ujemne %

Data: 2021-03-09 12:31:57
Autor: Olin
ujemne %
<<Z nieoficjalnych informacji ,,Rzeczpospolitej" wynika, że czołowy polski
bank szykuje się do wprowadzenia ujemnej stawki depozytów lub prowizji
także w przypadku klientów indywidualnych.
Jako że już przed pandemią polski sektor bankowy był nadpłynny, a teraz
nadwyżka jest jeszcze wyższa, banki mogą sobie pozwolić na odpływ
depozytów, dlatego dość odważnie wprowadziły opłaty od pieniędzy firm.

Są trzy główne prowizje tego typu. Pierwsza to istniejące już wcześniej i
pobierane co miesiąc od depozytów w euro, odpowiadające ujemnemu
oprocentowaniu w tej walucie. Druga to wprowadzone w 2020 r. opłaty
miesięczne od depozytów w złotych, które przekraczają 3-5 mln zł w
zależności od banku. Trzecia wreszcie to opłata od dużych depozytów na
koniec roku, która wprowadzana była już w poprzednich latach - służy ona
pokryciu kosztów składki na Bankowy Fundusz Gwarancyjny.

Nie wiadomo jeszcze, czy wspomniany czołowy polski bank, szykujący się do
wprowadzenia ujemnego oprocentowania oszczędności klientów indywidualnych,
zrobi to dla wszystkich z nich. Najbardziej prawdopodobne jest rozwiązanie,
w którym objęte takim obciążeniem byłyby depozyty o dużej wartości, ale być
może dotyczyć to będzie wszystkich kwot. O jaką stawkę może chodzić?
Prawdopodobnie będzie zbliżona do tej, jaka jest dla firm, czyli rzędu
0,05-0,1 proc.>>

https://www.rp.pl/Banki/303089896-Definitywny-koniec-lokat-ktore-przynosza-zysk.html

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Nikołaj Gogol

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2021-03-09 12:54:07
Autor: ToMasz
ujemne %
<<Z nieoficjalnych informacji ,,Rzeczpospolitej" wynika, że czołowy polski
bank szykuje się do wprowadzenia ujemnej stawki depozytów lub prowizji
także w przypadku klientów indywidualnych.

a czy da się legalnie pójść do notariusza spisać umowę pożyczki spłacaną przez 10 lat pomiędzy osobami prywatnymi? Podkreślam legalnie? To samo robi bank i jak widać coś im nie wychodzi

ToMasz

Data: 2021-03-09 13:24:23
Autor: Liwiusz
ujemne %
W dniu 2021-03-09 o 12:54, ToMasz pisze:
[...]

Da się.

Dwa ryzyka:

1. 2% podatku PCC
2. Następnego dnia pożyczkobiorca ogłasza upadłość i nie oddaje pieniędzy w świetle prawa.

--
Liwiusz

Data: 2021-03-09 14:55:04
Autor: Bischoop
ujemne %
On 2021-03-09, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
2. Następnego dnia pożyczkobiorca ogłasza upadłość i nie oddaje pieniędzy w świetle prawa.

Z ta upadloscia to nie tak hop siup, trzeba tez udowodnic a nie sadze by
komus dla pozyczki chcialoby sie ukrywac i przepisywac wszystko na
ciotki, babcie a rodziny czy znajomi chetni do wielkich by to bylo warte
pozyczek nie za bardzo sa. Druga sprawa czy z ta upadloscia nie dotyczy
to rowniez banku ze ten dlug wobec niego upada?

Data: 2021-03-09 22:48:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
ujemne %

"Bischoop" slrns4f328.3o7.Bischoop@vimart.net

pozyczek nie za bardzo sa. Druga sprawa czy z ta upadloscia
nie dotyczy to rowniez banku ze ten dlug wobec niego upada?

Wg mnie: banki w RP padają miękko (jak Idealistyczny Czarneckiego
w delikane objęcia PeKaO) a depozyty (nawet w razie twardego padu)
są chronione przez BFG; obligacje itp. upadają...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2021-03-10 09:20:43
Autor: J.F.
ujemne %
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:s28qg7$nas$1@gioia.aioe.org...
[...]

To jest od niedawna, gdy mamy "przymusowa restrukturyzacje".

