ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

Data: 2010-03-09 17:21:27
Autor: Bydlę
On 2010-03-09 15:12:49 +0100, "R.M." <fowerem@gmail.com> said:

Witam,
Dlaczego ubezpieczenie OC jest w takiej postaci jak obecnie?

Bo to jest przymusowe zabezpieczenie interesów ubezpieczalni, budżetu, poszkodowanych.
W mniej więcej tej kolejności.
Śmieszne jest to, że zakłada się rzekomą odpowiedzialność cywilną pojazdu mechanicznego, bo ubezpiecza się pojazdy, nie kierowców.

--
Bydlę

Data: 2010-03-09 16:31:56
Autor: kamil

On 2010-03-09 15:12:49 +0100, "R.M." <fowerem@gmail.com> said:

Witam,
[...]

Znasz kraj, gdzie ubezpiecza sie kierowcow?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-09 16:47:15
Autor: Samotnik
Dnia 09.03.2010 kamil <kamil@spam.com> napisał/a:
[...]

Wielka Brytania?
--
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2010-03-09 16:49:57
Autor: kamil

"Samotnik" <samotnik@WYTNIJ.samotnik.art.pl> wrote in message news:slrnhpcusj.qhb.samotniklocalhost.localdomain...
[...]

Czytaj wyzej.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-09 17:41:15
Autor: J.F.
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
Użytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisał
"Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> wrote in message
Śmieszne jest to, że zakłada się rzekomą odpowiedzialność cywilną pojazdu mechanicznego, bo ubezpiecza się pojazdy, nie kierowców.

Znasz kraj, gdzie ubezpiecza sie kierowcow?

Anglia ?

Co do zasady, to u nas chyba jednak wiecej sensu ma ubezpieczenie pojazdu, aczkolwiek mozna by dopuscic warianty ..

J.

Data: 2010-03-09 16:45:03
Autor: kamil

"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:hn5tn2$bsb$1news.onet.pl...
[...]

Ubezpiecza sie samochod z przypisanymi konkretnymi kierowcami. Sam kierowca nie moze sobie wsiasc do dowolnego nieubezpieczonego samochodu i jechac. Polisy AC czesto pozwalaja prowadzic inne samochody, masz wtedy OC ale pod warunkiem, ze samochod jest ubezpieczony razem z jego wlascicielem.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-09 16:55:16
Autor: kamil

"kamil" <kamil@spam.com> wrote in message news:hn5tui$p7s$1inews.gazeta.pl...

[...]

Gwoli wyjasnienia:

Samochody sa przypisane do jednej z 20 grup ubezpieczeniowych. Grupa bierze sie z mocy, popularnosci u roznej masci scigantow spod swiatel, chodliwosci u zlodziei itd. W 1 beda miejskie toczydelka 1.0, w 20 bedzie STI i Corvette.

Ubezpiecza sie konkretny samochod, tylko jeden na polise. Masz dwa auta - kupujesz dwie polisy. Podajesz osoby, ktore beda samochod prowadzic. Wiek, okres posiadania PJ, ilosc wykroczen w ciagu ostatnich 5 lat, ewentualne znizki (w latach). Na tej podstawie wylicza sie skladke. Masz 18-letniego syna, ktory dopiero zdal PJ - skladka rosnie. Masz dwojke dzieci i autem jezdzi tez zona do pracy - skladka maleje.

Dlatego za subaru place 800f rocznie, zamiast 200 za jakas Micre. Bo tak - wieksza szansa ze w subaru zetne drzewo przy zakrecie, niz w 60-konnej micrze toczac sie w korkach do pracy. System w zasadzie idealny, uwzglednia wszystko co ma wplyw na potencjalne zagrozenie na drodze. Dlatego smarkacze jezdza w ospojlerowanych corsach, bo samochod za 8000 i ubezpieczenie za 1000 ojciec im kupi. Samochodu za 100 i ubezpieczenia za 8000 raczej nie.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-09 17:11:56
Autor: kamil
"kamil" <kamil@spam.com> wrote in message news:hn5uho$rj1$1inews.gazeta.pl...

[...]

