ukruszony klocek hamulcowy

Data: 2010-07-28 08:48:37
Autor: Zyga
ukruszony klocek hamulcowy
Cześć

Nowe klocki, EBC, kupione w Larssonie. Po jakichś 100 km zaglądam przy
okazji odpowietrzania i widzę że jeden klocek jest ukruszony na
krawędzi. Tu zdjęcia: https://www.dropbox.com/gallery/7114795/1/klocek%20hamulcowy?h=87da55#
Przepraszam za tragiczną jakość, miałem pod ręką tylko telefon.
Ukruszenie dokładnie przy rowku idącym w połowie klocka. Chcę to
zareklamować w sklepie, ale o co chodzi? Ktoś miał kiedyś coś
podobnego? Moto GS500.

pzdr
Zyga

Data: 2010-07-28 20:47:21
Autor: Inead

"Zyga" <zyga.dude@wp.pl> wrote in message news:ba65db11-79bd-4823-abcd-74d5bf9733e3d37g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

Nikt nie przyjmie ci reklamacji. Klocki są strasznie kruche, nawet jak upadnie na ziemie to może peknąć. Ja tam bym z tym jeździł i sie nie przejmował.

Data: 2010-08-02 11:26:00
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Zyga napisał(a):
Nowe klocki, EBC, kupione w Larssonie. Po jakichś 100 km zaglądam przy

Ciesz sie ze po tych 100km EBC w ogole jeszcze mialy okladziny.

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2010-08-02 15:53:47
Autor: Ivam
Użytkownik "Kamil Nowak 'Amil'" <kn@qumak.spaaaaam.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i36352$6a1$1@mx1.internetia.pl...
Zyga napisał(a):
Nowe klocki, EBC, kupione w Larssonie. Po jakichś 100 km zaglądam przy

Ciesz sie ze po tych 100km EBC w ogole jeszcze mialy okladziny.

Myslalem, ze EBC to dobre klocki - takie, w ktorych klocek jest nieruszony przez 100kkm, a tarcza znika w oczach.

Moze pomylilem z samochodowymi ferodo;)

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-08-03 05:44:51
Autor: AZ
On 2010-08-02, Ivam <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> wrote:

Myslalem, ze EBC to dobre klocki - takie, w ktorych klocek jest nieruszony przez 100kkm, a tarcza znika w oczach.

Cos Ci sie pomylilo. Ponoc (tak mowilo archiwum) EBC HH sa calkiem dobre
i porownywalne z genuine - gowno prawda, tzn. gowno jakich malo. Ale fakt
tarcza znika w oczach razem z klockami...
Moze pomylilem z samochodowymi ferodo;)

Ja teraz jestem na etapie testu (po EBC i Lucasach) Carbone Lorraine SBK5+.
Zajebiste klocki i te faktycznie sa porownywalne z genuinami o ile nie
lepsze gdy sa cieplutkie, troszeczke gorzej hamuja w deszczu ale o tym
producent wspominal. Po paru kkm w tym 2 wizytach na torze i niezliczonej ilosci hamowan z 230-240 km/h jest ich jeszcze z 75%.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-08-03 17:07:00
Autor: Ivam
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i38acj$99o$1@node1.news.atman.pl...
[...]

To nie pomylilem - bardzo dobre, trwale klocki;)

Ja teraz jestem na etapie testu (po EBC i Lucasach) Carbone Lorraine SBK5+.
Zajebiste klocki

A podobno te lucasy sa fajne. Carbone do mnie ciezko w okolicy dostac. Duza roznica miedzy jednymi, a drugimi? Na jakich lucasach jezdziles?

i te faktycznie sa porownywalne z genuinami o ile nie
lepsze gdy sa cieplutkie,

Jakimi genuinami (tzn. jakiej firmy masz te genuiny). Ja nie wiem skad poprzedni wlasciciel skolowal te klocki, ale strasznie halasuja podczas hamowania. Tak tra jakby byly z golej blachy. Ale hamuja zajebiscie.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-08-03 08:23:16
Autor: AZ
On 3 Sie, 17:07, "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> wrote:
> [...]

