Data: 2016-01-13 11:54:24 | |
Autor: twistedme | |
uderzenie bokiem | |
W dniu 2016-01-13 o 09:28, twistedme pisze:
Witam.I jak tu się nie wkurw&^%ć! Pojechałem na 3. konkurencyjną stację. I powiedziałem, że mają wszystko sprawdzić, bo nie jestem pewny diagnozy. Amortyzatory oczywiście książkowo - twierdził, że sprawdzone wszystkie kąty i są idealne. Powiedział, że geometria była przestawiona, ale dało się to bez problemu skorygować. Kierownica już się oczywiście wyprostowała i nie ściąga. Także dam tylko felgę do naprawy, oponę do sprawdzenia, wyważę i myślę, że temat zamknięty. Wielkie dzięki, już byłem właściwie zdecydowany ma te amory, bo gość mówił z dużym przekonaniem, że jest skrzywiony... Bez potrzeby wywaliłbym prawie 1000zł. |
|
Data: 2016-01-13 12:28:47 | |
Autor: yabba | |
uderzenie bokiem | |
Użytkownik "twistedme" <twistedme@o2.pl> napisał w wiadomości news:56962cdf$0$22843$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2016-01-13 o 09:28, twistedme pisze: Który kąt był przestawiony i wymagał regulacji? -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2016-01-13 12:51:10 | |
Autor: twistedme | |
uderzenie bokiem | |
W dniu 2016-01-13 o 12:28, yabba pisze:
Użytkownik "twistedme" <twistedme@o2.pl> napisał w wiadomościNie wiedziałem, że mam zapytać :) |
|
Data: 2016-01-13 13:01:23 | |
Autor: yabba | |
uderzenie bokiem | |
Użytkownik "twistedme" <twistedme@o2.pl> napisał w wiadomości news:56963a2e$0$22836$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2016-01-13 o 12:28, yabba pisze: Chociażby z ciekawości się dowiedzieć, co było uszkodzone i opisać na grupie rozwiązanie tego problemu dla następnych pechowców. A tak mamy tylko duży opis problemu, pstryk i magicznie naprawione. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2016-01-13 13:06:32 | |
Autor: twistedme | |
uderzenie bokiem | |
W dniu 2016-01-13 o 13:01, yabba pisze:
Użytkownik "twistedme" <twistedme@o2.pl> napisał w wiadomościNie sądziłem, że konieczność ustawienia zbieżności jest traktowana jako awaria, skoro da się wyregulować :) Raczej właśnie jako regulacja, więc nie dopytywałem... Cytuję co mi powiedział: "Amortyzatory są w porządku, bo sprawdzałem kąty i są zgodne z książką. Geometria była przestawiona, być może wózek (?) dostał, zrobiły się jakieś naprężenia, ale dało się to wszystko wyregulować i nic nie ściąga, jak by jeszcze coś było nie tak, to proponuję wyważyć koło, ale jak się przejechałem, to dla mnie jest wszystko ok." |
|
Data: 2016-01-13 13:16:13 | |
Autor: yabba | |
uderzenie bokiem | |
Użytkownik "twistedme" <twistedme@o2.pl> napisał w wiadomości news:56963dc8$0$644$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2016-01-13 o 13:01, yabba pisze: Z jego słów wnioskuję, że coś się jednak ugięło od uderzenia, ale mniej niż zakresie możliwej regulacji. Dlatego obeszło się bez wymiany elementów. Są samochody, gdzie nie ma regulacji niektórych kątów i trzeba wymieniać elementy. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2016-01-13 20:00:36 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
uderzenie bokiem | |
"yabba" 56963f07$0$690$65785112@news.neostrada.pl Z jego słów wnioskuję, że co¶ się jednak ugięło od uderzenia, ale mniej niż zakresie możliwej regulacji. Dlatego obeszło się bez wymiany elementów. Ponoć wszystkie mcphersony pozbawione s± regulacji wyprzedzenia sworznia i pochylenia kół. W razie czego pozostaje: obrót amortyzatora, wymiana amortyzatora, gięcie/prostowanie u blacharza, wymiana samochodu To ponoć samono¶ne konstrukcje bez (choćby szcz±tkowej) ramy. -- .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2016-01-13 20:52:22 | |
Autor: yabba | |
uderzenie bokiem | |
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomo¶ci news:n766ug$38q$1node1.news.atman.pl...
