uderzenie bokiem

Data: 2016-01-13 09:28:52
Autor: twistedme
uderzenie bokiem
Witam.

Klasyk. 艢nieg na drodze, pod 艣niegiem l贸d, wje偶d偶a艂em z bocznej uliczki na t膮 g艂贸wn膮 oblodzon膮, kt贸ra jest pod k膮tem, bo to akurat zakr臋t, by膰 mo偶e za du偶o u艂a艅skiej fantazji, auto ze艣lizgn臋艂o si臋 i uderzy艂o przednim prawym ko艂em w kraw臋偶nik. Do艣膰 mocno, ale znowu bez przesady.

Objaw poza zrytym rantem alufelgi jest taki:

- jak jad臋 prosto to kierownica jest lekko skr臋cona w lewo
- jak skr臋c臋 kierownic臋 i puszcz臋, to niby wraca, ale go nosi na boki
- 艣ci膮ga auto na prawo

No i oczywi艣cie zaczyna si臋 m贸j ulubiony rajd po warsztatach :) W pierwszym go艣膰 mi powiedzia艂, 偶ebym pojecha艂 sobie na SKP i mi powiedz膮. Ok, mam "prawie znajomego" na takiej stacji wi臋c pojecha艂em.

- nic tu pod spodem nie wida膰, 偶eby by艂o krzywe... Trzeba rozbiera膰 wszystko po kolei i sprawdza膰. Ale to za 2 tyg. bo mamy w pip roboty.

Trzeci warsztat: "Skrzywiony mcpherson, do wymiany"

Dopyta艂em, czy chodzi o amortyzatory. Tak.

Co s膮dzicie o tej diagnozie? Na co zwr贸ci膰 uwag臋? Sk艂aniam si臋 do wymiany od razu po obu stronach, tak? Czy co艣 jeszcze od razu wymieni膰?

Z g贸ry dzi臋ki za porady.

Data: 2016-01-13 10:07:18
Autor: J.F.
uderzenie bokiem
U偶ytkownik "twistedme"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:56960ac3$0$653$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Pojechac do czwartego i piatego, az trafic na takiego co powie "o, tu widac".

Pierwsza sprawa - mogla sie skrzywic sama felga. Auto na podnosnik, pokrecic kolem, zobaczyc czy nie bije.

Dalej - od takiego uderzenia najbardziej obrywa wahacz. Ewentualnie punkty mocowania i rama.
Skutek uboczny - przestawiona zbieznosc.
Wygiecie amora ... imo - mozliwe, ale dosc malo prawdopodobne.
Jeszcze kwestia konstrukcji, czy tam nie ma jakis polaczen, ktore moglyby sie przestawic - ktos tu ostatnio pokazywal obejme kolumny, ktora trzymala sie na srubach, ale otwory miala sporo wieksze.

Geometria komputerowa moze sporo powiedziec, ale jesli cos pokrzywione, to szkoda placic dwa razy. Ale moze wystarczy tylko zbieznosc wyregulowac.

J.

Data: 2016-01-13 19:46:25
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
uderzenie bokiem

"J.F." 569613c9$0$702$65785112@news.neostrada.pl

Geometria komputerowa moze sporo powiedziec,

   "twistedme" 56960ac3$0$653$65785112@news.neostrada.pl

   > Trzeci warsztat: "Skrzywiony mcpherson, do wymiany"

W takim zawieszeniu jest jaka ,,geometria''?
Pytam tylko -- jeszcze nie drwi. :)
Panna Mercedes mia砤 ,,geometri'', ale od kiedy mam Volvo, nie
ma mowy o ,,geometrii'' zawieszenia. W salonie powiedziano mi,
縠 縜dne mcphersony (nawet te za 350 tysi阠y pln) nie maj :)
regulacji poza zbie縩o禼i. :) To jednoraz體ki -- skrzywisz co,
przestawisz -- i masz pow骴 do kupna nowego samochodu. Zanim
kupisz, mo縠sz wymieni amortyzator. Pono mo縩a czasami taki
amortyzator jako obr骳i...