Przykladowe wyliczenia dla zainteresowanych tematem, porownanie w tej samej firmie ubezp. dla zmyslonych kierowcow:

Ubezpiczenie OC i od kradziezy. BMW 323i z 1999 roku z dodanym spoilerem i zmienionym wydechem (modyfikacje tez podnosza skladke), deklarowana wartosc ÂŁ3000, do 16.000km rocznie.

Kierowcy:

19-letni student, prawo jazdy niecaly rok - ÂŁ5.949 rocznie
30-letni nauczyciel, prawo jazdy 10 lat - ÂŁ1.246 rocznie

ten sam 30-letni nauczyciel z 5 latami znizek - ÂŁ661 rocznie.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-09 21:57:06
Autor: niusy.pl
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

UĹźytkownik "kamil" <kamil@spam.com>

No to rzeczywiście idealny ROTFL

Data: 2010-03-10 10:42:20
Autor: kamil

"niusy.pl" <ops@ops.op.invalid> wrote in message news:hn6cn7$rl1$1newsfeed.net.icm.edu.pl...

[...]

Co w tym ROTFLowego? Ktos oblepiajacy sobie samochod spojlerami z tesco i wydechem z rynny nie robi tego, zeby jezdzic spokojnie.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-10 11:49:39
Autor: Mario
kamil pisze:

[...]

Wiem, że piszesz o właścicielu bmki i tam faktycznie modyfikacja wydechu=rynna ale nie wszyscy (właściciele innych aut) tak robią i powiem więcej można po tym jeździć normalnie, nie wiem czy to mieści się w Twojej głowie.

pozdrawiam
mario

Data: 2010-03-10 11:21:07
Autor: kamil
"Mario" <camaro94@spam.onet.pl> wrote in message news:hn7tfo$8sg$1news.onet.pl...

[...]

Glowa nie ma nic do rzeczy, tu chodzi o statystyki. Zaloze 20-calowe gangsta felgi - wieksza szansa, ze ktos je ukradnie - skladka rosnie. Zrobie chipa +30KM - chce jezdzic szybciej - skladka rosnie.

Simple as that.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-10 18:55:47
Autor: niusy.pl
[...]

Jak pojedzie bez tych ukradzionych felg ???

Zrobie chipa +30KM - chce jezdzic szybciej - skladka rosnie.

pierdoły do kwadratu

Data: 2010-03-11 13:40:23
Autor: kamil

"niusy.pl" <ops@ops.op.invalid> wrote in message news:hn8mf8$3d2$1newsfeed.net.icm.edu.pl...

[...]

Nie pojedzie, dlatego AC bedzie musialo wyplacic.

Zrobie chipa +30KM - chce jezdzic szybciej - skladka rosnie.

pierdoły do kwadratu

Jasne stary, chipa wkladaja matki, zeby moc bezpieczniej dotoczyc sie pod przedszkole.

Bywasz czasem na planecie Ziemia, czy zyjesz w wyimaginowanym swiecie wlasnych projekcji?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-13 21:42:54
Autor: niusy.pl
[...]

Jakie AC ?

[...]

Już widzę jak ubezpieczyciel sprawdza czy mam chipa. Jak napisałem: Pierdoły do kwadratu.

Bywasz czasem na planecie Ziemia, czy zyjesz w wyimaginowanym swiecie
wlasnych projekcji?
--
Spojrzyj na temat. Gadasz na jakiś inny temat.

Data: 2010-03-10 18:53:10
Autor: niusy.pl
[...]

Co w tym ROTFLowego?
--
Wszystko

Data: 2010-03-11 13:40:56
Autor: kamil
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
"niusy.pl" <ops@ops.op.invalid> wrote in message news:hn8ma8$2rp$1newsfeed.net.icm.edu.pl...
Co w tym ROTFLowego?
--
Wszystko

Ktos oblepiajacy sobie samochod spojlerami z tesco i
wydechem z rynny nie robi tego, zeby jezdzic spokojnie.
--
Pierdoły

Jestes trollem, albo idiota. Tak czy inaczej dyskusja sensu nie ma.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-10 09:31:40
Autor: Massai
kamil wrote:

> [...]

