Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   uderzenie bokiem

uderzenie bokiem

Data: 2016-01-13 11:54:24
Autor: twistedme
uderzenie bokiem
W dniu 2016-01-13 o 09:28, twistedme pisze:
Witam.

Klasyk. Śnieg na drodze, pod śniegiem lód, wjeżdżałem z bocznej uliczki
na tą główną oblodzoną, która jest pod kątem, bo to akurat zakręt, być
może za dużo ułańskiej fantazji, auto ześlizgnęło się i uderzyło
przednim prawym kołem w krawężnik. Dość mocno, ale znowu bez przesady.

Objaw poza zrytym rantem alufelgi jest taki:

- jak jadę prosto to kierownica jest lekko skręcona w lewo
- jak skręcę kierownicę i puszczę, to niby wraca, ale go nosi na boki
- ściąga auto na prawo

No i oczywiście zaczyna się mój ulubiony rajd po warsztatach :) W
pierwszym gość mi powiedział, żebym pojechał sobie na SKP i mi powiedzą.
Ok, mam "prawie znajomego" na takiej stacji więc pojechałem.

- nic tu pod spodem nie widać, żeby było krzywe... Trzeba rozbierać
wszystko po kolei i sprawdzać. Ale to za 2 tyg. bo mamy w pip roboty.

Trzeci warsztat: "Skrzywiony mcpherson, do wymiany"

Dopytałem, czy chodzi o amortyzatory. Tak.

Co sądzicie o tej diagnozie? Na co zwrócić uwagę? Skłaniam się do
wymiany od razu po obu stronach, tak? Czy coś jeszcze od razu wymienić?

Z góry dzięki za porady.

I jak tu się nie wkurw&^%ć!

Pojechałem na 3. konkurencyjną stację. I powiedziałem, że mają wszystko sprawdzić, bo nie jestem pewny diagnozy.

Amortyzatory oczywiście książkowo - twierdził, że sprawdzone wszystkie kąty i są idealne. Powiedział, że geometria była przestawiona, ale dało się to bez problemu skorygować. Kierownica już się oczywiście wyprostowała i nie ściąga. Także dam tylko felgę do naprawy, oponę do sprawdzenia, wyważę i myślę, że temat zamknięty.

Wielkie dzięki, już byłem właściwie zdecydowany ma te amory, bo gość mówił z dużym przekonaniem, że jest skrzywiony... Bez potrzeby wywaliłbym prawie 1000zł.

Data: 2016-01-13 12:28:47
Autor: yabba
uderzenie bokiem
Użytkownik "twistedme" <twistedme@o2.pl> napisał w wiadomości news:56962cdf$0$22843$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2016-01-13 o 09:28, twistedme pisze:
Witam.

Klasyk. Śnieg na drodze, pod śniegiem lód, wjeżdżałem z bocznej uliczki
na tą główną oblodzoną, która jest pod kątem, bo to akurat zakręt, być
może za dużo ułańskiej fantazji, auto ześlizgnęło się i uderzyło
przednim prawym kołem w krawężnik. Dość mocno, ale znowu bez przesady.

Objaw poza zrytym rantem alufelgi jest taki:

- jak jadę prosto to kierownica jest lekko skręcona w lewo
- jak skręcę kierownicę i puszczę, to niby wraca, ale go nosi na boki
- ściąga auto na prawo

No i oczywiście zaczyna się mój ulubiony rajd po warsztatach :) W
pierwszym gość mi powiedział, żebym pojechał sobie na SKP i mi powiedzą.
Ok, mam "prawie znajomego" na takiej stacji więc pojechałem.

- nic tu pod spodem nie widać, żeby było krzywe... Trzeba rozbierać
wszystko po kolei i sprawdzać. Ale to za 2 tyg. bo mamy w pip roboty.

Trzeci warsztat: "Skrzywiony mcpherson, do wymiany"

Dopytałem, czy chodzi o amortyzatory. Tak.

Co sądzicie o tej diagnozie? Na co zwrócić uwagę? Skłaniam się do
wymiany od razu po obu stronach, tak? Czy coś jeszcze od razu wymienić?

