ukrecic leb SMSom "premium"

Data: 2010-08-13 14:18:39
Autor: Andrzej Lawa
ukrecic leb SMSom "premium"
Ave!

Ma ktoś pomysł, jak można by zabrać się za zlikwidowanie tych
funkcjonalnie paserów, czyli pokątnych firemek oferujących różne
anonimowe doładowania kodami SMS?

Np. ostatnio jest straszna plaga różnych dzieci kurew, co to próbują
doładowywać sobie konta kiery wysyłając fałszywe informacje o rzekomo
wygranym konkursie. Na pierwszy rzut oka widać, że to kant, ale jednak
jest to irytujące...

Data: 2010-08-13 14:29:50
Autor: Zbynek Ltd.
ukrecic leb SMSom "premium"
Andrzej Lawa napisał(a) :
Np. ostatnio jest straszna plaga różnych dzieci kurew, co to próbują
doładowywać sobie konta kiery wysyłając fałszywe informacje o rzekomo
wygranym konkursie.

Lub podszywających się wręcz pod administrację komunikatora Tlen z
tekstem mniej więcej: Termin ważności twojego konta dobiega końca.
Aby przedłużyć, wyślij SMS-a na nr ... o treści ...

Nie mam pojęcia jak ukrócić paserstwo.

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

wszystkie możliwości.]

Data: 2010-08-13 15:04:05
Autor: Icek
ukrecic leb SMSom "premium"

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w
wiadomości news:4c65381cnews.home.net.pl...
Ave!

Ma ktoś pomysł, jak można by zabrać się za zlikwidowanie tych

nie wiem jak ale mnie wkurza maksymalnie.  Wszelkie smsy typu "wygrales
miejsce w pierwszej trojce wygranych, wyslij tylko smsa ze zgloszeniem"

Icek

Data: 2010-08-13 15:11:07
Autor: Andrzej Lawa
ukrecic leb SMSom "premium"
Icek pisze:

Ma ktoś pomysł, jak można by zabrać się za zlikwidowanie tych

nie wiem jak ale mnie wkurza maksymalnie.  Wszelkie smsy typu "wygrales
miejsce w pierwszej trojce wygranych, wyslij tylko smsa ze zgloszeniem"

Cóż, jak nic nie wyjdzie z legalnych pomysłów, to zawsze można zebrać
wszystkich zirytowanych, przejść się po kafejkach i podglądać, które
szczyle kombinują. A potem zrobić im "kęsim" ;->

Data: 2010-08-18 07:40:15
Autor: Tapatik
ukrecic leb SMSom "premium"
Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

Cóż, jak nic nie wyjdzie z legalnych pomysłów, to zawsze można zebrać
wszystkich zirytowanych, przejść się po kafejkach i podglądać, które
szczyle kombinują. A potem zrobić im "kęsim" ;->

To mogą być ludzie z drugiego krańca Polski.

--
Pozdrawiam,
   Tapatik

Data: 2010-08-13 16:21:45
Autor: ziutek
ukrecic leb SMSom "premium"

Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomości news:i43fne$uu1$1node1.news.atman.pl...

[...]

Albo inaczej..
"Komunikat: Oczekuje wiadomosc multimedialna pozostawiona dla numeru xxxxx Aby ja odebrac na wyslij SMS o tresci KARTKA pod 72611" - zachowana oryginalna pisownia.

Data: 2010-08-13 15:59:32
Autor: Massai
ukrecic leb SMSom "premium"
Andrzej Lawa wrote:

Ave!

Ma ktoś pomysł, jak można by zabrać się za zlikwidowanie tych
funkcjonalnie paserów, czyli pokątnych firemek oferujących różne
anonimowe doładowania kodami SMS?

Całkowite "ukręcenie łba" to wylanie dziecka z kąpielą.
Możliwość płacenia za duperele sms-em jest niezwykle wygodna - dla
wielu osób nawet fakt że sms-em premium się płaci 2 razy więcej nie
jest problemem.
Wiele netowych przedsięwzięć wygląda jak kania dżdżu zapowiadanych od
dawna sms-ów super-premium, z wyższymi płatnościami.

[...]