30-letni nauczyciel, prawo jazdy 10 lat - ÂŁ1.246 rocznie

ten sam 30-letni nauczyciel z 5 latami znizek - ÂŁ661 rocznie.

Masakra, 6 tysięcy funtów ;-)

A ile zapłaci ubezpieczenia taki 19-letni student jeśli samochodem
będzie ta przysłowiowa corsa?

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-03-10 10:44:41
Autor: kamil

"Massai" <tsender@wp.pl> wrote in message news:hn7otr$mdu$1news.onet.pl...

Masakra, 6 tysięcy funtów ;-)

A ile zapłaci ubezpieczenia taki 19-letni student jeśli samochodem
będzie ta przysłowiowa corsa?

Pewnie z tysiaka, moge wyliczyc kiedy bede miec chwile. Jesli do tego bedzie dopisany do polisy rodzicow, to po prostu ich skladka troche wzrosnie.

Przykladowo za moje auto w 19-tej grupie, stateczny ojciec z 5 latami znizek na wyspach place 810 rocznie (pelne AC + NW + zachowanie znizek przy stluczce). Pare lat temu przytargalem sobie z japonii Prelude 2.2 (za JDMy dodatkowo zwyzka, bo wiadomo ze tego emeryci nie kupuja), za samo OC placilem jakies 1400/rok.

Ale to ma uzasadnienie, bo szansa ze dzieciakowi odbije w toczydle znacznie mniejsza, niz gdyby mu dac w lapy 300-konne auto. :)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-10 11:52:05
Autor: Mario
kamil pisze:

[...]

o tak, tak. Sam pamiętam jak miałem lat "naście" i to chyba dobrze że jeździłem wtedy polonezem mojego ojca :-) ale chcę walczyć ze stereotypem że tuningowane auto, mocne auto = zapier.. z max prędkością, łamanie przepisów i wypadki itp. a co skutkuje najwyższą składką.

pozdrawiam
mario

Data: 2010-03-10 11:24:44
Autor: kamil
"Mario" <camaro94@spam.onet.pl> wrote in message news:hn7tka$8sg$2news.onet.pl...

[...]

Stereotypy stereotypami, ale to sa wlasnie liczby i tabelki analitykow firm ubezpieczeniowych. Co wiecej - niektore nawet wcale nie beda z Toba rozmawialy. Subaru jeszcze bez problemow ubezpieczalem (chociaz kilka firm odmowilo obliczenia skladki na ten samochod), ale jesli kupisz sobie jakiegos mocno podlubanego Skyline'a w Japonii, to bedziesz musial poszukac ubezpieczalni zajmujacej sie performance cars. Po prostu ludzie kupujacy takie zabawki nie robia tego, zeby toczyc sie 30mph do pracy w centrum i liczby to potwierdzaja niestety. Jasne, ze sporo z nich cwiczy regularnie na torze przez sa lepszymi kierowcami, jasne ze wielu jezdzi grzecznie na codzien, ale _potencjalne_ ryzyko rosnie.

W ten sam sposob mlodzi placa wiecej, czy scigaja sie spod swiatel, czy pozyczaja czasem volvo od mamy i jada na zajecia z Tai Chi. Statystycznie sa niebezpieczniejsi i koniec, z tym jakos nikt na grupie nie polemizuje. ;)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-09 21:12:13
Autor: Bydlę
On 2010-03-09 17:55:16 +0100, "kamil" <kamil@spam.com> said:

samochod za 8000 i ubezpieczenie za
1000 ojciec im kupi. Samochodu za 100 i ubezpieczenia za 8000 raczej  nie.

Wiem co chciałeś napisać, ale arytmetycznie to zdanie nie robi.
;-)

--
Bydlę

Data: 2010-03-09 21:09:50
Autor: Bydlę

On 2010-03-09 15:12:49 +0100, "R.M." <fowerem@gmail.com> said:

Witam,
[...]

Nie znam wszystkich krajów na tej planecie.
Systemy prawne innych krajów znam baaaaaaaaaardzo pobieżnie.

