udostepnianie dyskow w sieci lokalnej

Data: 2011-02-13 18:57:00
Autor: tuTomasz
udostepnianie dyskow w sieci lokalnej
Mam dwa komputery polaczone w siec lokalna aby mozna bylo wymieniac dane pomiedzy dyskami poszczegolnych jednostek.
Zeby to zrealizowac musialem udostepnic niektore dyski.
Wszystko dziala mi poprawnie ale moje dyski maga byc chyba widoczne takze z internetu. Co mozna zrobic aby w sieci wewnetrznej byly udostepnione a na zewnatrz nie?
Dodam ze na jednym jest windows XP prof. a na drugim XP home, do sieci lacze sie poprzez router z modemem do neostrady.

--
Tomasz

Data: 2011-02-13 19:19:36
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 13.02.2011 18:57, tuTomasz pisze:
Mam dwa komputery polaczone w siec lokalna aby mozna bylo wymieniac dane
pomiedzy dyskami poszczegolnych jednostek.

NTG

Data: 2011-02-13 19:43:24
Autor: Tomasz
udostepnianie dyskow w sieci lokalnej

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał

Mam dwa komputery polaczone w siec lokalna aby mozna bylo wymieniac dane
pomiedzy dyskami poszczegolnych jednostek.

NTG

Dzieki za wyczerpujaca informacje ale grupy bardzie juz odpowiedniej nie znalazlem.
Poprobuje moze na pl.misc.budowanie tam moze bardziej kumaja w komputerach.

--
Tomasz

Data: 2011-02-13 19:51:34
Autor: Przesmiewca
"Tomasz" <tutomasz44@gmail.com> napisał(a):

[...]

Nie dyskutuj z nim. Ma racje co prawda, ale nadziejesz sie za chwile na inwektywy.

Data: 2011-02-13 20:49:07
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 13.02.2011 19:51, Przesmiewca pisze:

Nie dyskutuj z nim. Ma racje co prawda, ale nadziejesz sie za chwile na inwektywy.

Kłamiesz.

Data: 2011-02-14 18:22:43
Autor: Przesmiewca
Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

W dniu 13.02.2011 19:51, Przesmiewca pisze:

Nie dyskutuj z nim. Ma racje co prawda, ale nadziejesz sie za chwile na inwektywy.

Kłamiesz.

Prewencja zadzialala.

Data: 2011-02-24 18:20:59
Autor: Przesmiewca
Andrzej Ława <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

[...]

Dla kogos kto nie rozumie faktycznie to moze wygldac na brednie

Data: 2011-02-13 20:01:07
Autor: ToMasz
Tomasz pisze:

[...]

na grupie dotyczącej windowsa albo neostrady. komputer nie równa sie
windows. tak samo jak wspomniana przez Ciebie budowlanka nie zajmuje sie
komputerami ani meblami, choć do tych drugich jest jej bliżej
ToMasz

Data: 2011-02-13 20:58:17
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 13.02.2011 19:43, Tomasz pisze:

Dzieki za wyczerpujaca informacje ale grupy bardzie juz odpowiedniej nie
znalazlem.

Słabo szukałeś.

Poprobuje moze na pl.misc.budowanie tam moze bardziej kumaja w komputerach.

Masz pytanie sieciowe lub systemowe - skieruj się na grupę o sieciach
lub o swoim systemie operacyjnym.

Data: 2011-02-13 19:41:13
Autor: Przesmiewca
"tuTomasz" <tutomasz44@gmail.com> napisał(a):

[...]

Jesli udotepniasz poprzez tzw. otoczonie sieciowe windows to
bez obaw, poza routerem (czyli w inyternecie) te dyski nie beda widoczne, poniewaz
microsoftowy netbios nie jest routowalny.

Data: 2011-02-13 20:28:04
Autor: Rysio
W dniu 2011-02-13 19:41, Przesmiewca pisze:
[...]

Obawiam sie ze sie mylisz, jak dobrze poszukasz to zlapiesz sie za glowe co matolki z nartostrada maja w swoich komputerzach udostepnione.

Data: 2011-02-14 18:21:56
Autor: Przesmiewca
Rysio <onettodziwka@pot.pl> napisał(a):

[...]

No dobrze, to powiedz co ma matolek miec udostepnione, zeby netbios
stal sie routowalny.

Data: 2011-02-16 11:37:51
Autor: Radosław Sokół
W dniu 14.02.2011 18:21, Przesmiewca pisze:
No dobrze, to powiedz co ma matolek miec udostepnione, zeby netbios
stal sie routowalny.