To akurat możnaby rozwiązać dość łatwo, gdyby możliwość zasilenia
"ogrodzić" sms-em potwierdzającym.
Wysyłasz doładowującego sms-a, dostajesz zwrotnie pytanie "czy chcesz
doładować numer taki a taki", potwierdzasz jakimś indywidualnym hasłem
albo nie i cześć.

Tylko że na operatorach trzeba by wymusić prawnie żeby tego typu
operacje musieli potwierdzać.
Analogicznie możnaby wprowadzić numery super-premium ograniczane sms-em
potwierdzającym, i wio do boju, można by nawet wprowadzić sms-y po 200
pln.

I już problemem opratora byłoby żeby zabezpieczyć się przed ew.
naciągactwem, np. ograniczając liczbę takich sms-ów w okresie
rozliczeniowym, i chęć zwiększenia liczby sms-ów uzależnić od
doniesienia dokumentacji takiej jak w przypadku kart kredytowych.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-08-13 19:02:02
Autor: Andrzej Lawa
ukrecic leb SMSom "premium"
Massai pisze:

[...]

Nie widzę zastosowania - w uczciwych miejscach można płacić kartą lub
przelewem elektronicznym, a praktycznie wszystkie współczesne telefony
na to pozwalają.

Wiele netowych przedsięwzięć wygląda jak kania dżdżu zapowiadanych od
dawna sms-ów super-premium, z wyższymi płatnościami.

Przedsięwzięć? Legalnych i uczciwych? Przykłady poproszę.

[...]

I podające prawdziwy koszt SMSa. Ale na to nie pójdą operatorzy, bo to
tak jakby paser był za poprawą weryfikacji prawa własności.

Data: 2010-08-13 17:25:06
Autor: Massai
ukrecic leb SMSom "premium"
Andrzej Lawa wrote:

Massai pisze:

> [...]

Nie widzę zastosowania - w uczciwych miejscach można płacić kartą lub
przelewem elektronicznym, a praktycznie wszystkie współczesne telefony

Ależ oczywiście. Z tym że wielu klientów o dziwo nie bardzo chce płacić
kartą czy przelewem elektronicznym.
Część nie ma karty do operacji netowych, część nie umie itp.
SMS-a na wskazany numer potrafi wysłać każdy...

> Wiele netowych przedsięwzięć wygląda jak kania dżdżu zapowiadanych
> od dawna sms-ów super-premium, z wyższymi płatnościami.

Przedsięwzięć? Legalnych i uczciwych? Przykłady poproszę.

A jakże, legalnych.
Sam znam dwa które chciałyby mieć możliwość kasowania po 40-50 pln, i
czekają na uruchomienie.
Szczegółów nie podam - bo czekają na uruchomienie ;-)

> [...]

I podające prawdziwy koszt SMSa. Ale na to nie pójdą operatorzy, bo to
tak jakby paser był za poprawą weryfikacji prawa własności.

Dlatego napisałem że prawnie trzeba by na nich wymusić takie operacje
potwierdzające.
Nawet niekoniecznie wprost wymusić ;-) Wystarczy wprowadzić przepis że
takie obciążenia rachunku klient miałby prawo skutecznie reklamować na
podstawie oświadczenia że "nie chciał", chyba że potwierdził drugą
wiadomością.
W efekcie operatorzy w te pędy sami by to wdrożyli.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-08-16 08:06:11
Autor: Andrzej Lawa
ukrecic leb SMSom "premium"
Massai pisze:

Ależ oczywiście. Z tym że wielu klientów o dziwo nie bardzo chce płacić
kartą czy przelewem elektronicznym.
Część nie ma karty do operacji netowych,

Niewielki problem zorganizować, a koszta w sumie niższe.

część nie umie itp.
SMS-a na wskazany numer potrafi wysłać każdy...

No tak, to potrafi każdy idiota, więc idioci ślą, cwaniaczki korzystają,
a inni ludzie są nękani zawiadomieniami o wygranej.

"Wiem... Ale nie powiem...".Phi.

