Data: 2011-03-01 12:20:10 | |
Autor: mk16 | |
udany eksperymet z TU154 | |
Czy żeby planowany eksperymnet był naprawdę udany nie powinien szympans siedzieć na wieży? Czy to musi być ten sam?
jk |
|
Data: 2011-03-01 15:54:35 | |
Autor: Alakdae | |
udany eksperymet z TU154 | |
W dniu 01.03.2011 12:20, mk16 pisze:
Czy żeby planowany eksperymnet był naprawdę udany nie powinien szympans Wystarczy, że Ty tam będziesz siedział Kolina. |
|
Data: 2011-03-01 16:45:07 | |
Autor: mk16 | |
udany eksperymet z TU154 | |
Wystarczy, że Ty tam będziesz siedział Kolina. mogłabyś pisać czytelnie? tam to w samolocie czy na wierzy? jk |
|
Data: 2011-03-02 07:41:11 | |
Autor: Grzegorz | |
udany eksperymet z TU154 | |
Hello mk16 !:
Wystarczy, że Ty tam będziesz siedział Kolina. Wierzy czy nie wieży .... a pies ... ;-) ! Eksperyment ciekawy, może wykazać np. ewidentne błędy oprogramowania autopilota. Oczywiście jeżeli Tutka 102 ma takie samo, jak 101 ... pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 |
|
Data: 2011-03-02 08:37:12 | |
Autor: mk16 | |
udany eksperymet z TU154 | |
Eksperyment ciekawy, może wykazać np. ewidentne błędy oprogramowania sami przyznali ze wyświtlacz jest inny więc oprogramowanie też.... jk |
|
Data: 2011-03-02 08:29:56 | |
Autor: Krzysztof Chajęcki | |
udany eksperymet z TU154 | |
Dnia Wed, 02 Mar 2011 08:37:12 +0100, mk16 napisał(a):
wyświchtacz to oczywiście to co wyświchtuje Ci z pieluchy???? :-OEksperyment ciekawy, może wykazać np. ewidentne błędy oprogramowania -- m. |
|
Data: 2011-03-02 17:00:20 | |
Autor: Grzegorz | |
udany eksperymet z TU154 | |
Grzegorz pisze:
Eksperyment ciekawy, może wykazać np. ewidentne błędy oprogramowania autopilota. Oczywiście jeżeli Tutka 102 ma takie samo, jak 101 ... Bez żartów, ABSU to późny ZSRR, tam nie ma oprogramowania. Cały komplet waży ok. 280 kg, z czego ok. 60 to mechanizmy wykonawcze, żyroskopy itp, a reszta to "elektronika" - kilkadziesiąt bloków, w których nie ma nawet układów scalonych - tranzystory, przekaźniki, wzmacniacze itp. |
|
Data: 2011-03-02 19:50:02 | |
Autor: skippy | |
udany eksperymet z TU154 | |
Użytkownik "Grzegorz" <gwoz@op.pl> napisał w wiadomości news:iklpil$tvt$1news.onet.pl... Grzegorz pisze: Ale one w efekcie działają wg algorytmu. A co za różnica, czy algorytm wykonywany jest przez układy scalone, czy prostsze elementy. Ilość elementów zresztą zwiększa zawodność całego układu. |
|
Data: 2011-03-02 20:36:33 | |
Autor: mk16 | |
udany eksperymet z TU154 | |
Ilość elementów zresztą zwiększa zawodność całego układu. tak jaki ilość promili wekrwi jk |
|
Data: 2011-03-03 09:30:44 | |
Autor: nazgul | |
udany eksperymet z TU154 | |
reszta to "elektronika" - kilkadziesiąt bloków, w których nie ma nawet chyba że chodzi o dublowanie obwodów. jeżeli układ jest rozporoszony i złożony z wielu drobnych elementów to nawet przy jakims uszkodzeniu szansa na to że system nie będzie działał zupełnie jest mniejsza (a taki scalak to bedzie działał całkiem albo wcale). niestety, stare układy autopilotów były analogowe, z masą złacz i potencjometrów wiec jakas wilgoć w złaczu czy na szczoteczce potencjometru powodowała zmianę charakterystyk. zreszta charakterystyki stale się rozjeżdzały i regulowało się to podczas obsług okresowych. |
|
Data: 2011-03-03 13:16:57 | |
Autor: skippy | |
udany eksperymet z TU154 | |
Użytkownik "nazgul" <xpm@wp.pl> napisał w wiadomości news:4d6f51b3$0$2507$65785112news.neostrada.pl...
takie rzeczy robi się zdublowane albo potrójne, więc nie do końca tak można wnioskować |
|
Data: 2011-03-03 19:15:21 | |
Autor: pm | |
udany eksperymet z TU154 | |
?