Z góry dzięki za porady.

I jak tu się nie wkurw&^%ć!

Pojechałem na 3. konkurencyjną stację. I powiedziałem, że mają wszystko sprawdzić, bo nie jestem pewny diagnozy.

Amortyzatory oczywiście książkowo - twierdził, że sprawdzone wszystkie kąty i są idealne. Powiedział, że geometria była przestawiona, ale dało się to bez problemu skorygować. Kierownica już się oczywiście wyprostowała i nie ściąga. Także dam tylko felgę do naprawy, oponę do sprawdzenia, wyważę i myślę, że temat zamknięty.



Który kąt był przestawiony i wymagał regulacji?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-01-13 12:51:10
Autor: twistedme
uderzenie bokiem
W dniu 2016-01-13 o 12:28, yabba pisze:
Użytkownik "twistedme" <twistedme@o2.pl> napisał w wiadomości
news:56962cdf$0$22843$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2016-01-13 o 09:28, twistedme pisze:
Witam.

Klasyk. Śnieg na drodze, pod śniegiem lód, wjeżdżałem z bocznej uliczki
na tą główną oblodzoną, która jest pod kątem, bo to akurat zakręt, być
może za dużo ułańskiej fantazji, auto ześlizgnęło się i uderzyło
przednim prawym kołem w krawężnik. Dość mocno, ale znowu bez przesady.

Objaw poza zrytym rantem alufelgi jest taki:

- jak jadę prosto to kierownica jest lekko skręcona w lewo
- jak skręcę kierownicę i puszczę, to niby wraca, ale go nosi na boki
- ściąga auto na prawo

No i oczywiście zaczyna się mój ulubiony rajd po warsztatach :) W
pierwszym gość mi powiedział, żebym pojechał sobie na SKP i mi powiedzą.
Ok, mam "prawie znajomego" na takiej stacji więc pojechałem.

- nic tu pod spodem nie widać, żeby było krzywe... Trzeba rozbierać
wszystko po kolei i sprawdzać. Ale to za 2 tyg. bo mamy w pip roboty.

Trzeci warsztat: "Skrzywiony mcpherson, do wymiany"

Dopytałem, czy chodzi o amortyzatory. Tak.

Co sądzicie o tej diagnozie? Na co zwrócić uwagę? Skłaniam się do
wymiany od razu po obu stronach, tak? Czy coś jeszcze od razu wymienić?

Z góry dzięki za porady.

I jak tu się nie wkurw&^%ć!

Pojechałem na 3. konkurencyjną stację. I powiedziałem, że mają
wszystko sprawdzić, bo nie jestem pewny diagnozy.

Amortyzatory oczywiście książkowo - twierdził, że sprawdzone wszystkie
kąty i są idealne. Powiedział, że geometria była przestawiona, ale
dało się to bez problemu skorygować. Kierownica już się oczywiście
wyprostowała i nie ściąga. Także dam tylko felgę do naprawy, oponę do
sprawdzenia, wyważę i myślę, że temat zamknięty.



Który kąt był przestawiony i wymagał regulacji?

Nie wiedziałem, że mam zapytać :)

Data: 2016-01-13 13:01:23
Autor: yabba
uderzenie bokiem
Użytkownik "twistedme" <twistedme@o2.pl> napisał w wiadomości news:56963a2e$0$22836$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2016-01-13 o 12:28, yabba pisze:
Użytkownik "twistedme" <twistedme@o2.pl> napisał w wiadomości
news:56962cdf$0$22843$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2016-01-13 o 09:28, twistedme pisze:
I jak tu się nie wkurw&^%ć!

Pojechałem na 3. konkurencyjną stację. I powiedziałem, że mają
wszystko sprawdzić, bo nie jestem pewny diagnozy.

Amortyzatory oczywiście książkowo - twierdził, że sprawdzone wszystkie
kąty i są idealne. Powiedział, że geometria była przestawiona, ale
dało się to bez problemu skorygować. Kierownica już się oczywiście
wyprostowała i nie ściąga. Także dam tylko felgę do naprawy, oponę do
sprawdzenia, wyważę i myślę, że temat zamknięty.