A podobno te lucasy sa fajne. Carbone do mnie ciezko w okolicy dostac. Duza
roznica miedzy jednymi, a drugimi? Na jakich lucasach jezdziles?

Lucasy są przyzwoite oprócz tego że kurewsko piszczą, no i niestety po
paru kkm drogowej jazdy i jednej wizyty na torze zostały blachy - to
były sintermetalowe (SV), na innych nie jeżdżę. Chciałem spróbować SRQ
czyli sintermetal + karbon ale kupiłem CL. CL można dostać w
autokompleksie. Różnica jest kolosalna, no i trwałość wynagradza cenę
chociaż słychać jak drą o tarcze ;-) Chociaż odniesienie do genuinów
mam już słabe bo to było ze 3 zmiany klocków temu ;-)

Jakimi genuinami (tzn. jakiej firmy masz te genuiny). Ja nie wiem skad
poprzedni wlasciciel skolowal te klocki, ale strasznie halasuja podczas
hamowania. Tak tra jakby byly z golej blachy. Ale hamuja zajebiscie.

Genuinami czyli Tokico, nie wiem co montują we Fazerze? Nissin? Jeżeli
tak to w Motoriście mają całą półkę Nissinów, Tokico z tego co ja
szukałem tylko na zamówienie - w moim przypadku ponad 400 PLN za dwie
tarcze.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-08-03 18:09:37
Autor: Ivam
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:90eec233-3830-421e-a92f-f6be61ca1ca1@l14g2000yql.googlegroups.com...
Genuinami czyli Tokico, nie wiem co montują we Fazerze? Nissin?

Guglalem sporo, bo myslalem, ze poprzedni wlasciciel kupil jakies chinskie gowno, ktore zaskakujaco dobrze hamuje. Juz zaczynalem sie zastanawiac jak dobrze te hamulce beda sie spisywac na innych klockach. Potem kupilem zaciski z jakimis pamiatkami po oryginalnych klockach i widze, ze jest ta sama firma. Okazuje sie, ze do nowszych fazerow tez montowane sa produkty tej firmy:

SUMITOMO

Przewiozlem sie kawalek maszyna kumpla, najpierw na prawie skonczonych EBC, potem na nowych Ferodo i zadne nie hamuja tak dobrze jak te moje "chinskie" wynalazki. Gugiel mowi, ze ta firma robi wszystkie monoblockowe zaciski dla yamahy, ale klocki sa produkowane albo przez brembo, albo tokico. Ile w tym prawdy - nie wiem.

Drogie nie sa - za granica komplet na jedna tarcze w okolicach 40 dolarow:) Tylko tyle, ze moj lokalny autoryzowany serwis ich nie spowadza, a do tego ten halas mnie wkurza i zastanawiam sie nad czyms innym.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-08-03 16:19:39
Autor: masti
ukruszony klocek hamulcowy
Dnia pięknego Tue, 03 Aug 2010 18:09:37 +0200, osobnik zwany Ivam
wystukał:

oj coś słabo z tym góglaniem:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Grupa_Sumitomo

--
BMW R1100GS '95
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-08-03 18:56:09
Autor: Ivam
Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i39fiq$pni$1@news.onet.pl...
SUMITOMO

oj coś słabo z tym góglaniem:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Grupa_Sumitomo

Na liscie firm nie widze zadnej duzej, znanej firmy specjalizujacej sie w hamulcach. Zreszta sam sprobuj poszukac czegos na temat hamulcow sumitomo. Tylko wyniki dotyczace zaciskow yamahy i toyoty.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-08-03 18:23:01
Autor: masti
ukruszony klocek hamulcowy
Dnia pięknego Tue, 03 Aug 2010 18:56:09 +0200, osobnik zwany Ivam
wystukał:

a może być jeep, lexus i innne?
http://www.drivewire.com/brand/sumitomo/brake-pads/

--