ubezpieczenie oc rolnikow

Data: 2009-08-03 00:22:39
Autor: WITO
ubezpieczenie oc rolnikow
On 31 Lip, 08:24, scibor1 <sci...@eranet.pl> wrote:
Chcialbym zwrocic uwage na fakt zaistnienia od pewnego czasu
obowiazkowego ubezpieczenia OC dla rolnikow. Jezeli podczas przejazdu

scibor
czarna perla CBF500

Witam, na początek się przywitam, bom tu nowy. Od 1.09 robię kurs kat..
A, a potem coś tam zakupię, co by się podszkolić.I nie będzie to
raczej Suzuki GSR600A, które polecił pan sprzedawca na pytanie o moto
dla nowicjusza. Wracając do tematu, to takie ubezpieczenie
(obowiązkowe rolników) funkcjonuje od b. dawna i wszystko dalej jest
dokładnie tak jak pisał kolega scibor. Z małym "ale". Wypłata z OC
jest w przypadku udowodnienia winy sprawcy zdarzenia - mowa oczywiście
o farmerze a nie jego drobiu. Jadąc, jak pisał przedpiszca, czysta na
gumie policja (lub ubezpieczyciel) może orzec współsprawstwo. Wtedy w
zależności od procentowego przyczynienia się do szkody otrzymuje się
odszkodowanie odpowiednio pomniejszone lub dopłaca się (z polisy) OC
gdyby okazalo się, że wina bikera jest większa niż 50%. Praktyka jest
taka, że rolnik powinien swoje stado trzymać z dala od ulicy, więc
jego przyczynienie się do szkody jest z reguły większe.. A głównym
ubezpieczycielem zarówno moto jak i rolników jest jedna firma, więc
jej ryba komu zapłaci.

pozdarwiam,
WITO

Data: 2009-08-03 01:21:28
Autor: scibor1
ubezpieczenie oc rolnikow
On 3 Sie, 09:22, WITO <witkowsk...@gmail.com> wrote:

Wracając do tematu, to takie ubezpieczenie
(obowiązkowe rolników) funkcjonuje od b. dawna i wszystko dalej jest
dokładnie tak jak pisał kolega scibor.

oc rolnikow funkcjonuje od bardzo dawna
obowiazkowe jest bodajze od 2 lat
chyba ze zyjemy w roznych krajach - BTW moj punkt widzenia to punkt
widzenia rolnika, ubezpieczyciel moze miec inny,
ale to nie na temat

scibor
czarna perla CBF500

Data: 2009-08-03 01:42:31
Autor: WITO
ubezpieczenie oc rolnikow
On 3 Sie, 10:21, scibor1 <sci...@eranet.pl> wrote:

oc rolnikow funkcjonuje od bardzo dawna
obowiazkowe jest bodajze od 2 lat
scibor
czarna perla CBF500

Czerwienię się ze wstydu za offtop., ale dla przyszłych pokoleń, które
będą czytać archiwum MUSZĘ sprostować :-).

Obowiązkowe OC rolników ma tyle lat co ja czyli 33. Zostało
wprowadzone w 1976 r.

źródło: http://tiny.pl/hh1w5

pozdrawiam - obyście nigdy nie musieli z niego korzystać.
WITO

Data: 2009-08-03 03:19:17
Autor: scibor1
ubezpieczenie oc rolnikow
On 3 Sie, 10:42, WITO <witkowsk...@gmail.com> wrote:

Obowiązkowe OC rolników ma tyle lat co ja czyli 33. Zostało
wprowadzone w 1976 r.

źródło:http://tiny.pl/hh1w5

Widocznie wejscie do UE musialo ubezpieczalniom o tym przypomniec.
Niewazne od kiedy, wazne ze jest cos takiego i w razie potrzeby warto
o tym wiedziec. Inna rzecz, ze pozostaje otwarta kwestia oc dla
rowerzystow i pieszych, rowniez powodujacych wypadki. Niewlasciwym
wydaje mi sie przypisywanie oc do pojazdu, sensowniejszym byloby
ustanowienie obowiazkowego oc dla czlowieka - masz polise przypisana
do swojego nr pesel i niezaleznie jaki pojazd prowadzisz czy jestes
pieszym, masz ubezpieczenie. Ale to chyba ma marne szanse zeby sie
przyjac.

scibor
czarna perla CBF500

Data: 2009-08-03 09:27:23
Autor: Mariusz Kruk
ubezpieczenie oc rolnikow
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "WITO"
Jadąc, jak pisał przedpiszca, czysta na
gumie policja (lub ubezpieczyciel) może orzec współsprawstwo.

Ubezpieczyciel nie jest od orzekania.
Poza tym, nie widziałem jeszcze policji (lub ubezpieczyciela) jadących
czysta na gumie. A nawet, jeśli by jeździli w taki sposób, ciężko by im
było wtedy orzekać cokolwiek. Raczej powinni być skupieni na
kontrolowaniu pojazdu.
(tak, przypierniczam się do niewłaściwego użycia imiesłowu).

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb Microsoft  Office 2000: Zapominasz o słowach
`b  Kruk@epsilon.eu.org   d' "tego nie da się zrobić"

Data: 2009-08-03 00:44:28
Autor: WITO
ubezpieczenie oc rolnikow
On 3 Sie, 09:27, Mariusz Kruk <Mariusz.K...@epsilon.eu.org> wrote:
> [...]

Ubezpieczyciel nie jest od orzekania.

d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb Microsoft  Office 2000: Zapominasz o słowach
`b  K...@epsilon.eu.org   d' "tego nie da się zrobić"
d'http://epsilon.eu.org/Yb
`b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d'

W praktyce często ubezpieczyciel "orzeka", często gęsto nawet inaczej
niż policja. Policji nie zależy na b. szczegółowej analizie wypadku -
najłatwiej im stwierdzić nadmierną prędkość lub niedopilnowanie
trzódki. A ubezpieczyciel, który płaci, chce rozeznać sprawę b.
dokładnie. Nie chcę rozwijać wątku, bo NTG. Z prawnego punktu widzenia
to sąd orzeka o winie. W praktyce, powtórzę, jeśli w grę wchodzi
wypłata odszkodowania ubezpieczyciel b. dokładnie bada okoliczności
szkody.

pzdr
WITO

Data: 2009-08-03 09:46:56
Autor: Mariusz Kruk
ubezpieczenie oc rolnikow
> [...]
najłatwiej im stwierdzić nadmierną prędkość lub niedopilnowanie
trzódki. A ubezpieczyciel, który płaci, chce rozeznać sprawę b.

Nie. Ubezpieczyciel chce rozeznać sprawę tak, żeby jak najmniej płacić.

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ 007 of Borg:  From Borg with Love
\  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2009-08-03 00:49:39
Autor: WITO
ubezpieczenie oc rolnikow
On 3 Sie, 09:46, Mariusz Kruk <Mariusz.K...@epsilon.eu.org> wrote:
[...]

\  K...@epsilon.eu.org   /
/http://epsilon.eu.org/\

Toż to właśnie napisałem. BTW - dlaczego ma płacić "jak najwięcej",
żeby później składki podnieść? Nie będę kontynuował wątku ubezpieczeń,
przyznam się, że pracuję dla jednego z nich - żeby nie było, że
ten...marketing szeptany, czy cóś.

pzdr
WITO

ubezpieczenie oc rolnikow