W Pannie Mercedes jest pe硁e regulacje:

  prz骴: zbie縩o舵, pochylenie i wyprzedzenie
  ty: zbie縩o舵 i pochylenie

ale tylne ko砤 s trudne (potrzebne s pogi阾e klucze) do regulacji.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-01-13 20:12:27
Autor: J.F.
uderzenie bokiem
U縴tkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:n76625$2e0$1@node1.news.atman.pl...
[...]

geometria jak najbardziej jest, wszyskie parametry sa,  tylko ze, poza zbieznoscia, nieustawialne.

Ale nie ma takiej rzeczy, ktorej odpowiednio ciezkim mlotkiem nie daloby sie przestawic :-)

W salonie powiedziano mi,
縠 縜dne mcphersony (nawet te za 350 tysi阠y pln) nie maj :)
regulacji poza zbie縩o禼i. :)

WIdac trzeba kupic drozsze
http://www.kw-suspensions.pl/kw-clubsport-unibal-top-mounts-sway-bars/

To jednoraz體ki -- skrzywisz co,
przestawisz -- i masz pow骴 do kupna nowego samochodu.

Zalezy co skrzywisz - amor, wahacz ... ale  i samochod daje sie wyprostowac :-)

J.

Data: 2016-01-13 20:41:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
uderzenie bokiem

"J.F." 5696a1a0$0$660$65785112@news.neostrada.pl

geometria jak najbardziej jest, wszyskie parametry sa,  tylko ze, poza zbieznoscia, nieustawialne.

No w砤秐ie. :)

Ale nie ma takiej rzeczy, ktorej odpowiednio ciezkim mlotkiem nie daloby sie przestawic :-)

Niby tak, ale zdecydowanie 砤twiej skosi ni wyprostowa. :)

[...]

Co to jest wychylenie ko砤?

      Umo縧iwiaj one ustawienie pochylenia ko砤,
      w niekt髍ych zestawach r體nie regulacj wychylenia ko砤.

I jak dokonuje si tej regulacji? Krzywkami? ubami? Bezstopniowo?

To jednoraz體ki -- skrzywisz co,
przestawisz -- i masz pow骴 do kupna nowego samochodu.

Zalezy co skrzywisz - amor, wahacz ... ale  i samochod daje sie wyprostowac :-)

Lecz niekoniecznie poprzez regulacj geometrii.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-01-13 22:13:35
Autor: Adam
uderzenie bokiem
(...)
Co to jest wychylenie ko砤?

      Umo縧iwiaj one ustawienie pochylenia ko砤,
      w niekt髍ych zestawach r體nie regulacj wychylenia ko砤.

(...)

Mo縠 jak w helikopterze: przechy, wychy i pochy ;)

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-01-13 22:56:16
Autor: J.F.
uderzenie bokiem
U縴tkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:n7699e$5kq$1@node1.news.atman.pl...
[...]

tak jak widac - przestawia sie nieco gorny punkt mocowania amora, tzn pardon - kolumny McPhersona.

Nic na sile, wszystko mlotkiem :-)

J.

Data: 2016-01-13 23:29:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
uderzenie bokiem

"J.F." 5696c804$0$688$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Luzuje si dwie 秗ubeczki po bokach, obok podzia砮k?
odkow te luzuje si na czas regulacji?
Troch trudna regulacja. :)

[...]

Pono ,,na ramie'' blacharz prostuje to i owo tak, 縠 jest OK.
IMO metalu nie mo縩a gi辨 dowolnie -- bo metal (jako kryszta)
m阠zy si.

U mnie by硂 tak:

    () jesieni ubroku sprawdzaj眂y stwierdzi z潮 zbie縩o舵
    () poprzednie badania okresowe dawa硑 wynik typu: wszystko
       jak w nowym (wprost z salonu) samochodzie; nawet na tak
       ma砮 przebiegi (bardzo ma硂 je縟筷) jest zbyt dobrze.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-01-14 00:19:11
Autor: Tomasz Pyra
uderzenie bokiem
Dnia Wed, 13 Jan 2016 19:46:25 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisa(a):

> [...]

ma mowy o ,,geometrii'' zawieszenia. W salonie powiedziano mi,
縠 縜dne mcphersony (nawet te za 350 tysi阠y pln) nie maj :)

Co tam mog mie.
Np. mimo秗odowe 秗uby mocuj眂e zwrotnic z kolumn:
http://eautonaprawa.nazwa.pl/html/i2010/Q2/1004080059.PNG
G髍ne mocowania takie jak pokaza J.F.
Ale mimo秗odowe tuleje mocowania wahacza.

