ujemny skos skrzydeł Tupoleva kontra nasz ;) nowy nabytek

Data: 2011-06-11 00:37:41
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
ujemny skos skrzydeł Tupoleva kontra nasz ;) nowy nabytek

   http://biznes.onet.pl/dreamliner-wyladuje-w-warszawie,18726,4411064,9516461,fotoreportaze-detal-galeria#photo9516461

   LOT w marcu został poinformowany przez Boeinga o nowych terminach dostaw samolotów 787 Dreamliner.
   Pierwsza maszyna ma zostać przekazana w kwietniu 2012 r., a kolejne cztery trafią do Polski od
   sierpnia do listopada 2012 r.

Jak wyglądał wiadomy Tu 154M -- wiadomo. I chyba wiadomo, czym skutkowało jego uskrzydlenie. ;)

Data: 2011-06-11 11:15:25
Autor: KiloSierra
W dniu 11/06/11 00:37, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    http://biznes.onet.pl/dreamliner-wyladuje-w-warszawie,18726,4411064,9516461,fotoreportaze-detal-galeria#photo9516461

    LOT w marcu został poinformowany przez Boeinga o nowych terminach dostaw samolotĂłw 787 Dreamliner.
[...]

mozesz rozwinac toa "swiatłą" myśl??

Data: 2011-06-11 15:49:34
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
ujemny skos skrzydeł Tupoleva kontra nasz ;) nowy nabytek

"KiloSierra" 4df33235$0$2504$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Mogę. Tupolev bardzo ładnie wyglądał na lotnisku -- jak nie przymierzając
wieloryb. ;) Ale źle się sterował. :) Silniki w dupie [w ogonie? -- zaraz
mnie zakrzyczą, że nie wiem, co to ogon w konstrukcji samolotu, dlatego
użyję słowa delikatniejszego] zamiast pod skrzydłami, statecznik w górze,
zwisające (także w czasie lotu) skrzydła...

Taki zwis pogarsza sterowność samolotu. Zwłaszcza manewrowanie
jest trudne, bo pochylenie samolotu skutkuje traceniem panowania. :)
(czyli gwałtownych ruchów akrobacyjnych raczej nie należy tym czymś wykonywać)
No i tak zwisające skrzydło jest bliżej ziemi oraz bliżej drzew czy innych kominów.

-=-

Barachło porównuję do cudeńka przypominającego w locie ptaka...

-=-

Kuriozalne zaś jest to, że manewr rozpaczy [odejście na kolejny
krąg piekła?] jest poza zasięgiem, jeśli na lotnisku nie ma ILSu...
Czyli zdalnie można zniszczyć samolot.... ;) I teraz już wierze
w winę Rosjan -- wiedzieli (bo to ich samolot) o tym, że załoga
nie podniesie samolotu, gdyż autopilot na to nie pozwoli.

Problem w tym, że samolot od dawna latał w polskich rękach
i można było wykryć tę niedogodność ;) znacznie wcześniej. :)

Chyba zawsze ratowanie się z opresji polega na zwiększeniu
ciągu i na wznoszeniu się. Jak to matka radziła swemu synowi:

 -- Lataj powoli i nisko. :) (żebyś w razie czego miał blisko
                             do zbawczej ziemi i aby za duża
                             szybkość nie spowodowała zbyt
                             dużych zniszczeń)

IMO Rosjanie, mówiąc ,,u nas ILSu niet'' mogli dodać -- ,,twój
autopilot w takim układzie pracuje absurdalnie'' a na pewno
wiedzieli o tym, że autopilot Tupoleva bez ILSu na lotnisku
tak pracuje, bo to rosyjski samolot i ci kontrolerzy na tym
lotnisku pracowali dość długo. Natomiast Protasiuk (latając
przecież z VIPami) mógł nie załapać się tym samolotem na żadne
lotnisko tak marne jak tamto... (bo VIPy rzadko latają do dziur)

Data: 2011-06-11 22:09:15
Autor: Jaroslaw Berezowski
Dnia Sat, 11 Jun 2011 15:49:34 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

[...]

    dostaw samolotĂłw 787 Dreamliner. Pierwsza maszyna ma zostać
[...]

Mogę.
Ujemny skos to chyba raczej coś takiego:
<http://pl.wikipedia.org/wiki/Grumman_X-29>

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-06-13 08:22:41
Autor: Grzegorz Kurczyk
W dniu 11.06.2011 00:37, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
Jak wyglądał wiadomy Tu 154M -- wiadomo. I chyba wiadomo, czym
skutkowało jego uskrzydlenie. ;)

Ujemny wznios skrzydeł, a nie ujemny skos.
Tyle, że w tym 787 nie zauważam ani jednego ani drugiego.