Ale jaki to ma związek z tym, że to śmieszne, iż od odpowiedzialności CYWILNEJ ubezpiecza się URZĄDZENIE?

--
Bydlę

Data: 2010-03-10 10:46:25
Autor: kamil
On 2010-03-09 17:31:56 +0100, "kamil" <kamil@spam.com> said:

Ale jaki to ma związek z tym, że to śmieszne, iż od odpowiedzialności CYWILNEJ ubezpiecza się URZĄDZENIE?

Bo w pewnych urzadzeniach cywile sa mniej odpowiedzialni. Dlatego ubezpieczenie podrozne na wies do cioci bedzie tansze, od ubezpieczenia od pozarcia przez lwa na safari. Dlatego pracodawca za ubezpieczenie pracownikow biurowych placi mniej od zatrudniajacego instruktorow jazdy ekstremalnej na motocyklu.

Statystyki kolego, statystyki.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-09 20:23:18
Autor: Jotte
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
W wiadomości news:hn5si7$k65$1inews.gazeta.pl Bydlę <bydl?@bydl?.pl>
pisze:

Śmieszne jest to, że zakłada się rzekomą odpowiedzialność cywilną pojazdu mechanicznego, bo ubezpiecza się pojazdy, nie kierowców.
To akurat jest logiczne.
Konkretnym pojazdem może szkodę wyrządzić nie tylko jego właściciel czy współwłaściciel, lecz zwyczajny pożyczający.
Ubezpieczenie kierowcy - to znaczy kogo? Każdej osoby posiadającej prawo jazdy, niezależnie od tego czy w ogóle prowadzi? To dopiero byłby bezsens.

--
Jotte

Data: 2010-03-09 20:44:27
Autor: szerszen

Użytkownik "Jotte" <tjp3@wirtualna.spam.wypad.polska> napisał w wiadomości news:hn6785$dob$2news.dialog.net.pl...

Ubezpieczenie kierowcy - to znaczy kogo?

osoby posiadajacej stosowne uprawnienia i prowadzacej pojazd po ulicy

Każdej osoby posiadającej prawo jazdy, niezależnie od tego czy w ogóle prowadzi?

jak nie prowadzi, wtedy sie nie ubezpiecza, ale rowniez nie ma prawa siasc za kolko

To dopiero byłby bezsens.

bezsens to jest teraz, kiedy musisz ubezpieczyc samochod nie poruszajacy sie po ulicach, bo tak

a posiadajac np 3 samochody musisz miec 3 ubezpieczenia, mimo iz i tak tylko jednym samochodem na raz mozesz jezdzic

Data: 2010-03-11 13:42:48
Autor: kamil
"szerszen" <szerszen@tlen.pl> wrote in message news:hn68et$60q$1newsread1.aster.pl...

Każdej osoby posiadającej prawo jazdy, niezależnie od tego czy w ogóle prowadzi?
jak nie prowadzi, wtedy sie nie ubezpiecza, ale rowniez nie ma prawa siasc za kolko

I jak bedziesz tego pilnowal? W praktyce oznaczaloby to obowiazek oplacania OC przez kazdego, kto ma PJ.

bezsens to jest teraz, kiedy musisz ubezpieczyc samochod nie poruszajacy sie po ulicach, bo tak

To akurat polski bezsens, ale nigdzie nie ubezpiecza sie samych kierowcow.

a posiadajac np 3 samochody musisz miec 3 ubezpieczenia, mimo iz i tak tylko jednym samochodem na raz mozesz jezdzic

Za to drugim moze jechac zona, a trzeci pozyczysz sasiadowi.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-12 00:27:40
Autor: Jotte
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
W wiadomości news:hn68et$60q$1newsread1.aster.pl szerszen
<szerszen@tlen.pl> pisze:

Każdej osoby posiadającej prawo jazdy, niezależnie od tego czy w ogóle prowadzi?
jak nie prowadzi, wtedy sie nie ubezpiecza, ale rowniez nie ma prawa
siasc  za kolko
Kompletnie nonsensowny pomysł. Sam wymyśliłeś?