To jednoraz體ki -- skrzywisz co,
przestawisz -- i masz pow骴 do kupna nowego samochodu. Zanim
kupisz, mo縠sz wymieni amortyzator. Pono mo縩a czasami taki
amortyzator jako obr骳i...

Akurat obracanie amortyzatora nic nie da, a jak daje to znaczy 縠
amortyzator jest krzywy i tym bardziej nale縴 go wymieni.

Jeszcze co do "niejednoraz體kowo禼i" zawiesze z regulacj.
Je縠li po uderzeniu samoch骴 zacz背 krzywo jecha, to raczej nie przestawi
si na elementach regulowanych a co si po prostu wygi瓿o.
By mo縠 da si to wyregulowa 縠by ko硂 wr骳i硂 na miejsce, ale element
wygi阾y pozostaje wygi阾y - potencjalnie jest s砤bszy, albo dr笨ek b阣zie
pracowa nieosiowo i b阣zie si wygina podczas pracy.

No ale skoro takich fachowc體 spotka砮 w salonie Volvo, to albo kto Ci
po prostu ok砤ma bo liczy 縠 sprzeda Ci nowe cz甓ci, albo tacy fachowcy
tam pracuj, 縠 ju wiesz gdzie absolutnie nie nale縴 jecha w razie awarii
:)

Data: 2016-01-14 04:21:52
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
uderzenie bokiem

"Tomasz Pyra" z61rnr5l4ai7.z2z6ibb9zx2v.dlg@40tude.net

Co tam mog mie.
Np. mimo秗odowe 秗uby mocuj眂e zwrotnic z kolumn:
http://eautonaprawa.nazwa.pl/html/i2010/Q2/1004080059.PNG
G髍ne mocowania takie jak pokaza J.F.
Ale mimo秗odowe tuleje mocowania wahacza.

Pochylenie. Co z wyprzedzeniem?

[...]

Pono akurat mo縠 co da, bo w r罂nych po硂縠niach amortyzator
zachowauje si r罂nie i te r罂ne po硂縠nia s celowo przewidziane
przez obu producent體 -- amrtyzatora i samochodu.

Jeszcze co do "niejednoraz體kowo禼i" zawiesze z regulacj.
Je縠li po uderzeniu samoch骴 zacz背 krzywo jecha, to raczej nie przestawi
si na elementach regulowanych a co si po prostu wygi瓿o.

Zapewne tak.

By mo縠 da si to wyregulowa 縠by ko硂 wr骳i硂 na miejsce, ale element
wygi阾y pozostaje wygi阾y - potencjalnie jest s砤bszy, albo dr笨ek b阣zie
pracowa nieosiowo i b阣zie si wygina podczas pracy.

Zapewne co mo縩a wymieni -- oby nie ca砮 nadwozie. ;)

[...]

Mo縠 nie doszli秏y do porozumienia?
Mo縠 ten cz硂wiek mia na my秎i co innego ni na ustach.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-01-13 10:17:11
Autor: Trybun
uderzenie bokiem
W dniu 2016-01-13 o 09:28, twistedme pisze:
[...]

Skoro jest na pewno skrzywiony to wymieni膰 (obydwa). Jednak nie zawadzi na pocz膮tek sprawdzi膰 ustawienia geometrii k贸艂. Koszt niewielki, a mo偶e tu w艂a艣nie pies jest pogrzebany.