NBT (NetBIOS over TCP/IP) jest jak najbardziej routowalny,
choć oczywiście przy domyślnej konfiguracji routerka z NATem
nikt z zewnątrz się nie połączy z usługą udostępniania plików
w LANie.

To NetBEUI (a właściwie: NetBIOS Frames Protocol) nie podle-
ga routowaniu. Ale tego protokołu od dobrych kilkunastu lat
już się nie używa :)

Data: 2011-02-16 17:31:48
Autor: Przesmiewca
Radosław Sokół <rsokol@magsoft.com.pl> napisał(a):

NBT (NetBIOS over TCP/IP) jest jak najbardziej routowalny,
choć oczywiście przy domyślnej konfiguracji routerka z NATem
nikt z zewnątrz się nie połączy z usługą udostępniania plików
w LANie.

Ale do tego potrzebuje WINSa, ktorego podczas klasycznego
odpalenia otoczenia sieciowego nie bedzie.
Reszta ok.

Data: 2011-02-17 10:47:22
Autor: Radosław Sokół
W dniu 16.02.2011 17:31, Przesmiewca pisze:
Ale do tego potrzebuje WINSa, ktorego podczas klasycznego
odpalenia otoczenia sieciowego nie bedzie.

Ale otoczenie sieciowe nie jest niezbędne. Ba, nawet zaleca
się go nie używać za bardzo. A samo udostępnianie działa
świetnie i wpisując \\IP.KOGO.CHCEMY.PODGLADNAC\ można
spokojnie pobuszować na komputerze osoby, która nie ma NATa
i nie dba o bezpieczeństwo.

Data: 2011-02-18 17:32:16
Autor: Przesmiewca
[...]

Jesli osoba nie ma "udostepniania plikow i drukarek" nic nie pobuszujesz,
gdyz zwyczajnie zadnych zasobow nie bedziesz widzial i wpisanie \\ip
wygeneruje blad.. A "udostepnianie plikow i drukarek" to upraszczajac jest czescia wlasnie  microsoftowego netbiosu opakowanego w przyjazniejsza uzytkownikowi nazwe.

Data: 2011-02-19 14:23:11
Autor: Radosław Sokół
W dniu 18.02.2011 17:32, Przesmiewca pisze:
[...]

Super. I domyślnie jest *włączone*. Więc dlaczego miałaby
ta osoba nie mieć, jeśli sama go nie wyłączyła? Nie rozma-
wiamy o tym, co by mogło być, tylko jaki jest domyślny stan
faktyczny.

A że NTG już całkiem, ustawiam FUT na
pl.comp.os.ms-windows.winnt.

Data: 2011-02-19 17:08:20
Autor: Przesmiewca
[...]

Nie. Domyslmy stan jest taki, ze zadne zasoby w windowsie nie sa dostepne,
dopoki czegos swiadomie nie odostepnisz.

EOT

Data: 2011-02-19 17:38:48
Autor: JoteR
"Przesmiewca" napisał:

Nie. Domyslmy stan jest taki, ze zadne zasoby w windowsie
nie sa dostepne, dopoki czegos swiadomie nie odostepnisz.

Nie. Domyślny stan jest taki, że w Windows (przypominam: "na jednym jest windows XP prof") są udostępnione udziały administracyjne: c$ i takie tam.

EOT

Żyj dalej w błogiej nieświadomości. Poza tym - NTG.

JoteR

Data: 2011-02-19 17:47:29
Autor: Przesmiewca
"JoteR" <joter@pf.pl> napisał(a):

Nie. Domyślny stan jest taki, że w Windows (przypominam: "na jednym jest windows XP prof") są udostępnione udziały administracyjne: c$ i takie tam.

Czyli w tym "takie tam" beda dane, o ktorych prywatnosc chce zadbac
watkotworca ? :)  no spoko

EOT

Żyj dalej w błogiej nieświadomości. Poza tym - NTG.

To po co piszesz jak jest  ntg? przyganial kociol garnkowi a sam smali

Data: 2011-02-19 17:54:51
Autor: JoteR
"Przesmiewca" napisał:

[...]

Tak - mając dostęp do c$ masz dostęp do wszystkiego

Żyj dalej w błogiej nieświadomości. Poza tym - NTG.

To po co piszesz jak jest  ntg?