Zakres możliwych regulacji zależy od modelu samochodu. W Samarze i Golfie I oraz II była regulacja pochylenia koła. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2016-01-13 20:59:09 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
uderzenie bokiem | |
"yabba" 5696a9f0$0$688$65785112@news.neostrada.pl Zakres możliwych regulacji zależy od modelu samochodu. W Samarze i Golfie I oraz II była regulacja pochylenia koła. Czyli w Volvo okłamali mnie? Czy może ta regulacja to obrót amortyzatora? Jest regulacja ¶rubami, czy jaka¶ skokowa? -- .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2016-01-13 21:13:55 | |
Autor: yabba | |
uderzenie bokiem | |
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomo¶ci news:n76aah$6nv$1node1.news.atman.pl...
Niekoniecznie Cię okłamali. Twoje Volvo może mieć nieregulowalne k±ty. Napiszę jeszcze raz: możliwo¶ć regulacji zależy od modelu samochodu. W tych co widziałem, to pochylenie koła regulowało się ¶rubami mimo¶rodowymi. Poszukaj instrukcji serwisowej do Volvo i tam powinno to być wyszczególnione. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2016-01-13 23:36:12 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
uderzenie bokiem | |
"yabba" 5696aefc$0$22826$65785112@news.neostrada.pl Czyli w Volvo okłamali mnie? Czy może ta regulacja to obrót Niekoniecznie Cię okłamali. Twoje Volvo może mieć nieregulowalne k±ty. Mówili, że tak ma każdy samochód oparty o mcpherson. Spytałem, czy Volva za 350 tysięcy też -- odparli, że nie tylko wszystkie Volva, ale wszystkie samochody z mcphersonem. Wg nich s± jakie¶ szcz±tkowe regulacje typu obrót amortyzatora czy wymiana amortyzatora, ale ogólnie -- po prostu samochód starzeje się... Konstrukcja jednorazowa, ale tania. Napiszę jeszcze raz: możliwo¶ć regulacji zależy od modelu samochodu. A wyprzedzenie sworznia zwrotnicy? (to, co odpowiada za samoprostowanie kół i kontrowanie do wiatru bocznego) Poszukaj instrukcji serwisowej do Volvo i tam powinno to być wyszczególnione. -- .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2016-01-14 00:46:41 | |
Autor: yabba | |
uderzenie bokiem | |
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomo¶ci news:n76jk9$gdc$1node1.news.atman.pl...
To tu już minęli się z prawd±. Spytałem, czy Volva za 350 tysięcy też -- odparli, Ale wyszły Ci jakies problemy z geometri± zawieszenia czy tak tylko sobie rozmawiasz z mechanikami w ASO Volvo? Konstrukcja jednorazowa, ale tania. Mała ilo¶ć czę¶ci jest wl±¶nie zalet± McPhersona. Ale wszystkie wymiary s± tam ze sob± powi±zane. Ruszysz jedno, to cało¶ć się rozjeĽdża.
Chyba (nie pamiętam dokładnie i mogę zmy¶lać) dało się regulować długo¶ć zastrzału przedniego wahacza poprzez przekładanie podkładek z jednej strony silentbloku na drug±. Powodowało to przesuwanie koła względem górnego mocowania amortyzatora. Szczegół D na rysunku z linka: http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=45515&start=60 Poszukaj instrukcji serwisowej do Volvo i tam powinno to być wyszczególnione. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2016-01-14 04:37:50 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
uderzenie bokiem | |
"yabba" 5696e0db$0$688$65785112@news.neostrada.pl Mówili, że tak ma każdy samochód oparty o mcpherson. To tu już minęli się z prawd±. Patrz±c na rysunki z tego w±tku -- chyba tak. Spytałem, czy Volva za 350 tysięcy też -- odparli, Ale wyszły Ci jakies problemy z geometri± zawieszenia czy To był szef mechaników. Nie mam problemów z zawieszeniem. Konstrukcja jednorazowa, ale tania. Mała ilo¶ć czę¶ci jest wl±¶nie zalet± McPhersona. Ale wszystkie wymiary Napiszę jeszcze raz: możliwo¶ć regulacji zależy od modelu samochodu. A wyprzedzenie sworznia zwrotnicy? Chyba (nie pamiętam dokładnie i mogę zmy¶lać) dało się regulować Poszukaj instrukcji serwisowej do Volvo i tam powinno to być wyszczególnione. -- .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2016-01-14 01:00:12 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
uderzenie bokiem | |
Dnia Wed, 13 Jan 2016 23:36:12 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