Pozdrawiam
Grzegorz

Data: 2011-06-13 14:59:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
ujemny skos skrzydeł Tupoleva kontra nasz ;) nowy nabytek

"Grzegorz Kurczyk" 4df5acb1$0$2504$65785112@news.neostrada.pl

Jak wyglądał wiadomy Tu 154M -- wiadomo. I chyba wiadomo, czym
skutkowało jego uskrzydlenie. ;)

Ujemny wznios skrzydeł, a nie ujemny skos.
Tyle, że w tym 787 nie zauważam ani jednego ani drugiego.

Nie zauważasz, że 787 ma skrzydła wywinięte (w czasie lotu) do
góry i w locie przypomina ptaka, podczas gdy 154 przypomina
w locie diabli wiedzą co -- wygląda ociężale, a na lotnisku
przypomina wieloryba?

Wnętrza samolotów też różnią (; nieco. ;)

No i oczywiście silniki -- dzisiejsze samoloty pasażerskie
mają silniki podczepione pod skrzydła, czyli zamontowane do
tego, co niesie samolot, nie do... No właśnie. Do czego? Do
ogona? Do tyłu? Na dodatek Ił 62 czy Tu 154 (Jak 40 też, ale
Jak wylądował?) nie dość, że mają silniki montowane do tyłu
kadłuba, to jeszcze tak blisko siebie, że uszkodzenie jednego
silnika doprowadzić mogło do katastrofy -- i dwa ,,nasze''
(nie były moje -- stąd cudzysłów) takie samoloty w ten
sam sposób pozabijały ludzi.

Oczywiście Tu 154 skos skrzydeł ma normalny. Chyba żaden
pasażerski nie ma skrzydeł wyciągniętych do przodu -- chyba.
W topicku napisałem skos, co jest rzecz jasna moim oczywistym
błędem. Treść w topickach sprawdzam raczej rzadko, żeby nie
napisać, że nie sprawdzam, stąd i o błędy tam łatwo.

   "Jaroslaw Berezowski" bkucc8-frd.ln1@news.yarross.net.pl

   > Ujemny skos to chyba raczej coś takiego:
   > <http://pl.wikipedia.org/wiki/Grumman_X-29>

Na ten post nie odpowiedziałem, bo uznałem, że nie ma takiej
potrzeby -- mój błąd był oczywisty i nie był istotny, jako
że cała treść była nie o skosie, ale o zwisaniu. Poprawka
Jaroslawa Berezowskiego też nie była w żaden sposób kontrowersyjna.

Data: 2011-06-14 11:14:36
Autor: Grzegorz Kurczyk
W dniu 13.06.2011 14:59, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

[...]

No to przecież napisałem, że nie zauważam ani jednego (ujemnego skosu skrzydeł) ani drugiego (ujemnego wzniosu skrzydeł) :-)

Pozdrawiam
Grzegorz

Data: 2011-06-14 15:56:06
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
ujemny skos skrzydeł Tupoleva kontra nasz ;) nowy nabytek

"Grzegorz Kurczyk" 4df7267d$0$2489$65785112@news.neostrada.pl

No to przecież napisałem, że nie zauważam ani jednego (ujemnego skosu skrzydeł) ani drugiego (ujemnego wzniosu skrzydeł) :-)

A różnicę w zwisaniu skrzydeł widzisz? :)
Bo ja widzę (uprzedzając odpowiedź) dużą -- 787 ma wzniesione q niebu
zaś 154 ma zwisające q dołowi.

Pisząc swój post nie miałem jeszcze postu Koliny mówiącego o wizycie Dreamlinera w Polsce.

   "JWW" <janek_walicow@wpp.pl> napisał w wiadomości news:isliq1$3lc$1news.onet.pl...

   > http://logistyka.pb.pl/2437407,109824,dreamliner-wyladuje-w-warszawie

Poszedłem na jakąś stronę z pobudek przyziemnych (chodziło o pieniądze i o banki)
a tam znalazłem link do wizyty Dreamlinera. Sprawdziłem, że na grupie nie był o tym
informacji, więc takową informację zamieściłem, gdyż uważam ten samolot za ładny.
(choć nim nigdy nie polecę nawet do sracza)

Data: 2011-06-14 11:19:39
Autor: /dev/SU45
[...]

To fascynujące nowe spojrzenie na konstrukcję płatowca! Co prawda nie bardzo wiem dlaczego 154 przypomina wieloryba skoro jest smukły i ogólnie cienki ale nie mam odpowiedniej fachowej wiedzy. A przechodząc do General Aviation to do czego w locie podobny jest Puchacz a do czego Cessna 152? Czy Puchacz podobny jest do puchacza?

Data: 2011-06-14 12:37:14
Autor: wiechu
ujemny skos skrzydeł Tupoleva kontra nasz ;) nowy nabytek
Co prawda nie bardzo wiem dlaczego 154 przypomina wieloryba skoro jest smukły i ogólnie cienki ale nie mam odpowiedniej fachowej wiedzy.

Eeech, co za ignoranci...

Ma samolot ogon???   (ma!)
Ma wieloryb ogon??? (ma!)

No to jest podobny.

pozdr

wiechu

Data: 2011-06-14 16:03:38
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
ujemny skos skrzydeł Tupoleva kontra nasz ;) nowy nabytek

"wiechu" it7dkq$dlu$1@news.onet.pl

[...]

Arcykapłan Ozorowski może posyłać swych najmeników ;) do walki, ale
IMO powinien pamiętać o tym, że Tu 154 stał się drogą q śmierci. :)
Ten się śmieje, kto się smieje ostatni? Ostatni śmieje sie Ozorowski,
bo jednka napisałem bzdurę mimo stosownie uważnego sprawdzania mego
postu przed posłaniem go na grupę -- bo sprawdzałem treść :) postu
a zapomniałem o sprawdzeniu topicku. Ale ja wolę

   tę sytuację, w której Ozorowski śmieje się, lecz
   Tu 154 pogrzebał i ludzi, i marzenia o władzy

   zamiast tej, w której rycerz Ozorowskiego popełniłby
   głupi błąd (powodujący nawet gromki smiech) lecz
   Tu 154 pogrzebałby moje marzenia...

Data: 2011-06-14 16:12:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
ujemny skos skrzydeł Tupoleva kontra nasz ;) nowy nabytek

"/dev/SU45" it793c$lti$1@inews.gazeta.pl

To fascynujące nowe spojrzenie na konstrukcję płatowca!

Bardzo fascynujące -- na tyle fascynujące, że niewiele
pasażerskich samolotów ma takie uskrzydlenie. Nawet
Rosjanie wycofali Tu 154 po wypadku pod Smoleńskiem. :)

Co prawda nie bardzo wiem dlaczego 154 przypomina wieloryba skoro jest smukły i

Nie można stopniować czasowników -- albo wiesz, albo nie wiesz.
Nie można wiedzieć bardziej lub mniej bardzo. Nie można bardziej
biegać, nie można bardziej latać, nie można bardziej pić czy
bardziej stać lub bardziej leżeć...

ogólnie cienki ale nie mam odpowiedniej fachowej wiedzy. A przechodząc do General Aviation to do czego w locie podobny jest Puchacz a do czego Cessna 152? Czy Puchacz podobny jest do puchacza?

Jak dwie krople wody. Ale jest woda i woda_ognista, jest
ciężka_woda i woda_brudna lub woda_gorąca i zimna...

-=-

Mogę wycofać się z porównania do wieloryba (mnie przypomina) ale
i tak samolot ten roztrzaskał sie a konsytrukcje miał... Hm...
Nieco inną niż Dreamliner. :)

  http://www.jarema.waw.pl/rysunki/wieloryb.jpg

Data: 2011-06-14 16:42:55
Autor: /dev/SU45
ujemny skos skrzydeł Tupoleva kontra nasz ;) nowy nabytek
Rosjanie wycofali Tu 154 po wypadku pod Smoleńskiem. :)

Jak Radio Erewań :) Nie Tu 154 a Tu154B i nie pod Smoleńskiem a w Surgucie.

Ale cały czas nie wiemy do czego podobna jest C152?

Mistrzu, koniecznie zatrudnij się w ULC. Mógłbyś ułozyć ciekawą bazę pytań. Na przykład: Skrzydła w samolocie są

-wywinięte
-zawinięte
-podwinięte
-odwinięte

Data: 2011-06-14 18:33:42
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
ujemny skos skrzydeł Tupoleva kontra nasz ;) nowy nabytek

"/dev/SU45" it7s1f$2j3$1@inews.gazeta.pl

Rosjanie wycofali Tu 154 po wypadku pod Smoleńskiem. :)

Jak Radio Erewań :) Nie Tu 154 a Tu154B i nie pod Smoleńskiem a w Surgucie.

Może i masz rację (a może jej nie masz) -- nie badałem tego. Czytałem,
że Tu 154 i że na decyzję wpłynęła także wizyta Polaków w Smoleńsku. :)
Dokładniej -- była cała masa wypadków z tym samolotem, która wpłynęła
na decyzję wycofania Tu 154 z użycia.

[...]

Arcykapłan Ozorowki wymawia 'miszczu'. :)

Data: 2011-07-05 15:48:57
Autor: Jakub Witkowski
[...]

Jasne. Nie można też np. lubić mniej albo nieco bardziej - można wyłącznie
a) lubić lub b) nie lubić. Żadnego stopniowania!

Nie można wiedzieć bardziej lub mniej bardzo. Nie można bardziej
biegać, nie można bardziej latać, nie można bardziej pić czy
bardziej stać lub bardziej leżeć...

Wiesz, żeby mnie do końca przekonać, musiałbyś postarać się... bardziej ;)

Data: 2011-07-07 19:05:05
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
ujemny skos skrzydeł Tupoleva kontra nasz ;) nowy nabytek

"Jakub Witkowski" iuv4oa$30ap$1@news2.ipartners.pl

[...]

Jakbym słuchał w TV Trwam Mecierewicza z jego wywodami...

Polecę bardziej do sracza. I mniej bardzo wypiję herbatę.
A najbardziej zjem nektarynkę.

Mecierewicz stopniował możliwość? To jest bardziej możliwe od tamtego? :)
Na jedno wychodzi... Znaczy -- na jedno bardziej wychodzi.

To jest zielone. A tamto bardziej jest zielone. ;) Być może stąd
bierze się stopniowanie czasowników -- z luźnych szyków polskiego
zdania. Najpierw bardziej przewędrowało przed jest (gubi się
w opowiadaniach -- > gubi w opowiadaniach się) a później już
tak zostało... Znaczy -- tak bardziej zostało...

A może z pamiętnika lekarki pracującej na gumnie? ;)
Która będąc młodą lekarką, wszedł raz do jej przychodni pacjent... ;)

-=-

Po jakimś czasie coś utrze się tak mocno, że pewien Jakub będzie
spierał się tak mocno, jak na Jakuba przystało...

Ktoś pospiera się mocno, a ktoś inny bardzo pospiera się,
ktoś pobiegnie szybko, gdy ktoś inny bardzo pobiegnie...
Zuzia będzie w ciąży mniej niż Zocha, która będzie w ciąży bardziej niż Zuzia...
A Ździch ma lewą nogę bardziej niż prawą Julek...

-=-

Można biec albo nie biec. Bardziej biec czy mniej bardzo nie można.
Można lubić albo nie lubić. Ale nie można bardziej i mniej bardzo.
Czasami warto zajrzeć do zawartości opakowania -- słowa. :)

 lubić -- > mieć w czymś upodobanie

Nie można mieć bardziej lub mniej bardzo.

 -- Masz pięć złotych?
 -- Mam.
 -- A jak bardzo masz? :)

 -- Czy na lotnisku jest mgła?
 -- Bardzo jest.

Pewni stąd to bierze się:

 -- Zocha jest wkurwiona?
 -- Bardzo jest wkurwiona.

I tak oto lepi się 'bardzo' do czasownika 'jest' czy do operatora...

 -- Jak jest wysokość?
 -- 100 metrów.
 -- Rozumiem. 100 metrów.
 -- A bardzo rozumiesz? ;)

Widzisz różnicę pomiędzy rozumieniem i bardzowym rozumieniem?
Albo ktoś coś rozumie, albo nie. Może rozumieć, ale nie całość,
lecz część -- wówczas można zastanawiać się nad tym, jak dużą część rozumie.
Ale tak czy siak -- albo cos rozumie (że samolot leci 100 metrów nad czymś)
albo tego nie rozumie. Nie może rozumieć bardziej czy mniej bardzo.

Nie może tez lubić bardziej lub mniej bardzo.

-=-

Ale to mowa kierowana donikąd. Maciereiwczowi niejeden tłumaczył -- a i tak Macierewicz swoje...

Na szczęście rozbił się samolot zwolenników Macierewicza
(u których coś jest możliwe bardziej i mniej bardzo) a nie
jego przeciwników. Najwyraźniej Bóg miał już dość tej logiki...
(i pognał brzozę po skrzydło samolotu...)

ujemny skos skrzydeł Tupoleva kontra nasz ;) nowy nabytek