To dopiero byłby bezsens.
bezsens to jest teraz, kiedy musisz ubezpieczyc samochod nie poruszajacy
sie  po ulicach, bo tak
Mieszasz aspekty, to co innego.

a posiadajac np 3 samochody musisz miec 3 ubezpieczenia, mimo iz i tak
tylko  jednym samochodem na raz mozesz jezdzic
Tu już prędzej.
Chociaż każdy oddzielnie może się np. zapalić i poczynić szkody innym.

--
Jotte

Data: 2010-03-12 08:19:25
Autor: szerszen

Użytkownik "Jotte" <tjp3@wirtualna.spam.wypad.polska> napisał w wiadomości news:hnbuff$ep0$2news.dialog.net.pl...

Kompletnie nonsensowny pomysł.

a cos tresciwego dodasz?

Mieszasz aspekty, to co innego.

to twoje zdanie

Chociaż każdy oddzielnie może się np. zapalić i poczynić szkody innym.

od tego jest akurat ubezpieczenie w zyciu codziennym, tak jak ubezpieczajac dom, mozesz wykupic ubezpieczenie oc na dziecko, psa, moze byc opcja na samochod nie bedacy w ruchu, proste i nieskomplikowane

Data: 2010-03-12 13:36:02
Autor: Jotte
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
W wiadomości news:hncq4m$m6a$1news.task.gda.pl szerszen
<szerszen@tlen.pl> pisze:

Kompletnie nonsensowny pomysł.
a cos tresciwego dodasz?
Chętnie.
A może to być troszkę trudne?

Mieszasz aspekty, to co innego.
to twoje zdanie
Dlatego je lubię i wolę od cudzych.

[...]
Co ty gadasz?
Nie ma takiej opcji, choć kiedyś była. Mogłeś wyrejestrować pojazd (deponując DR) i go nie używając w ruchu drogowym. A teraz albo sprzedajesz, albo złomujesz, albo płacisz normalnie OC jakbyś jeździł.

--
Jotte

Data: 2010-03-12 14:00:48
Autor: szerszen
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

Użytkownik "Jotte" <tjp3@wirtualna.spam.wypad.polska> napisał w wiadomości news:hndch8$5l6$2news.dialog.net.pl...

Chętnie.

czekam zatem

A może to być troszkę trudne?

nie przejmuj sie, dasz rade

Co ty gadasz?

podaje proste rozwiazanie, prostej kwestii

Nie ma takiej opcji, choć kiedyś była. Mogłeś wyrejestrować pojazd (deponując DR) i go nie używając w ruchu drogowym. A teraz albo sprzedajesz, albo złomujesz, albo płacisz normalnie OC jakbyś jeździł.

a czy my mowimy o tym co jest teraz, czy moze o tym co by moglo byc?

Data: 2010-03-09 21:14:31
Autor: Bydlę

pisze:

Śmieszne jest to, że zakłada się rzekomą odpowiedzialność cywilną pojazdu mechanicznego, bo ubezpiecza się pojazdy, nie kierowców.
To akurat jest logiczne.

Nie, nie jest.

Konkretnym pojazdem może szkodę wyrządzić nie tylko jego właściciel

I już powinieneś zajarzyć: auto nie wyrządza krzywdy tylko człowiek.

--
Bydlę

Data: 2010-03-09 21:19:33
Autor: Jotte
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
W wiadomości news:hn6a73$g0s$2inews.gazeta.pl Bydlę <bydl?@bydl?.pl>
pisze:

Śmieszne jest to, że zakłada się rzekomą odpowiedzialność cywilną pojazdu mechanicznego, bo ubezpiecza się pojazdy, nie kierowców.
To akurat jest logiczne.
Nie, nie jest.
Nie czuję się winny twej niemożności zrozumienia.

Konkretnym pojazdem może szkodę wyrządzić nie tylko jego właściciel
I już powinieneś zajarzyć: auto nie wyrządza krzywdy tylko człowiek.
Z pewnością masz wobec tej teorii jakiś odkrywczy pomysł.
Czy można liczyć, że się podzielisz swą ideą?

--
Jotte

Data: 2010-03-09 22:06:20
Autor: Bydlę

pisze:

[...]

