ulga inetowa = Zmiana własciwosci naczelnika US?

Data: 2009-03-03 03:01:52
Autor: zlotawy
ulga inetowa = Zmiana własciwosci naczelnika US?
Witam,
wynajmuje mieszkanie, oczywiscie adres inny niz w dowodzie osobistym.
Oplacam tam internet, faktura jest na mnie. Chcialbym skorzystc z ulgi
internetowej. Czy sam fakt faktury na moje nazwisko wystarczy?
Pomyslalem ze dolacze NIP3 z nowym adresem, ale cz to nie spowoduje,
ze przestane podlegac pod moj urzad skarbowy a zaczne pod ten
wynajmowany?

dzieki, pozdrawiam
Wojtek

Data: 2009-03-03 08:43:22
Autor: witek
zlotawy wrote:
[...]

i jeszcze dostaniesz karę za nieterminowe złożenie NIP-3.

Data: 2009-03-03 12:04:00
Autor: Liwiusz
zlotawy pisze:
[...]

   Zawsze podlegasz pod US tam gdzie mieszkasz, więc juĹź dawno powinieneś zmienić naczelnika, czyli urząd skarbowy. MoĹźesz to zrobić i teraz, ale jeśli będziesz się upierał, Ĺźe zmieniłeś miejsce zamieszkania np. rok temu, to naraĹźasz się na karę - miałeś obowiązek złoĹźyć NIP3 po zmianie miejsca zamieszkania, meldunek tutaj nic nie znaczy.

--
Liwiusz

Data: 2009-03-03 03:59:23
Autor: zlotawy
On 3 Mar, 12:04, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
zlotawy pisze:

> [...]
> Pomyslalem ze dolacze NIP3 z nowym adresem, ale cz to nie spowoduje,
> ze przestane podlegac pod moj urzad skarbowy a zaczne pod ten

   Zawsze podlegasz pod US tam gdzie mieszkasz, więc już dawno
powinieneś zmienić naczelnika, czyli urząd skarbowy. Możesz to zrobić i
teraz, ale jeśli będziesz się upierał, że zmieniłeś miejsce zamieszkania
np. rok temu, to narażasz się na karę - miałeś obowiązek złożyć NIP3 po
zmianie miejsca zamieszkania, meldunek tutaj nic nie znaczy.

--
Liwiusz

czyli najlepiej wyslac nip 3 do wlasciwego urzedu, a kilka tygodni
pozniej przyslac PIT?

Wojtek

Data: 2009-03-03 13:01:04
Autor: SDD

Użytkownik "zlotawy" <zlotawy@gmail.com> napisał w wiadomości news:4a997c4e-5a4e-4100-a4d4-c82195b66f1dw9g2000yqa.googlegroups.com...

czyli najlepiej wyslac nip 3 do wlasciwego urzedu, a kilka tygodni
pozniej przyslac PIT?

Albo odpuscic temat. Zysk z ulgi moze si eokazac duzo nizszy niz ewentualny mandat.
(o ile go nie zakwestionuja)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-03-03 13:03:38
Autor: Liwiusz
zlotawy pisze:

[...]

   Aby być "w prawie", mógłbyś sobie odliczyć internet tylko za okres, od kiedy zgłosiłeś, że zmieniasz miejsce zamieszkania, czyli niewiele.

--
Liwiusz

Data: 2009-03-03 04:15:28
Autor: zlotawy
[...]

tak tez jest w praktyce?

Wojtek

Data: 2009-03-03 13:41:45
Autor: Liwiusz
zlotawy pisze:
[...]

   To znaczy?

   Składając NIP-3 podajesz od kiedy zmieniłeś miejsce zamieszkania. I teraz: możesz podać, że zmieniłeś miesiąc temu (bo AFAIR taki masz czas na zgłoszenie), ale wtedy nie odliczysz sobie internetu sprzed pół roku, bo zgodnie z oświadczeniem nie mieszkałeś w miejscu instalacji internetu

albo

   podajesz w NIP3, że zmiana miejsca zamieszkania nastąpiła np. rok temu i wtedy internet odliczyć możesz, ale US ma jak na tacy Twoje oświadczenie, że nie dopełniłeś obowiązku aktualizacji informacji i możesz dostać mandat.

--
Liwiusz

Data: 2009-03-03 14:12:15
Autor: SDD

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:goj8i7$te6$1news.onet.pl...
zlotawy pisze:

[...]

A jak by tak to z czynnym zalem polaczyc?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-03-03 08:44:18
Autor: witek
Liwiusz wrote:

[...]

A jak się bedzie upierał, że miejsce zamieszkania zmienił mniej niż 30 dni temu, to na jakiej podstawie chce odliczać internet?

Data: 2009-03-03 13:17:08
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-03-03, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

[...]

   Zawsze podlegasz pod US tam gdzie mieszkasz, więc już dawno powinieneś zmienić naczelnika, czyli urząd skarbowy. Możesz to zrobić i teraz, ale jeśli będziesz się upierał, że zmieniłeś miejsce zamieszkania np. rok temu, to narażasz się na karę - miałeś obowiązek złożyć NIP3 po zmianie miejsca zamieszkania, meldunek tutaj nic nie znaczy.

Ej no. Ma 30 dni na to, a nie tak "zaraz po". :-)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-03-03 14:22:07
Autor: Liwiusz
On 2009-03-03, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

   Jak prowadzi DG, to nawet i 14 dni :)

--
Liwiusz

Data: 2009-03-03 14:48:50
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-03-03, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Ten termin z kolei dotyczy VATowców. :-)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

ulga inetowa = Zmiana własciwosci naczelnika US?