Który kąt był przestawiony i wymagał regulacji?

Nie wiedziałem, że mam zapytać :)


Chociażby z ciekawości się dowiedzieć, co było uszkodzone i opisać na grupie rozwiązanie tego problemu dla następnych pechowców.
A tak mamy tylko duĹĽy opis problemu, pstryk i magicznie naprawione.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-01-13 13:06:32
Autor: twistedme
uderzenie bokiem
W dniu 2016-01-13 o 13:01, yabba pisze:
Użytkownik "twistedme" <twistedme@o2.pl> napisał w wiadomości
news:56963a2e$0$22836$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2016-01-13 o 12:28, yabba pisze:
Użytkownik "twistedme" <twistedme@o2.pl> napisał w wiadomości
news:56962cdf$0$22843$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2016-01-13 o 09:28, twistedme pisze:
I jak tu się nie wkurw&^%ć!

Pojechałem na 3. konkurencyjną stację. I powiedziałem, że mają
wszystko sprawdzić, bo nie jestem pewny diagnozy.

Amortyzatory oczywiście książkowo - twierdził, że sprawdzone wszystkie
kąty i są idealne. Powiedział, że geometria była przestawiona, ale
dało się to bez problemu skorygować. Kierownica już się oczywiście
wyprostowała i nie ściąga. Także dam tylko felgę do naprawy, oponę do
sprawdzenia, wyważę i myślę, że temat zamknięty.



Który kąt był przestawiony i wymagał regulacji?

Nie wiedziałem, że mam zapytać :)


Chociażby z ciekawości się dowiedzieć, co było uszkodzone i opisać na
grupie rozwiązanie tego problemu dla następnych pechowców.
A tak mamy tylko duĹĽy opis problemu, pstryk i magicznie naprawione.

Nie sądziłem, że konieczność ustawienia zbieżności jest traktowana jako awaria, skoro da się wyregulować :) Raczej właśnie jako regulacja, więc nie dopytywałem...

Cytuję co mi powiedział:

"Amortyzatory są w porządku, bo sprawdzałem kąty i są zgodne z książką. Geometria była przestawiona, być może wózek (?) dostał, zrobiły się jakieś naprężenia, ale dało się to wszystko wyregulować i nic nie ściąga, jak by jeszcze coś było nie tak, to proponuję wyważyć koło, ale jak się przejechałem, to dla mnie jest wszystko ok."

Data: 2016-01-13 13:16:13
Autor: yabba
uderzenie bokiem
Użytkownik "twistedme" <twistedme@o2.pl> napisał w wiadomości news:56963dc8$0$644$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2016-01-13 o 13:01, yabba pisze:
Użytkownik "twistedme" <twistedme@o2.pl> napisał w wiadomości
news:56963a2e$0$22836$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2016-01-13 o 12:28, yabba pisze:
Użytkownik "twistedme" <twistedme@o2.pl> napisał w wiadomości
news:56962cdf$0$22843$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2016-01-13 o 09:28, twistedme pisze:
I jak tu się nie wkurw&^%ć!

Pojechałem na 3. konkurencyjną stację. I powiedziałem, że mają
wszystko sprawdzić, bo nie jestem pewny diagnozy.

Amortyzatory oczywiście książkowo - twierdził, że sprawdzone wszystkie
kąty i są idealne. Powiedział, że geometria była przestawiona, ale
dało się to bez problemu skorygować. Kierownica już się oczywiście
wyprostowała i nie ściąga. Także dam tylko felgę do naprawy, oponę do
sprawdzenia, wyważę i myślę, że temat zamknięty.



Który kąt był przestawiony i wymagał regulacji?

Nie wiedziałem, że mam zapytać :)


Chociażby z ciekawości się dowiedzieć, co było uszkodzone i opisać na
grupie rozwiązanie tego problemu dla następnych pechowców.
A tak mamy tylko duĹĽy opis problemu, pstryk i magicznie naprawione.