Twej niemożości.
Zafiksowałeś się na przeczeniu, miast na próbie zwykłego przeczytania bez doszukiwania się siódmego dna.
I dlatego nie łapiesz.

Konkretnym pojazdem może szkodę wyrządzić nie tylko jego właściciel
I już powinieneś zajarzyć: auto nie wyrządza krzywdy tylko człowiek.
Z pewnością masz wobec tej teorii jakiś odkrywczy pomysł.

Tak. I pisałem o tym, ale specjalnie dla ciebie powtórzę:

Data: 2010-03-09 22:22:47
Autor: Jotte
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
W wiadomości news:hn6d8c$t30$1inews.gazeta.pl Bydlę <bydl?@bydl?.pl>
pisze:

[...]
Właśnie piszę, że twej.
I nawet cie nie żałuję.

Zafiksowałeś się na przeczeniu, miast na próbie zwykłego przeczytania bez doszukiwania się siódmego dna.
I dlatego nie łapiesz.
Nie łapię, bo nie ma nic do łapania. Jasny, prosty, klarowny nonsens wynikający - jak mniemam - z kompletnego niezrozumienia zasady działania tego rodzaju form ubezpieczenia.

[...]
Dzięki, ale ciężko gadać z nietrybiącym...
Nie wiem, co cię śmieszy - ubezpiecza się w zakresie OC instytucje (np. szpital), ubezpiecza się mieszkanie (jak sąsiada np. zalejesz) itp.
A może tu działa znane przysłowie o poznawaniu po śmiechu?
Specjalnie dla ciebie zapytam raz jeszcze - czy masz jakiś odkrywczy pomysł na rewolucyjne zmiany w systemie ubezpieczeń OC, czy tylko tak sobie piszesz, bo możesz?

--
Jotte

Data: 2010-03-09 23:28:30
Autor: Bydlę

pisze:
Zafiksowałeś się na przeczeniu, miast na próbie zwykłego przeczytania bez doszukiwania się siódmego dna.
I dlatego nie łapiesz.
Nie łapię

Wiem.

Nie wiem, co cię śmieszy

To, że od odpowiedzialności CYWILNEJ ubezpiecza się PRZEDMIOT.

 - ubezpiecza się w zakresie OC instytucje (np. szpital), ubezpiecza się mieszkanie (jak sąsiada np. zalejesz) itp.

Wciąż nie rozumiesz.
Mieszkania nie ubezpieczasz od odpowiedzialności CYWILNEJ.

A może tu działa znane przysłowie o poznawaniu po śmiechu?

Tak, przysłowie brzmi: osoby z dysfunkcyjną inteligencją mają również szwankujące poczucie humoru.

Ale nie przejmuj się, bo to nie jest obowiązkowe.

--
Bydlę

Data: 2010-03-10 00:22:00
Autor: Jotte
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
W wiadomości news:hn6i2e$iqo$1inews.gazeta.pl Bydlę <bydl?@bydl?.pl>
pisze:

Wiem.
Eee tam, co ty tam możesz wiedzieć...
Tyle wiesz, co z miski zjesz, jak mawiała moja babcia.

Nie wiem, co cię śmieszy
To, że od odpowiedzialności CYWILNEJ ubezpiecza się PRZEDMIOT.
A więc jak podejrzewałem, bohater przysłów bedącymi mądrością ludu - o poznawaniu pewnych osób po śmiechu, o śmianiu się do sera...

- ubezpiecza się w zakresie OC instytucje (np. szpital), ubezpiecza się mieszkanie (jak sąsiada np. zalejesz) itp.
Wciąż nie rozumiesz.
Mieszkania nie ubezpieczasz od odpowiedzialności CYWILNEJ.
Pisałem - z nietrybiącym ciężko gadać.
Chodzi o mechanizm działania ubezpieczenia, którego zrozumieniu nie podołałeś.
Ubezpieczenie jest przypisane do przedmiotu/obiektu.
I bardzo dobrze.

Ale nie przejmuj się, bo to nie jest obowiązkowe.
A czym ja się miałbym przejmować? Tym, że ktoś mądry inaczej?
Niechaj się tacy rechoczą, komu to przeszkadza?

