ubezpieczenie mieszkania przed skutkami burzy

Data: 2010-08-07 06:49:14
Autor: Mamut
ubezpieczenie mieszkania przed skutkami burzy
Witam
Chciałbym ubezpieczyć sprzęt elektorniczny i agd w mieszkaniu przed
skutkami burzy czy tam wyładowań atmosferycznych. Zarówno jeśli chodzi
o przepiecia w sieci elektrycznej jak i internetowej itd. Czy któras
firma oferuje takie coś indywidualnie? nie interesuje mnie pakiet wraz
z ubezpieczeniem przed kradzieżą, pożarem itd Tylko i wyłacznie skutki
burz i przepieć w sieci.
Jaki to może być mniej wiecej koszt jesli założymy wartosc sprzetu w
domu w okolicach 10-15tys zl ?
Ostatnio masa ludzi straciła troche sprzetu po burzach i stąd pytanie.

Data: 2010-08-07 16:33:32
Autor: Panslavista
ubezpieczenie mieszkania przed skutkami burzy

Pewnie warunkiem bedzie zainstalowanie zabezpieczeń przpieciowych. Tylko po co wtedy płacić składkę?

Data: 2010-08-07 23:44:04
Autor: Mamut
ubezpieczenie mieszkania przed skutkami burzy

Pewnie warunkiem bedzie zainstalowanie zabezpieczeń przpieciowych. Tylko po
co wtedy płacić składkę?

Kuzyn ubezpieczał stary dom bez żadnych zabezpieczen ale wymóg był tak
że cały pakiet z kraziedzą itd a ja chciałbym tylko te burze...

Data: 2010-08-08 10:01:58
Autor: Chiron

Użytkownik "Panslavista" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4c5d6ecc$0$22816$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ostatnio po burzy piątkowej mam w firmach, które miały przepięciowe zabezpieczenia a nawet jeszcze więcej- bo za nimi UPSy- kilka awarii kompów, spowodowanych wyładowaniami elektrycznymi. To nie tak, że ma się 100% pewności. Kilka lat temu piorun przepisowo walnął w piorunochron jednego z hipermarketów, nastąpił przeskok z piorunochronu do sieci satelitarnej poprzez antenę, a stamtąd do bardzo dobrze chronionej komputerowej,i...połowa kompów spaliła się.

--
Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

Data: 2010-08-08 10:54:09
Autor: Panslavista
"Chiron" <chiron@onet.eu> wrote in message news:i3lo9m$qqt$1news.onet.pl...

[...]

To prawda - ale ochrona nie była kompletna:
1) brak zabezpieczeń na wejściach do kart sieciowych, indukcja elektrostatyczna powoduje duże przepięcia na skrętce, chassis komputerów nie zostało uziemione, warto przejść na karty radiowe np. 5GHz.
2) brak zabezpieczeń na gniazdach sieciowych - być może UPSy miały wejście i wyjście połączone galwanicznie - rozdział w takich następuje dopiero przy zaniku zasilania.
3) Maszt i talerz anteny satelitarnej nie miał uziomu, zabezpieczeń na kablach antenowych oraz przed wprowadzeniem przez ścianę izolatora galwanicznego - zasilanie do konwertera musi być podłączone za tym izolatorem i to miejsce musi byc uziemione (tzn ekran koncetryka oraz zabezpieczenie przepięciowe dla żyły środkowej.
4) brak zabezpieczeń lub za mała ilość stopni zabezpieczenia przepięciowego na zasilaniu z energetyki.
5) niewiedza co do stanu uziemień (brak pomiarów) oraz stanu uziomów (przerwy).

Data: 2010-08-08 13:42:32
Autor: Chiron

Użytkownik "Panslavista" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4c5e70bf$0$27040$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

OK- nie ma zabezpieczeń, ale też nie była to sieć 7 kategorii. Prawda- taka sieć by była opłacalna, jednak ta cena... Rozwiązanie, które proponujesz (sieć radiowa) jest jednak fatalne:
1. niska prędkość (10kBps)
2.łatwość zakłóceń (zwykłe telefony przenośne czy komórkowe zakłócają).

2) brak zabezpieczeń na gniazdach sieciowych - być może UPSy miały wejście i wyjście połączone galwanicznie - rozdział w takich następuje dopiero przy zaniku zasilania.

nie miały- z całą pewnością. Każdy UPS posiada transformator separacyjny.

[...]
Robiła to całkiem inna firma, nie zabezpieczyła- to fakt. Ale inspektor stwierdził, że to zgodne z normą.

4) brak zabezpieczeń lub za mała ilość stopni zabezpieczenia przepięciowego na zasilaniu z energetyki.
2 stopnie różnicowo- prądowych.

5) niewiedza co do stanu uziemień (brak pomiarów) oraz stanu uziomów (przerwy).
nadzorowałem pomiary.

Piorunochron- najbardziej sprawny- nie daje 100% gwarancji. O ile pamiętam- to ok.70% pewności. To nie jest dużo. Tak naprawdę- wciąż niewiele wiemy o piorunach. Domy zabezpieczone zgodnie z najbardziej surowymi normami i tak czasem padają ofiarą piorunów- bo zamiast w piorunochron walnął w dach, i nikt nie wie, dlaczego.