Nie sądziłem, że konieczność ustawienia zbieżności jest traktowana jako awaria, skoro da się wyregulować :) Raczej właśnie jako regulacja, więc nie dopytywałem...

Cytuję co mi powiedział:

"Amortyzatory są w porządku, bo sprawdzałem kąty i są zgodne z książką. Geometria była przestawiona, być może wózek (?) dostał, zrobiły się jakieś naprężenia, ale dało się to wszystko wyregulować i nic nie ściąga, jak by jeszcze coś było nie tak, to proponuję wyważyć koło, ale jak się przejechałem, to dla mnie jest wszystko ok."


Z jego słów wnioskuję, że coś się jednak ugięło od uderzenia, ale mniej niż zakresie możliwej regulacji. Dlatego obeszło się bez wymiany elementów.
Są samochody, gdzie nie ma regulacji niektórych kątów i trzeba wymieniać elementy.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-01-13 20:00:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
uderzenie bokiem

"yabba" 56963f07$0$690$65785112@news.neostrada.pl

Z jego słów wnioskuję, że co¶ się jednak ugięło od uderzenia, ale mniej niż zakresie możliwej regulacji. Dlatego obeszło się bez wymiany elementów.
S± samochody, gdzie nie ma regulacji niektórych k±tów i trzeba wymieniać elementy.

Ponoć wszystkie mcphersony pozbawione s± regulacji wyprzedzenia
sworznia i pochylenia kół. W razie czego pozostaje:

     obrót amortyzatora, wymiana amortyzatora, gięcie/prostowanie u blacharza, wymiana samochodu

To ponoć samono¶ne konstrukcje bez (choćby szcz±tkowej) ramy.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Data: 2016-01-13 20:52:22
Autor: yabba
uderzenie bokiem
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomo¶ci news:n766ug$38q$1node1.news.atman.pl...

"yabba" 56963f07$0$690$65785112@news.neostrada.pl

Z jego słów wnioskuję, że co¶ się jednak ugięło od uderzenia, ale mniej niż zakresie możliwej regulacji. Dlatego obeszło się bez wymiany elementów.
S± samochody, gdzie nie ma regulacji niektórych k±tów i trzeba wymieniać elementy.

Ponoć wszystkie mcphersony pozbawione s± regulacji wyprzedzenia
sworznia i pochylenia kół. W razie czego pozostaje:

    obrót amortyzatora, wymiana amortyzatora, gięcie/prostowanie u blacharza, wymiana samochodu

To ponoć samono¶ne konstrukcje bez (choćby szcz±tkowej) ramy.



Zakres możliwych regulacji zależy od modelu samochodu. W Samarze i Golfie I oraz II była regulacja pochylenia koła.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-01-13 20:59:09
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
uderzenie bokiem

"yabba" 5696a9f0$0$688$65785112@news.neostrada.pl

Zakres możliwych regulacji zależy od modelu samochodu. W Samarze i Golfie I oraz II była regulacja pochylenia koła.

Czyli w Volvo okłamali mnie? Czy może ta regulacja to obrót
amortyzatora? Jest regulacja ¶rubami, czy jaka¶ skokowa?

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Data: 2016-01-13 21:13:55
Autor: yabba
uderzenie bokiem
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomo¶ci news:n76aah$6nv$1node1.news.atman.pl...

"yabba" 5696a9f0$0$688$65785112@news.neostrada.pl

Zakres możliwych regulacji zależy od modelu samochodu. W Samarze i Golfie I oraz II była regulacja pochylenia koła.

Czyli w Volvo okłamali mnie? Czy może ta regulacja to obrót
amortyzatora? Jest regulacja ¶rubami, czy jaka¶ skokowa?



Niekoniecznie Cię okłamali. Twoje Volvo może mieć nieregulowalne k±ty.
Napiszę jeszcze raz: możliwo¶ć regulacji zależy od modelu samochodu.
W tych co widziałem, to pochylenie koła regulowało się ¶rubami mimo¶rodowymi.