--
Jotte

Data: 2010-03-10 22:17:58
Autor: Bydlę

pisze:

Wiem.
Eee tam, co ty tam możesz wiedzieć...

To, o czym pisałem, że wiem.

Tyle wiesz, co z miski zjesz, jak mawiała moja babcia.

Babcie (niektóre) mają dziwne powiedzenia.

Nie wiem, co cię śmieszy
To, że od odpowiedzialności CYWILNEJ ubezpiecza się PRZEDMIOT.

A więc jak podejrzewałem

A co podejrzewać, skoro ciągle ci piszę to jawnym tekstem?
Tu nie ma podtekstu - wszystko czarno na białym.

Może prpblem w tym, że podejrzewasz, zamiast przeczytać?

[...]

Ale mimo wszystko próbuję.

Chodzi o mechanizm działania ubezpieczenia

Ubezpieczania przedmiotu od czynów.
To jest śmieszne.

Ubezpieczenie jest przypisane do przedmiotu/obiektu.
I bardzo dobrze.

Nie. Bo to jest bez sensu.
Przedmioty nie mogą popełnić żadnego czynu - popełnia je człowiek.
Więc wiązanie z przedmiotem jest...

Ale nie przejmuj się, bo to nie jest obowiązkowe.
A czym ja się miałbym przejmować?

Ciągle się przejmujesz tym, że to śmieszne.
Inaczej nie usiłowałbyś twierdzić, że nie jest.

--
Bydlę

Data: 2010-03-12 00:29:48
Autor: Jotte
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
W wiadomości news:hn92a6$bk0$1inews.gazeta.pl Bydlę <bydl?@bydl?.pl>
pisze:

Ale nie przejmuj się, bo to nie jest obowiązkowe.
A czym ja się miałbym przejmować?
Ciągle się przejmujesz tym, że to śmieszne.
Dobrze, już dobrze, uspokój się.
Masz prawo śmiać się z czego chcesz, ja się wycofuję.

--
Jotte

Data: 2010-03-10 03:06:04
Autor: J.F.
On Tue, 9 Mar 2010 23:28:30 +0100,  Bydlę wrote:
Nie wiem, co cię śmieszy
To, że od odpowiedzialności CYWILNEJ ubezpiecza się PRZEDMIOT.

No coz, temu przedmiotowi potrafi np linka hamulca peknac, i czyja
wina ? :-)

 - ubezpiecza się w zakresie OC instytucje (np. szpital), ubezpiecza się mieszkanie (jak sąsiada np. zalejesz) itp.

Wciąż nie rozumiesz.
Mieszkania nie ubezpieczasz od odpowiedzialności CYWILNEJ.

A mieszkaniu moze rura peknac :-0

J.

Data: 2010-03-10 07:59:49
Autor: Mariusz Chwalba

pisze:
[...]

Tylko, że ubezpiecza się jednak właściciela. Od roszczeń co do szkód szkód
wywołanych danym przedmiotem.

 - ubezpiecza się w zakresie OC instytucje (np. szpital), ubezpiecza  się mieszkanie (jak sąsiada np. zalejesz) itp.

Wciąż nie rozumiesz.
Mieszkania nie ubezpieczasz od odpowiedzialności CYWILNEJ.

Jak najbardziej ubezpieczasz. Tylko nie przymusowo.

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2010-03-10 17:52:43
Autor: niusy.pl
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?

Użytkownik "Mariusz Chwalba" <mariusz@chwalba.net>

Nie wiem, co cię śmieszy

To, że od odpowiedzialności CYWILNEJ ubezpiecza się PRZEDMIOT.

Tylko, że ubezpiecza się jednak właściciela. Od roszczeń co do szkód szkód
wywołanych danym przedmiotem.

Przedmiot ... nie czyni szkody tylko jego użytkownik

Data: 2010-03-10 09:00:39
Autor: g

Użytkownik "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> napisał w wiadomości news:hn6i2e$iqo$1inews.gazeta.pl...
Mieszkania nie ubezpieczasz od odpowiedzialności CYWILNEJ.

