Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   uderzenie bokiem

uderzenie bokiem

Data: 2016-01-13 10:07:18
Autor: J.F.
uderzenie bokiem
UĹźytkownik "twistedme"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:56960ac3$0$653$65785112@news.neostrada.pl...
Klasyk. Śnieg na drodze, pod śniegiem lód, wjeżdżałem z bocznej uliczki na tą główną oblodzoną, która jest pod kątem, bo to akurat zakręt, być może za dużo ułańskiej fantazji, auto ześlizgnęło się i uderzyło przednim prawym kołem w krawężnik. Dość mocno, ale znowu bez przesady.

Trzeci warsztat: "Skrzywiony mcpherson, do wymiany"
Dopytałem, czy chodzi o amortyzatory. Tak.
Co sądzicie o tej diagnozie? Na co zwrócić uwagę? Skłaniam się do wymiany od razu po obu stronach, tak? Czy coś jeszcze od razu wymienić?

Pojechac do czwartego i piatego, az trafic na takiego co powie "o, tu widac".

Pierwsza sprawa - mogla sie skrzywic sama felga. Auto na podnosnik, pokrecic kolem, zobaczyc czy nie bije.

Dalej - od takiego uderzenia najbardziej obrywa wahacz. Ewentualnie punkty mocowania i rama.
Skutek uboczny - przestawiona zbieznosc.
Wygiecie amora ... imo - mozliwe, ale dosc malo prawdopodobne.
Jeszcze kwestia konstrukcji, czy tam nie ma jakis polaczen, ktore moglyby sie przestawic - ktos tu ostatnio pokazywal obejme kolumny, ktora trzymala sie na srubach, ale otwory miala sporo wieksze.

Geometria komputerowa moze sporo powiedziec, ale jesli cos pokrzywione, to szkoda placic dwa razy. Ale moze wystarczy tylko zbieznosc wyregulowac.

J.

Data: 2016-01-13 19:46:25
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
uderzenie bokiem

"J.F." 569613c9$0$702$65785112@news.neostrada.pl

Geometria komputerowa moze sporo powiedziec,

   "twistedme" 56960ac3$0$653$65785112@news.neostrada.pl

   > Trzeci warsztat: "Skrzywiony mcpherson, do wymiany"

W takim zawieszeniu jest jakaś ,,geometria''?
Pytam tylko -- jeszcze nie drwię. :)
Panna Mercedes miała ,,geometrię'', ale od kiedy mam Volvo, nie
ma mowy o ,,geometrii'' zawieszenia. W salonie powiedziano mi,
że żadne mcphersony (nawet te za 350 tysięcy pln) nie mają :)
regulacji poza zbieżnością. :) To jednorazówki -- skrzywisz coś,
przestawisz -- i masz powód do kupna nowego samochodu. Zanim
kupisz, możesz wymienić amortyzator. Ponoć można czasami taki
amortyzator jakoś obrócić...

W Pannie Mercedes jest pełne regulacje:

  przód: zbieżność, pochylenie i wyprzedzenie
  tył: zbieżność i pochylenie

ale tylne koła są trudne (potrzebne są pogięte klucze) do regulacji.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Data: 2016-01-13 20:12:27
Autor: J.F.
uderzenie bokiem
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n76625$2e0$1@node1.news.atman.pl...
"J.F." 569613c9$0$702$65785112@news.neostrada.pl
Trzeci warsztat: "Skrzywiony mcpherson, do wymiany"

W takim zawieszeniu jest jakaś ,,geometria''?
Pytam tylko -- jeszcze nie drwię. :)
Panna Mercedes miała ,,geometrię'', ale od kiedy mam Volvo, nie
ma mowy o ,,geometrii'' zawieszenia.

geometria jak najbardziej jest, wszyskie parametry sa,  tylko ze, poza zbieznoscia, nieustawialne.

Ale nie ma takiej rzeczy, ktorej odpowiednio ciezkim mlotkiem nie daloby sie przestawic :-)

W salonie powiedziano mi,
że żadne mcphersony (nawet te za 350 tysięcy pln) nie mają :)
regulacji poza zbieżnością. :)

WIdac trzeba kupic drozsze
http://www.kw-suspensions.pl/kw-clubsport-unibal-top-mounts-sway-bars/

To jednorazówki -- skrzywisz coś,
przestawisz -- i masz powód do kupna nowego samochodu.

