uklad "trzesieniowy"

Data: 2009-07-30 12:12:08
Autor: rs
uklad "trzesieniowy"
wlasnie sie dowiedzialem, ze wspolczesne laptopy sa wypozarzane w
uklad, ktory stwierdza, czy sprzet nie ulegl przeciazeniu, co w
przypadku reklamacji mogloby by pomoc stwierdzic czy laptop np. upadl.
dowiedzialem sie o tym, kiedy jeden gosc opowiadal mi o projekcie,
ktory przy pomocy tych ukladow (na zasadzie SETI lub rozproszonego
renderingu czy innego liczenia) pozwala zbierac dane dotyczace
aktywnosci sejsmicznej naszej planety. czy ktos moglby napisac cos na temat tych ukladow, albo podac jakies
dobre zrodlo, ktore opisuje czym one sa, jak dzialaja i po co zostaly
w laptopach zaimplementowane. z gory dzieki. <rs>

Data: 2009-07-30 17:31:50
Autor: tg
uklad "trzesieniowy"
"rs" <no.address@no.spam.pl> wrote in message news:l4h375l4078fdogpa0k4fmes07gau175ii4ax.com...
wlasnie sie dowiedzialem, ze wspolczesne laptopy sa wypozarzane w
uklad, ktory stwierdza, czy sprzet nie ulegl przeciazeniu,

czujniki swobodnego spadania aka akcelerometry sa montowane glownie
w dyskach - pozwala to na zaparkowanie glowic podczas spadania dysku
i zapisanie w smarcie wartosci przeciazen jakim byl poddany,
mozliwe ze czujniki montuje sie na plytach glownych, afaik toshiba
miala tak w tabletach

http://www.gizmag.com/laptop-accelerometers-seismic-detector/10311/

Data: 2009-07-30 14:40:27
Autor: Szymon von Ulezalka
uklad "trzesieniowy"
czujniki swobodnego spadania aka akcelerometry sa montowane glownie
w dyskach - pozwala to na zaparkowanie glowic podczas spadania dysku
i zapisanie w smarcie wartosci przeciazen jakim byl poddany,

czy jest to rozwiazanie sprzetowe (w sensie: dziala niezaleznie od
systemu oraz bezsterownikowo, najczesciej rowniez bez mozliwosci
'dostrajania') czy sprzetowo- softwarowe (czyli trzeba zainstalowac
stery do wspieranego systemu operacyjnego)?

szymon

Data: 2009-07-30 23:40:10
Autor: tg
uklad "trzesieniowy"
"Szymon von Ulezalka" <sz.gruszczynski@googlemail.com> wrote in message news:cbd519fc-594f-4f53-9270-34bc397d49cc18g2000yqa.googlegroups.com...
[...]

o ile sie nie myle to dziala to czysto hardwareowo, natomiast dostepny
soft pozwala zmniejszyc czulosc, badz zawiesic dzialanie tych funkcji
w przypadku kiedy jest to potrzebne, tak przynajmniej wygladalo to
ze 2+ lata temu jak sie tematem interesowalem

Data: 2009-07-31 00:00:30
Autor: Andrzej Libiszewski
uklad "trzesieniowy"
Dnia Thu, 30 Jul 2009 14:40:27 -0700 (PDT), Szymon von Ulezalka napisał(a):

[...]

Na pewno czuło¶ć czujnika (a raczej systemu na dane z czujnika) można
regulować, więc jakie¶tam wsparcie OS jest wskazane.

--
|Andrea|Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H
AMD Athlon 64X2 4400+,  Gigabyte Radeon HD4850,  Arctic Freezer 64 Pro
4x1GB RAM PC6400, ST3160815AS 160GB, ST3500320AS 500GB, WD2000JS 200GB
Pioneer DVR-115, Tagan TG480-U15 480W, VideoMate E850F,  Asus Xonar DX

Data: 2009-07-30 18:40:42
Autor: p0li
uklad "trzesieniowy"
O->Dnia 2009-07-30 18:12:08 niejaki rs napisał:

czy ktos moglby napisac cos na temat tych ukladow, albo podac jakies
dobre zrodlo, ktore opisuje czym one sa, jak dzialaja i po co zostaly
w laptopach zaimplementowane. z gory dzieki. <rs>

konkretów ci nie podam - ale thinkpady maj± tzw akcelerometr który wykrywa
nagłe ruchy laptopa i parkuje glowice hdd

podejżewam że wła¶nie o ten układ ci chodzi

--
P0zdrawiam p0li     p0li(at)poczta.onet.pl
gg # 175936; icq# 16655815 skype: p0li_ten_jedyny

Data: 2009-07-30 21:15:30
Autor: games
uklad "trzesieniowy"
p0li pisze:
[...]