Data: 2016-01-13 10:59:35
Autor: yabba
uderzenie bokiem
U偶ytkownik "twistedme" <twistedme@o2.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:56960ac3$0$653$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Mia艂em bardzo podobne zdarzenie przy pr臋dko艣ci 5 km/h i u mnie skrzywi艂a si臋 piasta. Felga wygl膮da艂a za艣 na nietkni臋t膮.
Ko艂o uderzy艂o w kraw臋偶nik bokiem czy przodem?
Og贸lnie to mo偶e ulec skrzywieniu: felga, wahacz, sworze艅, zwrotnica, piasta, mocowanie amortyzatora do zwrotnicy, dr膮偶ek kierowniczy, mog膮 przesun膮膰 si臋 punkty mocowania wahacza do nadwozia (ale to przy mocnym walni臋ciu), mo偶e p臋kn膮膰 kord w oponie.
Zacznij od prze艂o偶enia ko艂a na ty艂 albo na zapas i zaobserwuj zachowanie samochodu. Mo偶e oberwa艂a tylko felga i opona. Potem badanie bicia piasty czujnikiem zegarowym, a potem badanie geometrii zawieszenia w dobrym warsztacie. Cz臋艣膰 warsztat贸w pomimo, 偶e ma dobre przyrz膮dy, to nie potrafi interpretowa膰 wynik贸w.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-01-13 11:54:24
Autor: twistedme
uderzenie bokiem
[...]

I jak tu si臋 nie wkurw&^%膰!

Pojecha艂em na 3. konkurencyjn膮 stacj臋. I powiedzia艂em, 偶e maj膮 wszystko sprawdzi膰, bo nie jestem pewny diagnozy.

Amortyzatory oczywi艣cie ksi膮偶kowo - twierdzi艂, 偶e sprawdzone wszystkie k膮ty i s膮 idealne. Powiedzia艂, 偶e geometria by艂a przestawiona, ale da艂o si臋 to bez problemu skorygowa膰. Kierownica ju偶 si臋 oczywi艣cie wyprostowa艂a i nie 艣ci膮ga. Tak偶e dam tylko felg臋 do naprawy, opon臋 do sprawdzenia, wywa偶臋 i my艣l臋, 偶e temat zamkni臋ty.

Wielkie dzi臋ki, ju偶 by艂em w艂a艣ciwie zdecydowany ma te amory, bo go艣膰 m贸wi艂 z du偶ym przekonaniem, 偶e jest skrzywiony... Bez potrzeby wywali艂bym prawie 1000z艂.

Data: 2016-01-13 12:28:47
Autor: yabba
uderzenie bokiem
U偶ytkownik "twistedme" <twistedme@o2.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:56962cdf$0$22843$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Kt贸ry k膮t by艂 przestawiony i wymaga艂 regulacji?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-01-13 12:51:10
Autor: twistedme
uderzenie bokiem
W dniu 2016-01-13 o 12:28, yabba pisze:
[...]

Nie wiedzia艂em, 偶e mam zapyta膰 :)

Data: 2016-01-13 13:01:23
Autor: yabba
uderzenie bokiem
U偶ytkownik "twistedme" <twistedme@o2.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:56963a2e$0$22836$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Chocia偶by z ciekawo艣ci si臋 dowiedzie膰, co by艂o uszkodzone i opisa膰 na grupie rozwi膮zanie tego problemu dla nast臋pnych pechowc贸w.
A tak mamy tylko du偶y opis problemu, pstryk i magicznie naprawione.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-01-13 13:06:32
Autor: twistedme
uderzenie bokiem
W dniu 2016-01-13 o 13:01, yabba pisze:
[...]

Nie s膮dzi艂em, 偶e konieczno艣膰 ustawienia zbie偶no艣ci jest traktowana jako awaria, skoro da si臋 wyregulowa膰 :) Raczej w艂a艣nie jako regulacja, wi臋c nie dopytywa艂em...

Cytuj臋 co mi powiedzia艂:

"Amortyzatory s膮 w porz膮dku, bo sprawdza艂em k膮ty i s膮 zgodne z ksi膮偶k膮. Geometria by艂a przestawiona, by膰 mo偶e w贸zek (?) dosta艂, zrobi艂y si臋 jakie艣 napr臋偶enia, ale da艂o si臋 to wszystko wyregulowa膰 i nic nie 艣ci膮ga, jak by jeszcze co艣 by艂o nie tak, to proponuj臋 wywa偶y膰 ko艂o, ale jak si臋 przejecha艂em, to dla mnie jest wszystko ok."

