udawane potwierdzenie przelewu z Inteligo

Data: 2012-11-27 00:10:55
Autor: Kris
udawane potwierdzenie przelewu z Inteligo
W dniu wtorek, 27 listopada 2012 00:09:06 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć po co Inteligo umożliwia drukowanie "zlecenia złożenia płatności",

Np żeby osoba zlecająca płatność miała potwierdzenie że ją zleciła.
Jak robisz przelew w marmurku/na poczcie itp dostajesz mniej więcej podobny dokument- kopie zlecenia przelewu

Data: 2012-11-27 13:25:42
Autor: Marek
On Tue, 27 Nov 2012 00:10:55 -0800 (PST), Kris <kszysztofc@gmail.com> wrote:
Np żeby osoba zlecająca płatność miała potwierdzenie że ją =
zleciła.

 Kolejny nonsens, jak z tymi potwierdzeniami z bankomatu. Po co to komu potrzebne?? Do czego moĹźe ono słuĹźyć? Ot taki relikt "okienkowo-petentowy". Aby "petentowi" mogło się wydawać, Ĺźe coś "moĹźe" z tym zdziałać jak bank przelewu nie zrobi. Wyjątkiem jest oczywiście poczta, bo tu dostępu do systemu zlecający nie ma, więc takie potwierdzenie zlecenia jest jedyne co moĹźe mieć. W przypadku bankowości elektronicznej nie widzę zastosowania tego typu potwierdzenia.

--
Marek

Data: 2012-11-27 04:50:06
Autor: Kris
W dniu wtorek, 27 listopada 2012 13:25:49 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
W przypadku bankowości elektronicznej nie widzę zastosowania tego typu potwierdzenia.

Tu sie z Tobą zgodze niepotrzebne mnożenie papierków ale z drugiej strony chyba można sobie wyobrazic sytuację że zleciłeś przelew, wydawało sie Tobie ze wszystko poszło ok, za kilka dni patrzysz przelew niezrealizowany. Mając potwierdzenie jesteś pewny że to wina "systemu", nie mając potweirdzenia Bank może oświadczyć Tobie że takiego zlecenia nigdy nie składałeś.
Sytuacja oczywiście czysto teoretyczna ale myśle że możliwa.
Zresztą chyba nie ma obowiązku drukowania takioego potwierdzenia więc niech ta możliwość w systemie jest- jak woda utleniona "nie zaszkodzi, nie pomoże";)

Data: 2012-11-27 16:00:02
Autor: m
W dniu 27.11.2012 13:50, Kris pisze:
[...]

A już całkiem możliwa jest sytuacja, kiedy wydaje Ci się że zleciłeś przelew/wypłaciłeś gotówkę/wpłaciłeś gotówkę, ale przelewu nie widzisz/odbiorca nie widzi/na koncie masz mniej niż wpłaciłeś.

Jeżeli masz tylko tyle że pamiętasz że było tak i tak - to kiepsko. Warto sobie choćby zanotować, ale potwierdzenie na które można spojrzeć po kilku dniach i powiedzieć "o rany, ja wpłaciłem nie 11tys a 10500", "o rany, ja przelałem nie 1000zł a 100zł" albo "przelałem nie szkole a szwagrowi" - jest czasem bezcenne.

p. m.

Data: 2012-11-27 13:40:41
Autor: Kamil Jońca
udawane potwierdzenie przelewu z Inteligo
Marek <fake@fakeemail.com> writes:

[...]
takie potwierdzenie zlecenia jest jedyne co może mieć. W przypadku
bankowości elektronicznej nie widzę zastosowania tego typu
potwierdzenia.

No cóż, najwyraźniej nie przeżyłeś sytuacji, kiedy przelew zleciłeś,
bank go niezrealizował i co gorsza szedł w zaparte (Mi osobiście, też się to nie zdarzyło, ale znajomemu w nordei dość
dawno temu = owszem)

KJ

QOTD:
"I thought I saw a unicorn on the way over, but it was just a
horse with one of the horns broken off."

Data: 2012-11-28 08:02:14
Autor: Michal Tyrala
On Tue, 27 Nov 2012 00:10:55 -0800 (PST), Kris wrote:
> [...]
 Jak robisz przelew w marmurku/na poczcie itp dostajesz mniej więcej podobny dokument- kopie zlecenia przelewu

W PKO mnie juz malo co zdziwi, wiec dla pewnosci dopytam -- mozesz
zostac z takim okienkowym potwierdzeniem i anulowac to zlecenie, w
okienku badz internetem?

Jesli tak, nie mam pytan, jesli nie, to jednak *jest* co innego niz
sytuacja ktora się nie podoba Markowi...

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

udawane potwierdzenie przelewu z Inteligo