Masz ubezpieczenie OC mieszkania, domu ?
Ja mam typowe majątkowe, a w nim OC na 30 tys., jakby przechodniowi się krzywda stała.

Data: 2010-03-11 14:58:21
Autor: Bydlę
On 2010-03-10 09:00:39 +0100, "g" <g@hi.ijk> said:

Użytkownik "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> napisał w wiadomości news:hn6i2e$iqo$1inews.gazeta.pl...
Mieszkania nie ubezpieczasz od odpowiedzialności CYWILNEJ.

Masz ubezpieczenie OC mieszkania, domu ?

Nie. Nie mam ubezpieczenia mieszkania od odpowiedzialności cywilnej mieszkania.
:-)

--
Bydlę

Data: 2010-03-10 10:56:09
Autor: Jakub Witkowski
Bydlę pisze:

Nie wiem, co cię śmieszy

To, że od odpowiedzialności CYWILNEJ ubezpiecza się PRZEDMIOT.

Mieszkania nie ubezpieczasz od odpowiedzialności CYWILNEJ.

Ależ dokładnie tak samo.

TU przejmuje część odpowiedzialności za szkody, które mogą powstać
"za pomocą" samochodu czy mieszkania, niezależnie od tego przez kogo
są one spowodowane. Cóż w tym smiesznego?

Data: 2010-03-10 12:06:52
Autor: LEPEK
Bydlę pisze:

To, że od odpowiedzialności CYWILNEJ ubezpiecza się PRZEDMIOT.

Masz samochód? Masz OC? To przeczytaj, co jest napisane na polisie, bo u mnie jest "ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu". Ja jestem posiadaczem i ubezpieczonym, a ewentualne szkody - przedmiotem ubezpieczenia. Tyle, że jak posiadam więcej samochodów, to muszę się ubezpieczyć na każdy.

Mieszkania nie ubezpieczasz od odpowiedzialności CYWILNEJ.

Ubezpieczysz na takiej samej zasadzie, jak OC komunikacyjne: jak wyrządzisz swoim mieszkaniem jakąś szkodę (zalejesz sąsiada, skrzynka na kwiaty spadnie na jego psa, itp.), to TU zapłaci za powstałe szkody. I takie ubezpieczenie może być przypisane do konkretnego lokalu

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2010-03-09 21:54:16
Autor: niusy.pl
[...]

O to to. To NIE jest zwykłe ubezpieczenie SIĘ choć oczywiście w jakimś zakresie tak działa.

Data: 2010-03-10 09:49:22
Autor: Mario
ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
  bo ubezpiecza się pojazdy, nie kierowców.

bo żyjemy w chorym kraju gdzie większość rodzin ma jeden samochód i kilku driverów/userów a nie na odwrót gdzie ktoś ma kilka samochodów.
Ja bym wolał to drugie.

pozdrawiam
mario

Data: 2010-03-10 09:53:02
Autor: spp
W dniu 2010-03-10 09:49, Mario pisze:
bo ubezpiecza się pojazdy, nie kierowców.

bo żyjemy w chorym kraju gdzie większość rodzin ma jeden samochód i
kilku driverów/userów a nie na odwrót gdzie ktoś ma kilka samochodów.
Ja bym wolał to drugie.

To prawda, ale wtedy też ubezpieczasz wszystkie samochody. :)

--
spp

Data: 2010-03-10 10:13:22
Autor: Mario
spp pisze:
[...]

Czekaj, czekaj, no właśnie nie. Ubezpieczam się JA i korzystam z tego samego ubezpieczenia jadąc którymś ze swoich samochodów. Przecież dwoma naraz nie mogę jechać ;-). Mi by pasowało takie rozwiązanie bo jedno autko miałbym na co dzień jako dupowóz a drugie jako hobby na słoneczny dzień, jakiś zabytek na przykład. :-D.
Nie jestem pewien bo tylko słyszałem że w Szwajcarii tablice rejestracyjne są przypisane do ludka a nie do samochodu.
Tylko że byłby lament jakby tak zrobili u nas, bo patrz mój pierwszy post - xx userów na 1 auto.

pozdrawiam
mario

ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?