Zalezy co skrzywisz - amor, wahacz ... ale  i samochod daje sie wyprostowac :-)

J.

Data: 2016-01-13 20:41:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
uderzenie bokiem

"J.F." 5696a1a0$0$660$65785112@news.neostrada.pl

geometria jak najbardziej jest, wszyskie parametry sa,  tylko ze, poza zbieznoscia, nieustawialne.

No właśnie. :)

Ale nie ma takiej rzeczy, ktorej odpowiednio ciezkim mlotkiem nie daloby sie przestawic :-)

Niby tak, ale zdecydowanie łatwiej skosić niż wyprostować. :)

W salonie powiedziano mi,
że żadne mcphersony (nawet te za 350 tysięcy pln) nie mają :)
regulacji poza zbieżnością. :)

WIdac trzeba kupic drozsze
http://www.kw-suspensions.pl/kw-clubsport-unibal-top-mounts-sway-bars/

Co to jest wychylenie koła?

      Umożliwiają one ustawienie pochylenia koła,
      w niektórych zestawach również regulację wychylenia koła.

I jak dokonuje się tej regulacji? Krzywkami? Śrubami? Bezstopniowo?

To jednorazówki -- skrzywisz coś,
przestawisz -- i masz powód do kupna nowego samochodu.

Zalezy co skrzywisz - amor, wahacz ... ale  i samochod daje sie wyprostowac :-)

Lecz niekoniecznie poprzez regulację geometrii.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Data: 2016-01-13 22:13:35
Autor: Adam
uderzenie bokiem
W dniu 2016-01-13 o 20:41, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
(...)
Co to jest wychylenie koła?

      Umożliwiają one ustawienie pochylenia koła,
      w niektórych zestawach również regulację wychylenia koła.

(...)

Może jak w helikopterze: przechył, wychył i pochył ;)


--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-01-13 22:56:16
Autor: J.F.
uderzenie bokiem
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n7699e$5kq$1@node1.news.atman.pl...
"J.F." 5696a1a0$0$660$65785112@news.neostrada.pl
W salonie powiedziano mi,
że żadne mcphersony (nawet te za 350 tysięcy pln) nie mają :)
regulacji poza zbieżnością. :)

WIdac trzeba kupic drozsze
http://www.kw-suspensions.pl/kw-clubsport-unibal-top-mounts-sway-bars/

I jak dokonuje się tej regulacji? Krzywkami? Śrubami? Bezstopniowo?

tak jak widac - przestawia sie nieco gorny punkt mocowania amora, tzn pardon - kolumny McPhersona.

To jednorazówki -- skrzywisz coś,
przestawisz -- i masz powód do kupna nowego samochodu.
Zalezy co skrzywisz - amor, wahacz ... ale  i samochod daje sie wyprostowac :-)
Lecz niekoniecznie poprzez regulację geometrii.

Nic na sile, wszystko mlotkiem :-)



J.

Data: 2016-01-13 23:29:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
uderzenie bokiem

"J.F." 5696c804$0$688$65785112@news.neostrada.pl

http://www.kw-suspensions.pl/kw-clubsport-unibal-top-mounts-sway-bars/

I jak dokonuje się tej regulacji? Krzywkami? Śrubami? Bezstopniowo?

tak jak widac - przestawia sie nieco gorny punkt mocowania amora, tzn pardon - kolumny McPhersona.

Luzuje się dwie śrubeczki po bokach, obok podziałek?
Środkową też luzuje się na czas regulacji?
Trochę trudna regulacja. :)

To jednorazówki -- skrzywisz coś,
przestawisz -- i masz powód do kupna nowego samochodu.
Zalezy co skrzywisz - amor, wahacz ... ale  i samochod daje sie wyprostowac :-)
Lecz niekoniecznie poprzez regulację geometrii.

Nic na sile, wszystko mlotkiem :-)

Ponoć ,,na ramie'' blacharz prostuje to i owo tak, że jest OK.
IMO metalu nie można giąć dowolnie -- bo metal (jako kryształ)
męczy się.