Poprzednie to z hukiem - ale malutkie byly
Jak tam wyglada ten idealny bank, to sie juz chyba nie dowiemy - chyba, ze pekao sie zwroci do BFG o dotacje, a i wtedy nie wiadomo - pewnie zawyza :-)

a depozyty (nawet w razie twardego padu)
są chronione przez BFG; obligacje itp. upadają...

depozyty osob prywatnych.
Samorzadow np nie. Dla wiekszej firmy limit BFG moze byc zbyt maly.

A swoja droga - jak ktos ma w banku duze pieniadze i jeszcze wiekszy kredyt ... w razie upadlosci banku pieniadze przepadaja, a kredyt zostaje, czy to sie jakos sumarycznie liczy ?

J.

Data: 2021-03-10 09:48:51
Autor: Liwiusz
ujemne %
On 2021-03-09, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
2. Następnego dnia pożyczkobiorca ogłasza upadłość i nie oddaje
pieniędzy w świetle prawa.

Z ta upadloscia to nie tak hop siup, trzeba tez udowodnic a nie sadze by

Nic nie trzeba udowadniać. Obecnie mamy tak kuriozalne prawo, że wystarczającą podstawą do upadłości jest "jeżeli dłużnik jest niewypłacalny, tzn. utracił zdolność do wykonywania wymagalnych zobowiązań pieniężnych, i sytuacja ta jest trwała. Domniemywa się, że dłużnik utracił zdolność do wykonywania swoich wymagalnych zobowiązań pieniężnych, jeżeli opóźnienie w wykonaniu zobowiązań pieniężnych przekracza trzy miesiące."

komus dla pozyczki chcialoby sie ukrywac i przepisywac wszystko na
ciotki, babcie a rodziny czy znajomi chetni do wielkich by to bylo warte

Aby coś przepisać, trzeba coś mieć. Niestety obserwuję wiele upadłości, gdzie dłużnicy niewiele mają (ci co sprytniejsi przepisali wszystko na rodzinę jeszcze przed powstaniem długów).

Trzeba sobie jasno powiedzieć - w Polsce każde zobowiązanie dłużnika do zwrotu długu to palcem na wodzie pisana obietnica, i może być anulowana tylko z tego powodu, że dłużnik jest biedny.

Nawet wyspecjalizowały się w tym kancelarie prawne, które wręcz namawiają dłużników do ogłaszania upadłości. Po co ktoś ma spłacać 50-tysięczny dług, skoro może ogłosić upadłość?

pozyczek nie za bardzo sa. Druga sprawa czy z ta upadloscia nie dotyczy
to rowniez banku ze ten dlug wobec niego upada?

Ale to już problem banku, a nie prywatnego pożyczkodawcy.

--
Liwiusz

Data: 2021-03-11 21:14:40
Autor: geos
ujemne %
On 2021-03-09, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
[...]

ciekawe. nie wiedziałem o tym.

dziękuję

Data: 2021-03-14 15:18:46
Autor: Arek
ujemne %
Liwiusz napisał(a) w wiadomości: <604887f5$0$524$65785112@news.neostrada.pl>...
On 2021-03-09, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
[...]
Aby coś przepisać, trzeba coś mieć. Niestety obserwuję wiele upadłości,
gdzie dłużnicy niewiele mają (ci co sprytniejsi przepisali wszystko na
rodzinę jeszcze przed powstaniem długów).

Skarga paulańska?

Trzeba sobie jasno powiedzieć - w Polsce każde zobowiązanie dłużnika do
zwrotu długu to palcem na wodzie pisana obietnica, i może być anulowana
tylko z tego powodu, że dłużnik jest biedny.

W ramach dopieszczania dłużników skrócono okres przedawnienia
z 10 do 6 lat. Gorzej: wcześniej dłużnik powoływał się na przedawnienie
gdy chciał się wykpić ale mógł też zapłacić. Teraz sąd ma obowiązek
takie "przedawnione" roszczenie odrzucić.
Ciekawe jak by to wyglądało gdy mija 7 lat, dłużnik jednak zwrócił
pożyczkę a tu skarbówka się przyczepia do dochodów wierzyciela?
Niby jest umowa, pożyczka zarejestrowana była, 2% haraczu zapłacone
(pożyczkobiorca) ale zwrócił gdy już nie musiał... usprawiedliwieniem
mógłby być nakaz sądowy ale nie będzie bo sąd po 6 latach takie
roszczenie ma udupić.
Czy to nie będie traktowane jak darowizna (podatek)?

Arek

Data: 2021-03-15 11:47:38
Autor: Liwiusz
ujemne %
On 2021-03-09, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
[...]
[...]

*Przed powstaniem długów*

--
Liwiusz

Data: 2021-03-15 13:43:54
Autor: ąćęłńóśźż
ujemne %
Przewidujący ;-)

-- -- -
*Przed powstaniem długów*

Data: 2021-03-18 01:18:45
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
ujemne %

"Arek" 604e1bbc$0$532$65785112@news.neostrada.pl

Skarga paulańska?

  https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-czym-jest-skarga-paulianska-1

Brak 'i' z jego kropką. ;)

[...]

Chyba nie, ;) gdy transakcji dokonamy kryptowalutą...

Schizofreniczna rzeczywistość polska:
 - gdy młodzi dostaną od rodziców w podarunku ślubnym dom,
   którego na czas nie zgłoszą do US, zapłacą podatek,
     ale
 - gdy obcy sobie ludzie przeleją miliardy dolców
   kryptowalutami, nikt nie będzie nad tym rozmyślał...

-=-

Pandemiczne stopy procentowe sprawią nową rzeczywistość?
Ludzie będą trzymali szmal w domach miast na kontach?
Takiego szmalu nie można kontrolować zbyt łatwo... Za
jakiś czas Kowalski wpłaci do banku szmal trzymany przez
kilka lat w pończochach (lub skarpetach) i zostanie
zapytany przez bank:
 - Skąd masz szmal!? Gadaj zbirze!!!

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-03-09 18:06:12
Autor: Robert_DF
ujemne %
W dniu 09.03.2021 o 13:24, Liwiusz pisze:

Dwa ryzyka:

1. 2% podatku PCC
2. Następnego dnia pożyczkobiorca ogłasza upadłość i nie oddaje pieniędzy w świetle prawa.

na upadłość musi się zgodzić sąd, to nie takie proste

ale pożyczkobiorca i ta może pożyczki nie oddać, a jak nie ma majątku to będzie zupełnie nieściągalny...

Roberts

kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140/

Data: 2021-03-10 09:51:53
Autor: Liwiusz
ujemne %
W dniu 2021-03-09 o 18:06, Robert_DF pisze:
[...]

To jest bardzo proste. Było kilka nowelizacji prawa upadłościowego, i każda kolejna usuwała wymogi konieczne do ogłoszenia upadłości. Ostatnia nowelizacja z 2020 roku spowodowała, że niemalże każdy po odpowiednim przygotowaniu przez prawnika może uchylić się od płacenia długów.

ale pożyczkobiorca i ta może pożyczki nie oddać, a jak nie ma majątku to będzie zupełnie nieściągalny...

Istnieje jednak subtelna różnica pomiędzy "nie ma majątku, ale może za 5 lat będzie miał, albo przynajmniej będzie spłacał w ratach" od "a pójdę se do sądu, oddam 1/10 długu przez 5 lat, a resztę mi umorzą".

Wiele spraw widziałem, gdzie ktoś brał pożyczkę na dziesiątki tysięcy złotych, po paru latach wierzyciel zniecierpliwiony oddaje sprawę do sądu, a dłużnik mu się śmieje w twarz i ogłasza upadłość, bo on wielce skrzywdzony, biedny, i nie ma z czego spłacać (bo pieniądze z pożyczki przehulał już lata temu).

--
Liwiusz

Data: 2021-03-12 06:36:24
Autor: ąćęłńóśźż
ujemne %
Wniosek:
Udzielać pożyczek tylko tym, co już raz upadli ;-)

-- -- -

Data: 2021-03-09 18:26:00
Autor: ąćęłńóśźż
ujemne %
Interesujące, do dziś byłem przekonany że to sąd ogłasza upadłość ;-)

-- -- -
Następnego dnia pożyczkobiorca ogłasza upadłość i nie oddaje pieniędzy w świetle prawa.

Data: 2021-03-10 09:55:38
Autor: Liwiusz
ujemne %
W dniu 2021-03-09 o 18:26, ąćęłńóśźż pisze:
Interesujące, do dziś byłem przekonany że to sąd ogłasza upadłość ;-)

-- -- -
Następnego dnia pożyczkobiorca ogłasza upadłość i nie oddaje pieniędzy w świetle prawa.

To jest tylko skrót myślowy. Dłużnik składa wniosek, sąd z automatu ogłasza upadłość. Potem się co prawda toczy postępowanie mające wykazać co i komu ma oddać, ale są to już jakieś niewielkie ułamki rzeczywistych długów, a przesłanek negatywnych do ogłoszenia upadłości praktycznie nie ma. Wystarczy po prostu mieć długi, i nie popełnić błędu pozwalającego na udowodnienie sobie złej wiary, czy umyślnego działania.

Ja wiem, że wy pewnie żyjecie jeszcze mentalnie w sytuacji prawnej sprzed 3 lat, ale nie życzę wam, abyście się na swoich pieniądzach przekonali jak obecnie wygląda upadłość osoby fizycznej. Jak dla mnie jest to kuriozum, które niweczy jakikolwiek sens udzielania pożyczki zabezpieczonej zobowiązaniem tylko jednej osoby lub bez zabezpieczeń rzeczowych.

--
Liwiusz

Data: 2021-03-10 19:24:37
Autor: Eneuel
ujemne %
W dniu 10 mar 2021 o 09:55, Liwiusz pisze:

ma. Wystarczy po prostu mieć długi, i nie popełnić błędu pozwalającego na udowodnienie sobie złej wiary, czy umyślnego działania.

Najlepsza dłużniczka polska ponoć ma (posiada?) ponad 47 mln plnów
długu a najlepszy dłużnik polski ma o 28 mln plnów długu więcej...

 https://www.bankier.pl/wiadomosc/Kobiety-solidniej-splacaja-rachunki-i-kredyty-niz-mezczyzni-8069792.html

--
,_._     _,-'""`-._        ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/| .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2021-03-09 22:48:49
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
ujemne %

"Liwiusz" 604768f7$0$514$65785112@news.neostrada.pl

2. Następnego dnia pożyczkobiorca ogłasza upadłość
   i nie oddaje pieniędzy w świetle prawa.

Dlaczego musi czekać tak długo?

-=-

Na razie CA rozesłał spamerskie m@ile obiecujące *chyba* 0.4%
za lojalność (swym klientom) i spułapione 1.5% Nowicjuszom...

-=-

Tesla ostatnio/niedawno straciła 300 mld dolarów -- może
wkrótce opłaci się kupno... ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-03-12 07:56:08
Autor: cef
ujemne %
W dniu 2021-03-09 o 13:24, Liwiusz pisze:
[...]

A to jest 2% czy 0,5% obecnie?

Data: 2021-03-12 15:01:47
Autor: Liwiusz
ujemne %
W dniu 2021-03-12 o 07:56, cef pisze:
[...]

Rzeczywiście chyba jakieś zmiany były w tym temacie niedawno.

--
Liwiusz

Data: 2021-03-13 08:53:37
Autor: Henryk Śliwiński
ujemne %
Wiadomo już który to bank?
Info przeleciało przez media jak meteoryt i tylko pył został..

Heniek

Data: 2021-03-14 00:06:41
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
ujemne %

"Henryk Śliwiński" 4ffd2226-d0fa-49f4-b8e9-8dd647a7f647n@googlegroups.com

: Wiadomo już który to bank?
: Info przeleciało przez media jak meteoryt i tylko pył został.

Badanie opinii publicznej -- jak z gwarantowanym dochodem bezwarunkowym.

Ciekawe, czy taki bank udzielałby stosownie oprocentowanych kredytów. ;)
CA pożyczał duże sumy, aby brać małe, ale (jak mawia reklama) po co komu
gumowe (winylowe?) ryby?... [już wiadomo, skąd nazwa 'phishing' czy 'fishing'...]

    Pie­niądz tań­szy już od śmie­ci,
    Mi­lion po­szedł bez ga­da­nia.
    https://poezja.org/wz/Kaczmarski_Jacek/8364/Świadectwo

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2021-03-14 07:15:36
Autor: Pete
ujemne %
Hello, Henryk Śliwiński.
On 13.03.2021 17:53 you wrote:

> Wiadomo ju=C5=BC kt=C3=B3ry to bank? Info przelecia=C5=82o przez > media jak meteoryt i tylko py=C5=82 zosta=C5=82= .

Stawiam na któryś z PKO.
 --
Pete

ujemne %