Dawno takich pierdul nie czytalem. Faktem jest tez ze PS3 ma wbudowane akcelerometry w PADach ale nie sadze zeby ktos wykorzystywal je do takich celow jak miernik trzesienia ziemi.
Projekt Folding moze wykorzystuje pady do mierzenia glupoty uzytkownikow internetu.

Data: 2009-07-30 22:21:57
Autor: Szymon WrĂłblewski
uklad "trzesieniowy"
czy ktos moglby napisac cos na temat tych ukladow, albo podac jakies
dobre zrodlo, ktore opisuje czym one sa, jak dzialaja i po co zostaly
w laptopach zaimplementowane. z gory dzieki. <rs>

konkretĂłw ci nie podam - ale thinkpady majÄ… tzw akcelerometr ktĂłry wykrywa
nagłe ruchy laptopa i parkuje glowice hdd
podejżewam że właśnie o ten układ ci chodzi

Dawno takich pierdul nie czytalem.
"System ThinkVantage® Active Protection System™ (w modelach z tradycyjnymi magnetycznymi dyskami twardymi) używa akcelerometru do monitorowania ruchu systemu oraz zatrzymuje dysk i pomaga zapewnić jego ochronę przed uszkodzeniem w przypadku wykrycia upadku lub podobnego zdarzenia."
Źródło: http://www.pc.ibm.com/pl/notebook/?pl

--
Simon

Data: 2009-07-30 19:00:29
Autor: Jwzw
uklad "trzesieniowy"
Uzytkownik "rs" <no.address@no.spam.pl> napisal w wiadomosci news:l4h375l4078fdogpa0k4fmes07gau175ii4ax.com...
wlasnie sie dowiedzialem, ze wspolczesne laptopy sa wypozarzane w
uklad, ktory stwierdza, czy sprzet nie ulegl przeciazeniu, co w
przypadku reklamacji mogloby by pomoc stwierdzic czy laptop np. upadl.

To mialoby sens tylko w przypadku, gdybys osobiscie dostarczal ten sprzet do serwisu i gdyby od razu w Twojej obecnosci to sprawdzali.
W kazdym innym przypadku jest 100 innych mozliwosci upadku laptopa (w drodze od Ciebie do serwisu, w samym serwisie) i jak niby stwierdza gdzie to upadlo?

Data: 2009-07-30 19:07:26
Autor: Nex@pl
uklad "trzesieniowy"
Jwzw pisze:
[...]

....czy laptop działa w paczce zamkniętej i zostawionej u kuriera...?

Data: 2009-07-30 18:44:20
Autor: G Nowak
uklad "trzesieniowy"
[...]

Raczej nie; wszak wysylasz go bez baterii ;)

--
pozdr

Data: 2009-07-31 00:01:52
Autor: Michal AKA Miki
uklad "trzesieniowy"

Użytkownik "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h4skj7$k26$1nemesis.news.neostrada.pl...

...czy laptop działa w paczce zamkniętej i zostawionej u kuriera...?

Oczywiscie... i w dodatku tyka... tyk... tyk... tyk... tyk..

Pozdrawiam
Michal.

Data: 2009-07-31 12:19:06
Autor: Radosław Sokół
uklad "trzesieniowy"
rs pisze:
uklad, ktory stwierdza, czy sprzet nie ulegl przeciazeniu, co w
przypadku reklamacji mogloby by pomoc stwierdzic czy laptop np. upadl.

Akcelerometry stosuje się do chronienia dysków twardych, a
nie do takich cudów.

Oczywi¶cie, *teoretycznie* jest możliwe, żeby serwis spraw-
dził historię wskazań z czujnika. Zapisy s± jednak realizo-
wane przez demona działaj±cego pod kontrol± systemu opera-
cyjnego, więc w razie konieczno¶ci wysłania komputera do
serwisu wystarczyłoby wykasować dysk. A tak w ogóle to nie
słyszałem, by jaki¶ serwis bawił się w takie sprawdzanie --
szczególnie, że poważniejsze upadki pozostawiaj± znacznie
trudniejsze do usunięcia ¶lady na obudowie...

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2009-07-31 12:10:38
Autor: rs
uklad "trzesieniowy"
On Fri, 31 Jul 2009 12:19:06 +0200, Radosław Sokół
<rsokol@magsoft.com.pl> wrote:

rs pisze:
[...]

ale nie wszyscy sa takim cwaniakami, ktorzy o tym pomysla. <rs>

Data: 2009-07-31 12:28:29
Autor: rs
uklad "trzesieniowy"
On Thu, 30 Jul 2009 12:12:08 -0400, rs <no.address@no.spam.pl> wrote:

dzieki za rozjasnienie. tutaj jest link do projektu, o ktorym
wspominalem. moze kogos zainteresuje:
http://qcn.stanford.edu/
<rs>

uklad "trzesieniowy"