Data: 2010-08-16 07:26:54
Autor: Massai
ukrecic leb SMSom "premium"
Andrzej Lawa wrote:

Massai pisze:

> Ależ oczywiście. Z tym że wielu klientów o dziwo nie bardzo chce
> płacić kartą czy przelewem elektronicznym.
> Część nie ma karty do operacji netowych,

Niewielki problem zorganizować, a koszta w sumie niższe.

ale - umożliwić płatność sms-em premium może sprzedawca, nie angażując
klienta, a kartę już klient musi sobie sam wyrobić.

Nasz klient nasz pan...

> Sam znam dwa które chciałyby mieć możliwość kasowania po 40-50 pln,
> i czekają na uruchomienie.
> Szczegółów nie podam - bo czekają na uruchomienie ;-)

"Wiem... Ale nie powiem...".Phi.

Oj, no co ja poradzę. Takie są realia, twórcy każdego tego typu
przedsięwzięcia uwazają je za coś wyjątkowego, unikalnego, w dodatku
potencjalnie przynoszącego krocie itp.

I się łapią za adwokatów jak ktoś coś chlapnie ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-08-18 07:44:11
Autor: Tapatik
ukrecic leb SMSom "premium"
Użytkownik Massai napisał:

Ależ oczywiście. Z tym że wielu klientów o dziwo nie bardzo chce płacić
kartą czy przelewem elektronicznym.
Część nie ma karty do operacji netowych, część nie umie itp.
SMS-a na wskazany numer potrafi wysłać każdy...

Nie każdy, nie każdy.
Mam w rodzinie osobę, która do tej pory ma problem z odebraniem rozmowy.
SMS-ów z założenia nie czyta, bo nie wie co to, więc wysyłać tym bardziej nie wyśle.

--
Pozdrawiam,
   Tapatik

Data: 2010-08-13 19:35:09
Autor: Tomasz Chmielewski
ukrecic leb SMSom "premium"
Am 13.08.2010 19:02, Andrzej Lawa wrote:
Massai pisze:

[...]

W niektorych miastach mozna placic za miejsce do parkowania, wysylajac po prostu SMS.

A gdy czas parkowania dobiega konca, wystarczy wyslac kolejna wiadomosc, nie ruszajac sie z kawiarni / zakupow / wizyty itp.

Choc fakt, ciezko znalezc jakies inne sensowne zastosowania.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2010-08-13 17:55:43
Autor: Massai
ukrecic leb SMSom "premium"
Tomasz Chmielewski wrote:

> lub przelewem elektronicznym, a praktycznie wszystkie współczesne
> telefony na to pozwalają.

W niektorych miastach mozna placic za miejsce do parkowania,
wysylajac po prostu SMS.

Hm, a gdzieś jest rozwiązane "user-friendly"?
W Warszawie niestety nie jest ... żeby móc wysyłać takie sms-y trzeba
podpisac umowę z firmą obsługująca, bodajże coś tam na to konto
wpłacić, i z niego "regulować" sms-ami. Owszem, dzięki temu pomijają
koszty operatora (sam sms kosztuje grosze, afair w treści określa się
ile płacimy).
W sumie niewiele się to różni do karty miejskiej, która też można
płacić za parkowanie.

A szkoda, bo alternatywy typu "zapłać 3 pln za godzinę gotówką albo 6
pln sms-em" w wielu wypadkach uprościłyby życie.

A choćby allegro... samo płacenie na własne konto (na koszty
wystawienia) czy wręcz możliwość zapłacenia większym "sms-em" za jakiś
niezbyt drogi towar dla wielu osób (tych które idą na pocztę zapłacić
przekazem czy do banku - "ręcznym" przelewem) znacznie przyspieszyłoby
transakcje.

Tyle że oczywiście rozszerzałoby to funkcję operatorów telekomów do
banków obsługujących rachunki kredytowe.

W sumie dziwne że żaden z nich jeszcze na to nie poszedł ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-08-14 11:13:15
Autor: MZ
ukrecic leb SMSom "premium"
W dniu 2010-08-13 19:55, Massai pisze:
[...]