Poszukaj instrukcji serwisowej do Volvo i tam powinno to być wyszczególnione.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-01-13 23:36:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
uderzenie bokiem

"yabba" 5696aefc$0$22826$65785112@news.neostrada.pl

Czyli w Volvo okłamali mnie? Czy może ta regulacja to obrót
amortyzatora? Jest regulacja ¶rubami, czy jaka¶ skokowa?

Niekoniecznie Cię okłamali. Twoje Volvo może mieć nieregulowalne k±ty.

Mówili, że tak ma każdy samochód oparty o mcpherson.
Spytałem, czy Volva za 350 tysięcy też -- odparli,
że nie tylko wszystkie Volva, ale wszystkie samochody
z mcphersonem. Wg nich s± jakie¶ szcz±tkowe regulacje
typu obrót amortyzatora czy wymiana amortyzatora, ale
ogólnie -- po prostu samochód starzeje się...

Konstrukcja jednorazowa, ale tania.

Napiszę jeszcze raz: możliwo¶ć regulacji zależy od modelu samochodu.
W tych co widziałem, to pochylenie koła regulowało się ¶rubami mimo¶rodowymi.

A wyprzedzenie sworznia zwrotnicy?
(to, co odpowiada za samoprostowanie kół i kontrowanie do wiatru bocznego)

Poszukaj instrukcji serwisowej do Volvo i tam powinno to być wyszczególnione.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Data: 2016-01-14 00:46:41
Autor: yabba
uderzenie bokiem
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomo¶ci news:n76jk9$gdc$1node1.news.atman.pl...

"yabba" 5696aefc$0$22826$65785112@news.neostrada.pl

Czyli w Volvo okłamali mnie? Czy może ta regulacja to obrót
amortyzatora? Jest regulacja ¶rubami, czy jaka¶ skokowa?

Niekoniecznie Cię okłamali. Twoje Volvo może mieć nieregulowalne k±ty.

Mówili, że tak ma każdy samochód oparty o mcpherson.

To tu już minęli się z prawd±.

Spytałem, czy Volva za 350 tysięcy też -- odparli,
że nie tylko wszystkie Volva, ale wszystkie samochody
z mcphersonem. Wg nich s± jakie¶ szcz±tkowe regulacje
typu obrót amortyzatora czy wymiana amortyzatora, ale
ogólnie -- po prostu samochód starzeje się...


Ale wyszły Ci jakies problemy z geometri± zawieszenia czy tak tylko sobie rozmawiasz z mechanikami w ASO Volvo?

Konstrukcja jednorazowa, ale tania.

Mała ilo¶ć czę¶ci jest wl±¶nie zalet± McPhersona. Ale wszystkie wymiary s± tam ze sob± powi±zane. Ruszysz jedno, to cało¶ć się rozjeĽdża.


Napiszę jeszcze raz: możliwo¶ć regulacji zależy od modelu samochodu.
W tych co widziałem, to pochylenie koła regulowało się ¶rubami mimo¶rodowymi.

A wyprzedzenie sworznia zwrotnicy?
(to, co odpowiada za samoprostowanie kół i kontrowanie do wiatru bocznego)

Chyba (nie pamiętam dokładnie i mogę zmy¶lać) dało się regulować długo¶ć zastrzału przedniego wahacza poprzez przekładanie podkładek z jednej strony silentbloku na drug±. Powodowało to przesuwanie koła względem górnego mocowania amortyzatora.
Szczegół D na rysunku z linka:
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=45515&start=60


Poszukaj instrukcji serwisowej do Volvo i tam powinno to być wyszczególnione.


--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-01-14 04:37:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
uderzenie bokiem

"yabba" 5696e0db$0$688$65785112@news.neostrada.pl

Mówili, że tak ma każdy samochód oparty o mcpherson.

To tu już minęli się z prawd±.

Patrz±c na rysunki z tego w±tku -- chyba tak.

Spytałem, czy Volva za 350 tysięcy też -- odparli,
że nie tylko wszystkie Volva, ale wszystkie samochody
z mcphersonem. Wg nich s± jakie¶ szcz±tkowe regulacje
typu obrót amortyzatora czy wymiana amortyzatora, ale
ogólnie -- po prostu samochód starzeje się...