--
Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

Data: 2010-08-09 13:27:08
Autor: A laska
"Chiron" <chiron@onet.eu> wrote:
[...]

Oj, oj, cos za malo :)

2.łatwość zakłóceń (zwykłe telefony przenośne czy komórkowe zakłócają).

jak telefon komorkowy pracujacy w pasmach 900 i 1800MHz ma zaklocic
urzadzenia na 5GHz?

[...]

Bo dach byl wyzej od piorunochronu?
w doswadczeniu w maszt drewniany i masz metalowy umieszczone
na tej samej wysokosci rozklad % uderzen piorunow wynosil po mniej wiecej
po rowno 50:50%, wiec liczy sie bardziej wysokosc nie rodzaj materialu

Data: 2010-08-09 12:39:41
Autor: Marex
A  laska <a.laska@a.laska.pl> napisał(a):
"Chiron" <chiron@onet.eu> wrote:
> [...]
>sieć by była opłacalna, jednak ta cena... Rozwiązanie, które proponujesz >(sieć radiowa) jest jednak fatalne:

Oj, oj, cos za malo :)

> [...]

na tej samej wysokosci rozklad % uderzen piorunow wynosil po mniej wiecej
po rowno 50:50%, wiec liczy sie bardziej wysokosc nie rodzaj materialu
      Czyli  mieszkając wśród wysokich sosen(ponad 20m wysokosci) mam większe szanse na "przetrwanie"..?? Kilka drzew stoi w odległosci paru metrów od domu. A dach jest kryty blacha aluminiową(..)Czy piorunochron mógłby byc mocowany na takiej sosnie ( przepraszam wrazliwych...)??. Inaczej musiałbym wznosic maszt wyzszy od drzew ... (??!) --

Data: 2010-08-09 15:37:52
Autor: A laska
"Marex" <marksv@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

[...]

w mysl tego co napisalem wczesniej, jesli mialbym dom w lesie, w ktorym drzewa
bylyby wyzsze niz dom, to pewnie bym piorunochronu nie montowal na dachu

ale ja sie nie znam na tym, opisalem tylko to, co widzialem w doswiadczeniu

Data: 2010-08-09 21:35:17
Autor: Artur Lipowski
On 09.08.2010 14:39, Marex wrote:
[...]

Pewnie Cię zmartwię, ale nie masz co liczyć, że piorunochron (lub sosny/maszty/lalki woodoo itp. ;-) w pełni Cię ochronią przed skutkami przepięcia.
W moim przypadku (4 lata temu) wyładowanie nastąpiło dobrych sto kilkadziesiąt metrów od domu, a i tak parę urzadzeń poszło z dymem (dosłownie). Na szczęście miałem w miarę dobre ubezpieczenie i (sumarycznie) strata finansowa była mała. Oczywiście ubezpieczenie by nie zadziałało, gdyby nie było zainstalowanej podstawowej ochorny przeciwprzepięciowej ("filtry" na przyłączu prądu + tzw. listwy przed komputerami).
Niestety ochrona przepięciową była naprawdę podstawowa i stąd ten dym. Teraz już wiem, że aby mieć w miarę przyzwoite efekty trzeba było zainwestować w ochronę instalacji i urządzeń około 2 tysięcy (mały dom jednorodzinny).

Pozdrawiam,
--
Artur Lipowski

Data: 2010-08-10 12:14:40
Autor: Mamut
> [...]

wiem, że aby mieć w miarę przyzwoite efekty trzeba było zainwestować w ochronę
instalacji i urządzeń około 2 tysięcy (mały dom jednorodzinny).

Rodzina niedawno wybudowała nowy dom, wszelkie zabezpieczenia,
kilkustopniowe i co? Któraś z pierwszych burz po wprowadzeniu sie i
poszlo kilka drogich urzadzen, troche sprzetu komputerowego i
najdroższy sterownik pieca za prawie 5tyś. Więc wole jednak sie
ubezpieczyc niż inwestować tysiące w zabezpieczenia ktore i tak często
nic nie dają. Tylko widze że ubezpieczyć się na konkretną rzecz wcale
w tym kraju nie jest łatwo...

Data: 2010-08-13 20:04:13
Autor: Artur Lipowski
On 10.08.2010 21:14, Mamut wrote:
najdroższy sterownik pieca za prawie 5tyś. Więc wole jednak sie
ubezpieczyc niż inwestować tysiące w zabezpieczenia ktore i tak często
nic nie dają. Tylko widze że ubezpieczyć się na konkretną rzecz wcale

Z racji zawodu wiem, że elektronika zawodną jest (mniej lub bardziej), ale jednak...
Niezależnie od ubezpieczyciela (zakładam, że coś jednak znajdziesz) musisz mieć _podstawowe_ zabezpieczenia.
Jeżeli, to jest mieszkanie to myślę, że w 500 zł można się zmieścić.

Pozdrawiam,
--
Artur Lipowski

Data: 2010-08-18 20:19:50
Autor: Seba_Fan
ubezpieczenie mieszkania przed skutkami burzy

Użytkownik "Panslavista" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomoœci news:4c5d6ecc$0$22816$65785112news.neostrada.pl...
[...]

jakie polecasz (+ linka)
dzieki

ubezpieczenie mieszkania przed skutkami burzy