Wiesz że gdzieś dzwoni, ale gdzie...:) Już wyjaśniam. W Warszawie i nie
tylko (ciągle rozszerzają listę) świetnie sprawdza się mPay. Nie
podpisuje się żadnej umowy (w sensie papierów, kurierów itd) tylko
zakłada się konto w serwisie mpay.pl i wpłaca na nie jakąś kwotę.
Następnie można z niej korzystać przy parkowaniu, płacąc za bilety
zbiorkomu (rewelacyjne rozwiązanie) i w różnych innych miejscach
(knajpy, stacje benzynowe, taksówki, kwiaciarnie, pralnie chem itd).
Płatności przyjmują też inne firmy. Tu jest lista
https://www.mpay.pl/dla_uzytkownikow/gdzie_placic.html

System jest o tyle krokiem w przód w stosunku do np. kart miejskich, że:
1. Zasilić można w dowolnej chwili z dowolnego miejsca wpłacając na
konto. Błyskawiczne zasilenie jest z prowizją, ale zwykły przelew który
pojawi się następnego dnia jest za darmo. Z karta zawsze miałem problem
żeby znaleźć punkt ładowania, odstać swoje itp.
2. Koniec z patrzeniem na zegarek, czy już muszę dodać czas parkowania
czy jeszcze. Wysyła się wiadomość sieciową (więc nie SMS, całkiem
darmowo) w stylu: opłacam od teraz aż powiem że koniec. Ewentualnie
można na konkretną kwotę, ale po co. Jak się zapomni to system sam
wyłącza parkowanie gdy kończą się godziny płatne.
3. W autobusie czy metrze w każdej chwili można kupić w zasadzie dowolny
bilet (od 20minutowego do tygodniowego). Koniec z zamkniętymi kioskami,
kierowcami nie mającymi wydać itd.

> A szkoda, bo alternatywy typu "zapłać 3 pln za godzinę gotówką albo 6
pln sms-em" w wielu wypadkach uprościłyby życie.
Toż to już lenistwo:). IMHO przyszłość właśnie w rozwiązaniach typu mPay.

[...]

Drogie SMSy to kolejne możliwości nadużyć. Byłbym ostrożny z tym. Co
innego stracić kilkadziesiąt złotych, co innego kilka tysięcy.

Tyle że oczywiście rozszerzałoby to funkcję operatorów telekomów do
banków obsługujących rachunki kredytowe.
....z całą otoczką prawną tej zabawy, KNFem itd.

W sumie dziwne że żaden z nich jeszcze na to nie poszedł ;-)

Może właśnie dlatego że potencjalne zyski są mniejsze niż problemy?:)

MZ

Data: 2010-08-14 11:27:54
Autor: Massai
ukrecic leb SMSom "premium"
MZ wrote:

> [...]

System jest o tyle krokiem w przód w stosunku do np. kart miejskich,
że:  1. Zasilić można w dowolnej chwili z dowolnego miejsca wpłacając

Nie tak całkiem "dowolnego", gdzieś to trzeba wpłacić ;-)

[...]

Teoretycznie wszystko pięknie. Tylko powiedz mi dlaczego w centrum Wawy
nikt nie chce rozmieniać banknotów ;-) Pewnie dlatego, że nadal wielu
ludzi z mpay nie korzysta.

Ja po prostu wożę w samochodzie kartę miejską, i używam jej gdy nie mam
drobnych.

Mpay ma jeszcze jedną zaletę, w której nie wspomniałeś.
Mozna dostać zbiorczą fakturę na koniec miesiąca za wszystkich
pracowników i łatwo rozliczyć koszty.

> [...]
> pln sms-em" w wielu wypadkach uprościłyby życie.
Toż to już lenistwo:). IMHO przyszłość właśnie w rozwiązaniach typu

Lenistwo, nie lenistwo. Dodatkowe 3 pln w gardłowej sytuacji (za 5
minut spotkanie, a tu nie ma drobnych) to żaden koszt.

> [...]

Drogie SMSy to kolejne możliwości nadużyć. Byłbym ostrożny z tym. Co
innego stracić kilkadziesiąt złotych, co innego kilka tysięcy.

Stąd konieczność potwierdzenia drugim sms-em, już tanim, używając
indywidualnego hasła.

> [...]

