ubylo plynu w chlodnicy...

Data: 2009-08-10 08:25:33
Autor: mateusx6
ubylo plynu w chlodnicy...
czy po postoju w ponad godzinnym korku, w sloncu... jest mozliwe ze ubylo ok 1.5 wody z chlodnicy?? Dolalem i jest ok, tylko sie zastanawiam czy to prez ten korek czy szukac przyczyny gdzie indziej.

Data: 2009-08-10 09:05:01
Autor: LA
ubylo plynu w chlodnicy...

Użytkownik "mateusx6" <mateusx6@wp.pl> napisał w wiadomości news:h5oegt$mb2$1news.wp.pl...
czy po postoju w ponad godzinnym korku, w sloncu... jest mozliwe ze ubylo ok 1.5 wody z chlodnicy?? Dolalem i jest ok, tylko sie zastanawiam czy to prez ten korek czy szukac przyczyny gdzie indziej.
Jak masz gdzieś przeciek to jak najbardziej mozliwe. A coś ci przypadkiem w tym korku nie pozło np. termostat albo jakaś obejma strzeliła

Data: 2009-08-10 09:13:18
Autor: mateusx6
ubylo plynu w chlodnicy...

Użytkownik "LA" <mizy@interia.pl> napisał w wiadomości news:h5ogqu$dri$1pyro.tvk.wroc.pl...

[...]

no wlasnie nic nie zauwazylem... ale caly czas jakos mi ten termostat chodzi po glowie

Data: 2009-08-10 09:41:27
Autor: Duch
ubylo plynu w chlodnicy...
[...]

No ale raczej nie ożliwe by 1,5L wyparowało. Jeśli nie ma śladów po kipieli na zbiorniku wyrównawczym to trzeba się dokładnie przyjżeć łączeniom, obejrzeć węże czy nie ma zacieków świadczących o jakimś wycieku itp..
W ostateczności jeśli silnik był mocno przegrzany to ubytek mógł nastąpić przez (odpukać) pękniętą głowicę do układu spalania lub smarowania. Oleju nie przybyło?

Data: 2009-08-10 09:53:20
Autor: mateusx6
ubylo plynu w chlodnicy...

[...]

ale czy to by nie bylo maselka pod korkiem oleju? temp przed wczoraj w korku utrzymywala sie caly czas na standardowej pozycji, dopiero wczoraj poszalala wiec dolalem plynu, dzis przejechalem 40km i jest poki co ok. Tylko sie zastanawiam jak moglo mi te 1.5 wyparowac, moze juz wczesniej mialem bardzo malo plynu... hmm.. ciezko mi to stwierdzic teraz :( A jest mozliwe aby termostat sie jakos zacial? Albo pompa wody padala (przejechalem na niej jakies 60tys km)?

Data: 2009-08-10 09:59:53
Autor: Duch
ubylo plynu w chlodnicy...
[...]

Na masełko jest chyba trochę za ciepło. A jeśli już by wystąpiło to w śladowych ilościach.

[...]

Tylko w przyrodzie nic nie ginie. Jeśli z samochodu zginęło tyle płynu to jakieś ujście musiało przecież być.

Data: 2009-08-10 12:19:31
Autor: Druid29
ubylo plynu w chlodnicy...

Użytkownik "Duch" <tigerman@tnij.o2.pl> napisał w wiadomości news:h5oiv1$rvt$1news.task.gda.pl...
[...]

Płyn chłodniczy mógł uciec do komory spalania przez nieszczelną uszczelkę głowicy. Naprawa też jest dość kosztowna.
--
Pozdrawiam,
Druid29

Data: 2009-08-10 22:17:14
Autor: LA
ubylo plynu w chlodnicy...

Użytkownik "Druid29" <druid29SKASUJ@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h5os7j$dtm$1news.onet.pl...

[...]

Jeśli nie miałeś zarzyganego płynem silnika to może chłodnica dziurawa i sobie kapało na dole. Mi jak termostat się skichał wskaźnik temp pokazywał normalną temperaturę dopiero jak zajrzałem pod maskę skuszony zapachem zobaczyłem że od ciśnienia poluzował się przewód gumowy i się lało.

ubylo plynu w chlodnicy...