A wyprzedzenie sworznia zwrotnicy? To czy auto skręca pod wiatr czy z wiatrem, to akurat kwestia zbieżno¶ci :) Zbieżny przód skręca pod wiatr, rozbieżny - z wiatrem. Tył odwrotnie. |
|
Data: 2016-01-14 04:27:52 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
uderzenie bokiem | |
"Tomasz Pyra" 1s4yun9a0a7cb.x6ts30lp2lj5.dlg@40tude.net A wyprzedzenie sworznia zwrotnicy? To czy auto skręca pod wiatr czy z wiatrem, to akurat kwestia zbieżno¶ci :) Zbieżny przód skręca pod wiatr, rozbieżny - z wiatrem. Wyprzedzenie nie pomaga przy pchaniu bocznym? -- .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2016-01-19 00:03:30 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
uderzenie bokiem | |
Dnia Thu, 14 Jan 2016 04:27:52 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
"Tomasz Pyra" 1s4yun9a0a7cb.x6ts30lp2lj5.dlg@40tude.net Trochę pewnie też. Powoduje że kierownica chętniej wraca do ¶rodka, czyli też chętniej będzie się tego ¶rodka trzymać. |
|
Data: 2016-01-19 13:31:40 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
uderzenie bokiem | |
"Tomasz Pyra" 9ti7byh8egmz.w3k6ik2amkja.dlg@40tude.net Zbieżny przód skręca pod wiatr, rozbieżny - z wiatrem. Wyprzedzenie nie pomaga przy pchaniu bocznym? Trochę pewnie też. WeĽ wózek sklepowy -- będziesz znał odpowiedĽ. W takim sklepowym wózku sworzeń ma ujemne wyprzedzenie. :) I jest tak dlatego, aby łatwo można było tym wózkiem sterować nie poprzez skręcanie kół, ale poprzez skręcanie całego wózka. W takim układzie (wózek przed sworzniem) koła wspomagaj± boczne pchanie. Gdy sworzeń wyprzedza resztę (rower, motocykl, samochód) boczne pchanie na karoserię ustawia koła w pozycji kontrowania. Powoduje że kierownica chętniej wraca do ¶rodka, czyli też Powoduje kontrowanie kół. Pochyła droga, boczny wiatr... Popchnięcie siodełka roweru w prawo spowoduje skręcenie koła w lewo. W sklepowym wózku jest odwrotnie, dzięki czemu jest wrażliwy na pchanie przykładane nie do kół, ale do ,,karoserii''. Zbieżne koła po prostu ¶cieraj± się. :) Ale że w trakcie jazdy maj± (przynajmniej w Pannie Mercedes tak było) tendencję do rozbiegania się, trzeba je ustawić w lekkiej zbieżno¶ci. -- .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2016-01-14 00:25:29 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
uderzenie bokiem | |
Dnia Wed, 13 Jan 2016 13:06:32 +0100, twistedme napisał(a):
Nie s±dziłem, że konieczno¶ć ustawienia zbieżno¶ci jest traktowana jako awaria, skoro da się wyregulować :) Raczej wła¶nie jako regulacja, więc nie dopytywałem... Podstawowa sprawa to wymaga zlokalizowania co się odkształciło i czy samochód jest bezpieczny na drodze. Uderzenie w koło z cał± pewno¶ci± nie spowodowało że dr±żek kierowniczy wkręcił się na gwincie regulacyjnym, a pewnie co¶ się w zawieszeniu wygięło. I elementarne zasady bezpieczeństwa nakazuj± najpierw to odkształcenie zlokalizować i ¶wiadomie zdecydować czy samochód nadaje się do naprawy przez zmianę długo¶ci dr±żka kierowniczego czy wymaga wymiany uszkodzonego elementu. "Amortyzatory s± w porz±dku, bo sprawdzałem k±ty i s± zgodne z ksi±żk±. Geometria była przestawiona, być może wózek (?) dostał, zrobiły się jakie¶ naprężenia, ale dało się to wszystko wyregulować i nic nie ¶ci±ga, jak by jeszcze co¶ było nie tak, to proponuję wyważyć koło, ale jak się przejechałem, to dla mnie jest wszystko ok." A to był Cytryn czy Gumiak? ;) |
|
Data: 2016-01-14 00:38:05 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
uderzenie bokiem | |
Dnia Wed, 13 Jan 2016 13:06:32 +0100, twistedme napisał(a):
Cytuję co mi powiedział: A tak jeszcze zapytam - czy między uderzeniem, a "napraw±" kto¶ sprawdził ci¶nienie w oponach? Bo akurat przelecenie bokiem przez krawężnik potrafi nawet niczego nie zgi±ć, a spu¶cić tylko czę¶ć powietrza z koła. |
|
Data: 2016-01-13 23:09:43 | |
Autor: PiteR | |
uderzenie bokiem | |
na ** p.m.s ** twistedme pisze tak:
Pojechałem na 3. konkurencyjn± stację. I powiedziałem, że maj± A to ciekawe, geometria sie zepsuła, chyba na gwintach dr±żków :) Je¶li kierownica poszła w lewo to znaczy że koła zrobiły się rozbieżne czyli prawy dr±żek się "skrócił". Poluzowali nakrętkę i wydłużyli dr±żek. -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. |