Ale wyszły Ci jakies problemy z geometri± zawieszenia czy
tak tylko sobie rozmawiasz z mechanikami w ASO Volvo?

To był szef mechaników. Nie mam problemów z zawieszeniem.

Konstrukcja jednorazowa, ale tania.

Mała ilo¶ć czę¶ci jest wl±¶nie zalet± McPhersona. Ale wszystkie wymiary
s± tam ze sob± powi±zane. Ruszysz jedno, to cało¶ć się rozjeĽdża.



Napiszę jeszcze raz: możliwo¶ć regulacji zależy od modelu samochodu.
W tych co widziałem, to pochylenie koła regulowało się ¶rubami mimo¶rodowymi.

A wyprzedzenie sworznia zwrotnicy?
(to, co odpowiada za samoprostowanie kół i kontrowanie do wiatru bocznego)

Chyba (nie pamiętam dokładnie i mogę zmy¶lać) dało się regulować
długo¶ć zastrzału przedniego wahacza poprzez przekładanie
podkładek z jednej strony silentbloku na drug±. Powodowało
to przesuwanie koła względem górnego mocowania amortyzatora.
Szczegół D na rysunku z linka:
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=45515&start=60

Poszukaj instrukcji serwisowej do Volvo i tam powinno to być wyszczególnione.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Data: 2016-01-14 01:00:12
Autor: Tomasz Pyra
uderzenie bokiem
Dnia Wed, 13 Jan 2016 23:36:12 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

A wyprzedzenie sworznia zwrotnicy?
(to, co odpowiada za samoprostowanie kół i kontrowanie do wiatru bocznego)

To czy auto skręca pod wiatr czy z wiatrem, to akurat kwestia zbieżno¶ci :)

Zbieżny przód skręca pod wiatr, rozbieżny - z wiatrem.
Tył odwrotnie.

Data: 2016-01-14 04:27:52
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
uderzenie bokiem

"Tomasz Pyra" 1s4yun9a0a7cb.x6ts30lp2lj5.dlg@40tude.net

A wyprzedzenie sworznia zwrotnicy?
(to, co odpowiada za samoprostowanie kół i kontrowanie do wiatru bocznego)

To czy auto skręca pod wiatr czy z wiatrem, to akurat kwestia zbieżno¶ci :)

Zbieżny przód skręca pod wiatr, rozbieżny - z wiatrem.
Tył odwrotnie.

Wyprzedzenie nie pomaga przy pchaniu bocznym?

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Data: 2016-01-19 00:03:30
Autor: Tomasz Pyra
uderzenie bokiem
Dnia Thu, 14 Jan 2016 04:27:52 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

"Tomasz Pyra" 1s4yun9a0a7cb.x6ts30lp2lj5.dlg@40tude.net

A wyprzedzenie sworznia zwrotnicy?
(to, co odpowiada za samoprostowanie kół i kontrowanie do wiatru bocznego)

To czy auto skręca pod wiatr czy z wiatrem, to akurat kwestia zbieżno¶ci :)

Zbieżny przód skręca pod wiatr, rozbieżny - z wiatrem.
Tył odwrotnie.

Wyprzedzenie nie pomaga przy pchaniu bocznym?

Trochę pewnie też.
Powoduje że kierownica chętniej wraca do ¶rodka, czyli też chętniej będzie
się tego ¶rodka trzymać.

Data: 2016-01-19 13:31:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
uderzenie bokiem

"Tomasz Pyra" 9ti7byh8egmz.w3k6ik2amkja.dlg@40tude.net

Zbieżny przód skręca pod wiatr, rozbieżny - z wiatrem.
Tył odwrotnie.

Wyprzedzenie nie pomaga przy pchaniu bocznym?

Trochę pewnie też.