> W sumie dziwne że żaden z nich jeszcze na to nie poszedł ;-)
> Może właśnie dlatego że potencjalne zyski są mniejsze niż problemy?:)

Proszę Cię, gdyby zyski z kart kredytowych były mniejsze niż problemy
to nikt by ich nie wydawał ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-08-16 08:11:55
Autor: Andrzej Lawa
ukrecic leb SMSom "premium"
Tomasz Chmielewski pisze:

Przedsięwzięć? Legalnych i uczciwych? Przykłady poproszę.

W niektorych miastach mozna placic za miejsce do parkowania, wysylajac
po prostu SMS.

No, tutaj plus jest taki, że zostaje w systemie numer rejestracyjny.

Data: 2010-08-13 18:11:29
Autor: qwerty
ukrecic leb SMSom "premium"
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4c65381c@news.home.net.pl...
[...]

Zmień sieć. Na moją kartę w play nic nie przychodzi.

Data: 2010-08-13 12:21:41
Autor: witek
ukrecic leb SMSom "premium"
qwerty wrote:

Zmień sieć. Na moją kartę w play nic nie przychodzi.

he he, zmien na plusa.
A jak nie zmienisz to ci niedlugo sami zmienia. :)

Data: 2010-08-14 15:13:28
Autor: macso
ukrecic leb SMSom "premium"

Użytkownik "witek"

Zmień sieć. Na moją kartę w play nic nie przychodzi.

he he, zmien na plusa.
A jak nie zmienisz to ci niedlugo sami zmienia. :)

ja się właśnie użeram z plusem za kikanaście sms premium i uslug mulimedialnych
które obciążyły konto chociaż nigd nie korzystałem z tego, zobaczymy co odpowiedzą

macso

Data: 2010-08-18 07:46:01
Autor: Tapatik
ukrecic leb SMSom "premium"
Użytkownik witek napisał:
qwerty wrote:

Zmień sieć. Na moją kartę w play nic nie przychodzi.

he he, zmien na plusa.
A jak nie zmienisz to ci niedlugo sami zmienia. :)

Możesz rozwinąć?
Play ma zbankrutować czy jak?

--
Pozdrawiam,
   Tapatik

Data: 2010-08-13 16:24:27
Autor: Massai
ukrecic leb SMSom "premium"
qwerty wrote:

> [...]
> ale jednak jest to irytujące...

Zmień sieć. Na moją kartę w play nic nie przychodzi.

Hehe, kiedyś dostałem w pkp-ie do biletu kartę heyaha.
Po włożeniu do telefonu w ciągu godziny przyszło z 50 sms-ów z jakimiś
kretyńskimi konkursami ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-08-13 18:58:25
Autor: Andrzej Lawa
ukrecic leb SMSom "premium"
qwerty pisze:

[...]

Nie zrozumiałeś. Chociaż trochę moja wina - nie "kiery" a "gierek".

Data: 2010-08-16 17:53:00
Autor: Kotlet Mielony
ukrecic leb SMSom "premium"
W dniu 2010-08-13 14:18, Andrzej Lawa pisze:
[...]

dumpingowiec.pl/zemsta :-)

Data: 2010-08-16 21:11:59
Autor: Liwiusz
ukrecic leb SMSom "premium"
Kotlet Mielony pisze:
[...]

"Aplikacja nie jest przeznaczona dla osób chcacych sie zemscic na firmach oferujacych..."

"nie jest"?

--
Liwiusz

Data: 2010-08-17 11:50:45
Autor: Kotlet Mielony
ukrecic leb SMSom "premium"
W dniu 2010-08-16 21:11, Liwiusz pisze:
Kotlet Mielony pisze:
[...]

nie jest co nie znaczy ze nie da sie jej uzyc :)

Data: 2010-08-17 12:09:30
Autor: robertcb
ukrecic leb SMSom "premium"

> "Aplikacja nie jest przeznaczona dla osób chcacych sie zemscic na
> firmach oferujacych..."
>
> "nie jest"?

nie jest co nie znaczy ze nie da sie jej uzyc :)

czekamy na wersje java,windows mobile,symbian....

--

ukrecic leb SMSom "premium"