Data: 2016-01-13 13:16:13
Autor: yabba
uderzenie bokiem
U偶ytkownik "twistedme" <twistedme@o2.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:56963dc8$0$644$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Z jego s艂贸w wnioskuj臋, 偶e co艣 si臋 jednak ugi臋艂o od uderzenia, ale mniej ni偶 zakresie mo偶liwej regulacji. Dlatego obesz艂o si臋 bez wymiany element贸w.
S膮 samochody, gdzie nie ma regulacji niekt贸rych k膮t贸w i trzeba wymienia膰 elementy.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-01-13 20:00:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
uderzenie bokiem

"yabba" 56963f07$0$690$65785112@news.neostrada.pl

Z jego s丑w wnioskuj, 縠 co si jednak ugi瓿o od uderzenia, ale mniej ni zakresie mo縧iwej regulacji. Dlatego obesz硂 si bez wymiany element體.
S samochody, gdzie nie ma regulacji niekt髍ych k眛體 i trzeba wymienia elementy.

Pono wszystkie mcphersony pozbawione s regulacji wyprzedzenia
sworznia i pochylenia k蟪. W razie czego pozostaje:

     obr髏 amortyzatora, wymiana amortyzatora, gi阠ie/prostowanie u blacharza, wymiana samochodu

To pono samono秐e konstrukcje bez (cho鎎y szcz眛kowej) ramy.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-01-13 20:52:22
Autor: yabba
uderzenie bokiem
U縴tkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisa w wiadomo禼i news:n766ug$38q$1node1.news.atman.pl...

[...]

Zakres mo縧iwych regulacji zale縴 od modelu samochodu. W Samarze i Golfie I oraz II by砤 regulacja pochylenia ko砤.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-01-13 20:59:09
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
uderzenie bokiem

"yabba" 5696a9f0$0$688$65785112@news.neostrada.pl

Zakres mo縧iwych regulacji zale縴 od modelu samochodu. W Samarze i Golfie I oraz II by砤 regulacja pochylenia ko砤.

Czyli w Volvo ok砤mali mnie? Czy mo縠 ta regulacja to obr髏
amortyzatora? Jest regulacja 秗ubami, czy jaka skokowa?

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-01-13 21:13:55
Autor: yabba
uderzenie bokiem
U縴tkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisa w wiadomo禼i news:n76aah$6nv$1node1.news.atman.pl...

[...]

Niekoniecznie Ci ok砤mali. Twoje Volvo mo縠 mie nieregulowalne k眛y.
Napisz jeszcze raz: mo縧iwo舵 regulacji zale縴 od modelu samochodu.
W tych co widzia砮m, to pochylenie ko砤 regulowa硂 si 秗ubami mimo秗odowymi.

Poszukaj instrukcji serwisowej do Volvo i tam powinno to by wyszczeg髄nione.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-01-13 23:36:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
uderzenie bokiem

"yabba" 5696aefc$0$22826$65785112@news.neostrada.pl

Czyli w Volvo ok砤mali mnie? Czy mo縠 ta regulacja to obr髏
amortyzatora? Jest regulacja 秗ubami, czy jaka skokowa?

Niekoniecznie Ci ok砤mali. Twoje Volvo mo縠 mie nieregulowalne k眛y.

M體ili, 縠 tak ma ka縟y samoch骴 oparty o mcpherson.
Spyta砮m, czy Volva za 350 tysi阠y te -- odparli,
縠 nie tylko wszystkie Volva, ale wszystkie samochody
z mcphersonem. Wg nich s jakie szcz眛kowe regulacje
typu obr髏 amortyzatora czy wymiana amortyzatora, ale
og髄nie -- po prostu samoch骴 starzeje si...

Konstrukcja jednorazowa, ale tania.