WeĽ wózek sklepowy -- będziesz znał odpowiedĽ.
W takim sklepowym wózku sworzeń ma ujemne wyprzedzenie. :)
I jest tak dlatego, aby łatwo można było tym wózkiem sterować
nie poprzez skręcanie kół, ale poprzez skręcanie całego wózka.
W takim układzie (wózek przed sworzniem) koła wspomagaj± boczne
pchanie. Gdy sworzeń wyprzedza resztę (rower, motocykl, samochód)
boczne pchanie na karoserię ustawia koła w pozycji kontrowania.

Powoduje że kierownica chętniej wraca do ¶rodka, czyli też
chętniej będzie się tego ¶rodka trzymać.

Powoduje kontrowanie kół. Pochyła droga, boczny wiatr...
Popchnięcie siodełka roweru w prawo spowoduje skręcenie
koła w lewo. W sklepowym wózku jest odwrotnie, dzięki
czemu jest wrażliwy na pchanie przykładane nie do
kół, ale do ,,karoserii''.

Zbieżne koła po prostu ¶cieraj± się. :)
Ale że w trakcie jazdy maj± (przynajmniej w Pannie Mercedes
tak było) tendencję do rozbiegania się, trzeba je ustawić
w lekkiej zbieżno¶ci.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Data: 2016-01-14 00:25:29
Autor: Tomasz Pyra
uderzenie bokiem
Dnia Wed, 13 Jan 2016 13:06:32 +0100, twistedme napisał(a):

Nie s±dziłem, że konieczno¶ć ustawienia zbieżno¶ci jest traktowana jako awaria, skoro da się wyregulować :) Raczej wła¶nie jako regulacja, więc nie dopytywałem...

Podstawowa sprawa to wymaga zlokalizowania co się odkształciło i czy
samochód jest bezpieczny na drodze.

Uderzenie w koło z cał± pewno¶ci± nie spowodowało że dr±żek kierowniczy
wkręcił się na gwincie regulacyjnym, a pewnie co¶ się w zawieszeniu
wygięło.
I elementarne zasady bezpieczeństwa nakazuj± najpierw to odkształcenie
zlokalizować i ¶wiadomie zdecydować czy samochód nadaje się do naprawy
przez zmianę długo¶ci dr±żka kierowniczego czy wymaga wymiany uszkodzonego
elementu.


"Amortyzatory s± w porz±dku, bo sprawdzałem k±ty i s± zgodne z ksi±żk±. Geometria była przestawiona, być może wózek (?) dostał, zrobiły się jakie¶ naprężenia, ale dało się to wszystko wyregulować i nic nie ¶ci±ga, jak by jeszcze co¶ było nie tak, to proponuję wyważyć koło, ale jak się przejechałem, to dla mnie jest wszystko ok."

A to był Cytryn czy Gumiak? ;)

Data: 2016-01-14 00:38:05
Autor: Tomasz Pyra
uderzenie bokiem
Dnia Wed, 13 Jan 2016 13:06:32 +0100, twistedme napisał(a):

Cytuję co mi powiedział:

A tak jeszcze zapytam - czy między uderzeniem, a "napraw±" kto¶ sprawdził
ci¶nienie w oponach?

Bo akurat przelecenie bokiem przez krawężnik potrafi nawet niczego nie
zgi±ć, a spu¶cić tylko czę¶ć powietrza z koła.

Data: 2016-01-13 23:09:43
Autor: PiteR
uderzenie bokiem
na  ** p.m.s **  twistedme pisze tak:

Pojechałem na 3. konkurencyjn± stację. I powiedziałem, że maj±
wszystko sprawdzić, bo nie jestem pewny diagnozy.

Amortyzatory oczywi¶cie ksi±żkowo - twierdził, że sprawdzone
wszystkie k±ty i s± idealne. Powiedział, że geometria była
przestawiona, ale dało się to bez problemu skorygować. Kierownica
już się oczywi¶cie wyprostowała i nie ¶ci±ga.


A to ciekawe, geometria sie zepsuła, chyba na gwintach dr±żków :)

Je¶li kierownica poszła w lewo to znaczy że koła zrobiły się rozbieżne czyli prawy dr±żek się "skrócił". Poluzowali nakrętkę i wydłużyli dr±żek.


--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

uderzenie bokiem

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona