æ ¿e przy regresie sk³adki by³by ni¿sze.

ale tego akurat nikt nie neguje

Data: 2010-03-10 17:54:28
Autor: niusy.pl
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

U¿ytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl>

[...]

A tak staj± siê nieodpowiedzialni za swoje czyny bo inni kierowcy p³ac± za ich szkody

Data: 2010-03-11 08:38:11
Autor: szerszen
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

U¿ytkownik "niusy.pl" <ops@ops.op.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:hn8k4i$up6$6newsfeed.net.icm.edu.pl...

A tak staj± siê nieodpowiedzialni za swoje czyny bo inni kierowcy p³ac± za ich szkody

bzdury opowiadasz, ale to kwestia akurat na pl.soc.psychologia

Data: 2010-03-11 12:14:16
Autor: niusy.pl
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

U¿ytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl>

A tak staj± siê nieodpowiedzialni za swoje czyny bo inni kierowcy p³ac± za ich szkody

bzdury opowiadasz,

Czemu tak s±dzisz ?

Data: 2010-03-12 08:16:39
Autor: szerszen
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

U¿ytkownik "niusy.pl" <ops@ops.op.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:hnbkbb$pj0$7newsfeed.net.icm.edu.pl...

Czemu tak s±dzisz ?

bo pomiedzy jednym, a drugim nie ma tak duzej korelacji jak to sugerujesz

Data: 2010-03-09 15:42:30
Autor: Andrzej Lawa
R.M. pisze:

spokojnie, po co odrazu obrazac ludzi?

Bo głupota i ignorancja z lenistwa mnie drażni.

poprostu nie wiedzialem ile
wynosi maks. odszkodowanie za wypadek

Czyli nawet nie przeczytałeś umowy ubezpieczeniowej.

Data: 2010-03-09 15:44:07
Autor: Liwiusz
Andrzej Lawa pisze:

Czyli nawet nie przeczytałeś umowy ubezpieczeniowej.

   Och, straszne. Tylko jaki sens jest czytać coÅ›, co mieć trzeba, a liczy siÄ™ tylko cena?

--
Liwiusz

Data: 2010-03-09 15:54:11
Autor: Andrzej Lawa
Liwiusz pisze:
Andrzej Lawa pisze:

Czyli nawet nie przeczytałeś umowy ubezpieczeniowej.

  Och, straszne. Tylko jaki sens jest czytać coÅ›, co mieć trzeba, a
liczy siÄ™ tylko cena?

Żeby wiedzieć, za co się płaci. Pamiętaj, że jeśli byś przekroczył sumę
ubezpieczenia - to resztÄ™ bulisz sam.

Data: 2010-03-09 16:13:02
Autor: f

Użytkownik "R.M." <fowerem@gmail.com> napisał w wiadomości news:hn5j96$rvj$4news.vectranet.pl...
spokojnie, po co odrazu obrazac ludzi? poprostu nie wiedzialem ile wynosi maks. odszkodowanie za wypadek

Poczytaj na OC do ilu milionów EUR twoja ubezpieczalnia odpowiada
Wjedź w przystanek pełen ludzi i opłać im renty.
Alternatywnie daj się przejechać, by nie zginąć, ale znacznie okaleczyć.
Może zrozumiesz sens ubezpieczenia

Data: 2010-03-09 16:26:06
Autor: grzech
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
spokojnie, po co odrazu obrazac ludzi? poprostu nie wiedzialem ile wynosi maks. odszkodowanie za wypadek

to Ci powiem - 50kpln za wymuszenie pierwszeństwa na motocykliście.
Ten z urazami głowy i ręki, szpital + rechabilitacja. A mogło być jeszcze więcej.
Moto do kasacji.
tu masz relatywnie tani motocykl i tylko jedna ofiara - daje obraz?

grzech
nyska

Data: 2010-03-09 21:46:40
Autor: niusy.pl
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

Użytkownik "grzech" <zulus250wytnijzero@wp.pl>

[...]

A teraz pomyśl, że nie wsiadając do samochodu/na rower/motor/traktor możesz spowodować znacznie większą szkodę np nie wyłączając kuchenki. Ubezpieczyłeś "się" od tego ?

Data: 2010-03-09 16:47:50
Autor: J.F.
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
Użytkownik "R.M." <fowerem@gmail.com> napisał
spokojnie, po co odrazu obrazac ludzi? poprostu nie wiedzialem ile wynosi maks. odszkodowanie za wypadek

Uwazaj - to nie jest maks.
To jest gorna granica odpowiedzialnosci ubezpieczyciela.

Jesli ci sie zdarzy spowodowac wieksze szkody, to moze istniec koniecznosc doplacenia z wlasnej kieszeni.
Ewentualnie trafisz w cos za co ustawowo ubezpieczyciel nie odpowiada.

A to nie jest takie nierealne, trafisz w jakiegos prezesa, sie okaze ze on zarabial pare mln rocznie.
Albo wymusisz na cysternie, i caly budynek splonie.

J.

ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?