Napisz jeszcze raz: mo縧iwo舵 regulacji zale縴 od modelu samochodu.
W tych co widzia砮m, to pochylenie ko砤 regulowa硂 si 秗ubami mimo秗odowymi.

A wyprzedzenie sworznia zwrotnicy?
(to, co odpowiada za samoprostowanie k蟪 i kontrowanie do wiatru bocznego)

Data: 2016-01-14 00:46:41
Autor: yabba
uderzenie bokiem
U縴tkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisa w wiadomo禼i news:n76jk9$gdc$1node1.news.atman.pl...

[...]

To tu ju min阬i si z prawd.

[...]

Ale wysz硑 Ci jakies problemy z geometri zawieszenia czy tak tylko sobie rozmawiasz z mechanikami w ASO Volvo?

Konstrukcja jednorazowa, ale tania.

Ma砤 ilo舵 cz甓ci jest wl倍nie zalet McPhersona. Ale wszystkie wymiary s tam ze sob powi眤ane. Ruszysz jedno, to ca硂舵 si rozje糳縜.

[...]

Chyba (nie pami阾am dok砤dnie i mog zmy秎a) da硂 si regulowa d硊go舵 zastrza硊 przedniego wahacza poprzez przek砤danie podk砤dek z jednej strony silentbloku na drug. Powodowa硂 to przesuwanie ko砤 wzgl阣em g髍nego mocowania amortyzatora.
Szczeg蟪 D na rysunku z linka:
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=45515&start=60

Data: 2016-01-14 04:37:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
uderzenie bokiem

"yabba" 5696e0db$0$688$65785112@news.neostrada.pl

M體ili, 縠 tak ma ka縟y samoch骴 oparty o mcpherson.

To tu ju min阬i si z prawd.

Patrz眂 na rysunki z tego w眛ku -- chyba tak.

[...]

To by szef mechanik體. Nie mam problem體 z zawieszeniem.

Data: 2016-01-14 01:00:12
Autor: Tomasz Pyra
uderzenie bokiem
Dnia Wed, 13 Jan 2016 23:36:12 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisa(a):

A wyprzedzenie sworznia zwrotnicy?
(to, co odpowiada za samoprostowanie k蟪 i kontrowanie do wiatru bocznego)

To czy auto skr阠a pod wiatr czy z wiatrem, to akurat kwestia zbie縩o禼i :)

Zbie縩y prz骴 skr阠a pod wiatr, rozbie縩y - z wiatrem.
Ty odwrotnie.

Data: 2016-01-14 04:27:52
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
uderzenie bokiem

"Tomasz Pyra" 1s4yun9a0a7cb.x6ts30lp2lj5.dlg@40tude.net

[...]

Wyprzedzenie nie pomaga przy pchaniu bocznym?

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-01-19 00:03:30
Autor: Tomasz Pyra
uderzenie bokiem
Dnia Thu, 14 Jan 2016 04:27:52 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisa(a):

[...]

Troch pewnie te.
Powoduje 縠 kierownica ch阾niej wraca do 秗odka, czyli te ch阾niej b阣zie
si tego 秗odka trzyma.

Data: 2016-01-19 13:31:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
uderzenie bokiem

"Tomasz Pyra" 9ti7byh8egmz.w3k6ik2amkja.dlg@40tude.net

Zbie縩y prz骴 skr阠a pod wiatr, rozbie縩y - z wiatrem.
Ty odwrotnie.

Wyprzedzenie nie pomaga przy pchaniu bocznym?

Troch pewnie te.

We w髗ek sklepowy -- b阣ziesz zna odpowied.
W takim sklepowym w髗ku sworze ma ujemne wyprzedzenie. :)
I jest tak dlatego, aby 砤two mo縩a by硂 tym w髗kiem sterowa
nie poprzez skr阠anie k蟪, ale poprzez skr阠anie ca砮go w髗ka.
W takim uk砤dzie (w髗ek przed sworzniem) ko砤 wspomagaj boczne
pchanie. Gdy sworze wyprzedza reszt (rower, motocykl, samoch骴)
boczne pchanie na karoseri ustawia ko砤 w pozycji kontrowania.

Powoduje 縠 kierownica ch阾niej wraca do 秗odka, czyli te
ch阾niej b阣zie si tego 秗odka trzyma.

Powoduje kontrowanie k蟪. Pochy砤 droga, boczny wiatr...
Popchni阠ie siode砶a roweru w prawo spowoduje skr阠enie
ko砤 w lewo. W sklepowym w髗ku jest odwrotnie, dzi阫i
czemu jest wra縧iwy na pchanie przyk砤dane nie do
k蟪, ale do ,,karoserii''.

Zbie縩e ko砤 po prostu 禼ieraj si. :)
Ale 縠 w trakcie jazdy maj (przynajmniej w Pannie Mercedes
tak by硂) tendencj do rozbiegania si, trzeba je ustawi
w lekkiej zbie縩o禼i.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-01-14 00:25:29
Autor: Tomasz Pyra
uderzenie bokiem
Dnia Wed, 13 Jan 2016 13:06:32 +0100, twistedme napisa(a):

Nie s眃zi砮m, 縠 konieczno舵 ustawienia zbie縩o禼i jest traktowana jako awaria, skoro da si wyregulowa :) Raczej w砤秐ie jako regulacja, wi阠 nie dopytywa砮m...

Podstawowa sprawa to wymaga zlokalizowania co si odkszta砪i硂 i czy
samoch骴 jest bezpieczny na drodze.

Uderzenie w ko硂 z ca潮 pewno禼i nie spowodowa硂 縠 dr笨ek kierowniczy
wkr阠i si na gwincie regulacyjnym, a pewnie co si w zawieszeniu
wygi瓿o.
I elementarne zasady bezpiecze駍twa nakazuj najpierw to odkszta砪enie
zlokalizowa i 秝iadomie zdecydowa czy samoch骴 nadaje si do naprawy
przez zmian d硊go禼i dr笨ka kierowniczego czy wymaga wymiany uszkodzonego
elementu.

"Amortyzatory s w porz眃ku, bo sprawdza砮m k眛y i s zgodne z ksi笨k. Geometria by砤 przestawiona, by mo縠 w髗ek (?) dosta, zrobi硑 si jakie napr昕enia, ale da硂 si to wszystko wyregulowa i nic nie 禼i眊a, jak by jeszcze co by硂 nie tak, to proponuj wywa縴 ko硂, ale jak si przejecha砮m, to dla mnie jest wszystko ok."

A to by Cytryn czy Gumiak? ;)

Data: 2016-01-14 00:38:05
Autor: Tomasz Pyra
uderzenie bokiem
Dnia Wed, 13 Jan 2016 13:06:32 +0100, twistedme napisa(a):

Cytuj co mi powiedzia:

A tak jeszcze zapytam - czy mi阣zy uderzeniem, a "napraw" kto sprawdzi
ci秐ienie w oponach?

Bo akurat przelecenie bokiem przez kraw昕nik potrafi nawet niczego nie
zgi辨, a spu禼i tylko cz甓 powietrza z ko砤.

Data: 2016-01-13 23:09:43
Autor: PiteR
uderzenie bokiem
na  ** p.m.s **  twistedme pisze tak:

Pojecha砮m na 3. konkurencyjn stacj. I powiedzia砮m, 縠 maj
wszystko sprawdzi, bo nie jestem pewny diagnozy.

Amortyzatory oczywi禼ie ksi笨kowo - twierdzi, 縠 sprawdzone
wszystkie k眛y i s idealne. Powiedzia, 縠 geometria by砤
przestawiona, ale da硂 si to bez problemu skorygowa. Kierownica
ju si oczywi禼ie wyprostowa砤 i nie 禼i眊a.

A to ciekawe, geometria sie zepsu砤, chyba na gwintach dr笨k體 :)

Je秎i kierownica posz砤 w lewo to znaczy 縠 ko砤 zrobi硑 si rozbie縩e czyli prawy dr笨ek si "skr骳i". Poluzowali nakr阾k i wyd硊縴li dr笨ek.