U mnie było tak:

    () jesienią ubroku sprawdzający stwierdził złą zbieżność
    () poprzednie badania okresowe dawały wynik typu: wszystko
       jak w nowym (wprost z salonu) samochodzie; nawet na tak
       małe przebiegi (bardzo mało jeżdżę) jest zbyt dobrze.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Data: 2016-01-14 00:19:11
Autor: Tomasz Pyra
uderzenie bokiem
Dnia Wed, 13 Jan 2016 19:46:25 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

"J.F." 569613c9$0$702$65785112@news.neostrada.pl

Geometria komputerowa moze sporo powiedziec,

   "twistedme" 56960ac3$0$653$65785112@news.neostrada.pl

   > Trzeci warsztat: "Skrzywiony mcpherson, do wymiany"

W takim zawieszeniu jest jakaś ,,geometria''?
Pytam tylko -- jeszcze nie drwię. :)
Panna Mercedes miała ,,geometrię'', ale od kiedy mam Volvo, nie
ma mowy o ,,geometrii'' zawieszenia. W salonie powiedziano mi,
że żadne mcphersony (nawet te za 350 tysięcy pln) nie mają :)
regulacji poza zbieżnością. :)

Coś tam mogą mieć.
Np. mimośrodowe śruby mocujące zwrotnicę z kolumną:
http://eautonaprawa.nazwa.pl/html/i2010/Q2/1004080059.PNG
Górne mocowania takie jak pokazał J.F.
Ale mimośrodowe tuleje mocowania wahacza.

To jednorazówki -- skrzywisz coś,
przestawisz -- i masz powód do kupna nowego samochodu. Zanim
kupisz, możesz wymienić amortyzator. Ponoć można czasami taki
amortyzator jakoś obrócić...

Akurat obracanie amortyzatora nic nie da, a jak daje to znaczy że
amortyzator jest krzywy i tym bardziej należy go wymienić.

Jeszcze co do "niejednorazówkowości" zawieszeń z regulacją.
Jeżeli po uderzeniu samochód zaczął krzywo jechać, to raczej nie przestawił
się na elementach regulowanych a coś się po prostu wygięło.
Być może da się to wyregulować żeby koło wróciło na miejsce, ale element
wygięty pozostaje wygięty - potencjalnie jest słabszy, albo drążek będzie
pracował nieosiowo i będzie się wyginał podczas pracy.

No ale skoro takich fachowców spotkałeś w salonie Volvo, to albo ktoś Cię
po prostu okłamał bo liczył że sprzeda Ci nowe części, albo tacy fachowcy
tam pracują, że już wiesz gdzie absolutnie nie należy jechać w razie awarii
:)

Data: 2016-01-14 04:21:52
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
uderzenie bokiem

"Tomasz Pyra" z61rnr5l4ai7.z2z6ibb9zx2v.dlg@40tude.net

Coś tam mogą mieć.
Np. mimośrodowe śruby mocujące zwrotnicę z kolumną:
http://eautonaprawa.nazwa.pl/html/i2010/Q2/1004080059.PNG
Górne mocowania takie jak pokazał J.F.
Ale mimośrodowe tuleje mocowania wahacza.

Pochylenie. Co z wyprzedzeniem?

To jednorazówki -- skrzywisz coś,
przestawisz -- i masz powód do kupna nowego samochodu. Zanim
kupisz, możesz wymienić amortyzator. Ponoć można czasami taki
amortyzator jakoś obrócić...

Akurat obracanie amortyzatora nic nie da, a jak daje to znaczy że
amortyzator jest krzywy i tym bardziej należy go wymienić.

Ponoć akurat może coś dać, bo w różnych położeniach amortyzator
zachowauje się różnie i te różne położenia są celowo przewidziane
przez obu producentów -- amrtyzatora i samochodu.

Jeszcze co do "niejednorazówkowości" zawieszeń z regulacją.
Jeżeli po uderzeniu samochód zaczął krzywo jechać, to raczej nie przestawił
się na elementach regulowanych a coś się po prostu wygięło.

Zapewne tak.

Być może da się to wyregulować żeby koło wróciło na miejsce, ale element
wygięty pozostaje wygięty - potencjalnie jest słabszy, albo drążek będzie
pracował nieosiowo i będzie się wyginał podczas pracy.

Zapewne coś można wymienić -- oby nie całe nadwozie. ;)

No ale skoro takich fachowców spotkałeś w salonie Volvo, to albo ktoś Cię
po prostu okłamał bo liczył że sprzeda Ci nowe części, albo tacy fachowcy
tam pracują, że już wiesz gdzie absolutnie nie należy jechać w razie awarii
:)

Może nie doszliśmy do porozumienia?
Może ten człowiek miał na myśli coś innego niż na ustach.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

uderzenie bokiem

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona