ubezpieczenie auta osoby niepełnosprawnej

Data: 2009-11-09 18:33:45
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow3
ubezpieczenie auta osoby niepełnosprawnej
nie znalazłem licznie odwiedzanej innej grupy o profilu
ekonomicznym, na której mógłbym zadać to pytanie, a jako
że tutaj wszyscy siedz± w cyferkach, licz± % itd., zapytam:

osoba sprawna chce kupić samochód, dopisuj±c jako współwła¶ciciela, lekko niepełnosprawnego
członka najbliższej rodziny (z dawn± 3 grup± inwalidzk±),
faktyczny nabywca samochodu cokolwiek skorzysta?

np. niższe ubezpieczenia lub inne haracze dla państwa?
np. prawo do parkowania tam gdzie innym nie wolno?
np. korzystniejsz± amortyzację, gdyby auto było firmowe?
np. jakie¶ inne korzy¶ci? jakie?

Data: 2009-11-09 18:37:12
Autor: Krzysztof Halasa
zwyklyklientwieluzwyklychbankow3@op.pl writes:

np. prawo do parkowania tam gdzie innym nie wolno?

No jasne, zajmij prawdziwym niepelnosprawnym te ich miejsca, wiele osob
tak robi bez zadnych "papierow". Inwalida w zeby przeciez nie da.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-11-09 18:49:46
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow3
ubezpieczenie auta osoby niepe�nosprawnej
> np. prawo do parkowania tam gdzie innym nie wolno?

No jasne, zajmij prawdziwym niepelnosprawnym

a czy auto współposiadane przez sprawnego i inwalidę
i "akurat" prowadzone przez sprawnego ma prawo stać
w miejscu przeznaczonym dla osób niepełnosprawnych?

czy to uprawnienie jest przypisane do auta (wtedy
liczyłby się status własno¶ci) czy do kierowcy?

Data: 2009-11-09 19:48:01
Autor: Adam S.
[...]

Ty poważnie o to pytasz  ???
as

Data: 2009-11-11 17:14:07
Autor: MHC Mega
zwyklyklientwieluzwyklychbankow3@op.pl wrote:

czy to uprawnienie jest przypisane do auta (wtedy
liczyłby się status własno¶ci) czy do kierowcy?

ZTCW uprawnienie jest przypisywane do prostok±tnej tekturki wystawianej
przez wła¶ciwy urz±d miasta.

--
Pzdr.
Mega

Data: 2009-11-09 19:38:32
Autor: SQLwiel
Krzysztof Halasa pisze:
[...]

Wyluzuj. A skąd wiesz, że jego członek najbliższej rodziny nie jest PRAWDZIWYM niepełnosprawnym?
Patologią jest ustawowe stosowanie przywilejów, bo to rodzi nieprawidłowości.

BTW - karta inwalidzka wydawana jest "na osobę", a nie na pojazd. Jest ze zdjęciem i chyba "ważna z dowodem tożsamości" - nie chce mi się sprawdzać. Kosztuje też trochę, a posiadacz jest szykanowany koniecznością stawienia się później na dodatkowe badania lekarskie pod kątem "czy może jeszcze prowadzić auto".

--
Pzdr.         SQLwiel.

Data: 2009-11-09 20:02:13
Autor: Krzysztof Halasa
SQLwiel <WPISZ_TU_NICK@gmail_kropka_com.null.com> writes:

Wyluzuj. A skąd wiesz, że jego członek najbliższej rodziny nie jest
PRAWDZIWYM niepełnosprawnym?

Przeciez chyba napisal jasno? "Faktyczny nabywca" ma na tym "skorzystac".

BTW - karta inwalidzka wydawana jest "na osobÄ™", a nie na pojazd.

Tylko gdzie (kiedy) te karty sprawdzaja? Zaparkowany samochod ma
naklejke na szybie i tyle.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-11-09 19:44:49
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-11-09, Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> wrote:

[...]

BTW - karta inwalidzka wydawana jest "na osobę", a nie na pojazd.

Tylko gdzie (kiedy) te karty sprawdzaja? Zaparkowany samochod ma
naklejke na szybie i tyle.

Nieprawda. Straż miejska potrafi sprawdzić uprawnienia Zaparkować/przyjechać nie musi osoba niepełnosprawna, ale potrafi± sprawdzić i jak się okaże, że owa osoba nie jest choćby osob± towarzysz±c±, to mandacik leci i tyle.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-11-09 21:19:03
Autor: Krzysztof Halasa
Wojciech Bancer <proteus@post.pl> writes:

Tylko gdzie (kiedy) te karty sprawdzaja? Zaparkowany samochod ma
naklejke na szybie i tyle.

Nieprawda. Straż miejska potrafi sprawdzić uprawnienia Zaparkować/przyjechać nie musi osoba niepełnosprawna, ale potrafią sprawdzić i jak się okaże, że owa osoba nie jest choćby osobą towarzyszącą, to mandacik leci i tyle.

No ale jak to zrobia, jesli w chwili parkowania lub odjezdzania nie ma
ich na miejscu? Jesli sa, to, domyslam sie, delikwent poczeka chwile.

Moze jestem troche przewrazliwiony, ale po prostu wkurzaja mnie tacy,
ktorzy "czuja" sie lepszymi od innych dlatego, ze nie maja zadnych
zasad. A niestety widok starego BMW, ktore parkuje na miejscu dla
niepelnosprawnych, z ktorego wysiada kilku lysawych "kolesi", to nie
jest nic niezwyklego. Oczywiscie nie mam 100% pewnosci ze nie sa
niepelnosprawni (przynajmniej w istotnym tu sensie), myslisz ze
przynajmniej ktorys z nich zwykle jest?
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-11-09 21:30:34
Autor: Tomasz Chmielewski
Krzysztof Halasa wrote:

[...]

Mysle, ze zazwyczaj wszyscy z nich sa istotnie uposledzeni (choc niekoniecznie musza miec na to urzedowe zaswiadczenie).

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-11-09 21:35:55
Autor: Krzysztof Halasa
Tomasz Chmielewski <mangoo@nospam.wpkg.org> writes:

[...]

Z tym sie zgadzam, stad wlasnie moja uwaga w nawiasie :-(
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-11-10 11:26:08
Autor: grzess
ubezpieczenie auta osoby niepełnosprawnej
Tylko gdzie (kiedy) te karty sprawdzaja? Zaparkowany samochod ma
naklejke na szybie i tyle.

Naklejka na szybie do niczego nie upoważnia i bodajże od 6 czy 7 lat dokumentem uprawniaj±cym do parkowania na miejscu wyznaczonym dla osób niepełnosprawnych jest karta parkingowa wydawana przez wydział komunikacji na podstawie orzeczenia o niepełnosprawno¶ci. Karta jest imienna, ze zjęciem i nie wymaga dowodu tożsamo¶ci w przypadku okazania. Koszt ok 20zł.

grzess

Data: 2009-11-09 19:41:40
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-11-09, Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> wrote:

[...]

np. prawo do parkowania tam gdzie innym nie wolno?

No jasne, zajmij prawdziwym niepelnosprawnym te ich miejsca, wiele osob
tak robi bez zadnych "papierow". Inwalida w zeby przeciez nie da.

Ale wiesz, że wiele komisji zaniża stopnie? Ja np. mam wadę kwalifikuj±c±
się do stopnia co najmniej ¶redniego, ale z racji tego że sobie w życiu
radzę, to mi tego odmówiono i dano 'lekkie'.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

ubezpieczenie auta osoby niepełnosprawnej