ufff jak gorąco odkurzacz nie chce się załączyć od rana

Data: 2015-08-08 11:28:33
Autor: namikk
ufff jak gorąco odkurzacz nie chce się załączyć od rana
Witam,

dziś od rana próbuję włączyć bez skutku pomocnika żony ;) pacjent odkurzacz zelmer solaris 2200 W. Czy to normalne, że w temperaturze powietrza ponad 30'C w pomieszczeniu nie chce on pracować? Ma on wbudowany jakiś czujnik temperatury powietrza, termik, lub coś podobnego co mu nie pozwala  normalnie funkcjonować?

W instrukcji obsługi nie ma żadnej wzmianki, google też nic nie daje.

Ma ktoś podobny model lub przypadek?

Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam

Data: 2015-08-08 11:50:28
Autor: Zenek Kapelinder
ufff jak gorąco odkurzacz nie chce się załączyć od rana
Popsuł się.

Data: 2015-08-09 00:01:44
Autor: namikk
ufff jak gorąco odkurzacz nie chce się załączyć od rana
W dniu sobota, 8 sierpnia 2015 20:50:29 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
Popsuł się.

Właśnie przed chwilą podszedłem i włączyłem kontrolnie odkurzacz; zadziałał :) więc go wyłączyłem :) Po chwili znów go zapragnąłem włączyć w celu wiadomym, już nie działał...     znów upał się robi... może jednak termik?

Data: 2015-08-09 11:53:40
Autor: ZbyszekZ
W dniu niedziela, 9 sierpnia 2015 09:01:45 UTC+2 użytkownik nam...@poczta..onet.pl napisał:
> [...]

Właśnie przed chwilą podszedłem i włączyłem kontrolnie odkurzacz; zadziałał :) więc go wyłączyłem :) Po chwili znów go zapragnąłem włączyć w celu wiadomym, już nie działał...     znów upał się robi... może jednak termik?

200 stopni to na obudowie silnia chyba jedna nie ma.
Raczej włącznik. Jest tam cienka blaszka miedziana, potrafi nie stykać wystarczająco.

--
ZZ@private

Data: 2015-08-09 20:59:56
Autor: Sebastian Biały
On 2015-08-09 20:53, ZbyszekZ wrote:
może jednak termik?
200 stopni to na obudowie silnia chyba jedna nie ma.

Mam przedlużacz zwijany marki chińskiej. Ma malutki wyłacznik. Jak że się zdziwiłem jak wystawiony na słońce po paru godzinach przestał dzialać. WTF? Rozebrałem a tam malutki wylacznik okazał się być zintegrowany z jeszcze mniejszym bimetalem na 75 stopni. Przygrzalo dzisiaj jak widać. Po co im tam bimetal na 75 stopni ;)?

Data: 2015-08-09 21:50:18
Autor: FEniks
W dniu 2015-08-09 o 09:01, namikk@poczta.onet.pl pisze:
[...]

Zachowuje się podobnie do przegrzewającej się suszarki. Nie wiem, jak ten odkurzacz jest zbudowany, ale suszarkom czasem pomaga przeczyszczenie tej krateczki z tyłu, żeby wentylacja była lepsza.

Ewa

Data: 2015-08-09 22:20:07
Autor: Jarosław Sokołowski
Pani Ewa napisała:

[...]

Niepodobnie. Suszarki wyłączają się w czasie pracy, od samoprzegrzania.
Ten drań w upał nie włącza się wcale. Czyszczenie krateczek pomoże mu
tyle, co mieszanie herbaty, by była słodsza. Wszystko wskazuje na to,
że czynnik zewnętrzny być musi.

Jarek

--
Ów sery tworzy, ten ściska twarogi
Ten kapelusze plecie na śreżogi

Data: 2015-08-09 22:43:59
Autor: FEniks
Pani Ewa napisała:

[...]

Mam spore doświadczenie z suszarkami. Zdarzały się i takie, co jak się je wyłączyło, to nie chciały się po chwili ponownie włączyć. I to nawet dość częsty przypadek.

Ten drań w upał nie włącza się wcale.

I ja mu się wcale nie dziwię. Też nie chce mi się działać.

Ewa

Data: 2015-08-09 23:11:01
Autor: Jarosław Sokołowski
Pani Ewa napisała:

[...]

Lecz czyszczenie kratki chyba nie powodowało, że się włączały? Przypomniało
mi się, że miałem kiedyś taki monitor, co powyżej pewnej temperatury
przestawał pracować. Trzeba było wyłączyć, i to kabel z gniazdka, inaczej
nie pomagało. Dopiero po odczekaniu kilkunastu minut nabierał ochoty na
dalszą robotę.

Ten drań w upał nie włącza się wcale.
I ja mu się wcale nie dziwię. Też nie chce mi się działać.

W domu dziś chłodniej i przyjemniej niż na zewnątrz. Dlatego tu zajrzałem.

Jarek

--
Uch -- jak gorąco!
Puff -- jak gorąco!

Data: 2015-08-09 23:39:38
Autor: FEniks
Pani Ewa napisała:

[...]

Nie. Włączały się po wystudzeniu. A dzięki czyszczeniu kratki nie przegrzewały się tak szybko.

[...]

To podobnie jak te moje suszarki. Tylko nie pamiętam, czy potrzebowały wyjęcia z gniazdka. Teraz mam taką, co się nie przegrzewa. Jeszcze.

Ten drań w upał nie włącza się wcale.
I ja mu się wcale nie dziwię. Też nie chce mi się działać.
W domu dziś chłodniej i przyjemniej niż na zewnątrz. Dlatego tu zajrzałem.

Ja mam tak od kilku dni.

Ewa

Data: 2015-08-10 00:09:38
Autor: Jarosław Sokołowski
Pani Ewa napisała:

[...]

Odqrzacz może mieć temperaturę wyłączenia znacznie niższa od suszarki.
Udaje się ją osiągnąć bez grzania prądem z elektrowni, wystarczy samo
globalne ocieplenie.

[...]

Raczej nie. A nawet na pewno nie. Nie potrzebowały. Podobieństwa nie ma,
bo monitor wyłączał układ elektroniczny, którego darmo w suszarce szukać.
Ten drań w upał nie włącza się wcale.
I ja mu się wcale nie dziwię. Też nie chce mi się działać.
W domu dziś chłodniej i przyjemniej niż na zewnątrz. Dlatego tu zajrzałem.

Ja mam tak od kilku dni.

Wcześniej, z tego co czytałem, też było podobnie. U mnie przed domem
sika sikawka. W tej chwili jest 20,1°C. Wpuszczam chłód do wnętrza.

Jarek

--
Trąbi auto ciężarowe,
Wozy mija

Data: 2015-08-10 22:33:50
Autor: FEniks
ufff jak gorąco odkurzacz nie chce się załączyć od rana
Wcześniej, z tego co czytałem, też było podobnie.

Ale przynajmniej było gdzie zanurzyć odwłok.

U mnie przed domem sika sikawka. W tej chwili jest 20,1°C. Wpuszczam chłód do wnętrza.

U nas dzisiaj padł rekord. 39st.C

Ewa

ufff jak gorąco odkurzacz nie chce się załączyć od rana