jeżeli układ jest rozporoszony i złożony z wielu drobnych elementów chciałobysie ;-) nie robi się -jeżeli chodzi o autopiloty ....ale układ przekazania sterowania w fly-by-wire już tak. |
|
Data: 2011-03-03 19:20:59 | |
Autor: porterhouse | |
udany eksperymet z TU154 | |
Ale one w efekcie działają wg algorytmu. Zgadzam sie z Grzegorzem, takie spekulacje sa absolutnie bez sensu. O jakim tu algorytmie mowa - autopilot w takim Tu-154 to prosta analogowa maszynka, zadne "programista" nad tym nie sleczal i nie napisal 10000 lini softwaru i gdzies zrobil blad, jak bledu w jego dzialaniu nie bylo przez 40 lat to nagle zadnego bledu w Smolensku tez nie moglo byc chyba ze cos zwyczajnie wysiadlo. Na podstawie tego co do tej pory wiemy to absloutnie nie ma najmniejszych przeslanek ze jakakolwiek taka awaria nastapila. -- |
|
Data: 2011-03-04 02:07:07 | |
Autor: J.F. | |
udany eksperymet z TU154 | |
On Thu, 3 Mar 2011 19:20:59 +0000 (UTC), porterhouse wrote:
Ale one w efekcie działają wg algorytmu.Zgadzam sie z Grzegorzem, takie spekulacje sa absolutnie bez sensu. O jakim tu Nadal mozna mowic algorytmie. zrobil blad, jak bledu w jego dzialaniu nie bylo przez 40 lat to nagle zadnego Pierwsze pytanie - jak sie zachowa automat odejscja bez ILS, no chyba ze to wiadomo bez eksperymentow, tylko szerokiej publice dziennikarze klamia. Dzis cos sugerowali o mozliwoscie zlego wywazenia samolotu. P.S. jak to sie wywaza przed startem, sa jakies czujniki w kolach ? J. |
|
Data: 2011-03-05 19:52:43 | |
Autor: pm | |
udany eksperymet z TU154 | |
?> Nadal mozna mowic algorytmie.
można mówić ale nie można mówić o jakimś "bugu" dotąd nieodkrytym dlatego że algorytmy są bardzo proste Pierwsze pytanie - jak sie zachowa automat odejscja bez ILS, dziennikarze nie kłamią tylko po prostu są laikami i nic nie wiedzą. dodatkowo tak to już jest z rosyjska dokumentacja do sprzętu że nie wszystko mówi często są tam błędy i niejasności. instrukcja pilotowania TU-154 powinna jasno precyzować jak zachowa sie autopilot w takich i takich warunkach widać nie precyzuje skoro potrzebny jest eksperyment. |
|
Data: 2011-03-05 20:12:52 | |
Autor: Artur GĂłrniak | |
udany eksperymet z TU154 | |
pm <xpm_zonk_@wp.pl> wrote:
instrukcja pilotowania TU-154 powinna jasno precyzowaÄ jak zachowa sie autopilot w takich i takich warunkach tak. ale nawet z peĹnym projektem zawsze moĹźna sprawdziÄ czy na pewno idealnie. tylko pytanie. czy warto sprawdzaÄ nie majÄ c projektu? no oczywiĹcie mĂłwimy o TU-154M i jego autopilocie. |
|
Data: 2011-03-05 20:15:39 | |
Autor: Artur GĂłrniak | |
udany eksperymet z TU154 | |
Artur GĂłrniak <ag-spam@argo.pl.eu.org> wrote:
tylko pytanie. aa.. bardziej po ludzku: czy jeĹli siÄ sprawdzi to czy naprawdÄ kogokolwiek tak naprawdÄ zainteresuje jak bardzo jest to wynik zgodny z tym czego konkretnie w tym przypadku siÄ oczekuje. bo wedĹug mnie ja juĹź zmartchwystaĹem, a ludzkoĹÄ wraz ze mnÄ ... ;-) powaĹźnie. a ktoĹ zauwaĹźyĹ? |
|
Data: 2011-03-03 08:52:46 | |
Autor: Grzegorz | |
udany eksperymet z TU154 | |
Hello Grzegorz !:
Grzegorz pisze: No to tym lepiej - tzw. "oprogramowanie" jest zdecydowanie większej wagi :-D ! W sumie chodzi o sprawdzenie jak się toto naprawdę zachowuje ... A jesteś pewny, że po modernizacjach nie włożyli czegoś nowszego ??? pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 |
|
Data: 2011-03-02 08:23:23 | |
Autor: Krzysztof Chajęcki | |
udany eksperymet z TU154 | |
Dnia Tue, 01 Mar 2011 15:54:35 +0100, Alakdae napisał(a):
W dniu 01.03.2011 12:20, mk16 pisze: a to est różnica między koliną a szympansem, prócz tego, że tresowany szympans jest mądrzejszy???? :-O -- meping :) |