Bo bzdury należy prostować zawsze i wszędzie.

przyganial kociol garnkowi a sam smali

No to proszę na właściwą grupę.
FUT: pl.comp.os.ms-windows.winnt

JoteR

Data: 2011-02-19 20:41:54
Autor: Przesmiewca
"JoteR" <joter@pf.pl> napisał(a):
"JoteR" <joter@pf.pl> napisał(a):

Tak - mając dostęp do c$ masz dostęp do wszystkiego

Defaultowo po instalacji systemu  nie masz dostepu
do danych uzytkownika. Wiec ogolnie klamiesz.

Bo bzdury należy prostować zawsze i wszędzie.

Co wlasnie robie.

przyganial kociol garnkowi a sam smali

No to proszę na właściwą grupę.
FUT: pl.comp.os.ms-windows.winnt

Dobrze, ze sie ogarnales.

Data: 2011-02-19 20:56:14
Autor: JoteR
"Przesmiewca" napisał:

No to proszę na właściwą grupę.
FUT: pl.comp.os.ms-windows.winnt

Dobrze, ze sie ogarnales.

"...mezalians byłby dla psa"

Dla mnie EOT na tej grupie.

JoteR

Data: 2011-02-19 21:06:03
Autor: Przesmiewca
"JoteR" <joter@pf.pl> napisał(a):

"Przesmiewca" napisał:

No to proszę na właściwą grupę.
FUT: pl.comp.os.ms-windows.winnt

Dobrze, ze sie ogarnales.

"...mezalians byłby dla psa"

Dla mnie EOT na tej grupie.

I slusznie.

Data: 2011-02-24 10:00:43
Autor: Andrzej Ława
W dniu 19.02.2011 17:08, Przesmiewca pisze:

Nie. Domyslmy stan jest taki, ze zadne zasoby w windowsie nie sa dostepne,
dopoki czegos swiadomie nie odostepnisz.

ROTFL

Data: 2011-02-24 18:21:58
Autor: Przesmiewca
[...]

no to to ty potrafisz; szkoda, ze malo wiecej

Data: 2011-02-13 21:56:18
Autor: monter
udostepnianie dyskow w sieci lokalnej
Skonfiguruj popranie router/firewall

g.

Data: 2011-02-13 23:06:37
Autor: Nathan
W dniu 2011-02-13 21:56, monter pisze:
Skonfiguruj popranie router/firewall

g.

Nie pisz w html....

--
Pozdrawiam Nathan
"Spadochroniarze to ludzie, ktĂłrzy schodzą z drzew,  na ktĂłre nie wchodzili" Charles Lindbergh

Data: 2011-02-14 02:43:38
Autor: Q
[...]

1. ntg
2. nic nie musisz robic - ruter Cie "chroni"

Data: 2011-02-14 08:11:13
Autor: nom

Użytkownik "tuTomasz" <tutomasz44@gmail.com> napisał w wiadomości news:4d581b6c$0$2445$65785112news.neostrada.pl...
Mam dwa komputery polaczone w siec lokalna aby mozna bylo wymieniac dane pomiedzy dyskami poszczegolnych jednostek.
Zeby to zrealizowac musialem udostepnic niektore dyski.

Nie musiałeś.
Jeżeli na XP prof masz konto administracyjne np. Tomaszek, hasło: 123456 i na XP home założysz dokładnie takie samo konto (nazwa i hasło) to na dysk XP prof wejdziesz bez udostępniania poprzez \\nazwa_komputera_XP_prof\C$ (możesz na inne dyski wchodzić D$, E$, itd).

Data: 2011-02-14 08:45:30
Autor: nom
udostepnianie dyskow w sieci lokalnej
Data: 2011-02-14 13:29:13
Autor: Remek
Użytkownik "tuTomasz" napisał:

> [...]
lacze
sie poprzez router z modemem do neostrady.

Po pierwsze to NTG. Po drugie jak sądzę za routerem masz LAN ze schematem
adresowania zastrzeżonym dla sieci lokalnych. W takim przypadku zasoby LAN
nie są dostępne z "zewnątrz", czyli z internetu ponieważ ta pula adresów
jest nietrasowalna. Po trzecie myślę, że powinieneś poczytać choć trochę o
sieciach, aby mieć jakieś minimum wiedzy i nie ze wszystkich "lecieć" od
razu na news.

Remek

Data: 2011-03-02 20:00:31
Autor: R2D2
udostepnianie dyskow w sieci lokalnej
W ustawieniach firewalla (w panelu sterowania) ustaw zakres udostępniania "Plików i Drukarek" na "Sieć lokalna". Przy okazji sprawdź inne "Wyjątki" dla poszczególnych programów

Pozdrawiam, M.

--
http://forum.gazeta.pl/forum/f,338,Pszczyna.html