--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

Data: 2016-01-13 13:10:52
Autor: Jacek
uderzenie bokiem
W dniu 2016-01-13 o 09:28, twistedme pisze:

- jak jad臋 prosto to kierownica jest lekko skr臋cona w lewo
- jak skr臋c臋 kierownic臋 i puszcz臋, to niby wraca, ale go nosi na boki
- 艣ci膮ga auto na prawo
We藕 miark臋 i zmierz odleg艂o艣膰 pomi臋dzy ko艂ami ty艂-prz贸d z lewej i z prawej strony. Ja mia艂em kiedy艣 podobnie. W SKP stwierdzili, 偶e geometria cud-mi贸d, amortyzatory 80%, musi by膰 dobrze. Tymczasem przy uderzeniu poci膮gn臋艂o jaki艣 element do ty艂u i odleg艂o艣膰 ta by艂a u mnie o kilkana艣cie mm mniejsza. Objawy mia艂em identyczne. Pomog艂o wyci膮ganie u blacharza.
Jacek

Data: 2016-01-16 11:47:32
Autor: twistedme
uderzenie bokiem
[...]

By艂oby za pi臋knie...

Wszystko w zasadzie by艂o ok do pr臋dko艣ci 80-90mk/h. Powy偶ej s艂ycha膰 takie 艂uuu, 艂uuu, 艂uuu :)

Pojecha艂em do wulkanizatora, wywa偶y艂 mi ko艂a i opony zamieni艂 miejscami. Zero poprawy, buczenie nadal tak samo, po tej samej stronie. W poniedzia艂ek jad臋 dalej diagnozowa膰. Piasta?

Data: 2016-01-16 13:26:55
Autor: yabba
uderzenie bokiem
U偶ytkownik "twistedme" <twistedme@o2.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:569a1fc4$0$22841$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Piasta i 艂o偶ysko do sprawdzenia.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-01-18 13:51:17
Autor: twistedme
uderzenie bokiem
W dniu 2016-01-16 o 13:26, yabba pisze:
[...]

Mog臋 kupi膰 za 575 fag, za 460 snr/ntn albo z drugiej strony jest Tora, kt贸ra jest wg allegro najpopularniejsza i zarazem najta艅sza - kosztuje 185z艂 i ma 3 lata gwarancji w por贸wnaniu do 2 lat w przypadku tych dro偶szych.

Ryzykowa膰 t膮 tanioch臋?

Data: 2016-01-18 14:00:31
Autor: twistedme
uderzenie bokiem
W dniu 2016-01-18 o 13:51, twistedme pisze:
[...]

aaa i jest napisane:

"TYLKO NA NASZEJ AUKCJI BIE呕NIA PIASTY JEST WZMACNIANA G艁臉BOKIM HARTOWANIEM"

Data: 2016-01-18 14:14:21
Autor: yabba
uderzenie bokiem
U偶ytkownik "twistedme" <twistedme@o2.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:569ce1ee$0$641$65785112news.neostrada.pl...
[...]

wed艂ug niemieckiej/szwajcarskiej/japo艅skiej/ameryka艅skiej* technologii. :)))

* - niepotrzebne skre艣li膰

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-01-18 14:10:35
Autor: yabba
uderzenie bokiem
U偶ytkownik "twistedme" <twistedme@o2.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:569cdfc3$0$655$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Oczywi艣cie, kto艣 musi by膰 beta testerem. :)
Jaki jest koszt wymiany 艂o偶yska?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-01-19 14:14:14
Autor: twistedme
uderzenie bokiem
W dniu 2016-01-18 o 14:10, yabba pisze:
[...]

80 z艂.

Tak偶e w wypadku uszkodzona zosta艂a piasta/艂o偶ysko. Po wymianie 偶adnych efekt贸w d藕wi臋kowych. Teraz ju偶 wiem do czego to por贸wna膰 :) Efekt by艂 taki jakbym powoli wje偶d偶a艂 i zje偶d偶a艂 ko艂em na ten namalowany chropowat膮/wypuk艂膮 farb膮 pasek, kt贸re czasem s膮 namalowane na poboczach jezdni.

uderzenie bokiem